MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / CD van de week

zoeken in:
Misschien een idee om massaal hier een oude cd uit de kast te halen, en die een week te (her)ontdekken. En na afloop van de week deze cd te bespreken door een ieder...hoe de praktische invulling hiervan wordt weet ik nog niet......het is maar een idee.

Vind ik eigenlijk wel een heel leuk idee...

JonnieBrasco
Nog leuker zou zijn als dit in de site geïntegreerd was... Dat je naast "Nieuw deze week" ook "Uit de kast" of "In the spotlight" of iets dergelijks op de home van de site hebt... De discussie kan dan gewoon bij het album gevoerd worden. Veel werk Jordy?

Ik zie niet helemaal in wat er geïntegreerd moet worden. Leuk idee om een overkoepelend topic te maken, maar discussies over een bepaald album horen op MusicMeter op één centrale plaats plaats te vinden.

Jordy schreef:

Ik zie niet helemaal in wat er geïntegreerd moet worden.

Volgens mij bedoelen ze dat op de voorpagina de CD van de week staat met daarbij een link naar het betreffende album waarbij dan gediscusseerd kan worden.

JonnieBrasco
Precies Lijkt me handiger dan in dit topic over albums te gaan discussieren.

Ideeen genoeg.....maar hoe komen we tot het album van de week?

Iemand kiest de eerste.
Deze kiest vervolgens een tweede persoon die weer een album kiest.

zoiets?

neo
Dis vergane glorie cd's

Kos
Gewoon de top 100 afgaan of zoiets?

Lijkt me het meest arbitrair (en leerzaam )

Nee niet de top 100 afgaan......iets van een cd die ouder is dan vijf jaar oud en hier al meer als 10 stemmen heeft....om toch een cd als cd van de week te hebben die wat algemeen bekend is.

Volgens mij zijn alle albums in de top 100 algemeen bekend, op een of twee na misschien. Ik ken ze iig allemaal van naam. Valt me trouwens op dat ik nog best veel albums uit de top 100 gehoord heb, had ik niet verwacht.

Maar is het een mogelijkheid... om in het menu een cd van de week onderdeel te krijgen. Misschien kan aan een aantal regelmatige bezoekers van deze site worden gevraagd.....om vast een stuk of wat voor te dragen....kunnen we even voorruit!

Dit topic ligt al een maandje dood, had het nog niet gelezen, maar ik vind het wel een heel goed idee Misschien nog eens ter aandacht brengen.

obsessed schreef:
Dit topic ligt al een maandje dood

Zeg maar rustig een jaartje

Lol, dat had ik niet gezien

Vandaar dat ik het gemist heb, toen zat ik hier nog niet

neo
Zal ik dan maar beginnen:

Week 47:

Nino Rota's Amarcord
Het mooiste thema van Rota ooit waarschijnlijk voor de beste (?) film van Fellini.

(afbeelding)

Allemaal stemmen verdorie

Hebben we hier niet al een prima topic voor :'CD's die aandacht verdienen"? Werkt volgens mij prima

Opletten, VDG, dit album moet IEDEREEN deze week eens gaan luisteren, itt CD's die aandacht verdienen. Compleet vrijblijvend uiteraard...

JonnieBrasco
neo schreef:
Zal ik dan maar beginnen:

Week 47:

Komende week is 48 toch?

Paalhaas schreef:
Opletten, VDG, dit album moet IEDEREEN deze week eens gaan luisteren, itt CD's die aandacht verdienen. Compleet vrijblijvend uiteraard...

Ja zo heb ik er al 150 op t lijstje...maar ok..een goede tip is nooit weg

Ik was zelfs al vergeten dat ik dit topic ooit gestart was Kan er nog wel bij. Wordt wel een beetje druk zo

1) cd's die aandacht verdienen
2) stem 20 topic
3) cd's die nog nooit beoordeeld zijn
4) cd van de week

pfff. hard werken dat muziek luisteren

neo
JonnieBrasco schreef:
(quote)

Komende week is 48 toch?

Ja. Maar mensen als ik zeg verdorie stemmen, dan wil ik ook dat er gestemd wordt op Amarcord

Nog zo'n topic wat een stille dood is gestorven.....alhoewel ik weet niet of de geboorte uberhaupt goed is gegaan.

Dood geboren inderdaad. Maar je hebt in ieder geval één goed lopend topic gestart:

http://www.musicmeter.nl/forum/6/220/0

En dat is al heel wat .

Misschien is een week wat weinig tijd. Cd van de maand geen idee? Dan heeft iedereen wat meer tijd. Hoewel je er dan maar 12 in een jaar doet natuurlijk (elk nadeel hep zijn voordeel).

Gast
geplaatst: vandaag om 00:50 uur

geplaatst: vandaag om 00:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.