Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 1994
zoeken in:
0
geplaatst: 11 augustus 2019, 12:38 uur
Ik had iets van Dookie toch leuker gevonden
.
In het kader van dit spel gisteren Oyster eens geluisterd, maar daar werd ik niet blij van.
.In het kader van dit spel gisteren Oyster eens geluisterd, maar daar werd ik niet blij van.
0
geplaatst: 11 augustus 2019, 12:44 uur
Edgar18 schreef:
In het kader van dit spel gisteren Oyster eens geluisterd, maar daar werd ik niet blij van.
Toch jammer! We hebben qua smaak zeker regelmatig overeenkomsten, maar als het om vrouwelijke singer-songwriters gaat, komen we vaak niet overeen. Vrouwen in de countryhoek zie je vaak nog wel zitten, maar als het meer rock of folk wordt, lijk je af te haken. Van de week zat ik weer een aantal platen van Lucinda Williams te luisteren, dat ligt jou waarschijnlijk beter?
0
geplaatst: 11 augustus 2019, 12:56 uur
Oyster vroeger letterlijk kapot gedraaid. Wat een fantastische stem (en verschijning) en ook haar nieuwe album Pearl is weer top!
0
geplaatst: 11 augustus 2019, 12:56 uur
Choconas schreef:
Van de week zat ik weer een aantal platen van Lucinda Williams te luisteren, dat ligt jou waarschijnlijk beter?
Zeker! The Ghosts of Highway 20 vind ik mooi, en natuurlijk Car Wheels on a Gravel Road. Maar er zijn ook (heel) veel solo-vrouwen in de folk/rock hoek die ik erg waardeer. Laura Nyro, Julia Holter, Vera Sola, Mary Hopkin, Agnes Obel, Mirel Wagner, Roberta Flack, Sophie Zelmani, Kadhja Bonet, Meg Myers, Natalia Lafourcade, Weyes Blood, Susanne Sundfør om maar wat voorbeelden te noemen die als eerste in me opkomen. Van de week zat ik weer een aantal platen van Lucinda Williams te luisteren, dat ligt jou waarschijnlijk beter?
En dan nog de vele soul vrouwen waar ik graag naar luister
.
1
geplaatst: 11 augustus 2019, 13:14 uur
Simon77 schreef:
Oyster vroeger letterlijk kapot gedraaid. Wat een fantastische stem (en verschijning) en ook haar nieuwe album Pearl is weer top!
Hahaha, ik zet zojuist mijn afspeellijst met favorieten aan die op willekeurige volgorde afspeelt en zowaar komt daar ineens Island uit de luidsprekers!

0
geplaatst: 11 augustus 2019, 13:22 uur
En gelijk daarna: The World Is Yours! =P
Ik denk ondertussen nog even verder na over een nominatie.
Ik denk ondertussen nog even verder na over een nominatie.
0
geplaatst: 11 augustus 2019, 15:41 uur
48. Oasis - Supersonic
spotify:track:1ZAWaJppxtA3zPh1R2W2wS
0
geplaatst: 11 augustus 2019, 16:03 uur
0
geplaatst: 11 augustus 2019, 16:16 uur
Even vergeten dat die ook uit 1994 kwam, anderzijds vind ik Supersonic minstens even goed, dus ik ga hem laten staan.
0
geplaatst: 11 augustus 2019, 16:21 uur
Edgar18 schreef:
Maar er zijn ook (heel) veel solo-vrouwen in de folk/rock hoek die ik erg waardeer. Laura Nyro, Julia Holter, Vera Sola, Mary Hopkin, Agnes Obel, Mirel Wagner, Roberta Flack, Sophie Zelmani, Kadhja Bonet, Meg Myers, Natalia Lafourcade, Weyes Blood, Susanne Sundfør om maar wat voorbeelden te noemen die als eerste in me opkomen.
Maar er zijn ook (heel) veel solo-vrouwen in de folk/rock hoek die ik erg waardeer. Laura Nyro, Julia Holter, Vera Sola, Mary Hopkin, Agnes Obel, Mirel Wagner, Roberta Flack, Sophie Zelmani, Kadhja Bonet, Meg Myers, Natalia Lafourcade, Weyes Blood, Susanne Sundfør om maar wat voorbeelden te noemen die als eerste in me opkomen.
Dat is een meer dan uitstekend rijtje, waar ook enkele van mijn favorieten tussen zitten. Des te verrassender vind ik het daarom dat het nog niet zo wil lukken tussen jou en bijvoorbeeld Julia Jacklin, Angel Olsen, Nadia Reid, Lucy Dacus, Julie Byrne, Stella Donnelly, Tiny Ruins, Fazerdaze en Heather Nova dus (corrigeer me gerust als ik ernaast zit, hoor).
Ja, dat zit inderdaad wel goed, daarin zitten we wellicht vaker op één lijn. Recent nog onder meer met de formidabele Ann Peebles en Jean Plum.
1
geplaatst: 11 augustus 2019, 16:24 uur
Bush - Glycerine, vrijwel alles van Throwing Copper, Dog Eat Dog - No Fronts, Beastie Boys - Sabotage, Cappella - Move On Baby, Urban Dance Squad, Madonna - Secret (of Take a Bow), Jamiroquai, Green Day, Sonic Surfers, Roachford, The Prodigy - Vodoo People, The Rolling Stones - Out of Tears, Toad the Wet Sprocket - Fall Down mogen toch ook niet ontbreken. Maar ja, zo weinig keuzeruimte...
4
geplaatst: 11 augustus 2019, 17:02 uur
Mooi rijtje, Poeha! Ik ga voor deze:
49. Beastie Boys - Sabotage spotify:track:0m6xhfEc0Xv9TaXvP6mtuE
Kan iemand controleren of die Spotifylink goed werkt? Dat lukt me nu even niet.
49. Beastie Boys - Sabotage spotify:track:0m6xhfEc0Xv9TaXvP6mtuE
Kan iemand controleren of die Spotifylink goed werkt? Dat lukt me nu even niet.
0
geplaatst: 11 augustus 2019, 17:17 uur
Choconas
Angel Olsen vind ik af en toe wel goed hoor, haar nieuwe single bijvoorbeeld mag ik graag horen. Met de andere namen die je noemt heb ik - voor zover ik werk van ze ken - inderdaad stukken minder.
Hoewel ik de dames eigenlijk over één kam mag scheren ga ik dat toch even doen. Mijn grootste probleem met ze is een gebrek aan eigenheid. De dames - en hun liedjes - klinken inwisselbaar en missen iets unieks dat de songs de moeite waard maakt. Dit i.t.t. bijv. Julia Holter die je uit duizenden herkent maar die toch een eigen geluid heeft. Hetzelfde geldt voor Vera Sola, ik vind haar sound een stuk unieker dan het merendeel van de dames die jij aanhaalt. Het toverwoord is dus authenticiteit, in combinatie met gedegen songmateriaal uiteraard.
Angel Olsen vind ik af en toe wel goed hoor, haar nieuwe single bijvoorbeeld mag ik graag horen. Met de andere namen die je noemt heb ik - voor zover ik werk van ze ken - inderdaad stukken minder.
Hoewel ik de dames eigenlijk over één kam mag scheren ga ik dat toch even doen. Mijn grootste probleem met ze is een gebrek aan eigenheid. De dames - en hun liedjes - klinken inwisselbaar en missen iets unieks dat de songs de moeite waard maakt. Dit i.t.t. bijv. Julia Holter die je uit duizenden herkent maar die toch een eigen geluid heeft. Hetzelfde geldt voor Vera Sola, ik vind haar sound een stuk unieker dan het merendeel van de dames die jij aanhaalt. Het toverwoord is dus authenticiteit, in combinatie met gedegen songmateriaal uiteraard.
0
geplaatst: 11 augustus 2019, 17:42 uur
Bedankt voor de heldere uiteenzetting, Edgar18! Ik kan je redenatie over authenticiteit goed volgen en volledig onderschrijven, we zijn het er kennelijk alleen niet over eens op welke artiesten dat nu van toepassing is. Welnu, geen man (of vrouw) over boord natuurlijk.
Verder goed om te horen dat het nieuwe liedje van Angel, All Mirrors, je wel kan bekoren! Ik luister er ook graag naar en kijk enorm uit naar haar nieuwe album!
Verder goed om te horen dat het nieuwe liedje van Angel, All Mirrors, je wel kan bekoren! Ik luister er ook graag naar en kijk enorm uit naar haar nieuwe album!
0
geplaatst: 11 augustus 2019, 17:54 uur
In ‘de andere’ Song van het Jaar heb ik deze maand trouwens Jenny Hval genomineerd. Ook een vrouwelijke singer-songwriter, wederom een met een wat aparter (eigen) geluid.
0
geplaatst: 11 augustus 2019, 18:38 uur
Ja, Jenny Hval heeft zeker een eigen, apart geluid, maar het is niet allemaal aan mij besteed helaas. Ik kan me wel heugen dat ik van haar optreden op (volgens mij) Best Kept Secret genoten heb, dat dan weer wel.
2
geplaatst: 11 augustus 2019, 19:04 uur
Ik verblijd graag mijn muzikale vrienden met (nieuwe) inzichten, doe er je voordeel mee
.
.
1
geplaatst: 11 augustus 2019, 19:07 uur
1
geplaatst: 11 augustus 2019, 19:19 uur
Een aantal van de artiesten die ik nog miste in dit spel zijn inmiddels genoemd. Zei het (helaas) niet altijd met het liedje dat ik graag had gezien.
Acrylic Afternoons, The Asphalt World, The Wild Ones, Juicy, Life's a Bitch, Red Right Hand., Parklife, Big Poppa, No One & La Ingrata werden het net niet.
Deze twee wel:
51. Portishead - Sour Times spotify:track:6vTtCOimcPs5H1Jr9d0Aep
52. Common Sense - I Used To Love H.E.R. spotify:track:4TboAbE2pCUUB0fk6Q9rUU
En als ik er twee mag betekent dat natuurlijk dat jullie er ook nog één (extra) mogen.
Acrylic Afternoons, The Asphalt World, The Wild Ones, Juicy, Life's a Bitch, Red Right Hand., Parklife, Big Poppa, No One & La Ingrata werden het net niet.
Deze twee wel:
51. Portishead - Sour Times spotify:track:6vTtCOimcPs5H1Jr9d0Aep
52. Common Sense - I Used To Love H.E.R. spotify:track:4TboAbE2pCUUB0fk6Q9rUU
En als ik er twee mag betekent dat natuurlijk dat jullie er ook nog één (extra) mogen.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 11 augustus 2019, 19:26 uur
54 Bush - Machinehead spotify:track:1Z5LCXu5Ca3sHAy6OdUrBT
0
geplaatst: 11 augustus 2019, 19:33 uur
Nog een Nas-nominatie zou ook wel terecht zijn.
Represent! Represent! Represent!
Represent! Represent! Represent!
0
geplaatst: 11 augustus 2019, 19:34 uur
56. Soundgarden - Fell On Black Days spotify:track:1wlKw9NAWVWpx7OIAyg9EA
1
geplaatst: 11 augustus 2019, 19:38 uur
jordidj1 schreef:
The world is yours, J! =P
0
geplaatst: 11 augustus 2019, 19:49 uur
57. Guided By Voices - I Am A Scientist spotify:track:0oN2fJx5t5BzkKQQiojHrr
* denotes required fields.