Muziek / Muziekgames / De Alternatieve Hitlijst (2023) FINALE
zoeken in:
1
geplaatst: 2 januari 2023, 13:07 uur
https://i.imgur.com/zgN1eo7.jpg
Ook in 2023 mogen jullie wekelijks de meest recente nieuwkomers beoordelen. De vorige edities hebben aangetoond dat elk van deze alternatieve hitlijsten relevant zijn. Ze leverden allen de nodige maandwinnaars op. Daarom gaan we ook dit jaar verder met ...
▸ De Afrekening (StuBru)
▸ Free40 Chart (Free40.nl)
▸ De Graadmeter (Pinguin Radio)
▸ Outlaw 41 (KINK Indie)
▸ VOX (Radio 1)
Uit elk van deze alternatieve hitlijsten worden de hoogste nieuwkomers geselecteerd, zo evenredig mogelijk, tot we aan ongeveer één uur luistertijd komen. Doorgaans komt dat neer op een gemiddelde van 16 nummers per week.
Aan het eind van elke maand gaan de 10 best scorende nummers door naar de finalelijst. Welke nummers dat worden, bepalen jullie dus mee door punten uit te delen. De finalelijst zal op dat moment uit 120 nummers bestaan.
Een nieuwigheid is dat leden die door het jaar heen deelnemen op het eind van het jaar één nummer mogen selecteren dat de finale niet gehaald heeft. Als blijk van waardering. Zo krijgen we een reeks extra nummers die kans maken om in de uiteindelijke TOP 100 terecht te komen.
Aan het eind van het jaar hebben jullie de keuze uit deze 120+ nummers om een persoonlijke TOP 25 samen te stellen en in te sturen. Eens die resultaten verwerkt zijn, volgt de Definitieve Alternatieve Hitlijst van MusicMeter 2023, in de vorm van een TOP 100.
Onze maandwinnaars en de TOP van de jaar-finale worden trouwens ook geselecteerd voor de eerstvolgende editie van De Witte Trui!
Elk nummer beoordeel je met punten van 0 tem 10. Zet je eigen score achter het laatste pijltje en tel die op bij het totaal vóór het eerste pijltje.
Voorbeeld:
User 1:
7.0 ▸ Sea Girls - Hometown ▸ 7.0
6.0 ▸ The Slow Show - Weightless ▸6.0
User 2:
13.5 ▸ Sea Girls - Hometown ▸6.5
13.0 ▸ The Slow Show - Weightless ▸7.0
User 3:
17.5 ▸ Sea Girls - Hometown ▸4.0
21.5 ▸ The Slow Show - Weightless ▸8.5
Nummers staan op dezelfde volgorde van de bijhorende Spotify-playlist. Ze dienen dus niet op score gesorteerd te worden.
Gelieve hierbij de tekst niet onnodig aan te passen.
WOENSDAG (23u00)* - Zo heeft iedereen de kans vóór, tijdens en / of na het weekend te luisteren. Elke woensdag zal de vorige lichting afgesloten worden. In de uren daarna komt de nieuwe lichting online. Te late stemmen worden niet meer verwerkt. Deelnemers krijgen namelijk een volledige week luistertijd, dat lijkt me ruim voldoende.
* Tenzij anders aangegeven
Alle nummers worden wekelijks toegevoegd aan de Spotify luisterlijst. De nieuwste nummers staan steeds bovenaan. Vanaf dit jaar is er ook een YouTube Playlist waar de deelnemende songs in opgenomen worden.
De Alternatieve Hitlijst ▸ 2023 ◂ YouTube Playlist
De Alternatieve Hitlijst ▸ 2023 ◂ Spotify
Ook in 2023 mogen jullie wekelijks de meest recente nieuwkomers beoordelen. De vorige edities hebben aangetoond dat elk van deze alternatieve hitlijsten relevant zijn. Ze leverden allen de nodige maandwinnaars op. Daarom gaan we ook dit jaar verder met ...
▸ De Afrekening (StuBru)
▸ Free40 Chart (Free40.nl)
▸ De Graadmeter (Pinguin Radio)
▸ Outlaw 41 (KINK Indie)
▸ VOX (Radio 1)
Uit elk van deze alternatieve hitlijsten worden de hoogste nieuwkomers geselecteerd, zo evenredig mogelijk, tot we aan ongeveer één uur luistertijd komen. Doorgaans komt dat neer op een gemiddelde van 16 nummers per week.
Waarom punten uitdelen?
Aan het eind van elke maand gaan de 10 best scorende nummers door naar de finalelijst. Welke nummers dat worden, bepalen jullie dus mee door punten uit te delen. De finalelijst zal op dat moment uit 120 nummers bestaan.
Een nieuwigheid is dat leden die door het jaar heen deelnemen op het eind van het jaar één nummer mogen selecteren dat de finale niet gehaald heeft. Als blijk van waardering. Zo krijgen we een reeks extra nummers die kans maken om in de uiteindelijke TOP 100 terecht te komen.
Aan het eind van het jaar hebben jullie de keuze uit deze 120+ nummers om een persoonlijke TOP 25 samen te stellen en in te sturen. Eens die resultaten verwerkt zijn, volgt de Definitieve Alternatieve Hitlijst van MusicMeter 2023, in de vorm van een TOP 100.
Onze maandwinnaars en de TOP van de jaar-finale worden trouwens ook geselecteerd voor de eerstvolgende editie van De Witte Trui!

Hoe punten uitdelen?
Elk nummer beoordeel je met punten van 0 tem 10. Zet je eigen score achter het laatste pijltje en tel die op bij het totaal vóór het eerste pijltje.
Voorbeeld:
User 1:
7.0 ▸ Sea Girls - Hometown ▸ 7.0
6.0 ▸ The Slow Show - Weightless ▸6.0
User 2:
13.5 ▸ Sea Girls - Hometown ▸6.5
13.0 ▸ The Slow Show - Weightless ▸7.0
User 3:
17.5 ▸ Sea Girls - Hometown ▸4.0
21.5 ▸ The Slow Show - Weightless ▸8.5
Nummers staan op dezelfde volgorde van de bijhorende Spotify-playlist. Ze dienen dus niet op score gesorteerd te worden.
Gelieve hierbij de tekst niet onnodig aan te passen.
Deadline
WOENSDAG (23u00)* - Zo heeft iedereen de kans vóór, tijdens en / of na het weekend te luisteren. Elke woensdag zal de vorige lichting afgesloten worden. In de uren daarna komt de nieuwe lichting online. Te late stemmen worden niet meer verwerkt. Deelnemers krijgen namelijk een volledige week luistertijd, dat lijkt me ruim voldoende.
* Tenzij anders aangegeven
Spotify + YouTube
Alle nummers worden wekelijks toegevoegd aan de Spotify luisterlijst. De nieuwste nummers staan steeds bovenaan. Vanaf dit jaar is er ook een YouTube Playlist waar de deelnemende songs in opgenomen worden.
1
geplaatst: 2 januari 2023, 13:50 uur
https://media.giphy.com/media/2GjgvS5vA6y08/giphy.gif
Aan Arctic Monkeys en Vox Rea de eer om 2023 te openen. Ze leveren de eerste twee nieuwkomers van het jaar, afkomstig uit De Graadmeter van Pinguin Radio. Een minuscule ronde dus. De overige zenders moeten nog even bekomen van de eindejaarsfestiviteiten en sluiten later aan.
De thread-titel bevat niet langer "Nieuw in...", aangezien dat nogal voor zich spreekt. En er is voortaan ook een YouTube luisterlijst, voor de liefhebbers.
0.0 ▸ Arctic Monkeys - Sculptures Of Anything Goes ▸
0.0 ▸ Vox Rea - Julia ▸
Aan Arctic Monkeys en Vox Rea de eer om 2023 te openen. Ze leveren de eerste twee nieuwkomers van het jaar, afkomstig uit De Graadmeter van Pinguin Radio. Een minuscule ronde dus. De overige zenders moeten nog even bekomen van de eindejaarsfestiviteiten en sluiten later aan.
De thread-titel bevat niet langer "Nieuw in...", aangezien dat nogal voor zich spreekt. En er is voortaan ook een YouTube luisterlijst, voor de liefhebbers.
▶ NIEUWE LICHTING ▸ JAN - WEEK 1/5 ▸ 2 NUMMERS
0.0 ▸ Arctic Monkeys - Sculptures Of Anything Goes ▸
0.0 ▸ Vox Rea - Julia ▸
▶ LUISTERLIJST ▸ SPOTIFY + YOUTUBE ♫
▶ DEADLINE ▸ MA 9 JAN ▸ 23u
1
geplaatst: 2 januari 2023, 15:01 uur
5.5 ▸ Arctic Monkeys - Sculptures Of Anything Goes ▸
6.5 ▸ Vox Rea - Julia ▸
Heb nooit wat met AM gehad, en daarbij vind ik het een pretentieus nummer met dito titel.
Van Vox Rea kreeg ik ook niet bepaald een oorgasme, klinkt aardig, maar meer ook niet.
6.5 ▸ Vox Rea - Julia ▸
Heb nooit wat met AM gehad, en daarbij vind ik het een pretentieus nummer met dito titel.
Van Vox Rea kreeg ik ook niet bepaald een oorgasme, klinkt aardig, maar meer ook niet.
2
geplaatst: 2 januari 2023, 16:30 uur
14.0 ▸ Arctic Monkeys - Sculptures Of Anything Goes ▸8.5
14.5 ▸ Vox Rea - Julia ▸8.0
Ik ben het redelijk met Finn eens, maar toch geef ik hogere cijfers.
Arctic Monkeys klinkt (weer) behoorlijk pretentieus, maardit keer werkt het. Goede productie en een riff die er toch nog een klein stukje stevigheid in brengt; de voorgaande paar singles waren wel erg wee.
En die van Vox Rea (de gezusters Kurdyak) is gewoon een pretentieloos, maar wel een leuk liedje.
Eindigen voor mij allebei aan de goede kant van de streep.
14.5 ▸ Vox Rea - Julia ▸8.0
Ik ben het redelijk met Finn eens, maar toch geef ik hogere cijfers.
Arctic Monkeys klinkt (weer) behoorlijk pretentieus, maardit keer werkt het. Goede productie en een riff die er toch nog een klein stukje stevigheid in brengt; de voorgaande paar singles waren wel erg wee.
En die van Vox Rea (de gezusters Kurdyak) is gewoon een pretentieloos, maar wel een leuk liedje.
Eindigen voor mij allebei aan de goede kant van de streep.
3
geplaatst: 2 januari 2023, 18:50 uur
19.0 ▸ Arctic Monkeys - Sculptures Of Anything Goes ▸5
20.5 ▸ Vox Rea - Julia ▸6
Ik weet zeker dat ik de komende maand ook wel eens een hoger cijfer zal uitdelen.
20.5 ▸ Vox Rea - Julia ▸6
Ik weet zeker dat ik de komende maand ook wel eens een hoger cijfer zal uitdelen.
1
geplaatst: 3 januari 2023, 09:16 uur
26.0 ▸ Arctic Monkeys - Sculptures Of Anything Goes ▸7,0
27.0 ▸ Vox Rea - Julia ▸6,5
Eén van de 'betere' nummers op het tegenvallende AM album, Vox Rea is aardig, maar zal ik zelf niet nog eens opzetten.
Op naar meer en beter in 2023!
27.0 ▸ Vox Rea - Julia ▸6,5
Eén van de 'betere' nummers op het tegenvallende AM album, Vox Rea is aardig, maar zal ik zelf niet nog eens opzetten.
Op naar meer en beter in 2023!

1
geplaatst: 3 januari 2023, 10:50 uur
33.0 ▸ Arctic Monkeys - Sculptures Of Anything Goes ▸7
33.0 ▸ Vox Rea - Julia ▸6
Niet echt een sterk begin voor 2023, maar het kan alleen maar beter worden, toch?
33.0 ▸ Vox Rea - Julia ▸6
Niet echt een sterk begin voor 2023, maar het kan alleen maar beter worden, toch?
0
geplaatst: 3 januari 2023, 23:39 uur
39.5 ▸ Arctic Monkeys - Sculptures Of Anything Goes ▸ 6.5
39.0 ▸ Vox Rea - Julia ▸ 6.0
Ah, niet verkeerd als opwarmertjes voor het echte werk dat er zit aan te komen.
39.0 ▸ Vox Rea - Julia ▸ 6.0
Ah, niet verkeerd als opwarmertjes voor het echte werk dat er zit aan te komen.
1
geplaatst: 4 januari 2023, 12:05 uur
46.0 ▸ Arctic Monkeys - Sculptures Of Anything Goes ▸ 6.5
46.0 ▸ Vox Rea - Julia ▸ 7.0
Weinig interessants deze keer. Niet slecht, maar ook niet beklijvend.
46.0 ▸ Vox Rea - Julia ▸ 7.0
Weinig interessants deze keer. Niet slecht, maar ook niet beklijvend.
2
geplaatst: 5 januari 2023, 09:34 uur
53.5 ▸ Arctic Monkeys - Sculptures Of Anything Goes ▸ 7.5
52.5 ▸ Vox Rea - Julia ▸ 6.5
Beide nummers drie maal beluisterd; ze zijn zeker niet onaardig, maar vallen ook niet echt in de prijzen.
Arctic Monkeys heeft potentie
52.5 ▸ Vox Rea - Julia ▸ 6.5
Beide nummers drie maal beluisterd; ze zijn zeker niet onaardig, maar vallen ook niet echt in de prijzen.
Arctic Monkeys heeft potentie
1
geplaatst: 5 januari 2023, 12:57 uur
Welkom Sundance. 
Altijd blij wanneer nieuwe deelnemers zich aanmelden.

Altijd blij wanneer nieuwe deelnemers zich aanmelden.
1
geplaatst: 5 januari 2023, 16:01 uur
57.5 ▸ Arctic Monkeys - Sculptures Of Anything Goes ▸ 4.0
55.5 ▸ Vox Rea - Julia ▸ 3.0
Ik vind dit nummer typerend voor het zeer zwakke, om niet te zeggen, saaie nieuwe album van Arctic Monkeys, die eerste 2 singles gingen nog, vooral 'Mirrorball' bleek een groeier, maar als je het hele album luistert, wil je je erna het liefst ophangen, zwaar depressief, waar zijn die fijne rockers gebleven, AM koos ik ooit nog als album vh jaar!
Die ander is ook helemaal niks.
55.5 ▸ Vox Rea - Julia ▸ 3.0
Ik vind dit nummer typerend voor het zeer zwakke, om niet te zeggen, saaie nieuwe album van Arctic Monkeys, die eerste 2 singles gingen nog, vooral 'Mirrorball' bleek een groeier, maar als je het hele album luistert, wil je je erna het liefst ophangen, zwaar depressief, waar zijn die fijne rockers gebleven, AM koos ik ooit nog als album vh jaar!
Die ander is ook helemaal niks.
0
geplaatst: 6 januari 2023, 16:43 uur
Ik kreeg trouwens via-via te horen, dat Kink Indie gestopt is per 1 januari 2023, dat betekent dus ook geen Outlaw 41 meer in 2023!
Het is overigens nergens terug te vinden, maar die kennis luisterde de laatste Outlaw 41 terug en daar schijnen ze het gemeld te hebben!
Het is overigens nergens terug te vinden, maar die kennis luisterde de laatste Outlaw 41 terug en daar schijnen ze het gemeld te hebben!
0
geplaatst: 7 januari 2023, 01:22 uur
SBube schreef:
Ik kreeg trouwens via-via te horen, dat Kink Indie gestopt is per 1 januari 2023, dat betekent dus ook geen Outlaw 41 meer in 2023!
Ow, serieus?
Dat zou flink balen zijn en een immens gemis in deze thread. De Outlaw41 heeft de afgelopen edities heel wat nummers voortgebracht die elders niet aan bod kwamen én daarbovenop zeer goed gewaardeerd werden hier. 'k Ga toch maar even mijn licht opsteken hierover. Al stuit ik vrij snel op berichten die dit inderdaad bevestigen.
0
geplaatst: 10 januari 2023, 05:18 uur
▶ UITSLAG VORIGE RONDE
6.38 ▸ Arctic Monkeys - Sculptures Of Anything Goes ▸
6.16 ▸ Vox Rea - Julia ▸
Afscheid van de Outlaw41. Het klopt, bevestiging gekregen dat we deze lijst definitief kwijt zijn.
Alsook van het feit dat er voorlopig geen vervanger aankomt. De zender verwees naar het programma Kink In Touch, waar eveneens nieuwe muziek te rapen valt, maar daar zijn we binnen dit concept weinig mee. Ontzettend jammer, een groot verlies voor deze thread. Hier vloeiden veel winnaars uit voort die nergens anders aan bod kwamen. Hoe en óf dit gat opgevuld zal worden, zal ik de komende tijd eens rustig bekijken. I'll keep you posted. Vanaf volgende week is De Afrekening (StuBru) trouwens terug op post.Omdat ons blok met nieuwkomers steeds vol zit, zullen randgevallen uit 2022 niet opnieuw kunnen deelnemen in 2023 wanneer ze alsnog een andere lijst binnen gekomen zijn. Dat is anders dan bij de vorige edities, toen hadden we daar nog plaats voor. Nu, of in ieder geval vanaf volgende week, niet meer.
Bij deze zijn we écht vertrokken voor een nieuw jaar vol muziek ... Enjoy!
▶ NIEUWE LICHTING ▸ JAN - WEEK 2/5 ▸ 13 NUMMERS
0.0 ▸ De Toegift - Licht als stof ▸
0.0 ▸ DIRK. - No ▸
0.0 ▸ Gretel Hänlyn - Today (can't help but cry) ▸
0.0 ▸ Hundred Reasons - The Old School Way ▸
0.0 ▸ KOMISAR - Saturday ▸
0.0 ▸ La Roux, Baby Tate - Feedback ▸
0.0 ▸ Litzberg - Moving On ▸
0.0 ▸ Local Natives - Just Before The Morning ▸
0.0 ▸ The Murder Capital - Return My Head ▸
0.0 ▸ Papa Roach - Ego Trip ▸
0.0 ▸ Sparklehorse - It Will Never Stop ▸
0.0 ▸ The Veils - Time ▸
0.0 ▸ White Reaper - Fog Machine ▸
▶ DEADLINE ▸ DI 17 JAN ▸ 23u
1
geplaatst: 10 januari 2023, 12:23 uur
8.5 ▸ De Toegift - Licht als stof ▸
6.5 ▸ DIRK. - No ▸
8.0 ▸ Gretel Hänlyn - Today (can't help but cry) ▸
7.5 ▸ Hundred Reasons - The Old School Way ▸
6.5 ▸ KOMISAR - Saturday ▸
3.0 ▸ La Roux, Baby Tate - Feedback ▸
5.5 ▸ Litzberg - Moving On ▸
6.0 ▸ Local Natives - Just Before The Morning ▸
3.0 ▸ The Murder Capital - Return My Head ▸
7.0 ▸ Papa Roach - Ego Trip ▸
5.5 ▸ Sparklehorse - It Will Never Stop ▸
8.5 ▸ The Veils - Time ▸
7.5 ▸ White Reaper - Fog Machine ▸
De Toegift zal in dit gezelschap wel onderaan gaan eindigen volgende week, dus mooi dat ze in het tussenklassement nu even bovenaan staan. Onzekere zang, poëtische tekst, rustig muziekje, ik mag dat wel. De Toegift moet die eerste plek in de tussenstand wel delen met the Veils, want manman, wat maken die een comeback zeg! De derde single in een maand of wat tijd, en opnieuw is het raak. Tegenvallers zijn La Roux (nixig dingetje) en the Murder Capital (leluk!). Papa Roach komt verrassend aardig uit de hoek en de punkpopmetal van White Reaper vind ik stiekem ook wel leuk. Van Hundred Reasons was de vorige beter ('New glasses'), maar deze kan ik ook goed hebben. En Gretel Hänlyn doet het in mijn eigen lijstje al prima, dat zie je hier ook weer terug.
6.5 ▸ DIRK. - No ▸
8.0 ▸ Gretel Hänlyn - Today (can't help but cry) ▸
7.5 ▸ Hundred Reasons - The Old School Way ▸
6.5 ▸ KOMISAR - Saturday ▸
3.0 ▸ La Roux, Baby Tate - Feedback ▸
5.5 ▸ Litzberg - Moving On ▸
6.0 ▸ Local Natives - Just Before The Morning ▸
3.0 ▸ The Murder Capital - Return My Head ▸
7.0 ▸ Papa Roach - Ego Trip ▸
5.5 ▸ Sparklehorse - It Will Never Stop ▸
8.5 ▸ The Veils - Time ▸
7.5 ▸ White Reaper - Fog Machine ▸
De Toegift zal in dit gezelschap wel onderaan gaan eindigen volgende week, dus mooi dat ze in het tussenklassement nu even bovenaan staan. Onzekere zang, poëtische tekst, rustig muziekje, ik mag dat wel. De Toegift moet die eerste plek in de tussenstand wel delen met the Veils, want manman, wat maken die een comeback zeg! De derde single in een maand of wat tijd, en opnieuw is het raak. Tegenvallers zijn La Roux (nixig dingetje) en the Murder Capital (leluk!). Papa Roach komt verrassend aardig uit de hoek en de punkpopmetal van White Reaper vind ik stiekem ook wel leuk. Van Hundred Reasons was de vorige beter ('New glasses'), maar deze kan ik ook goed hebben. En Gretel Hänlyn doet het in mijn eigen lijstje al prima, dat zie je hier ook weer terug.
1
geplaatst: 10 januari 2023, 14:53 uur
10.5 ▸ De Toegift - Licht als stof ▸2.0
13.5 ▸ DIRK. - No ▸7.0
13.0 ▸ Gretel Hänlyn - Today (can't help but cry) ▸5.0
15.0 ▸ Hundred Reasons - The Old School Way ▸7.5
11.0 ▸ KOMISAR - Saturday ▸4.5
8.0 ▸ La Roux, Baby Tate - Feedback ▸5.0
10.5 ▸ Litzberg - Moving On ▸5.0
10.0 ▸ Local Natives - Just Before The Morning ▸4.0
8.0 ▸ The Murder Capital - Return My Head ▸5.0
14.0 ▸ Papa Roach - Ego Trip ▸7.0
9.5 ▸ Sparklehorse - It Will Never Stop ▸4.0
13.5 ▸ The Veils - Time ▸5.0
15.0 ▸ White Reaper - Fog Machine ▸7.5
Ik hoop dat nu de Outlaw 41 wegvalt, dat we nu dan wel steeds alle nieuwkomers van de 4 andere lijsten punten kunnen geven (natuurlijk niet, dingen die opeens terugkomen, zoals die van The Mysterines in De Graadmeter, die we vorig jaar al prima beoordeeld hebben).
Over deze lijst, De Toegift, just say no. Dirk. lekker, Gretel doet mij nooit zoveel, in tegenstelling tot Ed vind ik deze van Hundred Reasons misschien nog wel beter als New Glasses, Komisar, Arctic Monkeys-wannabees, maar waarom je dat tegenwoordig nog zou willen?, La Roux heeft idd wel beter gedaan, hoe langer het duurt, hoe minder het wordt, Litzberg kan mij ook nooit overtuigen, maar ik denk dat dit het hoogste punt is, wat ik ze ooit gegeven heb, local natives, doodsaai, the murder capital valt nu al voor het 2de liedje achtermekaar tegen, Papa Roach niets nieuws onder de zon, maar ik houd wel van dit bandje, Sparklehorse, da's niks, The Veils krijgt hier misschien een half puntje teveel van mij, maar dat komt omdat ik de vorige ondergewaardeerd heb, dat bleek toch een groeier en White Reaper bleek samen met Hundred Reasons het hoogtepunt van deze ronde.
13.5 ▸ DIRK. - No ▸7.0
13.0 ▸ Gretel Hänlyn - Today (can't help but cry) ▸5.0
15.0 ▸ Hundred Reasons - The Old School Way ▸7.5
11.0 ▸ KOMISAR - Saturday ▸4.5
8.0 ▸ La Roux, Baby Tate - Feedback ▸5.0
10.5 ▸ Litzberg - Moving On ▸5.0
10.0 ▸ Local Natives - Just Before The Morning ▸4.0
8.0 ▸ The Murder Capital - Return My Head ▸5.0
14.0 ▸ Papa Roach - Ego Trip ▸7.0
9.5 ▸ Sparklehorse - It Will Never Stop ▸4.0
13.5 ▸ The Veils - Time ▸5.0
15.0 ▸ White Reaper - Fog Machine ▸7.5
Ik hoop dat nu de Outlaw 41 wegvalt, dat we nu dan wel steeds alle nieuwkomers van de 4 andere lijsten punten kunnen geven (natuurlijk niet, dingen die opeens terugkomen, zoals die van The Mysterines in De Graadmeter, die we vorig jaar al prima beoordeeld hebben).
Over deze lijst, De Toegift, just say no. Dirk. lekker, Gretel doet mij nooit zoveel, in tegenstelling tot Ed vind ik deze van Hundred Reasons misschien nog wel beter als New Glasses, Komisar, Arctic Monkeys-wannabees, maar waarom je dat tegenwoordig nog zou willen?, La Roux heeft idd wel beter gedaan, hoe langer het duurt, hoe minder het wordt, Litzberg kan mij ook nooit overtuigen, maar ik denk dat dit het hoogste punt is, wat ik ze ooit gegeven heb, local natives, doodsaai, the murder capital valt nu al voor het 2de liedje achtermekaar tegen, Papa Roach niets nieuws onder de zon, maar ik houd wel van dit bandje, Sparklehorse, da's niks, The Veils krijgt hier misschien een half puntje teveel van mij, maar dat komt omdat ik de vorige ondergewaardeerd heb, dat bleek toch een groeier en White Reaper bleek samen met Hundred Reasons het hoogtepunt van deze ronde.
1
geplaatst: 11 januari 2023, 09:48 uur
16.5 ▸ De Toegift - Licht als stof ▸ 6
20.5 ▸ DIRK. - No ▸ 7
20.0 ▸ Gretel Hänlyn - Today (can't help but cry) ▸ 7
22.0 ▸ Hundred Reasons - The Old School Way ▸ 7
18.0 ▸ KOMISAR - Saturday ▸ 7
14.0 ▸ La Roux, Baby Tate - Feedback ▸ 6
17.5 ▸ Litzberg - Moving On ▸ 7
17.0 ▸ Local Natives - Just Before The Morning ▸ 7
13.0 ▸ The Murder Capital - Return My Head ▸ 5
21.0 ▸ Papa Roach - Ego Trip ▸ 7
15.5 ▸ Sparklehorse - It Will Never Stop ▸ 6
19.5 ▸ The Veils - Time ▸ 6
22.0 ▸ White Reaper - Fog Machine ▸ 7
Dat was niet veel soeps, ik zou er mijn cijfers (weer) niet willen bijtellen. Geen sterk begin van het jaar.
20.5 ▸ DIRK. - No ▸ 7
20.0 ▸ Gretel Hänlyn - Today (can't help but cry) ▸ 7
22.0 ▸ Hundred Reasons - The Old School Way ▸ 7
18.0 ▸ KOMISAR - Saturday ▸ 7
14.0 ▸ La Roux, Baby Tate - Feedback ▸ 6
17.5 ▸ Litzberg - Moving On ▸ 7
17.0 ▸ Local Natives - Just Before The Morning ▸ 7
13.0 ▸ The Murder Capital - Return My Head ▸ 5
21.0 ▸ Papa Roach - Ego Trip ▸ 7
15.5 ▸ Sparklehorse - It Will Never Stop ▸ 6
19.5 ▸ The Veils - Time ▸ 6
22.0 ▸ White Reaper - Fog Machine ▸ 7
Dat was niet veel soeps, ik zou er mijn cijfers (weer) niet willen bijtellen. Geen sterk begin van het jaar.
1
geplaatst: 11 januari 2023, 16:33 uur
20.0 ▸ De Toegift - Licht als stof ▸ 3.5
27.0 ▸ DIRK. - No ▸ 6.5
27.0 ▸ Gretel Hänlyn - Today (can't help but cry) ▸ 7.0
30.5 ▸ Hundred Reasons - The Old School Way ▸ 8.5
25.0 ▸ KOMISAR - Saturday ▸ 7.0
17.5 ▸ La Roux, Baby Tate - Feedback ▸ 3.5
23.5 ▸ Litzberg - Moving On ▸ 6.0
22.5 ▸ Local Natives - Just Before The Morning ▸ 5.5
21.0 ▸ The Murder Capital - Return My Head ▸ 8.0
26.0 ▸ Papa Roach - Ego Trip ▸ 5.0
23.0 ▸ Sparklehorse - It Will Never Stop ▸ 7.5
26.5 ▸ The Veils - Time ▸ 7.0
28.0 ▸ White Reaper - Fog Machine ▸ 6.0
Ik heb niks met Arctic Monkeys, en vooral met die zanger, wiens stem me spontaan zenuwwater bezorgt. En nu komt er (zoals esteban al aanhaalde in het Afrekening topic) een soort kloon daarvan op de proppen, toch vind ik dit nummer van KOMISAR niet onaardig (maar meer ook niet).
Return My Head klinkt minder fantastisch als het lichtelijk briljante Ethel, maar nog steeds erg goed (ik moest er wel enkele luisterbeurten extra voor inlassen).
Topper van deze week is Hundred Reasons. Pretentieloos lekker rockend, het klinkt niet bijster origineel maar het werkt wel bij mij
27.0 ▸ DIRK. - No ▸ 6.5
27.0 ▸ Gretel Hänlyn - Today (can't help but cry) ▸ 7.0
30.5 ▸ Hundred Reasons - The Old School Way ▸ 8.5
25.0 ▸ KOMISAR - Saturday ▸ 7.0
17.5 ▸ La Roux, Baby Tate - Feedback ▸ 3.5
23.5 ▸ Litzberg - Moving On ▸ 6.0
22.5 ▸ Local Natives - Just Before The Morning ▸ 5.5
21.0 ▸ The Murder Capital - Return My Head ▸ 8.0
26.0 ▸ Papa Roach - Ego Trip ▸ 5.0
23.0 ▸ Sparklehorse - It Will Never Stop ▸ 7.5
26.5 ▸ The Veils - Time ▸ 7.0
28.0 ▸ White Reaper - Fog Machine ▸ 6.0
Ik heb niks met Arctic Monkeys, en vooral met die zanger, wiens stem me spontaan zenuwwater bezorgt. En nu komt er (zoals esteban al aanhaalde in het Afrekening topic) een soort kloon daarvan op de proppen, toch vind ik dit nummer van KOMISAR niet onaardig (maar meer ook niet).
Return My Head klinkt minder fantastisch als het lichtelijk briljante Ethel, maar nog steeds erg goed (ik moest er wel enkele luisterbeurten extra voor inlassen).
Topper van deze week is Hundred Reasons. Pretentieloos lekker rockend, het klinkt niet bijster origineel maar het werkt wel bij mij

2
geplaatst: 11 januari 2023, 17:26 uur
Wannabees, Kloon, ... Toch iets te makkelijk hoor.
De gelijkenis qua stem is er nu eenmaal, vibe ook. Maar muzikaal heeft KOMISAR vooral ook veel eigenheid, vol franjes, en hoorbaar nog andere al dan niet meteen herkenbare invloeden. Welke hedendaagse rockband niet trouwens? De -pakweg- Free40 brengt elke week een reeks nummers van bands die in elkaars vaarwater zitten en vooral vaak aan andere namen doen denken. En daarbij, iemand moet na al die jaren toch het gat opvullen dat Alex Turner en de zijnen achtergelaten hebben? Want die klinken lang niet meer als vanouds. En dan te weten dat ik niet eens een echte Monkeys-fan ben, wél van Alex. Maar dit is gewoon erg goed.
Nah. *zet hand in zij* Nuja, ik werd vooral enthousiast bij 't horen van deze song(s) en vind dat ons Belgenlandje er alweer een bijzonder veelbelovend bandje bijgekregen heeft. Ze kwamen binnen via een Nederlandse lijst, dat terzijde.
De gelijkenis qua stem is er nu eenmaal, vibe ook. Maar muzikaal heeft KOMISAR vooral ook veel eigenheid, vol franjes, en hoorbaar nog andere al dan niet meteen herkenbare invloeden. Welke hedendaagse rockband niet trouwens? De -pakweg- Free40 brengt elke week een reeks nummers van bands die in elkaars vaarwater zitten en vooral vaak aan andere namen doen denken. En daarbij, iemand moet na al die jaren toch het gat opvullen dat Alex Turner en de zijnen achtergelaten hebben? Want die klinken lang niet meer als vanouds. En dan te weten dat ik niet eens een echte Monkeys-fan ben, wél van Alex. Maar dit is gewoon erg goed.
Nah. *zet hand in zij* Nuja, ik werd vooral enthousiast bij 't horen van deze song(s) en vind dat ons Belgenlandje er alweer een bijzonder veelbelovend bandje bijgekregen heeft. Ze kwamen binnen via een Nederlandse lijst, dat terzijde.
2
geplaatst: 12 januari 2023, 16:25 uur
26.0 ▸ De Toegift - Licht als stof ▸ 6,0
34.5 ▸ DIRK. - No ▸ 7,5
34.0 ▸ Gretel Hänlyn - Today (can't help but cry) ▸ 7,0
38.0 ▸ Hundred Reasons - The Old School Way ▸ 7,5
31.5 ▸ KOMISAR - Saturday ▸ 6,5
22.5 ▸ La Roux, Baby Tate - Feedback ▸ 5,0
30.0 ▸ Litzberg - Moving On ▸ 6,5
28.5 ▸ Local Natives - Just Before The Morning ▸ 6,0
29.5 ▸ The Murder Capital - Return My Head ▸ 8,5
32.5 ▸ Papa Roach - Ego Trip ▸ 6,5
29.0 ▸ Sparklehorse - It Will Never Stop ▸ 6,0
34.0 ▸ The Veils - Time ▸ 7,5
35.0 ▸ White Reaper - Fog Machine ▸ 7,0
34.5 ▸ DIRK. - No ▸ 7,5
34.0 ▸ Gretel Hänlyn - Today (can't help but cry) ▸ 7,0
38.0 ▸ Hundred Reasons - The Old School Way ▸ 7,5
31.5 ▸ KOMISAR - Saturday ▸ 6,5
22.5 ▸ La Roux, Baby Tate - Feedback ▸ 5,0
30.0 ▸ Litzberg - Moving On ▸ 6,5
28.5 ▸ Local Natives - Just Before The Morning ▸ 6,0
29.5 ▸ The Murder Capital - Return My Head ▸ 8,5
32.5 ▸ Papa Roach - Ego Trip ▸ 6,5
29.0 ▸ Sparklehorse - It Will Never Stop ▸ 6,0
34.0 ▸ The Veils - Time ▸ 7,5
35.0 ▸ White Reaper - Fog Machine ▸ 7,0
2
geplaatst: 14 januari 2023, 19:01 uur
28.0 ▸ De Toegift - Licht als stof ▸ +2
42.0 ▸ DIRK. - No ▸ +7.5
39.0 ▸ Gretel Hänlyn - Today (can't help but cry) ▸ +5
45.0 ▸ Hundred Reasons - The Old School Way ▸ +7
38.0 ▸ KOMISAR - Saturday ▸ +6.5
26.5 ▸ La Roux, Baby Tate - Feedback ▸ +4
35.0 ▸ Litzberg - Moving On ▸ +5
35.5 ▸ Local Natives - Just Before The Morning ▸ +7
37.0 ▸ The Murder Capital - Return My Head ▸ +7.5
41.0 ▸ Papa Roach - Ego Trip ▸ +8,5
35.0 ▸ Sparklehorse - It Will Never Stop ▸ +6
41.5 ▸ The Veils - Time ▸ +7.5
41.5 ▸ White Reaper - Fog Machine ▸ +6.5
42.0 ▸ DIRK. - No ▸ +7.5
39.0 ▸ Gretel Hänlyn - Today (can't help but cry) ▸ +5
45.0 ▸ Hundred Reasons - The Old School Way ▸ +7
38.0 ▸ KOMISAR - Saturday ▸ +6.5
26.5 ▸ La Roux, Baby Tate - Feedback ▸ +4
35.0 ▸ Litzberg - Moving On ▸ +5
35.5 ▸ Local Natives - Just Before The Morning ▸ +7
37.0 ▸ The Murder Capital - Return My Head ▸ +7.5
41.0 ▸ Papa Roach - Ego Trip ▸ +8,5
35.0 ▸ Sparklehorse - It Will Never Stop ▸ +6
41.5 ▸ The Veils - Time ▸ +7.5
41.5 ▸ White Reaper - Fog Machine ▸ +6.5
1
geplaatst: 15 januari 2023, 15:35 uur
35.0 ▸ De Toegift - Licht als stof ▸ 7.0
48.5 ▸ DIRK. - No ▸ 6.5
46.5 ▸ Gretel Hänlyn - Today (can't help but cry) ▸ 7.5
52.0 ▸ Hundred Reasons - The Old School Way ▸ 7.0
46.5 ▸ KOMISAR - Saturday ▸ 8.5
32.0 ▸ La Roux, Baby Tate - Feedback ▸ 5.5
40.5 ▸ Litzberg - Moving On ▸ 5.5
43.0 ▸ Local Natives - Just Before The Morning ▸ 7.5
41.5 ▸ The Murder Capital - Return My Head ▸ 4.5
48.5 ▸ Papa Roach - Ego Trip ▸ 7.5
40.5 ▸ Sparklehorse - It Will Never Stop ▸ 5.5
48.5 ▸ The Veils - Time ▸ 7.0
48.5 ▸ White Reaper - Fog Machine ▸ 7.0
Bij StuBru hebben ze besloten KOMISAR (voorlopig) niet in de playlist op te nemen. Jammer. Laat het dan maar aan onze buren over, I guess. DIRK wist mij ooit aangenaam te verrassen met Toulouse, de opvolgers wisten nooit datzelfde enthousiasme op te wekken. 't Zou fijn zijn mocht dat nog eens gebeuren. Hier zitten trouwens wel dingen tussen die te overwegen vallen voor mijn weeklijst bij de gezamenlijke, maar er is helaas 'n chronisch plaatstekort. #luxeprobleem
48.5 ▸ DIRK. - No ▸ 6.5
46.5 ▸ Gretel Hänlyn - Today (can't help but cry) ▸ 7.5
52.0 ▸ Hundred Reasons - The Old School Way ▸ 7.0
46.5 ▸ KOMISAR - Saturday ▸ 8.5
32.0 ▸ La Roux, Baby Tate - Feedback ▸ 5.5
40.5 ▸ Litzberg - Moving On ▸ 5.5
43.0 ▸ Local Natives - Just Before The Morning ▸ 7.5
41.5 ▸ The Murder Capital - Return My Head ▸ 4.5
48.5 ▸ Papa Roach - Ego Trip ▸ 7.5
40.5 ▸ Sparklehorse - It Will Never Stop ▸ 5.5
48.5 ▸ The Veils - Time ▸ 7.0
48.5 ▸ White Reaper - Fog Machine ▸ 7.0
Bij StuBru hebben ze besloten KOMISAR (voorlopig) niet in de playlist op te nemen. Jammer. Laat het dan maar aan onze buren over, I guess. DIRK wist mij ooit aangenaam te verrassen met Toulouse, de opvolgers wisten nooit datzelfde enthousiasme op te wekken. 't Zou fijn zijn mocht dat nog eens gebeuren. Hier zitten trouwens wel dingen tussen die te overwegen vallen voor mijn weeklijst bij de gezamenlijke, maar er is helaas 'n chronisch plaatstekort. #luxeprobleem
1
geplaatst: 16 januari 2023, 21:21 uur
42.0 ▸ De Toegift - Licht als stof ▸ 7.0
55.0 ▸ DIRK. - No ▸ 6.5
53.5 ▸ Gretel Hänlyn - Today (can't help but cry) ▸ 7.0
59.0 ▸ Hundred Reasons - The Old School Way ▸ 7.0
54.5 ▸ KOMISAR - Saturday ▸ 8.0
38.0 ▸ La Roux, Baby Tate - Feedback ▸ 6.0
47.5 ▸ Litzberg - Moving On ▸ 7.0
50.5 ▸ Local Natives - Just Before The Morning ▸ 7.5
48.0 ▸ The Murder Capital - Return My Head ▸ 6.5
55.5 ▸ Papa Roach - Ego Trip ▸ 7.0
46.5 ▸ Sparklehorse - It Will Never Stop ▸ 6.0
56.5 ▸ The Veils - Time ▸ 8.0
55.0 ▸ White Reaper - Fog Machine ▸ 5.5
55.0 ▸ DIRK. - No ▸ 6.5
53.5 ▸ Gretel Hänlyn - Today (can't help but cry) ▸ 7.0
59.0 ▸ Hundred Reasons - The Old School Way ▸ 7.0
54.5 ▸ KOMISAR - Saturday ▸ 8.0
38.0 ▸ La Roux, Baby Tate - Feedback ▸ 6.0
47.5 ▸ Litzberg - Moving On ▸ 7.0
50.5 ▸ Local Natives - Just Before The Morning ▸ 7.5
48.0 ▸ The Murder Capital - Return My Head ▸ 6.5
55.5 ▸ Papa Roach - Ego Trip ▸ 7.0
46.5 ▸ Sparklehorse - It Will Never Stop ▸ 6.0
56.5 ▸ The Veils - Time ▸ 8.0
55.0 ▸ White Reaper - Fog Machine ▸ 5.5
1
geplaatst: 18 januari 2023, 03:20 uur
▶ UITSLAG VORIGE RONDE
5.25 ▸ De Toegift - Licht als stof ▸
6.87 ▸ DIRK. - No ▸
6.68 ▸ Gretel Hänlyn - Today (can't help but cry) ▸
7.37 ▸ Hundred Reasons - The Old School Way ▸
6.81 ▸ KOMISAR - Saturday ▸
4.75 ▸ La Roux, Baby Tate - Feedback ▸
5.93 ▸ Litzberg - Moving On ▸
6.31 ▸ Local Natives - Just Before The Morning ▸
6.00 ▸ The Murder Capital - Return My Head ▸
6.93 ▸ Papa Roach - Ego Trip ▸
5.81 ▸ Sparklehorse - It Will Never Stop ▸
7.06 ▸ The Veils - Time ▸
6.87 ▸ White Reaper - Fog Machine ▸
De Afrekening is terug van start gegaan bij StuBru. Voorlopig leverde die echter geen enkele nieuwkomer op die hier niet eerder langskwam. We doen het ook deze week met de 3 resterende lijsten. Of ik al een vervanger heb voor de Outlaw41? Niet echt. De weinige kandidaten die in aanmerking komen zijn niet consequent met het plaatsen van update-lijsten, wat al meteen een praktisch probleem vormt. Het ziet er naar uit dat de Free40 die plaats voorlopig / definitief zal innemen.
▶ NIEUWE LICHTING ▸ JAN - WEEK 3/5 ▸ 15 NUMMERS
0.0 ▸ Circa Waves - Living in the Grey ▸
0.0 ▸ Magon - One Step At A Time ▸
0.0 ▸ Marble Sounds - Soon It'll Make Us Laugh ▸
0.0 ▸ Master Peace - Veronica ▸
0.0 ▸ MEROL - Applaus ▸
0.0 ▸ Nia Archives - So Tell Me... ▸
0.0 ▸ Not Scientists - Rattlesnake ▸
0.0 ▸ Robin Kester - Infinity Song ▸
0.0 ▸ The Skinner Brothers - Skippin' On The Cream (B-Side) ▸
0.0 ▸ The Slow Readers Club - Modernise ▸
0.0 ▸ Somebody's Child - I Need Ya ▸
0.0 ▸ Spinvis - Lente '22 ▸
0.0 ▸ Temples - Gamma Rays ▸
0.0 ▸ Wallows - WISH ME LUCK ▸
0.0 ▸ White Reaper - Pink Slip ▸
▶ DEADLINE ▸ WO 25 JAN ▸ 23u
0
geplaatst: 18 januari 2023, 13:31 uur
Waarom was de afsluiting een dag eerder deze week? kaj_666 had toch nog niet gestemd?
7.0 ▸ Circa Waves - Living in the Grey ▸7.0
3.0 ▸ Magon - One Step At A Time ▸3.0
5.0 ▸ Marble Sounds - Soon It'll Make Us Laugh ▸5.0
4.5 ▸ Master Peace - Veronica ▸4.5
4.5 ▸ MEROL - Applaus ▸4.5
4.0 ▸ Nia Archives - So Tell Me... ▸4.0
6.5 ▸ Not Scientists - Rattlesnake ▸6.5
5.0 ▸ Robin Kester - Infinity Song ▸5.0
6.0 ▸ The Skinner Brothers - Skippin' On The Cream (B-Side) ▸6.0
7.0 ▸ The Slow Readers Club - Modernise ▸7.0
5.5 ▸ Somebody's Child - I Need Ya ▸5.5
1.0 ▸ Spinvis - Lente '22 ▸1.0
4.5 ▸ Temples - Gamma Rays ▸4.5
4.0 ▸ Wallows - WISH ME LUCK ▸4.0
6.5 ▸ White Reaper - Pink Slip ▸6.5
De muziek van Spinvis heb ik altijd een verschrikking gevonden, zijn nieuwe is meer van hetzelfde, ook Magon was ronduit irritant, verder dikke onvoldoendes voor Nia Archive, Wallows, in iets mindere mate voor Temples, Merol (waarom hoofdletters?) en Master Peace. Iets luisterbaarder waren Marble Sounds en Robin Kester al, net een voldoende voor Somebody's Child, maar veruit het minste wat ik tot dusver van hen hoorde. The Skinner Brothers kregen een 6je, maar haalden mijn luisterlijsten niet, Not Scientists en White Reaper deden dat wel, maar hun vorige nummers vond ik beter. The Slow Readers Club en Circa Waves waren ruim voldoende en het beste in deze lichting, maar ook nog geen uitblinkers richting een 8.
7.0 ▸ Circa Waves - Living in the Grey ▸7.0
3.0 ▸ Magon - One Step At A Time ▸3.0
5.0 ▸ Marble Sounds - Soon It'll Make Us Laugh ▸5.0
4.5 ▸ Master Peace - Veronica ▸4.5
4.5 ▸ MEROL - Applaus ▸4.5
4.0 ▸ Nia Archives - So Tell Me... ▸4.0
6.5 ▸ Not Scientists - Rattlesnake ▸6.5
5.0 ▸ Robin Kester - Infinity Song ▸5.0
6.0 ▸ The Skinner Brothers - Skippin' On The Cream (B-Side) ▸6.0
7.0 ▸ The Slow Readers Club - Modernise ▸7.0
5.5 ▸ Somebody's Child - I Need Ya ▸5.5
1.0 ▸ Spinvis - Lente '22 ▸1.0
4.5 ▸ Temples - Gamma Rays ▸4.5
4.0 ▸ Wallows - WISH ME LUCK ▸4.0
6.5 ▸ White Reaper - Pink Slip ▸6.5
De muziek van Spinvis heb ik altijd een verschrikking gevonden, zijn nieuwe is meer van hetzelfde, ook Magon was ronduit irritant, verder dikke onvoldoendes voor Nia Archive, Wallows, in iets mindere mate voor Temples, Merol (waarom hoofdletters?) en Master Peace. Iets luisterbaarder waren Marble Sounds en Robin Kester al, net een voldoende voor Somebody's Child, maar veruit het minste wat ik tot dusver van hen hoorde. The Skinner Brothers kregen een 6je, maar haalden mijn luisterlijsten niet, Not Scientists en White Reaper deden dat wel, maar hun vorige nummers vond ik beter. The Slow Readers Club en Circa Waves waren ruim voldoende en het beste in deze lichting, maar ook nog geen uitblinkers richting een 8.
2
geplaatst: 18 januari 2023, 14:52 uur
No worries, ik was er toch niet meer aan toe gekomen... Beetje druk momenteel. Ik probeer deze week weer in te stappen!
1
geplaatst: 18 januari 2023, 15:35 uur
SBube schreef:
Waarom was de afsluiting een dag eerder deze week?
Waarom was de afsluiting een dag eerder deze week?
Omdat die lichting ook een dag eerder gepost werd. Dat komt door de afwijkende start-tijd in het begin van het jaar. Er was dus, net als anders, exact een week luistertijd. Vanaf volgende week zitten we weer helemaal in het vertrouwde woensdag <> woensdag ritme.

De deadline staat steeds duidelijk aangegeven. Ik post ook reminders doorheen de deadline-dag, die ik weer verwijder eens de tijd verstreken is om topic-bevuiling te voorkomen. Als een vaste deelnemer nog niet stemde, laat ik het vaak open staan tot ergens in de nacht. Just in case. En ik kijk doorgaans ook even na of die persoon wel degelijk online geweest is.
1
geplaatst: 19 januari 2023, 08:56 uur
16.5 ▸ Circa Waves - Living in the Grey ▸9.5
9.0 ▸ Magon - One Step At A Time ▸6.0
13.0 ▸ Marble Sounds - Soon It'll Make Us Laugh ▸8.0
11.0 ▸ Master Peace - Veronica ▸6.5
8.5 ▸ MEROL - Applaus ▸4.0
11.0 ▸ Nia Archives - So Tell Me... ▸7.0
13.0 ▸ Not Scientists - Rattlesnake ▸6.5
12.5 ▸ Robin Kester - Infinity Song ▸7.5
14.0 ▸ The Skinner Brothers - Skippin' On The Cream (B-Side) ▸8.0
14.0 ▸ The Slow Readers Club - Modernise ▸7.0
13.5 ▸ Somebody's Child - I Need Ya ▸8.0
10.0 ▸ Spinvis - Lente '22 ▸9.0
10.5 ▸ Temples - Gamma Rays ▸6.0
12.0 ▸ Wallows - WISH ME LUCK ▸8.0
13.0 ▸ White Reaper - Pink Slip ▸6.5
Waar voor de één een uur beluistering van de Alternatieve Hitlijst een kwelling lijkt te zijn, vermaakt de ander zich kostelijk. Ik wel tenminste. Alleen Merol blijft onder de streep van de voldoendes, maar dat doet ze altijd wel naar mijn mening. Nooit begrepen wat die in een alternatief lijstje te zoeken heeft. Aan de andere kant van het Nederlandstalige spectrum is Spinvis weer in topvorm, met opnieuw een paar mooie observaties van mensen aan de zelfkant van de samenleving.
De singles van the Skinner Brothers en Somebody's Child zijn prima ontdekkingen voor mij. Marble Sounds en Wallows waren bekend en zijn goed. Het hoogtepunt van het luisteruur ligt echter al aan het begin, met de meeslepende single van Circa Waves over een depressie: "People say it's black and white, but I'm living in the grey".
9.0 ▸ Magon - One Step At A Time ▸6.0
13.0 ▸ Marble Sounds - Soon It'll Make Us Laugh ▸8.0
11.0 ▸ Master Peace - Veronica ▸6.5
8.5 ▸ MEROL - Applaus ▸4.0
11.0 ▸ Nia Archives - So Tell Me... ▸7.0
13.0 ▸ Not Scientists - Rattlesnake ▸6.5
12.5 ▸ Robin Kester - Infinity Song ▸7.5
14.0 ▸ The Skinner Brothers - Skippin' On The Cream (B-Side) ▸8.0
14.0 ▸ The Slow Readers Club - Modernise ▸7.0
13.5 ▸ Somebody's Child - I Need Ya ▸8.0
10.0 ▸ Spinvis - Lente '22 ▸9.0
10.5 ▸ Temples - Gamma Rays ▸6.0
12.0 ▸ Wallows - WISH ME LUCK ▸8.0
13.0 ▸ White Reaper - Pink Slip ▸6.5
Waar voor de één een uur beluistering van de Alternatieve Hitlijst een kwelling lijkt te zijn, vermaakt de ander zich kostelijk. Ik wel tenminste. Alleen Merol blijft onder de streep van de voldoendes, maar dat doet ze altijd wel naar mijn mening. Nooit begrepen wat die in een alternatief lijstje te zoeken heeft. Aan de andere kant van het Nederlandstalige spectrum is Spinvis weer in topvorm, met opnieuw een paar mooie observaties van mensen aan de zelfkant van de samenleving.
De singles van the Skinner Brothers en Somebody's Child zijn prima ontdekkingen voor mij. Marble Sounds en Wallows waren bekend en zijn goed. Het hoogtepunt van het luisteruur ligt echter al aan het begin, met de meeslepende single van Circa Waves over een depressie: "People say it's black and white, but I'm living in the grey".
* denotes required fields.