MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Jazz Albums KO

zoeken in:
2-1

Martino
Sun Ra wint!

90 Pat Metheny - Travels (vs.) Stanley Clarke - Rock, Peebles and Sand

0-1

1-1

Ziel
2-1

3-1 na beluisteren beide (en ga meteen achter meer van Metheny aan)

Martino
Pat Metheny wint!

91 Billy Bauer - Plectrist (vs.) Charlie Parker & Dizzy Gillespie - Bird & Diz

0-1

fredpit
0-2

Reijersen schreef:
3-1 na beluisteren beide

Daar ga ik wel van uit ja.

Ik moet hier weer passen, ik ken Billy Bauer niet.

Paalhaas schreef:
(quote)

Daar ga ik wel van uit ja.

Tuurlijk ga je daarvan uit. Maar het was meer een verwijzing naar het ontdekken van Pat Metheny.

Ziel
0-3

Het is allang tijd voor de volgende.

92 Franz Koglmann - Cantos I-IV (vs.) Paul Rutherford - Gentle Harm of the Bourgeoisie

Martino
1-1

Ziel
2-1

Martino
Franz Koglmann - Cantos I-IV wint

Martino
93 Terje Rypdal - Rypdal Vitous DeJohnette (vs.) Duke Ellington & Louis Armstrog - The Great Summit

0-1

1-1

Ziel
1-2

Jeremie
1-3

94 Carla Bley & Paul Haines - Escalator over the Hill (vs.) Dexter Gordon - Go

1-0

aslan (crew)
2-0

sq
Ik ken Dexter Gordon als een standaardwerk in het genre. Ik mis iets aan dat ik Carla Bley & Paul Haines niet ken, zo lijkt het. Iemand met een beschrijving? Een associatie met iets dat ik dat ik wel ken?

Escalator over the hill is een kolossale jazzopera van 2 uur lang. Er doen zeer veel muzikanten mee, opgedeeld in 4 orkesten. Uniek album in de jazzgeschiedenis, dus je zou het eens moeten opzoeken om het te begrijpen.

Overigens is Go inderdaad een standaardwerk, maar tegen zoveel geweld kan het niet op als je het mij vraagt.

Martino
4-0

Martino
95 Paul Dunmall - I Wish You Peace (vs.) Charles Earland - Black Talk

0-1

sq
Paalhaas schreef:
Escalator over the hill is een kolossale jazzopera van 2 uur lang. Er doen zeer veel muzikanten mee, opgedeeld in 4 orkesten. Uniek album in de jazzgeschiedenis, dus je zou het eens moeten opzoeken om het te begrijpen.

Wel dat is nog eens duidelijk. Inmidddels sampletjes beluisterd op amazon, en samen met de beschrijving trekt dat wel. Alhoewel, 42 dollar voor een tweedehands exemplaar. Gaat op de tiplijst.

Martino
Charles Earland - Black Talk wint.

96 Cuong Vu - It's Mostly Residual (vs.) Norman Brown - Just Chillin'

0-1

Gast
geplaatst: vandaag om 10:01 uur

geplaatst: vandaag om 10:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.