MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
Feldman is prachtig. Magische klanken. Virtuoos, maar geen interessantdoenerij. Combinatie piano-strijkinstrument (of dat nou een viool, cello of contrabas is) bevalt mij sowieso wel.

Labradford kende ik ook al: toffe sfeer inderdaad, hoewel ik die overgang bij 2:20 niet heel mooi vind. Duurt me eigenlijk net te lang.

Ik weet niet zo goed wat ik met Daniel Johnston aan moet. Op het eerste gehoor klinkt het hopeloos gedateerd, maar daar moet je doorheen kijken, want het is bedrog.

Cise Star
sxesven schreef:
stem oké maar wat doorsnee, muzikaal mij iets te kazig. Ik heb mijn hiphop liever chaotischer/ruwer.

3-1-1-0

(8)(6,8)(6)(5,5)

3-1-1-1

(4) (2) (3,5) (10)

sxesven
Voor iemand die zogenaamd een brede smaak heeft opgelopen bedeel je non-hiphoptracks hier toch altijd verrassend lage cijfers toe. Wrok tegenover die die hiphoptracks laag beoordelen ofzo?

3-2-1-1

(5) (7) (5) (4)

sxesven schreef:
Voor iemand die zogenaamd een brede smaak heeft opgelopen bedeel je non-hiphoptracks hier toch altijd verrassend lage cijfers toe. Wrok tegenover die die hiphoptracks laag beoordelen ofzo?

Ik probeer het inderdaad te compenseren, hoewel ik de overige tracks daadwerkelijk niet heel bijzonder vind. Denk dat ik vaak 1 punt lager zit dan dat ik anders zou beoordelen.

sxesven
Oké, duidelijk, toch jammer.

Rhythm & Poetry schreef:
(4)

Maar je geeft wel een 3,5* aan het album.

3-1-2-1

(6) (5) (7) (7)

Daniel Johnston vind ik leuk!

Koenr schreef:
(quote)

Maar je geeft wel een 3,5* aan het album.

Ooh snap. Zou je denken dat ze me nu doorhebben?

Ik geef idd nog lagere punten dan dat ik wil, maar tot de tijd dat users de hiphoptracks (volledig) checken of het een kans geven zullen mijn punten soms extreem laag uitvallen.

Zo geeft theviking steeds, en dat is zijn goed recht, een 1 voor alles wat rap bevat. Ik doe het op deze manier.

Benno
4-1-2-1

(9)(7)(8)(7,5)

Johnston was mijn eigen nominatie, maar ik erken Feldman & Courvoisier als meerdere.

Wat een kleuters hier af en toe. En dan bedoel ik niet alleen R&P.

sxesven
Rhythm & Poetry schreef:
(quote)

Ooh snap. Zou je denken dat ze me nu doorhebben?

Ik geef idd nog lagere punten dan dat ik wil, maar tot de tijd dat users de hiphoptracks (volledig) checken of het een kans geven zullen mijn punten soms extreem laag uitvallen.

Zo geeft theviking steeds, en dat is zijn goed recht, een 1 voor alles wat rap bevat. Ik doe het op deze manier.

Geef dan gewoon géén punten? Ik snap dat zo'n 1 irritant is, maar om daar andere tracks voor te gaan afstraffen, tja...

Benno
Qua opzet van het spel waren dit soort praktijken natuurlijk te verwachten. Ik troost me maar met de gedachte dat het "maar een spel" is.

sxesven
True dat, zal ik maar zeggen.

5-2-2-1

(8,9)((8,5),(7,0)(8,8)

Kan iemand mij vertellen wat er alternatief is aan rap muziek? wat mij betreft kun je dit genre op één hoop gooien.Je word er mee doodgegooid op de commerciele tv(muziekstations)en het klinkt in mijn oren allemaal hetzelfde.Maar ben dan ook geen kenner hé

DjFrankie (moderator)
Magere ronde wat mij betreft

Mark Feldman & Sylvie Courvoisier klassiek geschoold en erg zoet klinkend, niet aan mij besteed.
Pico zeer traag nummer ook niet aan mij besteed
Daniel Johnston singer songwriter met banjo, wel prettige stem, mijn zegen heeft die.
Cise Star okay weinig vernieuwende rap, hoor hier ook niet nieuws in maar ben ook geen kenner, ben wel v/d Beastie Boys en Bodycount maar dat is net ff anders.

(4)-(5)-(6,5)-(5)

5-2-3-1

Met betrekking tot de discussie tot punten geven, de waardering telt alleen mee als gemiddeldes. De geven punten tellen als eerste omdat dat de voorkeur is van de meeste stemmers, voor berekening in het klassement .

Magere ronde? Welnee, een bovengemiddelde eigenlijk

Sorry, maar hiphopper zijn in topics als dit voelt soms net als 'me against the world'. Ik wil eigenlijk ook niet dat ik zulke lage cijfers geef, en ook al is het maar een spelletje, al die lage cijfers bij elk willekeurig hiphopnummer frustreren me gewoon.

En als je niet het verschil hoort tussen de goede hiphop en de r&b over bitches, geld en auto's, dan zul je toch echt je oren moeten uitspuiten.

Ach ach. Ik voel me in de ladder vaak ook alleen hoor. En de meeste mensen hier horen het verschil wel tussen goede hip-hop en andere zooi. Dat onze viking enkel gitaarpop/rock liedjes kan waarderen is zijn probleem.

Ontopic: Erg sterke ronde juist.

Vooral Feldman is een erg fijne ontdekking, maar ik weet sowieso wel dat ik bij Sven's stemmenlijstje terecht kan als ik me wat meer op jazz ga storten. Cise Star is qua stem en tekst wel fijn, maar muzikaal vind ik het niet zo.

Labraford en Daniel Johnston kende ik al. Labraford is vrij sfeervol, maar ik kan er nooit helemaal voor warmlopen. Fijn nummer wel. Daniel Johnston is sowieso een erg leuke s/s.

6-2-3-1

(8,5) (7) (7,5) (6,5)

6-3-3-1

(5,5)(7)(6) (7)

sxesven
Rhythm & Poetry schreef:
Sorry, maar hiphopper zijn in topics als dit voelt soms net als 'me against the world'. Ik wil eigenlijk ook niet dat ik zulke lage cijfers geef, en ook al is het maar een spelletje, al die lage cijfers bij elk willekeurig hiphopnummer frustreren me gewoon.

Tja, is ook irritant; anderzijds, zoals Koen ook zegt, heeft iedereen dat weleens. Mijn screamonominatie (onleesbaar kutwoord) La Quiete haalde gemiddeld geloof ik een 4,5; ook niet al te florissant. Natuurlijk begrijpt geen enkele boerenlul hier iets van screamo, geen andere conclusie kan ik eraan verbinden... Maar goed, da's inherent aan het topic. Je wordt er altijd weer mee geconfronteerd dat iedereen toch ontzettend anders luistert; zo'n Feldman/Courvoisier als vandaag bijvoorbeeld, die ontzettend hoog én ontzettend laag vangt. En dan een commentaar lezen als 'zoet klinkend' (no offence, DJFrankie ), dan denk ik, goh, luisteren we naar hetzelfde nummer? Tja, smaken verschillen, écht.

En als je niet het verschil hoort tussen de goede hiphop en de r&b over bitches, geld en auto's, dan zul je toch echt je oren moeten uitspuiten.

Da's niet onwaar. Maar had je geen Company Flow ofzo kunnen nomineren?

DjFrankie (moderator)
Het verdict dan:

Mark Feldman & Sylvie Courvoisier 6 pt 6,77
Labradford 3 pt 6,19
Daniel Johnston 3 pt 6,36
Cise Star 1 pt 6,07

Mark Feldman en Daniel Johnston door

(7,5) (6,5) (8) (9)

0-0-01

1-0-0-1

(8) (6) (8) (5,5)

2-0-0-1

(8,7) (6,3) (7) (7,5)

3-0-0-1

(6)(7,5)(8,5)(6,5)

3-0-1-1

Benno
(8)(5)(8,5)(6)

3-0-2-1

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:38 uur

geplaatst: vandaag om 20:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.