Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152
zoeken in:
0
geplaatst: 19 oktober 2013, 01:44 uur
Magma - Tëha Aardig intro.Theatrale vocalen die soms over het randje gaan.Niet bijzonder boeiend in mijn oren.Wel een ruime voldoende(6,5)
Rufus & Chaka Khan - You Got the Love Tegenvallend begin maar na 1.14 wordt het stukken interessanter .De overdreven vocale uithalen bevallen mij minder.Het gitaarspel op het eind zorgt voor een half puntje extra.(7)
Liquid Liquid- Cavern (GARAGE CLASSIC) Een klassieker in zijn genre.Niets mis mee(7,2)
Sutcliffe Jügend - First Victim: With Knife: L... The Young Ones op rampkoers? (5)
5-10-8-1
Deadline: 19-10 18:00
Rufus & Chaka Khan - You Got the Love Tegenvallend begin maar na 1.14 wordt het stukken interessanter .De overdreven vocale uithalen bevallen mij minder.Het gitaarspel op het eind zorgt voor een half puntje extra.(7)
Liquid Liquid- Cavern (GARAGE CLASSIC) Een klassieker in zijn genre.Niets mis mee(7,2)
Sutcliffe Jügend - First Victim: With Knife: L... The Young Ones op rampkoers? (5)
5-10-8-1
0
geplaatst: 19 oktober 2013, 11:59 uur
Magma - Tëha
Hmm, muzikaal niet onaardig, al is het niet helemaal mijn ding, maar de stem is mij toch regelmatig te hoog wat de irritatiegrens bereikt. 6,0
Rufus & Chaka Khan - You Got the Love
Ja, prima,lekker funky. 7,0
Liquid Liquid- Cavern
Ja, ook een fijne danceplaat van de dag. Lekker basloopje en blij met de variatie na 3 minuten. 7,5
Sutcliffe Jügend - First Victim: With Knife: Left To Die With Many Cuts -.
Het eerste minuutje kon ik er nog wel om lachen, maar dan slaat het toch om in verwondering en irritatie. 2,0
5-11-9-1
Hmm, muzikaal niet onaardig, al is het niet helemaal mijn ding, maar de stem is mij toch regelmatig te hoog wat de irritatiegrens bereikt. 6,0
Rufus & Chaka Khan - You Got the Love
Ja, prima,lekker funky. 7,0
Liquid Liquid- Cavern
Ja, ook een fijne danceplaat van de dag. Lekker basloopje en blij met de variatie na 3 minuten. 7,5
Sutcliffe Jügend - First Victim: With Knife: Left To Die With Many Cuts -.
Het eerste minuutje kon ik er nog wel om lachen, maar dan slaat het toch om in verwondering en irritatie. 2,0
5-11-9-1
0
geplaatst: 19 oktober 2013, 12:14 uur
Drukke dag vandaag. Dus ik hou het kort dit keer:
Magma - Tëha 6,0
Rufus & Chaka Khan - You Got the Love 7,5
Liquid Liquid- Cavern 7,3
Sutcliffe Jügend - First Victim: With Knife: Left To Die With Many Cuts 3,5
5-12-10-1
Magma - Tëha 6,0
Sutcliffe Jügend - First Victim: With Knife: Left To Die With Many Cuts 3,5
5-12-10-1
0
geplaatst: 19 oktober 2013, 12:35 uur
Er gaat iets mis in de puntentelling bij Country Trash.
Juiste stand is volgens mij:
6-13-10-1
Juiste stand is volgens mij:
6-13-10-1
0
geplaatst: 19 oktober 2013, 13:55 uur
5.
Magma - Tëha 7
Sutcliffe Jügend - First Victim: With Knife: Left To Die With Many Cuts 4
6-14-11-1
Magma - Tëha 7
Sutcliffe Jügend - First Victim: With Knife: Left To Die With Many Cuts 4
6-14-11-1
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 19 oktober 2013, 18:12 uur
uitslag:
1 Rufus & Chaka Khan - You Got the Love 14 punten gem: 7,5
2 Liquid Liquid- Cavern 11 punten gem: 7,11
3 Magma - Tëha 6 punten gem: 6,8
4 Sutcliffe Jügend - First Victim: With Knife: Left To Die With Many Cuts 1 punt gem: 3,4
1 Rufus & Chaka Khan - You Got the Love 14 punten gem: 7,5
2 Liquid Liquid- Cavern 11 punten gem: 7,11
3 Magma - Tëha 6 punten gem: 6,8
4 Sutcliffe Jügend - First Victim: With Knife: Left To Die With Many Cuts 1 punt gem: 3,4
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 19 oktober 2013, 18:13 uur
6.
Joe Gideon & The Shark - Civilisation
Françoiz Breut - La Certitude
The Dangerous Summer - War Paint
Idjut Boys - Going Down
0-0-0-0
Deadline: 20-10 18.00 uur
Idjut Boys - Going Down
0-0-0-0
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 19 oktober 2013, 18:36 uur
6.
Joe Gideon & The Shark - Civilisation 7,2
Begint spannend dit praat nummer, maar ik mis de juiste uitbarsting bij dit nummer waarbij de zanger helemaal uit zijn plaat gaat, dan gebeurt dus niet
Françoiz Breut - La Certitude 7,9
Leuk spannend popnummer, kan zelfs nog doorgroeien.
The Dangerous Summer - War Paint 7
Niet slecht maar onderscheidt zich niet van de overvolle markt in dit genre, Kings of Leon zijn niet ver weg.
Idjut Boys - Going Down 7,3
Lekker deuntje lekker nummer, blijft meteen in je hoofd zitten.
0-1-0-1
Joe Gideon & The Shark - Civilisation 7,2
Begint spannend dit praat nummer, maar ik mis de juiste uitbarsting bij dit nummer waarbij de zanger helemaal uit zijn plaat gaat, dan gebeurt dus niet
Françoiz Breut - La Certitude 7,9
Leuk spannend popnummer, kan zelfs nog doorgroeien.
The Dangerous Summer - War Paint 7
Niet slecht maar onderscheidt zich niet van de overvolle markt in dit genre, Kings of Leon zijn niet ver weg.
Idjut Boys - Going Down 7,3
Lekker deuntje lekker nummer, blijft meteen in je hoofd zitten.
0-1-0-1
0
geplaatst: 19 oktober 2013, 19:05 uur
6.
Joe Gideon & The Shark - Civilisation 6,6 (wel aardig nummer en grappig)
Françoiz Breut - La Certitude 9,3 (mooi Franstalig nummer, nr. 9 in de Anderstalige ladder Frans)
The Dangerous Summer - War Paint 7,1 (klinkt goed)
Idjut Boys - Going Down 7,5 (goed gevarieerd nummer)
0-2-0-2
Joe Gideon & The Shark - Civilisation 6,6 (wel aardig nummer en grappig)
Françoiz Breut - La Certitude 9,3 (mooi Franstalig nummer, nr. 9 in de Anderstalige ladder Frans)
The Dangerous Summer - War Paint 7,1 (klinkt goed)
Idjut Boys - Going Down 7,5 (goed gevarieerd nummer)
0-2-0-2
0
geplaatst: 19 oktober 2013, 19:19 uur
6.
Joe Gideon & The Shark – Civilisation: De stem lijkt aardig op Lou Reed, ik hou wel van deze rommelige rockmuziek. 8
Françoiz Breut - La Certitude: Wat klinkt dit vet, gelijk die uitbarsting na het rustige begin. De ontdekking tot nu toe. 10
The Dangerous Summer - War Paint: Ook weer een sterk nummer, doet mij qua sfeer denken aan Smokers Outside The Hospital Door van Editors, maar ook wel aan Buffalo Tom. 9
Idjut Boys - Going Down: Ook deze verdiend het eigenlijk om door te gaan, de sterkste ladder tot nu toe. Beetje Madonna in de mix. 8
0-3-1-2
Joe Gideon & The Shark – Civilisation: De stem lijkt aardig op Lou Reed, ik hou wel van deze rommelige rockmuziek. 8
Françoiz Breut - La Certitude: Wat klinkt dit vet, gelijk die uitbarsting na het rustige begin. De ontdekking tot nu toe. 10
The Dangerous Summer - War Paint: Ook weer een sterk nummer, doet mij qua sfeer denken aan Smokers Outside The Hospital Door van Editors, maar ook wel aan Buffalo Tom. 9
Idjut Boys - Going Down: Ook deze verdiend het eigenlijk om door te gaan, de sterkste ladder tot nu toe. Beetje Madonna in de mix. 8
0-3-1-2
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 19 oktober 2013, 19:22 uur
deric raven schreef:
6.
Ook deze verdiend het eigenlijk om door te gaan, de sterkste ladder tot nu toe.
6.
Ook deze verdiend het eigenlijk om door te gaan, de sterkste ladder tot nu toe.
Kan als die bij het hoogste gemiddelde zit, is niet afhankelijk van de plaats in de battle
0
geplaatst: 19 oktober 2013, 20:14 uur
6.
Doet wat denken aan PJ Harvey, klinkt goed, in deze ronde helaas geen punt 7,5
Goede muziek, een hele fijne versnelling, mooie zang en Frans blijft een fijne taal 7,8
Aardig rocknummer, maar met zo'n "wall of guitarsound" is het ook erg inwisselbaar 6,5
Idjut Boys - Going Down
Erg fijn nummer! i.p.v. zo'n geluidswal heeft men hier de variatie gezocht in wat subtiele geluiden en meer een space sound. De zang past hier perfect bij. 8,0
0-4-1-3
Doet wat denken aan PJ Harvey, klinkt goed, in deze ronde helaas geen punt 7,5
Goede muziek, een hele fijne versnelling, mooie zang en Frans blijft een fijne taal 7,8
Aardig rocknummer, maar met zo'n "wall of guitarsound" is het ook erg inwisselbaar 6,5
Idjut Boys - Going Down
Erg fijn nummer! i.p.v. zo'n geluidswal heeft men hier de variatie gezocht in wat subtiele geluiden en meer een space sound. De zang past hier perfect bij. 8,0
0-4-1-3
0
geplaatst: 19 oktober 2013, 21:21 uur
Joe Gideon & The Shark - Civilisation 7,5
Françoiz Breut - La Certitude 7
The Dangerous Summer - War Paint 4
Idjut Boys - Going Down 4
- Joe Gideon & The Shark - Civilisation
Lekkere ongure sixtiesrockfeel met interessante spoken word achtige zang. De backing vocals horen er uiteraard ook bij en maken het plaatje echt comleet!
- Françoiz Breut - La Certitude
Dit stuitert alerlei gekke kanten op, en hoe vaak kan je dan de hoek omgaan eer je tegen de muur loopt? Ach, tegelijk is dat ook wel de grote charme van dit Franse trippeltrientje. Onbezonnen, maar zeker boeiend!
- The Dangerous Summer - War Paint
Wat een vreselijke zanger, en dan vooral die platte tongval! Gelukkig is er die potdichte gitaarmuur om dat te camoufleren. Nu ja, gelukkig...
- Idjut Boys - Going Down
Die gitaarriedeltjes en dan die nontronica. En dan moet dat pseudozangeresje deze nonsens aan elkaar lijmen zeker? Dit is echt vanalles en niks, en dan is het zoals vermenigvuldigen met nul: het niks blijft altijd over.
1-5-1-3
Françoiz Breut - La Certitude 7
The Dangerous Summer - War Paint 4
Idjut Boys - Going Down 4
- Joe Gideon & The Shark - Civilisation
Lekkere ongure sixtiesrockfeel met interessante spoken word achtige zang. De backing vocals horen er uiteraard ook bij en maken het plaatje echt comleet!
- Françoiz Breut - La Certitude
Dit stuitert alerlei gekke kanten op, en hoe vaak kan je dan de hoek omgaan eer je tegen de muur loopt? Ach, tegelijk is dat ook wel de grote charme van dit Franse trippeltrientje. Onbezonnen, maar zeker boeiend!
- The Dangerous Summer - War Paint
Wat een vreselijke zanger, en dan vooral die platte tongval! Gelukkig is er die potdichte gitaarmuur om dat te camoufleren. Nu ja, gelukkig...
- Idjut Boys - Going Down
Die gitaarriedeltjes en dan die nontronica. En dan moet dat pseudozangeresje deze nonsens aan elkaar lijmen zeker? Dit is echt vanalles en niks, en dan is het zoals vermenigvuldigen met nul: het niks blijft altijd over.
1-5-1-3
0
geplaatst: 19 oktober 2013, 21:28 uur
6.
1. Joe Gideon & The Shark - Civilisation 7,7
2. Françoiz Breut - La Certitude 7
3. The Dangerous Summer - War Paint 6,5
4. Idjut Boys - Going Down 9
1. Joe Gideon & The Shark - Civilisation / "Chicken in Black" part 2, zo lijkt het wel. Alleen heeft deze Civilisation een veel vettere opbouw. Itt tot DjFrankie vind ik de spanningsopbouw wel degelijk snor zitten.
2. Françoiz Breut - La Certitude / Aangenaam Tarantino-sfeertje hangt er rond dit nummer. Helemaal overtuigen doet het (nog?) niet, de stem lijkt me bij momenten - vnl tegen het einde - net niet stevig genoeg in de schoenen te staan en moet het afleggen tegen de sterke instrumentatie...
3. The Dangerous Summer - War Paint / Kan me prima vinden in Salvadore's commentaar. Leuk nummer, geen bijzondere uitschieter.
4. Idjut Boys - Going Down / Dance zonder overbodige franjes en met een mooi, helder en 'open' geluid. Deed me wat aan het Moloko van 'Sing it Back' denken. Vocalen lijken idd af en toe op Madonna, maar houden het verder aangenaam subtiel en laten de hoofdrol aan het gitaarriedeltje.
2-5-1-4
1. Joe Gideon & The Shark - Civilisation 7,7
2. Françoiz Breut - La Certitude 7
4. Idjut Boys - Going Down 9
1. Joe Gideon & The Shark - Civilisation / "Chicken in Black" part 2, zo lijkt het wel. Alleen heeft deze Civilisation een veel vettere opbouw. Itt tot DjFrankie vind ik de spanningsopbouw wel degelijk snor zitten.
2. Françoiz Breut - La Certitude / Aangenaam Tarantino-sfeertje hangt er rond dit nummer. Helemaal overtuigen doet het (nog?) niet, de stem lijkt me bij momenten - vnl tegen het einde - net niet stevig genoeg in de schoenen te staan en moet het afleggen tegen de sterke instrumentatie...
3. The Dangerous Summer - War Paint / Kan me prima vinden in Salvadore's commentaar. Leuk nummer, geen bijzondere uitschieter.
4. Idjut Boys - Going Down / Dance zonder overbodige franjes en met een mooi, helder en 'open' geluid. Deed me wat aan het Moloko van 'Sing it Back' denken. Vocalen lijken idd af en toe op Madonna, maar houden het verder aangenaam subtiel en laten de hoofdrol aan het gitaarriedeltje.
2-5-1-4
0
geplaatst: 19 oktober 2013, 21:45 uur
6.
1. Joe Gideon & The Shark - Civilisation 7,5
Degelijke track met een muzikale opbouw, een verhaal en een niet onaardige punchline.
2. Françoiz Breut - La Certitude 9,0
Heerlijk nummer en ik snap nog steeds niet waarom niet veel meer users meedoen in de Anderstalige.
3. The Dangerous Summer - War Paint 6,0
Typisch Amerikaans alternative-rockbandje waarvan er nog een paar duizend rondlopen.
4. Idjut Boys - Going Down 6,5
Gastoptreden van Madonna bij Moloko kan ik me wel in vinden, maar dan wel een wat mindere track.
3-6-1-4
Degelijke track met een muzikale opbouw, een verhaal en een niet onaardige punchline.
Heerlijk nummer en ik snap nog steeds niet waarom niet veel meer users meedoen in de Anderstalige.
3. The Dangerous Summer - War Paint 6,0
Typisch Amerikaans alternative-rockbandje waarvan er nog een paar duizend rondlopen.
4. Idjut Boys - Going Down 6,5
Gastoptreden van Madonna bij Moloko kan ik me wel in vinden, maar dan wel een wat mindere track.
3-6-1-4
0
geplaatst: 19 oktober 2013, 22:06 uur
6.
1. Joe Gideon & The Shark - Civilisation 7,0
Aardig nummer, iets wat aanzet tot luisteren dankzij de spoken word elementen wat het nummer ook iets ontluisterends meegeeft.
2. Françoiz Breut - La Certitude 7,8
Spannend nummer wat een licht broeiende drukkende sfeer in zich heeft. Doet me enigszins aan Tricky denken.
Typisch American High School bandje wat niet zou misstaan op een Soundtrack van American Pie. Toch vind ik het niet vervelend om naar te luisteren zo nu en dan.
4. Idjut Boys - Going Down 6,0
Zoals al eerder aangegeven, de vergelijkingen met Madonna en Moloko kun je niet omheen.
En van die eerste ben ik sowieso al geen grote fan. Ik wordt hier in ieder geval niet echt warm of koud van.
4-7-1-4
1. Joe Gideon & The Shark - Civilisation 7,0
Aardig nummer, iets wat aanzet tot luisteren dankzij de spoken word elementen wat het nummer ook iets ontluisterends meegeeft.
2. Françoiz Breut - La Certitude 7,8
Spannend nummer wat een licht broeiende drukkende sfeer in zich heeft. Doet me enigszins aan Tricky denken.
Typisch American High School bandje wat niet zou misstaan op een Soundtrack van American Pie. Toch vind ik het niet vervelend om naar te luisteren zo nu en dan.
4. Idjut Boys - Going Down 6,0
Zoals al eerder aangegeven, de vergelijkingen met Madonna en Moloko kun je niet omheen.
En van die eerste ben ik sowieso al geen grote fan. Ik wordt hier in ieder geval niet echt warm of koud van.
4-7-1-4
0
geplaatst: 19 oktober 2013, 22:09 uur
6.
1. Joe Gideon & The Shark - Civilisation 6,9
Degelijke track maar komt niet echt op gang.
2. Françoiz Breut - La Certitude 8,0
Heerlijk nummer en ik snap nog steeds niet waarom niet veel meer users meedoen in de Anderstalige. Ik wel.
3. The Dangerous Summer - War Paint 7,3
Typisch Amerikaans alternative-rockbandje maar wel goed gemaakt.
4. Idjut Boys - Going Down 7,2
Leuk nummer maar mist diepgang en variatie.
4-8-2-4
1. Joe Gideon & The Shark - Civilisation 6,9
Degelijke track maar komt niet echt op gang.
2. Françoiz Breut - La Certitude 8,0
Heerlijk nummer en ik snap nog steeds niet waarom niet veel meer users meedoen in de Anderstalige. Ik wel.
3. The Dangerous Summer - War Paint 7,3
Typisch Amerikaans alternative-rockbandje maar wel goed gemaakt.
Leuk nummer maar mist diepgang en variatie.
4-8-2-4
0
geplaatst: 19 oktober 2013, 23:41 uur
JOE GIDEON & THE SHARK-Civilisation 7
Klinkt wel leuk, wel beetje te lang om te blijven boeien, wegens te eentonig.
FRANCOIS BREUT-La Certitude 6,5
Niet zo'n fan van de Franse taal, maar op tijd en stond gaat zo'n nummer er wel in. Leuk tussendoortje dus, meer niet.
THE DANGEROUS SUMMER-War Paint 4
Eek nee, next please, dit lijkt me te veel op Kings Of Leon, en dat is een band die me Siberisch koud laat.
De strofes gaan er nog net door, maar refrein verkloot heel de boel.
IDJUT BOYS-Going Down 5
Dit is zo het soort hedendaagse indie-muziek die me ook totaal niets doet, beetje atmosferisch, oor in oor uit muziek voor mij. Akoestisch gitaartje vind ik ook 'idjut' in dit nummer.
5-9-2-4
Deadline: 20-10 18:00 uur
Klinkt wel leuk, wel beetje te lang om te blijven boeien, wegens te eentonig.
FRANCOIS BREUT-La Certitude 6,5
Niet zo'n fan van de Franse taal, maar op tijd en stond gaat zo'n nummer er wel in. Leuk tussendoortje dus, meer niet.
THE DANGEROUS SUMMER-War Paint 4
Eek nee, next please, dit lijkt me te veel op Kings Of Leon, en dat is een band die me Siberisch koud laat.
De strofes gaan er nog net door, maar refrein verkloot heel de boel.
IDJUT BOYS-Going Down 5
Dit is zo het soort hedendaagse indie-muziek die me ook totaal niets doet, beetje atmosferisch, oor in oor uit muziek voor mij. Akoestisch gitaartje vind ik ook 'idjut' in dit nummer.
5-9-2-4
0
geplaatst: 20 oktober 2013, 00:59 uur
6.
Lekker nummer ook al wekt het gedurende de track bij mij ook de verwachting dat er naar een climax toegewerkt wordt en die komt dan helaas weer niet. Desondanks zeker niet slecht.
Mijn eigen nominatie…heerlijk nummer, heerlijk sensueel gezongen zoals alleen Franse zangeressen dat kunnen, maar ook muzikaal blijft het ondanks het pop karakter van begin tot eind spannend.
Klinkt op eerste gehoor wel aardig maar ook weinig origineel. Heel amerikaans en inderdaad heel erg Kings of Leon (al vind ik die soms vervelender klinken).
De eerder genoemde vergelijkingen met Madonna en Moloko hoor ik hier ook wel. Fijn nummer maar net niet goed genoeg voor een punt in deze ronde.
6-10-2-4
Lekker nummer ook al wekt het gedurende de track bij mij ook de verwachting dat er naar een climax toegewerkt wordt en die komt dan helaas weer niet. Desondanks zeker niet slecht.
Mijn eigen nominatie…heerlijk nummer, heerlijk sensueel gezongen zoals alleen Franse zangeressen dat kunnen, maar ook muzikaal blijft het ondanks het pop karakter van begin tot eind spannend.
Klinkt op eerste gehoor wel aardig maar ook weinig origineel. Heel amerikaans en inderdaad heel erg Kings of Leon (al vind ik die soms vervelender klinken).
De eerder genoemde vergelijkingen met Madonna en Moloko hoor ik hier ook wel. Fijn nummer maar net niet goed genoeg voor een punt in deze ronde.
6-10-2-4
0
geplaatst: 20 oktober 2013, 01:06 uur
JOE GIDEON & THE SHARK-Civilisation Klinkt als een jaren 70 nummer maar is dus blijkbaar een recent nummer.Sterk intro maar de storytelling daarna bevalt mij minder..Toch in zijn totaal een dikke voldoende.Raakvlakken met Lou Reed zijn duidelijk hoorbaar.(7,8)
FRANCOIS BREUT-La Certitude. Redelijk, maar de echte vonk slaat niet over.De franse zang vind ik ook niet echt boeiend(6,3)
THE DANGEROUS SUMMER-War Paint.Geen fijne stem, tevens een dertien in een dozijn nummer.Meer kan ik er helaas niet van maken.Te poppy in mijn oren(5,3)
IDJUT BOYS-Going Down Best aardig begin maar het nummer weet de aandacht bij mij niet vast te houden helaas(6,5)
7-10-2-5
FRANCOIS BREUT-La Certitude. Redelijk, maar de echte vonk slaat niet over.De franse zang vind ik ook niet echt boeiend(6,3)
THE DANGEROUS SUMMER-War Paint.Geen fijne stem, tevens een dertien in een dozijn nummer.Meer kan ik er helaas niet van maken.Te poppy in mijn oren(5,3)
IDJUT BOYS-Going Down Best aardig begin maar het nummer weet de aandacht bij mij niet vast te houden helaas(6,5)
7-10-2-5
0
geplaatst: 20 oktober 2013, 09:39 uur
6.
1. Joe Gideon & The Shark - Civilisation (8,0)
Leuk nummer! Door die Johnny Cash manier van zingen werd ik verleid om alle tekst te volgen.
2. Françoiz Breut - La Certitude (7,0)
Wat meer ontwikkeling had gemogen, maar ik hou wel van deze sound.
3. The Dangerous Summer - War Paint (5,5)
Iets met dertien en dozijn.
4. Idjut Boys - Going Down (5,0)
Ook Madonna heeft mindere nummers gemaakt, maar ik betwijfel of zij vijf minuten een flauw deuntje zou uitmelken.
8-11-2-5
1. Joe Gideon & The Shark - Civilisation (8,0)
Leuk nummer! Door die Johnny Cash manier van zingen werd ik verleid om alle tekst te volgen.
2. Françoiz Breut - La Certitude (7,0)
Wat meer ontwikkeling had gemogen, maar ik hou wel van deze sound.
3. The Dangerous Summer - War Paint (5,5)
Iets met dertien en dozijn.
4. Idjut Boys - Going Down (5,0)
Ook Madonna heeft mindere nummers gemaakt, maar ik betwijfel of zij vijf minuten een flauw deuntje zou uitmelken.
8-11-2-5
0
geplaatst: 20 oktober 2013, 11:36 uur
Ow wat jammer van die zang. Toen het nummer begon klonk het top. Uiteindelijk te lang om het leuk te houden. 6,8
Enorm aangenaam plaatje. Mooie rustige zang, prachtig in het Frans, met op de achtergrond een enorm tempo van drum en gitaar. Dit had dan wel weer wat langer door mogen gaan. 8,0
Tja, vrij standaard rocknummertje. Ik hoor het spel van Editors met de zang van een nader te definieren rockbandje. Desalniettemin fijn. 7,0
Idjut Boys - Going Down
Lekker vrolijk nummertje, maar waar ik Françoiz Breut wel heb gereserveerd op Spotify, is dit nummer mij toch te oppervlakkig om er meer mee te doen. 7,4
8-12-2-6
Ow wat jammer van die zang. Toen het nummer begon klonk het top. Uiteindelijk te lang om het leuk te houden. 6,8
Enorm aangenaam plaatje. Mooie rustige zang, prachtig in het Frans, met op de achtergrond een enorm tempo van drum en gitaar. Dit had dan wel weer wat langer door mogen gaan. 8,0
Tja, vrij standaard rocknummertje. Ik hoor het spel van Editors met de zang van een nader te definieren rockbandje. Desalniettemin fijn. 7,0
Idjut Boys - Going Down
Lekker vrolijk nummertje, maar waar ik Françoiz Breut wel heb gereserveerd op Spotify, is dit nummer mij toch te oppervlakkig om er meer mee te doen. 7,4
8-12-2-6
0
geplaatst: 20 oktober 2013, 17:30 uur
Joe Gideon & The Shark - Civilisation 9,5
Françoiz Breut - La Certitude 9,5
The Dangerous Summer - War Paint 6
Idjut Boys - Going Down 7
Mijn eigen nominatie. Ik kreeg afgelopen jaar de tip om hier eens in te duiken en dat bleek geen slechte tip te zijn. Raakvlakken met Cave hoor ik zelfs in de stem en ja Lou Reed/Johnny Cash kan ik ook wel snappen. Dit specifieke nummer vind ik geweldig het is geen seconde saai. Dit was voor mij zelf trouwens een groeinummer dus ik raad eenieder aan dit vaker te luisteren grote kans dat het je dan ineens wel pakt.
Ongelooflijk mooi muzikaal en stem past er helemaal bij. Beetje sensueel maar dat is al snel met frans zolang het geen Julien Clerc en aanverwanten artiesten is. Ontdekking van een pareltje die anderstalige ladder toch ook maar eens opzoeken!! (mocht ik ooit eens tijd overhebben
)
Beetje 13 in een dozijn niet heel spannend wel voldoende.
4. Idjut Boys - Going Down
Lekker fris en dansbaar.
9-13-2-6
Françoiz Breut - La Certitude 9,5
The Dangerous Summer - War Paint 6
Idjut Boys - Going Down 7
Mijn eigen nominatie. Ik kreeg afgelopen jaar de tip om hier eens in te duiken en dat bleek geen slechte tip te zijn. Raakvlakken met Cave hoor ik zelfs in de stem en ja Lou Reed/Johnny Cash kan ik ook wel snappen. Dit specifieke nummer vind ik geweldig het is geen seconde saai. Dit was voor mij zelf trouwens een groeinummer dus ik raad eenieder aan dit vaker te luisteren grote kans dat het je dan ineens wel pakt.
Ongelooflijk mooi muzikaal en stem past er helemaal bij. Beetje sensueel maar dat is al snel met frans zolang het geen Julien Clerc en aanverwanten artiesten is. Ontdekking van een pareltje die anderstalige ladder toch ook maar eens opzoeken!! (mocht ik ooit eens tijd overhebben
)The Dangerous Summer - War Paint
Beetje 13 in een dozijn niet heel spannend wel voldoende.
4. Idjut Boys - Going Down
Lekker fris en dansbaar.
9-13-2-6
0
geplaatst: 20 oktober 2013, 17:35 uur
Joe Gideon & The Shark - Civilisation 8.5
Françoiz Breut - La Certitude 8.5
The Dangerous Summer - War Paint 5.8
Idjut Boys - Going Down 7.2
10-14-2-6
Françoiz Breut - La Certitude 8.5
The Dangerous Summer - War Paint 5.8
Idjut Boys - Going Down 7.2
10-14-2-6
0
geplaatst: 20 oktober 2013, 17:45 uur
6.
Joe Gideon & The Shark - Civilisation 8
Françoiz Breut - La Certitude 7,8
The Dangerous Summer - War Paint 7,5
Idjut Boys - Going Down 7,5
11-15-2-6
Joe Gideon & The Shark - Civilisation 8
Françoiz Breut - La Certitude 7,8
The Dangerous Summer - War Paint 7,5
Idjut Boys - Going Down 7,5
11-15-2-6
0
geplaatst: 20 oktober 2013, 19:52 uur
7.
Diamanda Galas - Iron Lady
Emptyself - Nothing Follows, Nothing Stays
Alain Johannes - Endless Eyes
Anne Clark - Full Moon
0-0-0-0
Diamanda Galas - Iron Lady
Emptyself - Nothing Follows, Nothing Stays
Alain Johannes - Endless Eyes
Anne Clark - Full Moon
0-0-0-0
0
geplaatst: 20 oktober 2013, 19:54 uur
7.
Diamanda Galas - Iron Lady: Een betere versie van Nina Hagen, zo hoort het te klinken, lekker duister. 9
Emptyself - Nothing Follows, Nothing Stays: Mooi dromerig, met een Massive Attack achtig begin. 8
Alain Johannes - Endless Eyes: Moet wat aan Chris Cornell solo denken, met een vleugje Lenny Kravitz. Mooi! 8
Anne Clark - Full Moon: Deze verdiend de volledige 10 punten, wat jammer dat er 2 zo sterke rondes na elkaar volgen, met 8 nummers die gewoon door horen te gaan. Anne Clark op de Rammstein toer, het hele album is trouwens sterk, hoogtepunt is echter As Soon as I Get Home. 10
1-0-0-1
Diamanda Galas - Iron Lady: Een betere versie van Nina Hagen, zo hoort het te klinken, lekker duister. 9
Emptyself - Nothing Follows, Nothing Stays: Mooi dromerig, met een Massive Attack achtig begin. 8
Alain Johannes - Endless Eyes: Moet wat aan Chris Cornell solo denken, met een vleugje Lenny Kravitz. Mooi! 8
Anne Clark - Full Moon: Deze verdiend de volledige 10 punten, wat jammer dat er 2 zo sterke rondes na elkaar volgen, met 8 nummers die gewoon door horen te gaan. Anne Clark op de Rammstein toer, het hele album is trouwens sterk, hoogtepunt is echter As Soon as I Get Home. 10
1-0-0-1
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 20 oktober 2013, 19:58 uur
uitslag 6:
1 Françoiz Breut - La Certitude 15 pt gem: 8,02 !!!!!
2 Joe Gideon & The Shark - Civilisation 11 pt gem: 7,59
3 Idjut Boys - Going Down 6 pt gem: 6,84
4 The Dangerous Summer - War Paint 2 pt gem: 6,32
1 Françoiz Breut - La Certitude 15 pt gem: 8,02 !!!!!
2 Joe Gideon & The Shark - Civilisation 11 pt gem: 7,59
3 Idjut Boys - Going Down 6 pt gem: 6,84
4 The Dangerous Summer - War Paint 2 pt gem: 6,32
0
geplaatst: 20 oktober 2013, 20:21 uur
7.
Diamanda Galas - Iron Lady 4,0 (beetje pijn aan mijn oren)
Emptyself - Nothing Follows, Nothing Stays 6,3 (nogal loom nummer maar zal zo bedoeld zijn)
Alain Johannes - Endless Eyes 7,7 (interessante song)
Anne Clark - Full Moon 8,1 (lekkere elektro beat, mooie nominatie, album ga ik me in verdiepen)
1-0-1-2
Diamanda Galas - Iron Lady 4,0 (beetje pijn aan mijn oren)
Emptyself - Nothing Follows, Nothing Stays 6,3 (nogal loom nummer maar zal zo bedoeld zijn)
Alain Johannes - Endless Eyes 7,7 (interessante song)
Anne Clark - Full Moon 8,1 (lekkere elektro beat, mooie nominatie, album ga ik me in verdiepen)
1-0-1-2
0
geplaatst: 20 oktober 2013, 20:46 uur
7.
Diamanda Galas - Iron Lady 5,5
Emptyself - Nothing Follows, Nothing Stays 6
Alain Johannes - Endless Eyes 6,5
Anne Clark - Full Moon 7
- Diamanda Galas - Iron Lady
Ik word hier nogal ongemakkelijk van, niet zozeer van de aangrijpende tekst maar van haar bezeten zang. Ook niet het soort zangeres dat wegkomt met een pianoballad, dus dat mocht gerust wat steviger.
- Emptyself - Nothing Follows, Nothing Stays
Sterke zanger, fijne begeleiding, maar wel erg monotoon. Nothing Follows, Nothing Stays, Nothing de fok Happens.
- Alain Johannes - Endless Eyes
Toch nog iemand die niet bang is wat geluid te maken. Komt dan wel weer dicht bij stadionholheid, maar krijgt het voordeel van de twijfel dankzij enkele leuke elementen en de aangename stem.
- Anne Clark - Full Moon
En het gaat verder in stijgende lijn. De au serieux zit hier minder in, een verademing in dit viertal. Het nummer draaft op een aangenaam tempo voorbij, stoïcijns aan elkaar gekwebbeld door de zangeres. Meer interessant dan goed, maar daar neem ik hier genoegen mee.
1-0-2-3
Deadline: 21-10 18.00 uur
Diamanda Galas - Iron Lady 5,5
Emptyself - Nothing Follows, Nothing Stays 6
Alain Johannes - Endless Eyes 6,5
Anne Clark - Full Moon 7
- Diamanda Galas - Iron Lady
Ik word hier nogal ongemakkelijk van, niet zozeer van de aangrijpende tekst maar van haar bezeten zang. Ook niet het soort zangeres dat wegkomt met een pianoballad, dus dat mocht gerust wat steviger.
- Emptyself - Nothing Follows, Nothing Stays
Sterke zanger, fijne begeleiding, maar wel erg monotoon. Nothing Follows, Nothing Stays, Nothing de fok Happens.
- Alain Johannes - Endless Eyes
Toch nog iemand die niet bang is wat geluid te maken. Komt dan wel weer dicht bij stadionholheid, maar krijgt het voordeel van de twijfel dankzij enkele leuke elementen en de aangename stem.
- Anne Clark - Full Moon
En het gaat verder in stijgende lijn. De au serieux zit hier minder in, een verademing in dit viertal. Het nummer draaft op een aangenaam tempo voorbij, stoïcijns aan elkaar gekwebbeld door de zangeres. Meer interessant dan goed, maar daar neem ik hier genoegen mee.
1-0-2-3
Deadline: 21-10 18.00 uur
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.