Muziek / Muziekgames / Electronic Knock-out
zoeken in:
0
geplaatst: 29 april 2006, 22:38 uur
Yak schreef:
Onze kruistocht werkt niet, Herman.
Onze kruistocht werkt niet, Herman.
Ach, AT is dan misschien meer een 'acquired taste'. Underworld vindt volgens mij niemand echt slecht (van de mensen die dit topic vinden), Aphex Twin lijkt me meer love it or hate it.
0
geplaatst: 29 april 2006, 22:44 uur
@Yak en Herman: die post van mij kwam inderdaad erg slecht uit na jullie betoog, maar ook AT kan ik waarderen, maar ik heb nu eenmaal meer met Underworld 

0
geplaatst: 29 april 2006, 22:46 uur
Underworld heeft enkele goeie nummertjes (Rez, Born Slippy) maar ook veel ongelofelijke zooi. Daarbij vind ik het eerder in het vakje dance (ja, da's hier ook een genre) thuishoren.
Daarbij is Aphex zoals eerder al gezegd veel gevarieerder. On, Milkman, Polynomial-C, Nannou, Come To Daddy, Boy/Girl Song, VBS.Redlof.B, Xtal, etc etc.
Allemaal prachtige nummers die niet meteen binnen hetzelfde straatje vallen.
5-6 Erg duidelijk lijkt me.
Daarbij is Aphex zoals eerder al gezegd veel gevarieerder. On, Milkman, Polynomial-C, Nannou, Come To Daddy, Boy/Girl Song, VBS.Redlof.B, Xtal, etc etc.
Allemaal prachtige nummers die niet meteen binnen hetzelfde straatje vallen.
5-6 Erg duidelijk lijkt me.
0
geplaatst: 29 april 2006, 22:49 uur
duidelijk ja
6-6
Bjork is ook ver gekomen zeg. Volgende keer mag Tori Amos ook mee doen dan.
6-6
Bjork is ook ver gekomen zeg. Volgende keer mag Tori Amos ook mee doen dan.

0
geplaatst: 29 april 2006, 22:56 uur
Mja, Bjork heeft op elk album wel wat electronic-nummertjes staan. Maar het is niet bepaald de hoofdmoot...
0
geplaatst: 29 april 2006, 22:59 uur
Maar bijna elk album is wel geproduceerd door een vrij 'grote' electronic producer. Graham Massey, Mark Bell, Matmos, Herbert, ...
0
geplaatst: 29 april 2006, 23:01 uur
Yak schreef:
Maar bijna elk album is wel geproduceerd door een vrij 'grote' electronic producer. Graham Massey, Mark Bell, Matmos, Herbert, ...
Ja ....fair enough, maar dan mag Madonna hier eigenlijk ook niet ontbreken
0
geplaatst: 29 april 2006, 23:02 uur
Doe gewoon eens een pop knock-out of zo 
Kan je ook al die triphop recyclen.

Kan je ook al die triphop recyclen.
0
geplaatst: 30 april 2006, 11:35 uur
Zeker een terechte winnaar. Divers, origineel, pionier ... en zowat de enige echte electronic artiest die een beetje succes kon verwerven in het popwereldje.
Alleen jammer dat ik in de gehele knock-out maar één keer de afweging moeten maken heb welke ik nu de beste "electronic" artiest vond (Aphex Twin - Autechre). Verder was het niet veel meer dan de minst electronische cross-over artiesten wegstemmen.
Maar Aphex Twin
Alleen jammer dat ik in de gehele knock-out maar één keer de afweging moeten maken heb welke ik nu de beste "electronic" artiest vond (Aphex Twin - Autechre). Verder was het niet veel meer dan de minst electronische cross-over artiesten wegstemmen.
Maar Aphex Twin

0
geplaatst: 30 april 2006, 11:42 uur
Ondanks dat er rare namen tussen zaten weet je zelf ook wel dat deze KO op deze site niet heel veel anders kon: en anders maak je er eentje geheel voor jezelf. Hoef je je ook niet te ergeren.
Ik zou zeggen: begin alvast met een lijst
Ik zou zeggen: begin alvast met een lijst

0
geplaatst: 30 april 2006, 16:13 uur
Een beetje een zelfde soort winnaar als Metallica bij de metal knock-out.
* denotes required fields.