MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #6: Midwest Emo!

zoeken in:
dix
Ik wil wel een lijstje maken maar vind sowieso dat Dreamfemke als 21ste nummer aan de finale moet worden toegevoegd

Ik ben geen groot kenner, maar ga wel even kijken of ik nog wat aan de startlijst kan toevoegen. De volgende rondes doe ik zeker mee.
Wellicht dat bonothecat ook nog wel interesse heeft.

EttaJamesBrown schreef:
(een Foxholster, net als ik)

Vorige week nog tegen Foxholsters gevoetbald (en dik verslagen ) Kom zelf uit de Fryske Wâlden. Daar heeft hij ook wel over gezongen. Zo verbindt Meindert toch mooi.

Dank voor de uitnodiging, maar ik ben toch wat minder bekend met zijn oeuvre als wellicht mag worden verwacht voor iemand die een zwak heeft voor eigenaardige snoeshanen en volstrekt autonome muzikanten. Maar misschien dat ik in de finale nog aanhaak.

EvilDrSmith schreef:
Dank voor de uitnodiging, maar ik ben toch wat minder bekend met zijn oeuvre als wellicht mag worden verwacht voor iemand die een zwak heeft voor eigenaardige snoeshanen en volstrekt autonome muzikanten. Maar misschien dat ik in de finale nog aanhaak.

Dat is de spirit! Past prima naast De Kift

Leuk! Ik ken maar heel weinig van hem (Domela & Jannes), maar wil wel in de finale aanhaken.

Ik snap de regels van het spel wellicht niet helemaal, maar Klungel vd Jungle, Voetballers met baarden
en snorren (Romeo Zondervan), Hou alsjeblieft mijn graf schoon, Charles Guiteau, Rock&Rollseksmuziek en Tamango worden hier nog niet genoemd. En die horen er echt nog wel bij.

Ik ben Rommy
Giel en blau
De stille genieter zweeg
Onze Johan
De power ban het populisme
Eindelijk Vakantie
Oekie Hoekema
Carles Guireau
Rommy, stem ban de fryske walden
De ballade na jannes van der Wal

Rommy en Oekie moeten meedoen. Rommy heb ik jaren dagelijks met een sigaar in zijn mond zien staan bij zijn garage. Oekie heeft jaren mijn snacks verzorgt vanuit zijn snackbar

Bert Wasbeer schreef:
Ik snap de regels van het spel wellicht niet helemaal, maar Klungel vd Jungle, Voetballers met baarden
en snorren (Romeo Zondervan), Hou alsjeblieft mijn graf schoon, Charles Guiteau, Rock&Rollseksmuziek en Tamango worden hier nog niet genoemd. En die horen er echt nog wel bij.

Ha Bert en bonothecat,

Het idee is om naar mijn startlijst te kijken. Dan mag je 10 liedjes aanvullen. In mijn startlijst staat bv wel ‘Hou m’n graf schoon’. Die mag je deze ronde niet nomineren. Geldt ook voor ‘Ballade van Jannes’

In ronde 2 gaan we schrappen. Vanaf woensdag de finale in ronde 3 om te stemmen voor jouw top 10

Corona was op z’n hoogtepunt. Concerten mochten zeer beperkt: veul afstand, testje op zak, verplicht zitten en om 18:00 uur beginnen zodat je voor de avondklok van 21:00 thuis bent. Dus alle reden om naar Meindert in VERA te gaan. Voor de sfeer kroonluchtertjes, lampenkappen met bloemetjes en publiek met mondkapjes.

https://willemkolvoort.nl/wp-content/uploads/2022/04/MeindertTalma_2020_2.jpg

Ik vervang Jannes dan met Rudy Koopmans

En waarom denk ik nu aan Gretz, Rudi Sen aerobag? Hun fijne muzieksmaak? De taalgevoeligheid? Of omdat ze graag nieuwe dingen ontdekken?

Verras me

zaaf
o dan denk ik juist eerder aan nlkink

dix schreef:
Ik wil wel een lijstje maken maar vind sowieso dat Dreamfemke als 21ste nummer aan de finale moet worden toegevoegd

Kan het kloppen dat ik de rollades en fustjes bier nog niet in mijn schuurtje ontvangen heb om de startlijst naar jouw wens aan te passen? Sleutel ligt achter de grijze kliko

EttaJamesBrown schreef:
(quote)

Ha Bert en bonothecat,

Het idee is om naar mijn startlijst te kijken. Dan mag je 10 liedjes aanvullen. In mijn startlijst staat bv wel ‘Hou m’n graf schoon’. Die mag je deze ronde niet nomineren. Geldt ook voor ‘Ballade van Jannes’

In ronde 2 gaan we schrappen. Vanaf woensdag de finale in ronde 3 om te stemmen voor jouw top 10

Ok. Maar 10 is dus een maximum, het mag ook minder?

Ja hoor, ik hoor bij de schappelijken

dix
EttaJamesBrown schreef:
Kan het kloppen dat ik de rollades en fustjes bier nog niet in mijn schuurtje ontvangen heb om de startlijst naar jouw wens aan te passen? Sleutel ligt achter de grijze kliko

Ik ben wel met een volgeladen aanhanger je kant op gegaan maar de verdween in een sinkhole bij Eenrum

Dag zaaf maar ik bedank. Klinkt misschien gek maar ik weet haast niets over Meindert Talma....

dix schreef:
(quote)

Ik ben wel met een volgeladen aanhanger je kant op gegaan maar de verdween in een sinkhole bij Eenrum

Eenrum? Usquert!

Poek schreef:
(quote)

Ik sta op zijn website! Of nouja, er staat een link naar een stukje dat ik geschreven had over De ballade van Jannes van der Wal.

Edit: Een hommage aan Jannes van der Wal - Schaaksite

“U en ik hadden de stelling op zet 35 gewonnen met twee vingers in de neus”

Vanzelf! Ware het niet dat ik sexboekjes las en slechts 1 vinger in mijn neus had, zou Meindert (en Jannes) zeggen

De 9 concerten van het 25-jarige jubileum waren steeds op zondagmiddag. Deze zondag krijgen jullie deze cadeau:

https://i.etsystatic.com/14115646/r/il/46a693/4130076026/il_1588xN.4130076026_m5tb.jpg

Met mijn beperkte kennis van Meindert kwam ik toch wel tot 10 aanvullingen. Hij heeft ook nog een gastrolletje in dit nummer gespeeld

Abe Lenstra
De Renner
Dreamfamke
Drie Minuten Zuurtjeskleurendroom
Hear sjoch en sprek gjin kwea
Het gaat zoals het gaan kan
Rommy, stem fan de fryske walden
Storm zal er komen in Groningen
Surhuisterveen
Waarm bad

Zo, de komende paar uur ga ik alle stemmen tellen. Komende ronde volgt snel

Had ik al gezegd dat ik van de schappelijken was? We hebben twaalf liedjes met twee of meer stemmen. Deze twaalf gaan allemaal door. Enne, omdat je ook minder dan tien mocht nomineren heb ik dix’ Dreamfamke ook meegeteld. Een aanmoediging om de beste man vanaf deze ronde mee te laten doen

Hondert Punten 3
De Vijf K's 3
Domela! 3
Buslijn 1, 17:35 Uur 2
Het Kunstenaarschap (Maakt Niet Alle Ouders Even Enthousiast)2
Storm Zal Er Komen in Groningen 2
Viersporenrecorder 2
Het gaat zoals het gaan kon 2
Abe Lenstra 2
Dreamfemke 2
Charles Guiteau 2
Rommy, stem ban de fryske walden 2

Ronde 2 van De Dikste Hits van Meindert Talma.

https://www.vera-groningen.nl/content/uploads/2022/03/Meindert-zeefdruk-Joblin.jpg

We gaan ronde 2 in met 32 toppers, te weten:

Versmobiel- ondernemer
Hobbydrinker
Dat is niet goed hè
De wet van behoud van ellende
Rummenigge
Blond uit een flesje
Myn mokkeltje is aan het tandenpoetsen
Hou alsjeblieft mijn graf schoon
Crucifix
Stadskabouter
De ballade van Jannes van der Wal
Drumbasgitaarzangorgel&piano
De Langeleegte
De vier Johanna’s
Hee Frenkie de Jong
De Ploeg
Poetin (stop shootin)
Andries Noppert
20 jaar Muzikale Fruitmand
Begraven in het hart van het proletariaat
——
Hondert Punten
De Vijf K's
Domela!
Buslijn 1, 17:35 Uur
Het Kunstenaarschap (Maakt Niet Alle Ouders Even Enthousiast)
Storm Zal Er Komen in Groningen
Viersporenrecorder
Het gaat zoals het gaan kon
Abe Lenstra
Dreamfamke
Charles Guiteau
Rommy, stim fan de fryske Wâlden

Kies de 10 die er van jou uit mogen. Je hebt tot woensdag 20:00 uur. Daarna de finaleronde met de afsluiting op vrijdagavond.

Even de Friese schrijpolitie

Dreamfemke = Dreamfamke
Rommy, stem ban de fryske walden = Rommy, stim fan de Fryske Wâlden

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:58 uur

geplaatst: vandaag om 21:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.