MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #7: Jerry Lee Lewis!

zoeken in:
geplaatst:
1. Hollywood Seven * [Alides Hidding]
2. I'm Specialized in You
3. Cues Part 2 *
4. Live It Up
5. Lookin' Out *
6. I'm Only Shooting Love
7. Wildfire
8. Fiction *
9. Listen to the Man with the Golden Voice
10. How Does It Feel... *

geplaatst:
2. I'm Only Shooting Love
3. I'm Specialized in You
4. Live It Up
5. Listen to the Man with the Golden Voice
6. Endless Road
7. Wildfire
8. I Won't Steal Away
9. Sister Paradise

geplaatst:
Top dat je bent ingesprongen om de GH trein deze week in beweging te houden, dynamo d. Het was leuk om eens wat nummers van deze bandieten te luisteren, al denk ik wel dat het bij deze oppervlakkige kennismaking zal blijven in mijn geval.

Er zitten wel een paar echte oorwurmpjes tussen trouwens. Vooral I'm Specialized kwam deze week regelmatig ongevraagd voorbij in mijn hoofd.

1. Dancing on a String
3. Lookin' Out *
4. Cues Part 2 *
5. Hollywood Seven * [Alides Hidding]
6. Listen to the Man with the Golden Voice
7. Live It Up
8. Star *
9. Endless Road
10. I Won't Steal Away

geplaatst:
1. I Won't Steal Away
2. Endless Road
3. I'm Specialized in You
4. Live It Up
5. I'm Only Shooting Love
7. Star *
8. Hollywood Seven * [Alides Hidding]
9. Sister Paradise

De nummers 1, 2 en 4 staan op mijn uitgebreide workout playlist die ik regelmatig op de sportschool beluister. Nummer 2 in de lange versie van Ben Liebrand is natuurlijk het ultieme nummer voor de loopband ...

geplaatst:
Heb ik dankzij die solosingle van Alides toch nog een onverwacht, nieuw item aangevinkt op mijn eindeloos lange wantlist.
Tevens weet ik nu zeker dat ik de enige lp ('Tracks') en 12" die ik van de Bandits heb niet verder hoef uit te breiden met hun andere albums.
Pure kennis- en muziekwinst deze week!
'Listen to the Man with the Golden Voice' is het mooiste (refrein) dat de Bandits hebben gemaakt, maar toch moet de band de eerste plaats afstaan aan het solostapje van de zanger.

Note: ik vind de remake uit 2002 van 'Hollywood Seven' - 'Hollywood' - die in de Spotify playlist staat wel een stuk minder dan de originele single. Het is veel sneller gespeeld, normaliter iets wat ik zou kunnen waarderen, maar het klinkt nu veel te gejaagd en heeft een veel killere (blikkerige) productie die ten koste gaan van de sfeer van het origineel. En waar zijn de blazers gebleven? Ze zijn er voor 90% uitgefilterd en die heerlijke solo aan het eind ontbreekt zelfs volledig. Wat een armoe...

2. Listen to the Man with the Golden Voice
Hele tijd niets.
3. Power (heeft dat nummer de finale niet eens gehaald? Shoot me!)
Weer een hele tijd niets.
3. I Won't Steal Away
4. Live It Up
5. Cues Part 2 *
6. Dancing on a String
7. Endless Road
8. Star *
9. I'm Specialized in You
10. I'm Only Shooting Love

Bijna anderhalve minuut langer dan de albumversie en ook werkelijk het enige nummer waarvan ik denk: wat een mazzel Alides, dat je uitgerekend dit nummer deze titel meegeeft, want op bijna alle andere nummers ben ik juist veel minder gecharmeerd van je hese, iele, androgyne kopstem.
Maar bij dit nummer zeg ik: "Ja hoor, hier mag je het wél zingen."

geplaatst:
Was heerlijk om weer eens even in het oeuvre van Time Bandits te duiken.

1. Dancing on a String
2. Fiction *
3. Hollywood Seven * [Alides Hidding]
4. I'm Only Shooting Love
5. Endless Road
6. Live It Up
7. Listen to the Man with the Golden Voice
8. I'm Specialized in You
9. I Won't Steal Away
10. Sister Paradise

geplaatst:
Klasse, dynamo d dat je adhoc de samenleving een dienst bewijst om met deze op MuMe impopulaire artiest het gat van de GH te vullen! Voor mij een flashback naar het begin van mijn middelbare school periode toen ik van mijn ouders mijn eerste radiocassette speler kreeg en verslaafd werd aan het tapen van top40 liedjes op cassette. Dat was in '82 en Listen to.. belande dus ook op een van mijn eerste cassettes ergens in '83.

Verder dan een handvol hits kende ik niet van de band. Nu ik e.e.a. heb leren kennen denk ik niet dat het nog vaak ga luisteren. I.i.g. kunnen mensen mij hier niet voor wakker maken in het midden van de nacht. Mijn top 2 heb ik in ieder geval wel toegevoegd op mijn Spotify playlist "ärbeidsvitaminen", dus ze zullen in de toekomst nog wel eens bij mij uit de speakers rollen...
Dank je voor de moeite!

01 Listen to the Man with the Golden Voice
02 Hollywood Seven * [Alides Hidding]
03 Endless Road
04 I'm Specialized in You
05 Star *
06 I'm Only Shooting Love
07 How Does It Feel... *
08 Live It Up
09 Dancing on a String
10 I Won't Steal Away

geplaatst:
Ik heb ff snel een lijstje gemaakt van artiesten die van mij gerust een weekje in de GH spotlights mogen staan als er gat valt, allemaal geen MuMe mainstream maar zeker daarom niet minder interessant. Misschien staan er wel namen tussen die al eens aan de beurt zijn geweest maar als ik de tabel bekijk van de GH geschiedenis zie ik een karrevracht informatie maar niet het belangrijkste, de artiest. Nu kan ik vanaf het begin de namen wel invullen maar op een gegeven moment loop ik vast...

Mostly Autumn
Riverside
Lunatic Soul
The Pineapple Thief
Savatage *
Trans-Siberian Orchestra
Loreena McKennitt
Anathema
IQ
Pendragon
Mystery
Different Light
Amarok
Galahad
Neil Diamond
Nightwish
Blackbriar
Kalandra
Eloy
Sylvan
Airbag
Arena
Blackmore's Night
Al Stewart
Alison Krauss (& Union Station)
Clannad
Enya
Kate Price
Kate Wolf
Anneke van Giersbergen (solo)
Roger Hodgson (solo)
David Gilmour (solo)
Tom Russell
Nanci Griffith
Alan Jackson
Carrie Underwood
Johnny Clegg (& Juluka, & Savuka)
Renaissance
Queensrÿche
Barclay James Harvest
Myrkur
Auri
RPWL
The Black Noodle Project
Karfagen
Amy Macdonald
Dan Fogelberg
Ilse DeLange
Jim Croce
Kayak
Delain
Alanis Morissette
Blind Ego
Dolores Keane
Jadis

* = in de wandelgangen gonst het gerucht dat All Day Watcher Savatage op zijn longlist heeft gezet?!

geplaatst:
Hier musicborst, het overzicht van artiesten / edities die al geweest zijn:

Lijst van Greatest Hits of...-edities - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl

geplaatst:
Shaky schreef:

DIe ken ik, maar de kolom artiest is bij mij leeg, klopt dit wel?

geplaatst:
Dat is wel gek ja. Bij mij alle artiesten te zien.

geplaatst:
Shaky schreef:

musicborst schreef:

DIe ken ik, maar de kolom artiest is bij mij leeg, klopt dit wel?
Dat was mij een keer uitgelegd. Het heeft maken of je het met Chrome, Firefox of iets anders opent. Bij de een zie je de lijst wel goed, bij de ander niet.

geplaatst:
musicborst schreef:
Ik heb ff snel een lijstje gemaakt van artiesten die van mij gerust een weekje in de GH spotlights mogen staan als er gat valt, allemaal geen MuMe mainstream maar zeker daarom niet minder interessant.
[...]
* = in de wandelgangen gonst het gerucht dat All Day Watcher Savatage op zijn longlist heeft gezet?!
Hmmm, en bij deze ook in mijn wandelgangen.
Het was de naam in jouw lijst waar ik de meest heftige hartritmestoornis van kreeg, in positieve zin.

geplaatst:
EvilDrSmith schreef:
(quote)
(quote)
Dat was mij een keer uitgelegd. Het heeft maken of je het met Chrome, Firefox of iets anders opent. Bij de een zie je de lijst wel goed, bij de ander niet.

Met Edge heb ik hetzelfde probleem, maar ik zag wel ff de namen flikkeren. En iedere keer als ik op F5 druk zie ik wel de namen in een flits! Ik heb alleen Chrome en Edge en niet zo'n behoefte om meer browsers voor alleen deze Wiki op mijn PC te installeren...

geplaatst:
EvilDrSmith schreef:
(quote)
Hmmm, en bij deze ook in mijn wandelgangen.
Het was de naam in jouw lijst waar ik de meest heftige hartritmestoornis van kreeg, in positieve zin.

Ik heb al een jaar hartritmestoornissen waarschijnlijk vanwege het vooruitzicht dat ik ze voor het allereerst ga aanschouwen 1 augustus!

geplaatst:
musicborst schreef:
Ik heb al een jaar hartritmestoornissen waarschijnlijk vanwege het vooruitzicht dat ik ze voor het allereerst ga aanschouwen 1 augustus!
Ook al doet Jon Oliva zelf niet mee - waardoor ik nog ernstig twijfel of ik wel wil gaan - en is ook de zanger van support-act Nevermore natuurlijk niet meer de originele zanger, ik wens je natuurlijk wel kolossaal veel plezier. Vorig jaar stond 'Chance' op de setlist, hopelijk zal die erop blijven staan. Het beste canon-stuk in de muziekgeschiedenis. Tranen in mijn ogen, iedere keer weer.

geplaatst:
musicborst schreef:
EvilDrSmith schreef:
Hmmm, en bij deze ook in mijn wandelgangen. Het was de naam in jouw lijst waar ik de meest heftige hartritmestoornis van kreeg, in positieve zin.
Klopt helemaal, samen met Neil Diamond, Mostly Autumn en nog wat prognamen uit deze lange lijst. Allemaal ingefluisterd en/of aangemoedigd door een niet nader te noemen user…

Maar ik bespeur enthousiasme bij EvilDrSmith om Savatage op te pakken? Lijkt me een mooie voor een all night long presentatie. En zelf ken ik de band eerlijk gezegd (nog) niet goed.

geplaatst:
All Day Watcher schreef:
Klopt helemaal, samen met Neil Diamond, Mostly Autumn en nog wat prognamen uit deze lange lijst. Allemaal ingefluisterd en/of aangemoedigd door een niet nader te noemen user…

Maar ik bespeur enthousiasme bij EvilDrSmith om Savatage op te pakken? Lijkt me een mooie voor een all night long presentatie. En zelf ken ik de band eerlijk gezegd (nog) niet goed.
Het lijkt/leek mij niet een band die voldoende liefhebbers hier op de been krijgt, maar hopelijk schat ik dat volkomen verkeerd in?

Ik heb ooit eens mijn vingerafdrukken kunnen achterlaten op de blauwe Par-release van 'Sirens' (staat niet in mijn kast hoor!), maar als jij nu denkt "Huh, waar heb je het over?", dan vermoed ik dat ik qua Sava-fanboyworship al een stukkie verder ben.

Neil laat ik met groot plezier aan jou over.
(Maar ik doe dan toch wel degelijk mee)

geplaatst:
1. Endless Road
2. Listen to the Man with the Golden Voice
3. Live It Up
4. I Won't Steal Away
6. I'm Specialized in You
7. Fiction *
8. Hollywood Seven * [Alides Hidding]
9. Dancing on a string
10. Sister Paradise

geplaatst:
De lijnen zijn gesloten. Zo dadelijk volgt de eindlijst. Zoals eerder verhelderd zal deze minder uitvoerig zijn dan gebruikelijk omdat ik deze (lege) week ben ingesprongen en minder tijd heb.

geplaatst:
18. Can't Wait for Another World *
0 punten

17. Reach Out *
2 punten

16. Sarah
10 punten (2x genoemd)

15. Wildfire
10 punten (4x genoemd)

geplaatst:
14. Lookin' Out *
15 punten

13. How Does It Feel... *
20 punten

12. Cues Part 2 *
21 punten (3x genoemd)

11. Fiction *
21 punten (4x genoemd)

geplaatst:
10. Sister Paradise
25 punten

9. Star *
31 punten

8. Dancing on a String
34 punten

geplaatst:
7. I Won't Steal Away
49 punten

71 punten

geplaatst:
78 punten

geplaatst:
4. Alides Hidding - Hollywood Seven
80 punten (11x genoemd)
Hoogste nominatie in de eindstand

De enige solo hit van Alides Hidding was een cover van een nummer van Jon English maar gecomponeerd door Gloria Sklerov en Harry Lloyd.

geplaatst:
3. Endless Road
80 punten (12x genoemd)
Geschreven door Alides Hidding
Top 20 hit in Nederland, nr 5 in Australië

geplaatst:
83 punten
De grootste hit in Nederland: nummer 2!
De maxi single versie:

geplaatst:
1. Live It Up
85 punten
De grootste internationale hit: deze disco-funk song bereikte de nummer 1-positie in de Amerikaanse Billboard Dance Club Songs, top 10 hit in Nederland, en een hit in o.a. Australië, Nieuw-Zeeland, Frankrijk en Duitsland

geplaatst:
Veel dank aan de 13 deelnemers voor een weekje Time Bandits!

Nog even alles op een rijtje:

1. Live It Up
3. Endless Road
4. Hollywood Seven [Alides Hidding]
7. I Won't Steal Away
8. Dancing on a String
9. Star
10. Sister Paradise
11. Fiction
12. Cues Part 2
13. How Does It Feel...
14. Lookin' Out
15. Wildfire
16. Sarah
17. Reach Out
18. Can't Wait for Another World

Gast
geplaatst: vandaag om 05:10 uur

geplaatst: vandaag om 05:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.