MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
1.
Eaux - New Peaks 7,5
Lekkere electronic om deze top-152 mee te beginnen.

Ambrosia - Cowboy Star 7,2
Filmisch, bombastisch georkestreerd en zeer Amerikaans. Het boeit me wel.

Epic Soundtracks - Fallen Down 5,5
Als de zang onzuiver is, moet daar veel tegenover staan. Dat is hier niet zo.

Hauschka - Radar 7,0
Hauschka zet een mooie mix van klanken neer. Ergens mis ik ‘iets’.

7-4-6-9

Deadline: 15-10 18.00

Eaux - New Peaks 7
Prima electro, maar het had de break wel even nodig, hoe kort ook. Na de break wordt het allemaal gelukkig wel wat spannender. De zangstem is fijntjes.

Ambrosia - Cowboy Star 7,1
Ach bombast, soms gaat het inderdaad behoorlijk over de top, maar als de banjo dan weer inrukt, kan het hier weer weinig kwaad doen. Totdat één en ander dan weer aanzwelt. Tja, lastig nummer. Heeft zeker het effect wat we "vroeger" hoorden in de nodige westerns. En dna kont ook de hunchback van de Notre Dame nog even om de hoek kijken. Een stormvloed aan effecten, tot dat John Wayne aan de einder verdwijnt. Wat moeten we hier nou als waardering neerpennen...Toch heeft het net iets meer potentieel dan Eaux. En dat zegt een electronic liefhebber.

Epic Soundtracks - Fallen Down 7,5
Gewoon een heel lekker gezapig (in dit geval positief bedoeld, ja , ja) sfeertje. Prima nummer.

Hauschka - Radar 5,5
Net geen minimal. Nu ben ik daar ook niet direct een liefhebber van. Over het geheel niet boeiend genoeg om dit nog eens op te zetten. Minste van de vier.

7-5-7-9

1.
Eaux - New Peaks 7,5
Dromerige electropop die in eerste instantie redelijk braaf en vlak bij mij overkwam maar die me 2 luisterbeurten verder toch gaat intrigeren en onderhuids.kruipt.

Ambrosia - Cowboy Star 3,0
Help, dit is precies de soort muziek waar ik giga allergisch voor ben. Laten we het er maar op houden dat dit totaal maar dan ook totaal niet my cup of tea is voordat ik onaardige dingen hierover ga zeggen en er nog 2 pt af ga trekken. Een typisch geval van smaken verschillen zullen we maar zeggen.

Epic Soundtracks - Fallen Down 4,8
Zouteloos is het eerste woord wat bij me opkomt en daar kan de laatste minuut van het nummer ook niets meer aan veranderen en wie of wat er aan meegewerkt hebben ook niet.

Hauschka - Radar 6,8
Ondanks dat ook dit nummer bij herbeluisteren meer gaat intrigeren blijft mijn algemene indruk die van “net niet” en “er mist net iets maar ik weet niet goed wat”.

8-5-7-10

1.
Eaux - New Peaks 7,3
Wel lekker nummer, klinkt goed en ritme is aanstekelijk.

Ambrosia - Cowboy Star 9,2
Zoals Salvadore zegt een typische dynamo nominatie, alles wat hiervoor is gezegd, zowel aardig als onaardig, is waar. Beetje lastig nummer inderdaad door alle overgangen maar wilde wat ALT 152 aandacht voor Ambrosia, typisch Amerikaanse band en klanken.

Epic Soundtracks - Fallen Down 4,0
Epic is dit zeer zeker niet, het nummer heeft meer pretentie dan dat eruit komt

Hauschka - Radar 8,0
Intigrerend, fascinerend, apart en smaakt naar meer van Hauschka, ben wel benieuwd.

8-6-7-11

1.
Eaux - New Peaks.Maggie Reilly achtige zang,al haalt ze niet helemaal dat niveau.De sound vond ik eerst nogal cheesy klinken maar zoals El Ninjo ook al opmerkte kruipt het na een paar luisterbeurten toch ongemerkt onder je huid.De break bevat volgens mij een verkapte sample van Falco's Der Kommissar.(7)

Ambrosia - Cowboy Star .Ambrosia heb ik wel eens wat eerder van gehoord en mijn kritiek op dit soort muziek is dat het mij allemaal wat te braafjes klinkt en de spanningsboog ontbreekt.Toch een ruime voldoende(6,5)

Epic Soundtracks - Fallen Down .Jaren 70 aandoende vocalen.Begint flets maar allengs na zo'n 2,5 minuten wordt het beter in mijn oren.(6,7)

Hauschka - Radar .Zenuwachtig intro maar daarna komt het goed los.Fraaie experimentele jazzy achtige klanken doemen op en maken het tot een boeiend en swingend geheel .De meest originele nominatie van deze eerste ronde(7,2)

9-6-7-12

Het is weer begonnen!

1.

Eaux - New Peaks. Lekker begin van deze editie van de Alt 152. Introvert dromerig, zowel de mooie vrouwenstem als de electro. Break-thema komt passend terug in het outro, dat echter wel wat aarzelend is. Benieuwd naar die ep. 7.3

Ambrosia - Cowboy Star. Het soort van progrock waarop ik mij bekende liefhebbers altijd tip bij ontdekking (zal dat ook hiermee doen), maar niet het soort progrock waarvan ik zelf hou. ELP meets Genesis in the American way? Voor mij is het 1e progrock-stuk te gladgepolijst. Het middenstuk klinkt inderdaad als (cowboy)filmmuziek, populair klassiek. Het 3e en laatste stuk is erg kort, lijkt wat afgeraffeld door enkel wat thema´s te reprisen. Als geheel wat rommelig en, voor mijn smaak, te glad. 4.8

Epic Soundtracks - Fallen Down. Heeft idd veel weg van een 7ies-sound. De stem bevalt niet zo, een soort Alex Chilton die er soms net naast zit. Gitaartje ratelt lekker, en krikt het geheel nog op tot een krappe voldoende. 6

Hauschka - Radar. De meest ´alternatieve´ nominatie van deze ladder. Alles straccato, minimaal, het experiment is geslaagd. Een 7.7 Een remix met toegevoegde beats kan mooi worden...

10-6-7-13

deric raven had dat toch goed gehoord, de link van Ambrosia met APP, aangezien Wiki meldt:
The first album, Ambrosia, produced by Freddie Piro, was released in 1975. It spawned the Top 20 chart single "Holdin' On To Yesterday" as well as the minor hit "Nice, Nice, Very Nice." The latter sets to music the lyrics to a poem in Kurt Vonnegut's Cat's Cradle. The album was nominated for a Grammy award for Best Engineered Recording (other than Classical). Alan Parsons was the engineer for Ambrosia's first album and the producer for their second. All four members of Ambrosia played on the first Alan Parsons Project album, Tales of Mystery and Imagination, which was recorded soon after Ambrosia's first album. David Pack later appeared on the Alan Parsons album Try Anything Once (1993), co-writing, playing and providing vocals on three songs.

DjFrankie (moderator)
uitslag:

1. Hauschka - Radar 13 pt gem: 7,27
2. Eaux - New Peaks 10 pt gem: 7,34
3. Epic Soundtracks - Fallen Down 7 pt gem: 6,39
4. Ambrosia - Cowboy Star 6 pt gem: 6,24

18 deelnemers

DjFrankie (moderator)
2.

Quakers – War Drums
Zinja Hlungwani - N'wagezani My Love
Ditte Elly - We'll Meet Again
Curve - Chinese Burn

0-0-0-0

Deadline 16-10 18.00

Quakers – War Drums: Inderdaad, boze tribal drums, mooi met die rap en piano er doorheen. Zonde van het einde. 8
Zinja Hlungwani - N'wagezani My Love: Prima ritme, dansbaar, vrolijk en zomers. 7
Ditte Elly - We'll Meet Again: Mooie dromerige folk; klinkt vrij oud, maar dat is het dus niet. 7,5
Curve - Chinese Burn: Curve blijft voor mij die band van dat prachtige Fait Accompli. Deze hakt er ook heerlijk in, klinkt een beetje als Junkie XL en The Prodigy meets Garbage. Wel erg lekker. 8,3

1-0-0-1

Deadline 16-10 18.00

2MY
2.

1. Quakers – War Drums 7
2. Zinja Hlungwani - N'wagezani My Love 6
3. Ditte Elly - We'll Meet Again 6,5
4. Curve - Chinese Burn 7

1. Quakers – War Drums / Het doet me half aan iets uit de Full Monty- of Billy Elliott-soundtrack denken (het gejuich en megafoongeroep) , en half aan iets van Gorillaz (die tweede rapper). Er zitten goeie dingen in, het geheel komt me te druk over. En dat einde: wsl gaat het album na die plotse stop gewoon onmiddellijk verder in het volgende nummer?
2. Zinja Hlungwani - N'wagezani My Love / Tracy Chapman-achtige worldpop waar vreemde geluidseffectjes verwerkt zijn die ik op een acid/new beat-plaat zou verwachten. Vreemde combinatie. Uiteindelijk wordt het repetitieve ritme op den duur me toch wat te saai.
3. Ditte Elly - We'll Meet Again / Hier wordt ook repetitief getokkeld. Nummertje is mooi in z'n eenvoud, maar kan me nergens écht grijpen.
4. Curve - Chinese Burn / Leuk, wat dance in de alternatieve. Niet een absolute topper, maar wel leuk voor een keer.

2-0-0-2

Deadline 16-10 18.00

Niet zo'n beste ronde-poule …

2.

Quakers - War Drums
Nee, dit is het niet voor mij, vooral vocaal niet. 5,5

Zinja Hlungwani - N'wagezani My Love
Vermoeiend, weinig te beleven, was blij dat het over was, ook niks voor mij 5,5

Ditte Elly - We'll Meet Again
Niet slecht maar wel 13 in een dozijn met het thema "rustige liedjes met akoestische gitaar" 6,5

Curve - Chinese Burn
Wat een contrast met je vorige. Vrij zenuwachtig, Prodigy-achtig. Zal geen favoriet van mij worden 6,5

2-0-1-3

Deadline 16-10 18.00

DjFrankie (moderator)
2.

Quakers – War Drums 7
Zinja Hlungwani - N'wagezani My Love 6,2
Ditte Elly - We'll Meet Again 7,5
Curve - Chinese Burn 7,5

2-0-2-4

Quakers : Agressieve rap, doet me ergens wel aan Bodycount denken, inderdaad het abrupte einde van deze track zal zo wel niet horen.
Zinja: Afrikaanse popmuziek, blijft vbeelal hangen in hetzelfde patroon en daardoor wordt het zeker niet interressanter
Ditte Elly : Gevariierd 4-tal deze keer, dit is de gevoelige folk die mij wel kan bekoren. Ligt prima in het gehoor.
Curve: Nog ff een bochtje om en we horen een totaal ander techno geluid, Ik kan me helemaal vinden in Deric's associatie van Junkie Xl en Garbage

Deadline 16-10 18.00

QUAKERS-War Drums 6
Ben geen hiphop-kenner, kan het wel appreciëren, en dit klinkt ook wel redelijk, maar doet me niet uit mijn stoel springen.

ZINJA HLUNGWANI-Nwa Gezani My Love 6
Kan ermee door, beetje Afrikaans gaat er wel in op tijd en stond, geef deze mijn ronde-stem, hij scoort net als Quakers net boven de middelmaat, maar denk dat het Afrikaans nummer de underdog in deze poule is en vandaar een stemmetje hiervoor.

DITTE ELLY-We'll Meet Again 4
Mijn vriendin luistert constant naar dit soort muziekjes, Laura Marling, Ane Brun, Sophie Zelmani en dergelijke, dus ik heb gewoonweg een overdosis van dit genre binnen.
Niet dat het slecht is, maar dit genre boeit me tegenwoordig weinig

CURVE-Chinese Burn 7
Lords Of Acid style, mijn ding wel, al klinkt het toch een beetje gedateerd, voor mij beste nummer van de 4, maar eerder doordat andere nummers me niet raken, in een sterkere poule was dit nummer misschien niet doorgegaan

2-1-2-5

Deadline 16-10 18.00

2.
Quakers – War Drums 8,5
Ik ken het nummer niet, maar het abrupte einde lijkt me te kloppen. De eerste rapper vind ik sterker dan de tweede. Extra punten voor de prachtige piano.

Zinja Hlungwani - N'wagezani My Love 6
Ook de commentaren op dit nummer worden saai. De effectjes en de zangeressen maken er een voldoende van. Voor de rest is het inderdaad saai.

Ditte Elly - We'll Meet Again 5
Het kan nog saaier. Dit nummer gaat helemaal langs me heen.

Curve - Chinese Burn 7,5
Het nummer roept bij een vreemde associatie op, namelijk CannonBall van The Breeders. Verder is het niet zo bijzonder. Wel goed voor een puntje.

3-1-2-6

2MY
Country Trash schreef:
Sophie Zelmani en dergelijke

Helaba, geen slechte dingen over ons Sophie he!

1. Quakers – War Drums 6,2
2. Zinja Hlungwani - N'wagezani My Love 7
3. Ditte Elly - We'll Meet Again 6
4. Curve - Chinese Burn 7,7

1. Quakers zijn toch van die gezellige vriendelijke religieuzen? Waarom ze dan zo trommelen en rappen snap ik niet helemaal want ik zie de associatie niet zo. Het is niet slecht maar het is ook niet waanzinnig.

2. De regen verdwijnt kortstondig bij deze warme klanken. Zeer welkom op zo'n grijze dag als vandaag. Gewoon prettig in het gehoor liggende wereldsound maar niet zo opwindend als wereldmuziek ook kan zijn.

3. Tja liefjes maar ook wat lafjes.

4. Jammer hoor dat de chinees aangebrand is! Desondanks smaakt het me prima beetje Nin met vrouwelijke vocalen ofzo en dan net iets minder getormenteerd. Duidelijk de ronde winnaar wat mij betreft.

3-2-2-7

1. Quakers – War Drums 7,5
Origineel gearrangeerde hip hop. Dit bevalt me wel.

2. Zinja Hlungwani - N'wagezani My Love 5,5
Het zal wel politiek correct zijn, ik vind het erg eentonig.

3. Ditte Elly - We'll Meet Again 9,0
Ik ben geen uitgesproken liefhebber van singer songwriters en er is te veel middelmaat in dat genre. Maar dit meisje heeft een stem uit duizend en speelt voortreffelijk gitaar. Toptalent als je mij vraagt.

4. Curve - Chinese Burn 7,0
Niet goed, niet slecht. Niet een nummer dat beklijft.

4-2-3-7

2.
Quakers – War Drums 7,5
Dit klinkt wel lekker direct, productie is sterk en origineel, schijnt Geoff Barrow (Portishead) achter te zitten.

Zinja Hlungwani - N'wagezani My Love 6,8
Best leuk, maar duurt te lang.

Ditte Elly - We'll Meet Again 6,0
Dit soort muziek is m.i. vaak wat oververtegenwoordigd in dit topic. Zo'n liedje kan me soms keihard raken, maar dit gaat wat langs me heen.

Curve - Chinese Burn 7,8
Zeg maar Chem Bros' Setting Sun met zangeres. Niet origineel, typisch '90's big beat, maar wel een puike stamper. Ik denk alleen dat ik net als Deric Raven nog net iets meer heb met hun oudere nummers.

5-2-3-8

2.

Quakers – War Drums 7,5
Zinja Hlungwani - N'wagezani My Love 8
Ditte Elly - We'll Meet Again 6,5
Curve - Chinese Burn 5

- Quakers – War Drums 7,5
Mede dankzij z’n war drums een van de leukste nummers van een verder nogal vrijblijvend album.
- Zinja Hlungwani - N'wagezani My Love
Ergens tussen lollig en lullig weet deze man eigenlijk best een fijne song af te leveren. De Afrikaanse versie een al te slicke 90s r&b-zanger, compleet met geflipt computerbeatje. Uiteraard krijgt hij mij plat!
- Ditte Elly - We'll Meet Again
Eentje van dat Singer-Songwriter programma? ‘t Heeft wel meer body dan die Maaike Ouboter, maar die plaats die een goeie singer-songwriter moet kunnen raken heeft ze niet gevonden.
- Curve - Chinese Burn
Beukende Prodigy-kloon met een aanhoudende schreeuwlelijk.

6-3-3-8

Deadline 16-10 18.00

2.
Quakers – War Drums 7,3

Beste nummer van deze 4. Bijzondere combinatie rap en ritme.

Zinja Hlungwani - N'wagezani My Love 6,1
Best aardig maar duurt inderdaad te lang.

Ditte Elly - We'll Meet Again 6,2

Leuk, maar niet beklijvend.

Curve - Chinese Burn 5,0

Dit soort muziek spreekt mij totaal niet aan.

7-3-4-8

Juiste stand is 7-3-4-8

Dank je Sander, ik heb het aangepast.

2.
Quakers – War Drums 7,0
Over het algemeen is hiphop niet mijn genre maar dit bevalt me eigenljik wel. De combinatie van de rap met de drums en de piano maken dat het voor mij intrigerend en spannend klinkt. Wel jammer van het abrupte einde.

Zinja Hlungwani - N'wagezani My Love 3,8
Wereldmuziek kan ik over het algemeen beter apprecieren maar dit bevalt me dan weer niet zo. Saai, wordt nergens spannend en door de lengte van het nummer begint de irritatie factor ook langzaam toe te slaan.

Ditte Elly - We'll Meet Again 6,3
Liefelijk folkmeisje, typisch zo’n muziekje dat bij mij 2 kanten op kan gaan….of ik val er helemaal voor of ik vind het helemaal niks…maar bij dit weet ik het eigenlijk niet zo goed, dit hangt er zo’n beetje tussenin. Ik word er niet door gegrepen, het beklijft (nog) niet en ik vraag me ook af of het dat ooit wel gaat doen en ik dit over 3 weken niet gewoon compleet vergeten ben, maar op 1 of andere manier ben ik dan toch ook wel benieuwd geworden naar ander werk van dit album.

Curve - Chinese Burn 7,2
Curve ken ik voornamelijk alleen van het heerlijke Fait Accompli (die ik na dit nummer weer eens heb opgezet). Dit is toch wel duidelijk een niveautje lager, geen hoogvlieger derhalve maar desalniettemin best lekker. Ik kan me ook helemaal vinden in Deric Raven’s omschrijving Prodigy meets Garbage.

8-3-4-9

Drie van de vier nummers kende ik al, zal me vast niet vaker gebeuren.

2.
Quakers – War Drums 7,0
Verrassend dat deze mee mag doen, had verwacht dat dit veel meer stemmen zou hebben. Is toch een zijproject van Portishead. Dit vind ik wel een van de leukere nummers die ik van ze gehoord heb.

Zinja Hlungwani - N'wagezani My Love 8,5
De vaandeldrager van de Shangaan Electro, een paar maanden terug een fantastisch optreden zien geven op Metropolis. Heerlijke melodie en met 180BPM sneller dan de meeste happy hardcore. Was dus zweten geblazen dat concert... nog nooit zulke snelle en soepele podiumdansers gezien ook. Dit vind ik een heerlijk nummer, met name door het refrein. Desalniettemin had er best een minuut of 2 vanaf gemogen voor een echt heel hoog cijfer.

Ditte Elly - We'll Meet Again 5
Dit(te) vind ik wat saaiig. Goed gespeeld, maar het raakt me niet echt. Misschien ook een beetje een overdosis gehad, want dit soort muziek hoor je wel vaak de laatste tijd.

Curve - Chinese Burn 5
Hier had ik destijds een cd van en volgens mij heb ik de single van dit nummer ook nog wel ergens liggen. Lang niet gehoord en niet zonder reden. Gewoon matige bigbeat eigenlijk. Heeft voor mij de tand des tijds niet doorstaan. Hun vroegere werk vind ik nog wel te doen.

9-4-4-9

2.
Quakers – War Drums Rapmuziek is altijd een straf voor mij om te beluisteren maar dit is nog wel enigszins genietbaar(5,8)
Zinja Hlungwani - N'wagezani My Love Vrolijke Afrikaanse muziek doet mij echter weinig(5,8)
Ditte Elly - We'll Meet Again Lieflijk dertien in een dozijn nummer(6)
Curve - Chinese Burn.Op de leest van The Prodigy geschoeid nummer .Valt mij wat tegen (ze hebben mijns inziens betere nummers gemaakt)(6,3)

9-4-5-10

2.

Quakers – War Drums 7,5 wel lekker
Zinja Hlungwani - N'wagezani My Love 6,1 Afrika biedt wel betere muziek dan deze
Ditte Elly - We'll Meet Again 6,7 zou iets meer spice kunnen hebben
Curve - Chinese Burn 7,0 pittig

10-4-5-11

2.

Quakers – War Drums 8.0
HipHop zoals ik het graag heb. Goede rappers. Lekkere pianosample op wardrums als zijnde een strijdlied. jammer van het abrupte einde. Hopelijk is dit een foutje van youtube.

Zinja Hlungwani - N'wagezani My Love 7.0
Vrolijke Afrikaanse popmuziek met geinige samples. Lijkt me een beetje de Omar Souleyman van hun regio. Ik kan met best voorstellen dat je hier na verloop van tijd een beetje melig van wordt.

Ditte Elly - We'll Meet Again 6.0
Klinkt lekker dromerig maar spannend wordt het nergens. Ik mis een angel in dit nummer.

Curve - Chinese Burn 7.8
Ik moest hierbij een beetje denken aan de samenwerking van Liam Howlett en Juliette Lewis. Toch was deze plaat er een aantal jaren eerder. Lekkere rauwe stamper a la Junkie XL of Crystal Method. Weinig origineel meer, maar wat zou het!

11-4-5-12

2.

1. Quakers - War Drums
Een rap gezet over Burundi Black part 1 (1981), dat een underground-dansvloerkraker werd in Europa en USA. Dat ´tribal disco´-nummer uit 1981 is de remake door de drummer Rusty Egan en de Franse producer Jean-Philippe Iliesco van Burundi Black part 2 (1971). Die single uit 1971 is uitgegeven door Burundi Steiphenson Black, het pseudonym van de Franse pianist, arrangeur en producer Michel Bernholc (1941–2002), die voor die single samples gebruikte van opnames in 1967 door antropologen van Ingoma-drummers te Burundi. Zie Wiki. Part 1 was ook een kraker op mijn eerste alternatieve dansvloer cq thuishonk. Kan de rap-toevoeging in deze 2012-versie wel begrijpen, maar voor mij voegt het toch weinig toe. Burundi Black part 1 blijft stukken beter en zou veeel hoger scoren! Voor deze hiphop-versie met abrupt einde: een 6.4

2. Zinja Hlungwani - N'wagezani My Love
Wel aardige maar niet zo bijzondere vrolijke wereldmuziek uit Afrika. Houdt me niet vast tot het einde, ofwel duurt te lang. Jammer dat de vrouwenvocalen niet een grotere rol kregen, want die zijn erg fijn. 6.3

Ditte Elly - We'll Meet Again
Heb zo´n beetje hetzelfde als wat El Ninjo beschreef. Het pakt me niet, of nog niet, of nooit niet - of het is een ander nummer van haar, dat het wel doet. 6.3

Curve - Chinese Burn
Je zou door dit Prodigy-achtige nummer bijna vergeten dat Curve een shoegaze-band is. Ik hou op z´n tijd wel van dit soort herrie. 7.4

12-4-5-13

Deadline 16-10 18.00

2.

1. Quakers - War Drums
Ik heb dit jaar al eerder ondervonden dat hiphop helemaal niet vervelend hoeft te zijn als het muzikaal goed in elkaar steekt. Fijn tempo, alleen dat eind klinkt niet goed. 7,5

2. Zinja Hlungwani - N'wagezani My Love
Ik houd op zich van een portie wereldmuziek, maar dit klinkt te eenvoudig en bevat niets spannends. Het dameskoortje is een pluspuntje. 6,5

3. Ditte Elly - We'll Meet Again
Mooi nummer, maar steekt onvoldoende boven het maaiveld uit om zich af te scheiden tov de concurrentie binnen haar genre. Maar ik zal de naam in de gaten houden. 7,0

4. Curve - Chinese Burn
The Prodigy-lite-version, maar gezien het genre geef ik Ditte de voorkeur. 6,8

13-4-6-13

Deadline 16-10 18.00

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:03 uur

geplaatst: vandaag om 22:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.