Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152
zoeken in:
0
geplaatst: 5 mei 2007, 22:47 uur
1 Theatre Of Hate - (Do You Believe In The) Westworld? / Jason Molina - Pyramid Electric Co. / Lapsed - Twilight Part 11 / Porcupine tree - Buying New Soul
8-8-11-11 Porcupine Tree
(6,0)(6,5)(4,5)(8,0)
Geen hele gekke ronde, zelfs Lapsed nog wel (heel erg) relatief aardig voor een genre dat me verder voor 0,0 aanspreekt. Toch wint het op een na beste nummer van Porcupine Tree's Recordings het duidelijk voor me.
8-8-11-11 Porcupine Tree
(6,0)(6,5)(4,5)(8,0)
Geen hele gekke ronde, zelfs Lapsed nog wel (heel erg) relatief aardig voor een genre dat me verder voor 0,0 aanspreekt. Toch wint het op een na beste nummer van Porcupine Tree's Recordings het duidelijk voor me.
0
Sheplays
geplaatst: 5 mei 2007, 23:55 uur
Mijn plaatje heeft 8 stemmen en daar ben ik heel happy mee! 
Het was heel leuk om al die verschillende reacties te lezen (van meuk naar leuk, haha
)

Het was heel leuk om al die verschillende reacties te lezen (van meuk naar leuk, haha
)
0
geplaatst: 5 mei 2007, 23:58 uur
the viking schreef:
Blanket Of Secrecy - Say Yo...
Dit keer de juiste Janine
en van mij mag dit nummer winnen 
Blanket Of Secrecy - Say Yo...
Dit keer de juiste Janine
en van mij mag dit nummer winnen 
the viking schreef:
Nee hoor dit is volgens mij de maxi - single uitvoering die ik net ergens van het internet heb geplukt
Nee hoor dit is volgens mij de maxi - single uitvoering die ik net ergens van het internet heb geplukt

Dit is inderdaad de maxi single uitvoering van Say You Will van Blanket of Secrecy. LP en (maxi) single zijn alleen op vinyl en nooit op cd uitgebracht. Knappe vondst op het internet dus. Complimenten!

0
geplaatst: 6 mei 2007, 00:00 uur
1 Theatre Of Hate - (Do You Believe In The) Westworld? / Jason Molina - Pyramid Electric Co. / Lapsed - Twilight Part 11 / Porcupine tree - Buying New Soul
8-8-11-11
(4)(6)(8)(1)
Ik had al gestemd, maar ik verhoog even mijn cijfer voor ToH. Nog steeds niet echt hoog, maar een 0 was echt overdreven.
38 stemmers trouwens in ronde 1, netjes!
8-8-11-11
(4)(6)(8)(1)
Ik had al gestemd, maar ik verhoog even mijn cijfer voor ToH. Nog steeds niet echt hoog, maar een 0 was echt overdreven.
38 stemmers trouwens in ronde 1, netjes!
0
geplaatst: 6 mei 2007, 00:04 uur
2 Sophia - So Slow - Amorphis - Black winter day - Paatos - Reality - Flaming lips - Hell's Angels Cracker fatory
0
Sheplays
geplaatst: 6 mei 2007, 00:06 uur
Oldfart schreef:
maar natuurlijk : ehm vrouwelijke vorm van amice ??
maar natuurlijk : ehm vrouwelijke vorm van amice ??
is er niet; wij meesters zijn allemaal amica

0
geplaatst: 6 mei 2007, 00:13 uur
Hmm, dat Rapidshare werkt niet echt. Heb daar net al muziek van gedownload en nu zit ik aan mijn limiet blijkbaar. 

0
Sheplays
geplaatst: 6 mei 2007, 00:15 uur
2 Sophia - So Slow - Amorphis - Black winter day - Paatos - Reality - Flaming lips - Hell's Angels Cracker fatory
1-0-0-0
(9)(6)(7)(6)
So slow vind ik een prachtig nummer! Duidelijk te horen waar Blackfield (Steven Wilson's sideband naast Porcupine Tree) het nummer Hello vandaan heeft, zeg!
Amorphis: finse gruntende metal. Leuk wel, maar soms vind ik het wel een beetje lachwekkend.
Het zweedse Paatos klinkt best wel lekker, maar ik hoor wel een beetje Portishead en wat veel songfestivalachtig la,la,la aan het eind van het nummer.
Flaming Lips neemt ons mee op een langdurige trip waarin we allerlei flarden van muziek te horen krijgen, van opera tot Rimsky Korsakoff en van daar door naar James Brown. Leuk, voortbordurend op wat oudere bands (al heeft men F*ck Zep als titel van één van hun nummers) maar niet echt boeiend.
1-0-0-0
(9)(6)(7)(6)
So slow vind ik een prachtig nummer! Duidelijk te horen waar Blackfield (Steven Wilson's sideband naast Porcupine Tree) het nummer Hello vandaan heeft, zeg!
Amorphis: finse gruntende metal. Leuk wel, maar soms vind ik het wel een beetje lachwekkend.
Het zweedse Paatos klinkt best wel lekker, maar ik hoor wel een beetje Portishead en wat veel songfestivalachtig la,la,la aan het eind van het nummer.
Flaming Lips neemt ons mee op een langdurige trip waarin we allerlei flarden van muziek te horen krijgen, van opera tot Rimsky Korsakoff en van daar door naar James Brown. Leuk, voortbordurend op wat oudere bands (al heeft men F*ck Zep als titel van één van hun nummers) maar niet echt boeiend.
0
fredpit
geplaatst: 6 mei 2007, 00:16 uur
1-1-0-0
(6)(5)(5)(4)
Sophia lijkt me iets te veel op een ongeinspireerde Coldplay. Amorphis heeft een grappig "jazzy" fluitding wat het geheel een luchtig toontje geeft, verder boeien dat gegorgel en betonnen gitaarmuren me niet zo. Paatos...tja langdradig. Flaming Lips aardig en origineel, maar uiteindelijk gewoon een hoop herrie.
1-1-0-0
(6)(5)(5)(4)
Sophia lijkt me iets te veel op een ongeinspireerde Coldplay. Amorphis heeft een grappig "jazzy" fluitding wat het geheel een luchtig toontje geeft, verder boeien dat gegorgel en betonnen gitaarmuren me niet zo. Paatos...tja langdradig. Flaming Lips aardig en origineel, maar uiteindelijk gewoon een hoop herrie.
0
geplaatst: 6 mei 2007, 00:19 uur
Leuk met die commentaren erbij; maakt nieuwsgierig:kan niet wachten tot morgenochtend..
0
geplaatst: 6 mei 2007, 00:21 uur
Coldplay mocht willen dat ze de diepgang en teksten hadden van Sophia.
0
geplaatst: 6 mei 2007, 00:27 uur
2-1-0-0
(9)(0)(6)(9)
So slow is inderdaad erg, erg mooi. Prachtige tekst ook.
Amorphis kan ik echt niet aanhoren, eigenlijk. Sowieso niet mijn muziek, het klinkt als slechte 80s pop, maar dan met in een kazig metalsausje met lelijk gegrunt en een lachwekkend keyboardriedeltje.
Paatos heeft wel een fijn sfeertje, maar wordt op den duur een beetje eentonig. Dat nummer had wel 2 minuten korter gekund, volgens mij. De mellotron (?) bevalt me dan wel weer. Wel leuk trouwens dat het een opname van Rockpalast is. Dat keek ik vroeger wel vaker op TV, ook zaterdag 's nachts.
Bij het nummer van de Flaming Lips moet ik al meteen grijnzen. Heerlijk, die motoropstartgeluiden. Wat een absurditeitenkabinet is dit bandje toch ook. Die opera er doorheen klinkt prima. Ik ken hun oude werk niet zo, maar ik denk dat ik daar toch eens achteraan ga, want hier word ik wel gelukkig van.
2-1-0-0
(9)(0)(6)(9)
So slow is inderdaad erg, erg mooi. Prachtige tekst ook.
Amorphis kan ik echt niet aanhoren, eigenlijk. Sowieso niet mijn muziek, het klinkt als slechte 80s pop, maar dan met in een kazig metalsausje met lelijk gegrunt en een lachwekkend keyboardriedeltje.
Paatos heeft wel een fijn sfeertje, maar wordt op den duur een beetje eentonig. Dat nummer had wel 2 minuten korter gekund, volgens mij. De mellotron (?) bevalt me dan wel weer. Wel leuk trouwens dat het een opname van Rockpalast is. Dat keek ik vroeger wel vaker op TV, ook zaterdag 's nachts.
Bij het nummer van de Flaming Lips moet ik al meteen grijnzen. Heerlijk, die motoropstartgeluiden. Wat een absurditeitenkabinet is dit bandje toch ook. Die opera er doorheen klinkt prima. Ik ken hun oude werk niet zo, maar ik denk dat ik daar toch eens achteraan ga, want hier word ik wel gelukkig van.

0
fredpit
geplaatst: 6 mei 2007, 00:27 uur

Ja..ik zie net dat dit nummer uit 96 is en dat ze Coldplay dus voor waren..Feit blijft dat ik nummer niet echt los vind komen...het zeurt voort.
Puntje erbij.
0
geplaatst: 6 mei 2007, 00:29 uur
2-2-0-0
(4)(5)(3)(2)
De vorige ronde kon me meer boeien, en het is jammer dat ToH het hier tegen moet afleggen. En Lapsed vond ik ook wel een ontdekking.
Amorphis was in ieder geval nog grappig, en klonk bij vlagen ook wel goed.
Sophia, zal wel diepgang hebben maar de muziek neuzelt. Gelukkig wel minder dan Paatos. Flaming Lips ambitieuze herrie, en daar moet je van houden.
(4)(5)(3)(2)
De vorige ronde kon me meer boeien, en het is jammer dat ToH het hier tegen moet afleggen. En Lapsed vond ik ook wel een ontdekking.
Amorphis was in ieder geval nog grappig, en klonk bij vlagen ook wel goed.
Sophia, zal wel diepgang hebben maar de muziek neuzelt. Gelukkig wel minder dan Paatos. Flaming Lips ambitieuze herrie, en daar moet je van houden.
0
geplaatst: 6 mei 2007, 00:29 uur
fredpit schreef:

Ja..ik zie net dat dit nummer uit 96 is en dat ze Coldplay dus voor waren..Feit blijft dat ik nummer niet echt los vind komen...het zeurt voort.
Puntje erbij.
(quote)

Puntje erbij.
Je stemt nu op Paatos, maar geeft Sophia een hoger cijfer?

0
geplaatst: 6 mei 2007, 00:32 uur
Even een bericht dat ik eens over So Slow had geplaatst hier quoten (ter achtergrondinformatie):
So Slow is zo'n geweldig mooi nummer. Voor degenen die de geschiedenis niet kennen: Sophia is de band die Robin Proper-Sheppard oprichtte nadat God Machine door het overlijden van bassist Jimmy Fernandez was opgehouden te bestaan.
So Slow gaat duidelijk over Jimmy:
"I turn of the light but leave the television talking
no, tonight I don't want to be alone
I try to close my eyes, but I'm afraid of the dark
I see you everywhere
I see you everywhere
but death comes so slow
when you're waiting
when you're waiting to be taken
death comes so slow
when it's all you want
and it takes the ones that don't
death comes so slow
and death comes so slow
I see you everywhere
I see you everywhere"
Prachtig, prachtig.
So Slow gaat duidelijk over Jimmy:
"I turn of the light but leave the television talking
no, tonight I don't want to be alone
I see you everywhere
I see you everywhere
but death comes so slow
when you're waiting
when you're waiting to be taken
death comes so slow
when it's all you want
and it takes the ones that don't
death comes so slow
and death comes so slow
I see you everywhere
I see you everywhere"
Prachtig, prachtig.
0
fredpit
geplaatst: 6 mei 2007, 00:38 uur
weet ik
een cijfer zie ik meer als beoordeling en de stem als voorkeur ofzo..hoedanook, zo voelt het goed.
0
Sheplays
geplaatst: 6 mei 2007, 01:57 uur
De sub woofer staat nu wel bij de benedenburen 
Je ziet, Onderhond, dat mensen soms een brede muzikale belangstelling kunnen hebben!

Je ziet, Onderhond, dat mensen soms een brede muzikale belangstelling kunnen hebben!
0
Davez
geplaatst: 6 mei 2007, 01:59 uur
Jason Molina niet door
niet dat ik hem voor deze KO kende hoor 
niet dat ik hem voor deze KO kende hoor 
0
geplaatst: 6 mei 2007, 02:01 uur
Sheplays schreef:
Als je het hen de strot in ramt ...

0
geplaatst: 6 mei 2007, 02:12 uur
Onderhond schreef:

(quote)

Inderdaad, voor Lapsed draait de promotiemachine al 2 jaar op volle toeren, zo ongeveer.
0
Sheplays
geplaatst: 6 mei 2007, 02:17 uur
Onderhond schreef:

(quote)

Maar hoe rammen we het er nu eens bij jou in....
*zucht*

0
Davez
geplaatst: 6 mei 2007, 02:18 uur
Jou tekstje over Sophia - so slow is ook aardig hoor Herman. Ik denk dat zoiets wel enkele stemmers over de streep trekt. Wetende dat er een emotioneel kantje aan het nummer zit.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.