Muziek / Muziekgames / (nu)Soul/R&B Albums Knock Out
zoeken in:
0
geplaatst: 25 oktober 2006, 08:48 uur
Le Grand Finale is in aantocht. Nog even kijken of ik er wat leuks bij kan verzinnen.
0
geplaatst: 25 oktober 2006, 09:15 uur
DE FINALE!!!!
(tot de 10 met 2 verschil)
STEVIE WONDER – SONGS IN THE KEY OF LIFE (1976)

- 125 stemmen met een gemiddelde van 4,10
- 20 Top-10 noteringen
- Nr. 160 in de Top 250
- Nr. 2 in de Funk Toplijst
- Nr. 5 in de Soul Toplijst
- Nr. 3 in de Toplijst van 1976
- Drie beste nummers volgens de MuMe Users: As, Sir Duke, I Wish
Omschrijving
Dit album heeft sinds de dag dat het gerealed werd ongelooflijk geïnspireerd. De onnavolgbare grooves en unieke timing, de akkoorden die alleen hij maakte, zijn eigenzinnige en virtuoze manier van spelen. Of het nu drums zijn, piano, mondharmonica, Moog of wat dan ook, zijn stem en zijn koortjes, de productie, de arrangementen. Naast dat alles ook nog eens de gewoon waanzinnige songs. En nu, 30 jaar later, verrast het nog steeds.
(vs.)
MARVIN GAYE – WHAT’S GOING ON (1971)

- 138 stemmen met een gemiddelde van 4,21
- 31 top-10 noteringen
- nr. 91 in de top 250
- nr. 1 in de soul toplijst
- nr. 20 in de toplijst van de jaren '70
- nr. 4 in de toplijst van 1971
- Drie beste nummers volgens de MuMe-Users: What's Going On, Inner City Blues (Make Me Wanna Holler), Mercy Mercy Me (The Ecology)
Omschrijving:
What's Going On is de eerste plaat van het label waar een artiest zoveel vrijheid krijgt. Gaye schrijft en produceert het politiek en religieus geladen album zelf en hoewel het om een 'conceptplaat' gaat, houden Motown en Gaye er drie hits aan over: de titeltrack, Innercity Blues en Mercy Mercy Me
(tot de 10 met 2 verschil)
STEVIE WONDER – SONGS IN THE KEY OF LIFE (1976)

- 125 stemmen met een gemiddelde van 4,10
- 20 Top-10 noteringen
- Nr. 160 in de Top 250
- Nr. 2 in de Funk Toplijst
- Nr. 5 in de Soul Toplijst
- Nr. 3 in de Toplijst van 1976
- Drie beste nummers volgens de MuMe Users: As, Sir Duke, I Wish
Omschrijving
Dit album heeft sinds de dag dat het gerealed werd ongelooflijk geïnspireerd. De onnavolgbare grooves en unieke timing, de akkoorden die alleen hij maakte, zijn eigenzinnige en virtuoze manier van spelen. Of het nu drums zijn, piano, mondharmonica, Moog of wat dan ook, zijn stem en zijn koortjes, de productie, de arrangementen. Naast dat alles ook nog eens de gewoon waanzinnige songs. En nu, 30 jaar later, verrast het nog steeds.
(vs.)
MARVIN GAYE – WHAT’S GOING ON (1971)

- 138 stemmen met een gemiddelde van 4,21
- 31 top-10 noteringen
- nr. 91 in de top 250
- nr. 1 in de soul toplijst
- nr. 20 in de toplijst van de jaren '70
- nr. 4 in de toplijst van 1971
- Drie beste nummers volgens de MuMe-Users: What's Going On, Inner City Blues (Make Me Wanna Holler), Mercy Mercy Me (The Ecology)
Omschrijving:
What's Going On is de eerste plaat van het label waar een artiest zoveel vrijheid krijgt. Gaye schrijft en produceert het politiek en religieus geladen album zelf en hoewel het om een 'conceptplaat' gaat, houden Motown en Gaye er drie hits aan over: de titeltrack, Innercity Blues en Mercy Mercy Me
0
geplaatst: 25 oktober 2006, 09:17 uur
Gaat uw gang en bepaal het allerbeste soulalbum allertijden. We gaan tot de 10, met 2 verschil. Have Fun.
0
geplaatst: 25 oktober 2006, 10:15 uur
Ik ga voor Stevie Wonder. Nummer 2 in mijn top 10 en heel dicht tegen de nummer 1 positie aan. Geweldige cd die je bijna de hele dag op repeat kan draaien zonder dat het gaat vervelen.
1-0
1-0
0
Martino
geplaatst: 25 oktober 2006, 12:35 uur
Wat een prachtfinale is het geworden. Ik ga voor Stevie.
3-5
3-5
0
geplaatst: 25 oktober 2006, 16:55 uur
4-8
Fantastisch werk, Reijersen. Jammer genoeg ken ik weinig van dit soort muziek, en kon ik op het begin weinig meedoen. Wél met interesse gevolgd.
Fantastisch werk, Reijersen. Jammer genoeg ken ik weinig van dit soort muziek, en kon ik op het begin weinig meedoen. Wél met interesse gevolgd.
0
geplaatst: 25 oktober 2006, 17:10 uur
luc011190 schreef:
4-8
4-8
Dankjewel

0
geplaatst: 26 oktober 2006, 10:49 uur
Marvin Gaye, gefeliciteerd! 
Hele leuke KO, met prachtige finale, hoewel ik Superfly er van mijn wel in had gemogen.

Hele leuke KO, met prachtige finale, hoewel ik Superfly er van mijn wel in had gemogen.
0
geplaatst: 26 oktober 2006, 14:04 uur
Het was te verwachten op deze site dat Marvin Gaye zou winnen, helaas. Had liever gezien dat Stevie Wonder had gewonnen. Maar What's Going On is natuurlijk ook een mooie classic.
Ik wil iedereen bedanken voor de deelname. Wordt tijd dat ik weer eens wat nieuws verzin met betrekking tot deze genres
Ik wil iedereen bedanken voor de deelname. Wordt tijd dat ik weer eens wat nieuws verzin met betrekking tot deze genres

0
geplaatst: 26 oktober 2006, 14:07 uur
Omdat deze KO drie genres bevatte, namelijk Soul, nu-soul en R&B, ben ik bezig met het maken van een top10 per genre in deze KO.
* denotes required fields.