MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met Metal anno 2020

zoeken in:
6,75

ZAP! schreef:
(quote)
Apart in de zin van dat ik deze combi nooit eerder gehoord heb. Los van elkaar zijn het geen onbekende genres, nee. Wat vond je trouwens van de combi in het nummer van Today Is the Day (1 bijdrage eerder)?

Aardig, maar het lo-fi/ garagerock geluid van Today is The Day is niet mijn ding. Ik zou het een 6,5 geven.

Jelle78 - dat kan ook.

Ik kom er bij Huntsmen niet uit, kan maar weinig met deze combi. Vind de prog rock/metal stukken nog het leukst. Geen cijfer (voor nu).

Huntsmen bevindt zich in dezelfde progressieve metalpoel met sludgeinvloeden (niet metalcore) als Mastodon en Baroness, maar brengt in dit nummer ook hele Yes-achtige (denk aan Yours Is No Disgrace van The Yes Album) samenzang met zich mee. Benieuwd naar de volledige plaat, want ik vond de debuutplaat (American Scrap) van deze band erg goed.

8

Baroness ken ik niet, Mastodon heb ik heel lang geleden wel es geprobeerd maar was toen niet wat voor mij. Huntsmen op dit moment ook niet, dus ik denk dat ik 't er voorlopig bij laat.

aslan (crew)
Toch ff Baroness opzoeken ZAP!, ik denk dat het je gaat bevallen.

7,5

02/03: Dark Fortress - 'Isa' (Don Cappuccino: 9 / 7,74)
04/03: Today Is the Day - 'Burn in Hell' (ZAP!: / 9 / 7,19)
06/03: Huntsmen - Ride Out (Don Cappuccino / 9 / 7,15)
08/03: Ulcerate - Stare Into Death and Be Still (AOVV)

Uitstekend alweer!

8

Ik pas

Prachtige track! Ulcerate brengt iets meer melodie in zijn dissonante deathmetalsound en ook de productie ademt wat meer vergeleken met eerdere albums. Acht minuten vliegen voorbij.

9

Goede track. Het had van mij wel wat korter gemogen, maar van dit soort death metal kan ik wel genieten. Heeft ook zeker te maken met de mooie, open productie.

8

Het begint echt wel goed, maar wanneer de zang inzet, wordt het me te rommelig, met later af en toe nog wel wat aardige tot prima stukjes. Ik pas ook.

7,75

aslan (crew)
7,8

Arbeidsdeskundige
8

ZAP! schreef:
Het begint echt wel goed, maar wanneer de zang inzet, wordt het me te rommelig, met later af en toe nog wel wat aardige tot prima stukjes. Ik pas ook.

En wat is dan precies de reden dat je past? Je hebt het nummer gehoord dan kan je toch even goed een quotering uitbrengen?

Prima, maar dat wordt geen hoog cijfer dan...

-edit- en dat is dus de reden dat ik (zou) pas(sen), maar als men er op staat...

Nou, ik plaats de track niet enkel omdat ikzelf 'm goed vind, maar vooral omdat ik wil weten wat anderen ervan vinden. In die optiek vind ik elke stem, of die dan positief of negatief is, even relevant. Onthoud je dus zeker niet, lijkt me de boodschap!

Ulcerate stijgt niet boven het maaiveld uit en is inwisselbaar voor iedere andere death metal band waar ik ook niet veel naar luister. De experts hebben er waarschijnlijk meer kijk op, dus voor mij geen beoordeling. Vandaar de " pas"

Tsja, maar bij power metal worden er ook snel lage cijfers tegenaan gegooid door mensen die nauwelijks naar het genre luisteren. Gewoon onvoldoende geven als je er niks aan vindt, zou ik zeggen. Krijg je alleen maar een representatievere score op het eind.

Ik vind dit nummer van Ulcerate overigens wel vet.

7,5

Toelichting heb ik dus al gegeven, en ik heb 'm 2x gecheckt. Cijfer:

4,5

02/03: Dark Fortress - 'Isa' (Don Cappuccino: 9 / 7,74)
04/03: Today Is the Day - 'Burn in Hell' (ZAP!: / 9 / 7,19)
06/03: Huntsmen - Ride Out (Don Cappuccino / 9 / 7,15)
08/03: Ulcerate - Stare Into Death and Be Still (AOVV / 10 / 7,49)
10/03: Sojourner - The Deluge (The_CrY / /)

Arbeidsdeskundige
8

Dumpen die grunter en alleen nog maar die dame laten zingen. De stukjes waar zij zingt zijn verreweg het beste van dit nummer. De rest is nogal standaard en een beetje saai.

6,5

Gast
geplaatst: vandaag om 01:49 uur

geplaatst: vandaag om 01:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.