Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2018 [De Top 2000 van MusicMeter] #2
zoeken in:
1
geplaatst: 19 november 2018, 13:03 uur
Voorlopig gaan de nummers die bij de loting in Pot 1, 2, 6 en 10 zaten door naar de finale en lijkt de enige bedreiging nog te komen van een nummer uit Pot 8.....en staan de nummers uit Pot 3 4 en 5 onderaan...toch wel een opmerkelijke tussenstand.
0
johannesA
geplaatst: 19 november 2018, 13:07 uur
Puntenverdeling: 7-5-4-3-1, Puntencontrole MuMeLadder: (dit laten staan!)
Ronde 8 - Ladder 1 [18/11/18]:
152 Pearl Jam - Black 5
143 The Knife - Silent Shout 4
136 The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
132 Songs: Ohia - Lioness 3
110 Massive Attack - Unfinished Sympathy
97 Prince - Sign O' The Times
103 Sufjan Stevens - Chicago 7
95 Depeche Mode - Enjoy The Silence
95 The Beach Boys - God Only Knows 1
77 David Bowie - Space Oddity
Deadline: Maandag 19 november, 19:00 uur
152 Pearl Jam - Black 5
143 The Knife - Silent Shout 4
132 Songs: Ohia - Lioness 3
110 Massive Attack - Unfinished Sympathy
103 Sufjan Stevens - Chicago 7
95 Depeche Mode - Enjoy The Silence
95 The Beach Boys - God Only Knows 1
77 David Bowie - Space Oddity
0
geplaatst: 19 november 2018, 13:08 uur
El Ninjo schreef:
Voorlopig gaan de nummers die bij de loting in Pot 1, 2, 6 en 10 zaten door naar de finale en lijkt de enige bedreiging nog te komen van een nummer uit Pot 8.....en staan de nummers uit Pot 3 4 en 5 onderaan...toch wel een opmerkelijke tussenstand.
Hehe, eens te meer het bewijs dat iedereen van iedereen kan winnen in de absolute slotfase en dat de nummers in de categorie geijkte klassiekers die voor 99% zeker zijn van een finaleplekje maar op 1 hand te tellen zijn. Het zit gewoon heel dicht bij elkaar, wat natuurlijk ook logisch is met zoveel geweldige nummers.
0
geplaatst: 19 november 2018, 13:08 uur
157 Pearl Jam - Black 5
143 The Knife - Silent Shout
132 Songs: Ohia - Lioness
111 Massive Attack - Unfinished Sympathy 1
103 Sufjan Stevens - Chicago
102 The Beach Boys - God Only Knows 7
99 Depeche Mode - Enjoy The Silence 4
80 David Bowie - Space Oddity 3
157 Pearl Jam - Black 5
111 Massive Attack - Unfinished Sympathy 1
102 The Beach Boys - God Only Knows 7
99 Depeche Mode - Enjoy The Silence 4
80 David Bowie - Space Oddity 3
1
geplaatst: 19 november 2018, 13:12 uur
El Ninjo schreef:
It's all abracadabra to me

1
geplaatst: 19 november 2018, 13:15 uur
Even naar die virtuele top 50 kijken die ik gepost heb en die gebaseerd is op de stemmen van een heel jaar tot nu toe....op basis daarvan is gewogen geloot....de nummers 1 /m 5 in Pot 1, die kunnen dus niet tegen elkaar loten....de nummers 6 t/m 10 in Pot 2, die kunnen dus ook niet tegen elkaar loten etc...
0
geplaatst: 19 november 2018, 13:16 uur
33 Fleetwood Mac - Go Your Own Way
34 Sigur Rós - Svefn-G-Englar
35 Portishead - Glory Box
36 dEUS - Instant Street
37 Sigur Rós - Untitled #8
38 Massive Attack - Unfinished Sympathy
39 Tame Impala - Let It Happen
40 Pixies - Debaser
41 Gorky - Mia
42 Bruce Springsteen - Thunder Road
43 Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr.
44 Otis Redding - (Sittin' On) The Dock Of The Bay
45 Sufjan Stevens - Chicago
46 Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler)
47 Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains)
48 Kendrick Lamar - King Kunta
49 DJ Shadow - Stem / Long Stem
50 The Knife - Silent Shout
Zou wel grappig zijn als meer dan de helft van de laagstgeklasseerde nummers straks gewoon in de finale staat. Een groot deel van deze lijst zou ik niet bestempelen als 'doorsnee finalisten'.
In de ladders waar het heel close wordt zou de gunfactor nog wel eens een belangrijke rol kunnen gaan spelen.
0
geplaatst: 19 november 2018, 13:22 uur
Het lichtje lijkt een stukje minder helder te schijnen dan vorig jaar....en Pearl Jam loopt zoals ieder jaar weer hard van stapel als het om stempercentages gaat maar heeft traditiegetrouw veel te veel "haters" om straks een rol van betekenis te kunnen spelen in de finale.
1
geplaatst: 19 november 2018, 13:33 uur
Je krijgt het nog lastig met de onderste helft van je lijstje als straks naast Pearl Jam en The Knife ook nog DJ Shadow, Kendrick Lamar, Tame Impala etc de finale halen 

0
geplaatst: 19 november 2018, 13:33 uur
El Ninjo schreef:
....en Pearl Jam loopt zoals ieder jaar weer hard van stapel als het om stempercentages gaat maar heeft traditiegetrouw veel te veel "haters" om straks een rol van betekenis te kunnen spelen in de finale.
....en Pearl Jam loopt zoals ieder jaar weer hard van stapel als het om stempercentages gaat maar heeft traditiegetrouw veel te veel "haters" om straks een rol van betekenis te kunnen spelen in de finale.
Hehe, en daarom hou ik zielsveel van onze opzet. In de Ladderfinale is het voor de PJ-fanclub vrijwel onmogelijk om Black richting podium te stemmen. Zonder brede waardering redt je het gewoon niet. Terwijl Black in andere allertijdenlijsten zoals de V500, de Tijdloze en voorheen de Kink 1600 dankzij een groepje fanatiekelingen vaak een eclatante voorsprong heeft op de #2.
0
geplaatst: 19 november 2018, 13:35 uur
Ronde 8 - Ladder 1 [18/11/18]: Wat een stand
160 Pearl Jam - Black +3
137 The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out +1
111 Massive Attack - Unfinished Sympathy
109 The Beach Boys - God Only Knows +7
102 Prince - Sign O' The Times +5
99 Depeche Mode - Enjoy The Silence
84 David Bowie - Space Oddity +4
Ronde 8 - Ladder 1 [18/11/18]: Wat een stand

160 Pearl Jam - Black +3
137 The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out +1
109 The Beach Boys - God Only Knows +7
102 Prince - Sign O' The Times +5
99 Depeche Mode - Enjoy The Silence
84 David Bowie - Space Oddity +4
0
geplaatst: 19 november 2018, 13:40 uur
El Ninjo schreef:
Je krijgt het nog lastig met de onderste helft van je lijstje als straks naast Pearl Jam en The Knife ook nog DJ Shadow, Kendrick Lamar, Tame Impala etc de finale halen
Daar heb je helemaal gelijk in. Dan zou Black zomaar een mooie 20e plaats kunnen behalen

1
geplaatst: 19 november 2018, 13:41 uur
Ik ben niet echt een Pearl Jam fan, maar ze hebben een zooi betere nummers dan dat gejank van Black...
1
geplaatst: 19 november 2018, 13:42 uur
Ja, je vraagt je af waar dat vandaan komt.
En al helemaal Street Spirit. Dat is toch verder helemaal niet DE Radiohead-song of zo? Is dat typisch MuMe of omdat het in NL de top 40 haalde?
En al helemaal Street Spirit. Dat is toch verder helemaal niet DE Radiohead-song of zo? Is dat typisch MuMe of omdat het in NL de top 40 haalde?
0
geplaatst: 19 november 2018, 13:44 uur
De straatgeest is id de janksong van RH. Die hebben 100 mooieren...
Het is wel een soort epische song, dat wel. Maar sommigen ontgroeien dat en anderen blijven hangen bij Black en Straatgeest.
Het is wel een soort epische song, dat wel. Maar sommigen ontgroeien dat en anderen blijven hangen bij Black en Straatgeest.
1
geplaatst: 19 november 2018, 13:44 uur
Gretz schreef:
.
In de ladders waar het heel close wordt zou de gunfactor nog wel eens een belangrijke rol kunnen gaan spelen.
.
Silent Shout heeft die gunfactor in elk geval helemaal, zoals we al zagen in die 'beruchte' herkansingsladder van het weekend.
Verbaast me dan ook niks dat die nu al door is.
0
geplaatst: 19 november 2018, 13:46 uur
Gretz schreef:
Hehe, eens te meer het bewijs dat iedereen van iedereen kan winnen in de absolute slotfase en dat de nummers in de categorie geijkte klassiekers die voor 99% zeker zijn van een finaleplekje maar op 1 hand te tellen zijn. Het zit gewoon heel dicht bij elkaar, wat natuurlijk ook logisch is met zoveel geweldige nummers.
Toch wel op minstens twee handen.
0
geplaatst: 19 november 2018, 13:46 uur
Ik ben wel heel erg Pearl Jam fan, sla nog steeds als het enigszins kan geen concert over....maar Black is voor mij ook zeker niet het mooiste wat ze hebben gemaakt, Het ligt er een beetje aan wat er in de finale komt maar vorig jaar had ik het meen ik pas op plaats 14 staan.
0
geplaatst: 19 november 2018, 13:49 uur
Bij mij heeft hij al eens de 26e plek gehaald, zie ik, dus wie weet zit de top 20 er nog eens in.
0
geplaatst: 19 november 2018, 13:52 uur
Akelig constante score voor Black door de jaren heen 
17. (16) (15) (14) (13) (12)
32. (32) (32) (30) (32) (32)
Enkel in 2014 deden er twee mastodonten mee die me nog meer pijn aan de oren deden.

17. (16) (15) (14) (13) (12)
32. (32) (32) (30) (32) (32)
Enkel in 2014 deden er twee mastodonten mee die me nog meer pijn aan de oren deden.
0
geplaatst: 19 november 2018, 13:54 uur
Beter een classic rockladder als spin off. Dan is er meer ruimte voor modernere muziek...
1
Onweerwolf
geplaatst: 19 november 2018, 13:55 uur
Met excuses aan de niet-geïnteresseerden voor het onderstaande spambericht:
Het kleine broertje van dit grote topic is begonnen aan z'n finalefase:
http://i.imgur.com/NMFJ1.png
Beste allemaal,
Na bijna 11 maanden stemmen op 311 ladders zijn we eindelijk toegekomen aan de finale van De Witte Trui, editie 2018!
Van de 720 platen die de strijd aangingen zijn er nog 24 over. Van deze 24 platen zal er eentje over drieënhalve week 'de witte trui aantrekken' en zich het beste nummer van de afgelopen 10 jaar mogen noemen.
Natuurlijk mag jij gaan bepalen welke plaat dat wordt. Of je nou het hele jaar heb meegestemd of pas net voor het eerst van De Witte Trui heb gehoord maakt niet uit, we willen natuurlijk graag zoveel mogelijk lijstjes hebben.
Je lijstje inleveren gaat als volgt: beluister alle 24 onderstaande finalisten en selecteer wat voor jou de beste 12 zijn. Deze 12 platen zet je vervolgens op volgorde waarbij de nummer 1 jouw favoriete plaat is. Het lijstje van 12 platen stuur je vervolgens per pm bericht naar ondergetekende en wanneer ik het lijstje heb verwerkt geef ik je hier een bevestiging van. (Krijg je de bevestiging niet binnen enkele dagen, schroom dan niet om nogmaals een berichtje te sturen.)
Ik zou het op prijs stellen wanneer je rekening houdt met enkele aandachtspunten bij het inleveren van je lijstje:
1. rangschik de platen in je lijstje met nummers van 1 t/m 12.
2. Zet jouw nummer 1 (dus je favoriete plaat die de meeste punten moet krijgen) bovenaan.
3. Zet alle platen onder elkaar zonder witregels er tussen.
4. Als je de titels en uitvoerenden niet kopieert uit deze post zorg dan dat je ze A) wel op dezelfde wijze hebt gespeld en B) een spatie-streepje-spatie tussen de titel en uitvoerende hebt staan waarbij de uitvoerende er voor komt en de titel erna.
Gaat bovenstaande mis dan is dat niet erg. Gaat het echter goed dan kan ik je lijstje binnen 10 seconden verwerken en is bovendien de kans op fouten van mijn kant nihil.
De puntentelling van de lijstjes gaat als volgt: alle nummers 1 krijgen 14 punten, alle nummers 2, 12 punten en alle nummers 3, 10 punten. Vervolgens tellen we naar beneden, de nummers 4 krijgen 9 punten, nummers 3, 8, enz. tot aan de nummers 12 die 1 punt krijgen.
Het bekendmaken van de eindstand zal ik doen op de finale zondag op 9 december en duurt de gehele dag. Net als voorgaande jaren zal ik in Eurovision Song Contest stijl alle lijstjes een voor een presenteren met een tussenpauze van telkens 10 minuten. Het laatste lijstje maak ik om 21:30 bekend en het tijdstip van het eerste lijstje wordt dus bepaald door het aantal inzendingen. In de praktijk zie dat er als volgt uit:
De eindstand van 2017:
http://puu.sh/yDzca/962ed229a4.png
De deadline voor het insturen van je lijstje is daarom op zaterdag 8 december om 19:30 's avonds.
Let op! Deze deadline is vroeger dan in de voorgaande jaren. Dat ligt aan het feit dat we met het totaal aantal lijstjes van vorig jaar ongeveer op de grens zaten van hoe vroeg ik wil beginnen. Gaan we daar dit jaar overheen dan begin ik met de eerste paar lijstjes dit jaar of al op de zaterdagavond of doe ik zondag de eerste paar lijstjes om de 5 minuten. Feedback is welkom.
De Finalisten:
Hieronder staan de 24 finalisten van De Witte Trui. Je kunt op elk nummer klikken om het te beluisteren op YouTube. Daarnaast vind je hier de Spotify Playlist:
URL: De Witte Trui - Finale Ladder 2018 on Spotify - open.spotify.com
of
URI: spotify:user:onweerwolf:playlist:44I0Kb8pnSDhj6JjFqB38n
Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains) (2010)
Arcade Fire - The Suburbs (2010)
Archive - Collapse/Collide (2009)
Archive - Controlling Crowds (2009)
Beach House - Myth (2012)
Chromatics - Shadow (2015)
CHVRCHES - The Mother We Share (2012)
Courtney Barnett - Depreston (2015)
David Bowie - Blackstar (2015)
David Bowie - Lazarus (2015)
First Aid Kit - Emmylou (2012)
Grimes - REALiTi (Demo) (2015)
Leonard Cohen - You Want It Darker (2016)
Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street (2013)
Phosphorescent - Song For Zula (2013)
Portishead - Machine Gun (2008)
Portishead - The Rip (2008)
Santigold - Disparate Youth (2012)
Spinvis - Oostende (2011)
Tame Impala - Let It Happen (2015)
The National - Bloodbuzz Ohio (2010)
The National - Conversation 16 (2010)
The War On Drugs - Red Eyes (2013)
Wolf Alice - Don't Delete The Kisses (2017)
THE LINES ARE OPEN!!!
Het topic van De Witte Trui vind je hier.
Het kleine broertje van dit grote topic is begonnen aan z'n finalefase:
http://i.imgur.com/NMFJ1.png
Beste allemaal,
Na bijna 11 maanden stemmen op 311 ladders zijn we eindelijk toegekomen aan de finale van De Witte Trui, editie 2018!
Van de 720 platen die de strijd aangingen zijn er nog 24 over. Van deze 24 platen zal er eentje over drieënhalve week 'de witte trui aantrekken' en zich het beste nummer van de afgelopen 10 jaar mogen noemen.
Natuurlijk mag jij gaan bepalen welke plaat dat wordt. Of je nou het hele jaar heb meegestemd of pas net voor het eerst van De Witte Trui heb gehoord maakt niet uit, we willen natuurlijk graag zoveel mogelijk lijstjes hebben.
Je lijstje inleveren gaat als volgt: beluister alle 24 onderstaande finalisten en selecteer wat voor jou de beste 12 zijn. Deze 12 platen zet je vervolgens op volgorde waarbij de nummer 1 jouw favoriete plaat is. Het lijstje van 12 platen stuur je vervolgens per pm bericht naar ondergetekende en wanneer ik het lijstje heb verwerkt geef ik je hier een bevestiging van. (Krijg je de bevestiging niet binnen enkele dagen, schroom dan niet om nogmaals een berichtje te sturen.)
Ik zou het op prijs stellen wanneer je rekening houdt met enkele aandachtspunten bij het inleveren van je lijstje:
1. rangschik de platen in je lijstje met nummers van 1 t/m 12.
2. Zet jouw nummer 1 (dus je favoriete plaat die de meeste punten moet krijgen) bovenaan.
3. Zet alle platen onder elkaar zonder witregels er tussen.
4. Als je de titels en uitvoerenden niet kopieert uit deze post zorg dan dat je ze A) wel op dezelfde wijze hebt gespeld en B) een spatie-streepje-spatie tussen de titel en uitvoerende hebt staan waarbij de uitvoerende er voor komt en de titel erna.
Gaat bovenstaande mis dan is dat niet erg. Gaat het echter goed dan kan ik je lijstje binnen 10 seconden verwerken en is bovendien de kans op fouten van mijn kant nihil.
De puntentelling van de lijstjes gaat als volgt: alle nummers 1 krijgen 14 punten, alle nummers 2, 12 punten en alle nummers 3, 10 punten. Vervolgens tellen we naar beneden, de nummers 4 krijgen 9 punten, nummers 3, 8, enz. tot aan de nummers 12 die 1 punt krijgen.
Het bekendmaken van de eindstand zal ik doen op de finale zondag op 9 december en duurt de gehele dag. Net als voorgaande jaren zal ik in Eurovision Song Contest stijl alle lijstjes een voor een presenteren met een tussenpauze van telkens 10 minuten. Het laatste lijstje maak ik om 21:30 bekend en het tijdstip van het eerste lijstje wordt dus bepaald door het aantal inzendingen. In de praktijk zie dat er als volgt uit:
De eindstand van 2017:
http://puu.sh/yDzca/962ed229a4.png
De deadline voor het insturen van je lijstje is daarom op zaterdag 8 december om 19:30 's avonds.
Let op! Deze deadline is vroeger dan in de voorgaande jaren. Dat ligt aan het feit dat we met het totaal aantal lijstjes van vorig jaar ongeveer op de grens zaten van hoe vroeg ik wil beginnen. Gaan we daar dit jaar overheen dan begin ik met de eerste paar lijstjes dit jaar of al op de zaterdagavond of doe ik zondag de eerste paar lijstjes om de 5 minuten. Feedback is welkom.
De Finalisten:
Hieronder staan de 24 finalisten van De Witte Trui. Je kunt op elk nummer klikken om het te beluisteren op YouTube. Daarnaast vind je hier de Spotify Playlist:
URL: De Witte Trui - Finale Ladder 2018 on Spotify - open.spotify.com
of
URI: spotify:user:onweerwolf:playlist:44I0Kb8pnSDhj6JjFqB38n
Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains) (2010)
Arcade Fire - The Suburbs (2010)
Archive - Collapse/Collide (2009)
Archive - Controlling Crowds (2009)
Beach House - Myth (2012)
Chromatics - Shadow (2015)
CHVRCHES - The Mother We Share (2012)
Courtney Barnett - Depreston (2015)
David Bowie - Blackstar (2015)
David Bowie - Lazarus (2015)
First Aid Kit - Emmylou (2012)
Grimes - REALiTi (Demo) (2015)
Leonard Cohen - You Want It Darker (2016)
Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street (2013)
Phosphorescent - Song For Zula (2013)
Portishead - Machine Gun (2008)
Portishead - The Rip (2008)
Santigold - Disparate Youth (2012)
Spinvis - Oostende (2011)
Tame Impala - Let It Happen (2015)
The National - Bloodbuzz Ohio (2010)
The National - Conversation 16 (2010)
The War On Drugs - Red Eyes (2013)
Wolf Alice - Don't Delete The Kisses (2017)
THE LINES ARE OPEN!!!
Het topic van De Witte Trui vind je hier.
1
Onweerwolf
geplaatst: 19 november 2018, 14:08 uur
Status is het verloop tov het jaar ervoor. AJ is inderdaad totaal aantal jaren van deelname.
https://vgy.me/gFx5AE.png
0
geplaatst: 19 november 2018, 14:13 uur
163 Pearl Jam - Black +3
142 The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out +5
109 Prince - Sign O' The Times +7
109 The Beach Boys - God Only Knows
100 Depeche Mode - Enjoy The Silence +1
88 David Bowie - Space Oddity +4