Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2024 [Uitslagen Ladders]
zoeken in:
1
geplaatst: 23 november 2024, 22:13 uur
0
geplaatst: 23 november 2024, 22:13 uur
dumb_helicopter schreef:
Ook Julia Holter en Venice Bitch vind ik niet bepaald representatief voor de goede nummers uit de laatste 10j
Ook Julia Holter en Venice Bitch vind ik niet bepaald representatief voor de goede nummers uit de laatste 10j
Welke poppers zijn dan wel representatief volgens jou?
2
geplaatst: 23 november 2024, 22:17 uur
Beach House had ik graag in de finale gezien,
Maar ook erg blij met Venice Bitch
Maar ook erg blij met Venice Bitch

3
geplaatst: 23 november 2024, 22:17 uur
johan de witt schreef:
Ja, zeer vreemd.
Als jij het al niet kan verklaren…
Wel een prima nummer overigens.
(quote)
Ja, zeer vreemd.
Als jij het al niet kan verklaren…
Wel een prima nummer overigens.
Het zal zoals vaker een combinatie zijn van meerdere factoren: gunstige lotingen, de juiste stemmers die een ladder wel of niet missen en een gunfactor die zich steeds verder opbouwde onder de users die vaker op de niche nummers stemden
Vorig jaar zag ook niemand de finaleplaats van Eefje aankomen, die eenzelfde route aflegde
En lang lang geleden was Nina Simone - Sinnerman ook slechts een “grijze” middenmoter, tot de Zalige Zondaar aan zijn opmars begon die tot de dag van vandaag voortduurt
2
geplaatst: 23 november 2024, 22:18 uur
johan de witt schreef:
Als je me het een paar jaar geleden had gevraagd dan zou ik zeker zijn dat Myth eerder de finale ging halen dan de 10s tracks die het nu gelukt is
0
geplaatst: 23 november 2024, 22:19 uur
9 minuten gebrabbel en Power geschreeuw op t eind. Hardly a song.
1
geplaatst: 23 november 2024, 22:20 uur
Gretz schreef:
Als je me het een paar jaar geleden had gevraagd dan zou ik zeker zijn dat Myth eerder de finale ging halen dan de 10s tracks die het nu gelukt is
(quote)
Ja, Myth zou het toch op elk vlak ruim moeten winnen van Feel You…
Zal wel ongunstig geloot hebben dan.
0
geplaatst: 23 november 2024, 22:34 uur
Lana Del Rey 
Julia Holter
En nu allemaal op Donna Summer stemmen straks! Graag in combi met Kendrick Lamar, Portishead & Marvin Gaye.
Al verwacht ik gewoon The Smiths, Bruce, REM & Talking Heads.

Julia Holter

En nu allemaal op Donna Summer stemmen straks! Graag in combi met Kendrick Lamar, Portishead & Marvin Gaye.
Al verwacht ik gewoon The Smiths, Bruce, REM & Talking Heads.
0
geplaatst: 23 november 2024, 22:36 uur
johan de witt schreef:
Als je 12e wordt in een ladder met 80 punten achterstand op de nummer 7 is er denk ik al weinig sprake meer van een ongunstige loting....uit die ladder hebben Pulp en Michael Kiwanuka de finale gehaald.
0
geplaatst: 23 november 2024, 22:41 uur
El Ninjo schreef:
Als je 12e wordt in een ladder met 80 punten achterstand op de nummer 7 is er denk ik al weinig sprake meer van een ongunstige loting....uit die ladder hebben Pulp en Michael Kiwanuka de finale gehaald.
(quote)
In andere jaren kwamen ze volgens mij dichterbij
0
geplaatst: 23 november 2024, 22:50 uur
El Ninjo schreef:
Ronde 6 - Ladder 4:
Rechtstreeks geplaatst voor de Finale, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.
1. Nina Simone - Sinnerman [15] 572
2. Depeche Mode - Enjoy The Silence [12] 535
3. Radiohead - Street Spirit (Fade Out) [8] 522
4. Lana Del Rey - Venice Bitch [179] 459
5. Talk Talk - Living In Another World [110] 443
6. Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels) [13] 437
7. Julia Holter - Feel You [643] 424
Ronde 6 - Ladder 4:
Rechtstreeks geplaatst voor de Finale, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.
1. Nina Simone - Sinnerman [15] 572
2. Depeche Mode - Enjoy The Silence [12] 535
3. Radiohead - Street Spirit (Fade Out) [8] 522
4. Lana Del Rey - Venice Bitch [179] 459
5. Talk Talk - Living In Another World [110] 443
6. Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels) [13] 437
7. Julia Holter - Feel You [643] 424
aERodynamIC schreef:
Gokje voor de volgende 7 (in willekeurige volgorde):
Nina Simone (oud gediende die het met gemak haalt)
Radiohead (zie Nina)
Julia Holter (die wordt zo vaak genoemd nu en past in de trend van dit jaar)
Depeche Mode (tegenvallend dit jaar, maar op het randje)
Arcade Fire (er gaat er toch wel eentje door zeker)
Talk Talk (ook net aan, maar door)
The The (terug van weggeweest)
Gokje voor de volgende 7 (in willekeurige volgorde):
Nina Simone (oud gediende die het met gemak haalt)
Radiohead (zie Nina)
Julia Holter (die wordt zo vaak genoemd nu en past in de trend van dit jaar)
Depeche Mode (tegenvallend dit jaar, maar op het randje)
Arcade Fire (er gaat er toch wel eentje door zeker)
Talk Talk (ook net aan, maar door)
The The (terug van weggeweest)
Niet slecht....
Gokje voor de laatste vier dan:
Donna Summer - I Feel Love
Kendrick Lamar - The Blacker The Berry
Talking Heads - Once In A Lifetime
The Smiths - How Soon Is Now?
Kansloos denk ik:
Bruce Springsteen - Thunder Road
Pink Floyd - Comfortably Numb
Portishead - Machine Gun
Prince and The Revolution - Purple Rain
Prince and The Revolution - When Doves Cry
Sonic Youth - Teen Age Riot
The Sound - Winning
1
geplaatst: 23 november 2024, 23:03 uur
Ah, Julia past in ‘de trend van dit jaar’.
Dat verklaart het.
Dat verklaart het.
7
geplaatst: 23 november 2024, 23:07 uur
jordidj1 schreef:
Wtf doet Julia holter in de finale
Shinen. Wtf doet Julia holter in de finale

0
geplaatst: 23 november 2024, 23:10 uur
Vind je niet dan? Daarom vond ik het ook niet moeilijk voorspellen.
Julia Holter.... ik ken alleen het album waar dit nummer op staat, maar moet daarvoor even graven. Big Thief ook best een aparte toch (maar ja dat vind ik van Songs: Ohia ook en die heeft nu wel een finale status).
Lana kan ik dan wat beter plaatsen qua naam als nieuwkomer.
Ik zou dan inderdaad eerder denken aan namen als Beach House of zo als we dan toch aan verrassende nieuwkomers moeten denken. En eerder aan Weyes Blood dan aan Julia. Maar Ik zal wel teveel in een bubbel zitten blijkbaar.
En grote klappers doen ineens niet meer mee. Bijzonder jaar. Beetje een trend wel ja. Bedoel er verder niet veel mee. Vind het wel grappig.
1
geplaatst: 23 november 2024, 23:17 uur
Ah, op die manier. Ja, dat zou wel kunnen idd.
Songs: Ohia is idd ook een hele rare finalist…
Zelfs op MuMe geen household namen/songs en daarbuiten al helemaal niet.
En ik heb ook wel het idee dat ‘de grote klappers’ zo nu en dan een beetje richting de uitgang geholpen zijn middels een ongunstige loting.
Songs: Ohia is idd ook een hele rare finalist…
Zelfs op MuMe geen household namen/songs en daarbuiten al helemaal niet.
En ik heb ook wel het idee dat ‘de grote klappers’ zo nu en dan een beetje richting de uitgang geholpen zijn middels een ongunstige loting.
1
geplaatst: 23 november 2024, 23:21 uur
Julia en Big Thief wel leuker dan al die dubbelaars waar we elk jaar aan vast zaten. Ja ik heb liever die andere Arcade Fire, Smiths en Radiohead dan deze twee hoor, maar aangezien ik ook nogal van de 1 artiest per lijst ben vind ik dit dan toch wel boeiender.
Het is toch best opvallend dat elke ladder in de laatste ronde van die sensaties oplevert? Grote oudgedienden er ineens uit en vrij onbekende namen (toch wel) er ineens in.....
Dat dat 1 keer gebeurt vooruit, maar het was elke keer raak. Dat is dus een trend te noemen wat mij betreft (wat je daar verder ook van vindt)
Eindelijk wel eens wat meer reuring in die finale en het vastgeroeste is wat los komen te zitten.
Het is toch best opvallend dat elke ladder in de laatste ronde van die sensaties oplevert? Grote oudgedienden er ineens uit en vrij onbekende namen (toch wel) er ineens in.....
Dat dat 1 keer gebeurt vooruit, maar het was elke keer raak. Dat is dus een trend te noemen wat mij betreft (wat je daar verder ook van vindt)

Eindelijk wel eens wat meer reuring in die finale en het vastgeroeste is wat los komen te zitten.
1
geplaatst: 23 november 2024, 23:27 uur
aERodynamIC schreef:
Julia en Big Thief wel leuker dan al die dubbelaars waar we elk jaar aan vast zaten. Ja ik heb liever die andere Arcade Fire, Smiths en Radiohead dan deze twee hoor, maar aangezien ik ook nogal van de 1 artiest per lijst ben vind ik dit dan toch wel boeiender.
Het is toch best opvallend dat elke ladder in de laatste ronde van die sensaties oplevert? grote oudgedienden er ineens uit en vrij onbekende namen (toch wel) er ineens in.....
Het is toch best opvallend dat elke ladder in de laatste ronde van die sensaties oplevert? grote oudgedienden er ineens uit en vrij onbekende namen (toch wel) er ineens in.....

Ja, dat klopt. Het lijkt erop dat er bewust gekozen is om het vastgeroeste eruit te slopen en dat is aardig gelukt.
Op zich leuk idd, maar in een finale zullen ze verder geen of nauwelijks potten breken. Dan had ik denk ik liever die klappers gehad die wel mee zullen strijden om de bovenste plaatsen.
0
geplaatst: 23 november 2024, 23:35 uur
johan de witt schreef:
Zoals?En ik heb ook wel het idee dat ‘de grote klappers’ zo nu en dan een beetje richting de uitgang geholpen zijn middels een ongunstige loting.
2
geplaatst: 23 november 2024, 23:40 uur
johan de witt schreef:
Ja, dat klopt. Het lijkt erop dat er bewust gekozen is om het vastgeroeste eruit te slopen en dat is aardig gelukt.
(quote)
Ik denk dat nummers als Feel You in deze fase iets meer gunfactor hebben maar verder halen ze het gewoon op eigen kracht. Dat een Lioness niet per se een enorme klassieker buiten MuMe is lijkt me weinig relevant want we stemmen gewoon op wat we tof vinden en blijkbaar is eerder Lioness boven komen drijven en nu Feel You.
1
geplaatst: 23 november 2024, 23:55 uur
Alsnog zijn die nummers binnen MuMe, en zeker in een finale, veel minder geliefd dan een Heroes of Rebellion, dus in die zin moet daar ook een portie geluk bij zitten, of gunfactor idd.
0
geplaatst: 23 november 2024, 23:57 uur
Ik snap niet zo waar men het over heeft. Julia Holter is behoorlijk populair en is een gevestigde naam in de alternatieve pop-scene, die zich al jaren ontwikkelt. Feel You is een van mijn favoriete nummers en blijkbaar van meer. Die gun ik het, maar wel om die reden
Big Thief is een van de grote indienamen van het moment, en die gaan dat nog wel even blijven. Not stond in vele lijstjes met beste songs van 2019. Het zijn namen die gestaag zijn boven komen drijven.
Ik vind een Beach House best leuk, maar heeft voor mij bijvoorbeeld veel minder een eigen geluid. Als we die beter vonden, hadden die wel hier gestaan, of niet dan
Big Thief is een van de grote indienamen van het moment, en die gaan dat nog wel even blijven. Not stond in vele lijstjes met beste songs van 2019. Het zijn namen die gestaag zijn boven komen drijven.
Ik vind een Beach House best leuk, maar heeft voor mij bijvoorbeeld veel minder een eigen geluid. Als we die beter vonden, hadden die wel hier gestaan, of niet dan
0
geplaatst: 23 november 2024, 23:57 uur
johan de witt schreef:
Alsnog zijn die nummers binnen MuMe, en zeker in een finale, veel minder geliefd dan een Heroes of Rebellion, dus in die zin moet daar ook een portie geluk bij zitten, of gunfactor idd.
Mensen kunnen ook uitgekeken raken op nummers, plus toch enige verandering in het deelnemersveld.
1
geplaatst: 24 november 2024, 00:00 uur
Dat kan inderdaad. En er zijn nog zat nummers in de finale waarvan ik me afvraag waarom mensen er nog niet op uitgekeken zijn geraakt 

* denotes required fields.