Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152
zoeken in:
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 8 januari 2012, 01:07 uur
Vanavond ben ik niet om 18.00 thuis, als iemand rond die tijd de nieuwe battle kan plaatsen.
Hier staat de lijst.
Hier staat de lijst.
0
geplaatst: 8 januari 2012, 01:09 uur
DjFrankie schreef:

Zeker met Max Headroom

(quote)
Zeker met Max Headroom
Is dat ook niet een siliconen produkt?
0
geplaatst: 8 januari 2012, 16:40 uur
33.
Carl Craig - Science Fiction: Luchtige dance electronic.Niet bijzonder(5,7)
The Spikes - Flashback to Acid Beach: Leuk! Een klein beetje het up tempo van Spirits in The Sky van Norman Greenbaum vermengd met Southern Rock(8)
Crocodiles – Mirrors: Energiek opdwepend nummer met sterk refrein doet mij ook inderdaad denken aan The Jesus & the Mary Chain,maar dan stukken minder gepolijst.Verder ook duidelijk invloeden van Neu hoorbaar(9,5)
Robbie Basho - Rocky Mountain Raga: Rustgevend nummer.De zang past niet echt bij de muziek naar mijn mening.Toch een dikke voldoende!(7)
2-4-4-2
Carl Craig - Science Fiction: Luchtige dance electronic.Niet bijzonder(5,7)
The Spikes - Flashback to Acid Beach: Leuk! Een klein beetje het up tempo van Spirits in The Sky van Norman Greenbaum vermengd met Southern Rock(8)
Crocodiles – Mirrors: Energiek opdwepend nummer met sterk refrein doet mij ook inderdaad denken aan The Jesus & the Mary Chain,maar dan stukken minder gepolijst.Verder ook duidelijk invloeden van Neu hoorbaar(9,5)
Robbie Basho - Rocky Mountain Raga: Rustgevend nummer.De zang past niet echt bij de muziek naar mijn mening.Toch een dikke voldoende!(7)
2-4-4-2
0
geplaatst: 8 januari 2012, 16:44 uur
33.
a) Carl Craig - Science Fiction (8,0)
Een gaaf nummer, ik kan er niks anders van maken. Saai wordt het nergens, ondanks de lengte.
b) The Spikes - Flashback to Acid Beach (6,5)
Dit doet me weinig. Er blijft weinig van hangen en het lijkt nogal ongestructureerd.
c) Crocodiles - Mirrors (8,5)
Dit zijn de leukere ontdekkingen! De gruizige sound bevalt me wel.
d) Robbie Basho - Rocky Mountain Raga (5,5)
Erg sfeervol en eigenlijk best mooi. Tot Robbie zijn mond opentrekt... Door de lengte wordt het bovendien wat saai.
3-4-5-2
Deadline 8-1-2012 18.00 uur
a) Carl Craig - Science Fiction (8,0)
Een gaaf nummer, ik kan er niks anders van maken. Saai wordt het nergens, ondanks de lengte.
b) The Spikes - Flashback to Acid Beach (6,5)
Dit doet me weinig. Er blijft weinig van hangen en het lijkt nogal ongestructureerd.
c) Crocodiles - Mirrors (8,5)
Dit zijn de leukere ontdekkingen! De gruizige sound bevalt me wel.
d) Robbie Basho - Rocky Mountain Raga (5,5)
Erg sfeervol en eigenlijk best mooi. Tot Robbie zijn mond opentrekt... Door de lengte wordt het bovendien wat saai.
3-4-5-2
0
geplaatst: 8 januari 2012, 17:27 uur
Zonder commentaar:
33.
a) Carl Craig - Science Fiction 7,3
b) The Spikes - Flashback to Acid Beach 5,8
c) Crocodiles - Mirrors 7,5
d) Robbie Basho - Rocky Mountain Raga 6,3
(Toch een beetje commentaar: eeuwig zonde van de zang!)
4-4-6-2
33.
a) Carl Craig - Science Fiction 7,3
b) The Spikes - Flashback to Acid Beach 5,8
c) Crocodiles - Mirrors 7,5
d) Robbie Basho - Rocky Mountain Raga 6,3
(Toch een beetje commentaar: eeuwig zonde van de zang!)
4-4-6-2
0
geplaatst: 8 januari 2012, 17:34 uur
33. Weinig tijd:
a) Carl Craig - Science Fiction 4,5
Vreselijk saai.
b) The Spikes - Flashback to Acid Beach 7,3
Best leuk.
c) Crocodiles - Mirrors 6,8
Zeurt me te veel.
d) Robbie Basho - Rocky Mountain Raga 7,5
Bijzonder sfeertje. Die stem past er mooi bij.
4-5-6-3
a) Carl Craig - Science Fiction 4,5
Vreselijk saai.
b) The Spikes - Flashback to Acid Beach 7,3
Best leuk.
Zeurt me te veel.
Bijzonder sfeertje. Die stem past er mooi bij.
4-5-6-3
0
geplaatst: 8 januari 2012, 17:59 uur
33.
a) Carl Craig - Science Fiction 6,5
b) The Spikes - Flashback to Acid Beach 6,5
c) Crocodiles - Mirrors 7,0
d) Robbie Basho - Rocky Mountain Raga 7,0
4-5-7-4
a) Carl Craig - Science Fiction 6,5
b) The Spikes - Flashback to Acid Beach 6,5
c) Crocodiles - Mirrors 7,0
d) Robbie Basho - Rocky Mountain Raga 7,0
4-5-7-4
0
geplaatst: 8 januari 2012, 18:00 uur
33.
a) Carl Craig - Science Fiction 9,5
b) The Spikes - Flashback to Acid Beach 5
5-5-7-5
a) Carl Craig - Science Fiction 9,5
b) The Spikes - Flashback to Acid Beach 5
5-5-7-5
0
geplaatst: 8 januari 2012, 18:05 uur
Uitslag 33
1. Crocodiles - Mirrors: 7 pt 84,8 / 11 = 7,71
2. The Spikes - Flashback to Acid Beach: 5 pt 76,3 / 11 = 6,94
3. Robbie Basho - Rocky Mountain Raga: 5 pt 75,7 / 11 = 6,88
4. Carl Craig - Science Fiction: 5 pt 74,7 / 11 = 6,79
Uiteindelijk is het nog erg spannend geworden, maar The Spikes hebben hun voorsprong nipt gehouden.
1. Crocodiles - Mirrors: 7 pt 84,8 / 11 = 7,71
2. The Spikes - Flashback to Acid Beach: 5 pt 76,3 / 11 = 6,94
3. Robbie Basho - Rocky Mountain Raga: 5 pt 75,7 / 11 = 6,88
4. Carl Craig - Science Fiction: 5 pt 74,7 / 11 = 6,79
Uiteindelijk is het nog erg spannend geworden, maar The Spikes hebben hun voorsprong nipt gehouden.
0
geplaatst: 8 januari 2012, 18:05 uur
34.
a) Martin Carthy - Scarborough Fair
b) Ry Cooder - No Banker Left Behind
c) The Clean - Point That Thing Somewhere Else
d) Chicago - What's This World Coming To
0-0-0-0
Deadline 9-1-2012 18.00 uur
a) Martin Carthy - Scarborough Fair
0-0-0-0
0
geplaatst: 8 januari 2012, 18:36 uur
34.
a) Martin Carthy - Scarborough Fair (7,8)
Hoewel ik geen fan ben van folk ben ik er zo nu en dan best gevoelig voor. Hoewel ik me (nog) niet in de tekst verdiept heb, weet dit nummer me toch te raken door de zware, dragende maar toch fijne stem.
b) Ry Cooder - No Banker Left Behind (7,3)
Ik kan niet anders zeggen dan dat dit erg aanstekelijk is. Dat overdreven Amerikaanse accent vind ik wel godsgruwelijk irritant, maar het blijft een leuk nummer.
c) The Clean - Point That Thing Somewhere Else (8,4)
Dit klinkt veel ouder dan het in werkelijkheid is, maar dat vind ik niet erg. Er zit een goede opbouw in dit nummer met een heerlijk instrumentaal stuk! Dat kan niet lang genoeg duren wat mij betreft.
d) Chicago - What's This World Coming To (7,4)
Absoluut niet mijn favoriete muziek, maar eigenlijk helemaal niet slecht. Integendeel! Het swingt lekker en gelukkig hebben ze dat er niet te dik bovenop gelegd.
1-0-1-0
Hoewel ik geen fan ben van folk ben ik er zo nu en dan best gevoelig voor. Hoewel ik me (nog) niet in de tekst verdiept heb, weet dit nummer me toch te raken door de zware, dragende maar toch fijne stem.
b) Ry Cooder - No Banker Left Behind (7,3)
Ik kan niet anders zeggen dan dat dit erg aanstekelijk is. Dat overdreven Amerikaanse accent vind ik wel godsgruwelijk irritant, maar het blijft een leuk nummer.
c) The Clean - Point That Thing Somewhere Else (8,4)
Dit klinkt veel ouder dan het in werkelijkheid is, maar dat vind ik niet erg. Er zit een goede opbouw in dit nummer met een heerlijk instrumentaal stuk! Dat kan niet lang genoeg duren wat mij betreft.
d) Chicago - What's This World Coming To (7,4)
Absoluut niet mijn favoriete muziek, maar eigenlijk helemaal niet slecht. Integendeel! Het swingt lekker en gelukkig hebben ze dat er niet te dik bovenop gelegd.
1-0-1-0
0
geplaatst: 8 januari 2012, 18:43 uur
Dat overdreven Amerikaanse accent vind ik wel godsgruwelijk irritant,
...en het is verdomme nog een Amerikaan ook. Het moet niet gekker worden

0
geplaatst: 8 januari 2012, 18:55 uur
Ja, ik heb een goede kijk op accenten 
Dat hij een Amerikaanse tongval heeft kan ik hem inderdaad niet kwalijk nemen, maar niet elke Amerikaan heeft zo'n zwaar (of aangedikt?) accent als hij.

Dat hij een Amerikaanse tongval heeft kan ik hem inderdaad niet kwalijk nemen, maar niet elke Amerikaan heeft zo'n zwaar (of aangedikt?) accent als hij.
0
geplaatst: 8 januari 2012, 19:19 uur
34.
a) Martin Carthy - Scarborough Fair 8
b) Ry Cooder - No Banker Left Behind 7,8
c) The Clean - Point That Thing Somewhere Else 6,5
d) Chicago - What's This World Coming To 9
a) Martin Carthy - Scarborough Fair - mooi eenvoudig lied. Wanneer de stem naar beneden gaat, komt mijn dunbezaaid armhaar naar boven.
b) Ry Cooder - No Banker Left Behind - Amerikaanse kleinkunst van een grote meneer! Hoe noem je dit, folkachtige maatschappykritische klinkt-vrolijker-dan-de-boodschap-eigenlijk-is countryrock? Ik zal het hierbij houden, anders zwaait er wat vrees ik.
Leuk nummer!
c) The Clean - Point That Thing Somewhere Else - zeer onzekere zanger, of het moet zijn dat ze echt een geweer tegen z'n slaap houden. Muzikaal verre van slecht, maar het klinkt me allemaal te langdradig. Ik gok het erop dat dit een favorietje van DjFrankie is
d) Chicago - What's This World Coming To - live moet dit nummer echt een hele belevenis zijn. Op plaat klinkt het ook al gigantisch goed en doet me denken aan die The Blues Brothers-films, die soundtrack vind ik toevallig licht fantastisch. Zeer straf nummer.
2-0-1-1
a) Martin Carthy - Scarborough Fair 8
b) Ry Cooder - No Banker Left Behind 7,8
c) The Clean - Point That Thing Somewhere Else 6,5
d) Chicago - What's This World Coming To 9
a) Martin Carthy - Scarborough Fair - mooi eenvoudig lied. Wanneer de stem naar beneden gaat, komt mijn dunbezaaid armhaar naar boven.
b) Ry Cooder - No Banker Left Behind - Amerikaanse kleinkunst van een grote meneer! Hoe noem je dit, folkachtige maatschappykritische klinkt-vrolijker-dan-de-boodschap-eigenlijk-is countryrock? Ik zal het hierbij houden, anders zwaait er wat vrees ik.
Leuk nummer!c) The Clean - Point That Thing Somewhere Else - zeer onzekere zanger, of het moet zijn dat ze echt een geweer tegen z'n slaap houden. Muzikaal verre van slecht, maar het klinkt me allemaal te langdradig. Ik gok het erop dat dit een favorietje van DjFrankie is

d) Chicago - What's This World Coming To - live moet dit nummer echt een hele belevenis zijn. Op plaat klinkt het ook al gigantisch goed en doet me denken aan die The Blues Brothers-films, die soundtrack vind ik toevallig licht fantastisch. Zeer straf nummer.
2-0-1-1
0
geplaatst: 8 januari 2012, 19:54 uur
34.
Martin Carthy - Scarborough Fair: Ik ken de versies van Simon & Garfunkel (The Graduate) en The Stone Roses (Elisabeth My Dear). Blijkbaar een zeer oud nummer. 8
Ry Cooder - No Banker Left Behind: Ry Cooder is natuurlijk goed, maar dit is een minder nummer; Country carnaval. 6
The Clean - Point That Thing Somewhere Else: Mooie rauwe sound, waarschijnlijk ben ik de enige, maar het doet mij denken aan de latere Dandy Warhols meets Joy Division. 8,5
Chicago - What's This World Coming To: Eerlijk is eerlijk, ik had het een of andere zeiknummer verwacht, niet zo’n funky geheel. Prima keuze!! 8,1
2-0-2-2
Martin Carthy - Scarborough Fair: Ik ken de versies van Simon & Garfunkel (The Graduate) en The Stone Roses (Elisabeth My Dear). Blijkbaar een zeer oud nummer. 8
Ry Cooder - No Banker Left Behind: Ry Cooder is natuurlijk goed, maar dit is een minder nummer; Country carnaval. 6
The Clean - Point That Thing Somewhere Else: Mooie rauwe sound, waarschijnlijk ben ik de enige, maar het doet mij denken aan de latere Dandy Warhols meets Joy Division. 8,5
Chicago - What's This World Coming To: Eerlijk is eerlijk, ik had het een of andere zeiknummer verwacht, niet zo’n funky geheel. Prima keuze!! 8,1
2-0-2-2
0
geplaatst: 8 januari 2012, 20:24 uur
34.
Even zoiets van ; dit nummer in deze contest?
Verder een mooie uitvoering zonder dat ik van mijn stoel val:
7,0
Zijn stem wordt alsmaar brakker, maar de meester kan het nog steeds. Een nummer maken dat klinkt alsof het geschreven is in de vorige crisistijd van de jaren dertig van de vorige eeuw. En daar hoort dat accent bij.
Zeer toepasselijk in deze tijd, en een lekker pakkend nummer:
8,9
Wel aardig. Maar doet me weinig, alweer zo'n nummer dat vooral associaties oproept, zonder zelf echt iets nieuws aan te reiken.
7,1
Vroeg me bij het zien van de bandnaam af, wat daar nou weer alternatief aan was. Zal het kleine aantal stemmen zijn? In ieder geval; degelijke muziek, maar wel zo boeiend als de krant van gisteren:
7,0
2-1-3-2
Even zoiets van ; dit nummer in deze contest?
Verder een mooie uitvoering zonder dat ik van mijn stoel val:
7,0
Zijn stem wordt alsmaar brakker, maar de meester kan het nog steeds. Een nummer maken dat klinkt alsof het geschreven is in de vorige crisistijd van de jaren dertig van de vorige eeuw. En daar hoort dat accent bij.
Zeer toepasselijk in deze tijd, en een lekker pakkend nummer:
8,9
Wel aardig. Maar doet me weinig, alweer zo'n nummer dat vooral associaties oproept, zonder zelf echt iets nieuws aan te reiken.
7,1
Vroeg me bij het zien van de bandnaam af, wat daar nou weer alternatief aan was. Zal het kleine aantal stemmen zijn? In ieder geval; degelijke muziek, maar wel zo boeiend als de krant van gisteren:
7,0
2-1-3-2
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 8 januari 2012, 21:05 uur
a) Martin Carthy - Scarborough Fair 7
Ingetogen versie van het bekende nummer, klinktv niet verkeerd, maar inderdaad ook geen juweeltje.
b) Ry Cooder - No Banker Left Behind 6,5
Apart nummer, maar zowel stem als muzikaal gezien, doet het me niet veel
c) The Clean - Point That Thing Somewhere Else 8,5
Nummer uit 1981 van deze band uit nieuw zeeland, prachtig psychedelisch nummer. mooie opbouw en in die tijd toch wel apart lijkt me. En 2My inderdaad een nominatie mijnerzijds
d) Chicago - What's This World Coming To 7,5
Mooi nummer, met een mooie sfeer en opbouw. Band is natuurlijk niet alternatief.
2-1-4-3
Ingetogen versie van het bekende nummer, klinktv niet verkeerd, maar inderdaad ook geen juweeltje.
b) Ry Cooder - No Banker Left Behind 6,5
Apart nummer, maar zowel stem als muzikaal gezien, doet het me niet veel
Nummer uit 1981 van deze band uit nieuw zeeland, prachtig psychedelisch nummer. mooie opbouw en in die tijd toch wel apart lijkt me. En 2My inderdaad een nominatie mijnerzijds

d) Chicago - What's This World Coming To 7,5
Mooi nummer, met een mooie sfeer en opbouw. Band is natuurlijk niet alternatief.
2-1-4-3
0
geplaatst: 8 januari 2012, 22:31 uur
34.
a) Martin Carthy - Scarborough Fair 7,9
Van dit prachtige nummer zijn betere versies. In mijn geheugen zit Magna Carta, maar dat zal niet kloppen (want ik kan het niet terugvinden), hoewel het er wel aan doet denken. Simon & Garfunkel doen het in ieder geval beter dan deze versie.
b) Ry Cooder - No Banker Left Behind 8,3
Met Ry Cooder heb ik helemaal niets, maar dit is leuk. Lekker zwaar aangezette redneck accent, maakt de comedy compleet, terwijl het muzikaal in orde blijft!
Dat The Velvet Underground dit soort muziek al eens eerder heeft gemaakt stoort mij absoluut niet. Prachtig nummer!
d) Chicago - What's This World Coming To 9,5
Geweldig nummer dat klinkt als Stevie Wonder goes Earth, Wind & Fire. Naar het eind toe gaat het iets te lang door met een nare fade out als gevolg. Live uitgevoerd moet dit echt geweldig zijn.
Hoe kom ik aan dit nummer? Van een goede vriend van mij, waarmee ik regelmatig muziek uitwissel, kon ik een drumstel in bruikleen krijgen voor mijn zoontje. Die ging dus op drumles en zijn leraar had vroeger tegelijkertijd met mijn vriend drumles gehad. En toen die leraar mijn zoontje de opdracht gaf om een nummer van Chicago te spelen, vertelde hij daarbij dat hij die band heeft leren waarderen, omdat mijn vriend daar ooit eens mee was gekomen. Natuurlijk ben ik gelijk bij mijn vriend verhaal gaan halen (waarom heeft hij mij dat nooit laten horen? Uit schaamte?) en toen mocht ik wat albums van Chicago van hem lenen. Het is soms tenenkrommend slecht, maar het is soms ook werkelijk geweldig. [En het zou me niet verbazen als Foetus naar deze muziek heeft geluisterd.]
2-1-5-4
a) Martin Carthy - Scarborough Fair 7,9
Van dit prachtige nummer zijn betere versies. In mijn geheugen zit Magna Carta, maar dat zal niet kloppen (want ik kan het niet terugvinden), hoewel het er wel aan doet denken. Simon & Garfunkel doen het in ieder geval beter dan deze versie.
b) Ry Cooder - No Banker Left Behind 8,3
Met Ry Cooder heb ik helemaal niets, maar dit is leuk. Lekker zwaar aangezette redneck accent, maakt de comedy compleet, terwijl het muzikaal in orde blijft!
Dat The Velvet Underground dit soort muziek al eens eerder heeft gemaakt stoort mij absoluut niet. Prachtig nummer!
d) Chicago - What's This World Coming To 9,5
Geweldig nummer dat klinkt als Stevie Wonder goes Earth, Wind & Fire. Naar het eind toe gaat het iets te lang door met een nare fade out als gevolg. Live uitgevoerd moet dit echt geweldig zijn.
Hoe kom ik aan dit nummer? Van een goede vriend van mij, waarmee ik regelmatig muziek uitwissel, kon ik een drumstel in bruikleen krijgen voor mijn zoontje. Die ging dus op drumles en zijn leraar had vroeger tegelijkertijd met mijn vriend drumles gehad. En toen die leraar mijn zoontje de opdracht gaf om een nummer van Chicago te spelen, vertelde hij daarbij dat hij die band heeft leren waarderen, omdat mijn vriend daar ooit eens mee was gekomen. Natuurlijk ben ik gelijk bij mijn vriend verhaal gaan halen (waarom heeft hij mij dat nooit laten horen? Uit schaamte?) en toen mocht ik wat albums van Chicago van hem lenen. Het is soms tenenkrommend slecht, maar het is soms ook werkelijk geweldig. [En het zou me niet verbazen als Foetus naar deze muziek heeft geluisterd.]
2-1-5-4
0
geplaatst: 8 januari 2012, 23:01 uur
34.
a) Martin Carthy - Scarborough Fair.Kabbelt lekker weg en de zanger heeft een goede zuivere zang (7)
b) Ry Cooder - No Banker Left Behind.Niet echt mijn smaak dit. Komt op mij over als een dronkemanslied,ben dan ook beter gewend van Ry Cooder (5,5)
c) The Clean - Point That Thing Somewhere Else.Vocaal misschien wat minder maar muzikaal overtuigend van kop tot staart (8,3)
d) Chicago - What's This World Coming To.Niet echt mijn genre,verder wel een prima geluid en het nummer swingt ook wel(6,3)
3-1-6-4
a) Martin Carthy - Scarborough Fair.Kabbelt lekker weg en de zanger heeft een goede zuivere zang (7)
b) Ry Cooder - No Banker Left Behind.Niet echt mijn smaak dit. Komt op mij over als een dronkemanslied,ben dan ook beter gewend van Ry Cooder (5,5)
c) The Clean - Point That Thing Somewhere Else.Vocaal misschien wat minder maar muzikaal overtuigend van kop tot staart (8,3)
d) Chicago - What's This World Coming To.Niet echt mijn genre,verder wel een prima geluid en het nummer swingt ook wel(6,3)
3-1-6-4
0
geplaatst: 8 januari 2012, 23:28 uur
34.
a) Martin Carthy - Scarborough Fair.
Aardige versie van deze folk traditional....het schijnt dat Paul Simon het nummer van deze Martin Carthy heeft opgepikt (7,0)
b) Ry Cooder - No Banker Left Behind.
Hmm...ik dacht Ry Cooder, daar komt een mooi nummer aan maar dat valt eigenlijk vies tegen....vrolijk niemandalletje dat behoorlijk rommelig bij mij overkomt (5,0)
c) The Clean - Point That Thing Somewhere Else.
Lekker nummer, muzikaal gezien prima in orde, alleen jammer van de (voor mij althans) matige zang. Met een goede zanger was mijn interesse om meteen meer van het oeuvre van deze band te horen direct gewekt geweest, nu valt dat wel mee. (7,8)
d) Chicago - What's This World Coming To.
Wel (positief) verrast door het andere geluid dan wat ik bij Chicago verwachtte...maar het is ook niet zo dat ik hierdoor van mijn stoel val van opwinding. (6,5)
4-1-7-4
a) Martin Carthy - Scarborough Fair.
Aardige versie van deze folk traditional....het schijnt dat Paul Simon het nummer van deze Martin Carthy heeft opgepikt (7,0)
b) Ry Cooder - No Banker Left Behind.
Hmm...ik dacht Ry Cooder, daar komt een mooi nummer aan maar dat valt eigenlijk vies tegen....vrolijk niemandalletje dat behoorlijk rommelig bij mij overkomt (5,0)
c) The Clean - Point That Thing Somewhere Else.
Lekker nummer, muzikaal gezien prima in orde, alleen jammer van de (voor mij althans) matige zang. Met een goede zanger was mijn interesse om meteen meer van het oeuvre van deze band te horen direct gewekt geweest, nu valt dat wel mee. (7,8)
d) Chicago - What's This World Coming To.
Wel (positief) verrast door het andere geluid dan wat ik bij Chicago verwachtte...maar het is ook niet zo dat ik hierdoor van mijn stoel val van opwinding. (6,5)
4-1-7-4
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 9 januari 2012, 19:04 uur
34.
1 The Clean - Point That Thing Somewhere Else 7 pt 63,6/8=7,95
2 Chicago - What's This World Coming 4 pt 61,3 / 8 = 7,66
3 Martin Carthy - Scarborough Fair 4 pt 59,7/8=7,46
4 Ry Cooder - No Banker Left Behind 1 pt 55,3/8=6,91
Helaas maar 8 deelnemers
1 The Clean - Point That Thing Somewhere Else 7 pt 63,6/8=7,95
2 Chicago - What's This World Coming 4 pt 61,3 / 8 = 7,66
3 Martin Carthy - Scarborough Fair 4 pt 59,7/8=7,46
4 Ry Cooder - No Banker Left Behind 1 pt 55,3/8=6,91
Helaas maar 8 deelnemers
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 9 januari 2012, 19:05 uur
35.
a) And Also the Trees - And There Were No Bounds
b) Remy Zero - Prophecy
c) Zap Mama - Brrrlak
d) Samuelzone - Blinded by Love
And Also the Trees 7 : Sfeervolle muziek, alleen het verhalende zingen pakt me niet, ik heb al diverse nummers van hun beluisterd, maar voor mij is het net niet goed genoeg .
Remy Zero 7,5 Een heerlijk begin, dan komt er een geweldige stem, en ontaard het geheel in een heel fijn rocknummer. Alleen wordt het niet meer spannender, blijf derhalve op een 7,5 steken.
Zap Mama 6,9 : Heel apart dit, zonder instrumenten, leuk geheel maar het blijft me niet bij, bijzondere nominatie wel.
Samuelzone 6,9 : Ik verwachte bij deze naam een bak heerie, maar dit is pop trance, lekker in de disco, zeker een floor filler dit. Zal ook bij mij niet blijven hangen, wel aardig.
1-1-0-0
Deadline 10-1-2012 18.00
b) Remy Zero - Prophecy
c) Zap Mama - Brrrlak
And Also the Trees 7 : Sfeervolle muziek, alleen het verhalende zingen pakt me niet, ik heb al diverse nummers van hun beluisterd, maar voor mij is het net niet goed genoeg .
Remy Zero 7,5 Een heerlijk begin, dan komt er een geweldige stem, en ontaard het geheel in een heel fijn rocknummer. Alleen wordt het niet meer spannender, blijf derhalve op een 7,5 steken.
Zap Mama 6,9 : Heel apart dit, zonder instrumenten, leuk geheel maar het blijft me niet bij, bijzondere nominatie wel.
Samuelzone 6,9 : Ik verwachte bij deze naam een bak heerie, maar dit is pop trance, lekker in de disco, zeker een floor filler dit. Zal ook bij mij niet blijven hangen, wel aardig.
1-1-0-0
Deadline 10-1-2012 18.00
0
geplaatst: 9 januari 2012, 19:27 uur
35.
a) And Also the Trees - And There Were No Bounds 7
b) Remy Zero - Prophecy 9
c) Zap Mama - Brrrlak 8,7
d) Samuelzone - Blinded by Love 8,7
a) And Also the Trees - And There Were No Bounds - de ritme-wisselingen komen ietwat geforceerd over, maar de sfeer zit wel goed. Achteraf bekeken is het mss juist dat veranderende ritme wat het nummer bijzonder maakt. Lang niet slecht.
b) Remy Zero - Prophecy - de eerste anderhalve minuut is geweldig, dan doet iemand de oven te vroeg open en zakt het als een pudding in elkaar. Eigenlijk als een cake. Maar deze ingezakte pudding bleek achteraf nog heel erg lekker te zijn! (u kan zich abonneren om mijn besprekingen btw). Zonder flauwekul: graaf nummer, heeft me volledig overtuigd!
c) Zap Mama - Brrrlak - een tip: beluister het nummer zónder naar de clip te kijken, want die suckt behoorlijk. Onder de koptelefoon is dit geweldig om naar te luisteren. Mooie gekleurde klanken, wonderschone stemmen... En voor degenen die punten aftrekken voor een fade-out: het is niet écht een fade-out, ze wandelen gewoon weg.
d) Samuelzone - Blinded by Love - heerlijk opzwepend. Ik krijg gelijk zin om dingen te doen waar ik op een doordeweekse avond best niet aan begin - oproepdienst, zo van die dingen. Zeer gevarieerde ronde... Samuelzone heeft de pech dat ik toch graag punten geef aan m'n eigen nominatie...
1-2-1-0
Deadline 10-1-2012 18.00
a) And Also the Trees - And There Were No Bounds 7
b) Remy Zero - Prophecy 9
c) Zap Mama - Brrrlak 8,7
d) Samuelzone - Blinded by Love 8,7
a) And Also the Trees - And There Were No Bounds - de ritme-wisselingen komen ietwat geforceerd over, maar de sfeer zit wel goed. Achteraf bekeken is het mss juist dat veranderende ritme wat het nummer bijzonder maakt. Lang niet slecht.
b) Remy Zero - Prophecy - de eerste anderhalve minuut is geweldig, dan doet iemand de oven te vroeg open en zakt het als een pudding in elkaar. Eigenlijk als een cake. Maar deze ingezakte pudding bleek achteraf nog heel erg lekker te zijn! (u kan zich abonneren om mijn besprekingen btw). Zonder flauwekul: graaf nummer, heeft me volledig overtuigd!
c) Zap Mama - Brrrlak - een tip: beluister het nummer zónder naar de clip te kijken, want die suckt behoorlijk. Onder de koptelefoon is dit geweldig om naar te luisteren. Mooie gekleurde klanken, wonderschone stemmen... En voor degenen die punten aftrekken voor een fade-out: het is niet écht een fade-out, ze wandelen gewoon weg.

d) Samuelzone - Blinded by Love - heerlijk opzwepend. Ik krijg gelijk zin om dingen te doen waar ik op een doordeweekse avond best niet aan begin - oproepdienst, zo van die dingen. Zeer gevarieerde ronde... Samuelzone heeft de pech dat ik toch graag punten geef aan m'n eigen nominatie...
1-2-1-0
Deadline 10-1-2012 18.00
0
geplaatst: 9 januari 2012, 19:58 uur
35.
And Also the Trees - And There Were No Bounds: Toch wel een flinke periode naar dit soort muziek geluisterd, en ik blijf die gothic elementen mooi vinden, de opbouw is mij te traag. Ze hebben betere nummers. 7,6
Remy Zero – Prophecy: Deuntje klinkt als Coffee & TV van Blur. Lekker pakkend. 8
Zap Mama – Brrrlak: Wel zomers, maar moet te vaak aan onze Limburgse Treble denken. 7
Samuelzone - Blinded by Love: Dit moet je volgens mij gewoon horen bij Sensation White; als onderdeel van een set. Volgens mij zou ik er dan best wel los op kunnen gaan, nu niet. 6,6
2-3-1-0
Deadline 10-1-2012 18.00
And Also the Trees - And There Were No Bounds: Toch wel een flinke periode naar dit soort muziek geluisterd, en ik blijf die gothic elementen mooi vinden, de opbouw is mij te traag. Ze hebben betere nummers. 7,6
Remy Zero – Prophecy: Deuntje klinkt als Coffee & TV van Blur. Lekker pakkend. 8
Zap Mama – Brrrlak: Wel zomers, maar moet te vaak aan onze Limburgse Treble denken. 7
Samuelzone - Blinded by Love: Dit moet je volgens mij gewoon horen bij Sensation White; als onderdeel van een set. Volgens mij zou ik er dan best wel los op kunnen gaan, nu niet. 6,6
2-3-1-0
Deadline 10-1-2012 18.00
0
geplaatst: 9 januari 2012, 22:47 uur
Laatste dagen weinig tijd gehad, maar ik haak weer aan met dit leuke spel. 
35.
a) And Also the Trees - And There Were No Bounds 6
b) Remy Zero - Prophecy 8,5
c) Zap Mama - Brrrlak 7
d) Samuelzone - Blinded by Love 3
a) Lekkere new wave sound, maar nogal saai nummer eigenlijk. 5
b) Lekkere Amerikaanse college rock. Ik geloof mijn enige rocknominatie, ik wilde in ieder geval 1 nummer naar de volgende ronde hebben.
c) Fijn nummer. Draai Zap Mama af en toe via de soundtrack van La Haine/Métisse, zou ik vaker moeten doen...
d) Van dikke beats zaagt men planken. Ik ben niet zo van de populistische trance.
2-4-2-0
Deadline 10-1-2012 18.00

35.
a) And Also the Trees - And There Were No Bounds 6
b) Remy Zero - Prophecy 8,5
c) Zap Mama - Brrrlak 7
d) Samuelzone - Blinded by Love 3
a) Lekkere new wave sound, maar nogal saai nummer eigenlijk. 5
b) Lekkere Amerikaanse college rock. Ik geloof mijn enige rocknominatie, ik wilde in ieder geval 1 nummer naar de volgende ronde hebben.
c) Fijn nummer. Draai Zap Mama af en toe via de soundtrack van La Haine/Métisse, zou ik vaker moeten doen...
d) Van dikke beats zaagt men planken. Ik ben niet zo van de populistische trance.
2-4-2-0
Deadline 10-1-2012 18.00
0
geplaatst: 9 januari 2012, 22:55 uur
Hee, ik heb zomaar de vorige ronde gemist. Gaan we gewoon hier verder.
35.
Ze hebben zeker betere nummers. Dit is wel ok, maar niet heel bijzonder: 6,5
b) Remy Zero - Prophecy
Goed rocknummer. Dit zal nog wel ver komen, vermoed ik: 8,0
c) Zap Mama - Brrrlak
En dit is dan opeens weer iets heel anders. Leuke nominatie! 7,5
Niet slecht, maar meer als onderdeel van een set, zoals deric aangeeft: 7,0
2-5-3-0
Deadline 10-1-2012 18.00
35.
Ze hebben zeker betere nummers. Dit is wel ok, maar niet heel bijzonder: 6,5
b) Remy Zero - Prophecy
Goed rocknummer. Dit zal nog wel ver komen, vermoed ik: 8,0
c) Zap Mama - Brrrlak
En dit is dan opeens weer iets heel anders. Leuke nominatie! 7,5
Niet slecht, maar meer als onderdeel van een set, zoals deric aangeeft: 7,0
2-5-3-0
Deadline 10-1-2012 18.00
0
geplaatst: 10 januari 2012, 00:51 uur
35.
Prachtig Wave nummer met heerlijke sfeer: 8,0
b) Remy Zero - Prophecy
Lekker rocknummer, aangename verrassing: 8,0
c) Zap Mama - Brrrlak
Vrolijke zomerse klanken, ik mag dit wel...jammer dat ik mijn punten al aan 2 sterkere nummers heb weggegeven, had in een hoop andere ladders zeker punten gescoord. 7,8
Dit is niet echt mijn genre muziek, ik moet zeggen dat ik het begin / eerste deel van het nummer niet eens zo slecht vond klinken, maar dat ik met het geddelte rond de 1,5 minuut langzaam begin af te haken....en uiteindelijk is het eindoordeel, wel aardig maar niet bijzonder. Desalnietemin 4 voldoendes deze ronde, er zijn slechtere geweest : 6,0
3-6-3-0
Deadline 10-1-2012 18.00
Prachtig Wave nummer met heerlijke sfeer: 8,0
b) Remy Zero - Prophecy
Lekker rocknummer, aangename verrassing: 8,0
c) Zap Mama - Brrrlak
Vrolijke zomerse klanken, ik mag dit wel...jammer dat ik mijn punten al aan 2 sterkere nummers heb weggegeven, had in een hoop andere ladders zeker punten gescoord. 7,8
Dit is niet echt mijn genre muziek, ik moet zeggen dat ik het begin / eerste deel van het nummer niet eens zo slecht vond klinken, maar dat ik met het geddelte rond de 1,5 minuut langzaam begin af te haken....en uiteindelijk is het eindoordeel, wel aardig maar niet bijzonder. Desalnietemin 4 voldoendes deze ronde, er zijn slechtere geweest : 6,0
3-6-3-0
Deadline 10-1-2012 18.00
0
geplaatst: 10 januari 2012, 06:37 uur
35.
a) And Also the Trees - And There Were No Bounds Van And Also The Trees vind ik bijna alles goed en dit ook mij bekende nummer valt in goede aarde.Bij sommige nummers van deze band doet de zang mij soms aan Herman van Veen denken luister maar eens naar Domed.(8,2)
b) Remy Zero - Prophecy.Aanstekelijk nummer, het refrein doet mij aan een andere nummer denken.Kan er alleen niet op komen(8)
c) Zap Mama - Brrrlak.Vrolijk Afrikaans nummer,best aardig(7)
d) Samuelzone - Blinded by Love.Nee dit is mij helaas te eentonig,ook het genre spreekt mij niet aan .Ach vooruit een(6)
4-7-3-0
Deadline 10-1-2012 18.00
a) And Also the Trees - And There Were No Bounds Van And Also The Trees vind ik bijna alles goed en dit ook mij bekende nummer valt in goede aarde.Bij sommige nummers van deze band doet de zang mij soms aan Herman van Veen denken luister maar eens naar Domed.(8,2)
b) Remy Zero - Prophecy.Aanstekelijk nummer, het refrein doet mij aan een andere nummer denken.Kan er alleen niet op komen(8)
c) Zap Mama - Brrrlak.Vrolijk Afrikaans nummer,best aardig(7)
d) Samuelzone - Blinded by Love.Nee dit is mij helaas te eentonig,ook het genre spreekt mij niet aan .Ach vooruit een(6)
4-7-3-0
Deadline 10-1-2012 18.00
0
geplaatst: 10 januari 2012, 09:03 uur
35.
7,5
b) Remy Zero - Prophecy
7,8
c) Zap Mama - Brrrlak.
8
d) Samuelzone - Blinded by Love.
5
4-8-4-0
7,5
b) Remy Zero - Prophecy
7,8
c) Zap Mama - Brrrlak.
8
d) Samuelzone - Blinded by Love.
5
4-8-4-0
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.