MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
9.

1. Green On Red - Baby Loves Her Gun 7,0
Lijkt wel of Neil Young een cover doet van Caroline Says (II). In dat geval is het niet zo goed als het origineel of als zijn eigen werk, maar toch wel een ruime voldoende waard.

2. Sixto Rodriguez - Cause 7,5
Sugar Man vind ik een sterk nummer. Cause blijft daar wel bij achter, maar is alsnog goed genoeg om hier een punt te pakken. Violen hadden misschien iets minder gemogen (en dat terwijl ik liefhebber ben van dergelijke vioolondersteuning).

3. The Stills - Being Here 6,5
Monotoon zou ik het niet willen noemen en zeker niet saai. Maar dit soort nummers moet toch wel iets extra's hebben om er echt uit te springen en dat mis ik hier.

4. Babylon circus - j'Aurais Bien Voulu 7,5
Even op het verkeerde been gezet doordat ik de link aanklikte met Babylon Zoo in het achterhoofd. Dit bevalt me heel wat beter dan hun Spaceman. Kijk er dan wel van op dat dit kennelijk geen 2MY nominatie is.

3-5-5-5

Deadline 28-10 18.00

9.

1. Green On Red - Baby Loves Her Gun 6
Dit gaat maar langs me heen. Roept associaties op met inderdaad Neil Young, maar ook de vroege dEUS. Maar kan niet echt zeggen dat ik het interessant vind.

2. Sixto Rodriguez - Cause 9
Dit is betere koek! Schitterend nummer, een van de grofweg 2, 3 beste nominaties tot nu toe. Ik heb gelijk het hele album maar opgezocht en opgezet. Die violen vind ik trouwens wel mooi. Doen me een beetje aan Histoire de Melody Nelson denken zo.

3. The Stills - Being Here 5,5
Hier was ik wel benieuwd naar, want hun Still In Love Song heeft overuren gedraaid hier en zit nog steeds in mijn platentas om buitenshuis te kunnen draaien. Maar helaas komt dit daar niet bij in de buurt. Matig nummer.

4. Babylon circus - j'Aurais Bien Voulu 7,5
Deze band heb ik wel eens gezien op een festival volgens mij. En daar doet het me nu ook wel naar verlangen. Een lekker warm zomers dorpsplein. Nog een maand of 7 geduld hebben.

3-6-5-6

Deadline 28-10 18.00

9.
* Green On Red - Baby Loves Her Gun 7,0
De harmonica kon het nummer wel gebruiken; echt los komt het nummer voor mijn gevoel niet, maar nog steeds prima muziek om naar te luisteren
* Sixto Rodriguez - Cause 6,0
Johnny Cash op z'n Sixto's? Het spat er voor mij niet vanaf. Als ik nu geïntrigeerd zou zijn door de stem, dan had de score hoger kunnen uitvallen
* The Stills - Being Here 7,0
Een rock-nummer, het is al weer even geleden lijkt het. Wel lekker - zeker naarmate het nummer vordert - zonder heel bijzonder te zijn
* Babylon circus - j'Aurais Bien Voulu 6,5
Druk gezongen, daar hebben die Fransen wel vaker last van. Ze noemen zich Circus dus misschien is het dan ook wel logisch. Op zich geen slecht nummer, maar zenuwachtig vind ik het wel.

4-6-6-6

Deadline 28-10 18.00

1. Green on Red - Baby Loves Her Gun 5,8
2. Sixto Rodriguez - Cause 7,5
3. The Stills - Being Here 4,8
4. Babylon Circus - j'Aurais Bien Voulu 6,5

1. Green on Red - Baby Loves Her Gun
Liedje dat perfect in mijn straatje past, maar me niet echt raakt. Vreemd? Niet per definitie. Ik heb de naam Neil Young al gezien, maar waar diens stem snijdt, doet de zang dat hier totaal niet.

2. Sixto Rodriguez - Cause
Mooie afsluiter voor een plaat, was mijn eerste gedachte. Het was dan ook geen verrassing dat dit ook echt de afsluiter van een plaat is, iets wat ik te weten kwam toen ik het opzocht. Het is een typisch kers-op-de-taart-nummer; grandioze strijkers, rustig, dromerig gitaarspel op de achtergrond, erg mooie zang van Rodriguez. Deze staat op z'n tweede album, z'n eerste is een pak bekender.

3. The Stills - Being Here
Aardig nummer, niet meer dan dat. Bovendien komt de overgang (na ca. 2 minuten) een beetje ontoepasselijk en geforceerd over. Neen, da 's geen succes.

4. Babylon Circus - j'Aurais Bien Voulu
Leuk nummer, opzwepend, beetje clownesk. De hofnar van deze ronde heeft een hele hoop instrumenten meegenomen, er wordt ook een gypsy-achtig sfeertje omheen gebouwd. Geen moeilijk nummer, niet iets waar je echt voor moet gaan zitten; ontspannend is dit zeker.

4-7-6-7

1. Green on Red - Baby Loves Her Gun 5,5
Saai en ze kunnen veel beter.

2. Sixto Rodriguez - Cause 7,0
Beste nummer van deze 4.Prima zanger

3. The Stills - Being Here 6,8
Prima nummer maar al vaker gedaan.

4. Babylon Circus - j'Aurais Bien Voulu 6,5
Vrolijk en cabaretesk.

4-8-7-7

1. Green on Red - Baby Loves Her Gun .Stem is wat aan de iele kant ,doet mij sterk aan Neil Young inderdaad.Muzikaal echter dik in orde(7,2)

2. Sixto Rodriguez - Cause Hoor duidelijk Bob Dylan invloeden in dit nummer.Stem komt eerst wat opdringerig op mij over ,maar allengs went het allemaal.Aangenaam nummer(7,6)

3. The Stills - Being Here.Het intro doet mij sterk denken aan mijn nominatie van de vorige keer Mirrors van de Crocodiles,daarna hoor ik veel Big Country invloeden .Fraai nummer(7,8)

4. Babylon Circus - j'Aurais Bien Voulu Vrolijk zomers geluid maar het heeft te weinig om mij te overtuigen(6)

4-9-8-7

9.
Green On Red - Baby Loves Her Gun (6,2) redelijk
Sixto Rodriguez - Cause (5,5) matig
The Stills - Being Here (6,6) beste nummer van deze ladder
Babylon circus - j'Aurais Bien Voulu (4,5) ik hou van Franstalig maar niet als het irritant is

5-9-9-7

Deadline 28-10 18.00

1. Green on Red - Baby Loves Her Gun 6
2. Sixto Rodriguez - Cause 7
3. The Stills - Being Here 4
4. Babylon Circus - j'Aurais Bien Voulu 7

1. Green on Red - Baby Loves Her Gun:
Stem soms mooi, soms zeurderig, had beter z'n momenten moeten uitkiezen soms. Muziek niet boeiend genoeg. Toch wel een band die wel potentieel goed is, denk ik, misschien is 't simpelweg 't nummer.

Weer een nominatie van lebowski (volgens mij) die ik al 'ns met een ander album heb genomineerd. Op zich slim, want hiermee heeft 'ie deze stem misschien wel in z'n zak. Rodriguez is tof, alhoewel ik alles op Cold Fact nog wel íets beter vind, is deze ook leuk. Alhoewel ik over 't algemeen niet zo'n fan ben van zulke strijkers.

3. The Stills - Being Here
Alles behalve bijzonder. En ook niet eens mooi, ontroerend, goed, gaaf, tof, stoer, spannend, intrigerend, vreemd, vaag, schattig, komisch, groots, klein, of wat. Het is gewoon, mwah, meh, en dan ook nog 'ns een mwah, meh wat al een miljard keer is gedaan. Echt opvallend dat het aantal stemmen zo hoog is.

4. Babylon Circus - j'Aurais Bien Voulu
Vooral de blazers vind ik fijn. Zo'n sfeertje mag ik altijd wel.

5-10-9-8

9.
Green On Red - Baby Loves Her Gun (9,0)
Dit is geen typisch nummer Green on Red-nummer. En de rest vanwege de tijd even zonder commentaar.
Sixto Rodriguez - Cause (7,8)
The Stills - Being Here (8,0)
Babylon circus - j'Aurais Bien Voulu (8,3)

6-10-9-9

Deadline 28-10 18.00

9.
Green On Red - Baby Loves Her Gun (7,0) had Scapegoats ook op mijn lijstje staan om iets van te nomineren, vind dit wel 1 vd mindere nummers van het album, maar toch goed genoeg om nipt een punt te pakken.
Sixto Rodriguez - Cause (6,9) hoor hier Neil Diamond invloeden in, het is zeker geen slecht nummer maar op 1 of andere manier pakt het me niet echt en dan gaat de lengte van ruim 5 minuten toch wat wringen.
The Stills - Being Here (6,4) Indierock achtig nummer wat eigenlijk wel in mijn straatje zou moeten passen, maar het is ook mij, zoals door anderen hiervoor al geschreven, ook net iets te monotoon en niet bijzonder genoeg.
Babylon circus - j'Aurais Bien Voulu (7,0) beetje mix tussen de groene negerinnen en mano negra, ook dit past wel in mijn muzikale straatje alhoewel ik hier net als bij het voorgaande het voor een nummer in dit genre niet heel bijzonder vind.

7-10-9-10

Deadline 28-10 18.00

10.

Opnieuw een fraai nummer van deze Susanne Sundfør. Leuke ontdekking!

Benjamin Frances Leftwich – Pictures 5,5
Dave Pike Set -Mathar 6
Susanne Sundfor – White Foxes 8,5
Laughing Clowns - New Bully... 7

0-0-1-1

Deadline 29-10 18.00

10.
Benjamin Frances Leftwich – Pictures (7,0)
Dave Pike Set -Mathar (9,0)
Susanne Sundfor – White Foxes (7,3)
Laughing Clowns - New Bully... (7,5)

0-1-1-2

Deadline 29-10 18.00

10.
Benjamin Frances Leftwich – Pictures 8
Dave Pike Set -Mathar 8
Susanne Sundfor – White Foxes 8
Laughing Clowns - New Bully... 5

- Benjamin Frances Leftwich – Pictures
Hakt er meteen in met knappe beeldende tekst en de zanger laat je sinds die eerste woorden niet meer los. Meer dan de schaarse gitaarbegeleiding heeft dit nummer dan ook niet nodig om alles in goede banen te leiden. Mooi gedaan!
- Dave Pike Set -Mathar
De sitarsolo begon al betoverend plezant, maar het moment dat de rest komt invallen ga ik helemaal overstag. Heerlijk rijdend over de percussie creëert het een leuke energie. Een toch altijd wat vreemd instrument dat hier op behoorlijk begrijpbare en speelse wijze bespeeld wordt!
- Susanne Sundfor – White Foxes
Je kan hier vrijwel dezelfde woorden typen als bij haar andere nominaties, al is het nummer misschien nét ietsje beter. Helaas geldt dat ook voor de concurrentie, waardoor ze een punt misloopt, nogal onfortuinlijk dit...
- Laughing Clowns - New Bully...
En dan doet deze nog enkel mee voor de statistieken.. Als de zanger en muzikanten al niet geïnteresseerd zijn, waarom zou ik dat dan moeten zijn? De harmonicasolo brengt nog enige schwung, maar is toch ook niet je van het. Nogal een rommelig nummer dus, vrij van enige bezieling.

1-2-1-2

Deadline 29-10 18.00

Mijn nominatie Babylon Circus toch nog door.

2MY
10.
1. Benjamin Frances Leftwich – Pictures 6,3
2. Dave Pike Set - Mathar 5
3. Susanne Sundfor – White Foxes 8
4. Laughing Clowns - New Bully In The Town 6,8

1. Benjamin Frances Leftwich – Pictures // hier moet je voor gaan zitten en écht naar luisteren, anders werkt het niet. Soort van kleinkunst in het Engels dan. Ik twijfel of dit nog gaat groeien of eerder gaat vervelen. Neutrale punten voorlopig.
2. Dave Pike Set - Mathar // een soort van jamsessie op een sitar... aan mij niet echt besteed. Ik krijg van 'die dingen' (zie ook experimentele jazz enzo) een zekere zenuwachtigheid over mij die ik onaangenaam vind.
3. Susanne Sundfor – White Foxes // op sommige momenten doet haar stem me aan Regina Spektor denken, hoewel hun zangstijl toch behoorlijk verschillend zijn. Het zal waarschijnlijk het af-en-toe-omslaan zijn. Aangenaam contrast met de subtiele electronica op de soundtrack. Dit vind ik een neig nummer. Piano spelen in de sneeuw is echter geen goed plan volgens mij.
4. Laughing Clowns - New Bully In The Town // komt hier het sampletje uit Praise You van Fatboy Slim vandaan? Dendert lekker verder, zanger met een typisch - mogelijk bedoeld - beperkt bereik. De instrumentale uitspinner op het einde had deze keer gerust langer mogen duren.

1-2-2-3

Deadline 29-10 18.00

10.

1. Benjamin Frances Leftwich – Pictures 7,0
Best wel mooie fluistermuziek.

2. Dave Pike Set - Mathar 7,0
Een sitar gaat er altijd wel in. Er had wel wat meer mogen gebeuren in dit nummer.

3. Susanne Sundfor – White Foxes 7,5
Opnieuw een boeiend nummer van deze mevrouw. Iets subtieler deze keer, ook qua video.

4. Laughing Clowns - New Bully In The Town 8,5
Mooi, weer eens een nummer met kloten. De nonchalante vocalen komen hier prima uit de verf. De harmonica completeert de tofheid.

1-2-3-4

Deadline 29-10 18.00

10.

1. Benjamin Frances Leftwich – Pictures 7,5
2. Dave Pike Set - Mathar 7,0
3. Susanne Sundfor – White Foxes 9
4. Laughing Clowns - New Bully In The Town 3

1-2-3-4

Deadline 29-10 18.00

Benjamin Frances Leftwich – Pictures: Lijkt muzikaal wel erg op Adam’s Song van Blink 182, maar wel mooi. (7)
Dave Pike Set –Mathar: Kula Shaker maar dan zonder zang, en een overvloed aan sitar gepingel. Brian Jones in een trip? (5)
Susanne Sundfør - White Foxes: Weer een prima slepende opbouw als dat vorige nummer (7,5)
Laughing Clowns - New Bully...: Dit begint veelbelovend; beetje richting Charlatans, al heeft de zang net niet dat nivo; wel heerlijk (8,5)

1-2-4-5

Deadline 29-10 18.00

10.
Benjamin Frances Leftwich – Pictures (7,8) ik hou wel van dit soort folk pop songs
Dave Pike Set -Mathar (5,3) weet niet goed wat dit moet voorstellen
Susanne Sundfør – White Foxes (8,7) deze dame is een mooie ontdekking van de alt 152
Laughing Clowns - New Bully In The Town (5,4) niets bijzonders aan

2-2-5-5

Deadline 29-10 18.00

1. Benjamin Francis Leftwich - Pictures 7
2. Dave Pike Set - Mathar 5,6
3. Susanne Sundfør - White Foxes 6,8
4. Laughing Clowns - New Bully in the Town 5,5

1. Benjamin Francis Leftwich - Pictures
Fraai folknummer, redelijk simpel, maar toch wel breekbaar. Mooie stem ook.

2. Dave Pike Set - Mathar
Jamsessie lijk het wel te zijn, met de sitar in een hoofdrol. Gaandeweg ontdek je toch meer en meer structuur. Zeker niet slecht.

3. Susanne Sundfør - White Foxes
Weer een nummer van Susanne Sundfør, en weer van haar album 'The Silicone Veil'. En weer eentje dat in de smaak valt. Minder goed dan het nummer dat eerder al langskwam, dat wel. Die elektronische inslag doet 'm het weer, in combinatie met de pianoklanken en het stemgeluid van deze dame.

4. Laughing Clowns - New Bully in the Town
Ik vind het een nummer dat aardig wegrockt, en de mondharmonica doet z'n werk wel, al prefereer ik spel à la Young of Dylan. Niet het beste nummer van deze ronde.

3-2-6-5

Deadline 29-10 18.00

1. Benjamin Francis Leftwich - Pictures
Niets mis mee, maar zou het nooit aanschaffen, misschien iets te soft: 7,0

2. Dave Pike Set - Mathar
Sitar wat eenvoudig, houdt mijn aandacht niet vast: 5,8

3. Susanne Sundfør - White Foxes
Mooie stem, puntje: 7,2

4. Laughing Clowns - New Bully in the Town 5,5
Bij de nominaties van mijn kant deze keer geen Ed Kuepper, je moet ook eens wat anders dacht ik nog, maar zie hier; komt Ed toch nog langs via een van zijn andere projecten: the Laughing Clowns. Houdt zo beetje het midden tussen the Saints en Kueppers' s solowerk.
Herkenbaar Kuepper dus voor mij fraai: 8,5

3-2-7-6

1. Benjamin Francis Leftwich - Pictures. Redelijke folk al gooien de vocalen helaas roet in het eten(6)

2. Dave Pike Set - Mathar . Prima oosters sfeertje verpakt in een soort van melodieuze jam sessie(7,2)

3. Susanne Sundfør - White Foxes Prima zangeres goed nummer(7,3)

4. Laughing Clowns - New Bully in the Town.De laatste energieke tonen behoren(na de fraaie mondharmonica solo) wat mij betreft tot het beste uit de pop geschiedenis.De hypnotiserende drive die in het nummer zit opgesloten is echter het geheim.Magistraal gewoon!De zang(Ed Kuepper bandlid van The Saints) is inderdaad wat monotoon en niet altijd binnen de lijntjes maar dit kan ik heel goed hebben(9)

3-2 -8-7

Deadline 29-10 18.00

10.

1. Benjamin Francis Leftwich - Pictures 7,0
Mooi nummer, weinig op aan te merken, maar heel erg enthousiast word ik er nu ook weer niet van:

2. Dave Pike Set - Mathar : 5,5
Dit soort nummers vallen meestal in of de categorie "ik ben er helemaal weg van" of de categorie "het irriteert me mateloos" ...gek genoeg valt deze daar bten, niet bijzonder maar het irritieert me dan ook weer niet.

3. Susanne Sundfør - White Foxes : 8.5
Deze dame gaat mij steeds beter bevallen, prima nummer en een heerlijke stem:
Ze komt 7 november in Paradiso en ik denk er steeds harder over na om een kaartje te gaan kopen.

4. Laughing Clowns - New Bully in the Town : 8,0
Beetje rammelend en wellicht ook niet heel erg speciaal maar ik hou gewoon erg van dit soort nummers, rockt lekker weg, dit soort muziek mag vaker langskomen:

3-2-8-8

Deadline 29-10 18.00

DjFrankie (moderator)
1. Benjamin Francis Leftwich - Pictures 7
nummer gedragen door de stem, zeer zeker niet slecht, maar na een tijdje verveelt het mij.2. Dave Pike Set - Mathar 8
Geweldig nummer, dit kende ik al. Blijft me boeien.
3. Susanne Sundfør - White Foxes 9
Een van de mooiste nominaties tot nu toe, de electronica trekt dit nummer naar grote hoogte, supernominatie die ver gaat eindigen denk ik.
4. Laughing Clowns - New Bully in the Town 7,8
Ook een nummer dat steeds beter wordt gedurende het nummer, alleen erg goeie concurentie in deze ronde.

3-3 -8-7

Deadline 29-10 18.00

DjFrankie (moderator)
Uitslagen ronde 8

1. Kapabel - Dood 15 pt 6,72 gem
2. Long Arm – Organic 11 pt 6,61 gem
3. Chad Vangaalen - Blood Machine 9 pt 6,52 gem
4. Sara Tavares – Ponto de Luz 7 pt 6,53 gem

21 Deelnemers !!

Uitslagen ronde 9

1. Sixto Rodriguez - Cause 10 pt 7,14 gem
2. Babylon Circus - j'Aurais Bien Voulu 10 pt 6,55 gem
3. The Stills - Being Here 9 pt 6,27 gem
4. Green on Red - Baby Loves Her Gun 7 pt 6,54 gem

18 deelnemers

Masimo schreef:
Weer een nominatie van lebowski (volgens mij) die ik al 'ns met een ander album heb genomineerd.

Deze wist ik, maar welke nog meer? Ik ben benieuwd.

lebowski schreef:
(quote)
Deze wist ik, maar welke nog meer? Ik ben benieuwd.
Leon Redbone

10.
Benjamin Frances Leftwich - Pictures 5,5
Geen fijne stem, het nummer mist spanning en variatie, het blijft jammergenoeg zoals het begon
Dave Pike Set - Mathar 3,0
Dit vind ik behoorlijk irritant. Anderen zijn er kennelijk soms blij mee, maar ik weet niet wat ik er verder van moet zeggen. Helaas.
Susanne Sundfor - White Foxes 7,0
Leuk nummer, was me al bekend. De dominante stem/zang moet je wel liggen maar past goed bij de muziek
Laughing Clowns - New Bully in the Town 7,5
Dit begin is veelbelovend, het vervolg iets tegenvallend om daarna toch weer op te bloeien (ik mis nog de whooh - whooh van Sympathy for the Devil of Way Down Now) De inzet van de harmonica is abrupt maar voegt wel wat toe. Het beste nummer uit deze poule.

3-3-10-8 (incl. correctie The Viking)

Deadline 29-10 18.00

Masimo schreef:
Leon Redbone

Ja ik zie het nu,. Raar, want ik heb toch alle namen gecheckt aan het begin. Ah wel, what the...

10.
Benjamin Frances Leftwich – Pictures 6
Dave Pike Set –Mathar 6
Susanne Sundfor – White Foxes 6,5
Laughing Clowns - New Bully 8

- Benjamin Frances Leftwich – Pictures
Niet al te opwindend, saai gitaarwerk, wel aardige stem en een fijne sfeer.

- Dave Pike Set -Mathar
Als Beatle-fan heb ik mezelf uiteraard geleerd van de sitar te houden. Zeker geen onvoldoende hier dus. Maar de fade-out komt op het moment dat ik verwacht dat het nummer van start gaat.

- Susanne Sundfor – White Foxes
Deze vind ik een stuk aangenamer dan de andere nominatie van Sundfør, haar stem is hier zelfs bijna prettig te noemen. Mooi liedje ook, irritant synthesizertje (bestaat dat woord nog?) helaas.

- Laughing Clowns - New Bully...
De royale winnaar deze ronde. Kemm weet duidelijk niet met wie hij hier van doen heeft, de suggestie dat Ed Kuepper zonder bezieling of ongeïnteresseerd zou musiceren, slaat de plank mis. Waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat hij het goed moet vinden. Ik vind dat wel, het liveclipje is trouwens ook zeer te genieten. Lekkere opbouw, gecontroleerde rammelend gespeeld en die stem, ja, die roept duizend herinneringen op…

3-3-11-9

Deadline 29-10 18.00

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:29 uur

geplaatst: vandaag om 21:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.