MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / R&B en (Nu)Soul Songs KO

zoeken in:
kArIzMa_TuRk
yasper schreef:
Misschien zitten er nog verrassende wendingen/mooie momenten in het nummer die je m.b.v. een sample van 30 seconden simpelweg niet hoort, dus vandaar
Klopt! maargoed

2-4
kende McComb niet; klinkt niet onverdienstelijk

kArIzMa_TuRk
stand is nu

2-4

kArIzMa_TuRk
526. Amy Winehouse - Fuck Me Pumps(vs.) Ann Peebles - One Way Street

Social_Mask
1-0
Tijdje geleden dat ik beide nummers kende

2-0

kArIzMa_TuRk
527. Albert King - Killing Floor (vs.) Dyke & The Blazers - We Got More Soul

en toen waren er weer 2 onbekende

Social_Mask
Albert King zelf ken ik wel, maar dat nummer niet. Die 2de..nooit van gehoord

1-0
Killing Floor stond in het begin vast op de playlist van Jimi en zijn Experience: Klassieker

Albert King was ook niet voor niets 1 van de grote voorbeelden van Hendrix; weet het niet zeker meer , maar ik meen me vaag te herinneren dat Jimi in het circuit van kleine R&B clubs in de eerste helft van de jaren zestig wel eens met King heeft gespeeld, dan wel heeft begeleid.

"de andere King" was sowieso een erg belangrijke en invloedrijke muzikant; neem deze plaat:
http://www.musicmeter.nl/ar...

hierop staan nummers die zijn gecoverd door: Cream, Taste( Rory Gallagher), John Mayall en zijn Bluesbreakers en zelfs de harde rockers van Blue Cheer

We hebben hier een kenner

Die andere 'andere' King is natuurlijk BB, die hier overigens maar weinig aan bod komt

Oldfart schreef:
Die andere 'andere' King is natuurlijk BB, die hier overigens maar weinig aan bod komt

Meer blues he.

Iemand anders moet ons even aan een link voor Dyke & the Blazers helpen.

kArIzMa_TuRk
tweede disc, eerste lied

Dyke & The Blazers

kArIzMa_TuRk
2-1 duh

kArIzMa_TuRk
528 . Ellis Hooks - Black Wolfe Bone (vs.) Mary J. Blige ft. Raphael Saadiq - I Found My Everything

kArIzMa_TuRk
0-1

0-2 Echt een prachtige song.

Ellis Hooks

ook prachtig./

Gast
geplaatst: vandaag om 05:24 uur

geplaatst: vandaag om 05:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.