MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met... 2019

zoeken in:
Sommige nummers zijn zo goed dat je er beter vanaf kunt blijven, Sibou Odia is daar een goed voorbeeld van. Het nummer is bovendien al funky en swingend genoeg om op te dansen, daar is geen baslijntje en extra beat voor nodig. Zou ik het origineel niet kennen dan vond ik het misschien best oké, maar met de Bamba versie in gedachten kan ik hier echt helemaal niks mee.

2,0

01-11: Nora Petran - How Can I Pretend? (Koenr / 5 / 6,44)
02-11: Juana Molina - Paraguaya Punk (Koenr / 7 / 6,59)
03-11: A Winged Victory For The Sullen - The Rhythm Of a Divinding Pair (aerobag / 7 / 6,80)
04-11: COEO - Matchbox (Titmeister / 10 / 7,08)
05-11: Ren - Money Game (esteban / 8 / 4,21)
06-11: Lotto - Darts (Koenr /8 / 5,72)
07-11: Kanye West - Use This Gospel (Cervantes / 8 / 5,32)
08-11: Golden Dawn Arkestra - Mama Se (aerobag / 2 / 6,25)
09-11: Gyedu-Blay Ambolley - Black Woman (Titmeister / 4 / 6,77 )
10-11: The Subs vs Tsar B - Flesh & Bones (esteban / 7 / 5,07)
11-11: Deerhunter - Timebends (Edgar18 / 4 / 6,1)
12-11: Compact Disk Dummies - Easy Life (esteban / 7 / 3,49)
13-11: Cody Jinks - Same Kind of Crazy as Me (Edgar18 / 6 / 6,27)
14-11: Róisin Murphy - Narcissus (aerobag / 7 / 5,86)
15-11: Clark - Legacy Pet (Koenr / 4 / 5,93)
16-11: Lankum - The Wild Rover (aerobag / 5 / 6,22)
17-11: Wilma Vritra - Shallow Grave (aerobag / 7 / 6,41)
18-11: Afriquoi - Acid Attack (Titmeister / 7 / 7,01)
19-11: Destroyer - It Just Doens't Happen (Edgar18 / 8 / 5,95)
20-11: PUP - Scorpion Hill (Aerobag / 6 / 6,35)
21-11: Land of Kush feat. Nadah El Shazly - Trema (Cervantes / 6 / 6,46)
22-11: Röyksopp - Shores of Easy [Lost Tapes] (esteban / 4 / 5,40)
23-11: Charles Bradley - Lucifer (aerobag / 5 / 7,24 )
24-11: Epic Beard Men feat. Slug & Blue Raspberry - Pistol Dave (Koenr / 5 / 6,16)
25-11: Spinvis - Parel (Edgar18 / 5 / 4,44)
26-11: Fkj - Ylang Ylang (esteban / 6 / 6,17)
27-11: Natalie Rose leBrecht - Rishi Stars (For Turiyasangitananda (aerobag / 6 / 5,83)
28-11: Lapalux feat. Lilia - Limb to Limb (Titmeister / 8 / 6,63)
29-11: Orchestra Baobab - Sibou Odia [Ben Gomori Edit] (Titmeister / 5 / 5,92)
30/11: Mark Ronson & Anderson .Paak - Then There Were Two (esteban)

Groot fan van .Paak, iets minder van Ronson. Nummer zelf: catchy, maar verder daagt hij mij niet echt uit

4

Nog even geluisterd naar die van gister, Orchestra Baobab in de remix. Origineel was natuurlijk al zeer sterk, maar ik vind nou niet dat hij door deze remix verkracht wordt zoals edgar doet suggeren. Ik had er nog wel een ruime voldoende voor overgehad

Arbeidsdeskundige
5

Niet heel boeiend.
5

Obv Malibu had ik verwacht een favoriete artiest voor de komende jaren erbij te hebben. Helaas verkiest dhr .Paak kwantiteit boven kwaliteit; slechts een heel klein gedeelte van zijn releases daarna komt in de buurt van het niveau van Malibu. Ook dit nummer niet. Het geluid is gedegen en gelikt - wat je mag verwachten van een samenwerking van een topproducer en een topmuzikant - maar het boeit simpelweg nergens.

5,5

aerobag schreef:
Nog even geluisterd naar die van gister, Orchestra Baobab in de remix. Origineel was natuurlijk al zeer sterk, maar ik vind nou niet dat hij door deze remix verkracht wordt zoals edgar doet suggeren. Ik had er nog wel een ruime voldoende voor overgehad

Helemaal mee eens. Het origineel is natuurlijk een sterk nummer, maar ik vind juist dat deze remix de goede elementen van het origineel intact houdt en die in een modern, elektronisch jasje steekt. Edgar doet net alsof Ben Gomori er een of andere platte EDM-mix van heeft gemaakt. Ik kan moeilijk oordelen over andermans perceptie van een nummer, maar als je het origineel erg goed vindt, dan vind ik een 2 voor deze versie wel erg overdreven...

Titmeister schreef:
Edgar doet net alsof Ben Gomori er een of andere platte EDM-mix van heeft gemaakt.
Dat is inderdaad het gevoel dat ik erbij had.

Edgar18 schreef:
(quote)
Dat is inderdaad exact het gevoel dat ik erbij had.

Tuurlijk, had ik ook. Moest zelfs even checken of het niet Martin Garrix was die de remix gemaakt had.

Martin Garrix is wel een top dj toch? Denk dat die er wel iets beters van gemaakt had

30-11: Mark Ronson & Anderson .Paak - Then There Were Two (esteban / 9 / 5,27)
01-12: Michaela Anne - By Our Design (L_T_B)

Edit: De 4 van Cervantes nog meegenomen voor Mark Roson & Anderson Paak.

L_T_B schreef:

Edit: De 4 van Cervantes nog meegenomen voor Mark Roson & Anderson Paak.

Michaela Anne geef ik een 5. Niet onaangenaam, maar wel wat weinig speciaal en onderscheidend.

Arbeidsdeskundige
6,5

Best mooi hoor. Wel weinig memorabel of opvallend. Zo weer vergeten, vrees ik.

6

Ik sluit me aan bij de lauwwarmheid.

6,5

01-12: Michaela Anne - By Our Design (L_T_B / 4 / 5,75)
02/12: Oproer - Get Get Get (esteban / / )

Arbeidsdeskundige
5

Ik dacht op een gegeven moment: Klinkt niet onaardig, maar waarom duurt het zo lang? Toen bleek het pas één minuut en twintig seconden aan de gang. Dus sorry, nee.

5

Laat ik er ook weer eens eentje plaatsen:

02-12: Oproer - Get Get Get (esteban / 4 / 4.5 )
03-12: James Henry Jr. - Take Me Down Easy (Sandokan-veld / / )

Dit nummer hoorde ik onlangs in één van mijn favoriete tv-series, 'Bojack Horseman', waarvan de eerste helft van het laatste seizoen nu op Netflix staat. Het liedje werd gebruikt om extra melancholie toe te voegen aan een dramatische climax, zoals dat gaat in televisieseries.

In wezen is het zo'n typisch indienummer voor in een tv-serie: niet heel origineel en een beetje te zoetig. Maar soms kan een formule die je al duizend keer hebt gehoord je toch nog weten te raken, als alle ingrediënten kloppen. Dat had ik hier een beetje.

7,5

Oproer : 8
James Henry : 5

Ik kan mij voorstellen dat het tijdens zo'n scene werkt. Maar om afzonderlijk te beluisteren? Te doordeweeks binnen 't genre.

02-12: Oproer - Get Get Get (esteban / 5 / 5,20 )
03-12: James Henry Jr. - Take Me Down Easy (Sandokan-veld / 2 / 6,25)
04-12: Bon Iver - Naeem (esteban / / )

Arbeidsdeskundige
7

Gast
geplaatst: vandaag om 16:42 uur

geplaatst: vandaag om 16:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.