MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Lange nummers KO

zoeken in:
Omayyad
2-1

Magma door, verassend!

sxesven
Status Seeker schreef:
0-2, vraag me echt af waar ter wereld ik de enige fan van Merzbow kan vinden. Er moet toch ergens iemand zijn die zijn "muziek" koopt, anders had Merzbow nooit zoveel kunnen produceren.

Hier, hier!

Maar serieus, er zijn legio mensen die graag Merzbow draaien, en met regelmaten van de goede man kopen - ik ben er slechts een van.

Merzbow en Sunn O))) verschillen nou overigens ook weer niet zóveel - ik bedoel, natuurlijk, het zijn twee totaal verschillende artiesten, dat wel, maar 't is allebei hemeltergende takkeherrie, en men werkt nog weleens samen ook. Ik wil maar zeggen dat Sunn O))) nu echt niet zoveel toegankelijker is dan Merzbow.

69 Meshuggah - In Death Is Death vs. Surface of Eceon - Ascension

sxesven schreef:
(quote)

Hier, hier!

Maar serieus, er zijn legio mensen die graag Merzbow draaien, en met regelmaten van de goede man kopen - ik ben er slechts een van.

Merzbow en Sunn O))) verschillen nou overigens ook weer niet zóveel - ik bedoel, natuurlijk, het zijn twee totaal verschillende artiesten, dat wel, maar 't is allebei hemeltergende takkeherrie, en men werkt nog weleens samen ook. Ik wil maar zeggen dat Sunn O))) nu echt niet zoveel toegankelijker is dan Merzbow.

Bij Sun O))) kan ik nog ergens muziek constateren, maar bij Merzbow hoor ik alleen maar ruis. Ik laat me niet snel door muziek afschrikken, maar Merzbow vind ik iets teveel van het goede (lees: slechte).

0-1, ken wel leukere nummers van Meshuggah

sxesven
@Status Seeker: Ach, muziek, muziek - dat er bij Sunn O))) sprake is van enige koordenprogressie e.d. maakt het wat mij betreft niet meteen 'muzikaler'; het is en blijft vrij abstract. Daarbij heeft Merzbow ook aardig wat toegankelijke platen met een erg duidelijke lijn en ritmische structuren; enkele voorbeelden zijn Merzbuddha, Music for Bondage Performance, Puroland en Sleeper Awakes on the Edge of the Abyss. Enkel ruis is Merzbow zeker niet (en nooit geweest, overigens, hoewel er noise artiesten die meer aan die omschrijving voldoen); Masami Akita heeft toch net een wat breder pallet dan enkel ruis en feedback, iets wat hem ook onderscheidt van massa's andere noise artiesten.

In ieder geval, back on-topic:

1-1

Het ging net zo lekker met de ko, maar hij valt weer stil. Er zijn hier op het forum vast wel wat mensen die wat van Meshuggah vinden.

Stemmers gezocht

Allebei erg goed, maar Surface of Eceon is toch meer mijn kopje thee.

1-4

Het is trouwens Ascension to the Second Tier of the Outer Plane of Dryystn (Ecyeon).

Ace
Het was een hele zit: takkeherrie vs eentonigheid. Eentonigheid heeft gewonnen.

1-5

70 Alpha Blondy - Jah Houphouet Boigny Nous Parle vs. The Mars Volta - Cassandra Geminni

Ruby1966
0-4

Marcel²
0-6

71 Camel - Lady Fantasy vs. Sigur Ros - Viðrar Vel Til Loftárása

Gast
geplaatst: vandaag om 06:31 uur

geplaatst: vandaag om 06:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.