MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met... 2019

zoeken in:

01-04: Yola - Faraway Look (Edgar18 / 5 / 5,90)
02-04: Salvador Sobral - Presságio (Roydesmet /2 /6,60)
03-04: The Future Eve feat. Robert Wyatt - 01.01 (Cervantes/3 /7,17)
04-04: The National - Light Years (Cervantes/9 /7,12)
05-04: upsammy - Wild Chamber (Cervantes / 5 / 6,74)
06-04: Elliott Sharp / Álvaro Domene / Mike Caratti - Uncivil Tongue (Jazper / 4 / 7,33)
08-04: Daniel Thorne - Fear of Floating (Masimo / / )

Met al die voldoendes de laatste tijd durf ik het ook weer aan.

Vooruit dan, al is ie wel tergend traag.

6,5

Klinkt best leuk hoor.

7

CERVANTES

Masimo schreef:
CERVANTES

Dat was vast een typfoutje.

06-04: Elliott Sharp / Álvaro Domene / Mike Caratti - Uncivil Tongue (Jazper / 4 / 7,33)
08-04: Daniel Thorne - Fear of Floating (Masimo / 4 / 6,53)
09-04: Peggy Gou - Starry Night (Edgar18 / / )

hoi123 schreef:
Op SOPHIE na is deze ladder een beetje een samenvatting van nummers die mijn smaakgenoten heel tof vinden en ik niet.
Dat heb ik nou met Peggy Gou. Wordt jubelend ontvangen door smaakgenoten, maar ik kan er niet veel mee. Te loungy en afstandelijk. Vooral de keyboards zijn voor mij een minpunt - alsof ik in een fout hotel verblijf (maar ja, dat is volgens mij ook de oorsprong van de genrebenaming). De bas vind ik nog wel leuk, maar onder de streep is dat vrij mager.

Vandaar de vraag (die niet stom bedoeld is maar volledig oprecht): wat spreekt jullie aan in de muziek van Peggy Gou?

3 (ja, sorry)

-edit: ik weet ook weinig van lounge. Geen idee of je het überhaupt aan dit genre mag toeschrijven, misschien heeft het daarvoor te aanwezige percussie? Maar dat kan ook mijn vraag zijn: wat onderscheidt volgens liefhebbers 'goede' lounge van 'mindere' lounge?

Trouwens, deze vraag niet om mensen te ontmoedigen om te stemmen hoor. Stem gerust zonder toelichting

Zonder toelichting: 3

It Makes You Forget vind ik ironisch genoeg haar enige memorabele nummer. Dat nummer bruist van de energie, terwijl ik haar andere nummers vaak ervaar als saai en futloos. Bij dit specifieke nummer is dat helaas niet anders.

4

Ik vind At Night en vooral Itgehane echt superlekker. Dansbaar op een andere manier dan de meeste dansmuziek waar ik naar luister, nonchalant en heerlijk melodieus. Deze is een beetje een grijze muis.

6,5

8 haters

Ik tel er hier hooguit 3.

Inderdaad niet zo iconisch als Itgehane, maar dat is dan wellicht ook het beste nummer van de afgelopen paar jaar. Deze heeft wel gewoon een lekkere vibe - ik dig die keyboardloops juist heel erg. De combinatie met de Zuid-Koreaanse zang maakt het lekker zomers.

8,5

8

Ik vind de vibe ook heel chill. Loungy en housy, maar heel warm en eigen genoeg. En haar stem hè.

Exact wat Koen zegt. Dat gezegd zijnde kan deze Starry Night me niet erg bekoren, al blijft het wel een aardige house/disco tune waarop je heerlijk kan dansen met die stabs en onderliggende baslijn. Wat vind je van Travelling Without Arriving dan? Da's eentje zonder vocals (en die kitscherige hotelsfeer, wat mij betreft).

7 voor Starry Night

08-04: Daniel Thorne - Fear of Floating (Masimo / 4 / 6,53)
09-04: Peggy Gou - Starry Night (Edgar18 /8 /6,00)
10-04: Christian Scott Atunde Adjuah feat. Saul Williams - Ancestral Recall (Cervantes)

Twijfelde er nog over of ik deze zou plaatsen ipv Thorne!

8!

Trommels & trompet jammer van de wat monotone praatzang, anders had er nog wel een hoger cijfer ingezeten.

7,7

7,8

Wat zijn we eensgezind.

Koenr schreef:
7,8

Wat zijn we eensgezind.

Het moet niet gekker worden

Ik ga lekker boven jullie zitten.

8,2

Ik ga lekker onder jullie zitten.

7

Gast
geplaatst: vandaag om 19:19 uur

geplaatst: vandaag om 19:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.