MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2024 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Zo, de brievenbus van El Ninjo mag open, kan ik mijn top 32 deponeren.

Ik weet ook niet of het electoraat pakweg Brave Men Run In My Family of Expressway To Yr. Skull heel ver zou laten komen hier, dus ben erg blij met Teenage Riot! Met alle herkansers trouwens

laxus11 schreef:
Kendrick door en dan zie je wat er afgevallen is

Minste finale ooit dit
Het tweede deel zeker want Donna Summer en Sonic Youth doen me echt helemaal niets en zijn normaliter kanshebber voor no. 32, maar zullen dat niet redden omdat daar echt een stuk of 8 kanshebbers voor zijn.

Het Besje is dan echter een mooie aanwinst en duidelijk top 10 kandidaat, waarschijnlijk hoger door de dit jaar opvallend zwakke finale.

Pfffffff wat een zwakke finale en dan druk ik mij nog mild uit........

Gretz schreef:
(quote)

DEBUTANTENPOLONAISE!! (afbeelding)(afbeelding)(afbeelding)(afbeelding)(afbeelding)(afbeelding)(afbeelding)(afbeelding)(afbeelding)(afbeelding)(afbeelding)

123poetertjes schreef:
Acht debutanten als ik me niet vergis omg

Debutanten per Ladderjaar, vanaf editie 3 (2009):

2009: 11x
2010: 11x
2011: 7x
2012: 5x
2013: 8x
2014: 5x
2015: 6x
2016: 5x
2017: 5x
2018: 1x
2019: 4x
2020: 7x
2021: 6x
2022: 3x
2023: 4x
2024: 8x

https://ibb.co/bJR41qR

2009 (11)
Japan - Nightporter (1980)
Joy Division - Atmosphere (1980)
Joy Division - New Dawn Fades (1979)
Kate Bush - Cloudbusting (1985)
New Order - Blue Monday (1983)
Pearl Jam - Black (1991)
Pixies - Monkey Gone to Heaven (1989)
Talking Heads - Psycho Killer (1977)
The Cure - Pictures of You (2009)
The Velvet Underground - All Tomorrow's Parties (1967)
dEUS - Instant Street (1999)

2010 (11)
David Bowie - Ashes to Ashes (1980)
David Bowie - Space Oddity (1969)
Lou Reed - Perfect Day (1972)
Marvin Gaye - What's Going On (1971)
Massive Attack - Unfinished Sympathy (1991)
Radiohead - Fake Plastic Trees (1995)
Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84) (1982)
The Beach Boys - God Only Knows (1966)
The Church - Under the Milky Way (1988)
The Clash - London Calling (1979)
U2 - The Unforgettable Fire (1984)

2011 (7)
Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels) (2004)
Kate Bush - The Man with the Child in His Eyes (1978)
Nina Simone - Sinnerman (1965)
Sam Cooke - A Change Is Gonna Come (1964)
Sigur Rós - Svefn-G-Englar (1999)
Sinéad O'Connor - Troy (1987)
The Beatles - A Day in the Life (1967)

2012 (5)
Orchestral Manoeuvres in the Dark - Maid of Orleans (The Waltz Joan of Arc) (1981)
Pulp - Common People (1995)
The National - Bloodbuzz Ohio (2010)
The Rolling Stones - Gimme Shelter (1969)
Tubeway Army - Are 'Friends' Electric (1979)

2013 (8)
16 Horsepower - Black Soul Choir (2013)
DJ Shadow - Stem / Long Stem (1996)
Led Zeppelin - Stairway to Heaven (1971)
Muse - New Born (2001)
Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane Over the Sea (1998)
Portishead - Glory Box (1994)
Songs: Ohia - Lioness (2000)
The Smiths - Bigmouth Strikes Again (1986)

2014 (5)
Curtis Mayfield - Move on Up (1970)
Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler) (1971)
Oasis - Don't Look Back in Anger (1995)
Pink Floyd - Shine on You Crazy Diamond (1-5) (1975)
The Who - Baba O'Riley (1971)

2015 (6)
Gorky - Mia (1992)
R.E.M. - Drive (1992)
The Beatles - Eleanor Rigby (1966)
The Knife - Silent Shout (2006)
The National - Fake Empire (2007)
The The - Uncertain Smile (1982)

2016 (5)
David Bowie - Life on Mars? (1971)
Donna Summer - I Feel Love (1977)
Leonard Cohen - Suzanne (1967)
Prince - Sign O' the Times (1987)
Sufjan Stevens - John Wayne Gacy, Jr. (2005)

2017 (5)
Band of Horses - The Funeral (2006)
Bruce Springsteen - Born to Run (1975)
David Bowie - Lazarus (2016)
Elliott Smith - Waltz #2 (1998)
Tame Impala - Let It Happen (2015)

2018 (1)
Fleetwood Mac - Go Your Own Way (1977)

2019 (4)
Burial - Ashtray Wasp (2012)
Deep Purple - Child in Time (1972)
Kendrick Lamar - King Kunta (2015)
Talk Talk - Such a Shame (1984)

2020 (7)
Archive - Controlling Crowds (2009)
Bill Withers - Ain't No Sunshine (1971)
Nick Cave and the Bad Seeds - Jubilee Street (2013)
Prince & the Revolution - When Doves Cry (1984)
Radiohead - Let Down (1997)
Sufjan Stevens - Chicago (2005)
Talk Talk - Living in Another World (1986)

2021 (6)
Bobby Womack - Across 110th Street (1972)
Mazzy Star - Fade Into You (1993)
Miles Davis - So What (1959)
Mobb Deep - Shook Ones Pt. II (1995)
Slint - Good Morning, Captain (1991)
U2 - New Year's Day (1983)

2022 (3)
Bruce Springsteen - Thunder Road (1975)
R.E.M. - Find the River (1992)
Tori Amos - Winter (1992)

2023 (4)
Eefje de Visser - Scheef (2016)
Fleetwood Mac - The Chain (1977)
Nick Drake - Day Is Done (1969)
Television - Marquee Moon (1977) [/quote]

2024 (8)
Big Thief - Not (2019)
David Bowie - Station to Station (1976)
Het Goede Doel - Alles Geprobeerd (1986)
Julia Holter - Feel You (2015)
Kendrick Lamar - The Blacker the Berry (2015)
Lana Del Rey - Venice Bitch (2018)
Michael Kiwanuka - Cold Little Heart (2016)
Sonic Youth - Teen Age Riot (1988)

cosmic kid schreef:
Pffff......Sonic Youth en Kendrick Lamar hebben beiden veel betere nummers
Hoewel ik het hiermee eens ben (van beide artiesten deze nummers niet in mijn top-5), vind ik het twee prachtige toevoegingen aan de finale die het niveau nog net wat opkrikken.

Ach, Controlling Crowds, dat was nog eens een mooie nieuwkomer.

Leuk dat we zoveel debutanten hebben, maar het zijn nou niet per se de debutanten waar ik op hoopte.

On a positie note, dan heb je veel stijgers in je eindlijst t.o.v. vorig jaar.

Ik zie bij de debutanten toch 6 nummers die heel stevig bovenin gaan uitkomen, erg blij mee!

Wat is eigenlijk de oud-finalist die dit jaar het laagste staat.

starbright boy schreef:
Wat is eigenlijk de oud-finalist die dit jaar het laagste staat.

Neil Young & Crazy Horse - Down by the River stond het eerste jaar in de finale en dit jaar 936. Wie biedt lager?

Ouch, dat is wel een heel pijnlijke ex-aequo voor Fake Empire vooral omdat HSIN bij mij al jaren niet hoger dan onderkant middenmoot scoort... Bij Sonic Youth zal het erom spannen of het kwartje eindelijk wil vallen, anders zal ie ook ergens onderaan eindigen. Verder had de uitslag absoluut slechter kunnen uitvallen, met Donna en Kenny 2 toppers erbij en 4/5 van mijn nummers 32 van afgelopen jaren zijn in de herkansing uitgeschakeld, gelukkig.

Fake Empire door ipv HSIN was de stunt van de eeuw geweest en had dit sowieso de beste finale tot nu toe gemaakt, maar met Kendrick door ben ik al blij genoeg. Zijn beste nummer en één van mijn favoriete nummers in het algemeen. Plus, twee hiphopnummers, dus we hebben gegarandeerd een hiphopnummer boven de laatste plek. Plus, víjf nummers uit het laatste decennium in de finale, waarvan zelfs twee uit de laatste vijf jaar - dat is echt een heel goeie score!!

(Blijft over hoe de fuck het kan dat Het Goede Doel in de finale is gekomen)

Arrie schreef:
(quote)

Neil Young & Crazy Horse - Down by the River stond het eerste jaar in de finale en dit jaar 936. Wie biedt lager?

Cowgirl in the Sand haalde het jaar erop de finale, en staat iets hoger (859), maar het valt vooral op hoe erg Neil Young in populariteit achteruit is gegaan in de Ladder - veel meer dan welke andere artiest, heb ik het gevoel.

Gretz schreef:
The Clash - London Calling (1979)
David Bowie - Lazarus (2016)
Bill Withers - Ain't No Sunshine (1971)
Nick Drake - Day Is Done (1969)
Deze vier - volgens mij allemaal eenmalige - finalisten zou ik dolgraag nog eens terugzien in de eindstrijd. En ik mis Martha in je lijstje Geert. Of heeft die in één van de eerste twee edities al eens de finale gehaald? Wordt ook meer dan de hoogste tijd dat Neutral Milk Hotel weer eens de finale haalt.

Onweerwolf
Geen Machine Gun.

Wat jammer.

Edgar18 schreef:
(quote)
Deze vier - volgens mij allemaal eenmalige - finalisten zou ik dolgraag nog eens terugzien in de eindstrijd. En ik mis Martha in je lijstje Geert. Of heeft die in één van de eerste twee edities al eens de finale gehaald? Wordt ook meer dan de hoogste tijd dat Neutral Milk Hotel weer eens de finale haalt.

Martha haalde het in 2008, volgens mij. Die zou ik zeker graag nog eens terug zien, net als Bill. De andere 3 zijn wel ok, maar mis ik niet per se.

Zijn nog een hoop andere oud-finalisten die ik graag eens terug zou zien (Burial, Slint, The National, Miles Davis, The Knife, DJ Shadow, Tame Impala). Daarnaast hoop ik vooral op Famous Blue Raincoat een keertje in de finale.

Redelijk goede herkansingsuitslag. The Blacker the Berry is voor mij geen top vijf materiaal in Kendrick oeuvre, maar een hoge eindplek zal ie makkelijker halen. Ook Donna Summer verwacht ik wel weer in mijn linkerrijtje. Voor How Soon Is Now? zal dat erom hangen en voor Sonic Youth zal het erom spannen of het kwartje eindelijk wil vallen. Dat Fake Empire het net niet heeft gehaald vind ik niet zo erg .

Al met al een leuke finale met best wat verrassende namen. Enig smetje is dat mijn nummer 32 streak ten einde komt. Sinds 2016 wist mijn nummer laatst het jaar erop de finale niet te halen, maar aan die prettige traditie komt dankzij U2 een einde.

Ook zowaar acht nummers met een frontrouw in de finale, houdt nog steeds niet echt over maar er zijn volgens mij ook jaren geweest waarbij we het alleen met Kate Bush moesten doen. In dat opzicht wel jammer dat Portishead en Mazzy Star net niet konden doorstoten, zeker Machine Gun zat er in haar reguliere ladder al zo dicht op dat ik al stiekem een finale gejinxt had.

Lekkere finale hoor.

Edgar18 schreef:
Wordt ook meer dan de hoogste tijd dat Neutral Milk Hotel weer eens de finale haalt.

Mag er ver vandaan blijven.....

Dat lukt de laatste jaren heel aardig. Maar goed, dat gold ook voor Het Goede Doel en Julia Holter

Edgar18 schreef:
Dat lukt de laatste jaren heel aardig. Maar goed, dat gold ook voor Het Goede Doel en Julia Holter

Die laatste twee vind ik goede nummers. Finale? Mwoah, beetje vreemde eenden in de bijt wellicht.

Doorlopend denk ik: mijn finale niet, maar dat is niet zo met Prince en Pixies er weer bij, eigen nominatie in de vorm van Kiwanuka en de mooiste Radiohead.
Daarbij heeft How Soon Is Now het toch gehaald en is de lijst diverser geworden zonder al te veel dubbelaars wat we ook wel eens gehad hebben.

Het was nog mooier geweest als mijn oude nummers 1's erbij zaten, te weten: When Doves Cry van Prince, Sigur Rós' Svefn-G-Englar, Cave's Mercy Seat (de allereerste, Radiohead's Exit Music is perfect vervangen door Let Down). Dus nee, ik mag helemaal niet klagen. Onderaan is het ook wel een beroerder geweest.

Dus ik juich gewoon mee dit jaar.

Ach, ik ontdek dit topic nu pas. Ik vond het al zo stil in het gewone topic.

Wel leuk dat de finale zichzelf blijft vernieuwen, al is het wel jammer dat dat niet ten koste gaat van The Black, Unforgettable Fire en Wuthering Heights. Ben benieuwd of daar nog nummers onder gaan komen. Misschien Het Goede Doel nog.

Positieve verrassingen vind ik Big Thief, Mobb Deep en Sonic Youth. En ook wel Julia Holter, al heeft die toch ook veel beter (op hetzelfde album w.m.b. Vasquesz). En ben ook wel blij met Prince - Sign O' The Times, had geen idee dat die nog in de race was. Betere finalist dan When Doves Cry.

Erminio, wat een zinderende ontknoping in een uniek ladder jaar waar alles even anders lijkt te zijn!

How Soon is Now mazzelt.....

Super blij met Donna Summer en Kendrick Lamar. Teen Age Riot gaat altijd een beetje langs mij heen. Ga hem nog wel ff een kans geven.

Edgar18 schreef:
(quote)

Martha stond idd in 2008 voor het eerst in de finale ja (toen rock bottom #32). Daarna alleen in 2019 nog een beetje in de buurt gekomen (#57).

Mee eens dat de terugkeer van In the Aeroplane Over the Sea (2013, 2016, 2017) al veel te lang op zich laat wachten!

aERodynamIC schreef:
(quote)

Mag er ver vandaan blijven.....

De finale wordt weer een lange zit. 3 uur en 20 minuten voor 32 nummers? Vroeger was je met een top40 in 2 uurtjes klaar.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:44 uur

geplaatst: vandaag om 14:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.