MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Hoesmeter 2019

zoeken in:

Gisterenavond liet mijn PC het plots afweten, terwijl ik een nieuwe kandidaat aan 't plaatsen was. Toen kwam de voorgaande cover binnen op de 2de plaats met 7,25 uit 10 stemmen ... De 3 bijkomende stemmen hebben daar verandering in gebracht. Het Zesde Metaal - Skepsels komt nu binnen op de 4de plaats met 7,05 uit 13 stemmen.

Top 10 van 2019:

1. Brandt Brauer Frick - Echo 7,50 (10)
2. Motorpsycho - The Crucible 7,23 (8)
3. Konduku - White Heron 7,09 (16)
4. Het Zesde Metaal - Skepsels 7,05 (13)
5. Sly & The Family Drone - Gentle Persuaders 6,98 (9)
6. Slow Meadow - Happy Occident 6,93 (14)
7. Radio Supernova - Tähtiin 6,92 (12)
8. VA - Outro Tempo II 6,90 (11)
9. The Vampires - Pacifica 6,77 (13)
10. Arias - Estrellas de Madera 6,73 (11)

We nemen afscheid van : Dexter Story - Bahir 6,70 (15)

Flop 10 van 2019

1. Hot Chip - A Bath Full of Ecstasy 2,67 (15)
2. Wristmeetrazor - Misery Never Forgets 2,75 (14)
3. Black Dresses - Love and Affection for Stupid Little Bitches 3,07 (14)
4. Tropical Fuck Storm - Braindrops 3,14 (11)
5. In Mourning - Garden of Storms 3,30 (15)
6. The Bleeding - Morbid Prophecy 3,59 (18)
7. Tool - Fear Inoculum 3,75 (12)
8. Gum Takes Tooth - Arrow 3,95 (11)
9. Chris Crack - Crackheads Live Longer Than Vegans 4,15 (10)
10. Misþyrming - Algleymi 4,63 (17)

Next : Restraining Order - This World Is Too Much

https://www.musicmeter.nl/images/cover/770000/770822.jpg?cb=1573250852

panjoe (moderator)
5,5

4

Wat mij betreft een plaatje maar geen hoes. Net als de vorige.

itchy schreef:

Wat mij betreft een plaatje maar geen hoes. Net als de vorige.

Elke hoes is een plaatje, toch? Of is het het gebrek aan tekst? Naar mijn gevoel in ieder geval geen vereiste. In tegendeel zelfs. Deze thread staat boordevol voorbeelden van mooie hoezen waarbij lelijke typografie die als een tang op een varken staat, slecht geplaatste tekst, etc. de boel verpesten.

Een hoes is voor mij meer dan een plaatje. Ook een verschrikkelijk goede afbeelding maakt voor mij nog geen hoes. Tekst, of in elk geval één of andere aanvulling op de afbeelding, is voor mij dus wel een vereiste. Maar de combi luistert nauw: slechte layout kan afbreuk doen aan en goede afbeelding, ook dat zie ik helaas al te vaak. Ja, ik ben best een beetje een hoezenhitler.

Let wel, veel hoezen die hier geplaatst worden die alleen maar bestaan uit een afbeelding, hebben op de achterkant, of in de binnenhoes wel tekst. Ik zal de fysieke release waarschijnlijk beter beoordelen. Maar in dit topic gaat het om beoordeling op basis van dat ene plaatje...

Arbeidsdeskundige
4

itchy schreef:
Een hoes is voor mij meer dan een plaatje. Ook een verschrikkelijk goede afbeelding maakt voor mij nog geen hoes. Tekst, of in elk geval één of andere aanvulling op de afbeelding, is voor mij dus wel een vereiste. Maar de combi luistert nauw: slechte layout kan afbreuk doen aan en goede afbeelding, ook dat zie ik helaas al te vaak. Ja, ik ben best een beetje een hoezenhitler.

Let wel, veel hoezen die hier geplaatst worden die alleen maar bestaan uit een afbeelding, hebben op de achterkant, of in de binnenhoes wel tekst. Ik zal de fysieke release waarschijnlijk beter beoordelen. Maar in dit topic gaat het om beoordeling op basis van dat ene plaatje...

Voor mij komt het zogenaamde plaatje op de eerste plaats, al de rest is eerder bijkomstig. Zonder knap geschoten plaatje, prachtig tekenwerk, straf ontwerp, sterke compositie, etc ... geen geslaagde cover. Een goed beeld zegt vaak meer dan duizend woorden en heeft dikwijls geen begeleidende tekst nodig. Als de tekst, of andere toevoegsels, dan tóch een mooi geheel vormen met de hoofdbrok, is dat mooi meegenomen. Maar in mijn geval is de aanwezigheid van tekst of een logo absoluut van ondergeschikt belang.

Enfin, dat is hoe ik het zie natuurlijk. Ieder zijn manier. Ik respecteer dat.

In mijn beoordeling stel ik mijzelf vaak de vraag: Zou ik dit tentoonstellen in mijn platenkast? Dat antwoord en hoezeer ik de neiging zou hebben om het te etaleren, bepaald voor een groot deel de punten. Dat, en in hoeverre het mij aanspreekt en waarom.

Oja, ik moet nog stemmen, want er mag alweer een nieuwe geplaatst worden. Sterke foto die alles omvat.

7.5

Restraining Order haalt een gemiddelde van 5,42 uit 13 stemmen. Geen top, geen flop.

Top 10 van 2019:

1. Brandt Brauer Frick - Echo 7,50 (10)
2. Motorpsycho - The Crucible 7,23 (8)
3. Konduku - White Heron 7,09 (16)
4. Het Zesde Metaal - Skepsels 7,05 (13)
5. Sly & The Family Drone - Gentle Persuaders 6,98 (9)
6. Slow Meadow - Happy Occident 6,93 (14)
7. Radio Supernova - Tähtiin 6,92 (12)
8. VA - Outro Tempo II 6,90 (11)
9. The Vampires - Pacifica 6,77 (13)
10. Arias - Estrellas de Madera 6,73 (11)

Flop 10 van 2019

1. Hot Chip - A Bath Full of Ecstasy 2,67 (15)
2. Wristmeetrazor - Misery Never Forgets 2,75 (14)
3. Black Dresses - Love and Affection for Stupid Little Bitches 3,07 (14)
4. Tropical Fuck Storm - Braindrops 3,14 (11)
5. In Mourning - Garden of Storms 3,30 (15)
6. The Bleeding - Morbid Prophecy 3,59 (18)
7. Tool - Fear Inoculum 3,75 (12)
8. Gum Takes Tooth - Arrow 3,95 (11)
9. Chris Crack - Crackheads Live Longer Than Vegans 4,15 (10)
10. Misþyrming - Algleymi 4,63 (17)

Lapalux - Amnioverse

https://www.musicmeter.nl/images/cover/768000/768357.jpg?cb=1570453584

10

Ik doe eens gek.

3

De tweede hoes op rij zonder artiestennaam en albumtitel, ik heb ze (over het algemeen) liever met.

Ha, die wou ik ook posten vandaag, Cervantes. Hij was mij opgevallen op de frontpage. Ik zou hem in ieder geval uitstallen. Geen punten voor originaliteit, wél dubbel en dik voor sfeer.

7.5

Gast
geplaatst: vandaag om 16:06 uur

geplaatst: vandaag om 16:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.