MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
DjFrankie (moderator)
deric raven schreef:
Dan is hij nog gewoon door.

Klopt Tones on Tail gaat verder voor de beste 3de plaatsen.

Hiervoor zijn nu dus 16 plaatsen, de 20 beste nummers 3 komen hiervoor in aanmerking.
Die strijden de tussenronde waar er dus 4 afvallen.

Anders dan voorgaande edities (vanwege het grote aantal deelnemers) zijn alle 2de plaatsen automatisch geplaatst voor de 2de ronde.

Vallen dus af na de eerste ronde alle nummers 4 (42 nummers en 26 nummers 3).

2.
Joseph Arthur - Out On a Limb 6,5
Hey Rosetta! - Young Glass 6,5
Splodgenessabounds - Two Pints Of Lager And A Packet Of Crisps Please 2
Angel Olsen - Creator, Destroyer 6,3

3-4-0-1

Deadline 21-10 18.00

2.
Joseph Arthur - Out On a Limb 6
Hey Rosetta! - Young Glass 6,5
Splodgenessabounds - Two Pints Of Lager And A Packet Of Crisps Please 6
Angel Olsen - Creator, Destroyer 8

- Joseph Arthur - Out On a Limb
Om akoestische gitaarnummers met strijkers op te blazen heb je maar beter een goede reden. Want ter opvulling of ter camouflage werkt het zelden. Zo hard zou ik het hier niet stellen, aardig nummer, maar echt overtuigend is het niet.
- Hey Rosetta! - Young Glass
Op een orkestje meer of minder wordt niet gekeken, al is het hier spannender gebruikt, met rustige delen die stevige uithalen afwisselen. Mooi dat men toch de bombast grotendeels weet te omzeilen, maar veel meer dan een bemoedigende thumbs up naar deze knullen heb ik er ook niet voor over.
- Splodgenessabounds - Two Pints Of Lager And A Packet Of Crisps Please
Ik ga op reis en neem mee: een tandenborstel. Ik ga op reis en neem mee: een tandenborstel en een zwembroek. Ik kan het wel zien in een bepaalde beweging en het appreciëren omwille dan de directheid en energie. Eerlijk onnozel.
- Angel Olsen - Creator, Destroyer
Dit kind gaat wat uit de bocht en ik mag haar daarom wel. In wezen heeft het weinig om het lijf, maar door de typerende zangstijl en de scheve sixtiessound krijgt het een uniek karakter!

3-5-0-2

Deadline 21-10 18.00

2.
Joseph Arthur - Out On a Limb Vocaal niet bijzonder.Het nummer heeft wel een catchy refrein maar daarnaast komen sommige stukken in het nummer op mij wat gladjes over(6,5)

Hey Rosetta! - Young Glass.Helaas heeft de zanger van deze band(net als zoveel andere zangers van de hedendaagse pop) geen al te prettige stem .En dan taant mijn interesse zienderoren.Ook muzikaal gezien komt het op mij allemaal vrij obligaat over.Het slotakkoord mag er overigens wel zijn.Daaarom toch nog net een voldoende.(6,2)
.
Splodgenessabounds - Two Pints Of Lager And A Packet Of Crisps Please
Jammer de lage scores verbazen mij hier toch wel. Pere Ubu in een punk jasje.(7,8)

Angel Olsen - Creator, Destroyer. Softere variant van Patti Smith.Aangenaam om naar te luisteren(7,5)

3-5-1-3

Deadline 21-10 18.00

1. Joseph Arthur - Out on a Limb 7,8
2. Hey Rosetta! - Young Glass 5,4
3. Splodgenessabounds - Two Pints of Lager and a Packet of Crisps Please 6,4
4. Angel Olsen - Creator, Destroyer 8,1

1. Joseph Arthur - Out on a Limb
Eerste (en één van de weinige, vermoed ik) nummer in dit topic dat ik al van tevoren kende. Het is een rustig liedje, zoals er zovelen zijn, al transformeert deze Joseph Arthur, die buiten singer-songwriter ook schilder en designer is, zo nu en dan één van zijn liedjes tot echte hoogvliegers. Dit is er daar wel eentje van, en valt dus stevig in de smaak bij mij.

2. Hey Rosetta! - Young Glass
Fijn nummer, maar een beetje onopvallend. Ik kan weinig minpunten opsommen, maar ook geen pluspunten; het nummer laat me een beetje koud, heb ik de indruk. Maar het is zeker niet slecht, dus een voldoende zit er wel in.

3. Splodgenessabounds - Two Pints of Lager and a Packet of Crisps Please
Ik kan de associatie met Pere Ubu wel begrijpen. Zij het dat dit minder geniaal is. Of helemaal niet geniaal, zelfs. Ik hoor het krankzinnige van David Thomas wel terug in de zang, en ook qua instrumentatie zijn er overeenkomsten. Maar geef mij toch maar Pere Ubu.

4. Angel Olsen - Creator, Destroyer
Deze dame ken ik van 'Wolfroy Goes to Town', een plaat van Will Oldham uit 2011. Haar stemcapriolen trokken meteen mijn aandacht, en blijkbaar vind ik het ook erg goed wanneer zij helemaal het voortouw neemt. Dit nummer zet mij aan tot het beluisteren van de hele EP (voor de geïnteresseerden: 'Strange Cacti' uit 2010), en haar langspeeldebuut zal ook wel volgen dan. Sterk, intrigerend nummer!

4-5-1-4

2.
Joseph Arthur - Out On a Limb (6,0)
Het begin is op orde. Zodra er ge-oe-oe-oet wordt, haak ik af. Het is nog net geen draak van een nummer.

Hey Rosetta! - Young Glass (7,0)
Er zit potentie in dit bandje, maar het nummer is een compositorische warboel.

Splodgenessabounds - Two Pints Of Lager And A Packet Of Crisps Please (7,2)
Ha, een heerlijk gitaarpopnummertje.

Angel Olsen - Creator, Destroyer (8,2)
Zo kan meisje-met-gitaar-muziek dus ook klinken. Mooi-ooi gedaan!

4-5-2-5

2.
Joseph Arthur - Out On a Limb (7,3)
Hey Rosetta! - Young Glass (7,4)
Splodgenessabounds - Two Pints Of Lager And A Packet Of Crisps Please (3,2)
Angel Olsen - Creator, Destroyer (3,0)

5-6-2-5

twee redelijk goede nummers en twee vreselijke nummers waar ik oorpijn van krijg

Deadline 21-10 18.00

DjFrankie schreef:
Kim Doo Soo - Bohemian is door Masimo genomineerd.

2.

Joseph Arthur - Out On a Limb 6,8
Hey Rosetta! - Young Glass 7,5
Splodgenessabounds - Two Pints Of Lager And A Packet Of Crisps Please. 8
Angel Olsen - Creator, Destroyer 4

- Wel aardig. Beklijft niet.
- Doet aan wel 1000 bandjes denken, maar aan het eind stelen ze toch een beetje mijn hart.
- Dit nummer moet je in eigenlijk in zijn tijd zien, anders is het allemaal misschien wat te simpel inderdaad. Maar wat was het fijn, die golf dwarse, onaangepaste onzinbandjes, lekker schoppen. John Peel was fan, dus ik ben in goed gezelschap.
- Zo proberen in Berlijn elke avond een paar dozijn meisjes door te breken. Twee akkoordjes en wat Weltschmerz. Heb het drie keer gedraaid, al die positieve kritieken maken een mens toch aan het twijfelen. Maar nee.

5-7-3-5

Deadline 21-10 18.00

2.

Joseph Arthur - Out On a Limb 7
Hey Rosetta! - Young Glass 7,.1
Splodgenessabounds - Two Pints Of Lager And A Packet Of Crisps Please. 5
Angel Olsen - Creator, Destroyer 7.2

1. Leuk.
2. Iets leuker
3. Niet mijn muziek
4. Nog meer leuk.

5-8-3-6

Deadline 21-10 18.00

Leuk dat er al gelijk zoveel deelnemers inhaken.

DjFrankie schreef:
Kim Doo Soo - Bohemian is door Masimo genomineerd.
lebowski schreef:

En dan geef je m'n tweede nominatie een 4

1. Joseph Arthur - Out on a Limb 6,25
2. Hey Rosetta! - Young Glass 7,5
3. Splodgenessabounds - Two Pints of Lager and a Packet of Crisps Please 6
4. Angel Olsen - Creator, Destroyer 8,5

1. Joseph Arthur - Out on a Limb
Klinkt aardig, maar wordt nergens heel bijzonder. En aangezien er veel van zulk artiesten zijn, is dat wel degelijk nodig. Op sommige momenten wel fraai, maar 't steekt (helaas) niet uit. Misschien omdat 't ook wel een poppy inslag heeft, en het daarom wat te standaard is? Misschien.

2. Hey Rosetta! - Young Glass
Stem deed me denken aan kerel van Sleeping at Last, een bepaald iets in z'n stem. De muziek is best anders, dit is hipper, denk ik. Ik vind de strijkers leuk, die voegen dat extra's, zodat 't niet te standaard wordt. Ja, best lief. Kende dit al van 't (overigens erg leuke) WLT-kanaal, met akoestische opname. Ook dit lied. Wel erg anders. Gelukkig zijn beide versies zeker te pruimen.

3. Splodgenessabounds - Two Pints of Lager and a Packet of Crisps Please

Net Parklife (Blur) aan het begin, met iets meer gitaartje. Toch vind ik dat nummer dan vele malen boeiender dan deze. Niet een geheel goede vergelijking, dat besef ik, maar toch. Er had veel meer mogen gebeuren, aan het einde had ik toch wat meer verwacht - enige opbouw naar iets, of een knallend iets, knerpend, krijsend, schreeuwend. Aan het einde veranderd 'ie nog wel, maar écht uitbarsten doet 'ie ook weer niet. Wel bijna, maar een beetje half. Hij probeert 't wel. Maar net niet. Snapt u? Toch wel leuk en schattig soms, dat wel.

4. Angel Olsen - Creator, Destroyer

Vrij markante en originele artieste (daarom ook de opmerking van Lebowski opvallend; ik ken geen enkel met een gelijkende stem, eigenlijk), maar wellicht ben ik dan ook bevooroordeeld, 't is immers mijn nominatie. In ieder geval: haar stem vind ik vrij briljant, en dat gemixt met een zeer zekere 'oud' aandoende stijl, daarin dan de verwerking van stem (zonder dat 't vervlogen klinkt). De EP vind ik in elk geval briljant, en ook dit nummer. Het nieuwe album is erg anders overigens, voor degene die gelijkend materiaal hadden verwacht - die is veel meer folkie, ofwel Bonnie.

5-9-3-7

Deadline 21-10 18.00

2.

1. Joseph Arthur - Out on a Limb 6
2. Hey Rosetta! - Young Glass 7,5
3. Splodgenessabounds - Two Pints of Lager and a Packet of Crisps Please 6,3
4. Angel Olsen - Creator, Destroyer 6,5

5-10-3-8

Deadline 21-10 18.00

kemm schreef:

- Splodgenessabounds - Two Pints Of Lager And A Packet Of Crisps Please
Ik ga op reis en neem mee: een tandenborstel. Ik ga op reis en neem mee: een tandenborstel en een zwembroek. Ik kan het wel zien in een bepaalde beweging en het appreciëren omwille dan de directheid en energie. Eerlijk onnozel.

2.

1. Joseph Arthur - Out on a Limb (6,0)
Fijne stem, maar het nummer is me te monotoon om te blijven boeien.

2. Hey Rosetta! - Young Glass (7,0)
Aardig popnummer en een duidelijke winnaar in deze ronde.

3. Splodgenessabounds - Two Pints of Lager and a Packet of Crisps Please (5,5)
Lang geleden had ik hiervoor een vol punt meer gegeven.

4. Angel Olsen - Creator, Destroyer (5,0)
Dat oorspronkelijke enzo waardeer ik, maar met de beginnersakkoordjes en stem heb ik te veel moeite.

6-11-3-8

Deadline 21-10 18.00

2MY
Masimo schreef:
Misschien omdat 't ook wel een poppy inslag heeft, en het daarom wat te standaard is? Misschien.

Dat belooft weinig goeds voor mijn nominaties

2.

1. Joseph Arthur - Out on a Limb - 5,0
Boeit me van geen meter, duizend in een dozijn.

2. Hey Rosetta! - Young Glass - 5,2
Lichtvoetig, te lichtvoetig.

3. Splodgenessabounds - Two Pints of Lager and a Packet of Crisps Please - 6,1
Aan de ene kant leuk om weer eens te horen. Draaide dit met enige regelmaat als melig tussendoortje in mijn dj jaren. Van de zelfde orde als Alexei Sayle met Ullo John Gotta A New Motor. Beiden hebben de tand des tijds niet helemaal doorstaan.

4. Angel Olsen - Creator, Destroyer - 6,8
Binnen deze ronde toch punten, hoewel ik geen liefhebber ben van die gekunstelde stem truukjes.

Matig rondje dus.
6-11-4-9

Deadline 21-10 18.00

DjFrankie (moderator)
2.

1. Joseph Arthur - Out on a Limb - 6,5
Ik ga met Sander mee, fijne stem inderdaad maar vrij montoom, in het straatje van Jack Johnson en co.

2. Hey Rosetta! - Young Glass - 7,1
Doorsnee pop/rocknummer totdat de strijkers gebruikt worden, maakt het geheel wat spannender, zeker niet slecht dit.

3. Splodgenessabounds - Two Pints of Lager and a Packet of Crisps Please -7
The Streets meet punk, zo klinkt dit in het begin. Ik ken de serie kan de humor hierin zeker waarderen. Geld ook voor dit nummer

4. Angel Olsen - Creator, Destroyer -7,4
Prachtige stem, sterk nummer vanwege dedramatiek in die stem.

6-12-4-10

Deadline 21-10 18.00

Masimo schreef:
Vrij markante en originele artieste (daarom ook de opmerking van Lebowski opvallend; ik ken geen enkel met een gelijkende stem, eigenlijk)

Markant zeker, maar ik vind haar stem niet zo mooi en dan houdt het op. Ben ook wat intolerant geworden jegens meisjes met gitaren, dat geef ik toe.

2.
* Joseph Arthur - Out On a Limb 7,8
Draai deze track eens een paar keer; 't wordt per draaibeurt mooier; subtiele opbouw
* Hey Rosetta! - Young Glass 7,8
Ook deze wordt per draaibeurt beter; mooie opbouw
* Splodgenessabounds - Two Pints Of Lager And A Packet Of Crisps Please 6,0
Veel herhaling van hetzelfde, en dat in een kort nummer; leeg
* Angel Olsen - Creator, Destroyer 6,0
De "holle" ruimte moet de zang een bepaald effect geven denk ik (of is het de stem zelf?), of is het gewoon een poging om anders te willen klinken? Niet onaardig maar 't lijkt "apart doen om 't apart doen" ...

7-13-4-10

Deadline 21-10 18.00

2MY
2.
1. Joseph Arthur - Out On a Limb 6
2. Hey Rosetta! - Young Glass 6,8
3. Splodgenessabounds - Two Pints Of Lager And A Packet Of Crisps Please 5
4. Angel Olsen - Creator, Destroyer 5

1. Joseph Arthur - Out On a Limb // een gitaar dat kabbelt als een beekje, en ik hou wel van kabbelende beekjes. Met de stem heb ik minder. Het deprimerende geklaagzeur valt nog goed mee, maar als hij naar de oehoe overschakelt, dan wordt het toch wat irritant.
2. Hey Rosetta! - Young Glass // net wanneer ik het beu was, smijten ze er nog wat extra instrumenten in om het toch weer boeiend genoeg te houden tot op het einde. Doet me alsnog redelijk weinig - ook na enkele luisterbeurten - maar hier kan evt nog verandering in komen. Laten we het groeipotentieel noemen.
3. Splodgenessabounds - Two Pints Of Lager And A Packet Of Crisps Please // Ha! Het eerste grapje in deze editie. De gitaar doet me aan een versnelde vorm van 'Vuil Water'van De Kreuners denken. Leuke folieke, perfect gecast als B-kantje.
4. Angel Olsen - Creator, Destroyer // het continue geverander van toonhoogtes - alsof iemand continu z'n toonaarden aan't oefenen is - bezorgt mijn uitermate schattige lichaam zulke stress dat ik pasgeboren puppy's wil gaan schoppen. En dat op een zondag...

8-14-4-10

Deadline 21-10 18.00

2.

1. Joseph Arthur - Out on a Limb - 6,5
Weer een singer-songwriter. Gitaargeluid bevalt aardig tot goed, vocalen niet zo.

2. Hey Rosetta! - Young Glass - 6,5
Ook niet echt een nummer dat uitnodigt tot een uitbundige recensie. "Objectief" weinig op aan te merken, best fijn strijkertje enzo. Maar dit soort pop/rock met bijbehorend stemgeluid is zeg maar niet echt mijn ding.

3. Splodgenessabounds - Two Pints of Lager and a Packet of Crisps Please - 7,0
Een luchtig tussendoortje, na het voorafgaande een verfrissend geluid. Verfrissing noch tussendoortje wordt onze Splodgenessabound echter gegund. Bezuiniging op het barpersoneel, dat moeten we niet willen met zijn allen.

4. Angel Olsen - Creator, Destroyer -7,5
Alweeeer een singer-songwriter. Deze keer een best wel spannende. Ik weet niet of ik dit nu echt mooi vind, maar in ieder geval weet deze fräulein me wel te intrigeren. Maar het zou ook best kunnen dat dit geluid na verloop van tijd als een soort "trucje" gaat klinken. Gaan we merken in de volgende ronde.

8-14-5-11

Deadline 21-10 18.00

2.

1. Joseph Arthur - Out on a Limb 7,7
2. Hey Rosetta! - Young Glass 8,8
3. Splodgenessabounds - Two Pints of Lager and a Packet of Crisps Please 6,5
4. Angel Olsen - Creator, Destroyer 6,5

9-15-5-11

Deadline 21-10 18.00

20 deelnemers

DjFrankie (moderator)
Uitslag:

1 Hey Rosetta! - Young Glass 15 pt gem: 7,03
2 Angel Olsen - Creator, Destroyer 11 pt gem: 6,62
3 Joseph Arthur - Out on a Limb 9 pt gem: 6,64
4 Splodgenessabounds - Two Pints of Lager and a Packet of Crisps Please 5 pt gem: 5,92

3.

Karnataka - Moment in Time 7,5
Rev. Dan Smith - Babylon is Falling 6,5
Susanne Sundfør - The Silicone Veil 9,5
Virgo -Ride 7,2

1-0-1-0

Deadline 22-10 18.00

3.
Karnataka - Moment in Time 1
Rev. Dan Smith - Babylon is Falling 7,5
Susanne Sundfør - The Silicone Veil 7,5
Virgo -Ride 7,5

- Karnataka - Moment in Time
Aladdin-soundtrack? Had gekund, ware het niet dat deze cheeziness zelfs voor Disney te ver gaat. En Aladdinsongs stiekem nog mooi ineensteken. De gitaren moeten het waarschijnlijk geloofwaardig maken, maar maken de zaak alleen maar erger. Martelmuziek in het kwadraat. Eén puntje, want een 0 is gewoon gemeen!
- Rev. Dan Smith - Babylon is Falling
Gelukkig snel iets rauw en kneedbaar om de kaas door te spoelen! Tof en opzwepend, moet het dan nog wel blues heten? Het mist zijn effect alleszins niet: de glimlach staat op m’n gezicht. Dat het nummer over een minuut of 3 alweer compleet vergeten zal zijn maakt dan niet zoveel uit...
- Susanne Sundfør - The Silicone Veil
Interessant beeldmateriaal om onder zulke engelenzang en harpmuziek te zetten. De intrede van de subtiele electronica onderstreept het bijzondere karakter van Susanne. Niets dat je van de sokken blaast, maar gerust rustig kan laten insijpelen.
- Virgo -Ride
Lekker vuige dance-track met tonen op tonen om op wegen na wegen te verdwalen naar die blijkbaar toch best afgelegen en daarmee steeds luguber wordende nachtclub!

1-0-2-1

Deadline 22-10 18.00

3.

Karnataka - Moment in Time 2
Rev. Dan Smith - Babylon is Falling 8,5
Susanne Sundfør - The Silicone Veil 6,5
Virgo -Ride 6,5

1. Karnataka - Moment in Time
Brrrrr.... Gruwel. Hier krijg ik (negatieve) kriebels van - werkelijk alles staat me tegen in het nummer. De zang, de instrumentatie, de song zelf en de melodie daarvan, die gitaar halverwege - aargh! alles! Het prachtige filmpje met beeldschone uilen (op prachtige manier gemonteerd) kan daar helaas niks aan doen. Slechtste nummer tot nu toe, hopen dat hier geen vervolg op komt. Errrrggg

2. Rev. Dan Smith - Babylon is Falling
Derde nominatie alweer, jullie zijn binnenkort van me af - dan ben ik door al m'n nominaties heen. Ditmaal een bluesnummer, van een briljant man, zo acht ik. Sterk lied, tja - maar je moet wel van blues houden natuurlijk. Dat doe ik. Dus.

3. Susanne Sundfør - The Silicone Veil
Mooi nummer. Ik hou niet van Kate Bush - ik hou niet van harp. Sterker nog: ik haat harp. En toch vind ik 't wel mooi. Vooral als de drum en zoo er in komt, 't maakt 't allen tot een - op zich - spannend nummer. Zo enthousiast als jassn ben ik niet, toch best een mooi nummer.

4. Virgo -Ride
Vind ik een moeilijk nummer - in house ben ik alles behalve thuis. Toch bevalt 't wel. Opvallend, toch wel. Toch, en hierin ben ik eerlijk: ik vrees dat ik 't niet op zal zetten, noch de plaat zal checken, maar toch vind ik het leuk beluisterd te hebben. Ik gun het nog wel een ronde.

1-1-2-2

Deadline 22-10 18.00

3.

Karnataka - Moment in Time - 1,5

Rev. Dan Smith - Babylon is Falling -9
Verademing in deze ronde in ieder geval

Susanne Sundfør - The Silicone Veil - 6,1
Zonder clip.....tja

Virgo -Ride - 3

Valt niet zo mee zo ver

1-2-3-2

Deadline 22-10 18.00

1. Karnataka - Moment in Time 3,2
2. Rev. Dan Smith - Babylon Is Falling 6,9
3. Susanne Sundfør - The Silicone Veil 7,2
4. Virgo - Ride 6,5

1. Karnataka - Moment in Time
Cheesy, lees ik hier ergens. En dat is een punt om U tegen te zeggen. Ik ben er geen fan van, dat mag gezegd. Het is niet dat het totaal niet te pruimen is, maar ik ga toch mijn eerste onvoldoende moeten geven.

2. Rev. Dan Smith - Babylon Is Falling
Leuk, een live-nummer! Als het dan ook nog 'ns een spiritueel bluesnummer is met gospelinslagje, dan past dit toch wel in mijn kraam. Het is geen hoogvlieger, maar gewoon een fijn nummer. Mondharmonica wordt hier gespeeld, net als in dat nummer van Kim Doo Soo twee reeksen geleden, maar op een totaal andere manier.

3. Susanne Sundfør - The Silicone Veil
Dit nummer kende ik al. Een paar keer beluisterd, me voorgenomen om het hele album maar 'ns op te snorren, dit uiteindelijk niet gedaan. Reden? Vergeten. Er is zoveel muziek en etc., iedereen kent dat verhaaltje wel. Maar goed, het nummer zelf. Best sterk, dus. Anders zou ik niet de neiging hebben om meer op te zoeken, al heb ik dat nog steeds niet gedaan (*verkoopt zichzelf een licht tikje tegen het hoofd*). Wat me opvalt, is het gebruik van, zoals kemm al zegt, subtiele electronica.

4. Virgo - Ride
Kleine verrassing. Net als Masimo ben ik hier helemaal niet in thuis. Maar af en toe merk ik dat ik dit soort muziek toch wel weet te waarderen, als het goed in mekaar zit en me raakt. En daar slaagt Virgo toch wel in. Niet met vlag en wimpel, maar wel behoorlijk. Jammer dat er twee nummers in deze reeks staan die ik beter vind, want ik had deze track toch ook wel een punt gegund.

1-3-4-2

Deadline 22-10 18.00

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:45 uur

geplaatst: vandaag om 10:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.