Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152
zoeken in:
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 16 april 2014, 17:12 uur
35. Gisteravond een avondje met deric raven en Bart1980 doorgebracht in doornroosje was erg leuk Timber timbre.
Ummagma - BFD 7 Zeer vreemd nummer. Weet hier niet zo goed raad mee, vind het niet slecht maar spreekt me ook niet helemaal aan.
Imani Coppola - Legend of a Cowgirl 7,7 Ik heb het idee dit nummer te kennen Sherryl Crow achtig pop die me niet tegenstaat in tegendeel a ik zie kemm geeft het antwoord.
The Dream Syndicate - John Coltrane Stereo Blues 7 Ben hier ook niet kapot van, stem staat me wat tegen, had ook een totaal ander nummer verwacht met de naam Dream Syndicate.
2 Chord Genius - Wet Matches 7,7 Mooi ingetogen liedje, mooie stem met mooi randje
12-8-4-10
Deadline: 16-4 18.00
Ummagma - BFD 7 Zeer vreemd nummer. Weet hier niet zo goed raad mee, vind het niet slecht maar spreekt me ook niet helemaal aan.
Imani Coppola - Legend of a Cowgirl 7,7 Ik heb het idee dit nummer te kennen Sherryl Crow achtig pop die me niet tegenstaat in tegendeel a ik zie kemm geeft het antwoord.
The Dream Syndicate - John Coltrane Stereo Blues 7 Ben hier ook niet kapot van, stem staat me wat tegen, had ook een totaal ander nummer verwacht met de naam Dream Syndicate.
2 Chord Genius - Wet Matches 7,7 Mooi ingetogen liedje, mooie stem met mooi randje
12-8-4-10
0
geplaatst: 16 april 2014, 17:17 uur
35.
Ummagma - BFD 7,0
Imani Coppola - Legend of a Cowgirl 6
The Dream Syndicate - John Coltrane Stereo Blues 7,0
2 Chord Genius - Wet Matches 7,1
12-8-5-11
Ummagma - BFD 7,0
Imani Coppola - Legend of a Cowgirl 6
The Dream Syndicate - John Coltrane Stereo Blues 7,0
2 Chord Genius - Wet Matches 7,1
12-8-5-11
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 16 april 2014, 18:02 uur
uitslag: 18 deelnemers
1 Ummagma - BFD 12 pt gem: 7,68
2 2 Chord Genius - Wet Matches 11 pt gem: 7,54
3 Imani Coppola - Legend of a Cowgirl 8 pt gem: 6,84
4 The Dream Syndicate - John Coltrane Stereo Blues 5 pt gem: 6,62
1 Ummagma - BFD 12 pt gem: 7,68
2 2 Chord Genius - Wet Matches 11 pt gem: 7,54
3 Imani Coppola - Legend of a Cowgirl 8 pt gem: 6,84
4 The Dream Syndicate - John Coltrane Stereo Blues 5 pt gem: 6,62
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 16 april 2014, 18:03 uur
36.
The Limiñanas - Salvation
Electrafixion - Zephyr
Vitamin Z - Circus Ring (We Scream About)
Misteur Valaire - Lillehammer
0-0-0-0
Deadline: 17-4 18.00
Electrafixion - Zephyr
0-0-0-0
0
geplaatst: 16 april 2014, 18:11 uur
36.
The Limiñanas – Salvation: 8
Wel een prima eigen geluid, deze band uit Frankrijk. Is dat een banjo die ik er doorheen hoor? Klinkt allemaal best origineel. De zang is wat minder, hier had ook een mooie zware stem prima bij gepast.
Electrafixion – Zephyr: 8,5
Wat komt die zanger mij bekend voor. Je zou zeggen dat….Het is de frontman van Echo & the Bunnymen. Natuurlijk hoor je Ian McCulloch in de zang terug. Toch klinkt dit een stuk harder dan Echo & the Bunnymen. Maar onder deze naam deed het blijkbaar niet zoveel, dan is het logischer om vervolgens maar weer gewoon door te gaan onder de oude naam.
Vitamin Z - Circus Ring (We Scream About): 8,2
Jaren 80, duidelijk hoorbaar. Visage heeft duidelijk zijn stempel qua geluid achter gelaten bij andere bands, want hier hoor ik wel een Midge Ure doorheen. Toch klinkt de zang wat netter, bijna Spandau Ballet achtig. De zanger heeft blijkbaar ook nog samen gewerkt met Alan Parson. Zou Midge Ure hier geen zin in hebben gehad?
Misteur Valaire – Lillehammer: 5
Klinkt allemaal wel origineel, die B 52’s stem er doorheen, en die spooky geluiden aangevuld met een soort van swingbeat. Maar het boeit me helemaal niet, deze muziek. Zelfs die popcorn kan de boel niet meer redden, ook al rijst het de pan uit. Volgens mij wordt ook nog een Moog synthesizer ingezet, maar daar heb ik ook al nooit wat mee gehad.
0-1-1-0
The Limiñanas – Salvation: 8
Wel een prima eigen geluid, deze band uit Frankrijk. Is dat een banjo die ik er doorheen hoor? Klinkt allemaal best origineel. De zang is wat minder, hier had ook een mooie zware stem prima bij gepast.
Electrafixion – Zephyr: 8,5
Wat komt die zanger mij bekend voor. Je zou zeggen dat….Het is de frontman van Echo & the Bunnymen. Natuurlijk hoor je Ian McCulloch in de zang terug. Toch klinkt dit een stuk harder dan Echo & the Bunnymen. Maar onder deze naam deed het blijkbaar niet zoveel, dan is het logischer om vervolgens maar weer gewoon door te gaan onder de oude naam.
Vitamin Z - Circus Ring (We Scream About): 8,2
Jaren 80, duidelijk hoorbaar. Visage heeft duidelijk zijn stempel qua geluid achter gelaten bij andere bands, want hier hoor ik wel een Midge Ure doorheen. Toch klinkt de zang wat netter, bijna Spandau Ballet achtig. De zanger heeft blijkbaar ook nog samen gewerkt met Alan Parson. Zou Midge Ure hier geen zin in hebben gehad?
Misteur Valaire – Lillehammer: 5
Klinkt allemaal wel origineel, die B 52’s stem er doorheen, en die spooky geluiden aangevuld met een soort van swingbeat. Maar het boeit me helemaal niet, deze muziek. Zelfs die popcorn kan de boel niet meer redden, ook al rijst het de pan uit. Volgens mij wordt ook nog een Moog synthesizer ingezet, maar daar heb ik ook al nooit wat mee gehad.
0-1-1-0
0
geplaatst: 16 april 2014, 18:11 uur
36.
The Limiñanas - Salvation 7,5
Electrafixion - Zephyr 8,8
Vitamin Z - Circus Ring (We Scream About) 7,8
Misteur Valaire - Lillehammer 8,3
0-2-1-1
Electrafixion - Zephyr 8,8
Vitamin Z - Circus Ring (We Scream About) 7,8
Misteur Valaire - Lillehammer 8,3
0-2-1-1
0
geplaatst: 16 april 2014, 19:35 uur
36.
The Limiñanas - Salvation 7,3 (goed nummer)
Electrafixion - Zephyr 6,0 (kan er net mee door)
Vitamin Z - Circus Ring (We Scream About) 9,8 (heerlijk 80ies, beide Vitamin Z albums zijn prima!)
Misteur Valaire - Lillehammer 5,0 (weet niet wat hiervan te denken)
1-2-2-1
The Limiñanas - Salvation 7,3 (goed nummer)
Electrafixion - Zephyr 6,0 (kan er net mee door)
Vitamin Z - Circus Ring (We Scream About) 9,8 (heerlijk 80ies, beide Vitamin Z albums zijn prima!)
Misteur Valaire - Lillehammer 5,0 (weet niet wat hiervan te denken)
1-2-2-1
0
geplaatst: 16 april 2014, 20:52 uur
36.
The Limiñanas - Salvation (7,5)
Grimmige popmuziek. Klinkt erg lekker.
Electrafixion - Zephyr (7,1)
Dit komt een beetje geforceerd stoer over en dat is jammer.
Vitamin Z - Circus Ring (We Scream About) (7,9)
Alles aan dit nummer ademt die typische ‘80s-sfeer uit, van de droge drums tot het ontzettend Britse accent. Ik krijg hier een sterk Tears for Fears-gevoel bij.
Misteur Valaire - Lillehammer (7,5)
Feel good-electronica. Erg gevarieerd en erg lekker. Vooral het einde.
1-2-3-2
Grimmige popmuziek. Klinkt erg lekker.
Electrafixion - Zephyr (7,1)
Dit komt een beetje geforceerd stoer over en dat is jammer.
Vitamin Z - Circus Ring (We Scream About) (7,9)
Alles aan dit nummer ademt die typische ‘80s-sfeer uit, van de droge drums tot het ontzettend Britse accent. Ik krijg hier een sterk Tears for Fears-gevoel bij.
Misteur Valaire - Lillehammer (7,5)
Feel good-electronica. Erg gevarieerd en erg lekker. Vooral het einde.
1-2-3-2
0
geplaatst: 16 april 2014, 21:50 uur
36.
Electrafixion - Zephyr (8,0)
Vitamin Z - Circus Ring (We Scream About) (4,5)
Misteur Valaire - Lillehammer (3,5)
2-3-3-2
Electrafixion - Zephyr (8,0)
Vitamin Z - Circus Ring (We Scream About) (4,5)
Misteur Valaire - Lillehammer (3,5)
2-3-3-2
0
geplaatst: 16 april 2014, 22:01 uur
36.
1. The Limiñanas - Salvation 7,4
2. Electrafixion - Zephyr 6,4
3. Vitamin Z - Circus Ring (We Scream About) 6
4. Misteur Valaire - Lillehammer 8
3-3-3-3
1. The Limiñanas - Salvation 7,4
2. Electrafixion - Zephyr 6,4
3. Vitamin Z - Circus Ring (We Scream About) 6
4. Misteur Valaire - Lillehammer 8
3-3-3-3
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 16 april 2014, 22:46 uur
36.
The Limiñanas - Salvation 7,6 Heerlijk spannend electro-nummer wat alleen een goeie zanger nodig heeft.
Electrafixion - Zephyr 7,7 Prima indie rock, niks aparts lekker in het gehoor liggend
Vitamin Z - Circus Ring (We Scream About) 7 Erg 80's West end Girls erin gemixt. Die tijd heb ik gehad.
Misteur Valaire - Lillehammer 7 Zeer aparte en alternatieve nominatie dit jazzy pop met electronica gemixed of zoiets?
4-4-3-3
The Limiñanas - Salvation 7,6 Heerlijk spannend electro-nummer wat alleen een goeie zanger nodig heeft.
Electrafixion - Zephyr 7,7 Prima indie rock, niks aparts lekker in het gehoor liggend
Vitamin Z - Circus Ring (We Scream About) 7 Erg 80's West end Girls erin gemixt. Die tijd heb ik gehad.
Misteur Valaire - Lillehammer 7 Zeer aparte en alternatieve nominatie dit jazzy pop met electronica gemixed of zoiets?
4-4-3-3
0
11iS
geplaatst: 16 april 2014, 23:21 uur
36.
The Limiñanas - Salvation - 7,0
Electrafixion - Zephyr - 8,5
Vitamin Z - Circus Ring (We Scream About) - 8,0
Misteur Valaire - Lillehammer - 7,0
04-05-04-03
The Limiñanas - Salvation - 7,0
Electrafixion - Zephyr - 8,5
Vitamin Z - Circus Ring (We Scream About) - 8,0
Misteur Valaire - Lillehammer - 7,0
04-05-04-03
0
geplaatst: 17 april 2014, 00:12 uur
36.
The Limiñanas - Salvation 6,0
Electrafixion - Zephyr 6,5
Vitamin Z - Circus Ring (We Scream About) 7,5
Misteur Valaire - Lillehammer 6,0
4-6-5-3
Misteur Valaire - Lillehammer 6,0
4-6-5-3
0
geplaatst: 17 april 2014, 07:37 uur
36.
In het begin lijkt het leuk, maar het komt niet echt verder.
Electrafixion - Zephyr 4,0
Barslecht nummer met geforceerde zang. Ik hou ook niet van Echo & the Bunnymen.
Het klinkt wel gedateerd, maar de kwaliteit is prima. Associaties met Duran Duran en Tears for Fears.
Misteur Valaire - Lillehammer 7,5
Dit prikkelt om meer van deze band te beluisteren. Geinig.
4-6-6-4
In het begin lijkt het leuk, maar het komt niet echt verder.
Electrafixion - Zephyr 4,0
Barslecht nummer met geforceerde zang. Ik hou ook niet van Echo & the Bunnymen.
Het klinkt wel gedateerd, maar de kwaliteit is prima. Associaties met Duran Duran en Tears for Fears.
Dit prikkelt om meer van deze band te beluisteren. Geinig.
4-6-6-4
0
geplaatst: 17 april 2014, 09:36 uur
36.
The Limiñanas - Salvation 7,0
Electrafixion - Zephyr 8,0
4-7-6-5
The Limiñanas - Salvation 7,0
Electrafixion - Zephyr 8,0
4-7-6-5
0
geplaatst: 17 april 2014, 11:01 uur
36.
The Limiñanas - Salvation 6
Dit bevindt zich ergens op het vreemde midden tussen electropop en country. Veel spannends levert het niet op en de stem doet het helemaal niet voor mij.
Een rocksong zoals er al veel zijn gemaakt en nog veel gemaakt zullen worden. Niets speciaals
Vitamin Z - Circus Ring (We Scream About) 8,9
Eighties new wave/synthpop zoals eighties new wave/synthpop moet zijn. Geweldige popsong die zich kan meten met de ABC’s, OMD’s, INXS’s en ga zo maar door van deze wereld!
Misteur Valaire - Lillehammer 9,8
De uiterst dansbare, jazzy electro van Misteur Valaire krijgt mij altijd aan het dansen. Op plaat zijn deze Canadezen voor mij al een geweldige feestband op plaat, om nog maar te zwijgen over wat dit live geeft. Ook het gebruik van blazers kan bij mij vaak extra punten opleveren. (Voor zij die meer van de traditionele songstructuur houden: Mountains of Illusion is ook een aanrader)
4-7-7-6
The Limiñanas - Salvation 6
Dit bevindt zich ergens op het vreemde midden tussen electropop en country. Veel spannends levert het niet op en de stem doet het helemaal niet voor mij.
Een rocksong zoals er al veel zijn gemaakt en nog veel gemaakt zullen worden. Niets speciaals
Vitamin Z - Circus Ring (We Scream About) 8,9
Eighties new wave/synthpop zoals eighties new wave/synthpop moet zijn. Geweldige popsong die zich kan meten met de ABC’s, OMD’s, INXS’s en ga zo maar door van deze wereld!
Misteur Valaire - Lillehammer 9,8
De uiterst dansbare, jazzy electro van Misteur Valaire krijgt mij altijd aan het dansen. Op plaat zijn deze Canadezen voor mij al een geweldige feestband op plaat, om nog maar te zwijgen over wat dit live geeft. Ook het gebruik van blazers kan bij mij vaak extra punten opleveren. (Voor zij die meer van de traditionele songstructuur houden: Mountains of Illusion is ook een aanrader)
4-7-7-6
0
geplaatst: 17 april 2014, 15:51 uur
36.
Geen best viertal
Electrafixion - Zephyr 6,2 (hier hoor ik Livin on a Prayer in van Bon Jovi)
Vitamin Z - Circus Ring (We Scream About) 4
Misteur Valaire - Lillehammer 5
5-8-7-6
Geen best viertal
Electrafixion - Zephyr 6,2 (hier hoor ik Livin on a Prayer in van Bon Jovi)
Vitamin Z - Circus Ring (We Scream About) 4
Misteur Valaire - Lillehammer 5
5-8-7-6
0
geplaatst: 17 april 2014, 15:53 uur
36.
The Limiñanas - Salvation 7.1
Electrafixion - Zephyr 6.6
Vitamin Z - Circus Ring (We Scream About) 5.2
Misteur Valaire - Lillehammer 5.3
6-9-7-6
The Limiñanas - Salvation 7.1
Electrafixion - Zephyr 6.6
Vitamin Z - Circus Ring (We Scream About) 5.2
Misteur Valaire - Lillehammer 5.3
6-9-7-6
0
geplaatst: 17 april 2014, 17:32 uur
36.
Mw en dhr Limiñana worden geinspireerd door westernmuziek en met name die van Ennio M. Een heerlijk tegendraads orgeltje en dito gitaar, althans 1 snaar daarvan. Ik heb ondertussen het hele oeuvre omarmd. I like! (9,5)
Electrafixion - Zephyr
Ik heb niets met E&TB op een paar aardige singeltjes na. Dit kan daar niet eens aan tippen. (5,0)
Een goedkope rip off van Duran Duran in hun 80's-jaren. (5,0)
DIt is dan wel weer leuk. Jammer van die switch op 2/3 vh nummer (6,8)
7-9-7-7
Mw en dhr Limiñana worden geinspireerd door westernmuziek en met name die van Ennio M. Een heerlijk tegendraads orgeltje en dito gitaar, althans 1 snaar daarvan. Ik heb ondertussen het hele oeuvre omarmd. I like! (9,5)
Electrafixion - Zephyr
Ik heb niets met E&TB op een paar aardige singeltjes na. Dit kan daar niet eens aan tippen. (5,0)
Een goedkope rip off van Duran Duran in hun 80's-jaren. (5,0)
DIt is dan wel weer leuk. Jammer van die switch op 2/3 vh nummer (6,8)
7-9-7-7
0
geplaatst: 17 april 2014, 17:50 uur
36.
The Limiñanas - Salvation 8
Electrafixion - Zephyr 7,5
Vitamin Z - Circus Ring (We Scream About) 7,3
Misteur Valaire - Lillehammer 7
8-10-7-7
The Limiñanas - Salvation 8
Electrafixion - Zephyr 7,5
Vitamin Z - Circus Ring (We Scream About) 7,3
Misteur Valaire - Lillehammer 7
8-10-7-7
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 17 april 2014, 17:55 uur
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 17 april 2014, 18:04 uur
uitslag:
1 Electrafixion - Zephyr 10 pt gem: 6,95
2 The Limiñanas - Salvation 8 pt gem: 7,31
3 Vitamin Z - Circus Ring (We Scream About) 7 pt gem: 7,01
4 Misteur Valaire - Lillehammer 7 pt gem: 6,64
1 Electrafixion - Zephyr 10 pt gem: 6,95
2 The Limiñanas - Salvation 8 pt gem: 7,31
3 Vitamin Z - Circus Ring (We Scream About) 7 pt gem: 7,01
4 Misteur Valaire - Lillehammer 7 pt gem: 6,64
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 17 april 2014, 18:05 uur
37.
Crispy Ambulance - Are you ready?
Lara Saint Paul - So
Chapelier Fou - Hémisphère Ouest
Klaus Nomi - Nomi Song
0-0-0-0
Deadline: 18-4 18.00
Lara Saint Paul - So
Klaus Nomi - Nomi Song
0-0-0-0
0
geplaatst: 17 april 2014, 18:30 uur
37.
Crispy Ambulance - Are you ready? 8,5
Een naam die regelmatig voorbij kwam in de periode dat ik hier op de site veel contact had met de post-punkers hier. Dit geeft mij wel een positief gevoel, minder depri en wat optimistischer. Zoals de oude U2, The Alarm en Big Country ( al bleek dat de zanger daarvan later toch wel behoorlijk in de shit zat) ook uitstralen. Ik ben hier nog steeds een groot liefhebber van, al denk ik dat dit nummer in een meer compactere vorm sterker was geweest.
Lara Saint Paul – So: 5
Die dame kan wel zingen, dat is zeker een feit. Nu nog eventjes van haar tenen af gaan, want volgens mij vind ze dat erg vervelend. Of heeft er gewoon een man een sensueel liedje opgezet, en wil hij los gaan in een harde sexpartij, terwijl Lara daar absoluut geen zin in; kan natuurlijk ook het geval zijn.
Chapelier Fou - Hémisphère Ouest: 4
Prima als je in je vrije tijd allerlei instrumenten aan het uitproberen bent, en met behulp van samplers en keyboards hier mee aan de slag gaat. Niks mis mee, zolang je hier geen andere mensen mee lastig gaat vallen.
Klaus Nomi - Nomi Song: 4,5
Met het album van Klaus Nomi heb ik de televisiekok Pierre Wind ooit een bij het een of ander muziekprogramma wild om zich heen zien slaan. Omzittenden hebben waarschijnlijk hem een flinke schadeclaim aangerekend voor de blijvende psychische en lichamelijke schade. En wat vind ik ervan? Een goed voorbeeld van hoe je verschillende muziekstijlen niet met elkaar moet mixen. Ik kan mij wel voorstellen dat een ADHD-er als Pierre Wind hier van kan genieten. Verder heeft die Klaus Nomi de uitstraling van een Jaap Stobbe tijdens de kinderserie De Poppekraam; houterig en slecht geacteerd; ook niet bevorderlijk. Nina Hagen komt met soortgelijke act echter wel goed weg.
1-1-0-0
Crispy Ambulance - Are you ready? 8,5
Een naam die regelmatig voorbij kwam in de periode dat ik hier op de site veel contact had met de post-punkers hier. Dit geeft mij wel een positief gevoel, minder depri en wat optimistischer. Zoals de oude U2, The Alarm en Big Country ( al bleek dat de zanger daarvan later toch wel behoorlijk in de shit zat) ook uitstralen. Ik ben hier nog steeds een groot liefhebber van, al denk ik dat dit nummer in een meer compactere vorm sterker was geweest.
Lara Saint Paul – So: 5
Die dame kan wel zingen, dat is zeker een feit. Nu nog eventjes van haar tenen af gaan, want volgens mij vind ze dat erg vervelend. Of heeft er gewoon een man een sensueel liedje opgezet, en wil hij los gaan in een harde sexpartij, terwijl Lara daar absoluut geen zin in; kan natuurlijk ook het geval zijn.
Chapelier Fou - Hémisphère Ouest: 4
Prima als je in je vrije tijd allerlei instrumenten aan het uitproberen bent, en met behulp van samplers en keyboards hier mee aan de slag gaat. Niks mis mee, zolang je hier geen andere mensen mee lastig gaat vallen.
Klaus Nomi - Nomi Song: 4,5
Met het album van Klaus Nomi heb ik de televisiekok Pierre Wind ooit een bij het een of ander muziekprogramma wild om zich heen zien slaan. Omzittenden hebben waarschijnlijk hem een flinke schadeclaim aangerekend voor de blijvende psychische en lichamelijke schade. En wat vind ik ervan? Een goed voorbeeld van hoe je verschillende muziekstijlen niet met elkaar moet mixen. Ik kan mij wel voorstellen dat een ADHD-er als Pierre Wind hier van kan genieten. Verder heeft die Klaus Nomi de uitstraling van een Jaap Stobbe tijdens de kinderserie De Poppekraam; houterig en slecht geacteerd; ook niet bevorderlijk. Nina Hagen komt met soortgelijke act echter wel goed weg.
1-1-0-0
0
geplaatst: 17 april 2014, 20:28 uur
Video van Chapelier Fou is private, hier een grooveshark-link
37.
Crispy Ambulance - Are you ready? 6
Lara Saint Paul - So 9
Chapelier Fou - Hémisphère Ouest 5,5
Klaus Nomi - Nomi Song 4
- Crispy Ambulance - Are you ready?
Voor den Dikke Lu? Absoluut! Voor dit nummer moet je al iets meer in de stemming zijn. Er zit wel een drijvende kracht in, al weet ik nog niet zo goed waar het met me heen wil.
- Lara Saint Paul - So
Deze drijvende kracht zit me dan een stuk beter! Deze heerlijk dampende groove is zo'n beetje de Let's Get It On die Fela Kuti nooit schreef. Drop dan nog eens een Italiaanse furie in de wildernis die niet weet of ze moet rennen van de leeuwen of gillen met de apen en je loopt samen heerlijk verloren in de dichte jungle, verrijkt met een straal zonneschijn en een zuchtje wind. Lara zucht, kreunt, blaast en Lara komt.
- Chapelier Fou - Hémisphère Ouest
Nogal knullig, maar ergens wel op een charmante manier. Dat geeft het potentie, maar uiteindelijk legt de kakofonie van stijlen, sferen en geluiden het nummer toch lam.
- Klaus Nomi - Nomi Song
Hoezo heeft deze het Eurovisiesongfestival van 1982 niet gewonnen? Nee serieus, het kan alleen maar grappig/geslaagd zijn als het ook goed is.
2-2-0-0
37.
Crispy Ambulance - Are you ready? 6
Lara Saint Paul - So 9
Chapelier Fou - Hémisphère Ouest 5,5
Klaus Nomi - Nomi Song 4
- Crispy Ambulance - Are you ready?
Voor den Dikke Lu? Absoluut! Voor dit nummer moet je al iets meer in de stemming zijn. Er zit wel een drijvende kracht in, al weet ik nog niet zo goed waar het met me heen wil.
- Lara Saint Paul - So
Deze drijvende kracht zit me dan een stuk beter! Deze heerlijk dampende groove is zo'n beetje de Let's Get It On die Fela Kuti nooit schreef. Drop dan nog eens een Italiaanse furie in de wildernis die niet weet of ze moet rennen van de leeuwen of gillen met de apen en je loopt samen heerlijk verloren in de dichte jungle, verrijkt met een straal zonneschijn en een zuchtje wind. Lara zucht, kreunt, blaast en Lara komt.
- Chapelier Fou - Hémisphère Ouest
Nogal knullig, maar ergens wel op een charmante manier. Dat geeft het potentie, maar uiteindelijk legt de kakofonie van stijlen, sferen en geluiden het nummer toch lam.
- Klaus Nomi - Nomi Song
Hoezo heeft deze het Eurovisiesongfestival van 1982 niet gewonnen? Nee serieus, het kan alleen maar grappig/geslaagd zijn als het ook goed is.
2-2-0-0
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 17 april 2014, 20:34 uur
37.
Crispy Ambulance - Are you ready? 7,8 Muzikaal heerlijk maar een stem die dat weer minder mooi maakt, damn.
Lara Saint Paul - So 7,5 Sterker als Love to Love van Donna, misschien heeft zij hier plezier op gehad, dit is wel lekker zwoel, swingt en wringt.
Chapelier Fou - Hémisphère Ouest 7 kan de video niet afspelen is prive? Live versie beluisterd deze, ik vind dit wel lekker klinken, grooved iig.
Klaus Nomi - Nomi Song 6 Zou een songfestival nominatie van nu kunnen zijn, maar erg achterhaalt zou de finale niet halen no(oit) ni, zelfs niet met het foute dansje op de achtergrond.
3-3-0-0
Crispy Ambulance - Are you ready? 7,8 Muzikaal heerlijk maar een stem die dat weer minder mooi maakt, damn.
Lara Saint Paul - So 7,5 Sterker als Love to Love van Donna, misschien heeft zij hier plezier op gehad, dit is wel lekker zwoel, swingt en wringt.
Chapelier Fou - Hémisphère Ouest 7 kan de video niet afspelen is prive? Live versie beluisterd deze, ik vind dit wel lekker klinken, grooved iig.
Klaus Nomi - Nomi Song 6 Zou een songfestival nominatie van nu kunnen zijn, maar erg achterhaalt zou de finale niet halen no(oit) ni, zelfs niet met het foute dansje op de achtergrond.
3-3-0-0
0
geplaatst: 17 april 2014, 20:38 uur
Ah potverdikkie, ik dacht al dat Deric precies de (knullige) live-performance aan't bekijken was geweest. Hij staat nu gewoon openbaar!
0
geplaatst: 17 april 2014, 21:33 uur
37.
Prima nummer. Jammer van de schreeuwerige zang. (7,0)
Lara Saint Paul - So
Ik heb een bijzondere hekel aan dit soort muziek. Een dame die zich in allerlei bochten wringt om allerlei verschillende geluiden uit te slaan. Een fluitist die daar dwars doorheen gaat. Een nummer zonder kop en staart en uit de tijd bovendien. (4,0)
Muzikaal mooi. Het effectje met de valse toontjes leek even te lang te duren in den beginne. Leuke variatie. 7,0
Klaus Nomi - Nomi Song
Nee, deze cd gaat ook geen plek in mijn platenkast krijgen. (4,0)
4-3-1-0
Prima nummer. Jammer van de schreeuwerige zang. (7,0)
Lara Saint Paul - So
Ik heb een bijzondere hekel aan dit soort muziek. Een dame die zich in allerlei bochten wringt om allerlei verschillende geluiden uit te slaan. Een fluitist die daar dwars doorheen gaat. Een nummer zonder kop en staart en uit de tijd bovendien. (4,0)
Muzikaal mooi. Het effectje met de valse toontjes leek even te lang te duren in den beginne. Leuke variatie. 7,0
Klaus Nomi - Nomi Song
Nee, deze cd gaat ook geen plek in mijn platenkast krijgen. (4,0)
4-3-1-0
0
geplaatst: 17 april 2014, 22:14 uur
37.
1. Crispy Ambulance - Are you ready? 6
2. Lara Saint Paul - So 7
3. Chapelier Fou - Hémisphère Ouest 9,2
4. Klaus Nomi - Nomi Song 6,8
1. Crispy Ambulance - Are you ready? // Dit lijkt wel de intro van een jaren 80-politieserie... ik mis enkel de langeafstandshots met een Cadillac die over een brug rijdt met een of ander gebergte op de achtergrond. Waarmee ik overigens niets wil gezegd hebben over de kwaliteiten van dit nummer, dat voornamelijk wat freestylet rond een centraal drumpatroon. En op het einde doen ze iets met belletjes.
2. Lara Saint Paul - So // Lara doet wat stemoefeningen op een muziekstijl (en met een stemgeluid) dat me normaliter niet zo aanspreekt. Op de een of andere manier kan ik het uiteindelijke resultaat toch wel lichtelijk waarderen, maar de reden waarom juist is me volstrekt onbekend.
3. Chapelier Fou - Hémisphère Ouest // Ergens verborgen in een of ander diep konijnenhol bevindt zich het universum van deze Franse Multi-instrumentalist. Violen, gitaartje, klavecimbels, samples, drum(computer)... als ik mijn spotify zit te shuffelen en deze Hemisphere Ouest komt voorbij, dan kan ik enkel languit in de zetel met m'n koptelefoon volledig open - en m'n ogen dicht - deze geluidenmix tot mij laten komen. Heerlijk.
4. Klaus Nomi - Nomi Song // Volgens mij zit deze Klaus in hetzelfde konijnenhol als die gekke hoedenmaker van daarnet. 't Is dat het alweer mijn laatste avond als jongeman van 36 is, maar dit vind ik toch kinderlijk leuk. Zoals ik eertijds Sin With Sebastian ook wel leuk vond eigenlijk.
4-4-2-0
1. Crispy Ambulance - Are you ready? 6
2. Lara Saint Paul - So 7
3. Chapelier Fou - Hémisphère Ouest 9,2
4. Klaus Nomi - Nomi Song 6,8
1. Crispy Ambulance - Are you ready? // Dit lijkt wel de intro van een jaren 80-politieserie... ik mis enkel de langeafstandshots met een Cadillac die over een brug rijdt met een of ander gebergte op de achtergrond. Waarmee ik overigens niets wil gezegd hebben over de kwaliteiten van dit nummer, dat voornamelijk wat freestylet rond een centraal drumpatroon. En op het einde doen ze iets met belletjes.
2. Lara Saint Paul - So // Lara doet wat stemoefeningen op een muziekstijl (en met een stemgeluid) dat me normaliter niet zo aanspreekt. Op de een of andere manier kan ik het uiteindelijke resultaat toch wel lichtelijk waarderen, maar de reden waarom juist is me volstrekt onbekend.
3. Chapelier Fou - Hémisphère Ouest // Ergens verborgen in een of ander diep konijnenhol bevindt zich het universum van deze Franse Multi-instrumentalist. Violen, gitaartje, klavecimbels, samples, drum(computer)... als ik mijn spotify zit te shuffelen en deze Hemisphere Ouest komt voorbij, dan kan ik enkel languit in de zetel met m'n koptelefoon volledig open - en m'n ogen dicht - deze geluidenmix tot mij laten komen. Heerlijk.
4. Klaus Nomi - Nomi Song // Volgens mij zit deze Klaus in hetzelfde konijnenhol als die gekke hoedenmaker van daarnet. 't Is dat het alweer mijn laatste avond als jongeman van 36 is, maar dit vind ik toch kinderlijk leuk. Zoals ik eertijds Sin With Sebastian ook wel leuk vond eigenlijk.
4-4-2-0
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.