menu

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met... 2019

zoeken in:
Ik vind dat album van Cykada inderdaad ook een groot succes, jazz fusion zoals het hoort. Ze durven zowel binnen als buiten de lijntjes te kleuren.

8

7,6

6,5

01-08: Cykada - Creation (Aerobag / 6 / 7,52)
02-08: Richard Dawson - Jogging (Masimo / / )

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=UGiQ_-Ktpvc

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

8,2

Deze man maakt echt geweldige muziek. Peasant misschien wel top 10 voor mij van dit decennia. En ook dit klinkt weer erg goed! Benieuwd naar nieuwe album.

aerobag schreef:
8,2

Deze man maakt echt geweldige muziek. Peasant misschien wel top 10 voor mij van dit decennia.
mee eens. 'Nothing Important' is mijn favoriete album van de jaren '10. Een van de beste hedendaagse verhalenvertellers.

Deze single gaat tot op zekere hoogte verder op de weg die Dawson op Peasant (popliedjes) en het Hen Ogledd-project van vorig jaar (vocoder, synths, enz) al was ingeslagen. Ik schrok aanvankelijk even van de rechttoe-rechtaan gitaarpartij in de coupletten, maar het catchy refrein en vooral de mooie tekst hebben me toch over de streep getrokken - en nu draai ik dit lied al de hele dag. Echt heel geslaagd hoe Dawson met die openhartige fundraisertekst de grens tussen fictie en werkelijkheid weet te vervagen.

8,5

Dacht even dat ik Richard Dawkins zag staan.

Deze Richard Dawson ken ik helemaal niet, terwijl de heren hier boven mij wel erg gepakt zijn door hem. We horen zwaare termen als "mijn favoriete album van de jaren '10" en "misschien wel top 10 voor mij van dit decennia". Nog 5 maandjes en julie kunnen de afrekening maken.

Nou ja, Richard en ik zullen voorlopig geen vrienden worden.

3

Cellulord schreef:
We horen zwaare termen als "mijn favoriete album van de jaren '10" en "misschien wel top 10 voor mij van dit decennia". Nog 5 maandjes en julie kunnen de afrekening maken.

Nou ja, Richard en ik zullen voorlopig geen vrienden worden.

3
Ah, nee, het album uit 2014 bedoelde ik, en aerobag doelde op het soloalbum hiervoor. Dit is wel een ander geluid (veel poppier) dan vroeger werk, alhoewel enigszins in het verlengde van Peasant. Eerlijk: het zou me verbazen wanneer 'Nothing Important' je niet zou bevallen, ligt wel in jouw straatje namelijk.

Had he wel door dat julie oudere albums de hemel in prijzen, maar wist niet dat die anders klonken. Ik zal die "Nothing Important" eens checken.
Bij deze nieuwe track had ik echt het gevoel alsof ik op de verkeerde radiozender zat.

Cellulord schreef:
Had he wel door dat julie oudere albums de hemel in prijzen, maar wist niet dat die anders klonken. Ik zal die "Nothing Important" eens checken.
Bij deze nieuwe track had ik echt het gevoel alsof ik op de verkeerde radiozender zat.

Ze klinken inderdaad anders. Dawson houdt er ook wel van om zichzelf uit te dagen met nieuwe ideeën. Nothing Important is ook prachtig. Peasant is een (avant-garde) folk album met het concept dat het zich in een fantasiewereld in de middeleeuwen afspeelt. Ieder liedje is weer een ‘hoofdstuk’ met een nieuw personage. En de (veelal akoestische) instrumentatie ondersteund Dawson verhaal vertel vermogen perfect. De sfeer van dit album ben ik nog nergens anders tegengekomen

6,7

02-08: Richard Dawson - Jogging (Masimo / 6 / 6,35)
03-08: Black Country, New Road - Sunglasses (Edgar18 / / )

https://www.youtube.com/watch?v=UAZhzi9cpkc

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Deze wilde ik ook gaan posten! Heel sterk nummer dit. Lekker begin van de maand augustus zo

8,5

7,5

Gelukkig moeten we de video niet beoordeelen.

De debuutsingle van dit gezelschap (Athen's, France) wist me niet zo te bekoren maar dit nieuwe nummer vind ik wel erg gaaf. Een kakofonie van stijlen en toch vormt het een congruent geheel. Alsof er wat losse stukken aan elkaar zijn geplakt die verrassend lekker samengaan.

8,5

Wat vind je er zo geweldig aan?

Ik wist niet dat het cijfer tien in zijn cijferboekje bestond nu ben ik ook nieuwsgierig, de debuutsingle vond ik ook al goed.

jordidj1 schreef:
Ik wist niet dat het cijfer tien in zijn cijferboekje bestond nu ben ik ook nieuwsgierig, de debuutsingle vond ik ook al goed.

Ik denk dat hij veel cijfers gespaart heeft bij vele van de vorige tracks, en dus is het nu misschien tijd om te incasseren.

Edgar18 schreef:
(quote)

Wat vind je er zo geweldig aan?

De fijne mix van stijlen, tikkeltje punk in combinatie met overstuurde blaasinstrumentatie.
Twee elementen die me zeer aanspreken en daarbovenop een unieke zangstem die me bijzonder goed ligt.
Daarnaast heeft het nummer een goede balans in rustige momenten en chaotische uitspattingen.

02-08: Richard Dawson - Jogging (Masimo / 6 / 6,35)
03-08: Black Country, New Road - Sunglasses (Edgar18 / 6 / 8,00)
04-08: Tinariwen feat. Warren Ellis, Noura Mint Seymali & Jeiche Ould Chighaly - Zawal (Edgar18 / / )

https://www.youtube.com/watch?v=m_eQiBnNl6M

Ik vind dit geweldige muziek, die swingende jankende gitaren gecombineerd met de meeslepende drumritmes en mysterieuze zang. Ik heb recent geleerd van Masimo dat ik het beestje bij de juiste naam moet noemen, maar de 'toearegrock' ligt met erg goed. De recente albums van Mdou Moktar en Kel Assouf (en het door toearegrock geinspeerde 75 dollar bill) luister ik vaak. Zijn er nog andere pareltjes in dit genre die ik echt moet luisteren?

8

aerobag
Misschien ken je het Sahel Sounds label reeds, zoniet moet je dat zeker eens gaan uitpluizen.

7,6

Gast
geplaatst: vandaag om 19:51 uur

geplaatst: vandaag om 19:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.