Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152
zoeken in:
0
geplaatst: 11 januari 2012, 22:15 uur
37.
a) For All We Know - Out of Reach
Begint als een Steve Wilson project en lijkt dat in de opbouw vast te houden om uit te monden in een mooie climax. En helaas ontspoort de boel daar een beetje, zowel qua zang als door de obligate tromroffeltjes. Gevalletje jammer: 7,0
b) She Wants Revenge - Take The World
Degelijk maar schematisch. En opnieuw moet ik constateren dat ik een overdosis van dit soort nummers heb gehad. Als ik probeer deze vermoeidheid af te schudden, ook om toch maar een verschil met de buurnummers te forceren, kom ik uit op: 7,5
c) Mega City Four - Android Dreams
Neemt een positie in ergens tussen punk rock (pop punk?) a la de hierboven reeds genoemde bands en de britpop, die op het moment van dit nummer ook groot was. Op zich wel grappig, maar het nummer is niet heel bijzonder: 7,0
d) Guillermo Postabales - El Carretero
Lekker latin nummer dat ik graag had teruggezien in de sectie Spaans van de anderstalige ladder. Het zal voor een nieuwe versie moeten zijn: 8,0
2-3-3-4
Deadline 12-1-2012 18.00
Begint als een Steve Wilson project en lijkt dat in de opbouw vast te houden om uit te monden in een mooie climax. En helaas ontspoort de boel daar een beetje, zowel qua zang als door de obligate tromroffeltjes. Gevalletje jammer: 7,0
Degelijk maar schematisch. En opnieuw moet ik constateren dat ik een overdosis van dit soort nummers heb gehad. Als ik probeer deze vermoeidheid af te schudden, ook om toch maar een verschil met de buurnummers te forceren, kom ik uit op: 7,5
Neemt een positie in ergens tussen punk rock (pop punk?) a la de hierboven reeds genoemde bands en de britpop, die op het moment van dit nummer ook groot was. Op zich wel grappig, maar het nummer is niet heel bijzonder: 7,0
Lekker latin nummer dat ik graag had teruggezien in de sectie Spaans van de anderstalige ladder. Het zal voor een nieuwe versie moeten zijn: 8,0
2-3-3-4
Deadline 12-1-2012 18.00
0
geplaatst: 11 januari 2012, 22:20 uur
37.
a) For All We Know - Out of Reach - niet echt slecht maar naarmate het nummer langer duurt verslapt mijn aandacht en kan het me niet echt meer boeien. 6,0
b) She Wants Revenge - Take The World - ondanks dat het niet de originaliteitsprijs verdient klinkt het toch ontzettend lekker, Human League is 1 vd namen die bij me opkomen en het doet me nog ergens aan denken maar dat schiet me zo 1,2,3 niet te binnen. 8,0
c) Mega City Four - Android Dreams - gewoon een lekker punkrock nummer, niets meer en niets minder, maar niet bijzonder genoeg om hier te scoren 7,0
d) Guillermo Postabales - El Carretero - bij dit soort muziek is het bij mij vaak of helemaal top of ik vind het niks....en dit hoort duideijk bij de eerste categorie. Wat een heerlijk nummer....ik krijg nu al zin in de zomer. 8,7
2-4-3-5
Deadline 12-1-2012 18.00
a) For All We Know - Out of Reach - niet echt slecht maar naarmate het nummer langer duurt verslapt mijn aandacht en kan het me niet echt meer boeien. 6,0
b) She Wants Revenge - Take The World - ondanks dat het niet de originaliteitsprijs verdient klinkt het toch ontzettend lekker, Human League is 1 vd namen die bij me opkomen en het doet me nog ergens aan denken maar dat schiet me zo 1,2,3 niet te binnen. 8,0
c) Mega City Four - Android Dreams - gewoon een lekker punkrock nummer, niets meer en niets minder, maar niet bijzonder genoeg om hier te scoren 7,0
d) Guillermo Postabales - El Carretero - bij dit soort muziek is het bij mij vaak of helemaal top of ik vind het niks....en dit hoort duideijk bij de eerste categorie. Wat een heerlijk nummer....ik krijg nu al zin in de zomer. 8,7
2-4-3-5
Deadline 12-1-2012 18.00
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 11 januari 2012, 22:25 uur
She Wants Revenge van hun eerste album, maar die zit al bijna aan de 100 stemmen.
0
geplaatst: 11 januari 2012, 22:34 uur
remcodulac schreef:
Stand is 2-4-3-6
Stand is 2-4-3-6
Nee, dat kan niet he, moet deelbaar zijn door 2
edit: ge hebt zelf een punt teveel gegeven, remcodulac

0
geplaatst: 11 januari 2012, 22:35 uur
Nee, ik zie het nu. Ik ging zelf in de fout.
Edit: Ja, dat zeg ik.
Edit2: Gelukkig kon ik het nog wijzigen. Straks gaat iedereen nog denken dat ik ook wel eens een foutje maak.
Edit: Ja, dat zeg ik.
Edit2: Gelukkig kon ik het nog wijzigen. Straks gaat iedereen nog denken dat ik ook wel eens een foutje maak.
0
geplaatst: 11 januari 2012, 22:36 uur
stand:
2-4-3-5
edit: nee hoor, dat ligt gewoon aan de algemene onduidelijkheid van de lay-out van internet in z'n geheel.
2-4-3-5

edit: nee hoor, dat ligt gewoon aan de algemene onduidelijkheid van de lay-out van internet in z'n geheel.
0
geplaatst: 12 januari 2012, 15:49 uur
37.
a) Dit vond ik helemaal niets. Vervelende stem en een erg saaie opbouw. En als het dan eindelijk op gang is, is het nog niet veel. 3,5
b) Al een stuk beter, dit heeft tenminste wat vaart. Al moet ik zeggen dat ik hier ook niet echt mijn aandacht bij kan houden. Binnen het genre van leuke Britse (?) popliedjes scoort dit niet erg hoog wat mij betreft. 5,5
c) Aardig punknummertje, maar voor mij ook iets voor de vergetelheid. 5,5
d) Toch nog een behoorlijk nummer in deze ronde: eindelijk iets waar wat passie en gedrevenheid vanaf spat. Mooi refrein ook. Heb op Spotify een playlist met oude Cubaanse muziek, daar had dit ook best bijgepast (helaas staat dit niet op Spotify). 7,5
2-5-3-6
Deadline 12-1-2012 18.00
a) Dit vond ik helemaal niets. Vervelende stem en een erg saaie opbouw. En als het dan eindelijk op gang is, is het nog niet veel. 3,5
b) Al een stuk beter, dit heeft tenminste wat vaart. Al moet ik zeggen dat ik hier ook niet echt mijn aandacht bij kan houden. Binnen het genre van leuke Britse (?) popliedjes scoort dit niet erg hoog wat mij betreft. 5,5
c) Aardig punknummertje, maar voor mij ook iets voor de vergetelheid. 5,5
d) Toch nog een behoorlijk nummer in deze ronde: eindelijk iets waar wat passie en gedrevenheid vanaf spat. Mooi refrein ook. Heb op Spotify een playlist met oude Cubaanse muziek, daar had dit ook best bijgepast (helaas staat dit niet op Spotify). 7,5
2-5-3-6
Deadline 12-1-2012 18.00
0
geplaatst: 12 januari 2012, 16:36 uur
37.
a) For All We Know - Out of Reach Niet de volledige tijdsduur altijd even boeiend maar ook zeker niet slecht te noemen(6,8)
b) She Wants Revenge - Take The World .Zelf ook al eens wat van She Wants Revenge ergens voor genomineerd en dit bevalt mij ook weer prima(8,3)
c) Mega City Four - Android Dreams.Beetje een mix tussen de standaardrock van Blink 182 en ook wel wat van Cheap Trick uit de seventies hoor ik erin terug.(7)
d) Guillermo Postabales - El Carretero .Volgens mij het eerste nummer dat onder de noemer wereldmuziek geschaard kan worden dat mij goed bevalt.(7,2)
2-6-3-7
Deadline 12-1-2012 18.00
a) For All We Know - Out of Reach Niet de volledige tijdsduur altijd even boeiend maar ook zeker niet slecht te noemen(6,8)
b) She Wants Revenge - Take The World .Zelf ook al eens wat van She Wants Revenge ergens voor genomineerd en dit bevalt mij ook weer prima(8,3)
c) Mega City Four - Android Dreams.Beetje een mix tussen de standaardrock van Blink 182 en ook wel wat van Cheap Trick uit de seventies hoor ik erin terug.(7)
d) Guillermo Postabales - El Carretero .Volgens mij het eerste nummer dat onder de noemer wereldmuziek geschaard kan worden dat mij goed bevalt.(7,2)
2-6-3-7
Deadline 12-1-2012 18.00
0
geplaatst: 12 januari 2012, 17:33 uur
37.
a) For All We Know - Out of Reach (8,8)
Veel medestanders lijk ik niet te hebben, maar ik ben wel gecharmeerd van deze stem. Erg mooi opgebouwd nummer, wat bij vlagen doet denken aan Porcupine Tree. Een tiende extra voor dat roffeltje in de outro.
b) She Wants Revenge - Take The World (8,4)
Lekker hoor! Dit doet me denken aan een combinatie van Depeche Mode en Placebo. En als ik een paar van mijn favoriete bands erbij haal zegt dat wel wat
c) Mega City Four - Android Dreams (7,5)
Vrij standaard poppunk, maar dat maakt het er niet minder leuk op. Erg catchy en te kort om te gaan vervelen.
d) Guillermo Postabales - El Carretero (5,0)
Zo'n leuke ronde en dan zo'n matige afsluiter... Zonde. Dit soort muziek ligt absoluut niet in mijn straatje en dit nummer is geen uitzondering op die regel.
3-7-3-7
Deadline 12-1-2012 18.00
a) For All We Know - Out of Reach (8,8)
Veel medestanders lijk ik niet te hebben, maar ik ben wel gecharmeerd van deze stem. Erg mooi opgebouwd nummer, wat bij vlagen doet denken aan Porcupine Tree. Een tiende extra voor dat roffeltje in de outro.
b) She Wants Revenge - Take The World (8,4)
Lekker hoor! Dit doet me denken aan een combinatie van Depeche Mode en Placebo. En als ik een paar van mijn favoriete bands erbij haal zegt dat wel wat

c) Mega City Four - Android Dreams (7,5)
Vrij standaard poppunk, maar dat maakt het er niet minder leuk op. Erg catchy en te kort om te gaan vervelen.
d) Guillermo Postabales - El Carretero (5,0)
Zo'n leuke ronde en dan zo'n matige afsluiter... Zonde. Dit soort muziek ligt absoluut niet in mijn straatje en dit nummer is geen uitzondering op die regel.
3-7-3-7
Deadline 12-1-2012 18.00
0
geplaatst: 12 januari 2012, 18:20 uur
Tijd voor de laatste ladder!
38.
a) Chris & Carla - Blue Winter Snow
b) Wipers - Psychic Vampire
c) Mauro - Let Me Know
d) Breathless - Don't Just Disappear
0-0-0-0
Deadline 13-1-2012 18.00
Uitslag 37:
1. Guillermo Postabales - El Carretero: 7 pt 75,9 / 10 = 7,59
2. She Wants Revenge - Take The World: 7 pt 74,1 / 10 = 7,41
3. Mega City Four - Android Dreams: 3 pt 72 / 10 = 7,20
4. For All We Know - Out of Reach: 3 pt 68,2 / 10 = 6,82
38.
c) Mauro - Let Me Know
0-0-0-0
Deadline 13-1-2012 18.00
Uitslag 37:
1. Guillermo Postabales - El Carretero: 7 pt 75,9 / 10 = 7,59
2. She Wants Revenge - Take The World: 7 pt 74,1 / 10 = 7,41
3. Mega City Four - Android Dreams: 3 pt 72 / 10 = 7,20
4. For All We Know - Out of Reach: 3 pt 68,2 / 10 = 6,82
0
geplaatst: 12 januari 2012, 18:47 uur
38.
a) Chris & Carla - Blue Winter Snow (7,8)
Dit nummer deed me meteen aan de runner-up van de vorige editie van dit spel denken. Logisch, Chris is de voornaam van de heer Eckman. Echt pakken doet dit nummer me niet, maar toch... Het heeft iets. Iets moois.
b) Wipers - Psychic Vampire (7,3)
De naam Wipers ken ik al langer, maar tot nog toe had ik geen idee wat ik van deze band moest verwachten. Wat ik nu hoor, bevalt me wel. Lekker ruig.
c) Mauro - Let Me Know (7,2)
Dit nummer heeft die typische Belgische sound die bijna alle Belgische rockbands hebben. Dit doet me (vooral qua zang) denken aan Foo Fighters, al is hun muziek over het algemeen wat steviger dan dit. Goed nummer, maar niet bijzonder.
d) Breathless - Don't Just Disappear (7,6)
Een erg stoere sound, maar op een andere manier dan dat nummer van Wipers. Op de een of andere manier lijkt dit wat gecontroleerder, terwijl Wipers wat losbandiger klinkt. Dan bevalt dit me toch net wat beter.
1-0-0-1
Deadline 13-1-2012 18.00
Oldfart's sluikreclame ten spijt, grijpt Wipers net naast een punt;)
a) Chris & Carla - Blue Winter Snow (7,8)
Dit nummer deed me meteen aan de runner-up van de vorige editie van dit spel denken. Logisch, Chris is de voornaam van de heer Eckman. Echt pakken doet dit nummer me niet, maar toch... Het heeft iets. Iets moois.
b) Wipers - Psychic Vampire (7,3)
De naam Wipers ken ik al langer, maar tot nog toe had ik geen idee wat ik van deze band moest verwachten. Wat ik nu hoor, bevalt me wel. Lekker ruig.
c) Mauro - Let Me Know (7,2)
Dit nummer heeft die typische Belgische sound die bijna alle Belgische rockbands hebben. Dit doet me (vooral qua zang) denken aan Foo Fighters, al is hun muziek over het algemeen wat steviger dan dit. Goed nummer, maar niet bijzonder.
d) Breathless - Don't Just Disappear (7,6)
Een erg stoere sound, maar op een andere manier dan dat nummer van Wipers. Op de een of andere manier lijkt dit wat gecontroleerder, terwijl Wipers wat losbandiger klinkt. Dan bevalt dit me toch net wat beter.
1-0-0-1
Deadline 13-1-2012 18.00
Oldfart's sluikreclame ten spijt, grijpt Wipers net naast een punt;)
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 12 januari 2012, 19:02 uur
herman schreef:
She Wants Revenge - Take the world
Al een stuk beter, dit heeft tenminste wat vaart. Al moet ik zeggen dat ik hier ook niet echt mijn aandacht bij kan houden. Binnen het genre van leuke Britse (?) popliedjes scoort dit niet erg hoog wat mij betreft.
Deadline 12-1-2012 18.00
She Wants Revenge - Take the world
Al een stuk beter, dit heeft tenminste wat vaart. Al moet ik zeggen dat ik hier ook niet echt mijn aandacht bij kan houden. Binnen het genre van leuke Britse (?) popliedjes scoort dit niet erg hoog wat mij betreft.
Deadline 12-1-2012 18.00
She Wants Revenge is amerikaans, en zijn zelfs nog nooit in Nederland geweest

0
geplaatst: 12 januari 2012, 19:12 uur
Chris & Carla - Blue Winter Snow: Chris & Carla of The Walkabouts, altijd goed. Zo ook nu weer een van de mooiste nummers in deze lijst. 9,5
Wipers - Psychic Vampire: Dit album ooit voor een paar Euro gekocht. Hier een stuk meer richting metal dan ander werk van Greg Sage. Maar wat is dit toch een meesterlijke gitarist. Hier geeft hij bijvoorbeeld les aan Metallica. 9,3
Mauro - Let Me Know: Mauro is vooral bekend van dEUS. Hier klinkt hij als Thin Lizzy en T.Rex. Hem ooit live gezien, waar ik hem wisselend vond. Het beste als side-kick van Tom Barman.8
Breathless - Don't Just Disappear: Wat meer richting een hardere variant van The Stone Roses en The Charlatans toe. Worden juist vaker met Comsat Angels en the Sound vergeleken, die hoor ik nu minder terug. Productie had wat beter gemogen. 8,5
2-1-0-1
Deadline 13-1-2012 18.00
Wipers - Psychic Vampire: Dit album ooit voor een paar Euro gekocht. Hier een stuk meer richting metal dan ander werk van Greg Sage. Maar wat is dit toch een meesterlijke gitarist. Hier geeft hij bijvoorbeeld les aan Metallica. 9,3
Mauro - Let Me Know: Mauro is vooral bekend van dEUS. Hier klinkt hij als Thin Lizzy en T.Rex. Hem ooit live gezien, waar ik hem wisselend vond. Het beste als side-kick van Tom Barman.8
Breathless - Don't Just Disappear: Wat meer richting een hardere variant van The Stone Roses en The Charlatans toe. Worden juist vaker met Comsat Angels en the Sound vergeleken, die hoor ik nu minder terug. Productie had wat beter gemogen. 8,5
2-1-0-1
Deadline 13-1-2012 18.00
0
geplaatst: 12 januari 2012, 19:13 uur
38.
Helemaal geweldig dit. Heeft diezelfde prachtige sfeer als de betere nummers van Robert Wyatt.
Prachtig:
10,0
Niet alleen de eerste drie albums van Wipers zijn de moeite waard.
Komt van het album the Herd uit 1996.
10,0
c) Mauro - Let Me Know
Wat ontzettend, ehm eh geinspireerd door the Move/ Roy Wood dit.
Maar.... ach, wie kent dat nog tegenwoordig....
6,2
Beetje knullig gemusiceerd, maar heeft ook wel z'n charme:
7,6
3-2-0-1
Deadline 13-1-2012 18.00
Helemaal geweldig dit. Heeft diezelfde prachtige sfeer als de betere nummers van Robert Wyatt.
Prachtig:
10,0
Niet alleen de eerste drie albums van Wipers zijn de moeite waard.
Komt van het album the Herd uit 1996.
10,0
c) Mauro - Let Me Know
Wat ontzettend, ehm eh geinspireerd door the Move/ Roy Wood dit.
Maar.... ach, wie kent dat nog tegenwoordig....
6,2
Beetje knullig gemusiceerd, maar heeft ook wel z'n charme:
7,6
3-2-0-1
Deadline 13-1-2012 18.00
0
geplaatst: 12 januari 2012, 19:42 uur
38.
a) Chris & Carla - Blue Winter Snow 7,5
Het nummer heeft zijn bijzondere momenten, maar het geheel boeit me te weinig.
b) Wipers - Psychic Vampire 8,8
Niks bijzonders aan, maar wel helemaal mijn stijl.
c) Mauro - Let Me Know 8,3
Lekker ongecompliceerd nummer, dat sterk aan The Kinks doet denken, bevalt mij prima.
d) Breathless - Don't Just Disappear 9
Sixties garage in een modern jasje. Het begin is een 10, maar na de solo komt een U2-achtig zangstukje om vervolgens in oeverloos gitaargeneuzel het eigen graf te graven in een fade out.
3-3-0-2
Deadline 13-1-2012 18.00
a) Chris & Carla - Blue Winter Snow 7,5
Het nummer heeft zijn bijzondere momenten, maar het geheel boeit me te weinig.
b) Wipers - Psychic Vampire 8,8
Niks bijzonders aan, maar wel helemaal mijn stijl.
c) Mauro - Let Me Know 8,3
Lekker ongecompliceerd nummer, dat sterk aan The Kinks doet denken, bevalt mij prima.
d) Breathless - Don't Just Disappear 9
Sixties garage in een modern jasje. Het begin is een 10, maar na de solo komt een U2-achtig zangstukje om vervolgens in oeverloos gitaargeneuzel het eigen graf te graven in een fade out.
3-3-0-2
Deadline 13-1-2012 18.00
0
geplaatst: 12 januari 2012, 21:02 uur
38.
a) Chris & Carla - Blue Winter Snow 8
b) Wipers - Psychic Vampire 7,5
c) Mauro - Let Me Know 9,5
d) Breathless - Don't Just Disappear 6,2
a) Chris & Carla - Blue Winter Snow - Mooi nummer. Al valt het na enkele luisterbeurten wel op dat er eigenlijk niet zo veel gebeurt. De trompet blaast er nog wel een half puntje bij!
b) Wipers - Psychic Vampire - stevig rocknummer. Hou ik ook wel van. Voelt door het lage volume van de stem wel afstandelijk aan.
c) Mauro - Let Me Know - Mauro!
Afkomstig van één van mijn top 10 albums... Af en toe smijt ik een Mauro op dit forum, maar nooit echt met veel succes. Al meer gezegd: ik hou van niet-gepolijste stemmen met een scherp randje, en als er dan nog zo'n melodieuze rocksong onder staat als hier, dan is mijn geluk compleet. Vanavond nog maar eens in z'n geheel opzetten, deze - intussen - hard to find gigantische puike cd. Ach ja, dan blijft het maar mijn eigen persoonlijk favorietje...
d) Breathless - Don't Just Disappear - dit vind ik niet zo heel erg bijzonder. Na 1.50 hebben ze er zelf ook niet meer zoveel zin in.
4-3-1-2
Deadline 13-1-2012 18.00
c) Mauro - Let Me Know 9,5
d) Breathless - Don't Just Disappear 6,2
a) Chris & Carla - Blue Winter Snow - Mooi nummer. Al valt het na enkele luisterbeurten wel op dat er eigenlijk niet zo veel gebeurt. De trompet blaast er nog wel een half puntje bij!
b) Wipers - Psychic Vampire - stevig rocknummer. Hou ik ook wel van. Voelt door het lage volume van de stem wel afstandelijk aan.
c) Mauro - Let Me Know - Mauro!
Afkomstig van één van mijn top 10 albums... Af en toe smijt ik een Mauro op dit forum, maar nooit echt met veel succes. Al meer gezegd: ik hou van niet-gepolijste stemmen met een scherp randje, en als er dan nog zo'n melodieuze rocksong onder staat als hier, dan is mijn geluk compleet. Vanavond nog maar eens in z'n geheel opzetten, deze - intussen - hard to find gigantische puike cd. Ach ja, dan blijft het maar mijn eigen persoonlijk favorietje...d) Breathless - Don't Just Disappear - dit vind ik niet zo heel erg bijzonder. Na 1.50 hebben ze er zelf ook niet meer zoveel zin in.
4-3-1-2
Deadline 13-1-2012 18.00
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 12 januari 2012, 21:36 uur
38.
c) Mauro - Let Me Know
Chris & Carla 7,5 : Ben minder enthousiast van Carla meer van Chris. Ben daarom ook meer gecharmeerd van Dirtmusic, voor mij de ontdekking van deze k.o.. Dit is prima gezongen maar weet mij niet te raken. De trompet vind ik ook eerder storend dan een toevoeging.
Wipers 8,5 : Heerlijk door-scheurende gitaar, dit blijft geweldig.
Mauro 7,8 : Inderdaad The Move, Flowers in the Rain
Klinkt lekker ouderwets maar zal het wel niet zijn. Prima sound prima stem.
Breathless 7,6: Muzikaal dik in orde, maar een wat flauwe stem, die moet veel zwaarder. De zanger kost een punt ten gunste van Mauro.
4-4-2-2
Deadline 13-1-2012 18.00
c) Mauro - Let Me Know
Chris & Carla 7,5 : Ben minder enthousiast van Carla meer van Chris. Ben daarom ook meer gecharmeerd van Dirtmusic, voor mij de ontdekking van deze k.o.. Dit is prima gezongen maar weet mij niet te raken. De trompet vind ik ook eerder storend dan een toevoeging.
Wipers 8,5 : Heerlijk door-scheurende gitaar, dit blijft geweldig.
Mauro 7,8 : Inderdaad The Move, Flowers in the Rain
Klinkt lekker ouderwets maar zal het wel niet zijn. Prima sound prima stem.Breathless 7,6: Muzikaal dik in orde, maar een wat flauwe stem, die moet veel zwaarder. De zanger kost een punt ten gunste van Mauro.
4-4-2-2
Deadline 13-1-2012 18.00
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 12 januari 2012, 21:41 uur
Dit is de laatste battle, het weekend Customs, en Mu-meeting, dus ik ga zondag alles berekenen voor de herkansingen.
Hier beginnen we maandag mee (18.00) als alles is geteld.
De 10 slechtste winnaars nemen het dan op tegen de 10 beste verliezers.
Van deze 20 vallen er 6 af, en dan houden we 80 nummers over voor de volgende ronde.
Maandag volgt ook de stand van de nummers 152 - 87 (de afvallers) die zijn gebaseerd op aantal punten en aantal deelnemers die ronde, en als derde het gemiddelde.
Van deze 20 vallen er 6 af, en dan houden we 80 nummers over voor de volgende ronde.
Maandag volgt ook de stand van de nummers 152 - 87 (de afvallers) die zijn gebaseerd op aantal punten en aantal deelnemers die ronde, en als derde het gemiddelde.
0
geplaatst: 12 januari 2012, 22:32 uur
@ DjFrankie; Leuk dat je Dirtmusic als ontdekking van deze k.o. noemt. 
Voor mij toch wel het nummer van Kristin Hersh.

0
geplaatst: 12 januari 2012, 22:35 uur
38.
c) Mauro - Let Me Know 8,1
d) Breathless - Don't Just Disappear 8,3
Deze keer even snel zonder begeleidend commerntaar, 4 uitstekende nummers waarvan er 3 heel dicht bij elkaar liggen...ik ga 2x voor de underdog deze ronde.
4-4-3-3
Deadline 13-1-2012 18.00
c) Mauro - Let Me Know 8,1
d) Breathless - Don't Just Disappear 8,3
Deze keer even snel zonder begeleidend commerntaar, 4 uitstekende nummers waarvan er 3 heel dicht bij elkaar liggen...ik ga 2x voor de underdog deze ronde.
4-4-3-3
Deadline 13-1-2012 18.00
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 12 januari 2012, 23:27 uur
deric raven schreef:

die vind ik ook erg mooi. En natuurlijk Crocodiles.
0
geplaatst: 12 januari 2012, 23:32 uur
38.
Van Chris & Carla is Swinger 500 toch nog wel het favoriete album. En van dat album heeft Blue Winter Snow dan weer mijn voorkeur, al staan er louter mooie nummers op. Van het leuke intro tot het uitfadende trompetje blijft het me boeien zonder dat het nummer verder toeters en bellen nodig heeft: 9,5
The Wipers hebben mij eerlijk gezegd nooit weten te overtuigen. Dat komt dan ook doordat ik sowieso niet van wat steviger punkier rocknummers houdt. Psychic Vampire heeft echter wel iets waar ik wat mee kan: 7,5
c) Mauro - Let Me Know
Heel erg eind 60s begin 70s dit. Alle wendingen, koortjes en andere toevoegingen al eerder gehoord, dus de originaliteitsprijs wordt niet verdiend. Maar ja, het klinkt zo lekker: 8,0
Eigenlijk ook wel uit bovengenoemde periode lijkend te komen, maar dan de meer psychedelische kant. Zit op zich ook goed in elkaar, maar er ontbreekt iets en vraag me niet wat het is, want ik ben er zelf na een paar luisterbeurten nog niet uit: 7,5
5-4-4-3
Deadline 13-1-2012 18.00
Van Chris & Carla is Swinger 500 toch nog wel het favoriete album. En van dat album heeft Blue Winter Snow dan weer mijn voorkeur, al staan er louter mooie nummers op. Van het leuke intro tot het uitfadende trompetje blijft het me boeien zonder dat het nummer verder toeters en bellen nodig heeft: 9,5
The Wipers hebben mij eerlijk gezegd nooit weten te overtuigen. Dat komt dan ook doordat ik sowieso niet van wat steviger punkier rocknummers houdt. Psychic Vampire heeft echter wel iets waar ik wat mee kan: 7,5
c) Mauro - Let Me Know
Heel erg eind 60s begin 70s dit. Alle wendingen, koortjes en andere toevoegingen al eerder gehoord, dus de originaliteitsprijs wordt niet verdiend. Maar ja, het klinkt zo lekker: 8,0
Eigenlijk ook wel uit bovengenoemde periode lijkend te komen, maar dan de meer psychedelische kant. Zit op zich ook goed in elkaar, maar er ontbreekt iets en vraag me niet wat het is, want ik ben er zelf na een paar luisterbeurten nog niet uit: 7,5
5-4-4-3
Deadline 13-1-2012 18.00
0
geplaatst: 13 januari 2012, 07:08 uur
Prima ronde zonder commentaar deze keer:
38.
a) Chris & Carla - Blue Winter Snow 7,7
c) Mauro - Let Me Know 7,6
d) Breathless - Don't Just Disappear 9,3
5-4-4-4
Deadline 13-1-2012
38.
a) Chris & Carla - Blue Winter Snow 7,7
c) Mauro - Let Me Know 7,6
d) Breathless - Don't Just Disappear 9,3
5-4-4-4
Deadline 13-1-2012
0
geplaatst: 13 januari 2012, 07:16 uur
De stand is nu 6-4-4-4, lijkt mij (ik durf het bijna niet meer te schrijven...)
0
geplaatst: 13 januari 2012, 17:57 uur
38.
Fraaie ingetogen ballad. Less is more, behalve in de instrumentale stukken, want daarin valt het nummer voor mij toch een beetje door de mand (die steriele drums, flauwe kerstbellen en een trompet die me weinig doet). Maar toch een redelijk cijfer omdat het vocale gedeelte wel mooi is.
6,5
Ben nog niet echt om wat Wipers betreft, maar dit is wel muziek waar vuur in zit. En dat mag ik wel.
7
c) Mauro - Let Me Know
Nu een paar keer wat van Mauro gehoord, maar ik hoor hem toch liever als secundant van Tom Barman geloof ik. Hier vind ik weinig aan.
5
Dit heeft niet veel om het lijf, maar het rockt wel lekker door.
5,5
7-5-4-4
Deadline 13-1-2012
Fraaie ingetogen ballad. Less is more, behalve in de instrumentale stukken, want daarin valt het nummer voor mij toch een beetje door de mand (die steriele drums, flauwe kerstbellen en een trompet die me weinig doet). Maar toch een redelijk cijfer omdat het vocale gedeelte wel mooi is.
6,5
Ben nog niet echt om wat Wipers betreft, maar dit is wel muziek waar vuur in zit. En dat mag ik wel.
7
c) Mauro - Let Me Know
Nu een paar keer wat van Mauro gehoord, maar ik hoor hem toch liever als secundant van Tom Barman geloof ik. Hier vind ik weinig aan.
5
Dit heeft niet veel om het lijf, maar het rockt wel lekker door.
5,5
7-5-4-4
Deadline 13-1-2012
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 13 januari 2012, 18:03 uur
Uitslag: 38.
1. Chris & Carla - Blue Winter Snow 7 pt 82/10=8,2
2. Wipers - Psychic Vampire 5 pt 80,9/10=8,09
3. Breathless - Don't Just Disappear 4 pt 77,1/10=7,71
4. Mauro - Let Me Know 75,7 / 10 = 7,57
Dit was de laatste battle, zondag ga ik alles berekenen voor de herkansingen.
1. Chris & Carla - Blue Winter Snow 7 pt 82/10=8,2
2. Wipers - Psychic Vampire 5 pt 80,9/10=8,09
3. Breathless - Don't Just Disappear 4 pt 77,1/10=7,71
4. Mauro - Let Me Know 75,7 / 10 = 7,57
Dit was de laatste battle, zondag ga ik alles berekenen voor de herkansingen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.