Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 1997
zoeken in:
0
geplaatst: 6 september 2020, 11:10 uur
1. Björk - Jóga
2. Gala - Freed From Desire
3. Portishead - All Mine
4. Olive - You're Not Alone
5. Lamb - Górecki
Met The Verve heb ik niks en op Radiohead ben ik al jaren uitgeluisterd. Verder wel een prima finale, al is Björk de enige artiest die ik zelf in een 1997-lijstje zou meenemen.
3. Portishead - All Mine
4. Olive - You're Not Alone
5. Lamb - Górecki
Met The Verve heb ik niks en op Radiohead ben ik al jaren uitgeluisterd. Verder wel een prima finale, al is Björk de enige artiest die ik zelf in een 1997-lijstje zou meenemen.
0
geplaatst: 6 september 2020, 13:23 uur
1. White Town - Your Woman
2. Lamb - Górecki
3. Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
4. Radiohead - Exit Music (For A Film)
5. The Verve - The Drugs Don't Work
2. Lamb - Górecki
0
geplaatst: 6 september 2020, 14:34 uur
1. Radiohead - Exit Music (For A Film)
2. Olive - You're Not Alone
3. Radiohead - Paranoid Android
4. The Verve - Bitter Sweet Symphony
5. Radiohead - Let Down
2. Olive - You're Not Alone
5. Radiohead - Let Down
0
geplaatst: 6 september 2020, 16:16 uur
Poeha schreef:
12. Radiohead - Exit Music (For A Film)
Die laatste, echt zo'n nummer dat je in de MuMe Ladder finale op #32 zou zetten.
12. Radiohead - Exit Music (For A Film)
Die laatste, echt zo'n nummer dat je in de MuMe Ladder finale op #32 zou zetten.
Echt zo'n nummer dat ik op het lijstje heb staan om tijdens m'n begrafenis af te spelen, en dus ook m'n onbetwiste nummer 1 hier. Best pijnlijk om dan dit te lezen

0
geplaatst: 6 september 2020, 16:44 uur
Hoezo, begrafenisliedjes heb ik ook onderaan mijn prioriteitenladder staan 

3
geplaatst: 6 september 2020, 16:53 uur
Ik heb alleen m'n begrafenis zelf onderaan m'n prioriteitenladder staan, mooie liedjes zijn gewoon mooie liedjes

0
geplaatst: 7 september 2020, 19:26 uur
1. Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
2. Radiohead - Exit Music (For A Film)
3. The Verve - The Drugs Don't Work
4. White Town - Your Woman
5. Radiohead - Paranoid Android
Leuke finale, maar matig als je ziet wat er nog in dit jaar zit en niet tot deze fase is gekomen. Built to Spill, Foo Fighters, Blur, Green Day, ...
En van The Verve spijtig dat het het ouwe getrouwe BSS moet zijn en niet het veel mooiere Sonnet of Lucky Man. Ook de uitschakeling van Karma Police deed pijn, zeker als het mindere Let Down dan wel door kan. Spijtig trouwens dat Exit Music zoveel bagger over zich krijgt, terwijl dat toch met recht en rede één van de (zoniet dé) topper is uit hun oeuvre. Moeilijk te begrijpen wat je hier tegen kan hebben.
2. Radiohead - Exit Music (For A Film)
3. The Verve - The Drugs Don't Work
Leuke finale, maar matig als je ziet wat er nog in dit jaar zit en niet tot deze fase is gekomen. Built to Spill, Foo Fighters, Blur, Green Day, ...
En van The Verve spijtig dat het het ouwe getrouwe BSS moet zijn en niet het veel mooiere Sonnet of Lucky Man. Ook de uitschakeling van Karma Police deed pijn, zeker als het mindere Let Down dan wel door kan. Spijtig trouwens dat Exit Music zoveel bagger over zich krijgt, terwijl dat toch met recht en rede één van de (zoniet dé) topper is uit hun oeuvre. Moeilijk te begrijpen wat je hier tegen kan hebben.
0
geplaatst: 7 september 2020, 21:47 uur
1. Lamb - Górecki
2. Portishead - All Mine
3. Björk - Jóga
4. Radiohead - Paranoid Android
2. Portishead - All Mine
3. Björk - Jóga
4. Radiohead - Paranoid Android
0
geplaatst: 7 september 2020, 22:55 uur
Meesterlijke top 3 en daarna twee Radioheads waar ik niet omheen kan.
1. Portishead - All Mine
2. Björk - Jóga
3. Lamb - Górecki
4. Radiohead - Let Down
6. Olive - You're Not Alone
7. Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
8. Radiohead - Exit Music (For A Film)
9. The Verve - Bitter Sweet Symphony
10. Gala - Freed From Desire
11. White Town - Your Woman
12. The Verve - The Drugs Don't Work
1. Portishead - All Mine
2. Björk - Jóga
3. Lamb - Górecki
4. Radiohead - Let Down
6. Olive - You're Not Alone
7. Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
8. Radiohead - Exit Music (For A Film)
9. The Verve - Bitter Sweet Symphony
10. Gala - Freed From Desire
12. The Verve - The Drugs Don't Work
0
geplaatst: 8 september 2020, 11:21 uur
Topfinale! M'n nominatie Górecki valt zelfs buiten de punten.
1. The Verve - Bitter Sweet Symphony
2. Radiohead - Let Down
4. Gala - Freed From Desire
5. Björk - Jóga
6. Lamb - Górecki
7. The Verve - The Drugs Don't Work
8. Olive - You're Not Alone
9. Radiohead - Exit Music (For A Film)
10. Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
12. Portishead - All Mine
1. The Verve - Bitter Sweet Symphony
2. Radiohead - Let Down
4. Gala - Freed From Desire
5. Björk - Jóga
6. Lamb - Górecki
7. The Verve - The Drugs Don't Work
8. Olive - You're Not Alone
9. Radiohead - Exit Music (For A Film)
12. Portishead - All Mine
0
geplaatst: 8 september 2020, 11:38 uur
1. Radiohead - Paranoid Android
2. The Verve - The Drugs Don't Work
3. Radiohead - Let Down
5. Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
3. Radiohead - Let Down
5. Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms
0
geplaatst: 9 september 2020, 17:23 uur
1. Radiohead - Let Down
5. Olive - You're Not Alone
5. Olive - You're Not Alone
1
geplaatst: 9 september 2020, 20:02 uur
Edgar18 schreef:
De deadline voor een finalelijstje stel ik op woensdagmiddag 9 september 12:00.
Helaas, ik heb vandaag (nog) geen tijd gevonden om de finale te presenteren. De komende dagen ben ik ook druk, maar dit weekend zou het zeker moeten lukken. Zo lang de presentatie nog niet begint kan er uiteraard nog gestemd worden.De deadline voor een finalelijstje stel ik op woensdagmiddag 9 september 12:00.
0
geplaatst: 12 september 2020, 13:08 uur
Er deden deze editie genoeg toffe nummers mee. Kijkend daarnaar is deze finale toch een beetje slappe hap. De top drie is van hoog niveau, daarna wordt het al snel wat minder.
1. Olive - You're Not Alone
6. Portishead - All Mine
7. Radiohead - Let Down
8. The Verve - Bitter Sweet Symphony
9. White Town - Your Woman
11. Björk - Jóga
12. Lamb - Górecki
De lijnen zijn dicht!
1. Olive - You're Not Alone
6. Portishead - All Mine
7. Radiohead - Let Down
8. The Verve - Bitter Sweet Symphony
9. White Town - Your Woman
11. Björk - Jóga
12. Lamb - Górecki
De lijnen zijn dicht!
1
geplaatst: 12 september 2020, 13:13 uur
12. Portishead - All Mine (24 punten, 11 keer genoemd)
(genomineerd door en nummer 1 van: Choconas)
Deze finale wordt geopend door Portishead. All Mine plaatste zich met het laagste stempercentage voor deze finale en is hierin ook het enige nummer dat duidelijk achterblijft bij de rest. Mijn gevoel zegt dat Karma Police (het nummer dat in de halve finale nipt gewipt werd) het beter zou hebben gedaan.
(genomineerd door en nummer 1 van: Choconas)
Deze finale wordt geopend door Portishead. All Mine plaatste zich met het laagste stempercentage voor deze finale en is hierin ook het enige nummer dat duidelijk achterblijft bij de rest. Mijn gevoel zegt dat Karma Police (het nummer dat in de halve finale nipt gewipt werd) het beter zou hebben gedaan.
1
geplaatst: 12 september 2020, 13:16 uur
11. Nick Cave & The Bad Seeds - Into My Arms (37 punten, 13 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: Rudi S & dumb_helicopter)
Ook voor Nick Cave werd deze finale geen memorabel hoogtepunt. Er werden weliswaar meer punten gescoord dan Portishead, maar meer dan een elfde plaats heeft er nooit ingezeten.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: Rudi S & dumb_helicopter)
Ook voor Nick Cave werd deze finale geen memorabel hoogtepunt. Er werden weliswaar meer punten gescoord dan Portishead, maar meer dan een elfde plaats heeft er nooit ingezeten.
0
geplaatst: 12 september 2020, 13:19 uur
10. Gala - Freed From Desire (41 punten, 14 keer genoemd)
(genomineerd door musicfriek, nummer 1 van: jeroentjuhh & musicfriek)
Ah, hier had ik toch iets meer van gehoopt. Knaller van een Italo House/ Eurodance hit die ook na meer dan twintig jaar nog staat als een huis. Gala plaatste zich als nummer zes voor deze finale, dan valt een uiteindelijke tiende plek toch een beetje tegen.
(genomineerd door musicfriek, nummer 1 van: jeroentjuhh & musicfriek)
Ah, hier had ik toch iets meer van gehoopt. Knaller van een Italo House/ Eurodance hit die ook na meer dan twintig jaar nog staat als een huis. Gala plaatste zich als nummer zes voor deze finale, dan valt een uiteindelijke tiende plek toch een beetje tegen.
1
geplaatst: 12 september 2020, 13:31 uur
Ik dacht dat Portishead wel populair was hier, dan valt plaats 12 wel erg tegen.
0
geplaatst: 12 september 2020, 13:32 uur
9. Lamb - Górecki (43 punten, 15 keer genoemd)
(genomineerd door JoaMuse, nummer 1 van: jorro)
Plekje negen is deze editie voor Lamb's Górecki, een nummer geïnspireerd op de derde symfonie van de Poolse componist Henryk Górecki. Lamb werd in ronde één nog ladderwinnaar door o.a. Jóga van Björk achter zich te houden, maar kan die prestatie in deze finale niet evenaren.
(genomineerd door JoaMuse, nummer 1 van: jorro)
Plekje negen is deze editie voor Lamb's Górecki, een nummer geïnspireerd op de derde symfonie van de Poolse componist Henryk Górecki. Lamb werd in ronde één nog ladderwinnaar door o.a. Jóga van Björk achter zich te houden, maar kan die prestatie in deze finale niet evenaren.
0
geplaatst: 12 september 2020, 13:35 uur
8. The Verve - The Drugs Don't Work (43 punten, 15 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: Cervantes & Poeha)
Op plek acht vinden we weer een nummer dat zijn eerste ronde ladder wist te winnen. The Verve hield daarin o.a. White Town achter zich, iets wat in deze finale niet lukt. The Drugs Don't Work scoort evenveel punten als Górecki en werd bovendien even vaak genoemd. De ene nummer één positie meer geeft in deze de doorslag.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: Cervantes & Poeha)
Op plek acht vinden we weer een nummer dat zijn eerste ronde ladder wist te winnen. The Verve hield daarin o.a. White Town achter zich, iets wat in deze finale niet lukt. The Drugs Don't Work scoort evenveel punten als Górecki en werd bovendien even vaak genoemd. De ene nummer één positie meer geeft in deze de doorslag.
0
geplaatst: 12 september 2020, 13:37 uur
7. The Verve - Bitter Sweet Symphony (44 punten, 16 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: JoaMuse)
Een schamel puntje, dat is het verschil tussen beide Verve nummers. Met twee liedjes de finale halen is knap, maar dat ze vervolgens beide niet verder komen dan het rechterrijtje is toch ietwat teleurstellend. Positieve noot, de onderlinge competitie met The Drugs Don't Work is gewonnen.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: JoaMuse)
Een schamel puntje, dat is het verschil tussen beide Verve nummers. Met twee liedjes de finale halen is knap, maar dat ze vervolgens beide niet verder komen dan het rechterrijtje is toch ietwat teleurstellend. Positieve noot, de onderlinge competitie met The Drugs Don't Work is gewonnen.
0
geplaatst: 12 september 2020, 13:47 uur
6. Radiohead - Exit Music (For A Film) (44 punten, 15 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: Simon77, GrafGantz & charlotte2807)
Onderin het linkerrijtje vinden we de eerste van de drie Radiohead troeven. Vooraf zou ik dit ingeschat hebben als de meest kansrijke Radiohead maar niets blijkt minder waar. Exit Music haalt evenveel punten als nummer 7 Bitter Sweet Symphony, maar werd net even vaker bovenaan een finalelijstje gezet.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: Simon77, GrafGantz & charlotte2807)
Onderin het linkerrijtje vinden we de eerste van de drie Radiohead troeven. Vooraf zou ik dit ingeschat hebben als de meest kansrijke Radiohead maar niets blijkt minder waar. Exit Music haalt evenveel punten als nummer 7 Bitter Sweet Symphony, maar werd net even vaker bovenaan een finalelijstje gezet.
0
geplaatst: 12 september 2020, 13:50 uur
ranja schreef:
Ik dacht dat Portishead wel populair was hier, dan valt plaats 12 wel erg tegen.
Nogal ja, een aanfluiting! Dit was bij uitstek een nummer en album dat we bij mij op school draaiden in 1997, naast OK Computer uiteraard. Die nummers van Gala en Olive zijn best aardig, maar halen het toch niet bij de klasse van Portishead, Björk en Lamb.
0
geplaatst: 12 september 2020, 13:56 uur
5. Olive - You're Not Alone (48 punten, 14 keer genoemd)
(genomineerd door Edgar18, nummer 1 van: vigil, ranja, Titmeister, Gyzzz & Edgar18)
Het beste nummer in deze finale eindigt op plek vijf in de eindstand
. Een knappe prestatie voor een relatief onbekende/ bescheiden top 40 hit van eendagsvlieg Olive. Toch had er op basis van ronde één en twee nog wel meer ingezeten. You're Not Alone scoorde in ronde één het hoogste stempercentage van alle liedjes, en ook in de halve finale werd de ladder gewonnen. Ik had stiekeme hoop op het eindpodium, maar plek vijf is natuurlijk ook niet slecht.
(genomineerd door Edgar18, nummer 1 van: vigil, ranja, Titmeister, Gyzzz & Edgar18)
Het beste nummer in deze finale eindigt op plek vijf in de eindstand
. Een knappe prestatie voor een relatief onbekende/ bescheiden top 40 hit van eendagsvlieg Olive. Toch had er op basis van ronde één en twee nog wel meer ingezeten. You're Not Alone scoorde in ronde één het hoogste stempercentage van alle liedjes, en ook in de halve finale werd de ladder gewonnen. Ik had stiekeme hoop op het eindpodium, maar plek vijf is natuurlijk ook niet slecht.
0
geplaatst: 12 september 2020, 14:04 uur
The Drugs Don't Work, slechts een puntje minder dan Exit Music (For A Film). Bijzonder, had ik van tevoren niet verwacht. Een prima prestatie derhalve.
1
geplaatst: 12 september 2020, 14:18 uur
Choconas schreef:
Nogal ja, een aanfluiting! Dit was bij uitstek een nummer en album dat we bij mij op school draaiden in 1997, naast OK Computer uiteraard. Die nummers van Gala en Olive zijn best aardig, maar halen het toch niet bij de klasse van Portishead, Björk en Lamb.
(quote)
Sorry dat dan in de volgende post Olive mijn nummer 1 blijkt te zijn

0
geplaatst: 12 september 2020, 14:20 uur
Nou, mijn nummer 2 t/m 5 zijn dus als onderste vier geëindigd 
Gelukkig doet Björk het beter...

Gelukkig doet Björk het beter...
0
geplaatst: 12 september 2020, 14:37 uur
Nee man, Portishead kan veel beter. En dat moet jij weten, choco choco.
1
geplaatst: 12 september 2020, 15:01 uur
Nah, veel beter dan dit wordt het niet. De titelloze tweede vind ik minstens zo sterk als Dummy.
* denotes required fields.