MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
DjFrankie (moderator)
13.

Highasakite - Indian Summer
Revelons - Red Hot Woman
Lone Wolf -Spies In My Heart
HTRK - Synthetik

0-0-0-0

Deadline 24-3 18.00

13.

Highasakite - Indian Summer: 8
Indian Summer is volgens mij zoiets als een zonnige herfstdag. Het klinkt in ieder geval wel mooier dan een mooie herfstdag. Ademt dit lied die sfeer? Jazeker, haal allemaal maar de pannen en potjes uit de keukenkasten, en ga gezellig met het gezin in de tuin op die voorwerpen rammen. Dat de buren lichtelijk geïrriteerd raken, omdat ze rustig van deze mooie dag willen genieten heb je gewoon schijt aan. Dan maar volgend jaar een hogere schutting bouwen.

Revelons - Red Hot Woman: 7,8
Sex On Fire van Kings Of Leon, maar vervolgens heeft het ook aardig weg van Lucky Number van Lene Lovinch en Love Missile F1-11 van Sigue Sigue Sputnik, alleen dan met echte instrumenten, en waarschijnlijk hebben deze leden hun gezichten niet versierd met sinaasappelnetjes. Was toen ook maar eventjes succesvol. Klinkt wel lekker punkie.

Lone Wolf -Spies In My Heart: 9,5
Neerslachtige muziek, beetje in de stijl van Decades van Joy Division, maar dan wel anders, iets minder zwaar. Maar ik kan hier prima naar luisteren zonder dat ik behoefte heb om bij de plaatselijke apotheek anti- depressiva te bestellen. Die krijg je trouwens toch niet zo mee, daar moet je wel een recept voor hebben. Toppertje!

HTRK – Synthetik: 9,5
Fascinerende clip en een mooi dromerig sfeertje. Nummer blijft groeien, maar je moet het wel de kans geven. Tijdens mijn zoektocht naar nieuwe nominaties bleef deze gelijk hangen, al kan ik niet geheel verklaren wat precies de redenen zijn geweest. Soms is een liedje gewoon erg sterk, zonder dat er verwijzingen naar andere acts te noemen zijn. Natuurlijk zullen die er wel zijn, maar die zijn dan weer niet bekend bij mij.

0-0-1-1

Deadline 24-3 18.00

DjFrankie (moderator)
13 Hele goeie ronde

Highasakite - Indian Summer 8,2 Mooie stem deze zangeres, pakkende melodie goeie popsong
Revelons - Red Hot Woman 8 Voortstuwend nummer lekker opjagend, moeilijk om hierbij stil te blijven zitten.
Lone Wolf -Spies In My Heart 7,9 Wauw weer zo'n goed nummer, sterk op Elbow leunend nummer, met mooi arrangement, mooi geheel.
HTRK - Synthetik 7,9 Donker cold wave nummer spannend en ook weer erg mooi, beste battle tot nu, beste battle tot nu toe, moeilijk kiezen.

1-1-1-1

Deadline 24-3 18.00

13.

Highasakite - Indian Summer 8,0 lekker nummer, leuke band goede ontdekking.
Revelons - Red Hot Woman 6 dit soort simplistische punk rock is niet aan mij besteed. Wel lekker veel energie.
Lone Wolf -Spies In My Heart 7,6 mooi nummer. Goede melodie had iets spannender gekund.
HTRK - Synthetik 6,5 ik trek dit niet zo.

2-1-2-1

Deadline 24-3 18.00

13.
Highasakite - Indian Summer 8,3
Revelons - Red Hot Woman 9
Lone Wolf - Spies In My Heart 8
HTRK - Synthetik 7

3-2-2-1

Deadline 24-3 18.00

13.

Highasakite - Indian Summer 6,5
Revelons - Red Hot Woman 6,5
Lone Wolf -Spies In My Heart 6
HTRK - Synthetik 7,5

4-2-2-2

Deadline 24-3 18.00

Moeilijk kiezen...

13.

Highasakite - Indian Summer 8,0
Revelons - Red Hot Woman 6,5
Lone Wolf -Spies In My Heart 8,5
HTRK - Synthetik 8,0

5-2-3-2

Deadline 24-3 18.00

13.

Highasakite - Indian Summer 7,3
Revelons - Red Hot Woman 8
Lone Wolf -Spies In My Heart 6,8
HTRK - Synthetik 6,5

6-3-3-2

Deadline 24-3 18.00

2MY
13.

1. Highasakite - Indian Summer 7,6
2. Revelons - Red Hot Woman 6
3. Lone Wolf -Spies In My Heart 7,8
4. HTRK - Synthetik 6,5

1. Highasakite - Indian Summer // Mooi 'open' geluid, heldere zang. Het nummer zelf zou dan weer uit de catalogus van the Kelly Family kunnen komen, maar in deze uitvoering vind ik het prima
2. Revelons - Red Hot Woman // Hier heb ik het onwennige gevoel bij dat ik als 14-jarige naar de favoriete muziek van m'n vader moet luisteren. Waarschijnlijk als wraak voor de doormezelfsamengestelde cassettes die hij van mij in de auto moest opzetten als we naar m'n grootmoeder reden en die ik vol top40-troep had gezet (de cassette).
3. Lone Wolf -Spies In My Heart // Goed nummer. Soms is daarmee het belangrijkste wel gezegd.
4. HTRK - Synthetik // Hypnotiserend nummer. Regelmatig slaagt de balans ook vervaarlijk richting eentonig en saaiig.

7-3-4-2

Deadline 24-3 18.00

13.

Highasakite - Indian Summer: 8,5
Poeh, mooi plaatje. Popmuziek met keukengerei - ik ben gelukkig met een lepel en pan...

Revelons - Red Hot Woman 5,5
Punkmuziek dat nogal wat ballen mist, veel te lief. Heel matig, ook muzikaal niet sterk.

Lone Wolf -Spies In My Heart 7,0
Lone Wolf staat al een tijdje op mijn 'dat-zou-ik-wel-eens-mooi-kunnen-vinden'-lijstje. Echt heel bijzonder vind ik het echter niet, het doet me iets te veel eighties aan. Mooi is het wel, ruim voldoende beoordeling dus.

HTRK - Synthetik 6,0
Dat ik het clipje mooier vind dan het nummer zegt wel wat. Ik ben niet in de wieg gelegd voor dit soort muziek; het komt mij saai en inwisselbaar over.

8-3-5-2

Deadline 24-3 18.00

13.

Highasakite - Indian Summer  7,0
Revelons - Red Hot Woman 6,5
Lone Wolf - Spies In My Heart 7,5
HTRK - Synthetik  6,5

9-3-6-2

Deadline 24-3 18.00

13.

Highasakite - Indian Summer
Sympatiek plaatje al ben ik het niet helemaal eens met alle geluidjes die gebruikt worden. Derhalve een veilige (7,2)

Revelons - Red Hot Woman
Lekker tempo, rammelend gitaartje, maar de stem is hem niet. Bovendien veel herhaling met te weinig afwisseling. (6,8)

Lone Wolf - Spies In My Heart
Mwah, dit mist dan wat tempo. Stem doet me aan Marc Almond denken. Qua instrumentatie niet mijn ding. (6,5)

HTRK - Synthetik
Dit is vrij onheilspellend. Niet snel iets wat ik zou uitkiezen maar het gaat wel met het 2e punt er vandoor. (7,0)

10-3-6-3

Deadline 24-3 18.00

13.

Revelons - Red Hot Woman 7,4
Lone Wolf - Spies In My Heart 6,0
HTRK - Synthetik 7,0

11-4-6-3

Deadline 24-3 18.00

11iS
13. Leuke ronde!

Highasakite - Indian Summer - 9,7
Heel veel beter kan het niet worden!
Revelons - Red Hot Woman - 7,0
Begint sterk (tot aan het tududup-gedeelte, klein minpuntje) verder prima track.
Lone Wolf - Spies In My Heart - 7,5
Mooi.
HTRK - Synthetik 8,0
Heel mooi.

12-04-06-04

Deadline 24-3 18.00

13.

Revelons - Red Hot Woman 8
Lone Wolf - Spies In My Heart 8,5
HTRK - Synthetik 7,0

12-5-7-4

Deadline 24-3 18.00

13.

Highasakite - Indian Summer 6,5
Revelons - Red Hot Woman 5,5
Lone Wolf - Spies In My Heart 7,5
HTRK - Synthetik 7,0

12-5-8-5

Deadline 24-3 18.00

13.

Highasakite - Indian Summer 8,5
Revelons - Red Hot Woman 5,0
Lone Wolf - Spies In My Heart 6,5
HTRK - Synthetik 6,5

13-5-9-5

Deadline 24-3 18.00

13.

Highasakite - Indian Summer 5
Klinkt al seen doorsnee indiesong, maar de orchestratie irriteert mij om een of andere reden.

Revelons - Red Hot Woman 5
Eentonige bluesy punk, mij doet het niets.

Lone Wolf -Spies In My Heart 8,5
Mooie sferische song. Zeer aangename stem die wordt ondersteund door mooie synth geluiden.

HTRK - Synthetik 9
Bij deze song draait alles om sfeer en HTRK slaagt er goed in deze perfect over te brengen. De stem en de elektronische klanken hebben echt iets synthetisch. Mooie song en mooie ontdekking!

13-5-10-6

Deadline 24-3 18.00

13.

Highasakite - Indian Summer (8,5)
Een warm, broeierig liedje. Inderdaad: zomers, zoals de titel al een beetje verklapte. Een ontzettend fijn nummer.

Revelons - Red Hot Woman (6,4)
De (gitaar)sound pakt me wel, de stem doet dat absoluut niet. De eentonigheid speelt dit nummer uiteindelijk ook parten, want er gebeurt te weinig om me te boeien.

Lone Wolf -Spies In My Heart (7,3)
Een mooi stemgeluid over een mooi tapijt van synths. Het hele nummer is gewoon mooi, maar toch ben ik er niet helemaal van ondersteboven. Ik vind het iets te kalmpjes.

HTRK - Synthetik (7,2)
Sfeervolle en stemmige synthwave. Helemaal mijn ding, maar ook dit is net wat te timide om een écht hoge score te krijgen.

14-5-11-6

Deadline 24-3 18.00

DjFrankie (moderator)
Uitslag:

Highasakite - Indian Summer 14 pt gem:7,63
Lone Wolf - Spies In My Heart 11 pt gem: 7,49
HTRK - Synthetik 6 pt gem: 7,25
Revelons - Red Hot Woman 5 pt gem: 6,72

DjFrankie (moderator)
14.

Birth of Joy - Make things happen
Maximum Balloon - If You Return (feat. Little Dragon
Fiona Soe Paing - Daymoon Sun
The Opium Cartel - Kissing Moon

0-0-0-0

Deadline 25-3 18.00

14.

Birth of Joy - Make things happen: 9,5
Ik hou wel van nummers zoals Spirits in the Sky van Norman Greenbaum, en toevallig hou ik ook van The Doors. Dan vat je dit lied eigenlijk al grotendeels samen. Vooruit, gooi er nog wat stukjes van Deep Purple tegenaan, maar veel meer kan ik er niet van maken. Is dat erg? Welnee, voor mij is dit een perfecte combinatie om tot een mooi geheel te komen.

Maximum Balloon - If You Return (feat. Little Dragon: 8
Een ballon en een draakje, als dat maar goed gaat, voordat je het weet vliegt de hele zooi in de fik. Dit pakt zeer goed uit. Heerlijk sfeertje en net zo dansbaar, al is dat voor een veertiger steeds lastiger.

Fiona Soe Paing - Daymoon Sun: 8,2
Gelukkig niet zo vlak als wat de lijn in het begin aan geeft. Beetje Björk achtig, deze moeilijk uit te spreken naam; ook net zo moeilijk te verstaan. Maakt niks uit; muziek is universeel.

The Opium Cartel - Kissing Moon: 9
Weer een goed nummer in deze sterke ronde, leuk die versnelling halverwege. Alsof je rustig een berg aan het op fietsen bent, en halverwege overschakelt naar de 6e versnelling, vervolgens weer terug naar de 2, tenminste als je fiets het toe laat.

1-0-0-1

Deadline 25-3 18.00

14.

Birth of Joy - Make things happen (7,5)
Ik móét gewoon even kwijt dat dit ontzettend veel op The Doors lijkt. Niet alleen door het orgeltje, maar ook door de manier van zingen. Hier zit wel lekker veel pit in. Daar hou ik wel van.

Maximum Balloon - If You Return (feat. Little Dragon) (9,0)
Dat elektronische gepriegel zal veel mensen op de zenuwen werken, maar ik vind het geweldig. Catchy, maar toch heel ontspannen muziek.

Fiona Soe Paing - Daymoon Sun (7,5)
Een mysterieus stuk muziek, dat is het. Ik kan nog niet echt zeggen dat ik het mooi, aanstekelijk of goed vind, maar het boeit me wel enorm. Vaker luisteren zal wonderen doen.

The Opium Cartel - Kissing Moon (7,5)
Die versnelling komt precies op het goede moment, want mijn aandacht dreigde net te verslappen. Onterecht, want dit nummer is eigenlijk best spannend te noemen. Het doet een beetje proggy aan en heeft een originele en boeiende opbouw.

1-1-0-2

Deadline 25-3 18.00

4.

Birth of Joy - Make things happen (8,0)
The Doors en Deep Purple inderdaad. Hoe dan ook een sterk nummer.

Maximum Balloon - If You Return (feat. Little Dragon) (7,0)
Valt bij mij in de brede categorie aardig maar niet heel bijzonder.

Fiona Soe Paing - Daymoon Sun (6,5)
Voldoende alternatief maar ik vind het geen genot om te beluisteren.

The Opium Cartel - Kissing Moon (9,0)
Zo delicaat kan muziek zijn. Ook dat instrumentale outro is prachtig.

2-1-0-3

Deadline 25-3 18.00

14.
Birth of Joy - Make things happen 9
Maximum Balloon - If You Return (feat. Little Dragon) 7,5
Fiona Soe Paing - Daymoon Sun 8,5
The Opium Cartel - Kissing Moon 7

3-1-1-3

Deadline 25-3 18.00

14.

Birth of Joy - Make things happen 7
Fiona Soe Paing - Daymoon Sun 8
The Opium Cartel - Kissing Moon 7

- Birth of Joy - Make things happen
Het hele nummer drijft op een leuk Doorsachtig orgeltje. De uitbarsting in het refrein had niet gehoeven, het heeft zo ook voldoende pit.
- Maximum Balloon - If You Return (feat. Little Dragon
Ik heb wel een zwak voor Little Dragon, en da’s hier niet anders. Al hoor ik ze liever op hun eigen nummers, dit elektronisch deuntje leunt er toch sterk tegenaan. Als een fijne lost track.
- Fiona Soe Paing - Daymoon Sun
Apart betoverend nummer, zacht voorbij schurend met in de kop gedrukte uithalen. Haast volledig taalloos, of zelfs muziekloos. Alsof het de samenloop van de dagelijkse geluiden is, die een muzikale toevalstreffer genereren. Intrigerend mooi.
- The Opium Cartel - Kissing Moon
Opvallend hoeveel recente nummers er deze editie meedoen. Ook deze bewijst dat de muziekgeschiedenis nog lang niet gedaan is, al zal dit nummer de boeken niet halen. Wel een vlotte combinatie van stemmen, stijlen en ritmes. Misschien daarom dat het nummer wat verloren raakt in een verder aangename sound.

3-2-2-3

Deadline 25-3 18.00

14.

Birth of Joy - Make things happen 6,0
Maximum Balloon - If You Return (feat. Little Dragon) 7,5
Fiona Soe Paing - Daymoon Sun 6,0
The Opium Cartel - Kissing Moon 8,0

3-3-2-4

Deadline 25-3 18.00

14.

Birth of Joy - Make things happen 8,5 prima Nederlandse Band Doors, Norman Greenbaum, Deep Purple zijn al genoemd. Die had ik ook al in gedachte
Maximum Balloon - If You Return (feat. Little Dragon) 7,0 niet slecht.
Fiona Soe Paing - Daymoon Sun 5,5 Absoluut niet mijn ding.
The Opium Cartel - Kissing Moon 8,5 Prima Noorse band vooral die tempo wisseling na 2 minuten is mooi. Nominatie van Svendra? Al aardig wat stemmen voor dit type muziek.

4-3-2-5

Deadline 25-3 18.00

14.

Birth of Joy - Make things happen 7,0
Fiona Soe Paing - Daymoon Sun 10,0
The Opium Cartel - Kissing Moon 7,0

4-4-3-5

Deadline 25-3 18.00

14.

Birth of Joy - Make things happen 9
Lekker orgel! Hier hou ik wel van.

Maximum Balloon - If You Return (feat. Little Dragon) 7,0
Fiona Soe Paing - Daymoon Sun 7,5
The Opium Cartel - Kissing Moon 7,0

5-4-4-5

Deadline 25-3 18.00

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:08 uur

geplaatst: vandaag om 22:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.