Muziek / Muziekgames / Maak kennis met metal die nooit op MuMe toegevoegd zal worden (+ knock-out)
zoeken in:
0
geplaatst: 2 januari 2020, 20:02 uur
Ha Metalheadz, nóg een nieuw metaltopic in het nieuwe jaar:
Singles en demo's mogen niet op MuMe toegevoegd worden, maar er zit vaak heel veel leuks tussen. Dus in deze game de mogelijkheid om daar es wat van in de spotlight te zetten. Van mij mag alles aan bod komen, van het jaar 0 tot vandaag en het liefst een nummer dat níet op een plaat op MuMe staat, maar als het bv. een echt andere uitvoering is, is dat natuurlijk prima.
De verdere spelregels neem ik deels over van een andere 'Maak kennis met...':
Om de 2 dagen plaatst iemand een metalnummer dat de komende (minstens) 48 uur beoordeeld wordt op een schaal van 0 tot 10 (eventueel met toelichting). Degene die het volgende nummer plaatst, updatet ook het overzicht en berekent dus het stemgemiddelde van het vorige nummer (met dank aan dumb_helicopter).
Aan het eind van elke maand wordt dan de top 10 van het afgelopen maand geplaatst en begint een nieuwe ronde. Dit vol te houden tot en met oktober, waarop er in november (en evt. december) een knock-out volgt tussen de nummers 1 van de afgelopen 10 maanden. Dat worden niet heel veel rondes, maar houdt het wel overzichtelijk en geeft meteen ruimte voor de feestdagen...
Ik trap bij deze af met Huntress - 'Waiting for You' (1990) (demo)
02/01: Huntress - 'Waiting for You' (ZAP!)
Op- of aanmerkingen uiteraard welkom! Enjoy! En, uiteraard: zegt het voort!
Singles en demo's mogen niet op MuMe toegevoegd worden, maar er zit vaak heel veel leuks tussen. Dus in deze game de mogelijkheid om daar es wat van in de spotlight te zetten. Van mij mag alles aan bod komen, van het jaar 0 tot vandaag en het liefst een nummer dat níet op een plaat op MuMe staat, maar als het bv. een echt andere uitvoering is, is dat natuurlijk prima.
De verdere spelregels neem ik deels over van een andere 'Maak kennis met...':
Om de 2 dagen plaatst iemand een metalnummer dat de komende (minstens) 48 uur beoordeeld wordt op een schaal van 0 tot 10 (eventueel met toelichting). Degene die het volgende nummer plaatst, updatet ook het overzicht en berekent dus het stemgemiddelde van het vorige nummer (met dank aan dumb_helicopter).
Aan het eind van elke maand wordt dan de top 10 van het afgelopen maand geplaatst en begint een nieuwe ronde. Dit vol te houden tot en met oktober, waarop er in november (en evt. december) een knock-out volgt tussen de nummers 1 van de afgelopen 10 maanden. Dat worden niet heel veel rondes, maar houdt het wel overzichtelijk en geeft meteen ruimte voor de feestdagen...
Ik trap bij deze af met Huntress - 'Waiting for You' (1990) (demo)
02/01: Huntress - 'Waiting for You' (ZAP!)
Op- of aanmerkingen uiteraard welkom! Enjoy! En, uiteraard: zegt het voort!
1
geplaatst: 3 januari 2020, 09:10 uur
Succes met dit topic, maar deze laat ik aan me voorbij gaan...
1
geplaatst: 3 januari 2020, 18:48 uur
Fijn initiatief, maar de tijd dat ik direct met elk nieuw topic meedeed ligt ondertussen ook al enkele jaren achter mij door werk en gezin. Bij momenten is het al moeilijk om op mijn eigen topic te stemmen dus tenzij ik plots meer tijd vind ga ik dit helaas aan mij moeten voorbijgaan.
Edit: Toch nog even tijd gevonden: Wat gruizige kwaliteit, waardoor niet alles er even goed doorkomt. Op zich niet slecht, maar de stem steekt te weinig boven de middelmaat uit: 6.8
Edit: Toch nog even tijd gevonden: Wat gruizige kwaliteit, waardoor niet alles er even goed doorkomt. Op zich niet slecht, maar de stem steekt te weinig boven de middelmaat uit: 6.8
0
geplaatst: 3 januari 2020, 20:03 uur
Jammer, heren, maar het zij zo.
Ik doe nog een laatste oproepje, en anders misschien ooit, later nog eens proberen: B.Robertson, Sir Spamalot, Rudi S, Arbeidsdeskundige, aslan, bennerd, i.Ron S., vielip, gigage, Hacker, andnino, RuudC, trebremmit, notsub, DargorDT, Kronos, namsaap, Kill_illuminati, jurado, Henri-S, HammerHead, Heino, freakey, Eddie, _wrathchild_, ASman, B.Robertson, Brutus, lennert.
Ik doe nog een laatste oproepje, en anders misschien ooit, later nog eens proberen: B.Robertson, Sir Spamalot, Rudi S, Arbeidsdeskundige, aslan, bennerd, i.Ron S., vielip, gigage, Hacker, andnino, RuudC, trebremmit, notsub, DargorDT, Kronos, namsaap, Kill_illuminati, jurado, Henri-S, HammerHead, Heino, freakey, Eddie, _wrathchild_, ASman, B.Robertson, Brutus, lennert.
1
geplaatst: 3 januari 2020, 20:06 uur
Bedankt voor het taggen maar ik zit niet zoveel op YouTube. Ik heb ook geen inbreng want die singles die ik ken staan altijd wel ergens op een de luxe editie of compilatie van een band, label of fijnproever zoals op Dutch Steel (2014) . Ik zou dan random moeten gaan zoeken om iets in te zenden.
0
geplaatst: 3 januari 2020, 20:22 uur
Graag gedaan en bedankt voor de reply. 

gigage schreef:
Ik zou dan random moeten gaan zoeken om iets in te zenden.
Da's idd wat ik doe en ik kom op die manier regelmatig (heel) leuk spul tegen.Ik zou dan random moeten gaan zoeken om iets in te zenden.
1
geplaatst: 3 januari 2020, 20:35 uur
Ben vaste deelnemer aan het topic metal song per jaar en doe onbekende metal er in het kielzog erbij, maar laat dit topic aan mij voorbijgaan.
Er zijn genoeg albums die ik niet toevoeg omdat ik geen tracktijden kan vinden of een goede hoes, omdat iets te slecht wordt bevonden of idd. de categorie singles, waar ik gezien het algehele beschikbare aanbod aan albums alleen al en de tijd die vrijgemaakt kan worden, nooit op inga.
Er zijn genoeg albums die ik niet toevoeg omdat ik geen tracktijden kan vinden of een goede hoes, omdat iets te slecht wordt bevonden of idd. de categorie singles, waar ik gezien het algehele beschikbare aanbod aan albums alleen al en de tijd die vrijgemaakt kan worden, nooit op inga.
0
geplaatst: 3 januari 2020, 21:38 uur
B.Robertson. Duidelijk en prima hoor. Overigens zijn tracktijden niet verplicht bij het toevoegen, volgens mij...?
1
geplaatst: 3 januari 2020, 21:51 uur
ZAP! dat is uitzondering op de regel dat ik zonder tijdsduur toevoeg; een zelfopgelegde verplichting. Als tijden niet voorhanden zijn hangt het er ook vaak mee samen dat iets niet te beluisteren valt, of zo dicht op elkaar geplakt dat er een optelsom van het totale aantal tracks wordt gemaakt. Demo's doe ik meestal ook niet en van al die EP's/files van rond de vijf minuten heb ik m'n bekomst. Dat is al heel wat, wat van mijn kant nooit toegevoegd gaat worden.
1
geplaatst: 4 januari 2020, 10:18 uur
Dank voor de invitatie ZAP!, maar ik laat deze aan me voorbij gaan. Aan het bijhouden van wat er aan interessante nieuwe releases uitkomt heb ik mijn handen al vol
. En dan hou ik ook graag tijd over om in mijn collectie te graven.
. En dan hou ik ook graag tijd over om in mijn collectie te graven.
1
geplaatst: 4 januari 2020, 12:06 uur
Oeeehhh!! Goed idee. Ik doe mee! Alleen al de vele singles en EP tijdens de NWOBHM zijn soms werkelijk goud! Daar zitten veel juweeltjes tussen waarvan ik vermoed dat maar weinig mensen ze hier kennen. Het lijkt mij erg leuk om daar en en ander van te introduceren. Onbekend materiaal promoten vindt ik sowieso erg leuk. Daarom heb ik tien jaar in Dynamo de muziek gedraaid.
Hey ZAP! zou je ook nummers op verzamelalbums willen toevoegen aan je criteria? Ook daar is nog veel moois te vinden.
Hey ZAP! zou je ook nummers op verzamelalbums willen toevoegen aan je criteria? Ook daar is nog veel moois te vinden.
0
geplaatst: 4 januari 2020, 14:46 uur
Henri-S schreef:
Maar dat is metal die wel op MuMe te vinden is en dan zou de titel van de game niet meer kloppen... op zich vind ik het geen verkeerd idee hoor. Misschien een optie om daarvan es wat te plaatsen bij deze game: Oude, onbekende Metal Knock-out Game?Hey ZAP! zou je ook nummers op verzamelalbums willen toevoegen aan je criteria? Ook daar is nog veel moois te vinden.
0
geplaatst: 4 januari 2020, 15:47 uur
'New Electric Warriors', 'Lead Weight' 'Roksnax' en 'The Neat Singles Collection Volume One' staan niet op deze site. Ik ben de eerste die toegeeft dat dit nogal obscure albums zijn, maar het net niet de bedoeling van dit spel om obscuur materiaal aan de man te brengen?
Het gegeven dat bepaalde verzamelalbums op MM staan veronderstelt nog niet dat het materiaal dat op die verzamelalbums staat 'bekend' is. Ik denk niet dat er veel mensen zijn op MM die bekend zijn met 'Strangers on the Shore' van Bitches Sin. Ken jij het nummer? Of ben je bekend met het nummer 'Extermination Day van Angel Witch? Ik acht de kans best wel klein.
Het gegeven dat bepaalde verzamelalbums op MM staan veronderstelt nog niet dat het materiaal dat op die verzamelalbums staat 'bekend' is. Ik denk niet dat er veel mensen zijn op MM die bekend zijn met 'Strangers on the Shore' van Bitches Sin. Ken jij het nummer? Of ben je bekend met het nummer 'Extermination Day van Angel Witch? Ik acht de kans best wel klein.
0
geplaatst: 4 januari 2020, 16:50 uur
Maar ik neem aan dat die verzamelaars wel toegevoegd kunnen worden... Verder moet ik dat Bitches Sin nummer wel eens gehoord hebben (staat op hun debuutplaat), maar die van Angel Witch niet. Maar goed, ik vind het juist leuk om met deze game óp MuMe búiten MuMe te snuffelen en het lijkt me ook dat er meer dan genoeg te vinden is in die categorie.
En nogmaals, de 'Oude, onbekende metal...'-game zou een perfecte plek zijn voor jouw suggesties.
Wel wil ik nog toegeeflijk zijn en demo-nummers mee laten doen die op latere releases pas als bonus zijn toegevoegd... dan strookt het nog niet met de game-titel, maar daar mag van mij een oogje dichtgeknepen worden.
Maar goed, we zijn nog maar met twee, voorlopig... 3 of 4 deelnemers is toch wel het minimum, lijkt me.
En nogmaals, de 'Oude, onbekende metal...'-game zou een perfecte plek zijn voor jouw suggesties.
Wel wil ik nog toegeeflijk zijn en demo-nummers mee laten doen die op latere releases pas als bonus zijn toegevoegd... dan strookt het nog niet met de game-titel, maar daar mag van mij een oogje dichtgeknepen worden.
Maar goed, we zijn nog maar met twee, voorlopig... 3 of 4 deelnemers is toch wel het minimum, lijkt me.

1
geplaatst: 4 januari 2020, 17:59 uur
Zal me bij nader inzien toch zo nu en dan melden in dit topic. Dat zijn al 3 deelnemers dus. Al zal mijn bijdrage minimaal zijn. Zal eens in mijn geheugen gaan graven. Vroeger heel wat demo’s gedraaid. Er schiet me vast wel weer ééntje te binnen. Met een beetje geluk zijn die dan ook nog terug te vinden op YouTube.
0
geplaatst: 5 januari 2020, 17:18 uur
0
geplaatst: 6 januari 2020, 11:17 uur
Het plaatje ziet er sympathiek uit, maar met de muziek kan ik niet zo veel.
5
5
0
geplaatst: 6 januari 2020, 15:19 uur
Érg sympathiek... net als de muziek. Uitschieter hier is natuurlijk de solo-gitariste. De zang moet je misschien kunnen smaken, maar dat lukt mij prima. Niks mis mee, had hier graag een hele plaat van gehoord.
7,5, dik.
Henri-S nog een mening?
7,5, dik.
Henri-S nog een mening?
1
geplaatst: 7 januari 2020, 15:15 uur
Silenxce - The Kraken (demo)
02/01: Huntress - 'Waiting for You' (ZAP! / 2 / 6,25)
07/01: Silenxce - The Kraken (Dieter)
02/01: Huntress - 'Waiting for You' (ZAP! / 2 / 6,25)
07/01: Silenxce - The Kraken (Dieter)
0
geplaatst: 7 januari 2020, 15:18 uur
Volgens mij hebben de heren van Silenxce wel een album gemaakt, maar die is (nog) niet terug te vinden op MuMe. Vroeger heb ik ze een paar keer live gezien. Sowieso een keer in het 'oude' Hedon te Zwolle. Voorprogramma van Laaz Rockit? Deze demo heb ik ook nog gehad. Misschien ligt ie nog wel ergens op zolder.
7,5
7,5
0
geplaatst: 7 januari 2020, 15:56 uur
0
geplaatst: 7 januari 2020, 17:30 uur
Niet verkeerd hoor, fijne pot thrash. Prima nummer, goeie zanger met stukjes kopstem op de koop toe. Productie krijgt een toegeknepen oogje, maar voor een demo...
7,75
-edit- zal die plaat even toevoegen (dan staat het nummer wel op MuMe, maar zoals gezegd, is het in zo'n geval toegestaan).
7,75
-edit- zal die plaat even toevoegen (dan staat het nummer wel op MuMe, maar zoals gezegd, is het in zo'n geval toegestaan).
* denotes required fields.