Muziek / Muziekgames / De Witte Trui [Editie 2021]
zoeken in:
3
geplaatst: 16 januari 2021, 22:14 uur
Hoi
Het was inderdaad meer een grapje dan serieus bedoeld, ook met het oog op de afterparty in Orinoco. Daarnaast zag ik ook al een nominatie van Kensington voorbij komen tzt, wat ik persoonlijk nog heel veel slechter vind.
Ik zie nu inderdaad dat deze uit 2010 is, een andere bron gaf eerder 2011 aan. Excuses hiervoor Onweerwolf
Het was inderdaad meer een grapje dan serieus bedoeld, ook met het oog op de afterparty in Orinoco. Daarnaast zag ik ook al een nominatie van Kensington voorbij komen tzt, wat ik persoonlijk nog heel veel slechter vind.Ik zie nu inderdaad dat deze uit 2010 is, een andere bron gaf eerder 2011 aan. Excuses hiervoor Onweerwolf
0
geplaatst: 16 januari 2021, 22:19 uur
Joren999 schreef:
Het was inderdaad meer een grapje dan serieus bedoeld, ook met het oog op de afterparty in Orinoco. Daarnaast zag ik ook al een nominatie van Kensington voorbij komen tzt, wat ik persoonlijk nog heel veel slechter vind.
(quote)
Hoi
Het was inderdaad meer een grapje dan serieus bedoeld, ook met het oog op de afterparty in Orinoco. Daarnaast zag ik ook al een nominatie van Kensington voorbij komen tzt, wat ik persoonlijk nog heel veel slechter vind. Ok, daar ben ik het dan wel weer mee eens

0
geplaatst: 16 januari 2021, 22:22 uur
correctie
Puntenverdeling: 7-5-4-3-1 (dit laten staan!)
Ronde 1 - Ladder 14:
54 Ela Minus - They Told Us It Was Hard, But They Were Wrong
49 Chromatics - Shadow
44 Mammút - Salt
37 Kurt Vile - Wakin On A Pretty Day
25 Jorja Smith - Blue Lights
19 Julien Baker - Appointments
17 Thurston Moore - Siren (+1)
15 Lucy Gaffney - Can't Escape
DSQ Lisa, Amy & Shelley - Fout Ventje (-1)
Nieuwe ladder vanaf: zondag 17 januari 19:30
Puntenverdeling: 7-5-4-3-1 (dit laten staan!)
Ronde 1 - Ladder 14:
54 Ela Minus - They Told Us It Was Hard, But They Were Wrong
49 Chromatics - Shadow
44 Mammút - Salt
37 Kurt Vile - Wakin On A Pretty Day
25 Jorja Smith - Blue Lights
19 Julien Baker - Appointments
17 Thurston Moore - Siren (+1)
15 Lucy Gaffney - Can't Escape
DSQ Lisa, Amy & Shelley - Fout Ventje (-1)
Nieuwe ladder vanaf: zondag 17 januari 19:30
0
geplaatst: 16 januari 2021, 22:36 uur
Stemming ligt stil dan tot Onweerwolf online is?
Want vorige keer dat een nummer te oud bleek, was er een vervanger en moest iedereen opnieuw stemmen.
Want vorige keer dat een nummer te oud bleek, was er een vervanger en moest iedereen opnieuw stemmen.
0
Onweerwolf
geplaatst: 16 januari 2021, 23:13 uur
Ik zal het morgen fixen. Dat betekent dat vandaag de ladder stopt en hij morgen overnieuw begint.
Ik heb nu geen zin meer om het opnieuw uit te zoeken.
Wel vervelend. Tweede keer nu al dit jaar. Bij deze daarom het verzoek aan iedereen die nagelaten heeft om de data te controleren van zijn of haar eigen nieuwe nominaties omdat nu alsnog te doen en het te melden als er een plaat te oud is.
In de tussentijd; we gaan weer de Top 2000 af voor de vervanger. Weet iemand wat de volgende plaat dan wordt na Soldier On? Als het Miss Montreal is, wat ik vermoed, kan ik die 1 die ik voor Fout Ventje had gegeven gewoon laten staan. Fingers crossed.
Ik heb nu geen zin meer om het opnieuw uit te zoeken.
Wel vervelend. Tweede keer nu al dit jaar. Bij deze daarom het verzoek aan iedereen die nagelaten heeft om de data te controleren van zijn of haar eigen nieuwe nominaties omdat nu alsnog te doen en het te melden als er een plaat te oud is.
In de tussentijd; we gaan weer de Top 2000 af voor de vervanger. Weet iemand wat de volgende plaat dan wordt na Soldier On? Als het Miss Montreal is, wat ik vermoed, kan ik die 1 die ik voor Fout Ventje had gegeven gewoon laten staan. Fingers crossed.
1
geplaatst: 16 januari 2021, 23:21 uur
Disturbed - The Sound Of Silence staat hoger en als ik goed heb teruggezocht, heeft die nog niet meegedaan.
0
geplaatst: 16 januari 2021, 23:33 uur
Het zit jullie beiden nogal hoog blijkbaar dat die fijne band Kensington overal maar in de topics meedoet 

1
geplaatst: 16 januari 2021, 23:58 uur
SanderT schreef:
Disturbed - The Sound Of Silence staat hoger en als ik goed heb teruggezocht, heeft die nog niet meegedaan.
De terror. Doe dan maar Fout Ventje. Of Kensington.
Waarom trouwens vervangers halen uit de Top 2000? De nummers van de laatste tien jaar die in de Top 2000 staan en hier nog niet meedoen zijn allemaal stuk voor stuk totaal kansloos.
1
geplaatst: 17 januari 2021, 01:52 uur
SanderT schreef:
Aah, dan kan ik mijn 7 punten tenminste fatsoenlijk kwijt!
0
geplaatst: 17 januari 2021, 07:33 uur
Teunnis schreef:
Waarom trouwens vervangers halen uit de Top 2000? De nummers van de laatste tien jaar die in de Top 2000 staan en hier nog niet meedoen zijn allemaal stuk voor stuk totaal kansloos.
(quote)
Maar je bent wel zeker dat ze nog nooit hebben meegedaan.
Terzijde, in hardrockkringen heeft dit nummer echt de proporties van een anthem aangenomen. Hoewel ik het persoonlijk nog in orde vind is het wel de laatste jaren tot het voornaamste bashnummer uitgegroeid ook. Nickelback is er niets vergeleken mee.
15
geplaatst: 17 januari 2021, 10:20 uur
Teunnis schreef:
Effectieve disciplinaire maatregel. Als je het waagt een te oud nummer te nomineren, moet de hele groep voor straf naar Di-rect luisteren. Vroeger bij de commando's werkte het ook zo.
1
Onweerwolf
geplaatst: 17 januari 2021, 10:39 uur
SanderT schreef:
Oh! Veel beter, want dat was de volgende op mijn nominatielijstje.

4
Onweerwolf
geplaatst: 17 januari 2021, 10:41 uur
Teunnis schreef:
(quote)
Waarom niet? Ze moeten ergens vandaan komen en op deze wijze hebben hele grote hits waar de snobs hun neus hier voor ophalen toch nog een kansje om mee te doen.
0
geplaatst: 17 januari 2021, 11:19 uur
Onweerwolf schreef:
Waarom niet? Ze moeten ergens vandaan komen en op deze wijze hebben hele grote hits waar de snobs hun neus hier voor ophalen toch nog een kansje om mee te doen.
(quote)
Het is net de Olympische Spelen: meedoen is belangrijker dan winnen

1
Onweerwolf
geplaatst: 17 januari 2021, 11:22 uur
Nouja, er zijn ook heus grote hits die de lijst kunnen halen; Gotye, Stromae, Kalkbrenner, Styles, ..
1
geplaatst: 17 januari 2021, 13:49 uur
Onweerwolf schreef:
Nouja, er zijn ook heus grote hits die de lijst kunnen halen; Gotye, Stromae, Kalkbrenner, Styles, ..
(quote)
https://i.vgy.me/dvvB2E.jpg
https://i.vgy.me/auJ7JR.jpg Ladderspellen versus de bekende allertijdenlijsten - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
0
geplaatst: 17 januari 2021, 14:12 uur
Onweerwolf schreef:
(quote)
idd, deze lijst met moderne 'classics' die wél in de Top 2000 staan maar niet in de Trui puilt nu al uit

https://i.vgy.me/xBby28.pngLijst met moderne klassiekers die nooit in De Witte Trui stonden, maar wel in de Top 2000 - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
2
Casartelli (moderator)
geplaatst: 17 januari 2021, 14:27 uur
Dank aan Gretz voor het inzichtelijk maken hoeveel illegale nominaties we nog van Claudia de Breij verwijderd zijn.
1
geplaatst: 17 januari 2021, 14:28 uur
Casartelli schreef:
Dank aan Gretz voor het inzichtelijk maken hoeveel illegale nominaties we nog van Claudia de Breij verwijderd zijn.
At you service
https://i.imgflip.com/220wjj.jpg
0
geplaatst: 17 januari 2021, 14:28 uur
Racoon is vorig jaar op vergelijkbare wijze in het spel gekomen, dus die kan ook al afgestreept worden.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 17 januari 2021, 14:31 uur
yeahyeahyeah schreef:
Effectieve disciplinaire maatregel. Als je het waagt een te oud nummer te nomineren, moet de hele groep voor straf naar Di-rect luisteren. Vroeger bij de commando's werkte het ook zo.
Om even bij de commando's te blijven... degene die er verantwoordelijk voor is dat de hele groep eerst verplicht naar Fout Ventje moet luisteren en daarna ook nog naar Di-Rect (of inmiddels Disturbed), vraagt wel een beetje om een drie-man-tillen.Effectieve disciplinaire maatregel. Als je het waagt een te oud nummer te nomineren, moet de hele groep voor straf naar Di-rect luisteren. Vroeger bij de commando's werkte het ook zo.
0
geplaatst: 17 januari 2021, 14:34 uur
Was trouwens helemaal vergeten dat Adele in het verleden 3x (!) meerdere jaren op rij in De Witte Trui heeft gestaan, en ook vrij hoog. Met Someone Like You, Rolling in the Deep én Set Fire to the Rain. Toegevoegd aan het overzicht.
Edit: en viermaal Coldplay + tweemaal Snow Patrol en Keane natuurlijk
Edit: en viermaal Coldplay + tweemaal Snow Patrol en Keane natuurlijk

2
geplaatst: 17 januari 2021, 14:37 uur
Casartelli schreef:
Ik geloof dat die al eens genomineerd is geweest dus daar moet je geen schrik meer voor hebben. Dank aan Gretz voor het inzichtelijk maken hoeveel illegale nominaties we nog van Claudia de Breij verwijderd zijn.

1
geplaatst: 17 januari 2021, 14:38 uur
Gretz schreef:
Was trouwens helemaal vergeten dat Adele in het verleden 3x (!) meerdere jaren op rij in De Witte Trui heeft gestaan, en ook vrij hoog. Met Someone Like You, Rolling in the Deep én Set Fire to the Rain. Toegevoegd aan het overzicht.
Verdorie ja. Zeker die laatste twee hadden er toch wel in mogen blijven staan.Was trouwens helemaal vergeten dat Adele in het verleden 3x (!) meerdere jaren op rij in De Witte Trui heeft gestaan, en ook vrij hoog. Met Someone Like You, Rolling in the Deep én Set Fire to the Rain. Toegevoegd aan het overzicht.
0
Onweerwolf
geplaatst: 17 januari 2021, 15:11 uur
Casartelli schreef:
Claudia is al genomineerd geweest dus die komt niet nog een keer.
1
geplaatst: 17 januari 2021, 15:16 uur
Dan is dit nu de rangorde van de reservelijst:
01. πΊπΈ Disturbed - The Sound of Silence (2016)
02. π³π± Miss Montreal - Door de Wind (2020)
03. π³π± BLØF & π§πͺ Geike - Zoutelande (2017)
04. π³π± Kensington - Sorry (2016)
05. π³π± Kensington - Uncharted (2019)
06. π³π± Floor Jansen & π³π± Henk Poort - Phantom of the Opera (2019)
07. π©π° Volbeat - Lola Montez (2013)
08. π¬π§ Coldplay & πΈπͺ Avicii - A Sky Full of Stars (2014)
09. π¬π§ Ed Sheeran - Perfect (2017)
10. πΊπΈ Lady Gaga & πΊπΈ Bradley Cooper - Always Remember Us This Way (2019)
0
geplaatst: 17 januari 2021, 15:23 uur
Verschrikkelijk lijstje, wat doen mijn landgenoten mij aan. Alleen Zoutelande vind ik leuk.
* denotes required fields.