MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
2MY
15.

1. 4 Guys From The Future - You Don't Know What You're Doing 6
2. Popundret - Shiver Gone 6,2
3. Karel Thiel - De Dronkaard 4,5
4. Meira Asher - Dissect Me Again 5

14-12-1-5

Deadline 27-3-2014

Geen tijd meer voor diepzinnige teksten...
Behalve dit: Justus18, waarom heb ik je nooit gezien in mijn ter ziele gegane Schlager-topic?

15.

1. 4 Guys From The Future - You Don't Know What You're Doing 7,0
2. Popundret - Shiver Gone 9,0
3. Karel Thiel - De Dronkaard 6,0
4. Meira Asher - Dissect Me Again 5,0

15-13-1-5

Deadline 27-3-2014

DjFrankie (moderator)
uitslag: 17 deelnemers

1 4 Guys From The Future - You Don't Know What You're Doing 15 pt gem: 7,73
2 Popundret - Shiver Gone 13 pt gem: 7,46
3 Meira Asher - Dissect Me Again 5 pt gem : 6,21
4 Karel Thiel - De Dronkaard 6,0 1 pt gem: 4,93

DjFrankie (moderator)
16.

At Swim Two Birds - In bed with your best friend
Dewa Budjana - Joged Kahyangan
Wolf Alice - Bros
World's End Girlfriend - Les Enfants du Paradis

0-0-0-0

Deadline: 28-03 18.00

DjFrankie (moderator)
16.

At Swim Two Birds - In bed with your best friend 7,7 Bijzonder sfeervol nummer dit, alleen duurt het me te lang, omdat er vrij weinig gebeurt.
Dewa Budjana - Joged Kahyangan 6,3 Mooi gitaarspel, maar doet me verder weinig mijn allergie voor jazz heeft daar ook mee te maken.
Wolf Alice - Bros 8,7 Deze ken ik al, en ik heb een zwak voor zulke muziek met een fijne zangeres, erg goeie pop
World's End Girlfriend - Les Enfants du Paradis 7,5 Mengelmoes van allerlei stijlen door elkaar, niet helemaal briljant, maar deze instrumental kan ik beter hebben al is het wel wat chaotisch.

1-0-1-0

16.

At Swim Two Birds - In bed with your best friend - 7,5
Dewa Budjana - Joged Kahyangan - 6,5
Wolf Alice - Bros - 8,0
World's End Girlfriend - Les Enfants du Paradis - 8,0

1-0-2-1

16.

At Swim Two Birds - In bed with your best friend: 7
Dat moet je niet doen, iemand bedriegen. En als je het dan toch perse wilt doen, vertel het dan op een spannende manier, en niet op deze zaaddodende toon. Het klinkt allemaal nog best aardig verder; maar te eentonig. Ik hoor dan liever My Girlfriend’s Girlfriend van Type o Negative. Maar dit is zeker wel een ruime voldoende waard.

Dewa Budjana - Joged Kahyangan: 6,5
Dit klinkt wat als een instrumentale versie van dat stuiterballen reclame nummer van José González; Heartbeats. Wat kan zang toch een aangename toevoeging zijn, want dit pakt mij een stuk minder. Is dit Fusion?

Wolf Alice – Bros: 8
Bros, Bros, Bros, het luchtige chocolaatje, met Adele Bloemendaal in het bubbelbad. Dit is luchtig, beetje Breeders met The Cure als begeleiding. Bubbels heeft het ook, eigentijdse bubbelgum. Hier kan ik wel naar luisteren, mooi vluchtig geheel.

World's End Girlfriend - Les Enfants du Paradis: 6,5
Ik verwacht na de mooie spannende opbouw dat het uiteindelijk ergens naar leidt. Helaas blijft dit als een overspannen Tom Tom die de weg kwijt is steeds weer hetzelfde rondje rijden, zonder bij de juiste eindbestemming aan te komen. Jammer, want het begon wel allemaal veelbelovend.

2-0-2-0

DjFrankie (moderator)
Correcte stand

2-0-3-1

2MY
16.

1. At Swim Two Birds - In bed with your best friend 7,8
2. Dewa Budjana - Joged Kahyangan 7
3. Wolf Alice - Bros 8,3
4. World's End Girlfriend - Les Enfants du Paradis 8

1. At Swim Two Birds - In bed with your best friend // Aah, da's echt keispijtig: een kwart korter en - als ik mezelf dan toch in de regiestoel zet - een dEUSiaans-chaotische outro van 2 minuten en dit was een gegarandeerde finalist geweest. Nu voorspel ik dat hij ergens halverwege. Blijft wel een goed nummer, daar niet van.
2. Dewa Budjana - Joged Kahyangan // de saxomofoon maakt het een beetje cheesy, maar ik hou wel van zo'n tokkeldeuntjes. Zelf nog een deuntje van René Aubry op m'n longlist staan voor een volgende nominatieronde, maar eerst even kijken of er voor deze Dewa wat animo bestaat.
3. Wolf Alice - Bros // Wolven in allerlei vormen en schrijfwijzen zijn behoorlijk populair in dit topic. In de vorige editie waren er een stuk of 6 als ik me niet vergis. En dan te lui om te gaan checken, dat dan ook weer wel. Deze Wolf grijpt me echter onmiddellijk op een plek waar ik normaliter niet zo graag gegrepen word. Toppertje!
4. World's End Girlfriend - Les Enfants du Paradis // Een indrukwekkende introductie tot de muziekgeschiedenis van de laatste decennia. Schitterende collage.

2-0-4-2

16.

1. At Swim Two Birds - In bed with your best friend 7,5
2. Dewa Budjana - Joged Kahyangan 6,8
3. Wolf Alice - Bros 8,6
4. World's End Girlfriend - Les Enfants du Paradis 7

1. At Swim Two Birds - In bed with your best friend . Wel goed iets te lang.
2. Dewa Budjana - Joged Kahyangan. Wel aardig, minste nummer van de 4
3. Wolf Alice - Bros. Toppertje inderdaad. lekkerrrr. Beste nummer van de 4
4. World's End Girlfriend - Les Enfants du Paradis . de clip maakt dat blijft luisteren. Mooi gedaan.
Inderdaad had er meer spanning in mogen zitten gezien de lengte.

Ik ga voor de 2 nummers met zang.

3-0-5-2

16.

At Swim Two Birds - In bed with your best friend . 6,2
Zzzzzzzzzzzzzzznurrrrrrrrrrrrrrrrrrrkkkkkkkkkk als er zo bij gezongen wordt is het geen vreemdgaan is het gewoon slapen in dat bed.

Dewa Budjana - Joged Kahyangan. 6,4
Ik heb totaal geen hekel aan jazz maar dit vind ik beetje aalglad en totaal niet spannend. Leuk voor een zondagochtend als de eitjes op het fornuis staan te koken maar dan nog steeds vooral niet al te vaak.

Wolf Alice - Bros 7

Gewoon een aardig nummer geen hoogvlieger.

World's End Girlfriend - Les Enfants du Paradis 8,5

Dit vind ik dan weer geweldig mooi. Veel afwisseling in tempo geen seconde saai, zit goed in elkaar.

3-0-6-3

11iS
16.

At Swim Two Birds - In bed with your best friend - 6,0
Mooie stem maar neemt wel heel erg de tijd voor de verhaallijn van deze soap, bij RTL zouden ze het onderbreken met een reclameblok.
Dewa Budjana - Joged Kahyangan - 6,0
Niks mis mee maar niet zo mijn ding.
Wolf Alice - Bros - 9,0
Prachtig, graag wijs ik jullie ook op de track ‘Wednesday’ van Wolf Alice.
World's End Girlfriend - Les Enfants du Paradis - 7,5
Cocktail van misschien een beetje te veel, toch met plezier de bodem weten te bereiken.

03-00-07-04

16.

At Swim Two Birds - In bed with your best friend 8,0
Dewa Budjana - Joged Kahyangan 8,0
Wolf Alice - Bros 7,5
World's End Girlfriend - Les Enfants du Paradis 7,5

4-1-7-4

16.

At Swim Two Birds - In bed with your best friend 7,0
Prettig stemgeluid en erg sfeervol. Alleen daarentegen wat langdradig omdat het de hele tijd maar voortkabbelt.

Dewa Budjana - Joged Kahyangan 6,5
Klinkt wel leuk als achtergrondmuziek. Mij die doet het alleen vrij weinig.

Wolf Alice - Bros 8,0
Lekker nummer dit! Zangeres doet me een beetje denken aan The Joy Formidable.

Lekkere mengelmoes van stijlen zonder dat het te veel van de hak op de tak gaat. Zelfs de chaos van scheurende gitaren met breaks en samples aan het einde vind ik heerlijk. Respect voor deze Japanner!

4-1-8-5

16.

At Swim Two Birds - In bed with your best friend
Mooi stemmig nummer maar het duurt te lang om te blijven boeien. (6,8)

Dewa Budjana - Joged Kahyangan
Fijn pauzemuziekje, maar ik kan er niet veel mee. (6,4)

Wolf Alice - Bros
Ik ken dit nummer maar al te goed omdat ik het de revelatie van 2013 vind. Daarnaast raak ik nog altijd in verwarring omdat ik nog steeds niet weet waarom ik dit nu zo’n bijzonder nummer vind. Objectief beoordeel ik dit als een doodnormaal popliedje van 1 van die honderden bandjes die per jaar doorbreekt. Ik hoop dat zij deze kwaliteit weten vast te houden. (9,5)

World's End Girlfriend - Les Enfants du Paradis
Dit nummer gaat alle kanten op. Een ding blijft het zelfde en dat is het pluspunt: er blijft een lekker tempo in zitten. (7,0)

4-1-9-6

16.

At Swim Two Birds - In bed with your best friend 7,5
Een mooie stem die doet denken aan een heel rustige Jarvis Cocker (ik vermoed door het gedeelde accent dat ik denk te horen). De song is heel rustgevend, jammer dat de song zo gezapig wordt.

Dewa Budjana - Joged Kahyangan 8
Op het punt waar “wereldmuziek” en jazz elkaar ontmoeten, woont deze mooie song. Wegdromen en genieten is de boodschap. Op het einde misschien een beetje weinig verrassend.

Wolf Alice - Bros 8,3
Een poppy versie van Sonic Youth/The Breeders. Een aangename opzwepende song. Daarbij nog eens fan van de stem van de jongedame

World's End Girlfriend - Les Enfants du Paradis 10
Mijn punten zeggen al genoeg zeker? Geweldig muziekstuk, opgebouwd als collage van verschillende stijlen en elementen die er toch in slagen een geheel te vormen. Ik ben eventjes weggeblazen.

4-1-10-7

Allemaal allesbehalve slecht, maar geen een die er voor mij uitspringt, op dit moment. Mijn punten gaan naar de nummers zonder zang.

16.

At Swim Two Birds - In bed with your best friend 7,0
Dewa Budjana - Joged Kahyangan 7,0
Wolf Alice - Bros 7,0
World's End Girlfriend - Les Enfants du Paradis 7,0

4-2-10-8

16.

At Swim Two Birds - In bed with your best friend 6,0
Saai is het eerste dat in me opkomt. En ook het tweede.

Dewa Budjana - Joged Kahyangan 9,0
Ik snap wel dat dit kan overkomen als zondagochtendmuziek. Het is ook geen jazz waar de muzikanten uit hun dak gaan, over elk nootje heel goed nagedacht. Maar op de vierkante centimeter is het ongelooflijk mooi en ingetogen. Vaker beluisteren helpt waarschijnlijk.

Wolf Alice - Bros 7,0
Vriendelijke indiepop. Weinig op aan te merken.

Geen idee wat deze vrolijke chaos moet voorstellen. Mike Oldfield going crazy? Ik vind het leuk!

4-3-10-9

16.

At Swim Two Birds - In bed with your best friend (8,2)
Ik heb niet echt op de tekst gelet, maar toch raakt dit me. Het klinkt gemoedelijk, maar tegelijkertijd ook erg triest.

Dewa Budjana - Joged Kahyangan (7,8)
Een heerlijk, zoet lenteliedje. Ontspannen muziek, licht verteerbaar, maar drie minuten was voldoende geweest.

Wolf Alice - Bros (8,0)
Catchy poprock. Van dit soort nummers worden er veel gemaakt, maar zolang ze lekker klinken en me niet de neus uitkomen geniet ik ervan.

World's End Girlfriend - Les Enfants du Paradis (9,2)
Wat een avontuurlijk nummer! Er gebeurt ontzettend veel, maar toch blijft het nummer na iedere wending even goed klinken. Dit is niet alleen een onwijs boeiende compositie, maar bovenal een nummer dat fantastisch in het gehoor ligt. Een gouden combinatie!

5-3-10-10

16.

At Swim Two Birds - In Bed with Your Best Friend (6)
Wel aardig, maar kan me niet over de gehele lengte boeien. Ik mis de uitbarsting op het einde.

Dewa Budjana - Joged Kahyangan (6,5)
Allerminst storende muziek, maar er gebeurt helaas niet zoveel. Technisch dik in orde, maar wat meer variatie had wel gemogen (bijvoorbeeld zang). Vaker luisteren zal ongetwijfeld helpen, zoals ik wel vaker heb met jazz.

Wolf Alice - Bros (10)
Een van mijn grootste ontdekkingen van afgelopen jaar, hoog in mijn top 10 beste songs van 2013. Het is natuurlijk niet het meest vernieuwende genre, maar ik heb een enorme zwak voor catchy indie pop met zang.
Bros is een subliem nummer en heeft alles wat ik in popmuziek zoek: heerlijke opbouw, fantastische tempowisselingen, de magistrale stem van Ellie Roswell, toffe, herkenbare lyrics (in dit geval over vriendschap) en een melodie die niet snel verveelt. Het werkt enorm aanstekelijk.

World's End Girlfriend - Les Enfants du Paradis (8,5)
Vermakelijke track, krijg hier een hoop energie van. Ontdekking, ga binnenkort eens op zoek naar meer van deze band.

5-3-11-11

16.
At Swim Two Birds - In bed with your best friend 8
Dewa Budjana - Joged Kahyangan 7,3
Wolf Alice - Bros 7,5
World's End Girlfriend - Les Enfants du Paradis 7,8

6-3-11-12

16.
At Swim Two Birds - In bed with your best friend 7
Dewa Budjana - Joged Kahyangan 7
Wolf Alice - Bros 7,2
World's End Girlfriend - Les Enfants du Paradis 7,2

6-3-12-13

DjFrankie (moderator)
Uitslag:

World's End Girlfriend - Les Enfants du Paradis 13 pt gem: 7,89
Wolf Alice - Bros 12 pt gem: 8,09
At Swim Two Birds - In bed with your best friend 6 pt gem: 7,13
Dewa Budjana - Joged Kahyangan 3 pt gem: 7

DjFrankie (moderator)
17.

Allo Darlin' - Capricornia
Andy Partridge - I Don't Want To be Here
Phèdre - Love Ablaze
Blacklist - Language of the Living Dead

0-0-0-0

Deadline: 29-03 18.00

17.

Allo Darlin' - Capricornia 7,8
Andy Partridge - I Don't Want To be Here 7,3
Phèdre - Love Ablaze 8
Blacklist - Language of the Living Dead 7,5

1-0-1-0

17.

Allo Darlin' – Capricornia: 8
Breeders, Throwing Musez, Belly en Sleater-Kinney maakten ook soortgelijke gitaarmuziek met een onschuldig ogende frontvrouw. Volgens mij zorgden 4 Non Blondes en Hole met hun boze uitstraling ervoor dat veel van dat soort artiesten besloten om hun mond maar te houden. Van dat geschreeuw konden ze toch niet winnen. Opeens waren ze namelijk verdwenen. Blijft jammer, want mij spreekt deze muziek zeker aan. Dit is blijkbaar nog vrij nieuw. De kust is dan nu ook zeker veilig, en van 4 Non Blondes en Hole horen we nooit meer wat van, dan mogen de overige vrouwbandjes ook uit hun schuilplaatsen komen, tenzij ze ondertussen niet burgerlijk huisvrouw zijn geworden. Ook niks mis mee.

Andy Partridge - I Don't Want To be Here: 7
Deze naam komt mij bekend voor, en inderdaad op Wikipedia staat dan ook vermeld dat hij lid is van de band XTC. Dit nummer heeft eigenlijk een beetje onze eigen Excelsior Label vibe. Zou zo tussen Tim Knol, Daryll Ann en Johan passen. Of omgekeerd, blijkbaar heeft XTC een best grote invloed op onze eigen artiesten (de band, niet de drug). XTC heeft als band zijnde sterkere nummers.

Phèdre - Love Ablaze: 6,5
Jaren 80 achtig geluid met de nodige echo. Klinkt als The Jesus & the Mary Chain maar dan met een milieu vriendelijker stofzuigergeluid. Maar toch trekt mij dit een stuk minder. Die mannenstem klinkt verder wel mooi, maar dat gepraat van die vrouw vind ik minder. Haar gezang is eigenlijk helemaal niet om aan te horen. Jammer van het einde.

Blacklist - Language of the Living Dead: 9,5
Een band die duidelijk terug grijpt naar het betere postpunk gebeuren uit de jaren 80. Gelukkig klinkt het niet als David Bowie of Joy Division, want veel van dit soort bandjes proberen deze na te doen, en meestal lukt dat niet zo goed. Hier moet ik meer aan het oudere werk van Pink Turns Blue denken. Zou zo een nominatie van mij kunnen zijn, maar dat is het niet. Er zijn verschillende liefhebbers hier van deze sound, dus dit gaat denk ik wel aardig scoren. Blijkbaar een nominatie van El Ninjo, die doen het meestal wel goed bij mij.

2-0-1-1

17.

Allo Darlin' - Capricornia 7,0
Andy Partridge - I Don't Want To be Here 8,0
Phèdre - Love Ablaze 6,0
Blacklist - Language of the Living Dead 6,5

3-1-1-1

2MY
17.

1. Allo Darlin' - Capricornia 6
2. Andy Partridge - I Don't Want To be Here 7
3. Phèdre - Love Ablaze 9
4. Blacklist - Language of the Living Dead 6,5

1. Allo Darlin' - Capricornia // De muziek klinkt ouderwets REM, dus daar is niks mis mee. De zang daarentegen klinkt als een stel verlegen meisjes op een karaokeavond. Oh ja, en af en toe doen ze een cranberrietje ertussen.
2. Andy Partridge - I Don't Want To be Here // Ha! Dat begin doet me ook al aan REM denken - ten tijde van Monster that is - maar misschien is dat gewoon een state of mind. Enfin. Sympathiek retro-rockliedje.
3. Phèdre - Love Ablaze // Mijn valsenotennominatie! Dit is een geniaal muziekstukje, maar ik had meerdere luisterbeurten nodig om dat ten volle te beseffen, leve de volharding! En in tegenstelling tot dhr Raven vind ik het invallen van de vrouwenstem het hoogtepunt van het nummer - deed me een beetje aan de rol van Kate Pierson denken (je weet wel, die van REM's Shiny Happy People) bij Iggy Pop's "Candy".
4. Blacklist - Language of the Living Dead // In de clip komen ze over als een bende aanstellertjes. Kwa zang doen ze me regelmatig - met name in de stroofjes - aan Depeche Mode denken, maar daar is het refrein dan weer te poppy en te luchtig voor. Volgens mij zou Michael Stipe het daar volledig mee eens zijn.

3-2-2-1

17.

1. Allo Darlin' - Capricornia 7,0
2. Andy Partridge - I Don't Want To be Here 6,0
3. Phèdre - Love Ablaze 7,8
4. Blacklist - Language of the Living Dead 9,0

3-2-3-2

17.

1. Allo Darlin' - Capricornia 7,0
2. Andy Partridge - I Don't Want To be Here 7,5
3. Phèdre - Love Ablaze 5,5
4. Blacklist - Language of the Living Dead 6,0

4-3-3-2

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:02 uur

geplaatst: vandaag om 20:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.