MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De Jaren 60 KO

zoeken in:

2-2 erg mooi nummer van Sam.

en een wat mindere Yardbirds, net of dit nummer "niet loopt" of zo, ' n beetje gekunsteld, naar mijn bescheiden zeer persoonlijke mening natuurlijk

3-2 een minder nummer van The Yardbirds? Het is veruit de beste van The Yardbirds. Een nummer dat zijn tijd vooruit was en naar mijn mening één van de beste en belangrijkste singles uit de jaren '60. Als iemand mij zou vragen waarom The Yardbirds pioniers zijn, dan zou ik alleen dit nummer laten horen. En dat terwijl het nummer van Sam Cooke maar een gewone single is die niet boven de massa uit komt. 'Happenings Ten Years Time Ago' zou hier afgetekend moeten winnen.

titan (crew)
3-3

zo zie je maar hoe meningen kunnen verschillen.

fredpit
Ik kan me in in beide meningen vinden..Het is net alsof het nummer niet "los"komt maar is verder een voor die tijd bijzonder nummer

4-3

Oldfart schreef:
zo zie je maar hoe meningen kunnen verschillen.

Dit lijkt me meer objectief; het nummer van the Yardbirds is zijn tijd gewoon vooruit. Niemand in de mainstream in 1966 klonk zo.

Ik vond de Yardbirds normaal gesproken goed; persoonlijk alleen dit nummer niet.

fredpit
Overigens.... naar mijn bescheiden en uiteraard zeer persoonlijke mening kan ik zeggen dat iedere single van Sam Cooke boven de massa uitkomt.

In zijn genre zeker en zeker dit nummer

fredpit
En toch stem ik hier de Yardbirds

fredpit schreef:
Overigens.... naar mijn bescheiden en uiteraard zeer persoonlijke mening kan ik zeggen dat iedere single van Sam Cooke boven de massa uitkomt.

Ik verwachte al commentaar op mijn uitspraak . Dan heb ik het slecht verwoord. Met 'de massa' bedoel ik niets slechts, in 'de massa' zitten voor mij even goed de meeste singles van The Beatles of the Stones .

musicfriek schreef:
In zijn genre zeker en zeker dit nummer

Dat zal best wezen . Dit nummer van Sam Cooke is zeer goed in zijn genre. Maar het verschil is dat het nummer van the Yardbirds wat mij betreft in alle genres in de hele popgeschiedenis één van de beste singles is.

fredpit
222 Who - I can see for miles vs Sam and Dave - You don't know what you mean to me

fredpit
2-0

Marcel²
5-0

Ace
5-0

fredpit
223 Doors - The end vs Rolling Stones - As tears go by

fredpit
2-1

luisteraart
4-1

Marcel²
5-1

Sheplays
6-1

Gast
geplaatst: vandaag om 19:16 uur

geplaatst: vandaag om 19:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.