Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152
zoeken in:
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 19 april 2014, 18:13 uur
39.
Frankie Rose - Street of Dreams
Sin Alley - Red Hot Texan
The Phoenix Foundation - The Captain
Momus - I want you but I don't need...
0-0-0-0
Deadline 19-4 18.00
Momus - I want you but I don't need...
0-0-0-0
Deadline 19-4 18.00
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 19 april 2014, 18:14 uur
39. punten Stoepkrijt via pm
Frankie Rose - Street of Dreams (9,0)
Post-punk, maar dan met een zoet engelenstemmetje. Dat is weer eens wat anders dan die doorleefde, zware mannenstemmen die je normaal hoort. Frankie Rose steekt post-punk in een fris en modern jasje, zonder de donkere en sombere sound te verloochenen. Knap gedaan.
Sin Alley - Red Hot Texan (7,3)
Van die rauwe stem ben ik geen fan (wat een contrast met het vorige nummer!), maar toch is dit een lekker nummer. Kort maar krachtig.
The Phoenix Foundation - The Captain (7,8)
Leuk popliedje, dat de synths hard nodig heeft om het nummer een beetje smoel te geven.
Momus - I want you but I don't need you (7,9)
Grappig liedje met een leuke tekst. Omdat het zo luchtig klinkt zou dit nummer bijna ongemerkt voorbijfladderen.
1-0-0-1
Frankie Rose - Street of Dreams (9,0)
Post-punk, maar dan met een zoet engelenstemmetje. Dat is weer eens wat anders dan die doorleefde, zware mannenstemmen die je normaal hoort. Frankie Rose steekt post-punk in een fris en modern jasje, zonder de donkere en sombere sound te verloochenen. Knap gedaan.
Sin Alley - Red Hot Texan (7,3)
Van die rauwe stem ben ik geen fan (wat een contrast met het vorige nummer!), maar toch is dit een lekker nummer. Kort maar krachtig.
The Phoenix Foundation - The Captain (7,8)
Leuk popliedje, dat de synths hard nodig heeft om het nummer een beetje smoel te geven.
Momus - I want you but I don't need you (7,9)
Grappig liedje met een leuke tekst. Omdat het zo luchtig klinkt zou dit nummer bijna ongemerkt voorbijfladderen.
1-0-0-1
0
geplaatst: 19 april 2014, 18:37 uur
39.
Frankie Rose - Street of Dreams: 7,3
Dit ken ik, het origineel is namelijk van The Damned. Een onderschatte band, die na de punk meer richting Gothic op ging. Dit komt van hun album Phantasmagoria, maar ook Anything is een aanrader. Deze versie is voor een leek denk ik best aardig, maar komt absoluut niet in de buurt van The Damned. Wel leuk om eens te horen. Het einde is een beetje vreemd, past er totaal niet bij.
Sin Alley - Red Hot Texan: 9
The Cramps meets Suicide, met een zangeres. Het heeft wel wat weg van Bikini Girls With Machine Guns van eerst genoemde band. Vieze muziek voor de zelfkant van het leven. Rock & Roll zoals het hoort te zijn; geen We Shabaloopa of iets dergelijks. Gewoon muziek gemaakt vanuit je kruis. Muziek om mee te scoren.
The Phoenix Foundation - The Captain: 9
Dit heeft dus het jaren 80 gevoel waar ik van hou. Overheersende synthesizer, een verkouden Jim Kerr achtige frontman, en dit alles in een mooie relaxte sfeer. Veel meer heeft een nummer niet nodig om typisch jaren 80 te klinken. Maar dan moet de uitvoering ook om aan te horen zijn, en daar ontbreekt het vaak aan. Dat is hier zeker niet het geval.
Momus - I want you but I don't need... 5
Net zo zoetsappig als die porseleinen draaimolen. Op en top foute kitsch. Dit moet grappig bedoeld zijn, die tekst past natuurlijk niet bij de muziek. Maar voor mij blijft voornamelijk het gevoel van Jan & Swaan, Electronica’s en De Kermisklanten hangen. Een oom van mijn moeder heeft voor in de tuin een molentje staan, waarbij de wieken echt kunnen draaien, met daarop van die foute gekleurde kerstboomlampjes. Hier moet ik de hele tijd aan denken. Bedankt!
1-1-1-1
Deadline 19-4 18.00
Frankie Rose - Street of Dreams: 7,3
Dit ken ik, het origineel is namelijk van The Damned. Een onderschatte band, die na de punk meer richting Gothic op ging. Dit komt van hun album Phantasmagoria, maar ook Anything is een aanrader. Deze versie is voor een leek denk ik best aardig, maar komt absoluut niet in de buurt van The Damned. Wel leuk om eens te horen. Het einde is een beetje vreemd, past er totaal niet bij.
Sin Alley - Red Hot Texan: 9
The Cramps meets Suicide, met een zangeres. Het heeft wel wat weg van Bikini Girls With Machine Guns van eerst genoemde band. Vieze muziek voor de zelfkant van het leven. Rock & Roll zoals het hoort te zijn; geen We Shabaloopa of iets dergelijks. Gewoon muziek gemaakt vanuit je kruis. Muziek om mee te scoren.
The Phoenix Foundation - The Captain: 9
Dit heeft dus het jaren 80 gevoel waar ik van hou. Overheersende synthesizer, een verkouden Jim Kerr achtige frontman, en dit alles in een mooie relaxte sfeer. Veel meer heeft een nummer niet nodig om typisch jaren 80 te klinken. Maar dan moet de uitvoering ook om aan te horen zijn, en daar ontbreekt het vaak aan. Dat is hier zeker niet het geval.
Momus - I want you but I don't need... 5
Net zo zoetsappig als die porseleinen draaimolen. Op en top foute kitsch. Dit moet grappig bedoeld zijn, die tekst past natuurlijk niet bij de muziek. Maar voor mij blijft voornamelijk het gevoel van Jan & Swaan, Electronica’s en De Kermisklanten hangen. Een oom van mijn moeder heeft voor in de tuin een molentje staan, waarbij de wieken echt kunnen draaien, met daarop van die foute gekleurde kerstboomlampjes. Hier moet ik de hele tijd aan denken. Bedankt!
1-1-1-1
Deadline 19-4 18.00
0
geplaatst: 19 april 2014, 18:42 uur
39.
Frankie Rose - Street of Dreams 8
Sin Alley - Red Hot Texan 8,8
The Phoenix Foundation - The Captain 7,3
Momus - I want you but I don't need... 7,8
2-2-1-1
Deadline 19-4 18.00
Frankie Rose - Street of Dreams 8
Sin Alley - Red Hot Texan 8,8
The Phoenix Foundation - The Captain 7,3
Momus - I want you but I don't need... 7,8
2-2-1-1
Deadline 19-4 18.00
0
geplaatst: 19 april 2014, 20:05 uur
39.
Frankie Rose - Street of Dreams 7,0
Sin Alley - Red Hot Texan 7,0
The Phoenix Foundation - The Captain 6,0
Momus - I want you but I don't need... 6,5
3-3-1-1
Deadline 19-4 18.00
Frankie Rose - Street of Dreams 7,0
The Phoenix Foundation - The Captain 6,0
Momus - I want you but I don't need... 6,5
3-3-1-1
Deadline 19-4 18.00
0
geplaatst: 19 april 2014, 20:07 uur
39.
1. Frankie Rose - Street of Dreams 8
2. Sin Alley - Red Hot Texan 5
3. The Phoenix Foundation - The Captain 7,5
4. Momus - I want you but I don't need... 6
1. Frankie Rose - Street of Dreams // Die eerste minuut doet het ergste vermoeden: typisch jaren 80-drummetje en -deuntje op synthesizer. De rooie stift was al half bovengehaald toen plots de vrouwenstemmen mij volledig van mening deden veranderen. Mooie samenzang, goeie melodie.
2. Sin Alley - Red Hot Texan // Hier kan ik weinig genot in ontdekken.
3. The Phoenix Foundation - The Captain // Hier wil ik mijn eerste zin bij 1. recycleren. Het Coldplay-achtige refrein redt hier het nummer.
4. Momus - I want you but I don't need... // Kinderlijk luisterlied met wat woordgegoochel. Ik ben geen fan, maar het bleef wel verdomd lang nazinderen nadat ik het vanmiddag voor de eerste keer had gehoord, en dat wil toch ook wat zeggen. Wat het exact wil zeggen, daar ben ik het nog niet helemaal over uit. Maar goed, ik heb een punt per 'fuck' veil!
4-3-2-1
Deadline 19-4 18.00
1. Frankie Rose - Street of Dreams 8
2. Sin Alley - Red Hot Texan 5
3. The Phoenix Foundation - The Captain 7,5
4. Momus - I want you but I don't need... 6
1. Frankie Rose - Street of Dreams // Die eerste minuut doet het ergste vermoeden: typisch jaren 80-drummetje en -deuntje op synthesizer. De rooie stift was al half bovengehaald toen plots de vrouwenstemmen mij volledig van mening deden veranderen. Mooie samenzang, goeie melodie.
2. Sin Alley - Red Hot Texan // Hier kan ik weinig genot in ontdekken.
3. The Phoenix Foundation - The Captain // Hier wil ik mijn eerste zin bij 1. recycleren. Het Coldplay-achtige refrein redt hier het nummer.
4. Momus - I want you but I don't need... // Kinderlijk luisterlied met wat woordgegoochel. Ik ben geen fan, maar het bleef wel verdomd lang nazinderen nadat ik het vanmiddag voor de eerste keer had gehoord, en dat wil toch ook wat zeggen. Wat het exact wil zeggen, daar ben ik het nog niet helemaal over uit. Maar goed, ik heb een punt per 'fuck' veil!
4-3-2-1
Deadline 19-4 18.00
0
geplaatst: 19 april 2014, 20:12 uur
39.
1. Frankie Rose - Street of Dreams 8,5
Fijn nummer, vorig jaar een tijdje grijsgedraaid. Wat mij betreft heel anders dan, maar even goed als het origineel.
2. Sin Alley - Red Hot Texan 8,5
Ranzig op de juiste manier.
3. The Phoenix Foundation - The Captain 7,0
Prettige, niet heel opvallende poppy wave.
4. Momus - I want you but I don't need... 6,5
Tikje te melig om meer dan een keer leuk te zijn.
5-4-2-1
Deadline 19-4 18.00
1. Frankie Rose - Street of Dreams 8,5
Fijn nummer, vorig jaar een tijdje grijsgedraaid. Wat mij betreft heel anders dan, maar even goed als het origineel.
2. Sin Alley - Red Hot Texan 8,5
Ranzig op de juiste manier.
3. The Phoenix Foundation - The Captain 7,0
Prettige, niet heel opvallende poppy wave.
4. Momus - I want you but I don't need... 6,5
Tikje te melig om meer dan een keer leuk te zijn.
5-4-2-1
Deadline 19-4 18.00
0
geplaatst: 19 april 2014, 22:10 uur
Even tussendoor, de zangeres van Sin Alley, is dezelfde als van Angelico, dat een tijdje terug passeerde hier in de Alt152...en is mijn liefje 

0
geplaatst: 19 april 2014, 23:09 uur
39.
Frankie Rose - Street of Dreams 7,4 (lijkt ook wel wat op Street of Dreams van Rainbow)
Sin Alley - Red Hot Texan 7,5 (lekker tempo)
The Phoenix Foundation - The Captain 6,0 (meer Korporaal)
Momus - I want you but I don't need... 5,3 (beetje lullig liedje)
6-5-2-1
Deadline 19-4 18.00
Frankie Rose - Street of Dreams 7,4 (lijkt ook wel wat op Street of Dreams van Rainbow)
Sin Alley - Red Hot Texan 7,5 (lekker tempo)
The Phoenix Foundation - The Captain 6,0 (meer Korporaal)
Momus - I want you but I don't need... 5,3 (beetje lullig liedje)
6-5-2-1
Deadline 19-4 18.00
0
geplaatst: 19 april 2014, 23:21 uur
39.
Frankie Rose - Street of Dreams 8,9
Klink echt geweldig. Mooie dromerige stem die perfect bij deze song past. Doet mij aan iets denken, maar ik kan er niet opplakken wat (en dan bedoel ik niet het origineel of zo)
Sin Alley - Red Hot Texan 4
Bluesy rock met een irritante stem, laat maar zo
The Phoenix Foundation - The Captain 7,5
Heb ik niet veel over te zeggen, wel goed
Momus - I want you but I don't need you 5
Saai, niets speciaal. Zonder de tekst, perfect om op een paardenpolen te draaien
7-5-3-1
Deadline 19-4 18.00
Frankie Rose - Street of Dreams 8,9
Klink echt geweldig. Mooie dromerige stem die perfect bij deze song past. Doet mij aan iets denken, maar ik kan er niet opplakken wat (en dan bedoel ik niet het origineel of zo)
Sin Alley - Red Hot Texan 4
Bluesy rock met een irritante stem, laat maar zo
The Phoenix Foundation - The Captain 7,5
Heb ik niet veel over te zeggen, wel goed
Momus - I want you but I don't need you 5
Saai, niets speciaal. Zonder de tekst, perfect om op een paardenpolen te draaien
7-5-3-1
Deadline 19-4 18.00
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 19 april 2014, 23:30 uur
Country Trash schreef:
Even tussendoor, de zangeres van Sin Alley, is dezelfde als van Angelico, dat een tijdje terug passeerde hier in de Alt152...en is mijn liefje
Ben morgen benieuwd hoe dit klinkt.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 20 april 2014, 11:11 uur
39.
Frankie Rose - Street of Dreams 8,3 Bekend nummer, met Billy Idol, Dancin with Myself niet ver weg. Ik vind deze muziek geweldig. Binnenkort een wat steviger album van haar onder de naam Beverly
Sin Alley - Red Hot Texan 8 Kwade meiden psychobilly, lekker hoor ik wordt ik graag wakker mee, complimenten aan je lief Country Trash Detroit 442 vind ik nog beter
The Phoenix Foundation - The Captain 7 Beetje te zoet dit synth nummer
Momus - I want you but I don't need... 6 Beetje flauw dit, en blijft ook nog in je hoofd zitten.
8-6-3-1
Deadline 19-4 18.00
Frankie Rose - Street of Dreams 8,3 Bekend nummer, met Billy Idol, Dancin with Myself niet ver weg. Ik vind deze muziek geweldig. Binnenkort een wat steviger album van haar onder de naam Beverly
Sin Alley - Red Hot Texan 8 Kwade meiden psychobilly, lekker hoor ik wordt ik graag wakker mee, complimenten aan je lief Country Trash Detroit 442 vind ik nog beter
The Phoenix Foundation - The Captain 7 Beetje te zoet dit synth nummer
Momus - I want you but I don't need... 6 Beetje flauw dit, en blijft ook nog in je hoofd zitten.
8-6-3-1
Deadline 19-4 18.00
0
geplaatst: 20 april 2014, 12:00 uur
39.
Frankie Rose - Street of Dreams 8,0
Sin Alley - Red Hot Texan 6,0
The Phoenix Foundation - The Captain 8,0
Momus - I want you but I don't need you 7,0
9-6-4-1
Deadline 19-4 18.00
Frankie Rose - Street of Dreams 8,0
Sin Alley - Red Hot Texan 6,0
The Phoenix Foundation - The Captain 8,0
9-6-4-1
Deadline 19-4 18.00
0
geplaatst: 20 april 2014, 13:08 uur
39.
Frankie Rose - Street of Dreams 7,5
Sin Alley - Red Hot Texan 8,0
The Phoenix Foundation - The Captain 7,0
10-7-4-1
Deadline 19-4 18.00
Frankie Rose - Street of Dreams 7,5
Sin Alley - Red Hot Texan 8,0
10-7-4-1
Deadline 19-4 18.00
0
geplaatst: 20 april 2014, 13:58 uur
39.
Frankie Rose - Street of Dreams 7,4 Wel een rare overgang aan het einde
Momus - I want you but I don't need you 6.1
11-8-4-1
Deadline 19-4 18.00
Frankie Rose - Street of Dreams 7,4 Wel een rare overgang aan het einde
Momus - I want you but I don't need you 6.1
11-8-4-1
Deadline 19-4 18.00
0
geplaatst: 20 april 2014, 14:36 uur
DjFrankie schreef:
39. punten Stoepkrijt via pm
Ik heb toch nog wat tijd kunnen vinden om te stemmen, maar dat hoeft dus al niet meer. Bedankt Frank!39. punten Stoepkrijt via pm
0
geplaatst: 20 april 2014, 15:05 uur
Wil iemand mijn punten meenemen?
Frankie Rose 7.5
Sin Alley 5.5 (sorry CT)
The Phoenix Foundation 7.0
Momus 7.0
Puntjes voor Frankie Rose en Momus.
Frankie Rose 7.5
Sin Alley 5.5 (sorry CT)
The Phoenix Foundation 7.0
Momus 7.0
Puntjes voor Frankie Rose en Momus.
0
geplaatst: 20 april 2014, 15:55 uur
39.
Frankie Rose - Street of Dreams 7
Eigenlijk heeft dit nummer alles in huis om een hoog cijfer te halen maar het lukt ze niet. Het excelleert niet en het einde is ronduit raar.
Sin Alley - Red Hot Texan 6,8
Een genre waar ik behoorlijk van hou maar iets is in deze productie niet helemaal lekker het wringt me net te veel. Ik hoor de potentie en ik denk dat de band beter kan maar dit klinkt net iets te geforceerd (sorry Countrytrash)
The Phoenix Foundation - The Captain 6
brrrr veel te gladjes naar mijn zin. Brave synths niet onderscheidend genoeg.
Momus - I want you but I don't need you 9
Top nummer van een top artiest. Momus heeft een stem waar je lekker tegenaan kan leunen. Wellicht hoor je dat in dit nummer wat minder maar geloof me hij heeft het wel. Verder vind ik de tekst gewoon goed en grappig en dat zit wel in al zijn teksten. Een tikkeltje satire is de heer Momus niet vreemd en dat is niet raar als je bedenkt dat Momus de griekse god van de satire is.
13-8-4-3 inclusief punten remcodulac!
Frankie Rose - Street of Dreams 7
Eigenlijk heeft dit nummer alles in huis om een hoog cijfer te halen maar het lukt ze niet. Het excelleert niet en het einde is ronduit raar.
Sin Alley - Red Hot Texan 6,8
Een genre waar ik behoorlijk van hou maar iets is in deze productie niet helemaal lekker het wringt me net te veel. Ik hoor de potentie en ik denk dat de band beter kan maar dit klinkt net iets te geforceerd (sorry Countrytrash)
The Phoenix Foundation - The Captain 6
brrrr veel te gladjes naar mijn zin. Brave synths niet onderscheidend genoeg.
Top nummer van een top artiest. Momus heeft een stem waar je lekker tegenaan kan leunen. Wellicht hoor je dat in dit nummer wat minder maar geloof me hij heeft het wel. Verder vind ik de tekst gewoon goed en grappig en dat zit wel in al zijn teksten. Een tikkeltje satire is de heer Momus niet vreemd en dat is niet raar als je bedenkt dat Momus de griekse god van de satire is.
13-8-4-3 inclusief punten remcodulac!
0
11iS
geplaatst: 20 april 2014, 16:05 uur
39.
Frankie Rose - Street of Dreams - 7,5
Sin Alley - Red Hot Texan - 6,0
The Phoenix Foundation - The Captain - 8,5
Momus - I want you but I don't need you - 5,0
14-08-05-03
Deadline 19-4 18.00
Frankie Rose - Street of Dreams - 7,5
Sin Alley - Red Hot Texan - 6,0
The Phoenix Foundation - The Captain - 8,5
Momus - I want you but I don't need you - 5,0
14-08-05-03
Deadline 19-4 18.00
0
geplaatst: 20 april 2014, 16:17 uur
39.
Frankie Rose - Street of Dreams - 7,2
Sin Alley - Red Hot Texan - 7,3
The Phoenix Foundation - The Captain - 7
Momus - I want you but I don't need you - 7
15-09-05-03
Deadline 19-4 18.00
Frankie Rose - Street of Dreams - 7,2
Sin Alley - Red Hot Texan - 7,3
The Phoenix Foundation - The Captain - 7
Momus - I want you but I don't need you - 7
15-09-05-03
Deadline 19-4 18.00
0
geplaatst: 20 april 2014, 16:25 uur
39.
Frankie Rose - Street of Dreams 7.0
Sin Alley - Red Hot Texan 6.8
The Phoenix Foundation - The Captain 6.0
Momus - I want you but I don't need you 7.8
16-9-5-4
Deadline 19-4 18.00
Frankie Rose - Street of Dreams 7.0
Sin Alley - Red Hot Texan 6.8
The Phoenix Foundation - The Captain 6.0
Momus - I want you but I don't need you 7.8
16-9-5-4
Deadline 19-4 18.00
0
geplaatst: 20 april 2014, 17:17 uur
39.
Leuk nummer, catchy! Wist niet dat er al weer een nieuw album was na Interstellar. Dat album viel me wat tegen. De nieuwe zal ik maar toevoegen aan mijn playlist. Second chance. (8,0)
Geen prettige kennismaking als je net wakker wordt uit je middagslaapje. Maar daar weet ik wel doorheen te prikken. Het komt uit een tijd dat ik dit leuker had gevonden dan dat ik het nu doe. Dat dit Belgisch is had ik er niet achter gezocht. Altijd leuk. (6,8)
Weinig verheffend nummer. Moderne wave. Het gaat behoorlijk langs mij heen. (6,5)
Momus - I want you but I don't need you
Lieflijk klinkend nummer wat wat beter past bij mijn huidige stemming. Maar van de andere kant ook niet die geweldige indruk op mij makend om alle 20 albums van Momus te gaan beluisteren. (6,8)
17-9-5-5
Deadline 19-4 18.00
Leuk nummer, catchy! Wist niet dat er al weer een nieuw album was na Interstellar. Dat album viel me wat tegen. De nieuwe zal ik maar toevoegen aan mijn playlist. Second chance. (8,0)
Geen prettige kennismaking als je net wakker wordt uit je middagslaapje. Maar daar weet ik wel doorheen te prikken. Het komt uit een tijd dat ik dit leuker had gevonden dan dat ik het nu doe. Dat dit Belgisch is had ik er niet achter gezocht. Altijd leuk. (6,8)
Weinig verheffend nummer. Moderne wave. Het gaat behoorlijk langs mij heen. (6,5)
Momus - I want you but I don't need you
Lieflijk klinkend nummer wat wat beter past bij mijn huidige stemming. Maar van de andere kant ook niet die geweldige indruk op mij makend om alle 20 albums van Momus te gaan beluisteren. (6,8)
17-9-5-5
Deadline 19-4 18.00
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 20 april 2014, 18:00 uur
uitslag: 18 deelnemers
1 Frankie Rose - Street of Dreams 17 pt gem
2 Sin Alley - Red Hot Texan 9 pt gem: 6,96
3 The Phoenix Foundation - The Captain 5 pt gem: 7,12
4 Momus - I want you but I don't need you 5 pt gem: 6,59
1 Frankie Rose - Street of Dreams 17 pt gem
2 Sin Alley - Red Hot Texan 9 pt gem: 6,96
3 The Phoenix Foundation - The Captain 5 pt gem: 7,12
4 Momus - I want you but I don't need you 5 pt gem: 6,59
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 20 april 2014, 18:00 uur
40.
His Name Is Alive – Are We Still Married?
Rival Consoles - Into The Heart I
Bert Jansch feat. Hope Sandoval - All This Remains
Huggy Bear - Herjazz
0-0-0-0
deadline: 21-4 18.00
His Name Is Alive – Are We Still Married?
Rival Consoles - Into The Heart I
Bert Jansch feat. Hope Sandoval - All This Remains
Huggy Bear - Herjazz
0-0-0-0
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 20 april 2014, 18:03 uur
40. Punten Stoepkrijt via PM
His Name Is Alive - Are We Still Married? (7,5)
Als na twee minuten de drums gaan meedoen word ik eigenlijk pas wakker. Even opnieuw luisteren dus. Mooi nummer, maar niet erg uitgesproken.
Rival Consoles - Into The Heart I (9,3)
Dit is verrukkelijk! Uitleggen kan ik het niet, maar mensen die dit ook verrukkelijk vinden begrijpen me toch wel.
Bert Jansch feat. Hope Sandoval - All This Remains (8,1)
Die vrouwenstem is schitterend. Muzikaal vind ik dit nummer niet zo spannend, maar de zang maakt heel veel goed.
Huggy Bear - Herjazz (8,1)
Hoppa! Dat is nog eens stoom afblazen. Dit doet me erg aan Blood Red Shoes denken (al zijn die natuurlijk veel nieuwer), maar dan wat ongepolijster en schreeuweriger.
0-1-1-0
His Name Is Alive - Are We Still Married? (7,5)
Als na twee minuten de drums gaan meedoen word ik eigenlijk pas wakker. Even opnieuw luisteren dus. Mooi nummer, maar niet erg uitgesproken.
Rival Consoles - Into The Heart I (9,3)
Dit is verrukkelijk! Uitleggen kan ik het niet, maar mensen die dit ook verrukkelijk vinden begrijpen me toch wel.
Bert Jansch feat. Hope Sandoval - All This Remains (8,1)
Die vrouwenstem is schitterend. Muzikaal vind ik dit nummer niet zo spannend, maar de zang maakt heel veel goed.
Huggy Bear - Herjazz (8,1)
Hoppa! Dat is nog eens stoom afblazen. Dit doet me erg aan Blood Red Shoes denken (al zijn die natuurlijk veel nieuwer), maar dan wat ongepolijster en schreeuweriger.
0-1-1-0
0
geplaatst: 20 april 2014, 18:16 uur
40.
His Name Is Alive – Are We Still Married?: 6,5
Wel mooie zang, ik hou alleen niet van die zoemende muggen er doorheen, maar de band blijkbaar ook niet. Later doen ze dan ook moeite om deze kapot te slaan. Volgens mij had hier wel meer in gezeten.
Rival Consoles - Into The Heart I: 6,7
Met elektronica kun je creatief mee omgaan, en dat doen ze op zich wel, maar van mij mag het nog wat meer op een liedje gaan lijken. We heten niet allemaal Daft Punk, natuurlijk. De invloed van die band hoor je namelijk zeker wel terug.
Bert Jansch feat. Hope Sandoval - All This Remains: 9
Hope Sandoval is de mooie zangeres van Mazzy Star (Fade into You), al vind ik ze wel een beetje de uitstraling van een junk hebben, kan ze ook niks aan doen. Toch kende ik ze eerder nog vanwege Sometimes Always, welke ze samen met The Jesus and Mary Chain brengt. Dit nummer met Bert vind ik sterker, mooi dromerig, waar haar stem prima bij past.
Huggy Bear – Herjazz: 7
Boze Spice Girls met gitaren en elektronica. Ik hoor hier ook wel de noise van Sonic Youth doorheen. Alleen denk je na een paar minuten dat het klaar is, maar dan begint het weer opnieuw. Jammer, komt het nummer niet ten goede, het eerste gedeelte was goed genoeg.
0-1-2-1
His Name Is Alive – Are We Still Married?: 6,5
Wel mooie zang, ik hou alleen niet van die zoemende muggen er doorheen, maar de band blijkbaar ook niet. Later doen ze dan ook moeite om deze kapot te slaan. Volgens mij had hier wel meer in gezeten.
Rival Consoles - Into The Heart I: 6,7
Met elektronica kun je creatief mee omgaan, en dat doen ze op zich wel, maar van mij mag het nog wat meer op een liedje gaan lijken. We heten niet allemaal Daft Punk, natuurlijk. De invloed van die band hoor je namelijk zeker wel terug.
Bert Jansch feat. Hope Sandoval - All This Remains: 9
Hope Sandoval is de mooie zangeres van Mazzy Star (Fade into You), al vind ik ze wel een beetje de uitstraling van een junk hebben, kan ze ook niks aan doen. Toch kende ik ze eerder nog vanwege Sometimes Always, welke ze samen met The Jesus and Mary Chain brengt. Dit nummer met Bert vind ik sterker, mooi dromerig, waar haar stem prima bij past.
Huggy Bear – Herjazz: 7
Boze Spice Girls met gitaren en elektronica. Ik hoor hier ook wel de noise van Sonic Youth doorheen. Alleen denk je na een paar minuten dat het klaar is, maar dan begint het weer opnieuw. Jammer, komt het nummer niet ten goede, het eerste gedeelte was goed genoeg.
0-1-2-1
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 20 april 2014, 18:16 uur
vleertje schreef:
!
!
Qua tekst komt deze in de buurt, die is echter muzikaal veel aantrekkelijker

Karen Finley - Tales Of Taboo
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 20 april 2014, 18:25 uur
40.
His Name Is Alive – Are We Still Married? 6,8 Beetje zoutloos, is traag en komt niet op gang. Sambal bij!!
Rival Consoles - Into The Heart 7 Electronica zonder zanger, en vrij druk, Doet me weinig
Bert Jansch feat. Hope Sandoval - All This Remains 8,7 Misschien wel de allermooiste stem van alle zangeressen, zoals zij zingt geloof je alles. Hier prachtig begeleid door Bert Jansch
Huggy Bear - Herjazz 7,3 Weer zo'n fijne tekst in dit nummer, minder dan Sin Alley van gisteren, maar dit richting Babes in Toyland gaande nummer heeft wel degelijk ballen.
0-1-3-2
His Name Is Alive – Are We Still Married? 6,8 Beetje zoutloos, is traag en komt niet op gang. Sambal bij!!
Rival Consoles - Into The Heart 7 Electronica zonder zanger, en vrij druk, Doet me weinig
Bert Jansch feat. Hope Sandoval - All This Remains 8,7 Misschien wel de allermooiste stem van alle zangeressen, zoals zij zingt geloof je alles. Hier prachtig begeleid door Bert Jansch
Huggy Bear - Herjazz 7,3 Weer zo'n fijne tekst in dit nummer, minder dan Sin Alley van gisteren, maar dit richting Babes in Toyland gaande nummer heeft wel degelijk ballen.
0-1-3-2
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.