Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #5 (Reggae zonder Bob)!
zoeken in:
0
geplaatst: 26 augustus 2020, 22:35 uur
33 Batwings (A Limnal Hymn) 4
25 Ostia (The Death of Pasolini) 3
22 Amber Rain 1
20 The Snow 2
25 Ostia (The Death of Pasolini) 3
22 Amber Rain 1
20 The Snow 2
0
geplaatst: 26 augustus 2020, 23:01 uur
https://vignette.wikia.nocookie.net/lyricwiki/images/1/10/Coil-four.jpg/revision/latest?cb=20130125211128
Na deze uitstekende keuze gaan we dus de finaleronde in met onderstaande fraaie lijst. Stel uw Coil-top-10 samen en voeg er liefst wat explicatie of anekdoterie aan toe.
A Cold Cell in Bangkok (Sleepwalk (2008))
All the Pretty Little Horses (Black Antlers (2004))
Are You Shivering? (Musick to Play in the Dark Volume One (1999))
Batwings (A Limnal Hymn) (Musick to Play in the Dark Volume Two (2000))
Broccoli * (Musick to Play in the Dark Volume One (1999))
Fire of the Mind * (The Ape of Naples (2005))
Heaven’s Blade * (The Ape of Naples (2005))
Red Birds Will Fly Out of the East and Destroy Paris in a Night * (Musick to Play in the Dark Volume One (1999))
Red Queen * (Musick to Play in the Dark Volume One (1999))
Sex with Sun Ra (Part One - Saturnalia) * (Black Antlers (2004))
Slur * (Horse Rotorvator (1986))
Tattooed Man (The Ape of Naples (2005))
Tenderness of Wolves (Scatology (1984))
The Anal Staircase (Horse Rotorvator (1986))
The Dreamer Is Still Asleep (Musick to Play in the Dark Volume One (1999))
The First Five Minutes After Death (Horse Rotorvator (1986))
The Last Amethyst Deceiver * (The Ape of Naples (2005))
Things We Never Had * (Black Antlers (2004))
Where Are You? (Musick to Play in the Dark Volume Two (2000))
Window Pane (Love's Secret Domain (1991))
Ik stel de eindlijst op na de bekendmaking van De Slimste Mens (NL) a.s. vrijdag.
Na deze uitstekende keuze gaan we dus de finaleronde in met onderstaande fraaie lijst. Stel uw Coil-top-10 samen en voeg er liefst wat explicatie of anekdoterie aan toe.
A Cold Cell in Bangkok (Sleepwalk (2008))
All the Pretty Little Horses (Black Antlers (2004))
Are You Shivering? (Musick to Play in the Dark Volume One (1999))
Batwings (A Limnal Hymn) (Musick to Play in the Dark Volume Two (2000))
Broccoli * (Musick to Play in the Dark Volume One (1999))
Fire of the Mind * (The Ape of Naples (2005))
Heaven’s Blade * (The Ape of Naples (2005))
Red Birds Will Fly Out of the East and Destroy Paris in a Night * (Musick to Play in the Dark Volume One (1999))
Red Queen * (Musick to Play in the Dark Volume One (1999))
Sex with Sun Ra (Part One - Saturnalia) * (Black Antlers (2004))
Slur * (Horse Rotorvator (1986))
Tattooed Man (The Ape of Naples (2005))
Tenderness of Wolves (Scatology (1984))
The Anal Staircase (Horse Rotorvator (1986))
The Dreamer Is Still Asleep (Musick to Play in the Dark Volume One (1999))
The First Five Minutes After Death (Horse Rotorvator (1986))
The Last Amethyst Deceiver * (The Ape of Naples (2005))
Things We Never Had * (Black Antlers (2004))
Where Are You? (Musick to Play in the Dark Volume Two (2000))
Window Pane (Love's Secret Domain (1991))
Ik stel de eindlijst op na de bekendmaking van De Slimste Mens (NL) a.s. vrijdag.
2
geplaatst: 26 augustus 2020, 23:30 uur
Een korte anekdote over het nummer dat het net niet gehaald heeft. De VPRO-avond op de woensdag Frontline (later het Front) met Luc Janssen. In de middag had je De Wilde Wereld (later Nozems a Go Go) voor de gitaarbandjes en de electronix kreeg je in de avond en daar kwam ie toen voorbij Ostia van Coil. Ik ging meteen voor de bijl en ietsje later kwam ik thuis met Horse Rotorvator. Psychic TV, Throbbing Gristle, Chris & Cosey kwamen later ook allemaal nog, en bleek ook nog een linkje te hebben met mijn favo-band uit de eerste tachtiger jaren: Soft Cell.
En wat ben ik blij dat mijn nummer 1 toch nog door is!
1. Batwings (A Limnal Hymn)
2. The Anal Staircase
3. Slur *
4. Broccoli *
5. Where Are You?
6. Sex with Sun Ra (Part One - Saturnalia) *
7. Red Birds Will Fly Out of the East and Destroy Paris in a Night *
8. Heaven’s Blade *
9. A Cold Cell in Bangkok
10. Are You Shivering?
En wat ben ik blij dat mijn nummer 1 toch nog door is!
1. Batwings (A Limnal Hymn)
2. The Anal Staircase
3. Slur *
4. Broccoli *
5. Where Are You?
6. Sex with Sun Ra (Part One - Saturnalia) *
7. Red Birds Will Fly Out of the East and Destroy Paris in a Night *
8. Heaven’s Blade *
9. A Cold Cell in Bangkok
10. Are You Shivering?
3
geplaatst: 27 augustus 2020, 00:00 uur
Er was eens een Etta die ruimhartig en onbezonnen de wereld tegemoet lachte. Ergens rond 20 augustus 2020 smaakte zij aan dingen die haar mondje niet gewend waren te smaken. Ja, ze had wel eens haar tong tegen een volle batterij gelegd. Of zo’n zwarte olijf geproefd, maar dit oversteeg olijvenkastijding. Dit was geen kinderspel meer. In 5 minuten was het over:
1. The First Five Minutes After Death
2. Red Queen *
3. Tattooed Man
4. Red Birds Will Fly Out of the East and Destroy Paris in a Night *
5. Batwings (A Limnal Hymn)
6. The Dreamer Is Still Asleep
7. Slur *
8. Things We Never Had *
9. All the Pretty Little Horses
10. Heaven’s Blade *
1. The First Five Minutes After Death
2. Red Queen *
3. Tattooed Man
4. Red Birds Will Fly Out of the East and Destroy Paris in a Night *
5. Batwings (A Limnal Hymn)
6. The Dreamer Is Still Asleep
7. Slur *
8. Things We Never Had *
9. All the Pretty Little Horses
10. Heaven’s Blade *
0
geplaatst: 27 augustus 2020, 00:10 uur
EttaJamesBrown schreef:
Ja, ze had wel eens haar tong tegen een volle batterij gelegd. Of zo’n zwarte olijf geproefd, maar dit oversteeg olijvenkastijding. Dit was geen kinderspel meer.
Ja, ze had wel eens haar tong tegen een volle batterij gelegd. Of zo’n zwarte olijf geproefd, maar dit oversteeg olijvenkastijding. Dit was geen kinderspel meer.
Ik was na de eerste keer Ostia nog juist bang dat het wat te zoet zou zijn, met die White Cliffs of Dover die ook in mijn Engelse schoolboek stond ... okay na The Anal Staircase wist ik beter.
2
geplaatst: 27 augustus 2020, 11:16 uur
Leuke ontdekkingsweek, van Coil zijn er nu wel een paar albums bijgekomen op mijn te luisteren-lijstje!
1. Fire of the Mind *
2. The Last Amethyst Deceiver *
3. Slur *
4. Tattooed Man
5. The Anal Staircase
6. Where Are You?
7. Red Birds Will Fly Out of the East and Destroy Paris in a Night *
8. All the Pretty Little Horses
9. Sex with Sun Ra (Part One - Saturnalia) *
10. The Dreamer Is Still Asleep
1. Fire of the Mind *
2. The Last Amethyst Deceiver *
3. Slur *
4. Tattooed Man
5. The Anal Staircase
6. Where Are You?
7. Red Birds Will Fly Out of the East and Destroy Paris in a Night *
8. All the Pretty Little Horses
9. Sex with Sun Ra (Part One - Saturnalia) *
10. The Dreamer Is Still Asleep
0
geplaatst: 27 augustus 2020, 11:56 uur
Coil is dan ook wel een act die voor mij uitersten vertegenwoordigt: in slaap soezend, maar zeker ook zinnenprikkelend. Warm en koud, donker en licht, goed en slecht. En vrijwel altijd intrigerend, zowel muzikaal als tekstueel.
1. Batwings (A Limnal Hymn)
2. Things We Never Had *
3. Fire of the Mind *
4. Are You Shivering?
5. A Cold Cell in Bangkok
6. Anal Staircase
7. Tenderness of Wolves
8. Window Pane
9. The Dreamer Is Still Asleep
10. Sex with Sun Ra (Part One - Saturnalia) *
Bijzonder lastig de 'beste' 20 te rangschikken.
1. Batwings (A Limnal Hymn)
2. Things We Never Had *
3. Fire of the Mind *
4. Are You Shivering?
5. A Cold Cell in Bangkok
6. Anal Staircase
7. Tenderness of Wolves
8. Window Pane
9. The Dreamer Is Still Asleep
10. Sex with Sun Ra (Part One - Saturnalia) *
Bijzonder lastig de 'beste' 20 te rangschikken.
0
geplaatst: 27 augustus 2020, 14:21 uur
Ik zie nu pas dat ik ben vergeten om Blood From The Air te nomineren. Sowieso best gek dat ie niet in de startlijst stond en nog veel gekker dat het volledige deelnemersveld vergeet deze alsnog te nomineren.
Maar goed beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald, dus zaaf, kunnen we opnieuw beginnen?
Maar goed beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald, dus zaaf, kunnen we opnieuw beginnen?
0
geplaatst: 27 augustus 2020, 14:41 uur
dix schreef:
Ik zie nu pas dat ik ben vergeten om Blood From The Air te nomineren. Sowieso best gek dat ie niet in de startlijst stond en nog veel gekker dat het volledige deelnemersveld vergeet deze alsnog te nomineren.
Maar goed beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald, dus zaaf, kunnen we opnieuw beginnen?
Ik zie nu pas dat ik ben vergeten om Blood From The Air te nomineren. Sowieso best gek dat ie niet in de startlijst stond en nog veel gekker dat het volledige deelnemersveld vergeet deze alsnog te nomineren.
Maar goed beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald, dus zaaf, kunnen we opnieuw beginnen?
En dan hebben we ook nog Ostia eruit gestemd. Wat een oneerlijke wereld leven we toch in he. Zou iemand eens een liedje over moeten maken.
2
geplaatst: 27 augustus 2020, 14:49 uur
dix schreef:
Ik zie nu pas dat ik ben vergeten om Blood From The Air te nomineren. Sowieso best gek dat ie niet in de startlijst stond en nog veel gekker dat het volledige deelnemersveld vergeet deze alsnog te nomineren.
Maar goed beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald, dus zaaf, kunnen we opnieuw beginnen?
dien jij maar een top 11 inIk zie nu pas dat ik ben vergeten om Blood From The Air te nomineren. Sowieso best gek dat ie niet in de startlijst stond en nog veel gekker dat het volledige deelnemersveld vergeet deze alsnog te nomineren.
Maar goed beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald, dus zaaf, kunnen we opnieuw beginnen?
1
geplaatst: 27 augustus 2020, 14:57 uur
Ik heb niet echt een anekdote bij Coil, behalve dat ik jaren uitgesteld heb om naar hun muziek te luisteren omdat ik dacht dat het zwaar op de maag en te 'scary' zou zijn. In mijn verbeelding het grote boze muziekmonster wat achter mijn kastdeur lag te waken, waardoor ik mijn David Byrne knuffeltje wat extra steviger omarmde. Een deel berust op een waarheid, maar het is allemaal niet zo ontoegankelijk als dat mijn gedachtegang er van gemaakt had. Inmiddels luister ik met veel plezier naar de intrigerende en gebalanceerde muziek van Coil, volledig afgedaald in het anale trapgat.
Prachtig trouwens, die fan-made videos bij de nummers. De muziek past perfect bij sommige van die clips. Ik zal eens uitpluizen waar het een en ander aan beeldmateriaal vandaan komt.
1. Red Birds Will Fly Out of the East and Destroy Paris in a Night *
2. Fire of the Mind
3. The First Five Minutes After Death
4. The Dreamer Is Still Asleep
5. Batwings (A Limnal Hymn)
6. Sex with Sun Ra (Part One - Saturnalia) *
7. Are You Shivering?
8. The Last Amethyst Deceiver *
9. Where Are You?
10. The Anal Staircase
Prachtig trouwens, die fan-made videos bij de nummers. De muziek past perfect bij sommige van die clips. Ik zal eens uitpluizen waar het een en ander aan beeldmateriaal vandaan komt.
1. Red Birds Will Fly Out of the East and Destroy Paris in a Night *
2. Fire of the Mind
3. The First Five Minutes After Death
4. The Dreamer Is Still Asleep
5. Batwings (A Limnal Hymn)
6. Sex with Sun Ra (Part One - Saturnalia) *
7. Are You Shivering?
8. The Last Amethyst Deceiver *
9. Where Are You?
10. The Anal Staircase
4
geplaatst: 27 augustus 2020, 17:51 uur
De volgende Coil anekdote heeft betrekking op mijn nummer 11, die ene die ik eigenlijk wel had moeten nomineren. Het betreft hier een onmiskenbare Mama Appelsap. Nu hebben we met corona te maken en dat raakt alleen bejaarden, begin jaren 80 hadden we AIDS en daar kregen alleen homosexuelen mee van doen. Coil was indertijd actief voor de Terence Higgins Trust, een organisatie die belangen van AIDS patienten behartigde. Zo ging de opbrengst van hun cover van Tainted Love naar die organisatie. Ik meende in de tekst van Blood From The Air ook een verwijzing naar AIDS te horen: The Death Of The Nice Guys Reflects In His Eyes. Eenmaal met de tekst erbij bleek dat daar toch iets anders refelecteerde: The Depth Of The Night Skies Reflects In His Eyes. Kwestie van projectie vrees ik.
Mijn nummer 1 is een sentimentele en werd gedraaid op de uitvaart van John Balance. Ook al vormt het een beetje een Richard Clayderman moment in het oeuvre van Coil, mij brengt het nog steeds uit m'n evenwicht. Your Whole Life Is a Cosmo Shock ... Ja, ik weet het
1. The Dreamer Is Still Asleep
2. The First Five Minutes After Death
3. Window Pane
4. Are You Shivering?
5. Fire Of The Mind
6. The Anal Staircase
7. The Last Amethyst Deceiver
8. Red Birds Will Fly Out of the East and Destroy Paris in a Night
9. Broccoli
10. Batwings
11. Blood From The Air
En oja, bij herbeluistering stel ik vast dat Batwings toch wel in deze lijst thuishoort. Maar we hebben allemaal geweldige nummers moeten wegstemmen, nietwaar?
Mijn nummer 1 is een sentimentele en werd gedraaid op de uitvaart van John Balance. Ook al vormt het een beetje een Richard Clayderman moment in het oeuvre van Coil, mij brengt het nog steeds uit m'n evenwicht. Your Whole Life Is a Cosmo Shock ... Ja, ik weet het
1. The Dreamer Is Still Asleep
2. The First Five Minutes After Death
3. Window Pane
4. Are You Shivering?
5. Fire Of The Mind
6. The Anal Staircase
7. The Last Amethyst Deceiver
8. Red Birds Will Fly Out of the East and Destroy Paris in a Night
9. Broccoli
10. Batwings
11. Blood From The Air
En oja, bij herbeluistering stel ik vast dat Batwings toch wel in deze lijst thuishoort. Maar we hebben allemaal geweldige nummers moeten wegstemmen, nietwaar?
1
geplaatst: 27 augustus 2020, 17:56 uur
1. The First Five Minutes After Death (1986)
2. Red Birds Will Fly Out of the East and Destroy Paris in a Night* (1999)
3. Things We Never Had* (2004)
4. Are You Shivering? (1999)
5. Tenderness of Wolves (1984)
6. The Anal Staircase (Horse Rotorvator (1986)
7. Broccoli* (1999)
8. Batwings (A Limnal Hymn) (2000)
9. Tattooed Man (The Ape of Naples (2005)
10. A Cold Cell in Bangkok (2008)
2. Red Birds Will Fly Out of the East and Destroy Paris in a Night* (1999)
3. Things We Never Had* (2004)
4. Are You Shivering? (1999)
5. Tenderness of Wolves (1984)
6. The Anal Staircase (Horse Rotorvator (1986)
7. Broccoli* (1999)
8. Batwings (A Limnal Hymn) (2000)
9. Tattooed Man (The Ape of Naples (2005)
10. A Cold Cell in Bangkok (2008)
1
geplaatst: 27 augustus 2020, 23:35 uur
Ik weet niet eens meer precies hoe ik in godsnaam bij deze band terecht ben gekomen. Als ik mij goed herinner had ik in de Oor popencyclopedie gelezen dat een band genaamd Coil iets briljants gemaakt had, dus heb ik de naam Coil op een 'to pursue' lijstje gezet dat ik iedere keer als ik een platenzaak bezocht fanatiek raadpleegde. Vaak kon ik gevonden albums weer van het lijstje wegstrepen, maar iets van Coil heb ik eigenlijk nooit aangetroffen. Te obscuur? Verkeerde winkels? Ik werd er alleen maar nieuwsgieriger en fanatieker van en lange tijd was de CCCCCC het bakje dat ik het eerste opzocht als ik een onbekende zaak binnen stapte. Misschien hebben ze hier iets?? Hier op MuMe waren er zowaar mensen die daadwerkelijk iets van Coil in bezit hadden en de band zelfs goed kenden. Ik was stikjaloers. Tot ik dus op enig moment een torrent vond waardoor ik maar liefst 12 Coil albums in 1 keer aan mijn iTunes kon toevoegen. Ik heb wel een duidelijke voorkeur voor 3 van de 12 albums, zoals je aan mijn favorietenlijst kunt zien. Deze heb ik gewoon het meeste afgespeeld. Bijzondere band, ik heb nog steeds niks fysiek in huis overigens. Kijk wel eens op Discogs en denk dan al snel, laat maar. Zou mijn 3 favoriete albums van Coil erg graag in bezit hebben.
1. Are You Shivering?
2. The First Five Minutes After Death
3. Things We Never Had
4. Red Queen
5. Red Birds Will Fly Out of the East and Destroy Paris in a Night
6. The Last Amethyst Deceiver
7. The Dreamer Is Still Asleep
8. Fire of the Mind
9. All the Pretty Little Horses
10. Heaven’s Blade
1. Are You Shivering?
2. The First Five Minutes After Death
3. Things We Never Had
4. Red Queen
5. Red Birds Will Fly Out of the East and Destroy Paris in a Night
6. The Last Amethyst Deceiver
7. The Dreamer Is Still Asleep
8. Fire of the Mind
9. All the Pretty Little Horses
10. Heaven’s Blade
1
geplaatst: 28 augustus 2020, 17:36 uur
Als vrijwilliger bij de studentenradio hoorde ik een aantal jaar geleden Fire of the Mind in een andere hipster z'n playlist. Dat nummer heeft me toen volledig weggeblazen en ik heb het sindsdien grijs gedraaid. Om een of andere duistere reden ben ik er nooit toe gekomen om meer van de band te beluisteren en dan is dit spelletje altijd een goede gelegenheid. De 19 andere nummers kende ik dus niet, wat het best moeilijk maakte om te rangschikken, maar dit is het geworden:
1. Fire of the Mind *
2. Batwings (A Limnal Hymn)
3. Slur *
4. Tattooed Man
5. Red Queen *
6. A Cold Cell in Bangkok
7. The Anal Staircase
8. Window Pane
9. The First Five Minutes After Death
10. All the Pretty Little Horses
1. Fire of the Mind *
2. Batwings (A Limnal Hymn)
3. Slur *
4. Tattooed Man
5. Red Queen *
6. A Cold Cell in Bangkok
7. The Anal Staircase
8. Window Pane
9. The First Five Minutes After Death
10. All the Pretty Little Horses
1
geplaatst: 28 augustus 2020, 18:14 uur
Art of performance
Lijkt me slim om alvast de lijst te plaatsen
Verhaal erbij volgt
1. Sex with Sun Ra (Part One - Saturnalia) *
2. Where are You?
3.Tenderness of Wolves
4. Fire On The Mind*
5. Are You Shivering?
6. Slur
7.The First Five Minutes After Death
8.The Dreamer Is Still Asleep
9. Window Pane
10 .The Anal Staircase
Lijkt me slim om alvast de lijst te plaatsen
Verhaal erbij volgt
1. Sex with Sun Ra (Part One - Saturnalia) *
2. Where are You?
3.Tenderness of Wolves
4. Fire On The Mind*
5. Are You Shivering?
6. Slur
7.The First Five Minutes After Death
8.The Dreamer Is Still Asleep
9. Window Pane
10 .The Anal Staircase
2
geplaatst: 28 augustus 2020, 19:09 uur
Ik dacht vandaag nog even de hele playlist te luisteren, maar dat is nog een flinke kluif met al die lange nummers. Gelukkig loont het wel...
1
geplaatst: 28 augustus 2020, 19:58 uur
1. Broccoli * (Musick to Play in the Dark Volume One (1999))
2. Window Pane (Love's Secret Domain (1991))
3. Red Queen * (Musick to Play in the Dark Volume One (1999))
4. Where Are You? (Musick to Play in the Dark Volume Two (2000))
5. The Anal Staircase (Horse Rotorvator (1986))
6. Are You Shivering? (Musick to Play in the Dark Volume One (1999))
7. The Dreamer Is Still Asleep (Musick to Play in the Dark Volume One (1999))
8. Batwings (A Limnal Hymn) (Musick to Play in the Dark Volume Two (2000))
9. A Cold Cell in Bangkok (Sleepwalk (2008))
10. Red Birds Will Fly Out of the East and Destroy Paris in a Night * (Musick to Play in the Dark Volume One (1999))
Ik kende alleen nummer 2 en 6 al, dus het was een flinke ontdekkingsreis.
2. Window Pane (Love's Secret Domain (1991))
3. Red Queen * (Musick to Play in the Dark Volume One (1999))
4. Where Are You? (Musick to Play in the Dark Volume Two (2000))
5. The Anal Staircase (Horse Rotorvator (1986))
6. Are You Shivering? (Musick to Play in the Dark Volume One (1999))
7. The Dreamer Is Still Asleep (Musick to Play in the Dark Volume One (1999))
8. Batwings (A Limnal Hymn) (Musick to Play in the Dark Volume Two (2000))
9. A Cold Cell in Bangkok (Sleepwalk (2008))
10. Red Birds Will Fly Out of the East and Destroy Paris in a Night * (Musick to Play in the Dark Volume One (1999))
Ik kende alleen nummer 2 en 6 al, dus het was een flinke ontdekkingsreis.
0
geplaatst: 28 augustus 2020, 21:07 uur
0
geplaatst: 28 augustus 2020, 21:45 uur
zaaf schreef:
Rudi S, GrafGantz, Poek, Arbeidsdeskundige, catchup, e.v.a.
nog een stief half uurtje...
Rudi S, GrafGantz, Poek, Arbeidsdeskundige, catchup, e.v.a.
nog een stief half uurtje...
En ik maar denken dat e.v.a. een knappe zelfgebouwde meta-macro zou zijn om 20 mensen gelijktijdig te taggen.
0
geplaatst: 28 augustus 2020, 22:00 uur
https://lh3.googleusercontent.com/proxy/dr-Lo4S0UUUZAw-MPYPQf3CCkmsO2UDbkKmoQZ81KU4I6CuRopxaatKzDkS_mT9e-qDrcboQ5PzxIgiceQP87zMM4jj3GcIkaHQEz_LYuZ6dZ_aMu9sCyWiICnicqZ4
De uitslag van de Greatest hits van Coil!
11 users hebben deze eindscore gefaciliteerd.
20. Heaven’s Blade*
5 punten en 3 keer genoemd. HP 8
Over automutilatie, van The Ape of Naples.
19. All the Pretty Little Horses
8 punten en 4 keer genoemd. HP 8
Traditional uit de Amerikaanse geschiedenis, waarschijnlijk uit de slaventijd. Ook bekend als Hush-a-bye is het een slaapliedje, door vele artiesten op de plaat gezet.
18. A Cold Cell in Bangkok
16 punten en 5 keer genoemd. HP 5
Een gebed vanuit de gevangenis, gebracht als A Cold Cell op Live Three, als studiotrack gepresenteerd op The Ape of Naples (Cold Cell) en voor de verzamelaar Sleepwalk door Christopherson (inmiddels naar Thailand verhuisd) bewerkt tot A Cold Cell in Bangkok. Het nummer is door Balance en Christopherson geschreven in samenwerking met Danny Hyde, die veelvuldig met de heren heeft gewerkt.
17. Tenderness of Wolves
18 punten en 3 keer genoemd. HP 3
Enig overgebleven nummer van het debuutalbum Scatology. Het verwijst naar Ulli Lommel’s horrorfilm Die Zärtlichkeit der Wölfe over kannibalisme. Medegeproduceerd door Jim Thirlwell.
16. The Last Amethyst Deceiver*
21 punten en 4 keer genoemd. HP 2
Zoals de titel al zegt, het is de laatste versie van Amethyst Deceivers. De eerste verscheen op de 1998 EP Autumn Equinox: Amethyst Deceivers
De uitslag van de Greatest hits van Coil!
11 users hebben deze eindscore gefaciliteerd.
20. Heaven’s Blade*
5 punten en 3 keer genoemd. HP 8
Over automutilatie, van The Ape of Naples.
19. All the Pretty Little Horses
8 punten en 4 keer genoemd. HP 8
Traditional uit de Amerikaanse geschiedenis, waarschijnlijk uit de slaventijd. Ook bekend als Hush-a-bye is het een slaapliedje, door vele artiesten op de plaat gezet.
18. A Cold Cell in Bangkok
16 punten en 5 keer genoemd. HP 5
Een gebed vanuit de gevangenis, gebracht als A Cold Cell op Live Three, als studiotrack gepresenteerd op The Ape of Naples (Cold Cell) en voor de verzamelaar Sleepwalk door Christopherson (inmiddels naar Thailand verhuisd) bewerkt tot A Cold Cell in Bangkok. Het nummer is door Balance en Christopherson geschreven in samenwerking met Danny Hyde, die veelvuldig met de heren heeft gewerkt.
17. Tenderness of Wolves
18 punten en 3 keer genoemd. HP 3
Enig overgebleven nummer van het debuutalbum Scatology. Het verwijst naar Ulli Lommel’s horrorfilm Die Zärtlichkeit der Wölfe over kannibalisme. Medegeproduceerd door Jim Thirlwell.
16. The Last Amethyst Deceiver*
21 punten en 4 keer genoemd. HP 2
Zoals de titel al zegt, het is de laatste versie van Amethyst Deceivers. De eerste verscheen op de 1998 EP Autumn Equinox: Amethyst Deceivers
2
geplaatst: 28 augustus 2020, 22:07 uur
15. Broccoli*
23 punten en 4 keer genoemd. De nummer 1 van herman
Neem de levenslessen in je op en geef ze door…
14. Sex with Sun Ra (Part One - Saturnalia)*
23 punten en 5 keer genoemd. De nummer 1 van shinybeast
Na het overlijden van Balance werd het album Black Antlers door Christopherson aangepast (ietwat gewijzigd en met name aangevuld). Zo kreeg Sex With Sun Ra een tweede deel. Het gaat inderdaad, hoe kan het ook anders, om de befaamde jazzexcentriekeling.
23 punten en 4 keer genoemd. De nummer 1 van herman
Neem de levenslessen in je op en geef ze door…
14. Sex with Sun Ra (Part One - Saturnalia)*
23 punten en 5 keer genoemd. De nummer 1 van shinybeast
Na het overlijden van Balance werd het album Black Antlers door Christopherson aangepast (ietwat gewijzigd en met name aangevuld). Zo kreeg Sex With Sun Ra een tweede deel. Het gaat inderdaad, hoe kan het ook anders, om de befaamde jazzexcentriekeling.
0
geplaatst: 28 augustus 2020, 22:13 uur
13. Tattooed Man
24 punten en 4 keer genoemd. HP 3
Balance kijkt naar zichzelf…
12. Window Pane
25 punten en 5 keer genoemd. HP 2
Enig overgebleven nummer van Love's Secret Domain… Toch een erg fijn album van Coil
11. Things We Never Had*
28 punten en 4 keer genoemd. HP 2
Track die als laatste door Christopherson aan de nieuwe versie van Black Antlers is toegevoegd. Hypnotiserende trance-track met een Broccolismaak.
24 punten en 4 keer genoemd. HP 3
Balance kijkt naar zichzelf…
12. Window Pane
25 punten en 5 keer genoemd. HP 2
Enig overgebleven nummer van Love's Secret Domain… Toch een erg fijn album van Coil
11. Things We Never Had*
28 punten en 4 keer genoemd. HP 2
Track die als laatste door Christopherson aan de nieuwe versie van Black Antlers is toegevoegd. Hypnotiserende trance-track met een Broccolismaak.
0
geplaatst: 28 augustus 2020, 22:17 uur
10. Where Are You?
29 punten en 5 keer genoemd. HP 2
Spooky track van Musick 2, met een eenvoudige maar zeer doeltreffende sample (is dat een banjo?) en spoken word.
29 punten en 5 keer genoemd. HP 2
Spooky track van Musick 2, met een eenvoudige maar zeer doeltreffende sample (is dat een banjo?) en spoken word.
0
geplaatst: 28 augustus 2020, 22:24 uur
9. Red Queen*
30 punten en 4 keer genoemd. HP 2
Red Queen behandelt een volgens Balance veelvuldig voorkomend fenomeen: brainwashing. De titel refereert hierbij aan de ruitenvrouw (kaart) die een triggerende rol speelt in het boek (en de film) The Manchurian Candidate.
30 punten en 4 keer genoemd. HP 2
Red Queen behandelt een volgens Balance veelvuldig voorkomend fenomeen: brainwashing. De titel refereert hierbij aan de ruitenvrouw (kaart) die een triggerende rol speelt in het boek (en de film) The Manchurian Candidate.
0
geplaatst: 28 augustus 2020, 22:32 uur
8. Slur*
33 punten en 5 keer genoemd. HP 3
Met Stephen Thrower had Coil een losse samenwerkingsrelatie ten tijde van Horse Rotorvator. Slur werd samen met hem gemaakt. Hij werd vast Coil-lid van '87 tot '92. Slur werd op de cassette-uitgaven Silk genoemd.
33 punten en 5 keer genoemd. HP 3
Met Stephen Thrower had Coil een losse samenwerkingsrelatie ten tijde van Horse Rotorvator. Slur werd samen met hem gemaakt. Hij werd vast Coil-lid van '87 tot '92. Slur werd op de cassette-uitgaven Silk genoemd.
1
geplaatst: 28 augustus 2020, 22:36 uur
7. The Dreamer Is Still Asleep
36 punten en 8 keer genoemd. De nummer 1 van dix
Balance over dit nummer van Musick part 1: “It’s partly about William Blake and Samuel Palmer. Visionary ruralists. Also I lucid dream a lot and it’s about the layers of reality, awake and asleep, and how the two feed into each other.” En dan hebben we het nog niet over Richard Clayderman gehad.
36 punten en 8 keer genoemd. De nummer 1 van dix
Balance over dit nummer van Musick part 1: “It’s partly about William Blake and Samuel Palmer. Visionary ruralists. Also I lucid dream a lot and it’s about the layers of reality, awake and asleep, and how the two feed into each other.” En dan hebben we het nog niet over Richard Clayderman gehad.
0
geplaatst: 28 augustus 2020, 22:42 uur
6. The Anal Staircase
42 punten en 9 keer genoemd. HP 2
Reflectie uit de vroege AIDS-tijd. Lead single van Horse Rotorvator en eerste nummer gemaakt met Stephen Thrower.
42 punten en 9 keer genoemd. HP 2
Reflectie uit de vroege AIDS-tijd. Lead single van Horse Rotorvator en eerste nummer gemaakt met Stephen Thrower.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.