Muziek / Muziekgames / Maak kennis met... 2023
zoeken in:
0
geplaatst: 10 januari 2023, 11:40 uur
Edgar18 schreef:
Neemt niet weg dat ie gewoon kan blijven staan natuurlijk, maar voor "de officiële statistieken" telt ie niet mee.
Neemt niet weg dat ie gewoon kan blijven staan natuurlijk, maar voor "de officiële statistieken" telt ie niet mee.
Even voor mijn begrip: voorheen kon een single van het jaar ervoor van een album van het jaar zelf wel, is dat veranderd? Of is het omdat het album pas over anderhalf week uitkomt?
1
geplaatst: 10 januari 2023, 14:14 uur
Poek schreef:
Even voor mijn begrip: voorheen kon een single van het jaar ervoor van een album van het jaar zelf wel, is dat veranderd? Of is het omdat het album pas over anderhalf week uitkomt?
(quote)
Nee hoor, volgens mij zijn we in dit topic altijd wel coulant geweest voor singles die aan het einde van voorafgaande jaar gereleased zijn en in het daaropvolgende jaar op album verschijnen - zeker zo aan het begin van het jaar. Ik zie het iig niet zo als een probleem.
Ghost Woman - 6,5
Frankie Rose - 6
0
geplaatst: 10 januari 2023, 14:40 uur
Skrillex, Fred again.. & Flowdan - 8
Spinvis - Lente '22 - 7,5
die Antwoord + Baruch - Baruch In Jou Oeg - 6,5
Ghost Woman - The End Of A Gun - 6,5
Frankie Rose - Anything - 7,5
Spinvis - Lente '22 - 7,5
die Antwoord + Baruch - Baruch In Jou Oeg - 6,5
Ghost Woman - The End Of A Gun - 6,5
Frankie Rose - Anything - 7,5
0
geplaatst: 10 januari 2023, 20:18 uur
Titmeister schreef:
Nee hoor, volgens mij zijn we in dit topic altijd wel coulant geweest voor singles die aan het einde van voorafgaande jaar gereleased zijn en in het daaropvolgende jaar op album verschijnen - zeker zo aan het begin van het jaar. Ik zie het iig niet zo als een probleem.
(quote)
Aha! In dát geval ... Eind december gelost, verschijnt op aankomende plaat.
EDIT: OK, niet dan. Maar checken jullie 'm toch even?

0
geplaatst: 10 januari 2023, 20:19 uur
Poek schreef:
Ben je niet in de war met het Song van het Jaar topic? In dit topic gaat het echt om liedjes van het betreffende jaar (in dit geval 2023), vandaar dat het in de eerste week ook altijd een beetje sprokkelen is. Als het album over een poosje uitkomt zou je hem in theorie alsnog kunnen plaatsen want dan is het (ook) een 2023 liedje, maar vooralsnog is het enkel een 2022 song. Even voor mijn begrip: voorheen kon een single van het jaar ervoor van een album van het jaar zelf wel, is dat veranderd? Of is het omdat het album pas over anderhalf week uitkomt?
Hopelijk is het zo duidelijker?
0
geplaatst: 10 januari 2023, 20:22 uur
Edgar18 en Titmeister spreken elkaar tegen. Hoe zit het nu precies? *zweetdruppel-smilie* En moet ik mijn keuze alsnog aanpassen?
0
geplaatst: 10 januari 2023, 20:24 uur
esteban schreef:
En moet ik mijn keuze alsnog aanpassen?
Sowieso! Inmiddels zijn er toch zat 2023-releases? Laten we - wat mij betreft - gewoon liedjes van dit jaar nemen. Deze is van september '22!En moet ik mijn keuze alsnog aanpassen?
Ik kan me van voorgaande jaren (en ik speel al heel wat jaartjes mee) niet herinneren dat we (bewust) nummers van het jaar ervoor nomineerden.
1
geplaatst: 10 januari 2023, 20:32 uur
Okelidokeli!
Bij deze ...
01-01: Prins, De Munnik & Den Tex - Aan De Rafelrand (chartsmaster / 3 / 4,33)
02-01: The Veils - Time (Mausie / 4 / 7,18)
03-01: Oceanic - Sunshine, Dear (Titmeister / 4 / 6,33)
04-01: Katatonia - Birds (Mausie / 2 / 5,15)
05-01: Skrillex, Fred again.. & Flowdan (esteban / 5 / 7,54)
06-01: Spinvis - Lente '22 (chartsmaster / 4 / 5,93)
07-01: die Antwoord + Baruch - Baruch In Jou Oeg (chartsmaster / 4 / 6,73)
08-01: Ghost Woman - The End Of A Gun (Poek / 4 / 7)
09-01: Frankie Rose - Anything (Mausie / 3 / 6,67)
10-01: M83 - Oceans Niagara (esteban)
Werkbestand 2022 - Google Spreadsheets - docs.google.com
Bij deze ...01-01: Prins, De Munnik & Den Tex - Aan De Rafelrand (chartsmaster / 3 / 4,33)
04-01: Katatonia - Birds (Mausie / 2 / 5,15)
05-01: Skrillex, Fred again.. & Flowdan (esteban / 5 / 7,54)
06-01: Spinvis - Lente '22 (chartsmaster / 4 / 5,93)
07-01: die Antwoord + Baruch - Baruch In Jou Oeg (chartsmaster / 4 / 6,73)
08-01: Ghost Woman - The End Of A Gun (Poek / 4 / 7)
09-01: Frankie Rose - Anything (Mausie / 3 / 6,67)
10-01: M83 - Oceans Niagara (esteban)
0
geplaatst: 10 januari 2023, 20:46 uur
Nemen we de regels nu niet iets te nauw? Ik ben het er helemaal mee eens dat als er nog geen 2023 album release bekend is, dat we geen losse singles uit '22 gaan doen. Maar als de 2023 album release al bekend is, lijkt het mij een beetje flauw om dan te gaan zitten wachten tot de datum van release. In het geval van Poek kan hij het nummer dan dus over een week wel nomineren 

0
geplaatst: 10 januari 2023, 20:50 uur
We hebben hem nu toch ook gewoon beoordeeld? Tenminste, ik nog niet niet, want ik loop wat achter, maar ik ben dat van plan nog wel te doen komende dagen. En anderen hebben het al gedaan. Niks aan de hand volgens mij. Maar laten we er geen gewoonte van maken materiaal van het jaar ervoor te posten.
0
geplaatst: 10 januari 2023, 20:53 uur
Edgar18 schreef:
We hebben hem nu toch ook gewoon beoordeeld? Tenminste, ik nog niet niet, want ik loop wat achter, maar ik ben dat van plan nog wel te doen komende dagen. En anderen hebben het al gedaan. Niks aan de hand volgens mij. Maar laten we er geen gewoonte van maken materiaal van het jaar ervoor te posten.
Edgar18 schreef:
Ik doelde op bovenstaande, dus dat het wat mij betreft wel meetelt aangezien het, in dit geval, over een week ook meetelt.
0
geplaatst: 10 januari 2023, 20:59 uur
Tja, op het moment van plaatsen was het toch echt een 2022-release, daar kan ik ook niet veel meer van maken. In het verleden hebben we oude releases nooit meegenomen. Dat vind ik een goede regel, waar trek je anders de grens? Dan kun je de meeste 2022 liedjes met terugwerkende kracht nog wel aandragen "omdat er ergens in 2023 wel een albumrelease zal komen".
Maar goed, eerst maar eens afwachten of ie überhaupt in aanmerking zou komen, want voorlopig lopen we nogal vooruit op de zaken.
Maar goed, eerst maar eens afwachten of ie überhaupt in aanmerking zou komen, want voorlopig lopen we nogal vooruit op de zaken.
0
geplaatst: 10 januari 2023, 21:10 uur
Edgar18 schreef:
Tja, op het moment van plaatsen was het toch echt een 2022-release, daar kan ik ook niet veel meer van maken. In het verleden hebben we oude releases nooit meegenomen. Dat vind ik een goede regel, waar trek je anders de grens? Dan kun je de meeste 2022 liedjes met terugwerkende kracht nog wel aandragen "omdat er ergens in 2023 wel een albumrelease zal komen".
Nergens zeg ik "omdat er ergens in 2023 wel een albumrelease zal komen". Ik zeg "maar als de 2023 album release al bekend is, lijkt het mij een beetje flauw om dan te gaan zitten wachten tot de datum van release". Dus wanneer we feitelijk weten dat de single ook een 2023 release zal krijgen. Lijkt mij een volledig heldere en afgebakende grens?
0
geplaatst: 10 januari 2023, 21:38 uur
Katatonia - 4,5
Skrillex, Fred again.. & Flowdan - 5,5
Spinvis - 8,3
die Antwoord - 4,0
Ghost Woman - 6,0
Frankie Rose - 6,0
M83 - 5,5
Skrillex, Fred again.. & Flowdan - 5,5
Spinvis - 8,3
die Antwoord - 4,0
Ghost Woman - 6,0
Frankie Rose - 6,0
M83 - 5,5
1
geplaatst: 10 januari 2023, 21:44 uur
Dat bedoelde ik ook hoor Mausie. Maar als je die redenatie volgt dan zou je b.w.v.s. Billions van Polachek kunnen nomineren in dit topic (heeft al meegedaan, weet ik, maar het is een voorbeeld), want die krijgt volgende maand een albumrelease. Dat nummer is dan een jaar oud, dat lijkt me niet de bedoeling.
Maar nogmaals, we lopen nogal op de zaken vooruit, eerst maar eens de maand afronden.
Maar nogmaals, we lopen nogal op de zaken vooruit, eerst maar eens de maand afronden.
0
geplaatst: 10 januari 2023, 21:52 uur
Edgar18 schreef:
Dat bedoelde ik ook hoor Mausie. Maar als je die redenatie volgt dan zou je b.w.v.s. Billions van Polachek kunnen nomineren in dit topic (heeft al meegedaan, weet ik, maar het is een voorbeeld), want die krijgt volgende maand een albumrelease. Dat nummer is dan een jaar oud, dat lijkt me niet de bedoeling.
Dat voelt idd een beetje scheef. Wat dat betreft sluit ik mij bij Tit aan, december releases hebben het al zwaar genoeg

0
geplaatst: 11 januari 2023, 20:17 uur
04-01: Katatonia - Birds (Mausie / 3 / 4,93)
05-01: Skrillex, Fred again.. & Flowdan - Rumble (esteban / 6 / 7,2)
06-01: Spinvis - Lente '22 (chartsmaster / 5 / 6,4)
07-01: die Antwoord + Baruch - Baruch In Jou Oeg (chartsmaster / 5 / 6,18)
08-01: Ghost Woman - The End Of A Gun (Poek / 5 / 6,8)
09-01: Frankie Rose - Anything (Mausie / 4 / 6,5)
10-01: M83 - Oceans Niagara (esteban / 1 / 5,5)
11-01: Alex Hamberger, Nailah Hunter & Cadmar Fitzhugh feat. Efajemue - Weather Under Water (Titmeister)
08-01: Ghost Woman - The End Of A Gun (Poek / 5 / 6,8)
09-01: Frankie Rose - Anything (Mausie / 4 / 6,5)
10-01: M83 - Oceans Niagara (esteban / 1 / 5,5)
11-01: Alex Hamberger, Nailah Hunter & Cadmar Fitzhugh feat. Efajemue - Weather Under Water (Titmeister)
0
geplaatst: 11 januari 2023, 21:40 uur
Ghost Woman - The End Of A Gun 8
Frankie Rose - Anything 7,3
M83 - Oceans Niagara 6,5
Alex Hamberger, Nailah Hunter & Cadmar Fitzhugh feat. Efajemue - Weather Under Water 6,2
Frankie Rose - Anything 7,3
M83 - Oceans Niagara 6,5
Alex Hamberger, Nailah Hunter & Cadmar Fitzhugh feat. Efajemue - Weather Under Water 6,2
0
geplaatst: 11 januari 2023, 22:30 uur
M83 - 7.5
Het nieuwe album komt op 17 maart, iets om naar uit te kijken. Dit is een leuke opwarmer, meer een intro of intermezzo?
Alex Hamberger - 6.5
Liftmuziek. *wink, wink* 'k Vind dat fijn voor op de achtergrond of tijdens het tokkelen op de pc.
Het nieuwe album komt op 17 maart, iets om naar uit te kijken. Dit is een leuke opwarmer, meer een intro of intermezzo?
Alex Hamberger - 6.5
Liftmuziek. *wink, wink* 'k Vind dat fijn voor op de achtergrond of tijdens het tokkelen op de pc.
2
geplaatst: 11 januari 2023, 22:47 uur
esteban schreef:
Too much information!
ᐅ Tokkelen - Straattaal verklaard | Straatwoordenboek.nl
1
geplaatst: 11 januari 2023, 22:51 uur
M83:
Opwarmer, intro, intermezzo... Het klinkt in ieder geval wel lekker krachtig.
8,0
Alex Hamberger:
Liftmuziek, achtergrond... Ik had 'm al uit de spotify-lijst van Titmeister opgepikt en ik vind 'm rustgevend en tegelijk intrigerend, met die dwarse gitaar erin.
8,0
Over gitaren gesproken, ik ga weer even tokkelen
Opwarmer, intro, intermezzo... Het klinkt in ieder geval wel lekker krachtig.
8,0
Alex Hamberger:
Liftmuziek, achtergrond... Ik had 'm al uit de spotify-lijst van Titmeister opgepikt en ik vind 'm rustgevend en tegelijk intrigerend, met die dwarse gitaar erin.
8,0
Over gitaren gesproken, ik ga weer even tokkelen
1
geplaatst: 11 januari 2023, 22:55 uur
Dan toch wel Hollandse straattaal.
My oh my.
PS: Even voor de duidelijkheid. Liftmuziek was met een knipoog naar een comment op één van mijn gelijkaardige inzendingen ooit. 't Is absoluut niet met negatieve connotatie.
My oh my.PS: Even voor de duidelijkheid. Liftmuziek was met een knipoog naar een comment op één van mijn gelijkaardige inzendingen ooit. 't Is absoluut niet met negatieve connotatie.

1
geplaatst: 11 januari 2023, 23:06 uur
Zo, jij bent snel uitgetokkeld!
We kunnen het lounge noemen, dat klinkt chiquer.
Maar eigenlijk is het een soort rustige jazz volgens mij
We kunnen het lounge noemen, dat klinkt chiquer.
Maar eigenlijk is het een soort rustige jazz volgens mij
0
geplaatst: 12 januari 2023, 19:57 uur
Ik snap de betiteling 'liftmuziek'; het is eerder ontspannen dan spannend, maar het klinkt mij wel zeer aangenaam in het gehoor.
7,6
7,4 voor M83
7,6
7,4 voor M83
1
geplaatst: 12 januari 2023, 20:08 uur
Speciaal voor Mausie, Holden.
08-01: Ghost Woman - The End Of A Gun (Poek / 6 / 7)
09-01: Frankie Rose - Anything (Mausie / 5 / 6,66)
10-01: M83 - Oceans Niagara (esteban / 5 / 6,84)
11-01: Alex Hamberger, Nailah Hunter & Cadmar Fitzhugh feat. Efajemue - Weather Under Water (Titmeister / 4 / 7,08)
12-01: James Holden - Contains Multitudes (Titmeister)
08-01: Ghost Woman - The End Of A Gun (Poek / 6 / 7)
09-01: Frankie Rose - Anything (Mausie / 5 / 6,66)
10-01: M83 - Oceans Niagara (esteban / 5 / 6,84)
11-01: Alex Hamberger, Nailah Hunter & Cadmar Fitzhugh feat. Efajemue - Weather Under Water (Titmeister / 4 / 7,08)
12-01: James Holden - Contains Multitudes (Titmeister)
0
geplaatst: 12 januari 2023, 21:28 uur
Oef. Ik ga het nog een paar kansen geven alvorens punten uit te delen, want dit is absoluut mijn ding niet.
0
geplaatst: 12 januari 2023, 23:26 uur
Alex Hamberger, Nailah Hunter & Cadmar Fitzhugh feat. Efajemue - 5,0
Ideale luistermoment voor dit soort muziek, en ik hou er ook wel van, maar het nummer doet me vooralsnog niks. Jammer wel. Ik zet hem morgenavond nog eens aan.
Ideale luistermoment voor dit soort muziek, en ik hou er ook wel van, maar het nummer doet me vooralsnog niks. Jammer wel. Ik zet hem morgenavond nog eens aan.
0
geplaatst: 13 januari 2023, 15:57 uur
Gaat weer meer richting de dance, met acid-invloeden, dan dat we het afgelopen decennium van hem hebben gehoord. Wel weer prima, maar ben nog niet omver geblazen.
7,5
7,5
* denotes required fields.