MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
24.

Listening - Stoned Is (6)

Is niet stoned... Ik vind hier niet zo heel veel aan.

Bodypolitics- Completely Absent (7)

Prima rustig nummer niet heel spannend maar wel goed en degelijk.

Rip Rig + Panic - Bob Hope Takes Risks (9)

Ja hoor heel erg lekker dit. Beetje chaos, fijne toeterts, stemmetje gaat fijn alle kanten op. De burostoel danste mee

Kaleidoscope - Seven-ate Sweet (9)

Is niet stoned wel verlicht na zo'n heerlijk psychedelisch, goed uitgebalanceerd nummer met een heerlijk viooltje. Dit is voor mij geen dagelijkse kost maar op zijn tijd mag ik dit graag luisteren (en ook hier weer een beetje chaos... Ik hou ervan)

8-6-10-10

Deadline 11-4 18.00

the viking schreef:
Inderdaad erg jammer, ook jammer dat jij deze keer niet meedoet Leon. We deden vanaf het eerste uur al mee aan de alternatieve ko

Weinig tijd gehad om op zoek te gaan naar geschikte nummers, ik zou teveel in herhaling vallen.

Je kunt ook meestemmen zonder eerst genomineerd te hebben, eventueel

Dat klopt, maar dan doe ik een beetje voor spek en bonen mee.
Volgende keer beter.

Uitslag

1. Kaleidoscope - Seven-ate Sweet , 10 punten , gemiddelde 7,41
2. Rip Rig + Panic - Bob Hope Takes Risks , 10 punten , gemiddelde 6,95
3. Listening - Stoned Is , 8 punten , gemiddelde 7,02
4. Bodypolitics- Completely Absent , 6 punten , gemiddelde 6,52

17 deelnemers

25.

Filthy Dukes - This Rhythm
Heritage Blues Orchestra - Get Right Church
Sherwood - Worn
Beat Happening - You Turn Me On

0-0-0-0

Deadline 12-4 18.00

25.

Filthy Dukes - This Rhythm 7,1
Lekkere beat

Heritage Blues Orchestra - Get Right Church 7,4
Prima bluesnummer met een gospel sausje. Deze band was pas nog in Nederland.

Sherwood - Worn 6,8
Iets te kabbelend.

Beat Happening - You Turn Me On 5,6
Niet mijn ding. En die stem van die zanger ook niet.

1-1-0-0

Deadline 12-4 18.00

Salvadore schreef:
Je kunt ook meestemmen zonder eerst genomineerd te hebben, eventueel

Lijkt me ook, anders zouden we toch ook alleen meestemmen in de battles waarin eigen nominaties meedoen? Heb in de vorige ladder mijn nominatie toevallig geen puntje gegeven.

Maar goed, je moet er ook maar net zin in hebben.

Bijna elke keer overweeg ik ook te stoppen,omdat het platenarsenaal waaruit ik kan putten lijkt op te drogen.Het vreemde nu is dat mijn lijstje voor de volgende alternatieve ko keer al praktisch gereed staat.Rare tendens.Helemaal nu ik waarschijnlijk een electronic/dance nummer ga nomineren,iets wat ik sinds mijn inschrijving hier op MusicMeter nog nooit eerder heb gedaan. De wonderen zijn de wereld dus nog niet uit.

DjFrankie (moderator)
deric raven schreef:
Volgende keer beter.

Spel gaat er ook om dat je nieuwe dingen leert kennen, dat lukt me altijd wel.
Het is leuk als mijn nominaties bij anderen aanslaan, maar geen must. Merk nu ook een zeer gevarieerd gezelschap, en ben ook blij dat er weer eens een vrouw meespeelt .

Met dit gezelschap zou ik best eens een muziekavondje willen doen.

Van die diverse k.o's wordt ik juist erg moe de laatste tijd, dit is dan een stuk interessanter.

deric raven schreef:

Ik zie echt niet in waarom je niet aan een topic zou meedoen waarvoor je zelf niets genomineerd hebt dan wel waarom je dan een beetje voor spek en bonen zou meedoen ??? Het gaat er - zeker bij dit topic - toch om, om nieuwe muziek te ontdekken en /of te beoordelen en een waardering mee te geven, dat staat toch helemaal los van het feit of je zelf wel of geen nominaties hebt ingediend.

Telkens als ik wil inhaken, en een eigen nominatie zie, denk ik altijd: 'nah, ik wacht nog wel even', waarna ik de ronde er na vergeet, en alsnog niet inhaak. Awel, dan nu toch maar bij mijn eigen nominatie inhaken, want bij de vorige edities kwamen er zo nu en dan bijzonder interessante songs langs. De moeite absoluut waard, dus. Met uitleg (/mening) bij elke song, bij voorkeur, en natuurlijk enkel als ik de tijd vinden kan.

25.

Filthy Dukes - This Rhythm 7,5
Tof nummer. Geschikte stem ook, bij de beatzsj, een geslaagde combi. Wel een bijzonder beangstigende clip, overigens, die voor mijn gevoel een totaal andere scène neerzet dan het nummer mij in eerste instantie via het gehoor toonde: een opzwepende vrolijkheid bij het gehoor, en door mijn ogen een donkere beklemmendheid. Dan bij herbeluistering valt het wel te snappen - She's so lost, inside this rhythm. Die oogen, brr. Goed nummer, though.

Heritage Blues Orchestra - Get Right Church 5,5
Van blues kan ik erg houden, maar dit is niet mijn soort blues. Te zoet, en gepolijst, denk ik. Wat mij betreft (ofwel: in mijn geval) bevalt de wat rauwere blues meer, waar je de blues, de tragedie, het verdriet in de stem terughoren kan - een uitlaatklep, uit noodzaak; wellicht het verschil weer tussen de blúés spelen en de blues spélen. Maar altijd moeilijk te zeggen, die grens ligt bij ieder weer anders. Dit zit bij mij dan aan de verkeerde kant, en mijn oordeel is dan ook niet overweldigend positief;

Sherwood - Worn 5,0
Zeer poppy nummer, vnl. door het duet, en daardoor is het wellicht niets voor mij. Ik denk wel oprecht dat dit nummer het goed zou doen op de radio.

Beat Happening - You Turn Me On 8,0
Eigen nominatie, dus mijn enthousiasme is niet heel opzienbarend te noemen. Zelf word ik bijzonder blij van het stemgeluid van de zanger, dat lekker loom en nonchalant is. Popliedjes die dan tóch nog dat rommelige hebben, die kunnen het zeer goed doen bij mij.

1-1-1-1

Deadline 12-4 18.00

De winnaars van deze ronde zijn duidelijk, wat mij betreft.

El Ninjo schreef:
(quote)
Ik zie echt niet in waarom je niet aan een topic zou meedoen waarvoor je zelf niets genomineerd hebt dan wel waarom je dan een beetje voor spek en bonen zou meedoen ??? Het gaat er - zeker bij dit topic - toch om, om nieuwe muziek te ontdekken en /of te beoordelen en een waardering mee te geven, dat staat toch helemaal los van het feit of je zelf wel of geen nominaties hebt ingediend.

Ach, deric bedoelt gewoon dat 't leuker is als je zelf ook nog genomineerd hebt. Dat geeft toch een extra spelelement. Neemt niet weg dat iedereen mee kan doen, of je nu wel of niet genomineerd hebt.

2MY
25.

1. Filthy Dukes - This Rhythm 8
2. Heritage Blues Orchestra - Get Right Church 8
3. Sherwood - Worn 7
4. Beat Happening - You Turn Me On 6,5

1. Filthy Dukes - This Rhythm // Electronisch nummer dat volgens mij perfect overeind blijft zonder de vocalen, misschien zelfs nog beter.
2. Heritage Blues Orchestra - Get Right Church // 1:01 in de 'clip' was effe een WTF-momentje. Maar toen bleek dat die zware stem niet uit de tengere zangeres kwam, daalde er weer vrede in mijn gemoed. Funky blues... 'k word er zelfs vrolijk van.
3. Sherwood - Worn // Twarres heeft duidelijk een grote invloed gehad op de internationale muziekscene. Ik vind dit soort van kampvuurgitaarnummertjes wel oke.
4. Beat Happening - You Turn Me On // Het begint tof tegendraads, maar even verderop lijkt het alsof er een dronken zwerver per abuis in een karaokebar is verzeild geraakt en niemand hem buiten durft te gooien. Want hij ziet er gemeen uit. En hij gooit met uitwerpselen.

2-2-1-1

Deadline 12-4 18.00

2MY schreef:
1:01 in de 'clip' was effe een WTF-momentje. Maar toen bleek dat die zware stem niet uit de tengere zangeres kwam, daalde er weer vrede in mijn gemoed.

Ik had precies hetzelfde

Salvadore schreef:

Ach, deric bedoelt gewoon dat 't leuker is als je zelf ook nog genomineerd hebt. Dat geeft toch een extra spelelement.

Ja, dat snap ik en dat zal ik ook niet ontkennen, maar ik zie niet in waarom je dan helemaal zou afhaken, dan gaat er bij mij dan weer niet in...maar dat ligt wellicht aan mij . en ook wel jammer want ik kan de mening van deric altijd wel waarderen.

25.

Filthy Dukes - This Rhythm 5,6 (wel een beat maar verder niet erg bijzonder)
Heritage Blues Orchestra - Get Right Church 7,7 (prima bluesnummer)
Sherwood - Worn 7,6 (wel lekkere folkpop)
Beat Happening - You Turn Me On 4,3 (klinkt nogal amateuristisch)

2-3-2-1

Deadline 12-4 18.00

25.

Hypnotiserende tune. Prima nummer 7,5

Heritage Blues Orchestra - Get Right Church
Lekkere blues, fijn ritme, kan nog wel verder groeien. 7,5

Sherwood - Worn
Wel aardig. 6,5

Beat Happening - You Turn Me On 
Nee, geen fijne sound voor mij 6,0

3-4-2-1

Deadline 12-4 18.00

Ik volg het wel redelijk, maar heb geen tijd om alles te luisteren.
Ik vind dat ik elke nominatie een stem en toelichting moet geven, maar er staat veel goeds tussen, vooral het lijstje van El Ninjo spreekt mij aan (zoals meestal) en nieuwkomer Vleertje, die duidelijk in de Nick Cave hoek zit.
Ook muziek van 50 Foot Wave (Kristin Hersh), Rip, Rig + Panic, Diary Of Dreams en Mary Onettes vind ik erg goed.

DjFrankie schreef:
[ ben ook blij dat er weer eens een vrouw meespeelt .

Met dit gezelschap zou ik best eens een muziekavondje willen doen.

Ik begrijp dan ook werkelijk niet waarom er niet meer vrouwen zich met muziek bezig houden. Het stomste compliment wat ik ooit kreeg of in ieder geval het lompste was je weet wel veel van muziek voor een meisje.... Alsof je als vrouw geen oren hebt of geen musicofiel kunt zijn.

Ik merk dat ik hier een stuk vrolijker van word dan van de ladders waar dat wat ik goed vind vaak in de onderste regionen blijft sukkelen.

De Nick Cave hoek moi

DjFrankie (moderator)
25.

Heerlijk nummer zeg 8

Lekker begin, maar vanaf de zang, dan wordt het minder interessant 6,8

Sherwood - Worn
Leuk tussendoortje, overtuigt me niet helemaal, maar niet slecht 7
Zit in de hoek van mister and Missisippi

Ja, dit vind ik dan wel weer geweldig, mooie sound 7,8

4-4-2-2

Deadline 12-4 18.00

25.

Filthy Dukes - This Rhythm 7
Scissor Sisters zijn niet ver weg. Maar die zijn toch iets swingender. Maar lang niet slecht dit.

Heritage Blues Orchestra - Get Right Church 6
Wat saaie gospelblues

Sherwood - Worn 6
Ook niet al te opwindend, beetje kleurloos allemaal. Ben geen fan van de meeste duetjesfolk.

Beat Happening - You Turn Me On 6,5
Wel aardig, dit rommeltje, heeft geluk in een zwakke battle te staan wat mij betreft. En hou eens op met dat woord amateuristisch hier.

5-4-2-3

Deadline 12-4 18.00

Slechts de puntjes:

25.

Filthy Dukes - This Rhythm: 7,25

Heritage Blues Orchestra - Get Right Church; 9

Sherwood - Worn:6

Beat Happening - You Turn Me On: 6

6-5-2-3

Deadline 12-4 18.00

25.

Filthy Dukes - This Rhythm 7,5
Niet wereldschokkend maar een lekker nummer met een lekkere beat, gewoon een leuke ontdekking.

Heritage Blues Orchestra - Get Right Church 6,0
Muzikaal wel in orde, maar nogal gezapig gezongen waardoor ik het al snel saai vind worden.

Sherwood - Worn 6,0
Dit is me ook net iets te weing lief en te veel braaf..

Beat Happening - You Turn Me On 7,4
Ook niet superopzienbarend, maar dat komt m.n. door de stem denk ik want daar ben ik niet echt kapot van, dat rammelende gitaarwerk ligt dan weer meer in mijn straatje.

7-5-2-4

Deadline 12-4 18.00

25.

Lekker tempo, goeie beat en de bliepjes op de juiste plek. (7.0)

Heritage Blues Orchestra - Get Right Church (6,2)
Het stoort me niet maar het wordt nergens spannend.

Sherwood - Worn
Mooie samenzang maar het klinkt wat te eenvoudig. (6,8)

Jammer, muzikaal dik in orde maar de stem verknalt het. (6,4)

8-5-3-4

Deadline 12-4 18.00

25.

Filthy Dukes - This Rhythm 9
Fijne crossover tussen dance en rock, heb dit altijd een toffe plaat gevonden.

Heritage Blues Orchestra - Get Right Church 6
Luistert lekker weg, maar grijpt me niet echt bij de kladden.

Sherwood - Worn 4,5
Kleurloze folkmuziek, ongeveer zo spannend als kijken naar een glaasje water.

Beat Happening - You Turn Me On 9
Ik wist niet dat Lee Hazelwood rammelende 80s lo-fi had gemaakt. Toffe ontdekking!

9-5-3-5

Deadline 12-4 18.00

25.

Filthy Dukes - This Rhythm 7,9

Krijg spontaan zin om te bewegen als ik dit hoor. Lekkere beat.

Heritage Blues Orchestra - Get Right Church 5

Dit is gewoon niet zo mijn ding. Van sommige dingen hou je gewoon niet zo.

Sherwood - Worn 4

niet uitgeluisterd wegens zzzzlaapverwekkend.

Beat Happening - You Turn Me On 8,5

Ja lekker potten en pannen en love the voice. Het heeft iets verveeld sexy over zich...

10-5-3-6

Deadline 12-4 18.00

25.

Lekkere dansbare electro met donker randje dat toch opwekkend is/lijkt 7.4

Zondagmiddagblues voor familie-uitjes. Om door te spelen aan bevriende bluesallesvreters, maar niet zozeer voor eigen gebruik. 5.7

Sherwood - Worn
Saai folkduetje 4.5

Vuig, smerig ratelen-ende-rommelen met loom, nonchalant, snauwend donkere stem. Lekker is dit. 8.1

11-5-3-7

Deadline 12-4 18.00

Volgens mij klopt de stand niet.
Bij Masimo al fout gegaan.
Filthy Dukes +1 en Sherwoord -1

Dan wordt de stand volgens mij:
12-5-2-7

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:01 uur

geplaatst: vandaag om 05:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.