MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
33.

Rise And Fall Of A Decade – Mistake: 9,5
Gothic, met een vleugje Levellers. Folkgothic? Wel steengoede muziek door deze Fransen. Die vrouwelijke zang is mooi, het heeft ook wat weg van Miranda Seks Garden, maar die zingen als klassiek geschoolde zangeressen wat hoger. Ik denk dat ikzelf meer de voorkeur heb voor het geluid van dit bandje.

L.P. - Good with You/Cling to Me: 5
Dit klinkt mij teveel als een Idols of The Voice artiest, misschien zelfs als iemand uit The Mickey Mouse Club. Gewoon prima voor het minderjarige Top 40 of Top 50 publiek, die mooi de laatste hit downloaden, en na twee maanden later de boel weer upcleanen, en dit vervangen voor weer een nieuw (tijdelijk) talentje.

Parson Brown- Mexican Standoff: 7,5
Dit lijkt op een coverversie van die grote Gotye hit, met die lijntjes en strepen en vlakjes met allemaal verschillende kleuren, waar twee mensen voor staan, die per ongeluk mee ingekleurd worden. Gelukkig vegen ze daarna er weer alles van af. Eigenlijk lijkt vooral het begin op dat nummer. Klinkt wel prima.

Findlay - Off & On: 8
Dit lijkt wel op Selah Sue met Triggerfinger. Ze hebben ooit samen New Sensation van INXS gecoverd, zo klinkt het dus een beetje. Al heeft Selah een stuk meer moeite met medeklinkers, zodat ze die grotendeels inslikt, maar daar komt ze wel goed mee weg. Ik heb een Achterhoekse vrouw, en die doen dat ook wel een beetje, maar die zegt weer dat wij Limburgers een Belgisch dialect hebben. Dus eigenlijk moeten mijn dochters klinken als Selah Sue, maar dat is weer niet het geval.

2-0-0-2

Deadline 14-4 18.00

11iS
33.

Rise And Fall Of A Decade - Mistake - 7,0
Muzikaal sterk, stem zweeft er iets te veel omheen.
L.P. - Good with You/Cling to Me - 7,5
Schattig!
Parson Brown Mexican Standoff - 9,0
Fijne (samen)zang, originele instrumentatie, sfeervolle track! (Grappige naam ook, Parson Brown)
Findlay - Off & On - 9,5
Lekker!

02-00-01-03

Deadline 14-4 18.00

33.

Rise And Fall Of A Decade - Mistake 7,0 (muzikaal goed)
L.P. - Good with You/Cling to Me 5,6 (te gemaakt)
Parson Brown Mexican Standoff 8,0 (heeft wel wat!)
Findlay - Off & On 7,3 (lekker maar iets te kort)

02-00-02-04 (ik neem aan dat vorige deelnemer ook punt aan Findlay toekende?!)

Deadline 14-4 18.00

11iS
dynamo d schreef:
02-00-02-04 (ik neem aan dat vorige deelnemer ook punt aan Findlay toekende?!)
Yep, thx dynamo d!

33.

Rise And Fall Of A Decade - Mistake 7,0
Zowel muzikaal als vocaal sterk. Het wavy galmeffect had niet gehoeven. Het doet mij te veel aan als effectbejag. Het nummer heeft dit niet nodig.

L.P. - Good with You/Cling to Me 6,0
Weinig onderscheidend maar wel oké popnummer waarbij ik de zangeres net iets té geknepen vind zingen.
Gwen Stefani doet dat ook, maar bij haar vond ik het dan net wat minder geforceerd overkomen.

Parson Brown Mexican Standoff 8,5
Gebeurt volgens mij niet vaak dat twee keer dezelfde artiest genomineerd wordt. Als liefhebber van deze Nederlandse band kan ik hier alleen maar bij van worden. Beide nummers zijn ijzersterk. De openingsdeun en het subtiele gebruik van accordion met strijkers in dit nummer zijn meer dan geslaagd.

Findlay - Off & On 8,0
Lekker hoor! Rauw en thrashy, just the way I like it. Doet op sommige momenten nog het meeste denken aan the White Stripes .

02-00-03-05

Deadline 14-4 18.00

DjFrankie (moderator)
33.

Rise And Fall Of A Decade - Mistake 7,8 Zo ik dacht eerst dit lijkt wel de zanger van Puressence, maar dan had starsailor me wel getipt. Mooi nummer.
L.P. - Good with You/Cling to Me 7 Geen slecht popnummer, maar dit is toch een zanger? Geen zangeres.
Parson Brown Mexican Standoff 7,5 Goed nummer, compleet met accordeon, en wat worden er toch mooie clips gemaakt in het onbekendere muziekland.
Findlay - Off & On 8,5 Blood Red shoes meets White Stripes, power rock van de bovenste regionen.
Kan zo de ladder in. Finale materiaal.

3-0-3-6

Deadline 14-4 18.00

DjFrankie schreef:
33.

Geen slecht popnummer, maar dit is toch een zanger? Geen zangeres.

Ik twijfelde ook even. Maar L.P. staat voor Laura Pergolizzi en volgens de WiKi is het een vrouw

33.

Rise And Fall Of A Decade - Mistake 7,3
L.P. - Good with You/Cling to Me 7,0
Parson Brown - Mexican Standoff 8,0
Findlay - Off & On 7,0

4-0-4-6

Deadline 14-4 18.00

Inzake L.P.: ik heb ooit een ander nummer van haar genomineerd met deze cover in beeld. Zelf vind ik ze in die pose lijken op Phil Lynott. Misschien dat dit bijdraagt aan de verwarring ...

33.

Rise And Fall Of A Decade - Mistake 8,5
L.P. - Good with You/Cling to Me 6
Parson Brown - Mexican Standoff 7,3
Findlay - Off & On (Sample van ZZ Top's La Grange in dit nummer verwerkt(6,7)

5-0-5-6

Deadline 14-4 18.00

33.

Rise And Fall Of A Decade - Mistake 5,5
L.P. - Good with You/Cling to Me 5,5
Parson Brown - Mexican Standoff 9,5
Findlay - Off & On 8,5

5-0-6-7

Deadline 14-4 18.00

33.
Rise And Fall Of A Decade - Mistake 7,2
L.P. - Good with You/Cling to Me 5
Parson Brown Mexican Standoff 6,5
Findlay - Off & On 6

6-0-7-7

Deadline 14-4 18.00

33.
Rise And Fall Of A Decade - Mistake 7,5
L.P. - Good with You/Cling to Me 7,0
Parson Brown Mexican Standoff 7,2
Findlay - Off & On 6,5

7-0-8-7

Deadline 14-4 18.00

33.

Rise And Fall Of A Decade - Mistake (7,8)
Een fijne ‘80s-sound, maar de zangeres heeft een stem die alweer twee decennia ouder lijkt. Wel een lekker nummer.
L.P. - Good with You/Cling to Me (8,0)
De uithalen van de zangeres (of is het toch een zanger?) in het refrein vind ik erg lekker. De krachtige stem geeft dit nummer zeker iets extra’s en dat is nodig, want verder is het niet zo bijzonder. Alsof de winnares van The Voice USA een eerste single maakt. Niet negatief bedoeld hoor!
Parson Brown Mexican Standoff (6,4)
Alweer Parson Brown? Helaas wel. Niet zo saai als de vorige, maar nog steeds verre van leuk. Zijn stem staat me ook niet echt aan.
Findlay - Off & On (8,2)
Maar dit is gaaf! Normaal moet ik niet veel hebben van vuige krachtpatserrock, maar dit nummer klinkt gewoon ontzettend lekker.

7-1-8-8

Deadline 14-4 18.00

33.
Rise And Fall Of A Decade - Mistake
Erg mooi nummer! (8,5)

L.P. - Good with You/Cling to Me
Prima rocknummer waarbij de stem opvalt. Niet helemaal de stem waar ik van houd. (6,5)

Parson Brown Mexican Standoff
Mooi nummer maar ook hier een stem die ik te stemmig vind. Van een heel album word ik somber. (7,8)

Findlay - Off & On
Ik heb een zwak voor Natalie Findlay. 22 jaar, het figuur van een breinaald en een strot waar je als volwassen man bang van wordt. Heerlijk melodieuze rock wat ik nog het meest wil vergelijken met Wolfmother. Wellicht omdat haar debuutsingle Your Sister veel op Woman lijkt. Het wachten is op het debuutalbum van dit natuurtalentje, afgaande op het feit dat ze zonder moeite haar concert vorig jaar op London Calling begon met een a-capella-nummer. Live erg goed met prima band! (9,5)

8-1-8-9

Deadline 14-4 18.00

33.

Rise And Fall Of A Decade - Mistake 7,0
L.P. - Good with You/Cling to Me 6,0
Parson Brown Mexican Standoff 7,5
Findlay - Off & On 6,5

9-1-9-9

Deadline 14-4 18.00
--------------------------------------------------------------------------------

DjFrankie (moderator)
nou op het scherpst v/d snede deze battle

33.

Rise And Fall Of A Decade - Mistake 7.6
L.P. - Good with You/Cling to Me 5.5
Parson Brown Mexican Standoff 7.0
Findlay - Off & On 7.5

10-1-9-10

Deadline 14-4 18.00

33.
Rise And Fall Of A Decade - Mistake 8
L.P. - Good with You/Cling to Me 7,8
Parson Brown Mexican Standoff 8,5
Findlay - Off & On 8,3

10-1-10-11

Deadline 14-4 18.00

DjFrankie (moderator)
Uitslag:

32 (17 deelnemers)

1 Lanterns On The Lake - Another Tale From Another English Town 12 pt gem: 7,73
2 Vivid I Hate You 9 pt gem: 7,28
3 Damero - Gestern, Morgen 7 pt gem: 7,18
4 Ohio Players - What the Hell 6 pt gem 6,81

33. (16 deelenemers)

1 Findlay - Off & On 11 pt gem: 7,76
2 Parson Brown Mexican Standoff 10 pt gem: 7,67
3 Rise And Fall Of A Decade - Mistake 10 pt gem: 7,54 hoog gem voor 3de plaats
4 L.P. - Good with You/Cling to Me 1 pt gem: 6,39

DjFrankie (moderator)
34.

Close Lobsters - Let's Make Some Plans
Dead Brothers - Closer to You
Floex - Veronika's Dream
AM-FM - You Are the One

0-0-0-0

Deadline: 15-4 18.00

34.

Close Lobsters - Let's Make Some Plans (7,2)
Leuk popliedje met een ontzettend sympathieke, Britse uitstraling.
Dead Brothers - Closer to You (6,2)
Een erg origineel, bont nummer, maar verder niet echt interessant.
Floex - Veronika's Dream (7,0)
Dit heeft nog een tijdje op de rand van mijn eigen hitlijst gestaan, maar het wist net niet te overtuigen. Ook nu vind ik het nog wat aan de saaie kant, maar het broeit wel ontzettend lekker.
AM-FM - You Are the One (7,0)
Het swingt alle kanten op, maar daar ben ik persoonlijk niet zo gevoelig voor. Dit nummer kan ik echter best waarderen.

1-0-1-0

34.
Close Lobsters - Let's Make Some Plans 7,5
Dead Brothers - Closer to You 8,3
Floex - Veronika's Dream 8
AM-FM - You Are the One 7,3

1-1-2-0

34.

Close Lobsters - Let's Make Some Plans: 8
The Cure is van invloed geweest op veel bands, weer eens duidelijk hoorbaar bij het intro. En ik hoor het ritme terug van Candy van Iggy Pop en die PinkPop van B 52’s. Maar dit is ouder dan Candy, dus eigenlijk hoor je bij Candy het ritme terug van Close Lobsters, maar die kent weer niemand. Best jammer.

Dead Brothers - Closer to You: 8,3
Ondanks de trieste naam klinkt deze banjo muziek behoorlijk vrolijk. Hoe moet je dit noemen; Country met Mexicaanse invloeden? Maar dan de koude Zwitserse variant hier op. Uit de reacties bij het album maak ik op, dat ze ook duister en creepy kunnen klinken. Daar ben ik meer benieuwd naar. Dit is in ieder geval geen begrafenismuziek, tenzij ze heel erg gelukkig zijn met iemands overlijden.

Floex - Veronika’s Dream: 9
Dit trekt gelijk vanaf de eerste drumpartijen mijn volledige aandacht. Prachtige filmmuziek voor een duistere film. Blijkbaar maakt hij ook soundtracks voor games. Ik denk dat ik met dat spel niet ver zou komen, omdat ik teveel afgeleid zou worden door de prachtige muziek. Gelukkig ben ik dan ook geen gamer.

AM-FM - You Are the One: 6,5
Dit klinkt wel een beetje als Kool and the Gang en Earth, Wind & Fire. Muziek die mijn oudere buurjongen vroeger tot vervelends toe draaide. En hij probeerde de hoge zangpartijen mee te zingen, wat eigenlijk niet lukte. Maar het was een coole gast, dus niemand die het hem vertelde. Gelukkig ontdekte hij later ook The Cure en Depeche Mode.

1-2-3-0

34.

Close Lobsters - Let's Make Some Plans: 8,7
Erg fijn nummer. Het contrast tussen het 'jangle' gitaargeluid en de wat doffere ritmesectie werkt prima. Alsof Johnny Marr een keertje meespeelt met The Jesus And Mary Chain.

Dead Brothers - Closer to You: 8,1
Ik ben wel eens in Geneve geweest en deze muziek zou ik daar niet direct plaatsen... toffe mix van stijlen in ieder geval.

Floex - Veronika’s Dream: 8,0
Inmiddels een bekende naam in dit topic, puik instrumentaaltje weer met sterke percussie.

AM-FM - You Are the One: 7,2
Lekkere funk, al springt het er voor mij binnen het genre niet direct uit.

2-3-3-0

Een Floex die niet door mij is genomineerd, dat is even wennen.

34.

Close Lobsters - Let's Make Some Plans: 6,0
Dead Brothers - Closer to You: 7,5
Floex - Veronika’s Dream: 9,0
AM-FM - You Are the One: 8,0

2-3-4-1

DjFrankie (moderator)
Svendra schreef:
Een Floex die niet door mij is genomineerd, dat is even wennen.

Ja ik had blind aangenomen dat die door Sander was genomineerd

34.

Close Lobsters - Let's Make Some Plans 7,8 Prettig nummer idd The Cure meets Jesus & Mary Chain, want die lijken er muzikaal wel doorheen gemixt (Just Like Heaven meets April Skies)
Dead Brothers - Closer to You 7,1 IK zie voor me een zanger met een hoge hoed, doodshoofd t-shirt en hippie, clip zal het niet laten zien, Muzikaal vrij avant-garde folky pop.
Floex - Veronika's Dream 7 Geen alt 152 zonder Floex denk ik, Jazzy electronica die niet gemakkelijk is in de luie stoel.
AM-FM - You Are the One 7 Funk zoals ik funk verwacht en wil horen, handje klap en funken maar. Niks mis mee

3-4-4-1

34.

Close Lobsters - Let's Make Some Plans: 7,8
Dead Brothers - Closer to You: 9
Floex - Veronika’s Dream: 7,5
AM-FM - You Are the One: 7,5

4-5-4-1

34. 4x helemaal niks (ga er verder geen woorden aan besteden)

Close Lobsters - Let's Make Some Plans 4,0
Dead Brothers - Closer to You 4,5
Floex - Veronika's Dream 4,1
AM-FM - You Are the One 3,0

4-6-5-1

34.

Close Lobsters - Let's Make Some Plans 9,0
Dead Brothers - Closer to You 7,0
Floex - Veronika's Dream 8,0
AM-FM - You Are the One 6,0

5-6-6-1

34.

Close Lobsters - Let's Make Some Plans
Niet bijzonder genoeg. (6,2)

Dead Brothers - Closer to You
Errug leuk! Heerlijke instrumentatie. (8,5)

Floex - Veronika's Dream
Mooi, maar het boeit me nog onvoldoende om me er in te willen verdiepen. (7,0)

AM-FM - You Are the One
Aardig, maar uit de tijd. (6,8)

5-7-7-1

Deadline: 15-4 18.00 [/quote]

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:36 uur

geplaatst: vandaag om 17:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.