Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152
zoeken in:
0
geplaatst: 9 december 2011, 18:54 uur
7.
A Fairyland - Master of the Waves; prima rocknummer, vrij stevig 7,0
B Breathless - Touchstone; komt een beetje traag op gang, maar zit muzikaal goed in elkaar 7,5
C Mike Watt - Against The 70's; lekker rock nummer 7,2
D Shawn Phillips - (Woman) She Was Waiting for her Mother at the Station in Torino and You Know I Love You Baby But It's Getting too Heavy to Laugh; eerste deel is nogal saai, maar de climax is mooi 6,3
2-3-1-0
Deadline 10-12-2011 18.00
A Fairyland - Master of the Waves; prima rocknummer, vrij stevig 7,0
B Breathless - Touchstone; komt een beetje traag op gang, maar zit muzikaal goed in elkaar 7,5
C Mike Watt - Against The 70's; lekker rock nummer 7,2
D Shawn Phillips - (Woman) She Was Waiting for her Mother at the Station in Torino and You Know I Love You Baby But It's Getting too Heavy to Laugh; eerste deel is nogal saai, maar de climax is mooi 6,3
2-3-1-0
0
geplaatst: 9 december 2011, 19:39 uur
Fairyland - Master of the Waves: Ik moet bij het lange intro aan Hans Klok denken, verwacht er een goocheltruc met doorgezaagd of verdwenen assistente bij. Ik hou best wel van Queensryche of Ayreon, maar dit is me teveel van het goede. 6,5
Breathless – Touchstone: Postpunk met een mooi eigen geluid, prima opbouw met klagende zang. 9
Mike Watt- Against The 70's: Dit hele album spreekt mij wel aan; een overdosering aan bekende artiesten die mee werken aan dit project. Haastig naar op zoek. 8
Shawn Phillips - (Woman) She Was Waiting for her Mother at the Station in Torino and You Know I Love You Baby But It's Getting too Heavy to Laugh: Laat haar moeder maar snel door reizen naar een andere plaats zonder dat saggerijnige kind van haar te ontmoeten. Het einde vind ik wel zeer mooi, maar de zang heb ik niet veel mee. 7
2-4-2-0
Breathless – Touchstone: Postpunk met een mooi eigen geluid, prima opbouw met klagende zang. 9
Mike Watt- Against The 70's: Dit hele album spreekt mij wel aan; een overdosering aan bekende artiesten die mee werken aan dit project. Haastig naar op zoek. 8
Shawn Phillips - (Woman) She Was Waiting for her Mother at the Station in Torino and You Know I Love You Baby But It's Getting too Heavy to Laugh: Laat haar moeder maar snel door reizen naar een andere plaats zonder dat saggerijnige kind van haar te ontmoeten. Het einde vind ik wel zeer mooi, maar de zang heb ik niet veel mee. 7
2-4-2-0
0
geplaatst: 9 december 2011, 19:44 uur
7.
a) Fairyland - Master of the Waves
Epische powermetal, kan zo voor een (wellicht overdreven
) avonturenfilm gebruikt worden. Leuk. Tot de zang erin komt. Die zang stoort me, zoals wel vaker bij powermetal, ontzettend. Jammer, want voor de rest zit dit meer dan prima in elkaar en gebeuren er zat interessante dingen. Een voldoende, dankzij die sterke instrumentatie. Als je van die zang houdt, kan ik me voorstellen dat je dit nummer helemaal geweldig vind. 5,8
b) Breathless - Touchstone
Komt inderdaad erg traag op gang. Eenmaal op gang klinkt het verder wel goed, lekker hypnotiserend, maar ze hadden voor een interessantere eerste helft moeten zorgen, dan had dit een hoger punt gehad. 6,3
c) Mike Watt- Against The 70's
Een aardig nummer. De zanger doet inderdaad een klein beetje aan Eddie Vedder denken, maar is wel stukken minder. Met name de bas daarentegen doet het weer erg goed. De rest doet het ook oké. Niet bijzonder, maar zeker niet slecht. 6,5
d) Shawn Phillips - (Woman) She Was Waiting for her Mother at the Station in Torino and You Know I Love You Baby But It's Getting too Heavy to Laugh
Een heel erg mooi nummer. Het begint met die prachtige pianomelodie, heerlijk basspel en meeslepende zanger (wat kan deze man mij raken), vervolgens komt er steeds meer bij aan instrumenten, zoals gitaar en viool, tot we de geweldige climax met de blazers bereiken. Het nummer lijkt erg abrupt te stoppen, dit is echter niet zo als je het album beluisterd: het gaat hier om een overgang. De mensen die dit kunnen waarderen raad ik The Ballad of Casey Deiss aan, die is zo mogelijk nog beter is (de bekende sample die door Cyne is gebruikt in het nummer First Person en door Cunninlynguists in Remember me komt hier vanaf). Het beste nummer dat hier tot nu toe gepasseerd is. Mooie nominatie
8,5
2-4-3-1
Epische powermetal, kan zo voor een (wellicht overdreven
) avonturenfilm gebruikt worden. Leuk. Tot de zang erin komt. Die zang stoort me, zoals wel vaker bij powermetal, ontzettend. Jammer, want voor de rest zit dit meer dan prima in elkaar en gebeuren er zat interessante dingen. Een voldoende, dankzij die sterke instrumentatie. Als je van die zang houdt, kan ik me voorstellen dat je dit nummer helemaal geweldig vind. 5,8b) Breathless - Touchstone
Komt inderdaad erg traag op gang. Eenmaal op gang klinkt het verder wel goed, lekker hypnotiserend, maar ze hadden voor een interessantere eerste helft moeten zorgen, dan had dit een hoger punt gehad. 6,3
Een aardig nummer. De zanger doet inderdaad een klein beetje aan Eddie Vedder denken, maar is wel stukken minder. Met name de bas daarentegen doet het weer erg goed. De rest doet het ook oké. Niet bijzonder, maar zeker niet slecht. 6,5
d) Shawn Phillips - (Woman) She Was Waiting for her Mother at the Station in Torino and You Know I Love You Baby But It's Getting too Heavy to Laugh
Een heel erg mooi nummer. Het begint met die prachtige pianomelodie, heerlijk basspel en meeslepende zanger (wat kan deze man mij raken), vervolgens komt er steeds meer bij aan instrumenten, zoals gitaar en viool, tot we de geweldige climax met de blazers bereiken. Het nummer lijkt erg abrupt te stoppen, dit is echter niet zo als je het album beluisterd: het gaat hier om een overgang. De mensen die dit kunnen waarderen raad ik The Ballad of Casey Deiss aan, die is zo mogelijk nog beter is (de bekende sample die door Cyne is gebruikt in het nummer First Person en door Cunninlynguists in Remember me komt hier vanaf). Het beste nummer dat hier tot nu toe gepasseerd is. Mooie nominatie
8,52-4-3-1
0
geplaatst: 9 december 2011, 19:47 uur
7.
a) Fairyland - Master of the Waves 9
b) Breathless - Touchstone 5,7
c) Mike Watt- Against The 70's 7,3
d) Shawn Phillips - (Woman) She Was Waiting for her Mother at the Station in Torino and You Know I Love You Baby But It's Getting too Heavy to Laugh 8
a) Fairyland - Master of the Waves - Schitterende intro, altijd al een sucker geweest voor spannende avonturenfilms en het is moeilijk om hier géén piraten of andere orks bij te 'zien'... Wanneer de soundtrack overgaat in een echte song verliest het niets aan z'n kracht. Knap. Enige minpuntje (maar ik muggezift nu) is de 'Final Countdown'-galm. Mag van mij rechtstreeks naar de finale.
b) Breathless - Touchstone - Dit begint als iets waar ik geen 5 minuten naar hoop te moeten luisteren... flauwe intro. Gelukkig komt het na 2 minuten iets meer op gang, maar het kan me niet overtuigen. Echt boeien doet het me niet.
c) Mike Watt- Against The 70's - 2MY houdt wel van stemmen die niet te gepolijst klinken. Michael Stipe, Vic Chesnutt... tKlinkt allemaal wat sympathieker dan een * of een * (twee namen geschrapt, ligt niet in mijn bedoeling om de anti uit te hangen). Kwou eerst nog schrijven dat 'zijn stem me keihard aan die van Eddie Vedder' deed denken, maar khad nog net op tijd opgemerkt wat voor een kemel ik daarbij zou schieten. Tof nummerke met weinig pretentie.
d) Shawn Phillips - (Woman) She Was Waiting for her Mother at the Station in Torino and You Know I Love You Baby But It's Getting too Heavy to Laugh - Ik hou niet van de trillingen in zijn stem, ik hou niet van de speekselgeluidjes die hij maakt, zijn manier van uithalen vind ik ergerlijk, en toch pakt dit nummer mij. Zeer mooi geheel. Om zeer luid door de koptelefoon te jagen. En die speekselgeluidjes neem ik er voor één keer wel bij.
effe juiste score uitpuzzelen
dit moet hem zijn:
3-4-3-2
a) Fairyland - Master of the Waves 9
b) Breathless - Touchstone 5,7
c) Mike Watt- Against The 70's 7,3
d) Shawn Phillips - (Woman) She Was Waiting for her Mother at the Station in Torino and You Know I Love You Baby But It's Getting too Heavy to Laugh 8
a) Fairyland - Master of the Waves - Schitterende intro, altijd al een sucker geweest voor spannende avonturenfilms en het is moeilijk om hier géén piraten of andere orks bij te 'zien'... Wanneer de soundtrack overgaat in een echte song verliest het niets aan z'n kracht. Knap. Enige minpuntje (maar ik muggezift nu) is de 'Final Countdown'-galm. Mag van mij rechtstreeks naar de finale.
b) Breathless - Touchstone - Dit begint als iets waar ik geen 5 minuten naar hoop te moeten luisteren... flauwe intro. Gelukkig komt het na 2 minuten iets meer op gang, maar het kan me niet overtuigen. Echt boeien doet het me niet.
c) Mike Watt- Against The 70's - 2MY houdt wel van stemmen die niet te gepolijst klinken. Michael Stipe, Vic Chesnutt... tKlinkt allemaal wat sympathieker dan een * of een * (twee namen geschrapt, ligt niet in mijn bedoeling om de anti uit te hangen). Kwou eerst nog schrijven dat 'zijn stem me keihard aan die van Eddie Vedder' deed denken, maar khad nog net op tijd opgemerkt wat voor een kemel ik daarbij zou schieten. Tof nummerke met weinig pretentie.
d) Shawn Phillips - (Woman) She Was Waiting for her Mother at the Station in Torino and You Know I Love You Baby But It's Getting too Heavy to Laugh - Ik hou niet van de trillingen in zijn stem, ik hou niet van de speekselgeluidjes die hij maakt, zijn manier van uithalen vind ik ergerlijk, en toch pakt dit nummer mij. Zeer mooi geheel. Om zeer luid door de koptelefoon te jagen. En die speekselgeluidjes neem ik er voor één keer wel bij.
effe juiste score uitpuzzelen
dit moet hem zijn:
3-4-3-2
0
geplaatst: 9 december 2011, 19:47 uur
deric raven schreef:
Score klopt niet.
Score klopt niet.
Dat komt omdat ik niet wist dat jij er een bericht had tussen gezet omdat je ook bezig was. Inmiddels klopt hij weer

Ik ben trouwens wel strenger qua cijfers dan de gemiddelde deelnemer hier volgens mij

0
geplaatst: 9 december 2011, 19:55 uur
7.
A Fairyland - Master of the Waves;
Edelkitsch en bombast gemeng met hardrock.
Begint als een epische filmscore; die Walküre, Götterdämmerung, Wagneriaanse overkill in cinemascope; dat soort gedachten verdringen zich. Leuk om eens te horen:
6.5
B Breathless - Touchstone;
1986 als ik het goed heb; band geleid door ene Dominic Appleton, die ooit meedeed aan This Mortal Coil, De enige keer dat ik die naam ergens tegenkwam. Heel erg van die tijd, en dat is okee. Nu prima kennismaking met zijn band:
8,0
C Mike Watt - Against The 70's;
Eddie Vedder, Dave Grohl en Krist Noveselic en Watt zelf; een bijna grunge/punk supergroup zou je kunnen zeggen. Maar eens te meer blijkt dat een verzameling beroemde namen geen garantie is voor een topresultaat. Daar had toch meer in gezeten zou je zeggen.:
6,5
D Shawn Phillips - (Woman) She Was Waiting for her Mother at the Station in Torino and You Know I Love You Baby But It's Getting too Heavy to Laugh;
Reis terug in de tijd voor mij.
Een vriend had dit. Na negentien twee of drie en zeventig nooit meer gehoord.: Dacht dat dit nummer gewoon Woman heette. Goed en nog prima aan te horen:
7,3
3-5-3-3
A Fairyland - Master of the Waves;
Edelkitsch en bombast gemeng met hardrock.
Begint als een epische filmscore; die Walküre, Götterdämmerung, Wagneriaanse overkill in cinemascope; dat soort gedachten verdringen zich. Leuk om eens te horen:
6.5
B Breathless - Touchstone;
1986 als ik het goed heb; band geleid door ene Dominic Appleton, die ooit meedeed aan This Mortal Coil, De enige keer dat ik die naam ergens tegenkwam. Heel erg van die tijd, en dat is okee. Nu prima kennismaking met zijn band:
8,0
C Mike Watt - Against The 70's;
Eddie Vedder, Dave Grohl en Krist Noveselic en Watt zelf; een bijna grunge/punk supergroup zou je kunnen zeggen. Maar eens te meer blijkt dat een verzameling beroemde namen geen garantie is voor een topresultaat. Daar had toch meer in gezeten zou je zeggen.:
6,5
D Shawn Phillips - (Woman) She Was Waiting for her Mother at the Station in Torino and You Know I Love You Baby But It's Getting too Heavy to Laugh;
Reis terug in de tijd voor mij.
Een vriend had dit. Na negentien twee of drie en zeventig nooit meer gehoord.: Dacht dat dit nummer gewoon Woman heette. Goed en nog prima aan te horen:
7,3
3-5-3-3
0
geplaatst: 9 december 2011, 19:59 uur
7.
a) Fairyland - Master of the Waves: 4
b) Breathless - Touchstone: 7.0
c) Mike Watt- Against The 70's: 8.25
d) Shawn Phillips - (Woman) She Was Waiting for her Mother at the Station in Torino and You Know I Love You Baby But It's Getting too Heavy to Laugh: 6.5
a) Heb hier niet zo heel veel mee. In het begin was het inderdaad nét een filmtrailer, daarna was 't iets te glorieus (kan ook goed zijn, maar hier heb ik zo'n overdreven overwinnaarsmuziekje in gedachten.. iets té) Vervolgens zang - meh, nee.
b) Sluit me aan bij de rest. Traag begin, had iets beter gemogen (en gekund, overigens) Heeft ook wel een zeer zekere sterkte, maar ik prefereer het tweede deel. Leuk lied.
c) Mijn eerste nominatie die hier langskomt, dus uiteraard erg bevooroordeeld en partijdig en met een grote voorkeur. Tja. Niks aan te doen. Gewoon 'n goed nummer. Maar, ik zal me inhouden..
d) Aardig, gevoelig, maar uiteindelijk bevat het niet de climax waar wel naar toe wordt gewerkt - en dat is jammer.. Er had nog een béétje bij gemogen (gemoeten?) om het tot ijzersterk nummer te maken. Nu is het aardig, maar niet super..
3-6-4-3
a) Fairyland - Master of the Waves: 4
b) Breathless - Touchstone: 7.0
c) Mike Watt- Against The 70's: 8.25
d) Shawn Phillips - (Woman) She Was Waiting for her Mother at the Station in Torino and You Know I Love You Baby But It's Getting too Heavy to Laugh: 6.5
a) Heb hier niet zo heel veel mee. In het begin was het inderdaad nét een filmtrailer, daarna was 't iets te glorieus (kan ook goed zijn, maar hier heb ik zo'n overdreven overwinnaarsmuziekje in gedachten.. iets té) Vervolgens zang - meh, nee.
b) Sluit me aan bij de rest. Traag begin, had iets beter gemogen (en gekund, overigens) Heeft ook wel een zeer zekere sterkte, maar ik prefereer het tweede deel. Leuk lied.
c) Mijn eerste nominatie die hier langskomt, dus uiteraard erg bevooroordeeld en partijdig en met een grote voorkeur. Tja. Niks aan te doen. Gewoon 'n goed nummer. Maar, ik zal me inhouden..
d) Aardig, gevoelig, maar uiteindelijk bevat het niet de climax waar wel naar toe wordt gewerkt - en dat is jammer.. Er had nog een béétje bij gemogen (gemoeten?) om het tot ijzersterk nummer te maken. Nu is het aardig, maar niet super..
3-6-4-3
0
geplaatst: 9 december 2011, 20:00 uur
niels94 schreef:
Dat komt omdat ik niet wist dat jij er een bericht had tussen gezet omdat je ook bezig was. Inmiddels klopt hij weer
Ik ben trouwens wel strenger qua cijfers dan de gemiddelde deelnemer hier volgens mij
Valt mee. Je geeft een 8.5! (quote)

0
geplaatst: 9 december 2011, 20:01 uur
Gewoon 'n goed nummer. Maar, ik zal me inhouden..
....waarom?
0
geplaatst: 9 december 2011, 20:03 uur
Eigenlijk weinig reden toe, inderdaad.. Ik dacht - beetje manipulatieve cijfers rollen er dan uit, als ik overdreven positief over m'n eigen inzendingen ga oordelen.. Maar, een halfje mag er an sich nog wel bij, eigenlijk.. 

0
geplaatst: 9 december 2011, 20:08 uur
niels94 schreef:
De zanger doet inderdaad een klein beetje aan Eddie Vedder denken, maar is wel stukken minder.
De zanger doet inderdaad een klein beetje aan Eddie Vedder denken, maar is wel stukken minder.

Kan verdomme dat nummer van Mike Watt nergens vinden, dus kan ook niet op de geweldige Shawn Phillips stemmen...
0
geplaatst: 9 december 2011, 20:10 uur
lebowski schreef:
Joepie. Het is Eddie Vedder. Hij zal wel niet in goede doen geweest zijn? Normaal gesproken weet hij me erg vaak te raken met zijn krachtige maar op de één of andere manier toch breekbare stem.(quote)
Kan verdomme dat nummer van Mike Watt nergens vinden, dus kan ook niet op de geweldige Shawn Phillips stemmen...
Er staat gewoon een youtube linkje bij, dus wat is het probleem? Hier.
0
geplaatst: 9 december 2011, 20:10 uur
niels94 schreef:
Beargumenteer eens waarom je geen 8,26 geeft, Masimo?
NeeBeargumenteer eens waarom je geen 8,26 geeft, Masimo?
0
geplaatst: 9 december 2011, 21:15 uur
7.
a) a) Fairyland - Master of the Waves.Fraai heroisch rock epos.De zang doet mij inderdaad aan Queensrÿche denken en zolang er geen grunts voorbijkomen vind ik het prima.(8)
b) b) Breathless - Touchstone: Prachtig nummer dat na elke luisterbeurt sterker en sterker wordt .De volgens sommige Mumeleden wat trage opbouw heeft zo zijn eigen charme en leid naar een betoverende climax.Adembenemend mooi( Dead Can Dance zou er trots op mogen zijn!).(9,3)
c) Mike Watt- Against The 70's: Fijnere stem dan Eddie Vedder.Zit muzikaal goed in elkaar,prima rocksong dus(7,8)
d) d) Shawn Phillips - (Woman) She Was Waiting for her Mother at the Station in Torino and You Know I Love You Baby But It's Getting too Heavy to Laugh.Ingetogen gevoelige song,prima zuivere zang.Erg mooi allemaal(8,2)
Resumerend een geweldig mooie ladder.De mooiste ladder tot nu toe.
3-7-4-4
a) a) Fairyland - Master of the Waves.Fraai heroisch rock epos.De zang doet mij inderdaad aan Queensrÿche denken en zolang er geen grunts voorbijkomen vind ik het prima.(8)
b) b) Breathless - Touchstone: Prachtig nummer dat na elke luisterbeurt sterker en sterker wordt .De volgens sommige Mumeleden wat trage opbouw heeft zo zijn eigen charme en leid naar een betoverende climax.Adembenemend mooi( Dead Can Dance zou er trots op mogen zijn!).(9,3)
c) Mike Watt- Against The 70's: Fijnere stem dan Eddie Vedder.Zit muzikaal goed in elkaar,prima rocksong dus(7,8)
d) d) Shawn Phillips - (Woman) She Was Waiting for her Mother at the Station in Torino and You Know I Love You Baby But It's Getting too Heavy to Laugh.Ingetogen gevoelige song,prima zuivere zang.Erg mooi allemaal(8,2)
Resumerend een geweldig mooie ladder.De mooiste ladder tot nu toe.
3-7-4-4
0
geplaatst: 9 december 2011, 22:38 uur
7.
Leuke symphonic metal, al klinkt het af en toe een beetje rommelig en overtuigt de zanger niet helemaal: 7,0
Hee, die zanger ken ik volgens mij van This Mortal Coil, dacht ik. Blijkt inderdaad deze Dominic Appleton te zijn. Nooit geweten dat hij zo heette, dus weer wat geleerd. Dit nummer ligt een beetje in het verlengde van TMC en vind ik ook wel leuk: 7,5
Dit lijkt heel erg op 80's REM. Op zich niet verkeerd, maar origineel is anders. Bovendien een half puntje aftrek wegens afgeven op de 70's waar ik persoonlijk fijne herinneringen aan heb: 7,0 (wat nou oneigenlijk argument?!)
Mooi opgebouwd nummer van de zanger van een van de leukste kerstliedjes aller tijden: 8,5
3-8-4-5
Leuke symphonic metal, al klinkt het af en toe een beetje rommelig en overtuigt de zanger niet helemaal: 7,0
Hee, die zanger ken ik volgens mij van This Mortal Coil, dacht ik. Blijkt inderdaad deze Dominic Appleton te zijn. Nooit geweten dat hij zo heette, dus weer wat geleerd. Dit nummer ligt een beetje in het verlengde van TMC en vind ik ook wel leuk: 7,5
Dit lijkt heel erg op 80's REM. Op zich niet verkeerd, maar origineel is anders. Bovendien een half puntje aftrek wegens afgeven op de 70's waar ik persoonlijk fijne herinneringen aan heb: 7,0 (wat nou oneigenlijk argument?!)
Mooi opgebouwd nummer van de zanger van een van de leukste kerstliedjes aller tijden: 8,5
3-8-4-5
0
geplaatst: 10 december 2011, 01:02 uur
Het probleem is mijn woonplaats...
Kan zoveel clips hier niet zien, veel strengere regels...
0
geplaatst: 10 december 2011, 01:11 uur
0
geplaatst: 10 december 2011, 01:27 uur
7.
a) Fairyland - Master of the Waves.
Nee, niets voor lebowski, doet me denken aan het Amsterdam broodjeshuis: veel te veel beleg op je kadetje. Wat een overdaad, wat een bombast, wat een hoofdpijn: 3,0
b) Breathless - Touchstone.
Ik was in die tijd toch aardig met dit soort muziek bezig, maar dit is me volledig ontgaan. Instrumentaal komen er vleugjes Pornography voorbij, alleen zijn stem is niet helemaal mijn afdeling. Maar prima muziek, maakt me benieuwd naar het album (ah, staat op Spotify zie ik): 7,5
c) Mike Watt- Against The 70's.
Het eerste woord dat in mij opkomt is: gewoon. Vedder kan zijn stem op vele manieren gebruiken, dit is niet de meest aansprekende. Snel vergeten: 5,0.
Zie mijn post bij het album, vind dit een geweldige artiest en een van zijn beste nummers. Op YouTube staat volgens mij een uitvoering van dit nummer op latere leeftijd, echt een track die met hem is meegegroeid: 8,8
3-9-4-6
Nee, niets voor lebowski, doet me denken aan het Amsterdam broodjeshuis: veel te veel beleg op je kadetje. Wat een overdaad, wat een bombast, wat een hoofdpijn: 3,0
Ik was in die tijd toch aardig met dit soort muziek bezig, maar dit is me volledig ontgaan. Instrumentaal komen er vleugjes Pornography voorbij, alleen zijn stem is niet helemaal mijn afdeling. Maar prima muziek, maakt me benieuwd naar het album (ah, staat op Spotify zie ik): 7,5
Het eerste woord dat in mij opkomt is: gewoon. Vedder kan zijn stem op vele manieren gebruiken, dit is niet de meest aansprekende. Snel vergeten: 5,0.
Zie mijn post bij het album, vind dit een geweldige artiest en een van zijn beste nummers. Op YouTube staat volgens mij een uitvoering van dit nummer op latere leeftijd, echt een track die met hem is meegegroeid: 8,8
3-9-4-6
0
geplaatst: 10 december 2011, 01:54 uur
7.
Helaas, ik hou helemaal niet van dit soort "epische rocknummers" , voor mij nietszeggende holle bombast 3,0
Nummer met een 4AD sfeertje, het komt inderdaad wat traag op gang en ik moet wat aan de zang wennen maar het 2e deel met z'n Cure invloeden klinkt toch wel lekker 7,3
Typisch zo'n nummer dat best lekker klinkt als het voorbij komt maar dat je daarna ook snel weer vergeten bent. Als ik het lijstje namen zie dat hierbij betrokken is dan had daar toch wel meer ingezeten lijkt me 6,0.
Prima nummer maar de manier van zingen staat me tegen, steeds die trilling in z'n stem, dat begint me na een tijdje steeds meer te irriteren, jammer anders was de score op zeker hoger uitgevallen : 6,8
3-10-4-7
Helaas, ik hou helemaal niet van dit soort "epische rocknummers" , voor mij nietszeggende holle bombast 3,0
Nummer met een 4AD sfeertje, het komt inderdaad wat traag op gang en ik moet wat aan de zang wennen maar het 2e deel met z'n Cure invloeden klinkt toch wel lekker 7,3
Typisch zo'n nummer dat best lekker klinkt als het voorbij komt maar dat je daarna ook snel weer vergeten bent. Als ik het lijstje namen zie dat hierbij betrokken is dan had daar toch wel meer ingezeten lijkt me 6,0.
Prima nummer maar de manier van zingen staat me tegen, steeds die trilling in z'n stem, dat begint me na een tijdje steeds meer te irriteren, jammer anders was de score op zeker hoger uitgevallen : 6,8
3-10-4-7
0
geplaatst: 10 december 2011, 02:49 uur
Mag ik het linkje van The Crocodiles - Mirrors vervangen Frank? Deze heeft een beduidend minder brakke geluidskwaliteit als de originele link.Al is het nog steeds niet oorstrelend. 
Crocodiles - Mirrors

Crocodiles - Mirrors
0
geplaatst: 10 december 2011, 10:07 uur
Er moeten sowieso nog wat linkjes vervangen worden. Ik zal hem wel meenemen in een update van mijn vorige overzichtposting. Ok, Frank?
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 10 december 2011, 11:24 uur
remcodulac schreef:
Er moeten sowieso nog wat linkjes vervangen worden. Ik zal hem wel meenemen in een update van mijn vorige overzichtposting. Ok, Frank?
Ja dat is goed Remco, ik heb die ook gekopieerd op mijn computer
0
geplaatst: 10 december 2011, 13:06 uur
1.
a) The Pop Gun - ... [etc.]
b) The Lines - The Landing
c) Disappears - Revisiting
d) Ewert & the Two Dragons - Good Man Down
2.
a) Pé Daalemmer & Rooie Rinus (met Daniel Lohues) - Zundagoavond Blues
b) The Sportsmen - Pink Elephants on Parade
c) The Cool Hearts - Halfway Home
d) Ulterior - Big City Black Rain
3.
a) The Dylans - Planet Love
b) New York Ska-Jazz Ensemble - Arachnid
c) Rykarda Parasol - Night On Red River
d) Dirtmusic- Sun City Casino
4.
a) Automatic Loveletter - Make-Up Smeared Eyes
b) The Warped 45’s - Pale Horse
c) The Alchemist - Evolution Trilogy Pt. 1, The Bio Approach
d) Julian Cope - Charlotte Anne
5.
a) Airship - Kids
b) Bobby Womack - Harlem Clavinette
c) Southern Culture on the Skids - Camel Walk
d) Ensemble Pittoresque - Auratorium
6.
a) 13 Candles - Siren
b) The New Shining - Temptation
c) The Silencers - Scottish Rain
d) K9 Posse - This Beat Is Military
7.
8.
a) White Rose Transmission - The Hell Of It
b) Jimi Tenor - Trumpcard
c) Stijn - Rascousi
d) Alpha Blondy - Brigadier Sabari
9.
a) Audiofeel - Superstar
b) Stijn Meuris & Raymond vh Groenewoud - Wat een Fijne Dag / Het Zou Niet Mogen Zijn
c) Faux Pas - Rose's Lament
d) Ezy & Isaac - Don't Step On My Shoes
10.
a) Foetus - Here Comes the Rain
b) Balla et ses Balladins - Bambo
c) Rasputina - Transylvanian Concubine
d) Pitto ft. Manu Delago - Mono Desire
11.
a) Gamma Ray - Anywhere in the Galaxy
b) Allure ft. Julie Thompson - Somewhere Inside of Me
c) Dream City Film Club - Killer Blow
d) Mark Knight & Funkagenda - Man with the Red Face
12.
a) Power Quest - Never Again
b) Dennis Coffey - 7th Galaxy
c) Kate & Anna McGarrigle – Petite Annonce
d) Toni Childs - Don't Walk Away
13.
a) Jimmie Rodgers - The Soldier's Sweetheart
b) Oppenheimer Analysis – The Devil's Dancers
c) Kiem - Moneyman
d) Persephone's Bees - City Of Love
14.
a) Screaming Lights - 21st Century
b) Florence + The Machine - You've Got the Love (The xx Remix)
c) Tape to Tape - THE DEVIL MADE ME DO IT
d) Tripping Daisy – Piranha
15.
a) Les Négresses Vertes - Hou! Mama Mia
b) Leon Redbone - Sugar
c) New Cool Collective - Marche Funebre
d) Uni_form - The Pilot
16.
a) Fleshtones – The Dreg
b) Wawadadakwa Koken met Rachida
c) Michael Kiwanuka - I'm Getting Ready
d) Mintzkov - Violetta
17.
a) The Adventures - Always
b) Bikini - Palm-Aire
c) The Saints - Big Hits (On the Underground)
d) Gus Black - Love is a Stranger
18.
a) The Deaf - Coming Down That Road
b) Wall of Voodoo - Factory
c) Sunlounger - White Sand
d) The Heads – Damage I've Done
19.
a) Stereo - Somewhere in the Night
b) Lost Horizon - Highlander
c) Johnny Duncan & His Bluegrass Boys - Last Train To San Fernando
d) Certain General - I Lose Myself
20.
a) Dave van Ronk - Hang Me, Oh Hang Me
b) At Vance - Chained
c) Miranda Sex Garden - Cover My Face
d) Tangerine Dream ft. Christian Hausl -One Hour of Madness
21.
a) Peter Murphy - Never Fall Out
b) Raheem - Shotgun
c) Victoria Williams - Crazy Mary
d) Guadalcanal Diary - Trail of Tears
22.
a) The Southern Death Cult - Moya
b) Akt - Mani Aperte
c) Georges Brassens - L'Orage
d) Music Go Music - Warm In The Shadows
23.
a) Agrypnie – Schlaf
b) The Deep Dark Woods – Two Time Loser
c) Rhythm & Sound - No Partial
d) Hugh Masekela - Afro Beat Blues
24.
a) Walter Wegmüller - Die Welt
b) The Passions - The Letter
c) Houses - End of Story
d) Tom Verlaine - A Town Called Walker
25.
a) EMF – It's You
b) Dream Syndicate – Bullet with my name on it
c) Els Molenaar - Gezakt of Geslaagd
d) Circle Takes the Square - Enter by the Narrow Gates
26.
a) The Psychedelic Aliens - Gbe Keke Wo Taoo
b) Edgar Froese – Icarus
c) Youssou N'Dour - The Lion / Gaiende
d) Black Merda - Cynthy-Ruth
27.
a) Rocket From The Tombs - Ain't It Fun
b) The Deep Dark Woods - Ballad of Frank Dupree
c) Bad Acid Trip - Jump Rope, Spray Water
d) Screaming For Emily – Adoration
28.
a) Prurient - Lust End (even geen link)
b) Armin van Buuren - Sail
c) Hugo Race & The True Spirit - Deepfried
d) Kissing the Pink - Big Man Restless
29.
a) Half Japanese - Double Trouble
b) Midnight Choir - Amsterdam Stranded
c) The Neon Judgement - Tomorrow In The Papers
d) Wesseltoft Schwarz - Leave My Head Alone Brain
30.
a) The Smithereens - I Don't Want To Lose You
b) Kristin Hersh - Listerine
c) Lay Low - Why Do I Worry?
d) Thy Majestie - Through Heat and Fire
31.
a) Ned's Atomic Dustbin - Talk Me Down
b) Negurã Bunget - Inarborat
c) The Young Gods - Did You Miss Me?
d) Idir - A Vava Inouva
32.
a) Urga – Etanol
b) Andrew Jackson Jihad - People II: The Reckoning
c) Eric Vloeimans' Gatecrash - Pelerinage
d) The Cinematics - Love And Terror
33.
a) Carl Craig - Science Fiction
b) The Spikes - Flashback to Acid Beach
c) Crocodiles - Mirrors
d) Robbie Basho - Rocky Mountain Raga
34.
a) Martin Carthy - Scarborough Fair
b) Ry Cooder - No Banker Left Behind
c) The Clean - Point That Thing Somewhere Else
d) Chicago - What's This World Coming To
35.
a) And Also the Trees - And There Were No Bounds
b) Remy Zero - Prophecy
c) Zap Mama - Brrrlak
d) Samuelzone - Blinded by Love
36.
a) Andrew Weatherall - Feathers
b) Snooks Eaglin - St. James Infirmary
c) The March Violets – Deep
d) Manicure - I Wanna Be Free
37.
a) For All We Know - Out of Reach
b) She Wants Revenge - Take The World
c) Mega City Four - Android Dreams
d) Guillermo Postabales - El Carretero
38.
a) Chris & Carla - Blue Winter Snow
b) Wipers - Psychic Vampire
c) Mauro - Let Me Know
d) Breathless - Don't Just Disappear
a) The Pop Gun - ... [etc.]
b) The Lines - The Landing
c) Disappears - Revisiting
d) Ewert & the Two Dragons - Good Man Down
2.
a) Pé Daalemmer & Rooie Rinus (met Daniel Lohues) - Zundagoavond Blues
b) The Sportsmen - Pink Elephants on Parade
c) The Cool Hearts - Halfway Home
d) Ulterior - Big City Black Rain
3.
a) The Dylans - Planet Love
b) New York Ska-Jazz Ensemble - Arachnid
c) Rykarda Parasol - Night On Red River
d) Dirtmusic- Sun City Casino
4.
a) Automatic Loveletter - Make-Up Smeared Eyes
b) The Warped 45’s - Pale Horse
c) The Alchemist - Evolution Trilogy Pt. 1, The Bio Approach
d) Julian Cope - Charlotte Anne
5.
a) Airship - Kids
b) Bobby Womack - Harlem Clavinette
c) Southern Culture on the Skids - Camel Walk
d) Ensemble Pittoresque - Auratorium
6.
a) 13 Candles - Siren
b) The New Shining - Temptation
c) The Silencers - Scottish Rain
d) K9 Posse - This Beat Is Military
7.
8.
a) White Rose Transmission - The Hell Of It
b) Jimi Tenor - Trumpcard
c) Stijn - Rascousi
d) Alpha Blondy - Brigadier Sabari
9.
a) Audiofeel - Superstar
b) Stijn Meuris & Raymond vh Groenewoud - Wat een Fijne Dag / Het Zou Niet Mogen Zijn
c) Faux Pas - Rose's Lament
d) Ezy & Isaac - Don't Step On My Shoes
10.
a) Foetus - Here Comes the Rain
b) Balla et ses Balladins - Bambo
c) Rasputina - Transylvanian Concubine
d) Pitto ft. Manu Delago - Mono Desire
11.
a) Gamma Ray - Anywhere in the Galaxy
b) Allure ft. Julie Thompson - Somewhere Inside of Me
c) Dream City Film Club - Killer Blow
d) Mark Knight & Funkagenda - Man with the Red Face
12.
a) Power Quest - Never Again
b) Dennis Coffey - 7th Galaxy
c) Kate & Anna McGarrigle – Petite Annonce
d) Toni Childs - Don't Walk Away
13.
a) Jimmie Rodgers - The Soldier's Sweetheart
b) Oppenheimer Analysis – The Devil's Dancers
c) Kiem - Moneyman
d) Persephone's Bees - City Of Love
14.
a) Screaming Lights - 21st Century
b) Florence + The Machine - You've Got the Love (The xx Remix)
c) Tape to Tape - THE DEVIL MADE ME DO IT
d) Tripping Daisy – Piranha
15.
a) Les Négresses Vertes - Hou! Mama Mia
b) Leon Redbone - Sugar
c) New Cool Collective - Marche Funebre
d) Uni_form - The Pilot
16.
a) Fleshtones – The Dreg
b) Wawadadakwa Koken met Rachida
c) Michael Kiwanuka - I'm Getting Ready
d) Mintzkov - Violetta
17.
a) The Adventures - Always
b) Bikini - Palm-Aire
c) The Saints - Big Hits (On the Underground)
d) Gus Black - Love is a Stranger
18.
a) The Deaf - Coming Down That Road
b) Wall of Voodoo - Factory
c) Sunlounger - White Sand
d) The Heads – Damage I've Done
19.
a) Stereo - Somewhere in the Night
b) Lost Horizon - Highlander
c) Johnny Duncan & His Bluegrass Boys - Last Train To San Fernando
d) Certain General - I Lose Myself
20.
a) Dave van Ronk - Hang Me, Oh Hang Me
b) At Vance - Chained
c) Miranda Sex Garden - Cover My Face
d) Tangerine Dream ft. Christian Hausl -One Hour of Madness
21.
a) Peter Murphy - Never Fall Out
b) Raheem - Shotgun
c) Victoria Williams - Crazy Mary
d) Guadalcanal Diary - Trail of Tears
22.
a) The Southern Death Cult - Moya
b) Akt - Mani Aperte
c) Georges Brassens - L'Orage
d) Music Go Music - Warm In The Shadows
23.
a) Agrypnie – Schlaf
b) The Deep Dark Woods – Two Time Loser
c) Rhythm & Sound - No Partial
d) Hugh Masekela - Afro Beat Blues
24.
a) Walter Wegmüller - Die Welt
b) The Passions - The Letter
c) Houses - End of Story
d) Tom Verlaine - A Town Called Walker
25.
a) EMF – It's You
b) Dream Syndicate – Bullet with my name on it
c) Els Molenaar - Gezakt of Geslaagd
d) Circle Takes the Square - Enter by the Narrow Gates
26.
a) The Psychedelic Aliens - Gbe Keke Wo Taoo
b) Edgar Froese – Icarus
c) Youssou N'Dour - The Lion / Gaiende
d) Black Merda - Cynthy-Ruth
27.
a) Rocket From The Tombs - Ain't It Fun
b) The Deep Dark Woods - Ballad of Frank Dupree
c) Bad Acid Trip - Jump Rope, Spray Water
d) Screaming For Emily – Adoration
28.
a) Prurient - Lust End (even geen link)
b) Armin van Buuren - Sail
c) Hugo Race & The True Spirit - Deepfried
d) Kissing the Pink - Big Man Restless
29.
a) Half Japanese - Double Trouble
b) Midnight Choir - Amsterdam Stranded
c) The Neon Judgement - Tomorrow In The Papers
d) Wesseltoft Schwarz - Leave My Head Alone Brain
30.
a) The Smithereens - I Don't Want To Lose You
b) Kristin Hersh - Listerine
c) Lay Low - Why Do I Worry?
d) Thy Majestie - Through Heat and Fire
31.
a) Ned's Atomic Dustbin - Talk Me Down
b) Negurã Bunget - Inarborat
c) The Young Gods - Did You Miss Me?
d) Idir - A Vava Inouva
32.
a) Urga – Etanol
b) Andrew Jackson Jihad - People II: The Reckoning
c) Eric Vloeimans' Gatecrash - Pelerinage
d) The Cinematics - Love And Terror
33.
a) Carl Craig - Science Fiction
b) The Spikes - Flashback to Acid Beach
c) Crocodiles - Mirrors
d) Robbie Basho - Rocky Mountain Raga
34.
a) Martin Carthy - Scarborough Fair
b) Ry Cooder - No Banker Left Behind
c) The Clean - Point That Thing Somewhere Else
d) Chicago - What's This World Coming To
35.
a) And Also the Trees - And There Were No Bounds
b) Remy Zero - Prophecy
c) Zap Mama - Brrrlak
d) Samuelzone - Blinded by Love
36.
a) Andrew Weatherall - Feathers
b) Snooks Eaglin - St. James Infirmary
c) The March Violets – Deep
d) Manicure - I Wanna Be Free
37.
a) For All We Know - Out of Reach
b) She Wants Revenge - Take The World
c) Mega City Four - Android Dreams
d) Guillermo Postabales - El Carretero
38.
a) Chris & Carla - Blue Winter Snow
b) Wipers - Psychic Vampire
c) Mauro - Let Me Know
d) Breathless - Don't Just Disappear
0
geplaatst: 10 december 2011, 15:24 uur
7.
a) Fairyland - Master of the Waves (9,5)
Wat een bombast, wat een nummer! De intro is al erg sterk, daarna wordt het gelukkig heel mooi uitgebouwd tot een krachtige powermetalsong.
b) Breathless - Touchstone (6,9)
Dit komt te langzaam op gang en dat speelt het nummer parten. Sfeervol, maar weet me niet bij de lurven te grijpen.
c) Mike Watt- Against The 70's (7,0)
Leuk nummertje, al doet het wel een beetje goedkoop aan. Niet bijzonder, maar op zich best fijn om naar te luisteren.
d) Shawn Phillips - (Woman) She Was Waiting for her Mother at the Station in Torino and You Know I Love You Baby But It's Getting too Heavy to Laugh (7,2)
Fraai nummer, met een mooie opbouw naar het einde. Wel jammer van die irritante trilling in zijn stem.
4-10-4-8
a) Fairyland - Master of the Waves (9,5)
Wat een bombast, wat een nummer! De intro is al erg sterk, daarna wordt het gelukkig heel mooi uitgebouwd tot een krachtige powermetalsong.
b) Breathless - Touchstone (6,9)
Dit komt te langzaam op gang en dat speelt het nummer parten. Sfeervol, maar weet me niet bij de lurven te grijpen.
c) Mike Watt- Against The 70's (7,0)
Leuk nummertje, al doet het wel een beetje goedkoop aan. Niet bijzonder, maar op zich best fijn om naar te luisteren.
d) Shawn Phillips - (Woman) She Was Waiting for her Mother at the Station in Torino and You Know I Love You Baby But It's Getting too Heavy to Laugh (7,2)
Fraai nummer, met een mooie opbouw naar het einde. Wel jammer van die irritante trilling in zijn stem.
4-10-4-8
0
geplaatst: 10 december 2011, 16:41 uur
7.
a Fairyland - Master of the Waves 9
Het nummer begint als een filmscore (mijn minst favoriete genre) en ontaardt in erg dubieuze cliché-matige hardrock/metal. Het slot grijpt weer terug op het begin.
b Breathless - Touchstone 6
Hol en leeg. Niet mijn muziek.
c Mike Watt- Against The 70's 7,9
Lekker in het gehoor liggend rocknummertje. Een 8 zou net iets te veel zijn.
d Shawn Phillips - (Woman) She Was Waiting for her Mother at the Station in Torino and You Know I Love You Baby But It's Getting too Heavy to Laugh 9,2
Heel mooi nummer! Schitterend opgebouwd en een voortreffelijke triller in de zang, maar als het nummer na 4 minuten echt los gaat is het ook weer snel afgelopen. Het had wat mij betreft nog een minuutje of 10 door kunnen gaan.
5-10-4-9
a Fairyland - Master of the Waves 9
Het nummer begint als een filmscore (mijn minst favoriete genre) en ontaardt in erg dubieuze cliché-matige hardrock/metal. Het slot grijpt weer terug op het begin.
b Breathless - Touchstone 6
Hol en leeg. Niet mijn muziek.
c Mike Watt- Against The 70's 7,9
Lekker in het gehoor liggend rocknummertje. Een 8 zou net iets te veel zijn.
d Shawn Phillips - (Woman) She Was Waiting for her Mother at the Station in Torino and You Know I Love You Baby But It's Getting too Heavy to Laugh 9,2
Heel mooi nummer! Schitterend opgebouwd en een voortreffelijke triller in de zang, maar als het nummer na 4 minuten echt los gaat is het ook weer snel afgelopen. Het had wat mij betreft nog een minuutje of 10 door kunnen gaan.
5-10-4-9
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.