MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / The History of Housemeter (2000 - 2009)

zoeken in:
6,3

Het kabbelt een beetje voort.

De tweede helf van de zero's was dubstep heel populair, zo snel als het kwam was het ook weer weg maar het heeft wel toffe muziek opgeleverd, waaronder deze van de Nederlander Dave Huismans.

2562- Kontrol

Op de vorige 2 kan ook nog gestemd worden.

Cassius - The Sound Of Violence (Narcotic Thrust Edit) scoort een 7,17 van 9 stemmers.

1. Moritz von Oswald - Watamu Beach Rework: 8,58 (6 stemmers)
2. Ricardo Villalobos - Dexter: 8,49 (9 stemmers)
3. Nathan Fake - The Sky Was Pink (James Holden remix): 8,41 (7 stemmers)
4. Claro Intelecto - Peace of Mind (Electrosoul): 8,36 (8 stemmers)
5. Mathew Jonson - Marionette: 8,27 (7 stemmers)
6. Aril Brikha - Winter: 8,13 (6 stemmers)
7. Sander Kleinenberg - My Lexicon: 8,01 (5 stemmers)
8. Sacha Funke - Mango: 7,95 (6 stemmers)
9. Luomo -Tessio - 7,94 (7 stemmers)
10. Question - 9th Question: 7,85 (6 stemmers)
11. Dj Rui Da Silva- Touch Me: 7,80 (9 stemmers)
12. Silicone Soul - Right On!: 7,71 (6 stemmers)
13. Ellen Allien ‎- Stadtkind: 7,64 (7 stemmers)
14. Secret Cinema ft Michel de Hey - Another Sweater: 7,50: (7 stemmers)
15. Reflekt Feat. Delline Bass - Need To Feel Loved: 7,49 (7 stemmers)
16. Circulation - Cerise: 7,34 (9 stemmers)
17. Tomcraft - Loneliness: 7,21 (7 stemmers)
18. iiO - Rapture: 7,18 (8 stemmers)
19. Cassius - The Sound Of Violence (Narcotic Thrust Edit): 7,17 (9 stemmers)

WVTRVE
Mis wel een beetje de dubstep-avonden, dat was wel gaaf toen, lekker wubben op de wob, maar dat is nu helemaal weg *sippe droevie*

In maart wel Kromestar in de Melkweg, dat is wel iets om mee te pakken.

Ik kan 2562 meestal goed hebben maar dit is typisch zo'n track die het over een degelijk soundsysteem goed doet maar thuis redelijk dood slaat. Lekker melodietje bij de 2 minuten, maar niet zo'n fan van de voice-sample.

5,5

De dubstep van 2005 tot 2007 ligt mij het best, daarna kwamen er veel invloeden van andere genres en cliche matige produkties. Deze heeft wel wat interessante elementen, maar is toch te mager vergeleken bij de klasse van de UK top.

6,75

Op enkele nummers na nooit veel met Dubstep gehad. 'Flashback' vond ik wel een leuk nummer van 2562, maar dit was al niet echt meer Dubstep.

Met deze 'Kontrol' kan ik niet veel. De mixing klinkt anno 2024 ook zeer achterhaald.

5,2

Mixing?

Erg sterke track juist, mooi ook als die synths er in komen.

Het klinkt allemaal heel preset-achtig. In die tijd was ik zelf ook veel bezig met Ableton, Reason en een Fruityloops (FL-studio). Het is niet fijn als je dan elke afzonderlijke sample/instrument uit de catalogus lijkt te herkennen. Daarnaast vind ik de mixing gewoon te clean en basic.

Maar zoals ik al zei was Dubstep ook niet mijn genre, dus mogelijk ligt het daar voor een deel aan.

Nou, de vocalsample bijvoorbeeld is van een ander nummer, niet uit die programma's meen ik. Ik weet ook niet waar het nummer meegemaakt is, zou best kunnen met 1 van die programma's , maar dan vind je dus een heleboel uit die tijd niks meer?

dbx
DBX - Losing Control (1994) - MusicMeter.nl

trebremmit schreef:
Ik weet ook niet waar het nummer meegemaakt is, zou best kunnen met 1 van die programma's , maar dan vind je dus een heleboel uit die tijd niks meer?

Als ik moet gokken zou ik Reason zeggen, al lijken alle DAW softwares uiteindelijk wel op elkaar en de samplepacks waren natuurlijk uitwisselbaar.
Het is waar dat mijn beoordeling wel beïnvloed is geweest en vaker technischer van aard werd, zeker als het op dance-muziek aankwam. Al is er genoeg dance uit die periode die ik uitstekend vind.
Je had trouwens ook van die artiesten die volledige looppacks kochten en hier nummers onder uitbrachten, daar kon ik destijds bij mijn verstand niet bij. Kameraad heeft ooit nog wat nummers gereleased op deze manier, terwijl ik daar de artistieke meerwaarde niet van kon inzien. Ach het is allemaal zo relatief, wat stelt één mening dan voor.

Ik vind het maar raar dat je iets niet mooi vindt of achterhaald omdat je er zelf mee gewerkt hebt. Zo denken gitaarspelers of drummers toch ook niet over platen uit die tijd? Je zou ook kunnen denken, goh die man haalt er heel wat meer uit dan ik deed.

Maar goed, dubstep ligt je niet had je het al eerder over en ik denk dat het daar meer aan ligt.

trebremmit schreef:
Ik vind het maar raar dat je iets niet mooi vindt of achterhaald omdat je er zelf mee gewerkt hebt. Zo denken gitaarspelers of drummers toch ook niet over platen uit die tijd? Je zou ook kunnen denken, goh die man haalt er heel wat meer uit dan ik deed. .

Nee, je begrijpt me dan verkeerd. De meeste artiesten deden er inderdaad iets meer mee en dan was ik aan het experimenteren hoe ze daar in slaagden, maar als alles preset klinkt dan klinkt het juist banaal "dat kan ik ook". Dat klinkt natuurlijk verwaand, dat besef ik me. Maar je gaat gewoon wat technischer luisteren en zoekt naar zaken die "moeilijker" of "uniek" zijn.

Nou ga je gang, laat maar eens horen dan.

trebremmit schreef:
Nou ga je gang, laat maar eens horen dan.

Wie zoekt die vindt, heb nog wel ergens een soundcloud pagina van vroeger denk ik.

Met alle respect hoor, maar wat ik kan vinden van jou is toch in de verste verte niet zo goed als dit. Ik zou toch iets minder hoog van de toren blazen.

Ga de discussie hier niet starten, niet de plaats voor.
Ik geef voortaan wel terug gewoon een cijfer zonder motivering.

WVTRVE
Toch heeft Remco ergens wel gelijk.

Die rudimentaire rauwheid hoort natuurlijk bij de muziekstijl, maar klinkt anderzijds ook heel kaal en (mischien) zelfs saai als het niet over een degelijk systeem gegooid wordt, liefst eentje die een beetje goed kan blazen. Qua sound, op reverb en wat delay na lijkt er nauwelijks FX processing op de samples te zitten, maar het grootste (imho) gebrek is het ontbreken van bass. Waar zijn die onderste registers?

Melodietje is zeker lekker, maar de rest van het nummer heeft te weinig body om echt interessant te zijn.

Niettemin mag er van mij altijd meer dubstep gepost worden

Het is een youtube filmpje...

Maar ik zal dave huismans wel mailen dat hier een stel producers zitten die hem wel willen adviseren.

De nieuwe is een technobeuker van Ben Klock uit 2009.

Ben Klock - Subzero

Op de vorige twee kan nog gestemd worden.

Omar S - Psychotic Photosynthesis scoort een 8,21 van 8 stemmers, en komt op plek 6.

1. Moritz von Oswald - Watamu Beach Rework: 8,58 (6 stemmers)
2. Ricardo Villalobos - Dexter: 8,49 (9 stemmers)
3. Nathan Fake - The Sky Was Pink (James Holden remix): 8,41 (7 stemmers)
4. Claro Intelecto - Peace of Mind (Electrosoul): 8,36 (8 stemmers)
5. Mathew Jonson - Marionette: 8,27 (7 stemmers)
6. Omar S - Psychotic Photosynthesis: 8,21 (8 stemmers)
7. Aril Brikha - Winter: 8,13 (6 stemmers)
8. Sander Kleinenberg - My Lexicon: 8,01 (5 stemmers)
9. Sacha Funke - Mango: 7,95 (6 stemmers)
10. Luomo -Tessio - 7,94 (7 stemmers)
11. Question - 9th Question: 7,85 (6 stemmers)
12. Dj Rui Da Silva- Touch Me: 7,80 (9 stemmers)
13. Silicone Soul - Right On!: 7,71 (6 stemmers)
14. Ellen Allien ‎- Stadtkind: 7,64 (7 stemmers)
15. Secret Cinema ft Michel de Hey - Another Sweater: 7,50: (7 stemmers)
16. Reflekt Feat. Delline Bass - Need To Feel Loved: 7,49 (7 stemmers)
17. Circulation - Cerise: 7,34 (9 stemmers)
18. Tomcraft - Loneliness: 7,21 (7 stemmers)
19. iiO - Rapture: 7,18 (8 stemmers)
20. Cassius - The Sound Of Violence (Narcotic Thrust Edit): 7,17 (9 stemmers)

8,8 vette productie, daar kan Dave Huisman iets van leren

WVTRVE
Dacht eigenlijk dat Ben Klock stond voor matige knaltechno maar dit is niet verkeerd.

7,5

WVTRVE schreef:
Dacht eigenlijk dat Ben Klock stond voor matige knaltechno maar dit is niet verkeerd.

Daar heeft hij er ook veel van gemaakt. 'In A While' vind ik overigens ook een sterk nummer van hem.

Vind 'm live vaak beter uit de verf komen dan als producer.

7

Ik ken niet veel van Klock, maar deze EP toevallig wel. Lekkere track inderdaad.
Misschien toch maar eens wat meer van hem (en Dettmann) luisteren.

7,5

Gast
geplaatst: vandaag om 21:59 uur

geplaatst: vandaag om 21:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.