Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152
zoeken in:
0
geplaatst: 30 oktober 2012, 00:37 uur
remcodulac schreef:
Waarschijnlijk heb jij wel meer nummers waarvan de eerste twee minuten klinken alsof er iets verkeerd is gegaan bij de opname.
Maar voor mij klinkt het eigenaardig. Ongeveer zoals 2MY het beschrijft.
Waarschijnlijk heb jij wel meer nummers waarvan de eerste twee minuten klinken alsof er iets verkeerd is gegaan bij de opname.
Maar voor mij klinkt het eigenaardig. Ongeveer zoals 2MY het beschrijft. 2MY schreef:
3. Dans Dans – Waterpoort // de eerste twee minuten zijn een hel - is dat de soundtrack van O Brother Where Art Thou die door de ruismolen wordt gedraaid?
3. Dans Dans – Waterpoort // de eerste twee minuten zijn een hel - is dat de soundtrack van O Brother Where Art Thou die door de ruismolen wordt gedraaid?
Overdrijven is ook een vak.
0
geplaatst: 30 oktober 2012, 00:39 uur
remcodulac schreef:
Ik ben inderdaad wel wat gewend, maar jij bent toch ook iemand die superveel muziek heeft beluisterd. Luister eens naar de eerste Godspeed You Black Emperor of iets willekeurigs uit de stemmenlijst van Sietse. Dit soort dingen vallen mij al niet eens meer op, ik vond het heel organisch klinken, niet alsof het er niet bijhoorde.
0
geplaatst: 30 oktober 2012, 00:50 uur
Ai, nu moet ik een beroep doen op mijn geheugen en dat wordt met de dag minder. Wat dacht ik toen ik de eerste keer GYBE luisterde? Het was zeker anders dan ik gewend was. Maar ik kan me niet herinneren dat ik toen ook dacht dat er iets met de opname mis was. Op een of andere manier hoort het er daar duidelijk bij en begin ik bij deze van Dans Dans toch wel even te twijfelen. Misschien wel juist doordat het later wat conventioneler wordt. Geen idee. En even voor de duidelijkheid: voor mij was het dus geen hel.
0
geplaatst: 30 oktober 2012, 09:11 uur
Teunnis schreef:
(quote)
(quote)
Voor mij eerder een hobby

Hou er ook rekening mee dat ik het uiteindelijk wel positief heb beoordeeld

Misschien even nuanceren, want 'hel' is idd te sterk uitgedrukt. Ik was met name 'teleurgesteld' omdat ik na het vorige jazz-stuk had gehoopt op een iets aangenamer stuk muziek. Iets waar ik graag naar zou luisteren dus. En als je als niet-jazzliefhebber al 5 minuten lang bent getest op volharding, en je krijgt dan zo'n experimentele 2 minuten voorgeschoteld bij het volgende nummer... daar word ik dus niet zo vrolijk van. Die hel slaat dus eigenlijk op de stresserende laatste 5 minuten van de tweede nominatie, gevolgd door het teleurgestelde gevoel van de eerste 2 minuten van de derde nominatie.
En nu krijg ik wsl de nominator van dat tweede nummer over me heen

0
geplaatst: 30 oktober 2012, 17:01 uur
11.
Daniel Johnston - True Love Will Find You in the End (7,8)
Het gammele gitaarspel kan me direct bekoren. Aan de zang moet ik wel even wennen. Als dat eenmaal gelukt is, vind ik het jammer dat het zo kort duurt.
Steve Reid - Lions of Juda (8,3)
Het orgeltje is geweldig en de hele sound bevalt prima. De blaassolo’s zijn wat oeverloos.
Dans Dans – Waterpoort (8,0)
Intrigerende 2 minuten krijgen eerst een bloedeloos vervolg, voordat het nummer opkrabbelt en naar het eind toe weer erg sterk is.
Tappi Tikarrass - Krio (7,5)
Wel aardig om te horen.
5-8-9-8
Deadline: 30-10 18.00
Daniel Johnston - True Love Will Find You in the End (7,8)
Het gammele gitaarspel kan me direct bekoren. Aan de zang moet ik wel even wennen. Als dat eenmaal gelukt is, vind ik het jammer dat het zo kort duurt.
Steve Reid - Lions of Juda (8,3)
Het orgeltje is geweldig en de hele sound bevalt prima. De blaassolo’s zijn wat oeverloos.
Dans Dans – Waterpoort (8,0)
Intrigerende 2 minuten krijgen eerst een bloedeloos vervolg, voordat het nummer opkrabbelt en naar het eind toe weer erg sterk is.
Tappi Tikarrass - Krio (7,5)
Wel aardig om te horen.
5-8-9-8
0
geplaatst: 30 oktober 2012, 17:55 uur
11.
Daniel Johnston - True Love Will Find You in the End (6,5)
Klinkt inderdaad als Nico. Lekker lo-fi, maar te niemendallig.
Steve Reid - Lions of Juda (8,5)
Heerlijke groovy jazz. Dat orgeltje is fantastisch!
Dans Dans - Waterpoort (9,0)
Wat een hemelse eerste twee minuten
Nee, geintje, het is een leuke opmaat voor wat komen gaat; totaal ontspoorde blues in freejazz vorm.
Tappi Tikarrass - Krio (6,5)
He Bjork! Herman verwoordt het goed met "gezellige jangle pop".
5-9-10-8
Daniel Johnston - True Love Will Find You in the End (6,5)
Klinkt inderdaad als Nico. Lekker lo-fi, maar te niemendallig.
Steve Reid - Lions of Juda (8,5)
Heerlijke groovy jazz. Dat orgeltje is fantastisch!
Dans Dans - Waterpoort (9,0)
Wat een hemelse eerste twee minuten
Nee, geintje, het is een leuke opmaat voor wat komen gaat; totaal ontspoorde blues in freejazz vorm.Tappi Tikarrass - Krio (6,5)
He Bjork! Herman verwoordt het goed met "gezellige jangle pop".
5-9-10-8
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 30 oktober 2012, 18:00 uur
Uitslag: Dans Dans 1ste met een laag gemiddelde
1 Dans Dans – Waterpoort 10 pt gem: 6,92
2 Steve Reid - Lions of Juda 9 pt gem: 7,17
3 Tappi Tikarrass - Krio 8 pt gem: 7,12
4 Daniel Johnston - True Love Will Find You in the End 5 pt gem: 6,52
1 Dans Dans – Waterpoort 10 pt gem: 6,92
2 Steve Reid - Lions of Juda 9 pt gem: 7,17
3 Tappi Tikarrass - Krio 8 pt gem: 7,12
4 Daniel Johnston - True Love Will Find You in the End 5 pt gem: 6,52
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 30 oktober 2012, 18:00 uur
12.
Kid Safari –Melancholy and I
O.Children - Ruins
Of The Wand and The Moon - Absence
Meshell Ndegeocello - Love Song #3
0-0-0-0
Deadline 31-10 18.00 uur
O.Children - Ruins
0-0-0-0
Deadline 31-10 18.00 uur
0
geplaatst: 30 oktober 2012, 18:03 uur
12.
Kid Safari - Melancholy and I: Weer een mooi rustig sfeervol geheel. (7,5)
O.Children – Ruins: Beetje richting Moonspel, met wat mindere zang (8)
Absence - Of The Wand & The Moon: Lekker duister met industriële elementen (8,5)
Me'shell Ndegeocello - love song #3: Bij dit nummer moet ik enigszins aan Prince denken. (7)
0-1-1-0
Deadline 31-10 18.00 uur
Kid Safari - Melancholy and I: Weer een mooi rustig sfeervol geheel. (7,5)
O.Children – Ruins: Beetje richting Moonspel, met wat mindere zang (8)
Absence - Of The Wand & The Moon: Lekker duister met industriële elementen (8,5)
Me'shell Ndegeocello - love song #3: Bij dit nummer moet ik enigszins aan Prince denken. (7)
0-1-1-0
Deadline 31-10 18.00 uur
0
geplaatst: 30 oktober 2012, 18:47 uur
12.
Kid Safari –Melancholy and I 7
O.Children - Ruins 7
Of The Wand and The Moon - Absence 5,5
Meshell Ndegeocello - Love Song #3 7
ik ga voor kid safari en Meshell
1-1-1-1
Deadline 31-10 18.00 uur
O.Children - Ruins 7
Of The Wand and The Moon - Absence 5,5
Meshell Ndegeocello - Love Song #3 7
ik ga voor kid safari en Meshell
1-1-1-1
Deadline 31-10 18.00 uur
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 30 oktober 2012, 19:51 uur
12.
Niet slecht Simon & Garfunkel meets Jackson Browne.
O.Children - Ruins 9
Supernummer, dit was zelfs mijn laatste afvaller voor deze editie, dus Stars !!!
Heerlijke muziek dit.
Of The Wand and The Moon - Absence 7,5
Wat een stem, en mooie bijhorende muziek, alleen blijft het nummer wat hangen ik dacht dadelijk gaat het los, maar dat gebeurde dus niet.
Meshell Ndegeocello - Love Song #3 7,3
OOk een prima nummer, maar minder pakkend dan zijn voorganger.
1-2-2-1
Deadline 31-10 18.00 uur
Niet slecht Simon & Garfunkel meets Jackson Browne.
O.Children - Ruins 9
Supernummer, dit was zelfs mijn laatste afvaller voor deze editie, dus Stars !!!
Heerlijke muziek dit.
Of The Wand and The Moon - Absence 7,5
Wat een stem, en mooie bijhorende muziek, alleen blijft het nummer wat hangen ik dacht dadelijk gaat het los, maar dat gebeurde dus niet.
Meshell Ndegeocello - Love Song #3 7,3
OOk een prima nummer, maar minder pakkend dan zijn voorganger.
1-2-2-1
Deadline 31-10 18.00 uur
0
geplaatst: 30 oktober 2012, 20:40 uur
12.
Kid Safari –Melancholy and I 6,5
De geitenwollen sokken kruipen uit je speakers. Toch zeker niet verkeerd.
O.Children - Ruins 7,5
Dit nummer ken ik via deze stemmige remix. Van het origineel had ik misschien net iets te hoge verwachtingen. Toch een tof nummer met inderdaad die Moonspell-achtige vocalen.
Of The Wand and The Moon - Absence 8,0
Fijne duisternis, mooi nummer.
Meshell Ndegeocello - Love Song #3 7,0
Arrenbie met net dat extra beetje karakter.
1-3-3-1
Deadline 31-10 18.00 uur
Kid Safari –Melancholy and I 6,5
De geitenwollen sokken kruipen uit je speakers. Toch zeker niet verkeerd.
O.Children - Ruins 7,5
Dit nummer ken ik via deze stemmige remix. Van het origineel had ik misschien net iets te hoge verwachtingen. Toch een tof nummer met inderdaad die Moonspell-achtige vocalen.
Of The Wand and The Moon - Absence 8,0
Fijne duisternis, mooi nummer.
Meshell Ndegeocello - Love Song #3 7,0
Arrenbie met net dat extra beetje karakter.
1-3-3-1
Deadline 31-10 18.00 uur
0
geplaatst: 30 oktober 2012, 20:55 uur
12.
De nieuwe Cat Stevens is blijkbaar opgestaan.
Gedateerd maar wel fraai.
7,3
O.Children - Ruins
Metromannenretro; 7,5
De vleermuizen komen uit hun holen : 7
Een soort duistere Prince(s); lekker: 8,0
1-4-3-2
Deadline 31-10 18.00 uur
De nieuwe Cat Stevens is blijkbaar opgestaan.
Gedateerd maar wel fraai.
7,3
O.Children - Ruins
Metromannenretro; 7,5
De vleermuizen komen uit hun holen : 7
Een soort duistere Prince(s); lekker: 8,0
1-4-3-2
Deadline 31-10 18.00 uur
0
geplaatst: 30 oktober 2012, 21:10 uur
1. Kid Safari - Melancholy and I 5
2. O.Children - Ruins 6,8
3. Of the Wands and the Moon - Absence 8,3
4. Meshell Ndegeocello - Love Song #3 7
1. Kid Safari - Melancholy and I
Op zich niet slecht, maar veel te stroperig naar mijn smaak.
2. O.Children - Ruins
Hoi Ian Curtis, welkom terug. Beetje overtrokken zinnetje van mij natuurlijk, maar ik wil maar aangeven; dit nummer heeft erg veel van Joy Division, en de zanger klinkt net zo. Alleen wist Ian Curtis zijn pijn en lijden nog duidelijker over te maken, en klinkt dit soms (heel erg soms) te gemaakt. Goed nummer wel, hoor.
3. Of the Wand and the Moon - Absence
Obscuur nummertje, met vocalen die vreemd genoeg uit de hoogte blijken te komen, terwijl ik ze uit de diepte verwacht. Maar ze passen wel erg goed bij de muziek. Instrumentatie is bijzonder fraai, dit is gewoon erg, erg sterk. De sfeer die wordt neergezet verzwelgt me haast.
4. Meshell Ndegeocello - Love Song #3
Nou had ik toch echt een celloliedje verwacht.. Niet dus, we krijgen trage R&B, en niet goedkoop. Ik ben geen liefhebber, maar dit kan ik best pruimen.
1-4-4-3
Deadline 31-10 18.00 uur
2. O.Children - Ruins 6,8
3. Of the Wands and the Moon - Absence 8,3
Op zich niet slecht, maar veel te stroperig naar mijn smaak.
2. O.Children - Ruins
Hoi Ian Curtis, welkom terug. Beetje overtrokken zinnetje van mij natuurlijk, maar ik wil maar aangeven; dit nummer heeft erg veel van Joy Division, en de zanger klinkt net zo. Alleen wist Ian Curtis zijn pijn en lijden nog duidelijker over te maken, en klinkt dit soms (heel erg soms) te gemaakt. Goed nummer wel, hoor.
Obscuur nummertje, met vocalen die vreemd genoeg uit de hoogte blijken te komen, terwijl ik ze uit de diepte verwacht. Maar ze passen wel erg goed bij de muziek. Instrumentatie is bijzonder fraai, dit is gewoon erg, erg sterk. De sfeer die wordt neergezet verzwelgt me haast.
Nou had ik toch echt een celloliedje verwacht.. Niet dus, we krijgen trage R&B, en niet goedkoop. Ik ben geen liefhebber, maar dit kan ik best pruimen.
1-4-4-3
Deadline 31-10 18.00 uur
0
geplaatst: 30 oktober 2012, 21:11 uur
12.
* Kid Safari - Melancholy and I 6.5
Ik zou het nummer wel wat meer vaart willen geven. Dit nummer moet het vooral van de zanger hebben. Wel aardig, maar niet heel bijzonder.
* O.Children - Ruins 7.8
Prettig wave nummer. De zware stem van de zanger past er wel goed bij. Het nummer klinkt wel bekend maar heeft in ieder geval een lekker drive
* Of The Wand and The Moon - ... 8.5
Goed nummer. Ik ben de band al een paar keer op spotify tegengekomen, misschien toch maar eens verder in verdiepen. Dit nummer (en dan met name qua zang) vind ik wel wat lijken op een nummer van Yello (met ook iets van Visage's Fade to Grey). Ik vind het prima, mooiste nummer in de poule.
* Meshell Ndegeocello - Love Song #3 5.5
Bij herbeluistering vandaag vond ik het nog meevallen, maar leuk is anders.
1-5-4-2
Deadline 31-10 18.00 uur
* Kid Safari - Melancholy and I 6.5
Ik zou het nummer wel wat meer vaart willen geven. Dit nummer moet het vooral van de zanger hebben. Wel aardig, maar niet heel bijzonder.
* O.Children - Ruins 7.8
Prettig wave nummer. De zware stem van de zanger past er wel goed bij. Het nummer klinkt wel bekend maar heeft in ieder geval een lekker drive
* Of The Wand and The Moon - ... 8.5
Goed nummer. Ik ben de band al een paar keer op spotify tegengekomen, misschien toch maar eens verder in verdiepen. Dit nummer (en dan met name qua zang) vind ik wel wat lijken op een nummer van Yello (met ook iets van Visage's Fade to Grey). Ik vind het prima, mooiste nummer in de poule.
* Meshell Ndegeocello - Love Song #3 5.5
Bij herbeluistering vandaag vond ik het nog meevallen, maar leuk is anders.
1-5-4-2
Deadline 31-10 18.00 uur
0
geplaatst: 30 oktober 2012, 21:28 uur
12.
1. Kid Safari –Melancholy and I 8,5
2. O.Children - Ruins 7
3. Of The Wand and The Moon - Absence 7
4. Meshell Ndegeocello - Love Song #3 6,7
1. Kid Safari –Melancholy and I // m'n eerste nominatie wordt al meteen in een ijzersterke ronde gesmeten... Cat Stevens zegt Oldfart... idd, nu ge het zegt, nooit eerder bij stilgestaan. Eenvoudig nummer met een sterke melodie. En een prachtige stem.
2. O.Children - Ruins // ook een sterk nummer. De duistere instrumentatie slaagt er toch in om op een heldere manier over te komen. Hulde aan degene die aan de knoppen zat! De stem klinkt soms wat gemaakt laag, maar hey: 't is bijna Halloween.
3. Of The Wand and The Moon - Absence // meditatie-muziek, hoewel dat erger klinkt dan ik hiermee bedoel. Het wekt iets van een trance op door de repetitieve instrumentatie met bezwerende stem. Wel oke.
4. Meshell Ndegeocello - Love Song #3 // soulvolle stem op vuile gitaren. Het geheel klinkt apart genoeg om te blijven boeien. De spacy geluidjes hadden iets subtieler gemogen.
tweede punt naar Ruins.
2-6-4-2
Deadline 31-10 18.00 uur
1. Kid Safari –Melancholy and I 8,5
2. O.Children - Ruins 7
3. Of The Wand and The Moon - Absence 7
4. Meshell Ndegeocello - Love Song #3 6,7
1. Kid Safari –Melancholy and I // m'n eerste nominatie wordt al meteen in een ijzersterke ronde gesmeten... Cat Stevens zegt Oldfart... idd, nu ge het zegt, nooit eerder bij stilgestaan. Eenvoudig nummer met een sterke melodie. En een prachtige stem.
2. O.Children - Ruins // ook een sterk nummer. De duistere instrumentatie slaagt er toch in om op een heldere manier over te komen. Hulde aan degene die aan de knoppen zat! De stem klinkt soms wat gemaakt laag, maar hey: 't is bijna Halloween.
3. Of The Wand and The Moon - Absence // meditatie-muziek, hoewel dat erger klinkt dan ik hiermee bedoel. Het wekt iets van een trance op door de repetitieve instrumentatie met bezwerende stem. Wel oke.
4. Meshell Ndegeocello - Love Song #3 // soulvolle stem op vuile gitaren. Het geheel klinkt apart genoeg om te blijven boeien. De spacy geluidjes hadden iets subtieler gemogen.
tweede punt naar Ruins.
2-6-4-2
Deadline 31-10 18.00 uur
0
geplaatst: 30 oktober 2012, 21:37 uur
Klopt, ik had niet gezien dat AOVV net voor mij stemde ... en heb zijn punten niet meegenomen.
0
geplaatst: 30 oktober 2012, 22:33 uur
12.
Allemachtig, hoe krijg je ze bij elkaar geloot. Of ben ik nu opeens in zo'n milde stemming?
1. Kid Safari –Melancholy and I 8,0
Cat Stevens, inderdaad. En dan nog wel op zijn best. In al zijn simpelheid zeer mooi gebracht nummer. In deze ronde goed voor een vierde plaats
2. O.Children - Ruins 8,5
Hier op MuMe ben ik zeker niet de grootste JD fan en ik heb ook de grootste moeite om het algemeen aanwezige enthousiasme omtrent Interpol te delen. Dit vind ik dan wel weer een geweldig nummer. Misschien is er nog hoop voor me.
Zie trouwens dat zanger en drummer vroeger in Bono Must Die hebben gezeten totdat Bono daar zelf middels een rechtszaak een einde aan maakte. Aardig weetje.
3. Of The Wand and The Moon - Absence 8,0
Ook al een mooi beklemmend nummer. Heel soms staan instrumentatie en zang me opeens even tegen, maar dat slaat vrijwel meteen weer om. Dat is echter wel de enige reden dat ze hier een puntje gaan missen.
4. Meshell Ndegeocello - Love Song #3 8,5
Van Me'Shell Ndégeocello (ik hou deze spelling maar even aan) heb ik de eerste drie reguliere albums, maar ben haar na de jaren 90 eigenlijk uit het oog verloren. Volkomen ten onrechte blijkt nu maar weer. Prima nummer, zoals altijd mooi gezongen en de spacey geluidjes geven in mijn ogen juist wat extra's.
2-7-5-4
Deadline 31-10 18.00 uur
Allemachtig, hoe krijg je ze bij elkaar geloot. Of ben ik nu opeens in zo'n milde stemming?
1. Kid Safari –Melancholy and I 8,0
Cat Stevens, inderdaad. En dan nog wel op zijn best. In al zijn simpelheid zeer mooi gebracht nummer. In deze ronde goed voor een vierde plaats

2. O.Children - Ruins 8,5
Hier op MuMe ben ik zeker niet de grootste JD fan en ik heb ook de grootste moeite om het algemeen aanwezige enthousiasme omtrent Interpol te delen. Dit vind ik dan wel weer een geweldig nummer. Misschien is er nog hoop voor me.
Zie trouwens dat zanger en drummer vroeger in Bono Must Die hebben gezeten totdat Bono daar zelf middels een rechtszaak een einde aan maakte. Aardig weetje.
3. Of The Wand and The Moon - Absence 8,0
Ook al een mooi beklemmend nummer. Heel soms staan instrumentatie en zang me opeens even tegen, maar dat slaat vrijwel meteen weer om. Dat is echter wel de enige reden dat ze hier een puntje gaan missen.
4. Meshell Ndegeocello - Love Song #3 8,5
Van Me'Shell Ndégeocello (ik hou deze spelling maar even aan) heb ik de eerste drie reguliere albums, maar ben haar na de jaren 90 eigenlijk uit het oog verloren. Volkomen ten onrechte blijkt nu maar weer. Prima nummer, zoals altijd mooi gezongen en de spacey geluidjes geven in mijn ogen juist wat extra's.
2-7-5-4
Deadline 31-10 18.00 uur
0
geplaatst: 30 oktober 2012, 23:11 uur
12.
Kid Safari –Melancholy and I 6
O.Children - Ruins 5,5
Of The Wand and The Moon - ... 6,5
Meshell Ndegeocello - Love Song #3 9,5
- Kid Safari –Melancholy and I
Ik heb als nadeel dat ik Belg ben, en me dus z’n lugubere donkere ogen en dat vettige rastastaartje bengelend naast z’n gezicht voor de geest kan halen. Om de een of andere reden kan dit niet anders dan een 2MY nominatie zijn... Eigenlijk is zijn muzikale oeuvre me verder onbekend. Of het is dat ik me grijze nummers als deze gewoon niet kan herinneren... al is het daarvoor niet per se slecht, maar ja.
- O.Children - Ruins
Jezus, die zanger bevuilt m’n broek nog, zo’n schrikwekkend diep timbre. Je hebt toch zo’n toon waar je spontaan van in je broek doet, of is dat alleen in South Park? Een eng nummer ook gewoon, die potdichte gitaarmuur stelt me ook niet echt op m’n gemak.
- Of The Wand and The Moon - ...
Het is te merken dat Halloween eraan komt, ook dit jaagt me best de stuipen op het lijf, met z’n duistere tonen. Al worden stem en muziek hier veel subtieler uitgespeeld, waardoor ik toch geboeid luister. Heeft een beetje de geest van dEUS, of toch Barman, in zich.
- Meshell Ndegeocello - Love Song #3
Betoverend sensueel, maar daardoor hoeven de gitaren niet minder hard te scheuren. Het zal aan haar naam liggen, waarom Meshell Ndegeocello nooit echt is doorgestoten tot de groten van haar generatie. Ze heeft in haar carrière nochtans een breed spectrum binnen het soulgenre behandeld, compleet tot de laidback psychedelica van deze plaat toe. Die zwoele stem tegenover haar zweterige bassen, climaxen die mooi worden omzeild, Meshell laat je niet zomaar gaan! Of komen.
2-7-6-5
Deadline 31-10 18.00 uur
Kid Safari –Melancholy and I 6
O.Children - Ruins 5,5
Of The Wand and The Moon - ... 6,5
Meshell Ndegeocello - Love Song #3 9,5
- Kid Safari –Melancholy and I
Ik heb als nadeel dat ik Belg ben, en me dus z’n lugubere donkere ogen en dat vettige rastastaartje bengelend naast z’n gezicht voor de geest kan halen. Om de een of andere reden kan dit niet anders dan een 2MY nominatie zijn... Eigenlijk is zijn muzikale oeuvre me verder onbekend. Of het is dat ik me grijze nummers als deze gewoon niet kan herinneren... al is het daarvoor niet per se slecht, maar ja.
- O.Children - Ruins
Jezus, die zanger bevuilt m’n broek nog, zo’n schrikwekkend diep timbre. Je hebt toch zo’n toon waar je spontaan van in je broek doet, of is dat alleen in South Park? Een eng nummer ook gewoon, die potdichte gitaarmuur stelt me ook niet echt op m’n gemak.
- Of The Wand and The Moon - ...
Het is te merken dat Halloween eraan komt, ook dit jaagt me best de stuipen op het lijf, met z’n duistere tonen. Al worden stem en muziek hier veel subtieler uitgespeeld, waardoor ik toch geboeid luister. Heeft een beetje de geest van dEUS, of toch Barman, in zich.
- Meshell Ndegeocello - Love Song #3
Betoverend sensueel, maar daardoor hoeven de gitaren niet minder hard te scheuren. Het zal aan haar naam liggen, waarom Meshell Ndegeocello nooit echt is doorgestoten tot de groten van haar generatie. Ze heeft in haar carrière nochtans een breed spectrum binnen het soulgenre behandeld, compleet tot de laidback psychedelica van deze plaat toe. Die zwoele stem tegenover haar zweterige bassen, climaxen die mooi worden omzeild, Meshell laat je niet zomaar gaan! Of komen.
2-7-6-5
Deadline 31-10 18.00 uur
0
geplaatst: 30 oktober 2012, 23:33 uur
1. Kid Safari - Melancholy and I 7
2. O.Children – Ruins 7,5
3. Of the Wands and the Moon – Absence 7,5
Afdeling Cat Stevens, het is al tien keer gezegd, aangenaam liedje.
2. O.Children - Ruins
Mooi, neigt naar gothic-bombast, blijft net binnen de perken. Lekker geluid.
Meer de sfeer dan de muziek die me hier raakt, ben er niet zo kapot van als de rest hier, iets te simpel naar mijn smaak. Maar wel in de punten. Goede ronde dit al met al.
Fijne artieste, vroeger veel gedraaid, écht doorgebroken is ze toch niet raar genoeg. Zeer duidelijk Prince-sfeer hier, maar geen al te sterk liedje.
2-8-7-5
Deadline 31-10 18.00 uur
2. O.Children – Ruins 7,5
3. Of the Wands and the Moon – Absence 7,5
Afdeling Cat Stevens, het is al tien keer gezegd, aangenaam liedje.
2. O.Children - Ruins
Mooi, neigt naar gothic-bombast, blijft net binnen de perken. Lekker geluid.
Meer de sfeer dan de muziek die me hier raakt, ben er niet zo kapot van als de rest hier, iets te simpel naar mijn smaak. Maar wel in de punten. Goede ronde dit al met al.
Fijne artieste, vroeger veel gedraaid, écht doorgebroken is ze toch niet raar genoeg. Zeer duidelijk Prince-sfeer hier, maar geen al te sterk liedje.
2-8-7-5
Deadline 31-10 18.00 uur
0
geplaatst: 31 oktober 2012, 00:04 uur
12.
Kid Safari –Melancholy and I (6,7) melancholisch inderdaad
O.Children - Ruins (7,2) wel goed
Of The Wand and The Moon - Absence (7,8) klinkt muzikaal wel lekker
Meshell Ndegeocello - Love Song #3 (7,9) zwoele song
2-8-8-6
fijne ladder!
Deadline 31-10 18.00 uur
Kid Safari –Melancholy and I (6,7) melancholisch inderdaad
O.Children - Ruins (7,2) wel goed
Of The Wand and The Moon - Absence (7,8) klinkt muzikaal wel lekker
Meshell Ndegeocello - Love Song #3 (7,9) zwoele song
2-8-8-6
fijne ladder!

Deadline 31-10 18.00 uur
0
geplaatst: 31 oktober 2012, 00:12 uur
12.
Kid Safari - Melancholy and I (6,9)
O.Children - Ruins (7,2) Waar ben ik dit eerder dit jaar eerder tegengekomen? In het Maak Kennis met...topic?
Of The Wand and The Moon - Absence (7,1)
Meshell Ndegeocello - Love Song #3 (7,8) Niet toevallig gecomponeerd door Prince?
2-9-8-7
Ligt erg dicht bij elkaar.
Deadline 31-10 18.00 uur
Kid Safari - Melancholy and I (6,9)
O.Children - Ruins (7,2) Waar ben ik dit eerder dit jaar eerder tegengekomen? In het Maak Kennis met...topic?
Of The Wand and The Moon - Absence (7,1)
Meshell Ndegeocello - Love Song #3 (7,8) Niet toevallig gecomponeerd door Prince?
2-9-8-7
Ligt erg dicht bij elkaar.
Deadline 31-10 18.00 uur
0
geplaatst: 31 oktober 2012, 00:13 uur
12.
1. Kid Safari - Melancholy and I 6,5
Een man en een gitaar. Soms heb je niet meer nodig. Maar het weet me toch niet echt te raken.
2. O.Children – Ruins 6
Van nature heb ik vaak een wat allergische reactie op baritonstemmen in combinatie met vleermuizenmuziek, meestal kan ik er niet zoveel mee. En ook hier is dat het geval. Verder geen verkeerd nummer, maar ik vind de zang hier wel erg matig: vals op de momenten dat hij de hoogte ingaat en gemaakt en aanstellerig op de andere.
3. Of the Wands and the Moon – Absence 7
Nog een wave-plaatje, maar dit klinkt wat natuurlijker dan de vorige. De suspense weet men helaas niet de volle zesenhalve minuut aan te houden, maar men komt toch een heel eind.
4. Meshell Ndegeocello - Love Song #3 8
Een nogal warmbloedig nummer. Op het eerste gehoor intrigerend genoeg om nog eens op te zetten. En bij die tweede keer besef ik me dat dit wel een punt verdient. Zwoel nummer dat me wel bevalt, makkelijk de beste van dit viertal.
2-9-9-8
Deadline 31-10 18.00 uur
1. Kid Safari - Melancholy and I 6,5
Een man en een gitaar. Soms heb je niet meer nodig. Maar het weet me toch niet echt te raken.
2. O.Children – Ruins 6
Van nature heb ik vaak een wat allergische reactie op baritonstemmen in combinatie met vleermuizenmuziek, meestal kan ik er niet zoveel mee. En ook hier is dat het geval. Verder geen verkeerd nummer, maar ik vind de zang hier wel erg matig: vals op de momenten dat hij de hoogte ingaat en gemaakt en aanstellerig op de andere.
3. Of the Wands and the Moon – Absence 7
Nog een wave-plaatje, maar dit klinkt wat natuurlijker dan de vorige. De suspense weet men helaas niet de volle zesenhalve minuut aan te houden, maar men komt toch een heel eind.
4. Meshell Ndegeocello - Love Song #3 8
Een nogal warmbloedig nummer. Op het eerste gehoor intrigerend genoeg om nog eens op te zetten. En bij die tweede keer besef ik me dat dit wel een punt verdient. Zwoel nummer dat me wel bevalt, makkelijk de beste van dit viertal.
2-9-9-8
Deadline 31-10 18.00 uur
0
geplaatst: 31 oktober 2012, 12:34 uur
ik heb er alle vertrouwen in dat Kid Safari z'n achterstand nog zal inhalen 

0
geplaatst: 31 oktober 2012, 15:11 uur
1. Kid Safari - Melancholy and I (7)
2. O.Children – Ruins (7,5)
3. Of the Wands and the Moon – Absence (9)
4. Meshell Ndegeocello - Love Song #3 (6,7)
2-10-10-8
2. O.Children – Ruins (7,5)
3. Of the Wands and the Moon – Absence (9)
4. Meshell Ndegeocello - Love Song #3 (6,7)
2-10-10-8
0
geplaatst: 31 oktober 2012, 17:56 uur
12.
Kid Safari –Melancholy and I (8,3)
Het klinkt op het eerste gehoor clichématig en toch lijkt me het refrein te lastig om tot een kampvuurclassic uit te groeien. Mooi nummer!
O.Children - Ruins (7,8)
Sterk intro en mooie zware stem. Na het eerste couplet gaat het nummer slepen en komen zang en modulaties geforceerd op me over. Het is me een beetje te veel sound en te weinig een liedje.
Of The Wand and The Moon - Absence (6,0)
Nog zo’n zwaarmoedig plaatje en ook hier is het begin het sterkste onderdeel, maar na 2 minuten heb ik het wel gehoord. Daarna is het een lange zit.
Meshell Ndegeocello - Love Song #3 (6,0)
Het gitaartje kan ermee door.
3-11-10-8
Deadline 31-10 18.00 uur
Kid Safari –Melancholy and I (8,3)
Het klinkt op het eerste gehoor clichématig en toch lijkt me het refrein te lastig om tot een kampvuurclassic uit te groeien. Mooi nummer!
O.Children - Ruins (7,8)
Sterk intro en mooie zware stem. Na het eerste couplet gaat het nummer slepen en komen zang en modulaties geforceerd op me over. Het is me een beetje te veel sound en te weinig een liedje.
Of The Wand and The Moon - Absence (6,0)
Nog zo’n zwaarmoedig plaatje en ook hier is het begin het sterkste onderdeel, maar na 2 minuten heb ik het wel gehoord. Daarna is het een lange zit.
Meshell Ndegeocello - Love Song #3 (6,0)
Het gitaartje kan ermee door.
3-11-10-8
Deadline 31-10 18.00 uur
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 31 oktober 2012, 18:02 uur
Uitslag: Hoge gemiddeldes.
1. O.Children – Ruins 11 pt 7,36 gemiddeld
2. Of the Wands and the Moon – Absence 10 pt 7,45 gemiddeld
3. Meshell Ndegeocello - Love Song #3 8 pt 7,31 gemiddeld
4. Kid Safari - Melancholy and I 3 pt 6,98 gemiddeld
16 deelnemers
1. O.Children – Ruins 11 pt 7,36 gemiddeld
2. Of the Wands and the Moon – Absence 10 pt 7,45 gemiddeld
3. Meshell Ndegeocello - Love Song #3 8 pt 7,31 gemiddeld
4. Kid Safari - Melancholy and I 3 pt 6,98 gemiddeld
16 deelnemers
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 31 oktober 2012, 18:03 uur
13.
Sharon van Etten - Serpents
Bobby Charles - Small Town Talk
Thelonious Monk - 'Round About Midnight
The Prids - All That You Want
0-0-0-0
Deadline: 01-11 18.00
Sharon van Etten - Serpents
Bobby Charles - Small Town Talk
Thelonious Monk - 'Round About Midnight
The Prids - All That You Want
0-0-0-0
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 31 oktober 2012, 19:09 uur
13.
Sharon van Etten - Serpents 7,8
Goed nummer, spannend, mooie stem niks mis mee dus.
Bobby Charles - Small Town Talk 6,5
Rustig voortkrabbelend nummer, maar wordt (voor mij) nergens echt interessant.
Thelonious Monk - 'Round About Midnight 4
Zoals ik al vaker aangegeven heb, jazz ligt me absoluut niet, doet pijn aan mijn oren. Was ook blij dat het was afgelopen.
The Prids - All That You Want 8
Ja en daarna krijg je een orenstreling van The Prids. Geweldig nummer dit het ademt alles wat ik mooi vind. Alleen de zang is minder, was die anders geweest dan had dit 9+ gescoord.
1-0-0-1
Sharon van Etten - Serpents 7,8
Goed nummer, spannend, mooie stem niks mis mee dus.
Bobby Charles - Small Town Talk 6,5
Rustig voortkrabbelend nummer, maar wordt (voor mij) nergens echt interessant.
Thelonious Monk - 'Round About Midnight 4
Zoals ik al vaker aangegeven heb, jazz ligt me absoluut niet, doet pijn aan mijn oren. Was ook blij dat het was afgelopen.
The Prids - All That You Want 8
Ja en daarna krijg je een orenstreling van The Prids. Geweldig nummer dit het ademt alles wat ik mooi vind. Alleen de zang is minder, was die anders geweest dan had dit 9+ gescoord.
1-0-0-1
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.