MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Raad de Clip

zoeken in:
Monsta Kody schreef:

Necro - I Need Drugs, uit 2000. Wel herkenbaar, niet bekend

Valt me tegen dat niemand m wist. Dacht dat het best een bekende video was, zeker op t internet. Zal ook ongetwijfeld op veel weblogs hebben gestaan.

En die van jou, is dat niet The Pharcyde met Drop uit 1995?

artiest en titel zijn iig goed

(afbeelding)
Een makkelijke dan dit keer, tenminste dat denk ik.

JonnieBrasco
Ik zou misschien Fatboy Slim gokken, maar omdat dat toch fout is pas ik maar weer...

das gewoon goed, maar het gaat om het jaar en dat is 2000 ongeveer.

Ik vind zelf eigenlijk dat het gaat om artiest + tracktitel. Dat jaartal kan me gestolen worden want dat is toch in 9 van de 10 gevallen het jaartal waaruit de cd komt. Fatboy Slim is inderdaad goed, nu de tracktitel nog.

JonnieBrasco heeft trouwens het spelletje bedacht dus die bepaalt dus maar of het nu om jaartal of artiest + tracktitel gaat. Ik vond jaartal alleen nogal onlogisch.

JonnieBrasco
BoordAppel schreef:

JonnieBrasco heeft trouwens het spelletje bedacht dus die bepaalt dus maar of het nu om jaartal of artiest + tracktitel gaat.

Doe maar waar je zelf zin in hebt, dit topic is regeltjesvrij Jaartal erbij is pas leuk als het om echt oude dingen gaat (zoals de eerste twee foto's).

JonnieBrasco
Hier de volgende.

(afbeelding)

ElMeroMero
Dit is: de tattoo die afgeeft op de leren zetelbekleding, oftewel: The Cardigans-My Favourite Game.

De clip zal ergens rond 1998 zijn uitgezonden, meen ik me te herinneren.

JonnieBrasco
Klopt exact.

ElMeroMero

(afbeelding)

Moeilijk om te raden

Artiest is geen probleem, maar het nummer en het jaartal wel. Ik wist eigenlijk niet eens dat ie videoclips had gemaakt.

JonnieBrasco
Een nog wat jongere Tom Waits lijkt het wel

ElMeroMero
herman schreef:

Ik wist eigenlijk niet eens dat ie videoclips had gemaakt.

Hij heeft zelfs nog rollen in films gespeeld. Veelzijdig man, die Tom Waits.

Behalve deze videoclip, ken ik eigenlijk alleen de clip van In the Neighbourhood , die in ongeveer dezelfde periode(neem of laat een paar jaar ) werd gemaakt.

1985? 2 jaar na In The Neighbourhood.

Ik stel voor dat twee maanden sowieso als limiet voor de bedenktijd wordt gerekend

ElMeroMero
Het jaar is wel goed, herman, maar wat was het nummer nou ook alweer ?

Ik heb echt geen flauw idee. Iets van Raindogs?

ElMeroMero
Yup

ElMeroMero
*pijnlijke stilte*

Ik neem aan dat ik nu het antwoord moet verklappen, of zijn er toch nog mensen met geniale laatste-minuut invallen?

Van mij zal het niet meer komen. Natuurlijk kan ik wel even Googlen om uit te vinden welke videoclips er van Raindogs zijn gemaakt, maar dat is ook een beetje overdreven.

ElMeroMero
Crypto-hint dan maar:

De tram staat beneden in de stad

Nou, ik denk Singapore. Of zal het toch Downtown Train zijn?

ElMeroMero
Helegaars goed, jij bent ! (pfieuw!)

Ik wil wel, maar waar vind ik stills uit videoclips? Ik kan met google zo snel niets vinden...

typ eens een artiest of titel van een nummer in bij googles afbeeldingen.
Zitten wel stukjes uit clips bij.

Lang niet altijd, maar ik heb er toch een gevonden.

Niet al te moeilijk, denk ik:

(afbeelding)

JonnieBrasco
1992 - Genesis - I Can't Dance

Gast
geplaatst: vandaag om 00:51 uur

geplaatst: vandaag om 00:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.