Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152
zoeken in:
0
geplaatst: 28 november 2012, 22:50 uur
41.
Anggun - Year of the Snake
standaard 5,8
The Bamboos - You Ain't No Good
leuk! 7,8
Choir of young Believers - Hollow Talk
Mooi 8,0
Beauregarde - Testify
Aardig 6,2
4-5-6-1
Deadline: 29-11 18.00
Anggun - Year of the Snake
standaard 5,8
The Bamboos - You Ain't No Good
leuk! 7,8
Choir of young Believers - Hollow Talk
Mooi 8,0
Beauregarde - Testify
Aardig 6,2
4-5-6-1
0
geplaatst: 28 november 2012, 23:45 uur
41. Uit deze poule moeten er maar gewoon 3 door
* Anggun - Year of the Snake 8.0
Mooi nummer, goede zangeres, muzikaal ook sterk.
* The Bamboos - You Ain't No Good 8.5
Klinkt lekker, heerlijk ritmisch nummer. Ik moest ook aan de Fine Young Cannibals denken; gaat dit nog groeien?
* Choir of young Believers - Hollow Talk 8.3
Ook een mooi nummer. De aanloop duurt even maar is mooi, het tweede deel is prachtig
* Beauregarde - Testify 6.0
Oud en gedateerd. Het is niet slecht, ik luister er ook niet graag naar. Die ouwe koeien mogen van mij in de sloot blijven
4-6-7-1
* Anggun - Year of the Snake 8.0
Mooi nummer, goede zangeres, muzikaal ook sterk.
* The Bamboos - You Ain't No Good 8.5
Klinkt lekker, heerlijk ritmisch nummer. Ik moest ook aan de Fine Young Cannibals denken; gaat dit nog groeien?
* Choir of young Believers - Hollow Talk 8.3
Ook een mooi nummer. De aanloop duurt even maar is mooi, het tweede deel is prachtig
* Beauregarde - Testify 6.0
Oud en gedateerd. Het is niet slecht, ik luister er ook niet graag naar. Die ouwe koeien mogen van mij in de sloot blijven
4-6-7-1
0
geplaatst: 29 november 2012, 07:34 uur
41. r
Anggun - Year of the Snake. Begint sterk ,maar allengs wordt het wat obligaat vooral het refrein is te poppy voor mij(6,2)
The Bamboos - You Ain't No Good. Swingt lekker ,leuk nummer(7,2)
Choir of young Believers - Hollow Talk .Vreemde stem heeft deze zanger doet mij wel wat aan Christoffer Cross denken Aardig nummer trouwens(7)
Beauregarde - Testify. Prachtig doet mij aan de jonge Stones denken(8,5)
4-7-7-2
Anggun - Year of the Snake. Begint sterk ,maar allengs wordt het wat obligaat vooral het refrein is te poppy voor mij(6,2)
The Bamboos - You Ain't No Good. Swingt lekker ,leuk nummer(7,2)
Choir of young Believers - Hollow Talk .Vreemde stem heeft deze zanger doet mij wel wat aan Christoffer Cross denken Aardig nummer trouwens(7)
Beauregarde - Testify. Prachtig doet mij aan de jonge Stones denken(8,5)
4-7-7-2
0
geplaatst: 29 november 2012, 09:32 uur
41. r
Anggun - Year of the Snake.
Lijkt eerst nog wat, maar wordt het niet: 6-
The Bamboos - You Ain't No Good.
Geinig : 7,5
Choir of young Believers - Hollow Talk .
Als groot Bron/Broen oftewel The Bridge fan had ik al meteen opgezocht op 't net wie de zanger/band was. Ik kan het niet horen zonder de duistere beelden van de serie voor me te zien, of te denken aan die maffe aan Asperger lijdende Saga Norén, die geweldige rol van Sofia Helin. Een geluk dan dat de muziek ook nog behoorlijk is, weet niet of ik een heel album zou trekken...: 8
Beauregarde - Testify.
Geinig om te lezen hoe verschillend de reacties zijn, en hoe gevarieerd de associaties.
Dit is muzikaal gezien natuurlijk niet geweldig. Het zijn meer demo opnames dan geweldig gearrangeerd en gelikt geproduceerd werk. En Misschien is dat maar goed ook, want nu komt de rouwheid van een Pro-Worstelaar tenminste over.
Waarom die Beauregarde een 17 jarig, mager, bijna witharig knulletje uitkoos voor sologitarist?
Waarschijnlijk omdat hij de enige in de buurt was die een beetje kon spelen als Hendrix, want daar zocht hij naar.
In ieder geval ben ik hem daarvoor eeuwig dankbaar, wie weet wat Greg Sage anders was gaan doen.
En het nummer; het heeft het goede gevoel; ondanks dat het rammelt aan alle kanten, en dat gevoel is best lekker: 8,5
4-7-8-3
Anggun - Year of the Snake.
Lijkt eerst nog wat, maar wordt het niet: 6-
The Bamboos - You Ain't No Good.
Geinig : 7,5
Als groot Bron/Broen oftewel The Bridge fan had ik al meteen opgezocht op 't net wie de zanger/band was. Ik kan het niet horen zonder de duistere beelden van de serie voor me te zien, of te denken aan die maffe aan Asperger lijdende Saga Norén, die geweldige rol van Sofia Helin. Een geluk dan dat de muziek ook nog behoorlijk is, weet niet of ik een heel album zou trekken...: 8
Beauregarde - Testify.
Geinig om te lezen hoe verschillend de reacties zijn, en hoe gevarieerd de associaties.
Dit is muzikaal gezien natuurlijk niet geweldig. Het zijn meer demo opnames dan geweldig gearrangeerd en gelikt geproduceerd werk. En Misschien is dat maar goed ook, want nu komt de rouwheid van een Pro-Worstelaar tenminste over.
Waarom die Beauregarde een 17 jarig, mager, bijna witharig knulletje uitkoos voor sologitarist?
Waarschijnlijk omdat hij de enige in de buurt was die een beetje kon spelen als Hendrix, want daar zocht hij naar.
In ieder geval ben ik hem daarvoor eeuwig dankbaar, wie weet wat Greg Sage anders was gaan doen.
En het nummer; het heeft het goede gevoel; ondanks dat het rammelt aan alle kanten, en dat gevoel is best lekker: 8,5
4-7-8-3
0
geplaatst: 29 november 2012, 12:58 uur
41.
Anggun - Year of the Snake. 8,0
De algemene tendens is, dat men dit te mainstream vindt, heb ik het idee. In zeker opzicht is dat toch zo, maar er zit wel degelijk een bepaalde alternatieve touch in. En aangezien mijn uitvalsbasis toch een beetje op die rand balanceert, spreekt dit me wel aan. Vermoed ik. Anggun ken ik wel al uit de anderstalige ladder (Indonesisch) en het album dat ik van haar heb (Frans), maar dit Engelstalige nummer vind ik daar toch duidelijk bovenuit stijgen.
The Bamboos - You Ain't No Good. 8,5
Australische poppy funkers (weer op die grens) die ik vreemd genoeg ontdekte toen ik op zoek was naar wat deep funk artiesten. Nu hebben ze wel iets rauwere nummers, maar deep funk? Enfin, dit spreekt me dus ook zeer aan, ook om wat deric aangeeft: orgeltje, baslijntje, handjeklap.
Choir of young Believers - Hollow Talk . 8,5
Kennelijk is er weer een populaire tv-serie die ik nog niet volg. Maar ja, ik heb nog alles van Lost, Prison Break en Six Feet Under om naar te kijken en bij The Sopranos ook nog een seizoen of vier. Waar haalt iedereen toch de tijd vandaan om dat allemaal te zien en ook hier erg actief te zijn?
O ja, de muziek. Die is mooi en sfeervol, rustig opgebouwd en dan een niet te overdreven ontlading. Of ik aan de serie toekom weet ik niet, maar de artiest gaat op mijn lijstje.
Beauregarde - Testify. 7,5
De rauwe rockertjes van oldfart zijn het in mijn oren altijd net niet (zitten niet genoeg op het bewuste randje richting mainstream zullen we maar denken), maar vreemd genoeg is dit demo-achtige nummer iets wat ik wel weer kan waarderen. Of dat is vanwege de worstelachtergrond? Heb het idee dat Hulk Hogan hier een dikke onvoldoende mee zou scoren, dus ik waag het te betwijfelen. Jammer hiervoor dat de drie concurrenten een comfort-zonevoorsprongetje hebben.
4-8-9-3
Anggun - Year of the Snake. 8,0
De algemene tendens is, dat men dit te mainstream vindt, heb ik het idee. In zeker opzicht is dat toch zo, maar er zit wel degelijk een bepaalde alternatieve touch in. En aangezien mijn uitvalsbasis toch een beetje op die rand balanceert, spreekt dit me wel aan. Vermoed ik. Anggun ken ik wel al uit de anderstalige ladder (Indonesisch) en het album dat ik van haar heb (Frans), maar dit Engelstalige nummer vind ik daar toch duidelijk bovenuit stijgen.
The Bamboos - You Ain't No Good. 8,5
Australische poppy funkers (weer op die grens) die ik vreemd genoeg ontdekte toen ik op zoek was naar wat deep funk artiesten. Nu hebben ze wel iets rauwere nummers, maar deep funk? Enfin, dit spreekt me dus ook zeer aan, ook om wat deric aangeeft: orgeltje, baslijntje, handjeklap.
Choir of young Believers - Hollow Talk . 8,5
Kennelijk is er weer een populaire tv-serie die ik nog niet volg. Maar ja, ik heb nog alles van Lost, Prison Break en Six Feet Under om naar te kijken en bij The Sopranos ook nog een seizoen of vier. Waar haalt iedereen toch de tijd vandaan om dat allemaal te zien en ook hier erg actief te zijn?
O ja, de muziek. Die is mooi en sfeervol, rustig opgebouwd en dan een niet te overdreven ontlading. Of ik aan de serie toekom weet ik niet, maar de artiest gaat op mijn lijstje.
Beauregarde - Testify. 7,5
De rauwe rockertjes van oldfart zijn het in mijn oren altijd net niet (zitten niet genoeg op het bewuste randje richting mainstream zullen we maar denken), maar vreemd genoeg is dit demo-achtige nummer iets wat ik wel weer kan waarderen. Of dat is vanwege de worstelachtergrond? Heb het idee dat Hulk Hogan hier een dikke onvoldoende mee zou scoren, dus ik waag het te betwijfelen. Jammer hiervoor dat de drie concurrenten een comfort-zonevoorsprongetje hebben.
4-8-9-3
0
geplaatst: 29 november 2012, 14:05 uur
41.
Anggun - Year of the Snake. 8,5
Dit was een van de ontdekkingen die ik deed toen ik aan het begin van dit spel wat nominaties ging doorluisteren. Dit schreef ik al vrij snel bij het desbetreffende album: "Er is een categorie popliedjes met een lichte rockvibe en een bepaalde melancholische ondertoon waar het me aan doet denken. Savage Garden's I Want You en Andreas Johnson's Glorious zitten voor mij ook in die hoek, bv. Zal wellicht eens meer luisteren binnenkort, Year of the Snake staat in ieder geval op mijn playlist met recente favoriete nummers nu."
Ik heb het sindsdien nog vaak gedraaid en vind het nog steeds erg mooi.
The Bamboos - You Ain't No Good. 8
Klinkt heel leuk en aanstekelijk. Fijne groove.
Choir of young Believers - Hollow Talk 5
Begint aardig, maar als het Grote Gebaar om de hoek komt kijken hoeft het van mij niet meer. Echt zo goedkoop. Verzin eens iets nieuws zeg...
Beauregarde - Testify 8
Lekker rauwe (60s?) muziek, dit mag ik wel. En het krijgt ook een punt, omdat ik vermoed dat dit langer meegaat dan The Bamboos.
5-8-9-4
Anggun - Year of the Snake. 8,5
Dit was een van de ontdekkingen die ik deed toen ik aan het begin van dit spel wat nominaties ging doorluisteren. Dit schreef ik al vrij snel bij het desbetreffende album: "Er is een categorie popliedjes met een lichte rockvibe en een bepaalde melancholische ondertoon waar het me aan doet denken. Savage Garden's I Want You en Andreas Johnson's Glorious zitten voor mij ook in die hoek, bv. Zal wellicht eens meer luisteren binnenkort, Year of the Snake staat in ieder geval op mijn playlist met recente favoriete nummers nu."
Ik heb het sindsdien nog vaak gedraaid en vind het nog steeds erg mooi.
The Bamboos - You Ain't No Good. 8
Klinkt heel leuk en aanstekelijk. Fijne groove.
Choir of young Believers - Hollow Talk 5
Begint aardig, maar als het Grote Gebaar om de hoek komt kijken hoeft het van mij niet meer. Echt zo goedkoop. Verzin eens iets nieuws zeg...
Beauregarde - Testify 8
Lekker rauwe (60s?) muziek, dit mag ik wel. En het krijgt ook een punt, omdat ik vermoed dat dit langer meegaat dan The Bamboos.
5-8-9-4
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 29 november 2012, 16:30 uur
Oldfart schreef:
Als groot Bron/Broen oftewel The Bridge fan had ik al meteen opgezocht op 't net wie de zanger/band was. Ik kan het niet horen zonder de duistere beelden van de serie voor me te zien, of te denken aan die maffe aan Asperger lijdende Saga Norén, die geweldige rol van Sofia Helin. Een geluk dan dat de muziek ook nog behoorlijk is, weet niet of ik een heel album zou trekken...:
Als groot Bron/Broen oftewel The Bridge fan had ik al meteen opgezocht op 't net wie de zanger/band was. Ik kan het niet horen zonder de duistere beelden van de serie voor me te zien, of te denken aan die maffe aan Asperger lijdende Saga Norén, die geweldige rol van Sofia Helin. Een geluk dan dat de muziek ook nog behoorlijk is, weet niet of ik een heel album zou trekken...:
Wist niet dat jij dit ook zo geweldig vind Jan, ik volg op tv eigenlijk niks, deze serie was een uitzondering, maar heb daarvoor dus de DVD gekocht, hoef ik niet te wachten, en idd die Saga speelt echt geweldig.
volgende waar ik me aan waag is Irene Huss, uit dezelfde serie reeksen
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 29 november 2012, 18:04 uur
uitslag: Hoge gemiddeldes
1 Choir of young Believers - Hollow Talk 9 pt gem: 7,53
2 The Bamboos - You Ain't No Good 8 pt gem: 7,58
3 Anggun - Year of the Snake 5 pt gem 7,45 !!!!
4 Beauregarde - Testify 4 pt gem: 6,86
13 deelnemers
1 Choir of young Believers - Hollow Talk 9 pt gem: 7,53
2 The Bamboos - You Ain't No Good 8 pt gem: 7,58
3 Anggun - Year of the Snake 5 pt gem 7,45 !!!!
4 Beauregarde - Testify 4 pt gem: 6,86
13 deelnemers
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 29 november 2012, 18:06 uur
42. De laatste van ronde 1
Michael Mantler - The Doubtful Guest]
Binder & Krieglstein - Alles Verloren
Dog Faced Hermans - Hear The Dogs
Taana Gardner - Work That Body
0-0-0-0
Deadline 30 -11 18.00
Ik ben het weekend weg we starten weer op maandag, ik moet dan ff de beste nummers 3 uitrekenen, er komt dus geen tussenronde.
Maandag gaan de beste 100 nummers verder
Michael Mantler - The Doubtful Guest]
0-0-0-0
Deadline 30 -11 18.00
Ik ben het weekend weg we starten weer op maandag, ik moet dan ff de beste nummers 3 uitrekenen, er komt dus geen tussenronde.
Maandag gaan de beste 100 nummers verder
0
geplaatst: 29 november 2012, 18:33 uur
42.
Michael Mantler - The Doubtful Guest: Beetje chaotisch geheel. (6)
Binder & Krieglstein - Alles Verloren : Leuk die rapper die een didgeridoo heeft ingeslikt. (6)
Dog Faced Hermans - Hear The Dogs : Heerlijk die energie; zang doet mij aan Anne Clark denken. (8,5)
Taana Gardner - Work That Body: Swingt wel. (6,1)
0-0-1-1
Deadline 30 -11 18.00
Michael Mantler - The Doubtful Guest: Beetje chaotisch geheel. (6)
Binder & Krieglstein - Alles Verloren : Leuk die rapper die een didgeridoo heeft ingeslikt. (6)
Dog Faced Hermans - Hear The Dogs : Heerlijk die energie; zang doet mij aan Anne Clark denken. (8,5)
Taana Gardner - Work That Body: Swingt wel. (6,1)
0-0-1-1
Deadline 30 -11 18.00
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 29 november 2012, 19:01 uur
42.
Michael Mantler - The Doubtful Guest 6
Nee dit is het niet voor mij, geen mooie stem, en een allegaartje van allerlei stijlen
Binder & Krieglstein - Alles Verloren 7,1
Leuk dit, ik houd zeer zeker vasn duitse muziek, maar rap dit is toch geen rap, eerder een rasp keel
Dog Faced Hermans - Hear The Dogs 8
Soort Breeders met Babes in Toyland wel gaaf dit.
Taana Gardner - Work That Body 6,7
Some old disco in the Town, dit past zeerzeker in het tijdsbeeld van de 70's
0-1-2-1
Deadline 30 -11 18.00
Michael Mantler - The Doubtful Guest 6
Nee dit is het niet voor mij, geen mooie stem, en een allegaartje van allerlei stijlen
Binder & Krieglstein - Alles Verloren 7,1
Leuk dit, ik houd zeer zeker vasn duitse muziek, maar rap dit is toch geen rap, eerder een rasp keel
Dog Faced Hermans - Hear The Dogs 8
Soort Breeders met Babes in Toyland wel gaaf dit.
Taana Gardner - Work That Body 6,7
Some old disco in the Town, dit past zeerzeker in het tijdsbeeld van de 70's
0-1-2-1
Deadline 30 -11 18.00
0
geplaatst: 29 november 2012, 20:15 uur
42.
Michael Mantler - The Doubtful Guest 5
Binder & Krieglstein - Alles Verloren 7
Dog Faced Hermans - Hear The Dogs 7
Taana Gardner - Work That Body 9
- Michael Mantler - The Doubtful Guest
Nogal een rommelig geheel met een willekeur aan instrumentale passages. Op zich geen onaardige sound, maar het gaat helemaal nergens heen. Tenzij zenuwachtig heen en weer geschuifel hun bestemming was, daar hebben ze me wel gekregen.
- Binder & Krieglstein - Alles Verloren
Ik had een Hollands duo genre Veldhuis & Kemper verwacht, maar gelukkig is het Duitse reggae. Ja, dat is beter! Apart, maar toch best leuk gedaan. Allesbehalve stereotiep alleszins, maar gelukkig ook niet té lollig uitgespeeld zodat het een gimmick wordt.
- Dog Faced Hermans - Hear The Dogs
Eigenaardige gruwelnummer, maar ook een eigenzinnig pruttelnummer. Ergens in die soep klinkt het best interessant, ja, genietbaar zelfs! Je krijgt wel de neiging iemand te gaan neersteken, niet in het minst de expressieve zangeres, maar het borrelt wel lekker van donkere energie!
- Taana Gardner - Work That Body
Bijzonder rijke disco, expliciet doch stijlvol uiteengezet door deze zangeres. De prachtig ruwe percussie en plukkende bassen over die loeiende strijkerarrangementen laten je zelfs in de huiskamer het druipende danszweet proeven. Ik durf wel te beweren dat disco zelden beter gedaan is. Het lijkt ook veel verder te gaan dan dat...
0-2-2-2
Deadline 30 -11 18.00
Michael Mantler - The Doubtful Guest 5
Binder & Krieglstein - Alles Verloren 7
Dog Faced Hermans - Hear The Dogs 7
Taana Gardner - Work That Body 9
- Michael Mantler - The Doubtful Guest
Nogal een rommelig geheel met een willekeur aan instrumentale passages. Op zich geen onaardige sound, maar het gaat helemaal nergens heen. Tenzij zenuwachtig heen en weer geschuifel hun bestemming was, daar hebben ze me wel gekregen.
- Binder & Krieglstein - Alles Verloren
Ik had een Hollands duo genre Veldhuis & Kemper verwacht, maar gelukkig is het Duitse reggae. Ja, dat is beter! Apart, maar toch best leuk gedaan. Allesbehalve stereotiep alleszins, maar gelukkig ook niet té lollig uitgespeeld zodat het een gimmick wordt.
- Dog Faced Hermans - Hear The Dogs
Eigenaardige gruwelnummer, maar ook een eigenzinnig pruttelnummer. Ergens in die soep klinkt het best interessant, ja, genietbaar zelfs! Je krijgt wel de neiging iemand te gaan neersteken, niet in het minst de expressieve zangeres, maar het borrelt wel lekker van donkere energie!
- Taana Gardner - Work That Body
Bijzonder rijke disco, expliciet doch stijlvol uiteengezet door deze zangeres. De prachtig ruwe percussie en plukkende bassen over die loeiende strijkerarrangementen laten je zelfs in de huiskamer het druipende danszweet proeven. Ik durf wel te beweren dat disco zelden beter gedaan is. Het lijkt ook veel verder te gaan dan dat...
0-2-2-2
Deadline 30 -11 18.00
0
geplaatst: 29 november 2012, 20:31 uur
Nieuwe link voor Taana Gardner - Work That Body
Ik denk dat dit de goede link is ...? (of is er nog een kortere versie
)
Of is dit 'm : Taana Gardner - Work That Body
)Of is dit 'm : Taana Gardner - Work That Body
0
geplaatst: 29 november 2012, 20:36 uur
Een hele fijne ronde.
42.
Michael Mantler - The Doubtful Guest (8,0)
Intrigerend werkje. Smaakt naar meer.
Binder & Krieglstein - Alles Verloren (8,5)
Origineel, grappig en ook nog een sterke moraal.
Dog Faced Hermans - Hear The Dogs (8,0)
Soort female fronted Talking Heads. Tof.
Taana Gardner - Work That Body (7,5)
Swingt goed.
1-3-2-2
42.
Michael Mantler - The Doubtful Guest (8,0)
Intrigerend werkje. Smaakt naar meer.
Binder & Krieglstein - Alles Verloren (8,5)
Origineel, grappig en ook nog een sterke moraal.
Soort female fronted Talking Heads. Tof.
Taana Gardner - Work That Body (7,5)
Swingt goed.
1-3-2-2
0
geplaatst: 29 november 2012, 20:43 uur
42.
1. Michael Mantler - The Doubtful Guest 5
2. Binder & Krieglstein - Alles Verloren 7
3. Dog Faced Hermans - Hear The Dogs 6,5
4. Taana Gardner - Work That Body 6
1. Michael Mantler - The Doubtful Guest // Jazz - met wat voor instrumenten dan ook - zal het nooit echt doen bij mij... zeker niet als het zo van die freestyle-achtige "we starten met iets, dan doen we willekeurig verder en uiteindelijk spelen we allemaal door elkaar" is...
2. Binder & Krieglstein - Alles Verloren // Ha! Grappig. Krijg wel plaatsvervangende keelpijn.
3. Dog Faced Hermans - Hear The Dogs // De instrumentatie vind ik wel fak, de stem is te tegendraads om het te doen werken voor mij. Punk is het ook niet helemaal voor mij, heb ik al gemerkt.
4. Taana Gardner - Work That Body // blijkt 'de gebruiker die het had geuploaded' zijn account net verwijderd te hebben. Ik heb dan maar naar deze geluisterd, laat maar weten als het niet de goeie versie is. Ik had stiekem gehoopt op een 'Call on Me'-achtige clip...
1-4-3-2
Deadline 30 -11 18.00
2. Binder & Krieglstein - Alles Verloren 7
3. Dog Faced Hermans - Hear The Dogs 6,5
4. Taana Gardner - Work That Body 6
1. Michael Mantler - The Doubtful Guest // Jazz - met wat voor instrumenten dan ook - zal het nooit echt doen bij mij... zeker niet als het zo van die freestyle-achtige "we starten met iets, dan doen we willekeurig verder en uiteindelijk spelen we allemaal door elkaar" is...
2. Binder & Krieglstein - Alles Verloren // Ha! Grappig. Krijg wel plaatsvervangende keelpijn.
3. Dog Faced Hermans - Hear The Dogs // De instrumentatie vind ik wel fak, de stem is te tegendraads om het te doen werken voor mij. Punk is het ook niet helemaal voor mij, heb ik al gemerkt.
4. Taana Gardner - Work That Body // blijkt 'de gebruiker die het had geuploaded' zijn account net verwijderd te hebben. Ik heb dan maar naar deze geluisterd, laat maar weten als het niet de goeie versie is. Ik had stiekem gehoopt op een 'Call on Me'-achtige clip...
1-4-3-2
Deadline 30 -11 18.00
0
geplaatst: 29 november 2012, 21:07 uur
42.
Michael Mantler - The Doubtful Guest 6,0
Binder & Krieglstein - Alles Verloren 6,0
Dog Faced Hermans - Hear The Dogs 6,5
Taana Gardner - Work That Body 7,3
1-4-4-3
Deadline 30 -11 18.00
Michael Mantler - The Doubtful Guest 6,0
Binder & Krieglstein - Alles Verloren 6,0
Dog Faced Hermans - Hear The Dogs 6,5
Taana Gardner - Work That Body 7,3
1-4-4-3
Deadline 30 -11 18.00
0
geplaatst: 29 november 2012, 21:57 uur
Salvadore schreef:
)
Of is dit 'm : Taana Gardner - Work That Body
)Of is dit 'm : Taana Gardner - Work That Body
Dit is hem:
YouTube - "Work That Body" Taana Gardner © 2012 West End Records
0
geplaatst: 29 november 2012, 22:35 uur
42.
Michael Mantler - The Doubtful Guest (5,7)
Ik denk dat een studioversie beter uit de verf komt
Binder & Krieglstein - Alles Verloren (8,2)
Verrassend sterk
Dog Faced Hermans - Hear The Dogs (5,3)
Tja...kan hier niet veel mee
Taana Gardner - Work That Body (6,3)
Nogal vlakke disco, maar disco is altijd beter dan die andere twee mindere tracks hier
1-5-4-4
Deadline 30 -11 18.00
Michael Mantler - The Doubtful Guest (5,7)
Ik denk dat een studioversie beter uit de verf komt
Binder & Krieglstein - Alles Verloren (8,2)
Verrassend sterk
Dog Faced Hermans - Hear The Dogs (5,3)
Tja...kan hier niet veel mee
Taana Gardner - Work That Body (6,3)
Nogal vlakke disco, maar disco is altijd beter dan die andere twee mindere tracks hier
1-5-4-4
Deadline 30 -11 18.00
0
geplaatst: 29 november 2012, 22:49 uur
42.
Michael Mantler - The Doubtful Guest
Wie zingt hier nu? Jack Bruce of Robert Wyatt? 't Klinkt meer als Bruce...
Los daarvan zeer fraai uitgevoerd stuk muziek, met vele lagen. Wist niet dat Nick Mason dit genre drumwerk aankon: 9,0
Reggae dub aus Austria; Haben Österreicher Sinn für Humor? Offenbar genug für ein paar Minuten: 7,0
The Captain en the Ex en punk en gaaf en Schotten en leuk en zo voorts: 8,5
Discooooohh: 7,2
2-5-5-4
Deadline 30 -11 18.00
Michael Mantler - The Doubtful Guest
Wie zingt hier nu? Jack Bruce of Robert Wyatt? 't Klinkt meer als Bruce...
Los daarvan zeer fraai uitgevoerd stuk muziek, met vele lagen. Wist niet dat Nick Mason dit genre drumwerk aankon: 9,0
Reggae dub aus Austria; Haben Österreicher Sinn für Humor? Offenbar genug für ein paar Minuten: 7,0
The Captain en the Ex en punk en gaaf en Schotten en leuk en zo voorts: 8,5
Discooooohh: 7,2
2-5-5-4
Deadline 30 -11 18.00
0
geplaatst: 29 november 2012, 22:57 uur
Frank schreef: Wist niet dat jij dit ( the Bridge) ook zo geweldig vind Jan
....
;super acteerwerk , geloofwaardige personages, steeds verrassend, spannend tot het eind, en af en toe zeer hilarisch, zoals wanneer Saga ten overstaan van het hele team tegen Martin zegt dat ze geen seks met zijn zoon heeft gehad. Hoe sociaal onhandig kun je zijn 
0
geplaatst: 29 november 2012, 23:02 uur
42.
Michael Mantler - The Doubtful Guest 7,0
Apart ritme, op het eerste gehoor rommelig. Op het tweede gehoor heeft het ergens wel wat.
Binder & Krieglstein - Alles Verloren 7,3
Weer een tegendraads nummer. Alsof Laibach zich aan dancehall waagt. Leuk, in ieder geval voor een keer.
Dog Faced Hermans - Hear The Dogs 8,5
Vet!
Taana Gardner - Work That Body 8,2
Disco blijft toch een fijne guilty pleasure. Dit klinkt nog steeds heel fris.
2-5-6-5
Deadline 30 -11 18.00
Michael Mantler - The Doubtful Guest 7,0
Apart ritme, op het eerste gehoor rommelig. Op het tweede gehoor heeft het ergens wel wat.
Binder & Krieglstein - Alles Verloren 7,3
Weer een tegendraads nummer. Alsof Laibach zich aan dancehall waagt. Leuk, in ieder geval voor een keer.
Dog Faced Hermans - Hear The Dogs 8,5
Vet!
Taana Gardner - Work That Body 8,2
Disco blijft toch een fijne guilty pleasure. Dit klinkt nog steeds heel fris.
2-5-6-5
Deadline 30 -11 18.00
0
geplaatst: 30 november 2012, 07:42 uur
42.
Michael Mantler - The Doubtful Guest Zang vind ik wat minder,muzikaal echter dik in orde(7)
Binder & Krieglstein - Alles Verloren Ai schrok toen ik iets las over raps gelukkig blijkt dit ongegrond(7,1)
Dog Faced Hermans - Hear The Dogs .Beetje een vreemde mengelmoes van stijlen en bovendien extravagant(7,3)
Taana Gardner - Work That Body Redelijke disco(6,7)
2-6-7-5
Deadline 30 -11 18.00
Michael Mantler - The Doubtful Guest Zang vind ik wat minder,muzikaal echter dik in orde(7)
Binder & Krieglstein - Alles Verloren Ai schrok toen ik iets las over raps gelukkig blijkt dit ongegrond(7,1)
Dog Faced Hermans - Hear The Dogs .Beetje een vreemde mengelmoes van stijlen en bovendien extravagant(7,3)
Taana Gardner - Work That Body Redelijke disco(6,7)
2-6-7-5
Deadline 30 -11 18.00
0
geplaatst: 30 november 2012, 10:37 uur
42.
1. Michael Mantler - The Doubtful Guest 7
2. Binder & Krieglstein - Alles Verloren 6
3. Dog Faced Hermans - Hear The Dogs 8
4. Taana Gardner - Work That Body 8
1. Michael Mantler - The Doubtful Guest
Ik zag al Robert Wyatt en Carla Bley in de line-up voorbijkomen, dus ik was een goed voorbereid man. Een tegendraads Genesis-nummer, zou je kunnen zeggen. Dat praatzingen is niet zo aan mij besteed. Toch wel lekker lustervoer, maar in dit veld komt Mantler er niet aan te pas.
2. Binder & Krieglstein - Alles Verloren
Leuk, grappig, aanstekelijk zelfs, maar het heeft muzikaal toch niet veel te bieden.
3. Dog Faced Hermans - Hear The Dogs
Zo zeg, is dat hele album zo goed? Wat een geweldig nummer.
4. Taana Gardner - Work That Body
Mooi kale discosoul, lekker gespeeld. Wat een knallende afsluiters van deze eerste ronde van de Alternatieve
2-6-8-6
Deadline 30 -11 18.00
1. Michael Mantler - The Doubtful Guest 7
2. Binder & Krieglstein - Alles Verloren 6
3. Dog Faced Hermans - Hear The Dogs 8
4. Taana Gardner - Work That Body 8
1. Michael Mantler - The Doubtful Guest
Ik zag al Robert Wyatt en Carla Bley in de line-up voorbijkomen, dus ik was een goed voorbereid man. Een tegendraads Genesis-nummer, zou je kunnen zeggen. Dat praatzingen is niet zo aan mij besteed. Toch wel lekker lustervoer, maar in dit veld komt Mantler er niet aan te pas.
2. Binder & Krieglstein - Alles Verloren
Leuk, grappig, aanstekelijk zelfs, maar het heeft muzikaal toch niet veel te bieden.
3. Dog Faced Hermans - Hear The Dogs
Zo zeg, is dat hele album zo goed? Wat een geweldig nummer.
4. Taana Gardner - Work That Body
Mooi kale discosoul, lekker gespeeld. Wat een knallende afsluiters van deze eerste ronde van de Alternatieve

2-6-8-6
Deadline 30 -11 18.00
0
geplaatst: 30 november 2012, 12:14 uur
0
geplaatst: 30 november 2012, 12:18 uur
42.
1. Michael Mantler - The Doubtful Guest 6,5
Interessant maar niet echt aangenaam. Vooral de zang kan ik niet echt waarderen. Aan de andere kant, misschien is dit wel de optimale stem voor deze muziek die zich nergens iets van aantrekt.
2. Binder & Krieglstein - Alles Verloren 7,0
Hoe moeten we dit noemen? Balkan-reggae? Gypsy-ska? Of is dat hetzelfde? En/of is dit niet dat? Hoe dan ook, het klinkt wel leuk. Zelden zo'n relativerende Duitse tekst gehoord, ook qua klank.
3. Dog Faced Hermans - Hear The Dogs 5,5
Ook niet leuk voor herman, zeg! Qua muziek raakt dit aan dingen die ik goed vind. Bijna dan. En wat kemm zegt over de zangeres, ja.
4. Taana Gardner - Work That Body 7,0
Late disco, die al meer naar dance dan naar soul/funk neigt. Niets mis mee, goed voor een feestje, maar zal het thuis niet snel op zetten.
2-7-8-7
Deadline 30 -11 18.00
1. Michael Mantler - The Doubtful Guest 6,5
Interessant maar niet echt aangenaam. Vooral de zang kan ik niet echt waarderen. Aan de andere kant, misschien is dit wel de optimale stem voor deze muziek die zich nergens iets van aantrekt.
2. Binder & Krieglstein - Alles Verloren 7,0
Hoe moeten we dit noemen? Balkan-reggae? Gypsy-ska? Of is dat hetzelfde? En/of is dit niet dat? Hoe dan ook, het klinkt wel leuk. Zelden zo'n relativerende Duitse tekst gehoord, ook qua klank.
3. Dog Faced Hermans - Hear The Dogs 5,5
Ook niet leuk voor herman, zeg! Qua muziek raakt dit aan dingen die ik goed vind. Bijna dan. En wat kemm zegt over de zangeres, ja.
4. Taana Gardner - Work That Body 7,0
Late disco, die al meer naar dance dan naar soul/funk neigt. Niets mis mee, goed voor een feestje, maar zal het thuis niet snel op zetten.
2-7-8-7
Deadline 30 -11 18.00
0
geplaatst: 30 november 2012, 14:02 uur
42.
Hier kon ik niet echt inkomen, de stem en sound spreken me niet erg aan.
2. Binder & Krieglstein - Alles Verloren 6,0
Reggae op zijn Duits. Niet onaardig, maar de zang is niet best... puntje eraf daardoor.
3. Dog Faced Hermans - Hear The Dogs 8,5
Ah, deze moest ik nog eens beluisteren, al was het maar vanwege de naam. Dit is het eerste wat ik hoor en ik vind het erg tof. Jammer dat het niet op Spotify staat.
4. Taana Gardner - Work That Body 9
Geweldige discoplaat van Taana die de wavers hier wellicht ook wel kennen van de Aural Exciters. Daarmee bracht ze ook platen uit op het beroemde Ze-label.
2-7-9-8
Deadline 30 -11 18.00
Hier kon ik niet echt inkomen, de stem en sound spreken me niet erg aan.
2. Binder & Krieglstein - Alles Verloren 6,0
Reggae op zijn Duits. Niet onaardig, maar de zang is niet best... puntje eraf daardoor.
3. Dog Faced Hermans - Hear The Dogs 8,5
Ah, deze moest ik nog eens beluisteren, al was het maar vanwege de naam. Dit is het eerste wat ik hoor en ik vind het erg tof. Jammer dat het niet op Spotify staat.
4. Taana Gardner - Work That Body 9
Geweldige discoplaat van Taana die de wavers hier wellicht ook wel kennen van de Aural Exciters. Daarmee bracht ze ook platen uit op het beroemde Ze-label.
2-7-9-8
Deadline 30 -11 18.00
0
geplaatst: 30 november 2012, 17:17 uur
42.
Michael Mantler - The Doubtful Guest (9,5)
Ik leerde dit nummer zo’n 25 jaar geleden kennen. In die tijd kon je nog een casettebandje met programma’s van radio3 laten meelopen om mooie dingen te ontdekken en via een dubbeldeck op een bewaarbandje zetten. Dat bandje heb ik nog. Pas recent weet ik van de Wiki dat hij getrouwd is geweest met Carla Bley en dat het nummer van The Hapless Child komt, maar dat vind ik minder dan de live versie.
Binder & Krieglstein - Alles Verloren (7,5)
Apart en leuk. Ik vermoed alleen dat de houdbaarheidsdatum beperkt is.
Beetje aan de lange kant.Verder wel een puik punknummertje met lekker grommende gitaren.
Taana Gardner - Work That Body (5,0)
Vlakke disco is niet mijn ding.
3-7-10-8
Deadline 30 -11 18.00
Michael Mantler - The Doubtful Guest (9,5)
Ik leerde dit nummer zo’n 25 jaar geleden kennen. In die tijd kon je nog een casettebandje met programma’s van radio3 laten meelopen om mooie dingen te ontdekken en via een dubbeldeck op een bewaarbandje zetten. Dat bandje heb ik nog. Pas recent weet ik van de Wiki dat hij getrouwd is geweest met Carla Bley en dat het nummer van The Hapless Child komt, maar dat vind ik minder dan de live versie.
Binder & Krieglstein - Alles Verloren (7,5)
Apart en leuk. Ik vermoed alleen dat de houdbaarheidsdatum beperkt is.
Beetje aan de lange kant.Verder wel een puik punknummertje met lekker grommende gitaren.
Taana Gardner - Work That Body (5,0)
Vlakke disco is niet mijn ding.
3-7-10-8
Deadline 30 -11 18.00
0
geplaatst: 30 november 2012, 18:12 uur
Uitslag:
1. Dog Faced Hermans - Hear The Dogs, 10 punten, gemiddelde 7,44
2. Taana Gardner - Work That Body, 8 punten, gemiddelde 7,14
3. Binder & Krieglstein - Alles Verloren, 7 punten, gemiddelde 6,98
4. Michael Mantler - The Doubtful Guest, 3 punten, gemiddelde 6,62
14 deelnemers.
Maandag a.s. wordt ronde 2 opgestart.
1. Dog Faced Hermans - Hear The Dogs, 10 punten, gemiddelde 7,44
2. Taana Gardner - Work That Body, 8 punten, gemiddelde 7,14
3. Binder & Krieglstein - Alles Verloren, 7 punten, gemiddelde 6,98
4. Michael Mantler - The Doubtful Guest, 3 punten, gemiddelde 6,62
14 deelnemers.
Maandag a.s. wordt ronde 2 opgestart.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 2 december 2012, 20:17 uur
de 16 beste nummers 3
Margot -Voci Giaga
Meshell Ndegeocello - Love Song #3
77 Bombay Street - 47 Millionaires
Dear Leader - Barbarians
Tappi Tikarrass - Krio
Vaselyne - Eartbound
Florent Pagny – La Folie d'un Ange
Tones on Tail - Movement of Fear
Tourist – Triestige Plant
David Axelrod - The Human Abstract
Little Dragon - Twice
Regina Spektor - Oedipus
The New Age Steppers – Fade Away
Sharon van Etten - Serpents
Rev. Dan Smith - Babylon is Falling
Margot -Voci Giaga
Meshell Ndegeocello - Love Song #3
77 Bombay Street - 47 Millionaires
Dear Leader - Barbarians
Tappi Tikarrass - Krio
Vaselyne - Eartbound
Florent Pagny – La Folie d'un Ange
Tones on Tail - Movement of Fear
Tourist – Triestige Plant
David Axelrod - The Human Abstract
Little Dragon - Twice
Regina Spektor - Oedipus
The New Age Steppers – Fade Away
Sharon van Etten - Serpents
Rev. Dan Smith - Babylon is Falling
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.