Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #5 (Reggae zonder Bob)!
zoeken in:
1
geplaatst: 1 september 2021, 18:13 uur
Cedarwood Road*
Every Breaking Wave
Kite*
Miss Sarajevo
No Line On The Horizon*
The Blackout
The Little Things That Give You Away
The Saints Are Coming
Wake Up Dead Man*
Window In The Skies
Every Breaking Wave
Kite*
Miss Sarajevo
No Line On The Horizon*
The Blackout
The Saints Are Coming
Wake Up Dead Man*
Window In The Skies
1
geplaatst: 1 september 2021, 23:55 uur
Electrical Storm*
Moment of Surrender
No Line On The Horizon*
Please
Staring at the Sun
The Blackout
The Saints Are Coming
Wake Up Dead Man*
Zooropa
Moment of Surrender
No Line On The Horizon*
Please
Staring at the Sun
The Blackout
The Saints Are Coming
Wake Up Dead Man*
Zooropa
0
geplaatst: 2 september 2021, 08:09 uur
En de stembussen zijn gesloten. Voor deze nummers, het zijn er precies 12, valt helaas het doek:
20 The Little Things That Give You Away
17 The Saints Are Coming
17 Window In The Skies
14 The Blackout
13 Moment of Surrender
12 Cedarwood Road*
10 Every Breaking Wave
10 Original Of The Species*
9 No Line On The Horizon*
8 Mofo*
8 Sweetest Thing
8 Wake Up Dead Man*
En er is inderdaad nood aan een post 2010-editie, want al die nummers vallen af.
Ontspringen net de dans (elk 7 stemmen):
Elevation*
If God Will Send His Angels*
Kite*
Miss Sarajevo
20 The Little Things That Give You Away
17 The Saints Are Coming
17 Window In The Skies
14 The Blackout
13 Moment of Surrender
12 Cedarwood Road*
10 Every Breaking Wave
10 Original Of The Species*
9 No Line On The Horizon*

8 Mofo*

8 Sweetest Thing

8 Wake Up Dead Man*
En er is inderdaad nood aan een post 2010-editie, want al die nummers vallen af.
Ontspringen net de dans (elk 7 stemmen):
Elevation*
Kite*
Miss Sarajevo
0
geplaatst: 2 september 2021, 08:17 uur
DE FINALELIJST:
Maak nu van onderstaande 20 een top 10, eventueel met begeleidende teksten. De deadline voor dit moeilijke klusje: vrijdagavond 21 uur.
Beautiful Day
City of Blinding Lights
Electrical Storm*
Discotheque*
Elevation*
Hold Me, Thrill Me, Kiss me, Kill Me*
Kite*
Lemon
Magnificent
Miss Sarajevo
Numb*
Please
Sometimes You Can't Make It on Your Own
Staring at the Sun
Stay (Faraway, So Close)
Stuck in a Moment You Can't Get Out Of
Vertigo
Walk On
Zooropa
Maak nu van onderstaande 20 een top 10, eventueel met begeleidende teksten. De deadline voor dit moeilijke klusje: vrijdagavond 21 uur.
Beautiful Day
City of Blinding Lights
Electrical Storm*
Discotheque*
Elevation*
Hold Me, Thrill Me, Kiss me, Kill Me*
Kite*
Lemon
Magnificent
Miss Sarajevo
Numb*
Please
Sometimes You Can't Make It on Your Own
Staring at the Sun
Stay (Faraway, So Close)
Stuck in a Moment You Can't Get Out Of
Vertigo
Walk On
Zooropa
1
geplaatst: 2 september 2021, 08:24 uur
1. Staring at the Sun
2. Stay (Faraway, So Close)
3. Electrical Storm*
4. Lemon
5. Stuck in a Moment You Can't Get Out Of
6. Please
7. If God Will Send His Angels*
8. Magnificent
9. Numb*
10. Kite*
3. Electrical Storm*
4. Lemon
6. Please
7. If God Will Send His Angels*
8. Magnificent
9. Numb*
10. Kite*
1
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 2 september 2021, 08:42 uur
1 Kite
2 Numb
3 Please
4 Vertigo
5 City of Blinding Lights
6 If God Will Send His Angels
7 Sometimes You Can't Make It on Your Own
8 Staring at the Sun
9 Stay (Faraway, So Close)
10 It's a Beautiful Day
2 Numb
3 Please
4 Vertigo
5 City of Blinding Lights
6 If God Will Send His Angels
7 Sometimes You Can't Make It on Your Own
8 Staring at the Sun
9 Stay (Faraway, So Close)
10 It's a Beautiful Day
0
geplaatst: 2 september 2021, 08:49 uur
De verdeling per album is overigens:
Zooropa: 4
Original Soundtracks: 1
Batman Forever OST: 1
Pop: 4
All That You Can't Leave Behind: 5
Greatest Hits 1990-2000: 1
How To Dismantle An Atomic Bomb: 3
No Line On The Horizon: 1
Songs Of Innocence: 0
Songs Of Experience: 0
Op zich wel mooi verdeeld: 10x 90s, 10x 00's
1
geplaatst: 2 september 2021, 08:58 uur
1. Lemon
3. Zooropa
4. Miss Sarajevo
5. Numb*
6. Hold Me, Thrill Me, Kiss me, Kill Me*
7. Discotheque*
8. If God Will Send His Angels*
9. Please
10. Electrical Storm*
3. Zooropa
4. Miss Sarajevo
5. Numb*
7. Discotheque*
8. If God Will Send His Angels*
9. Please
10. Electrical Storm*
0
geplaatst: 2 september 2021, 09:03 uur
ArthurDZ schreef:
9 keer 90s toch?
0
geplaatst: 2 september 2021, 09:14 uur
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 2 september 2021, 09:33 uur
01 Electrical Storm*
02 Hold Me, Thrill Me, Kiss me, Kill Me*
03 Discotheque*
04 Please
05 Magnificent
06 Numb*
07 Zooropa
08 Staring at the Sun
09 Elevation*
10 Miss Sarajevo
Please: mooi, klinkt als de 1997-update van een Achtung Baby-nummer. Niet elk Pop-nummer kwam bij losse beluistering even goed uit de verf, maar ik geloof wel dat het album nog wat meer aandacht verdient. Magnificent klinkt alsof de band goed naar Coldplay/Editors geluisterd heeft; bands die op hun beurt weer goed naar de oudere U2 geluisterd hebben. Elevation kent enige jeugdsentimentvergoelijking.
Verder heb ik U2 lang wat links laten liggen (van veel van hun grote hits ben ik nooit kapot geweest), maar Electrical Storm was bij uitkomen het nummer dat de interesse alsnog aanwakkerde. Leuk om zo even op de periode na 1993 te focussen, maar dit is wel het enige nummer dat in een overall U2 top-10 ook enige kans gemaakt had.
02 Hold Me, Thrill Me, Kiss me, Kill Me*
03 Discotheque*
04 Please
05 Magnificent
06 Numb*
07 Zooropa
08 Staring at the Sun
09 Elevation*
10 Miss Sarajevo
Please: mooi, klinkt als de 1997-update van een Achtung Baby-nummer. Niet elk Pop-nummer kwam bij losse beluistering even goed uit de verf, maar ik geloof wel dat het album nog wat meer aandacht verdient. Magnificent klinkt alsof de band goed naar Coldplay/Editors geluisterd heeft; bands die op hun beurt weer goed naar de oudere U2 geluisterd hebben. Elevation kent enige jeugdsentimentvergoelijking.
Verder heb ik U2 lang wat links laten liggen (van veel van hun grote hits ben ik nooit kapot geweest), maar Electrical Storm was bij uitkomen het nummer dat de interesse alsnog aanwakkerde. Leuk om zo even op de periode na 1993 te focussen, maar dit is wel het enige nummer dat in een overall U2 top-10 ook enige kans gemaakt had.
1
geplaatst: 2 september 2021, 09:44 uur
1. Lemon
2. Stuck in a Moment You Can't Get Out Of
3. Sometimes You Can't Make It on Your Own
4. Numb*
5. Zooropa
7. Stay (Faraway, So Close)
8. Please
9. Kite*
10. Electrical Storm*
2. Stuck in a Moment You Can't Get Out Of
3. Sometimes You Can't Make It on Your Own
4. Numb*
5. Zooropa
8. Please
9. Kite*
10. Electrical Storm*
3
geplaatst: 2 september 2021, 09:48 uur
1. Lemon
Hoogtepuntje op Zooropa en in hun bredere oeuvre, over de nostalgie die oude technologie kan oproepen. Bono kreeg van een ver familielid plots een oude videoband toegestuurd, met beelden van een bruiloft waarin Bono’s veel te vroeg gestorven moeder als bruidsmeisje fungeerde, nog jong en in de fleur van haar leven. De hierdoor losgewerkte emoties vonden een plaats in dit prachtige nummer.
2. City of Blinding Lights
Heb dit nummer altijd, misschien ten onrechte (haters zullen verwoed van ja schudden met hun hoofd) opgevat als U2 die de jonge garde poprockbands als Coldplay en Travis nog wel even wilde tonen hoe het echt moest, een emotioneel stationrocknummer schrijven. Wat mij betreft zijn ze hierin met vlag en wimpel geslaagd, hemelse song dit.
3. Zooropa
Ik heb wel een zwak voor openers die speciaal ontworpen zijn om de luisteraar helemaal in de sfeer en gekte van een album in te trekken, en dat is Zooropa natuurlijk ten voeten uit. Het springt wat van de hak op de tak maar hier past het wel. ‘Don’t worry baby, it’ll be alright’
4. Beautiful Day
Over albumopeners die je meteen een plaat intrekken gesproken. Nooit ook maar een seconde een hekel gekregen aan dit nummer, integendeel. Vooral de instrumentale intro en eerste strofe geven me altijd een magisch gevoel, een beetje hetzelfde gevoel als opstijgen in een vliegtuig dat je naar een prachtig land zal voeren. Pure euforie. It’s a beautiful day.
En meteen door naar het volgende nummer (en volgende single) op ATYCLB. Een veel killer nummer over de zelfmoord (of was het wurgseks gone bad?) van zijn vriend Michael Hutchence, zanger van INXS. Als hij op dat ene moment van totale wanhoop,de zaken nog even had uitgesteld, misschien was hij daarna nooit meer naar teruggekeerd naar dit idee, en leefde hij nu nog. Misschien had ik iets moeten zeggen? Bono worstelde hier erg mee in die tijd, met dit aangrijpende nummer als gevolg.
6. Discotheque*
Deze editie helemaal herondekt, deze lompe technorocker van Pop. De hoogstgenoteerde van het album voor mij, aangezien Mofo het niet heeft mogen halen. Pop is trouwens de favoriete plaat van Woody Harrelson, het is maar dat jullie het even weten.
7. Miss Sarajevo
Aangrijpend nummer over een missverkiezing in Sarajevo, op het moment dat de stad zwaar onder vuur lag door de Serviërs tijdens de Joegoeslavische oorlogen. Mensen die hun leven proberen leven onder extreme omstandigheden, altijd aangrijpend. En al ben ik absoluut geen opera-liefhebber, Pavarotti past hier perfect om de beladen sfeer nog extra te onderstrepen, maar hem ook een beetje te doorbreken.
8. Magnificent
Ik heb een groot zwak voor No Line On The Horizon, dat was immers het eerste studioalbum waar ik als fan naar kon uitkijken. Ik herinner me nog dat op musicmeter de ene flinke discussie na de andere losbarstre bij dit album, nog erger dan bij eender welke Kanye- of Billie Eilish-release, en dat dit het moment was waarop ik stopte met te proberen verwoed elke discussie te volgen onder mijn favoriete albums. Magnificent dan, is absoluut één van de hoofdvogels op Horizon, met dat heerlijk losbarstende refrein en rinkelende gitaren. Maar wat mij betreft hadden er absoluut meer afgevaardigden van dit onderschatte album deze finale mogen halen.
9. Sometimes You Can't Make It on Your Own
Ook dit is een beladen nummer, geschreven door Bono over de moeizame relatie met zijn vader, die in 2001 overleden was aan kanker. Voor mensen die That 70s Show gevolgd hebben, hij was een soort Red Forman eigenlijk, maar dan zonder een Kitty en met een Eric die into punk en dadaisme was en heel graag in een rockband wilde. Moet niet gemakkelijk geweest zijn.
10. Stay (Faraway, So Close)
Eén van de meer traditionele nummers op Zooropa, maar ik heb er altijd een zwak voor gehad. Dus in een finale waar een aantal van mijn persoonlijke favorieten het niet gehaald hebben (Mofo, In A Little While, Summer Of Love, Breathe, Sweetest Thing) mag deze er absoluut bij in mijn top 10.
11. Kite*
Prachtig liedje dat bewijst dat All That You Can’t Leave Behind ook buiten de hits om de moeite is/was.
12. Please
Bono noemde dit ooit zijn favoriete U2-liedje, al durft hij ook wel eens Stay te noemen als journalisten deze vraag stellen.
13. Numb*
Plots The Edge op zang, het is ook wel eens cool. En dat is Numb wel, een ontzettend cool nummer. Videoclip is ook een aanrader
14. Vertigo
Ik was 11 toen deze uitkwam, en wat een ontzettend cool nummer vond ik dit toen. Ben er altijd wel een zwak voor blijven houden
15. If God Will Send His Angels*
Niet slecht, maar ook een beetje mwah, mijn inziens.
16. Staring at the Sun
En ook dit is geen persoonlijke Pop-favoriet, het doet me altijd een beetje denken aan een U2 die niet geheel geslaagd het Oasis-jasje probeert aan te doen. Maar het zal vast aan mij liggen hoor, Marco dB
17. Hold Me, Thrill Me, Kiss me, Kill Me*
Na afloop vergeet ik telkens weer een beetje hoe deze gaat. Geen goed teken.
18. Walk On
Ik kan zoals jullie vast wel gemerkt hebben heel goed tegen Bono’s maniertjes, maar hier vind ik de compositie net iets te zwak en dus net iets te veel alleen op deze maniertjes leunen om nog erg genietbaar te zijn.
19. Electrical Storm*
Rick Rubin schijnt ooit eens tegen U2 gezegd te hebben dat ze interessante geluiden gebruiken om te maskeren dat hun nummers geen composities zijn. En hoewel ik dit wel heel streng vind, moest ik wel aan deze quote denken toen ik deze week dit nummer opnieuw de revue liet passeren. Ik hoor hier inderdaad geen liedje tussen de geluiden, waardoor ook deze bij mij nooit blijft hangen. Het zal vast wel aan mij liggen hoor Cas.
20. Elevation*
Eigenlijk het eerste U2-nummer dat ik leerde kennen, doordat enkele personages in de Vlaamse jeugdsoap Spring de hele tijd ‘Oeh-hoe’ riepen wanneer het over hun favoriete band U2 ging. Ik vond dat destijds een super leuke serie dus daaraan heeft het niet gelegen, maar dit is desondanks één van die U2-liedjes waar ik gewoon iets tegen heb. Vind het maar een irritant nummer als ik eerlijk ben, waarschijnlijk daarom ook dat ik er niet aan gedacht heb deze in de startlijst op te nemen, ook al stonden er nog drie ATYCLB-nummers boven deze bij de albumstatsitieken. Maar goed deze heeft gewoon de finale gehaald, dus dat kunnen jullie me alvast niet kwalijk nemen.
Hoogtepuntje op Zooropa en in hun bredere oeuvre, over de nostalgie die oude technologie kan oproepen. Bono kreeg van een ver familielid plots een oude videoband toegestuurd, met beelden van een bruiloft waarin Bono’s veel te vroeg gestorven moeder als bruidsmeisje fungeerde, nog jong en in de fleur van haar leven. De hierdoor losgewerkte emoties vonden een plaats in dit prachtige nummer.
2. City of Blinding Lights
Heb dit nummer altijd, misschien ten onrechte (haters zullen verwoed van ja schudden met hun hoofd) opgevat als U2 die de jonge garde poprockbands als Coldplay en Travis nog wel even wilde tonen hoe het echt moest, een emotioneel stationrocknummer schrijven. Wat mij betreft zijn ze hierin met vlag en wimpel geslaagd, hemelse song dit.
3. Zooropa
Ik heb wel een zwak voor openers die speciaal ontworpen zijn om de luisteraar helemaal in de sfeer en gekte van een album in te trekken, en dat is Zooropa natuurlijk ten voeten uit. Het springt wat van de hak op de tak maar hier past het wel. ‘Don’t worry baby, it’ll be alright’
4. Beautiful Day
Over albumopeners die je meteen een plaat intrekken gesproken. Nooit ook maar een seconde een hekel gekregen aan dit nummer, integendeel. Vooral de instrumentale intro en eerste strofe geven me altijd een magisch gevoel, een beetje hetzelfde gevoel als opstijgen in een vliegtuig dat je naar een prachtig land zal voeren. Pure euforie. It’s a beautiful day.
En meteen door naar het volgende nummer (en volgende single) op ATYCLB. Een veel killer nummer over de zelfmoord (of was het wurgseks gone bad?) van zijn vriend Michael Hutchence, zanger van INXS. Als hij op dat ene moment van totale wanhoop,de zaken nog even had uitgesteld, misschien was hij daarna nooit meer naar teruggekeerd naar dit idee, en leefde hij nu nog. Misschien had ik iets moeten zeggen? Bono worstelde hier erg mee in die tijd, met dit aangrijpende nummer als gevolg.
6. Discotheque*
Deze editie helemaal herondekt, deze lompe technorocker van Pop. De hoogstgenoteerde van het album voor mij, aangezien Mofo het niet heeft mogen halen. Pop is trouwens de favoriete plaat van Woody Harrelson, het is maar dat jullie het even weten.
7. Miss Sarajevo
Aangrijpend nummer over een missverkiezing in Sarajevo, op het moment dat de stad zwaar onder vuur lag door de Serviërs tijdens de Joegoeslavische oorlogen. Mensen die hun leven proberen leven onder extreme omstandigheden, altijd aangrijpend. En al ben ik absoluut geen opera-liefhebber, Pavarotti past hier perfect om de beladen sfeer nog extra te onderstrepen, maar hem ook een beetje te doorbreken.
8. Magnificent
Ik heb een groot zwak voor No Line On The Horizon, dat was immers het eerste studioalbum waar ik als fan naar kon uitkijken. Ik herinner me nog dat op musicmeter de ene flinke discussie na de andere losbarstre bij dit album, nog erger dan bij eender welke Kanye- of Billie Eilish-release, en dat dit het moment was waarop ik stopte met te proberen verwoed elke discussie te volgen onder mijn favoriete albums. Magnificent dan, is absoluut één van de hoofdvogels op Horizon, met dat heerlijk losbarstende refrein en rinkelende gitaren. Maar wat mij betreft hadden er absoluut meer afgevaardigden van dit onderschatte album deze finale mogen halen.
Ook dit is een beladen nummer, geschreven door Bono over de moeizame relatie met zijn vader, die in 2001 overleden was aan kanker. Voor mensen die That 70s Show gevolgd hebben, hij was een soort Red Forman eigenlijk, maar dan zonder een Kitty en met een Eric die into punk en dadaisme was en heel graag in een rockband wilde. Moet niet gemakkelijk geweest zijn.
10. Stay (Faraway, So Close)
Eén van de meer traditionele nummers op Zooropa, maar ik heb er altijd een zwak voor gehad. Dus in een finale waar een aantal van mijn persoonlijke favorieten het niet gehaald hebben (Mofo, In A Little While, Summer Of Love, Breathe, Sweetest Thing) mag deze er absoluut bij in mijn top 10.
11. Kite*
Prachtig liedje dat bewijst dat All That You Can’t Leave Behind ook buiten de hits om de moeite is/was.
12. Please
Bono noemde dit ooit zijn favoriete U2-liedje, al durft hij ook wel eens Stay te noemen als journalisten deze vraag stellen.
13. Numb*
Plots The Edge op zang, het is ook wel eens cool. En dat is Numb wel, een ontzettend cool nummer. Videoclip is ook een aanrader
14. Vertigo
Ik was 11 toen deze uitkwam, en wat een ontzettend cool nummer vond ik dit toen. Ben er altijd wel een zwak voor blijven houden
15. If God Will Send His Angels*
Niet slecht, maar ook een beetje mwah, mijn inziens.
16. Staring at the Sun
En ook dit is geen persoonlijke Pop-favoriet, het doet me altijd een beetje denken aan een U2 die niet geheel geslaagd het Oasis-jasje probeert aan te doen. Maar het zal vast aan mij liggen hoor, Marco dB
17. Hold Me, Thrill Me, Kiss me, Kill Me*
Na afloop vergeet ik telkens weer een beetje hoe deze gaat. Geen goed teken.
18. Walk On
Ik kan zoals jullie vast wel gemerkt hebben heel goed tegen Bono’s maniertjes, maar hier vind ik de compositie net iets te zwak en dus net iets te veel alleen op deze maniertjes leunen om nog erg genietbaar te zijn.
19. Electrical Storm*
Rick Rubin schijnt ooit eens tegen U2 gezegd te hebben dat ze interessante geluiden gebruiken om te maskeren dat hun nummers geen composities zijn. En hoewel ik dit wel heel streng vind, moest ik wel aan deze quote denken toen ik deze week dit nummer opnieuw de revue liet passeren. Ik hoor hier inderdaad geen liedje tussen de geluiden, waardoor ook deze bij mij nooit blijft hangen. Het zal vast wel aan mij liggen hoor Cas.
20. Elevation*
Eigenlijk het eerste U2-nummer dat ik leerde kennen, doordat enkele personages in de Vlaamse jeugdsoap Spring de hele tijd ‘Oeh-hoe’ riepen wanneer het over hun favoriete band U2 ging. Ik vond dat destijds een super leuke serie dus daaraan heeft het niet gelegen, maar dit is desondanks één van die U2-liedjes waar ik gewoon iets tegen heb. Vind het maar een irritant nummer als ik eerlijk ben, waarschijnlijk daarom ook dat ik er niet aan gedacht heb deze in de startlijst op te nemen, ook al stonden er nog drie ATYCLB-nummers boven deze bij de albumstatsitieken. Maar goed deze heeft gewoon de finale gehaald, dus dat kunnen jullie me alvast niet kwalijk nemen.

1
geplaatst: 2 september 2021, 09:52 uur
1. Stuck in a Moment You Can't Get Out Of
2. Miss Sarajevo
3. Stay (Faraway, So Close)
4. Staring at the Sun
5. Vertigo
7. Kite*
8. Please
10. Walk On
2. Miss Sarajevo
3. Stay (Faraway, So Close)
4. Staring at the Sun
5. Vertigo
7. Kite*
8. Please
10. Walk On
1
geplaatst: 2 september 2021, 10:13 uur
Laat maar, ik had nog geen koffie op.
Ik raak in de war door die Greatest Hits 1990-2000 met een nummer uit 2002 erop.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 2 september 2021, 10:14 uur
ArthurDZ schreef:
7. Miss Sarajevo
Niet zo lang geleden stond er in de Volkskrant een aardig interview met Miss Sarajevo. Als je de band ook op persoonlijk vlak op een voetstuk hebt staan, kun je het wellicht beter overslaan. Ik had de hele voorgeschiedenis van de missverkiezing gemist (in 1995 was het allicht Joegoslavië-oorlog voor en Joegoslavië-oorlog na, dus dat U2 en Pavarotti toen de handen ineensloegen voor een liedje over een dame uit Sarajevo vond ik indertijd al logisch genoeg). 7. Miss Sarajevo
ArthurDZ schreef:
Het zal vast wel aan mij liggen hoor Cas.
Je moet erbij geweest zijn.Het zal vast wel aan mij liggen hoor Cas.
1
geplaatst: 2 september 2021, 10:27 uur
Casartelli schreef:
(quote)
Niet zo lang geleden stond er in de Volkskrant een aardig interview met Miss Sarajevo. Als je de band ook op persoonlijk vlak op een voetstuk hebt staan, kun je het wellicht beter overslaan. Ik had de hele voorgeschiedenis van de missverkiezing gemist (in 1995 was het allicht Joegoslavië-oorlog voor en Joegoslavië-oorlog na, dus dat U2 en Pavarotti toen de handen ineensloegen voor een liedje over een dame uit Sarajevo vond ik indertijd al logisch genoeg). (quote)
Je moet erbij geweest zijn. Auw, geen leuk verhaal inderdaad. Als schreeuw om aandacht voor de schrijnende situatie daar waren missverkiezing, nummer en documentaire wel geslaagd te noemen, dat het voor U2 blijkbaar niet verder ging dan dat is jammer. Die hele showbizzwereld is er natuurlijk een van gebruiken en gebruikt worden, da's altijd één van de schaduwkanten bij om het even welke artiest of band. Of acteur, regisseur...
1
geplaatst: 2 september 2021, 10:35 uur
1. Hold Me, Thrill Me, Kiss me, Kill Me*
2. Zooropa
3. Numb*
4. Discotheque*
5. Elevation*
6. Lemon
8. Stuck in a Moment You Can't Get Out Of
9. Please
10. City of Blinding Lights
2. Zooropa
3. Numb*
4. Discotheque*
5. Elevation*
6. Lemon
8. Stuck in a Moment You Can't Get Out Of
9. Please
10. City of Blinding Lights
1
geplaatst: 2 september 2021, 17:19 uur
1. Electrical Storm*
2. Sometimes You Can't Make It on Your Own
3. If God Will Send His Angels*
4. Zooropa
5. Hold Me, Thrill Me, Kiss me, Kill Me*
6. Elevation*
8. Please
9. Stuck in a Moment You Can't Get Out Of
10. Discotheque*
2. Sometimes You Can't Make It on Your Own
3. If God Will Send His Angels*
4. Zooropa
5. Hold Me, Thrill Me, Kiss me, Kill Me*
6. Elevation*
8. Please
9. Stuck in a Moment You Can't Get Out Of
10. Discotheque*
1
geplaatst: 2 september 2021, 18:11 uur
1. Hold Me, Thrill Me, Kiss me, Kill Me*
2. Lemon
3. Magnificent
4. Walk On
5. Miss Sarajevo
6. Elevation*
7. Vertigo
8. Zooropa
9. Staring at the Sun
10. Discotheque*
2. Lemon
3. Magnificent
4. Walk On
5. Miss Sarajevo
6. Elevation*
7. Vertigo
8. Zooropa
9. Staring at the Sun
10. Discotheque*
1
geplaatst: 2 september 2021, 19:09 uur
1. Walk On
3. Hold Me, Thrill Me, Kiss me, Kill Me*
4. Staring at the Sun
5. Kite*
6. Electrical Storm*
7. Elevation*
8. Lemon
9. City of Blinding Lights
10. Zooropa
3. Hold Me, Thrill Me, Kiss me, Kill Me*
4. Staring at the Sun
5. Kite*
6. Electrical Storm*
7. Elevation*
8. Lemon
9. City of Blinding Lights
10. Zooropa
1
geplaatst: 2 september 2021, 19:16 uur
01. Beautiful Day
02. City of Blinding Lights
03. Magnificent
04. Hold Me, Thrill Me, Kiss me, Kill Me*
05. Kite*
06. Stay (Faraway, So Close)
07. If God Will Send His Angels*
08. Electrical Storm*
09. Discotheque*
10. Miss Sarajevo
02. City of Blinding Lights
03. Magnificent
04. Hold Me, Thrill Me, Kiss me, Kill Me*
05. Kite*
06. Stay (Faraway, So Close)
07. If God Will Send His Angels*
08. Electrical Storm*
09. Discotheque*
10. Miss Sarajevo
2
geplaatst: 2 september 2021, 19:23 uur
Hoewel ik U2 het liefst stevig hoor rocken, kies ik toch een ballad als #1. Prachtig gezongen, vol emotie, kippenvel gegarandeerd.
1. Sometimes You Can't Make It on Your Own
2. Hold Me, Thrill Me, Kiss me, Kill Me*
3. Vertigo
4. Beautiful Day
5. Elevation*
6. Stay (Faraway, So Close)
7. City of Blinding Lights
8. Electrical Storm*
9. Staring at the Sun
10. Discotheque*
1. Sometimes You Can't Make It on Your Own
2. Hold Me, Thrill Me, Kiss me, Kill Me*
3. Vertigo
4. Beautiful Day
5. Elevation*
8. Electrical Storm*
9. Staring at the Sun
10. Discotheque*
4
geplaatst: 2 september 2021, 19:25 uur
1.Electrical Storm*
Toch van het keuze-aanbod de uitschieter. Ik was zeer benieuwd wat William Orbit met U2 zou gaan doen toen bekend werd dat er een track rondzong voor de best of. Met Madonna en All Saints werd duidelijk voor de dance en geluidstapijten en bliepjes en snufjes gekozen, met Blur en Depeche Mode bewees Orbit al zijn gitaarkant duidelijk onder controle te hebben.
U2 krijgt alle ruimte hier en hoewel het resultaat zeker geen meebrulplaat is, zit er voor mij wel een kop en staart in, de touch van Orbit hoor ik wel maar de U2 heren hebben de overhand in de uitwerking en de electronica zit subtiel verpakt. Met kerstsfeertje door de hertjes in de clip
2.Lemon
Op Zooropa worden sommige ideeen van Achtung baby verder uitgewerkt vind ik en op Lemon wordt nog meer een dance geluid geintegreerd in de U2 wereld. Ik vond dit altijd een sublieme single die geen echte single was, omdat er moeilijk werd gedaan over de fysieke release. Zeker het hoogtepunt van het Zooropa album voor mij
3.Stay (Faraway, So Close)
Nog een single van Zooropa, dit was een hit in de winter van 1993 en ik zat toen in mn eerste serieuze relatie, echt zo'n plaat met mooie herinneringen
4.Discotheque*
De hele Pop periode is onder U2 fans hit or miss lijkt het. Voor mij kwam die periode over als," U2, oh ja die zijn er ook nog" waar de releases wel hits worden, maar nooit meteen genoemd worden als klassiekers of relevant. (veel grote acts hebben zo'n album waar snel aan voorbij gegaan wordt, bij Depeche Mode zou dat Exciter zijn als vergelijkbaar voorbeeld)
Discotheque knalt er gelijk in en brengt de rock weer iets terug, toch is er nog steeds experimenteerdrift met over the top zij-effecten in de presentatie en tour
5.Hold Me, Thrill Me, Kiss me, Kill Me*
Net als bij de nummer 1 was ik benieuwd wat Nellee Hooper met U2 zou kunnen doen.
Dit is natuurlijk een soundtrack nummer dus het mag allemaal wat bombastisch en dramatisch maar ik vind dat ze het er goed vanaf brachten. U2 heeft helaas nooit een Bond nummer gedaan, maar dit is een prima testcase daarvoor
6.Please
Gewoon een prima nummer waar ik weinig verder over kan zeggen, het zal door de live performance komen
7.City of Blinding Lights
Mee eens met ArthurDZ , dit is uit dezelfde periode waarin Keane en Coldplay met elke single een megahit hadden, City of blinding lights sluit erg bij dat gevoel aan
8.Magnificent
Magnificent is standaard oorwurm U2, dit is een soort broertje van Ordinary love (die viel helaas al af), ik vind de 2 nummers een beetje dezelfde bouw hebben
9.Numb*
Ook weer een aparte manier van single release om het album te promoten. The Edge brengt het er verdienstelijk af en de interesse voor Zooropa werd meteen opgewekt
10.Staring at the Sun
Beetje ondergewaardeerde ballad vind ik altijd, uiteraard weer van de Pop periode
Toch van het keuze-aanbod de uitschieter. Ik was zeer benieuwd wat William Orbit met U2 zou gaan doen toen bekend werd dat er een track rondzong voor de best of. Met Madonna en All Saints werd duidelijk voor de dance en geluidstapijten en bliepjes en snufjes gekozen, met Blur en Depeche Mode bewees Orbit al zijn gitaarkant duidelijk onder controle te hebben.
U2 krijgt alle ruimte hier en hoewel het resultaat zeker geen meebrulplaat is, zit er voor mij wel een kop en staart in, de touch van Orbit hoor ik wel maar de U2 heren hebben de overhand in de uitwerking en de electronica zit subtiel verpakt. Met kerstsfeertje door de hertjes in de clip
2.Lemon
Op Zooropa worden sommige ideeen van Achtung baby verder uitgewerkt vind ik en op Lemon wordt nog meer een dance geluid geintegreerd in de U2 wereld. Ik vond dit altijd een sublieme single die geen echte single was, omdat er moeilijk werd gedaan over de fysieke release. Zeker het hoogtepunt van het Zooropa album voor mij
3.Stay (Faraway, So Close)
Nog een single van Zooropa, dit was een hit in de winter van 1993 en ik zat toen in mn eerste serieuze relatie, echt zo'n plaat met mooie herinneringen
4.Discotheque*
De hele Pop periode is onder U2 fans hit or miss lijkt het. Voor mij kwam die periode over als," U2, oh ja die zijn er ook nog" waar de releases wel hits worden, maar nooit meteen genoemd worden als klassiekers of relevant. (veel grote acts hebben zo'n album waar snel aan voorbij gegaan wordt, bij Depeche Mode zou dat Exciter zijn als vergelijkbaar voorbeeld)
Discotheque knalt er gelijk in en brengt de rock weer iets terug, toch is er nog steeds experimenteerdrift met over the top zij-effecten in de presentatie en tour
5.Hold Me, Thrill Me, Kiss me, Kill Me*
Net als bij de nummer 1 was ik benieuwd wat Nellee Hooper met U2 zou kunnen doen.
Dit is natuurlijk een soundtrack nummer dus het mag allemaal wat bombastisch en dramatisch maar ik vind dat ze het er goed vanaf brachten. U2 heeft helaas nooit een Bond nummer gedaan, maar dit is een prima testcase daarvoor
6.Please
Gewoon een prima nummer waar ik weinig verder over kan zeggen, het zal door de live performance komen
7.City of Blinding Lights
Mee eens met ArthurDZ , dit is uit dezelfde periode waarin Keane en Coldplay met elke single een megahit hadden, City of blinding lights sluit erg bij dat gevoel aan
8.Magnificent
Magnificent is standaard oorwurm U2, dit is een soort broertje van Ordinary love (die viel helaas al af), ik vind de 2 nummers een beetje dezelfde bouw hebben
9.Numb*
Ook weer een aparte manier van single release om het album te promoten. The Edge brengt het er verdienstelijk af en de interesse voor Zooropa werd meteen opgewekt
10.Staring at the Sun
Beetje ondergewaardeerde ballad vind ik altijd, uiteraard weer van de Pop periode
1
geplaatst: 2 september 2021, 19:28 uur
1. Lemon
3. Beautiful Day
4. Miss Sarajevo
5. Walk On
6. Staring at the Sun
8. Magnificent
9. Elevation*
10. Stuck in a Moment You Can't Get Out Of
3. Beautiful Day
4. Miss Sarajevo
5. Walk On
6. Staring at the Sun
8. Magnificent
9. Elevation*
10. Stuck in a Moment You Can't Get Out Of
1
geplaatst: 2 september 2021, 19:59 uur
1. Staring at the Sun
2. Electrical Storm
3. Zooropa
4. Hold Me, Thrill Me, Kiss me, Kill Me
5. Walk On
7. Miss Sarajevo
8. Discotheque
9. Kite
10. Lemon
Ik heb special voor dit spel de volledige finalelijst nog eens beluisterd. Sommige vielen mee, sommige tegen en sommige voldeden precies aan mijn verwachtingen.
2. Electrical Storm
3. Zooropa
4. Hold Me, Thrill Me, Kiss me, Kill Me
5. Walk On
7. Miss Sarajevo
8. Discotheque
9. Kite
10. Lemon
Ik heb special voor dit spel de volledige finalelijst nog eens beluisterd. Sommige vielen mee, sommige tegen en sommige voldeden precies aan mijn verwachtingen.
2
geplaatst: 2 september 2021, 20:08 uur
Ik was blij verrast met Electrical Storm destijds, na het halfbakken All That jeweetwel album. Die single had zelfs een bepaalde galm nog die aan Pop deed denken. Helaas zetten ze dat niet voort, maar werd het 2 jaar later Hello Hello jeweetwel...
1
geplaatst: 2 september 2021, 20:15 uur
Het ligt dus ook echt aan mij wat betreft Staring At The Sun en Electrical Storm blijkbaar
Heb veel meer met Sweetest Thing, heerlijk klein lief liedje. Maar goed het volk heeft gesproken/is aan het spreken
Nog tijd tot morgen 21u mensen!
Heb veel meer met Sweetest Thing, heerlijk klein lief liedje. Maar goed het volk heeft gesproken/is aan het spreken
Nog tijd tot morgen 21u mensen!Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.