MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Jazz Albums KO

zoeken in:
Haha, look who's back! Welkom terug, Dardan!

pretfrit schreef:
de ko werkt als volgt: twee albums tegenover elkaar. het eerste album dat 3/5/8 (daar zijn ze geloof ik nog niet uit) stemmen heeft gaat door. Uiteindelijk houd je 1 album over en dat is dan (taadaaa...) de winaar!

Bijvoorbeeld:

Miles Davis - In a Silent Way (1969) - Miles Davis - Kind of Blue (1959)

1 - 0

Aha ik snap em denk ik. Wie gaat dit dan op poten zitten? Wat wordt de eerste wedstrijd??

Eerst wordt er een lange lijst gemaakt van een aantal albums, zodat er meerdere rondes komen.

gaat dit nog door?

Ik wacht gewoon rustig in spannning af........ maar het wachten duurt wel lang.......

pretfrit
Jesse schreef:
top5, hoe wou je dat doen?

Maar de halve finalisten van de vorige keer moet wel kunnen:
Eric Dolphy - Out to Lunch
John Coltrane - A Love Supreme
Keith Jarrett - The Survivor's Suite
Miles Davis - Kind of Blue

Zijn ook allemaal albums van artiesten die meerdere hooggewaardeerde albums hebben gemaakt.

Ik zou he tbij Kind of Blue en A Love Supreme houden...staat nu al vast dat ze in de finale komen Dat is op zich niet zo erg (wel heel saai) maar ze slepen allerlei prachtige ander platen de afgrond in, (stel je voor dat in de eerste ronde KoB tegen b.v. Survivor Suite komt) die daardoor ook buiten de aandacht blijven

nu gaan er mensen het argument geven dat ze gewoon er bij horen...en daar hebben ze dan ook helemaal gelijk in.

toch......het is maar een voorstel

Ben het wel met pretfrit eens. maakt de k.o. wel wat spannender en leuker

korenbloem schreef:
gaat dit nog door?

Uiteraard, maar we moeten niet gaan overhaasten.

Iedereen mag gewoon albums aandragen (alleen albums die je zelf kent of albums met minimaal 3 stemmen).

Anderzijds denk ik dat we wel een wat hardere deadline kunnen stellen voor het aandragen (ipv t/m mei). Ik heb alleen zelf nog niet de tijd gehad albums uit te zoeken.

Ja dat vraag ik me ook af, zo niet: geef dan ook effe antwoord!

Ik zie hier niet veel in, dus ik doe niet mee; dat je het ff weet.

Mijn nominaties:

Donald Fagen - The Nightfly (1982)
Eric Dolphy - Out to Lunch (1964)
Esbjörn Svensson Trio - Viaticum (2005)
Miles Davis & John Coltrane - Miles & Coltrane (1958)
Pat Metheny Group - Still Life (Talkin') (1987)
Pat Metheny Group - The Way Up (2005)
St. Germain - Tourist (2000)
Sun Ra - Atlantis (1967)
Weather Report - Black Market (1976)
Weather Report - Heavy Weather (1977)
Yusef Lateef - Eastern Sounds (1961)

Is er eigenlijk een maximum aan albums die je mag aandragen?

In princiepe niet. We starten de KO met een "macht van 2" aantal albums (dus 128, 256, 512, 1024, 2048 enz.). We selecteren eerst een heleboel albums waarna we moeten gaan schrappen of nog extra bij moeten selecteren om tot een van die aantallen te komen. Je mag dus zoveel aandragen als wilt, het is alleen wel mogelijk dat albums geschrapt worden (maar dat gebeurt vast wel democratisch)

De vorige KO heeft 1,5 jaar geduurd met 256 albums.... best weinig, die 256 albums.

Dit is grappig. Jammer dat ik de vorige heb gemist, maar is er nog animo voor een nieuwe episode?

Jawel, op voorwaarde dat iemand anders veel tijd en moeite investeert om het geheel terug op poten te zetten.

gaan we deze nog een keertje doen of niet?

Ik wacht ook nog steeds in spanning..........

Ik wil dit best oppakken als organisator. Maar dat zal dan na mijn vakantie worden. Dus over 4 weekjes beginnen we dan.

Laten we wel wat regels opstellen voor de albums die mee mogen doen. Zoals een minimum van 10 stemmen(of 8 ). Anders valt het stil.

liever niet anders wordt het ook eentonig

Maar het heeft simpelweg geen nut om albums met 1 of 2 stemmen aan de lijst toe te voegen. Want dan kan niemand er op stemmen.

pretfrit
5 stemmen dan...?

pretfrit schreef:
5 stemmen dan...?

5 is een mooi aantal, maar 4 ( ) is wat mij betreft ook voldoende

bijna 3 jaar verder, gaan we nog een nieuw leven inblazen?

voorstel om de oorspronkelijke lijst te gebruiken.

korenbloem schreef:
bijna 3 jaar verder, gaan we nog een nieuw leven inblazen?

voorstel om de oorspronkelijke lijst te gebruiken.

Ik snap inmiddels een beetje hoe het werkt... Maar ik ben bang dat ik van zo'n lijst hooguit iets van 30 albums ga kennen. Dan heb ik ook niet zoveel om op te stemmen, toch? Weet niet of het veel zin heeft dat ik meedoe dan. Ik ben nu trouwens wel wat albums aan het beluisteren uit de vorige KO.

Ik denk dat er sowieso wel wat initiatief is hoor Stefan. Denk dat iig Paap, Paalhaas, The Scientist al wel mee zouden doen, evenals ik. Ook zullen er vast nog wel meer jazzliefhebbers op de site zijn hier. Dardan en Heemskerktollie misschien. Misschien doen er ook nog wel wat users mee met een grote belangstelling voor jazz, zonder dat ze al echt in het diepe zijn gegaan

Ik doe mee in ieder geval

Count me in.......

Gast
geplaatst: vandaag om 05:45 uur

geplaatst: vandaag om 05:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.