menu

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2022 [De Top 2000 van MusicMeter] #2

zoeken in:
Eruit: 3, 11, 16, 18, 20, 21, 22, 24, 28, 29, 30, 31 (gem.: 21,08)
Erin: 1, 7, 13, 14, 17, 18, 23, 25, 26, 30, 31, 32 (gem.: 19,75)

Per saldo dus wel degelijk een betere finale maar daar moet ik wel bij aantekenen dat de 3 die nooit eerder de finale haalden; Spijkerbroek, Michael Kwijl en de meest overgewaardeerde kauwgumpop zangeres ever, wel echt een intens dieptepunt vormen.

Throwback finale van 10 jaar geleden als bonus:

https://i.vgy.me/AIvjjt.png

Ook mijn lijstje ingeleverd:

Eruit: 2, 5, 7, 15, 16, 23, 25, 26, 27, 28, 29, 31 (gem.: 19.5)
Erin: 2, 5, 8, 15, 17, 19, 24, 26, 27, 28, 29, 31 (gem.: 19.3)

Minieme verbetering en zo voelde ik het ook aan. Paar mooie toevoegingen, maar ook enkelen die hier niets te zoeken hebben. Zoals elk jaar dus.

Eruit: 2, 11, 12, 13, 16, 18, 20, 21, 24, 26, 30, 32 (18,75)
Erin: 1, 8, 9, 12, 13, 20, 21, 26, 27, 29, 30, 32 (19)

Ietwat mindere finale dan vorig jaar voor mij.

Als ik dit statistiekje aanhoud dan kom ik op:

Eruit - 18,25
Erin - 20,42

Best een achteruitgang. Dat komt ook wel overeen met mijn gevoel. Geen leuke finale.

Eruit: 16,83
Erin: 16,92

Marginale verslechtering dus, maar die zit vooral in de onderste helft van de ranglijst. Wel een nieuwe nummer 1, dus dat is positief.

Nog maar even een laatste tag eruit gooien voor de eindlijstjes van onze MusicMeter Top 2000, deadline is morgen....zie eerdere tags voor en/of verderop in dit topic welke nummers in de finale staan en wat / hoe je naar mij moet pm-en als je meedoet.

Andres4 , AOVV , Arrie , Ast , Ataloona , Axel , Bartjeking , bikkel2 , catdog , Ceasar , Cervantes , charlotte2807 , Choconas , corn1holio1 , deric raven , dvdschaaf , Dwejkk_ , El Ninjo , esteban , Etiul , EttaJamesBrown , EvilDrSmith , forzautregivo , freakey, Frenkie! , Gebruiker43757 , Gele Stift , gerre , Gretz , Gringo_m , hoi123 , HugovdBos , iamsander , inquestos , jassn , Jeronimus , johan de witt , Johnny Marrissey , jorro , Koenr , L_T_B , Lukas , Maartenn , madmadder , marsupilami , Masimo , Mat_ , Mozzer , music4life , nelis , Niek , Paap_Floyd , panjoe , Papartis , PB 82 , Pepino , Poepgezicht, Ploppesteksel , postpunker , Reijersen , remcodulac , rolandobabel , Rvdz , SanderT Shaky , shimahero , Sillah , Simon77 , Snoeperd , sokra , spoon , STaRS , stoepkrijt , Sunderland , tafkat , Tempel , The Eraser , titan , TornadoEF5 , Uncle Bulldog , Verweggistan , Waverick , west , WhyNotSmile , wibro , Zack

Mijn middenmotors blijven stabiele finalisten, maar in de kop en de staart vinden er elk jaar grote verschuivingen plaats.

Eruit: 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 16, 23, 26, 31, 32 (gem.: 14.3)
Erin: 3, 4, 5, 6, 8, 9, 14, 21, 27, 28, 31, 32 (gem.: 15,6)

Helaas zal het dit jaar voor mij niet lukken wegens werk en verhuis. Hopelijk weer volgend jaar!

El Ninjo
Ik heb dinsdag 6 december (rond 10uur) mijn lijstje doorgestuurd, maar daar nog geen antwoord op gekregen, Kan je dat eens bekijken?

Eruit: 1,2,5,6,7,12,14,17,20,26,27,29 ( 13.83)
Erin: 1,6,7,8,11,14,15,16,17,24,27,31 (14.16)

Volgens de cijfers een iets mindere finale, maar voor mijn gevoel een flink stuk minder.
Veel middenmoot erin en toch een paar toppers eruit.

marsupilami schreef:
El Ninjo
Ik heb dinsdag 6 december (rond 10uur) mijn lijstje doorgestuurd, maar daar nog geen antwoord op gekregen, Kan je dat eens bekijken?

Klopt, ik zie het ... ik had je lijstje wel al verwerkt maar de terugmelding vergeten en je ook niet uit de nog te taggen list gehaald....

Eruit: 2, 3, 5, 6, 7, 11, 16, 19, 21, 27, 28, 31 (gem. 14.67)
Erin: 2, 8, 10, 11, 22, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 (gem. 20.75)

Euh ja... dat is een flink stapje achteruit dit jaar. Wel positief voor het rechterrijtje van vorig jaar waarvan een hoop naar het linkerrijtje is gehopt.

Mijn lijstje is inmiddels al geruime tijd verwerkt, maar ik zal mijn statistieken ook nog maar even hier neerzetten:

Uit: 1, 4, 9, 12, 13, 15, 16, 20, 22, 24, 26, 29 (gem. 15,92)
In: 1, 2, 5, 8, 10, 11, 17, 19, 20, 21, 23, 25 (gem. 13,5)

Gemiddeld dus een sterkere finale aan mijn kant en zo voelt dat in mijn beleving ook een beetje aan. Een aantal persoonlijke favorieten erin, waarvan twee gelijk topdrie scoren bij mij. Helaas vermoed ik wel dat mijn nieuwe nummer 1 waarschijnlijk de rode lantaarn mag gaan vasthouden.

Tip van de sluier voor de rest van mijn lijstje: Een van de re-entries in de finale is flink gezakt sinds diens laatste intrede, van toptien naar bovenkant rechterrijtje. Ook nog een flinke daling voor een van de zittenblijvers, maar liefst zeven plaatsen. Verder maar liefst vijf plaatsen winst voor een andere zittenblijver, die een pakweg drie/vier jaar geleden nog standaard bottom 5 zou zijn bij mij. Een teken dat ik dit specifieke nummer steeds beter op waarde schat, maar het zal waarschijnlijk nooit mijn favoriet van de desbetreffende artiest(e) worden.

Ik heb mijn lijst ook al een tijdje geleden ingeleverd.

Een iets mindere finale dan vorig jaar. Vooral Slint en Mobb Deep worden gemist. Toch 31 op zijn minst prima nummers die minimaal een 8 scoren. En zeker 6 nummers die mijn persoonlijke Top 100 zouden ( kunnen ) halen.

Verder benieuwd naar de finale! Laat de spanning nog maar even stijgen.

Ja, vorig jaar hadden we Slint als nieuwe finalist, dit jaar is het Broes. Dat is toch wel even een dingetje.

Onweerwolf schreef:
Ja, vorig jaar hadden we Slint als nieuwe finalist, dit jaar is het Broes. Dat is toch wel even een dingetje.

Het kwaliteits verschil is daarbij wel heel groot idd (al denk ik dat we niet over hetzelfde hebben )

Zo, na het voetballen weer thuis en de laatste lijstjes aan het verwerken.

De uitslag ga ik in het Uitslagen topic posten

Voor de mensen die het gemist hebben: vandaag op Orinoco hoor je de top 100 van de MuMe Ladder! De top 10 zal vanavond live bekendgemaakt worden in de shift van Grafmat, en de nummer 1 wordt aangekondigd door niemand minder dan El Capitano zelve.

Luisteren via: Orinoco Radio: Orinoco Radio - orinocoradio.nl
Meepraten via: Kiwi IRC - The web IRC client - kiwiirc.com

123poetertjes , aerobag , Andres4 , AOVV , arcade monkeys , Arrie , Ast , Ataloona , Axel , Bartjeking , bikkel2 , Cannondale , catdog , Ceasar , Cervantes , charlotte2807 , chevy93 , Choconas , Co Jackso , Coma Cat , corn1holio1 , deric raven , dumb_helicopter , dvdschaaf , Dwejkk_ , dynamo d , ECooper , Edgar18 , El Ninjo , esteban , Etiul , EttaJamesBrown , EvilDrSmith , Fathead , Finidi , forzautregivo , freakey, Frenkie! , Gebruiker43757 , Gele Stift , gerre , Glen Hansard , Grafmat , Gretz , Gringo_m , Guessmaker , Hedser , herman , hoi123 , HugovdBos , iamsander , inquestos , jassn , Jeronimus , Jester , JoaMuse , johan de witt , Johnny Marr , Johnny Marrissey , jordidj1 , Joren999 , jorro , kaj_666 , Kees-Jan , Koenr , L_T_B , LucM , Lukas , Maartenn , madmadder , marsupilami , Marty McFly , Marzipaintree , Masimo , Mastroianni , Mat_ , motel matches , Mozzer , music4life , musicfriek , nelis , nico1616 , Nicolage Rico , Niek , niels94 , Omsk , Onweerwolf , Paap_Floyd , panjoe , Papartis , pauljojo , PB 82 , Pepino , Poepgezicht, Ploppesteksel , Poeha , Poek , postpunker , ranboy , Reijersen , remcodulac , Rob071 , Robbie34 , rolandobabel , Rvdz , Salvadore , SanderT , SBube , Shaky , shimahero , shinybeast , Silent_shout , Sillah , Simon77 , sj0n88 , Snoeperd , sokra , spoon , starbright boy , stardust_be , STaRS , stoepkrijt , Sunderland , tafkat , Tempel , The Eraser , the viking , thelion , titan , Titmeister , TornadoEF5 , Uncle Bulldog , Verweggistan , Vince vega , VladTheImpaler , Waverick , west , WhyNotSmile , wibro , Zack

cosmic kid (moderator)
Terwijl we in de ontknoping van 2022 zitten, is hierbij de aankondiging van het nominatietopic 2023. Vanaf as donderdag gaan de lijnen weer open en ik kan alvast melden dat er geen veranderingen zijn in vergelijking met dit jaar.

MuMeLadder 2023 [Nominatietopic] - MusicMeter.nl

Terwijl we langzaam richting de bekendmaking van de top 5 gaan op Orinoco, nog even het volgende:

Als Orinoco Radio werken wij met vrijwilligers, dus de dj's krijgen (en hoeven) niets betaald. Maar dat betekent niet dat we geen kosten hebben. Apparatuur, softwarelicenties en uiteraard de afdracht aan de officiële instanties, zodat de artiesten netjes betaald krijgen voor hun werk. Het zijn een paar voorbeelden van kosten die we moeten maken.

Die kosten kunnen we alleen betalen vanwege de gulle giften van onze luisteraars, van jullie dus. Mochten jullie ons radiostation willen steunen dan kan dat heel makkelijk via de volgende link: Betaalverzoekjes via Tikkie (ieder bedrag is welkom). Een structurele donatie kan ook, neem in dat geval even contact met mij (of Grafmat) op.

Niets is verplicht, uiteraard. En ook zonder een donatie kun je blijven genieten van Orinoco Radio.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:13 uur

geplaatst: vandaag om 11:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.