Muziek / Muziekgames / De grote MuMe-laddercompetitie
zoeken in:
0
geplaatst: 25 november 2006, 12:48 uur
freddze
Lukas
Ouwe
satie
4 Cure-stemmen, geen van jullie heeft gestemd op Zuma, waar Cortez the Killer op staat
Lukas
Ouwe
satie
4 Cure-stemmen, geen van jullie heeft gestemd op Zuma, waar Cortez the Killer op staat

0
geplaatst: 25 november 2006, 12:50 uur
lebowski schreef:

Dus?
0
geplaatst: 25 november 2006, 12:51 uur
Lukas schreef:
Dus?
Dus?
Geen dus, maar op zijn minst opvallend...
0
geplaatst: 25 november 2006, 12:58 uur
Ik heb het in elk geval vaak genoeg gehoord om te kunnen concluderen dat ik het gitaarspel in Cortez the Killer bij vlagen redelijk kan waarderen, maar dat ik het geheel veel te langdradig vind en daarom hier op The Cure stem. Ben ik nu niet meer verdacht 

0
geplaatst: 25 november 2006, 13:02 uur
Het zijn geen verdachtmakingen hoor en The Cure staat stevig in mijn Top 10, maar soms racen nummers door KO's op een manier die ik eh.... nou ja, opvallend vind.
Game on!
Game on!
0
geplaatst: 25 november 2006, 13:10 uur
lebowski schreef:
maar soms racen nummers door KO's op een manier die ik eh.... nou ja, opvallend vind.
maar soms racen nummers door KO's op een manier die ik eh.... nou ja, opvallend vind.
Ondanks dat de nummers dan wel in de harde plaat (hersenpan) zitten, is de K.O. vaak al weer 6 nummers verder als je even de tijd neemt om ze te beluisteren (en dus tegenover elkaar af te wegen) om daarna een oordeel erover te geven.
Dus soms gaat zo'n K.O./laddercompetitie inderdaad te snel om "vakkundig" af te wegen.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 25 november 2006, 13:14 uur
Iets anders. Ik vind deze ladder zeker een interessant concept, maar ik heb de indruk dat het systeem vrij snel overvol raakt... een veelbelovende plaat die nu toegevoegd wordt, moet al snel 10 rondes door voor er een volgende bij mag... en dat kan dan ook nog een nieuwe match van al in de lijst staande platen worden.
Misschien tijd om er twee tegelijk te gaan doen?
Misschien tijd om er twee tegelijk te gaan doen?
0
geplaatst: 25 november 2006, 13:15 uur
Je kan ook de ladder beperken tot een maximum aantal. En eventueel: nieuwe nummers die verliezen tegen nummer laatst mogen niet op de lijst.
0
geplaatst: 25 november 2006, 13:19 uur
Twee tegelijk is niet handig lijkt me, dan wordt het een zooi. Ik denk dat het er vooral mee te maken heeft dat de lijst zich nog een beetje moet 'zetten'. Ik stel voor dat we op een gegeven moment (bijvoorbeeld bij 100 of 250) de omvanggroei 'stopzetten', dat wil zeggen dat het laatste nummer van de lijst af valt. Dan krijg je ook steeds meer een vorming naar een 'echte' toplijst, omdat minder populaire nummers steeds meer afzakken en nieuwe binnenkomers niet vanzelfsprekend een hele rush kunnen maken (wat het dan weer des te leuker maakt als dat wel gebeurt.)
0
geplaatst: 25 november 2006, 13:25 uur
Verve - Bittersweet Symphony (9)
vs.
The Cure - A Forest (10)
als ik t wel heb
vs.
The Cure - A Forest (10)
als ik t wel heb

0
geplaatst: 25 november 2006, 13:25 uur
0-1 (ik ken trouwens ook Urban Hymns niet als geheel, sorry
)
)
0
geplaatst: 25 november 2006, 13:29 uur
sq schreef:
Baas boven baas: kent zowel Zuma als Urban Hymns niet
(quote)
Baas boven baas: kent zowel Zuma als Urban Hymns niet

ik dus ook (niet)...

0
geplaatst: 25 november 2006, 13:32 uur
Lukas schreef:
)
)Da's wel wat anders, Bittersweet Symphony is een stevige hit geweest, dus grote kans dat je 'm kent...
0-5
0
geplaatst: 25 november 2006, 13:34 uur
lebowski schreef:
Da's wel wat anders, Bittersweet Symphony is een stevige hit geweest, dus grote kans dat je 'm kent...
0-5
(quote)
Da's wel wat anders, Bittersweet Symphony is een stevige hit geweest, dus grote kans dat je 'm kent...
0-5
In dat geval was het dus wel een impliciete verdachtmaking
(ik zal er trouwens over ophouden, ik begin mezelf al erg vervelend te vinden nu
)
0
geplaatst: 25 november 2006, 13:45 uur
Eels - Novocaine for the Soul (7) vs. The Cure - A Forest (8)
1-0
1-0
* denotes required fields.