MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
Stand gisteren:

1. Stephan Micus - 8 - 7,10
2. Mogwai - 7 - 6,72
3. Pere Ubu - 4 - 6,50
4. Serge Gainsbourg - 3 - 5,99

Gisteren slechts 22 stemmen, het laagste aantal deelnemers tot nu. Het aantal deelnemers gaat trouwens spijtig genoeg gestaag achteruit (zie grafiek). Wat is er aan de hand? Duurt het allemaal te lang (de liedjes of de ko )?

(afbeelding)

Het nadeel dat als ge het zo uitrekt niet iedereen iedere dag zin of tijd heeft om te participeren is normaal menselijk verschijnsel.

Misschien is het tijd om eens een tussenstand op het forum te gooien?

Sheplays
Het is nu ook voor sommigen een lang weekend, misschien zijn ze er op uit.

14 Cowboy Junkies - Sweet Jane - Yes - Lift me up - Morbid Angel - Enshrined by grace - Tarkan - Let me see you bounce

Het nummer Sweet Jane van Cowboy Junkies vind ik een geslaagde cover. Lift me up is typisch een hoog gezongen Yes nummer terwijl in Enshrined by Grace daarentegen weer gegromd wordt. Het nummer van Tarkan is lekker dansbaar, ik word altijd wel vrolijk van hem.

Eigenlijk wil ik liever niet op covers stemmen maar in deze ronde kies ik toch voor Sweet Jane.

3-0-2-0

(7)(6,5)(6)(6)

Battle 14, de linkjes

Cowboy Junkies - Sweet Jane

Yes - Lift Me Up

Morbid Angel - Enshrined by Grace

Tarkan - Let Me See You Bounce

14 Cowboy Junkies - Sweet Jane - Yes - Lift me up - Morbid Angel - Enshrined by grace - Tarkan - Let me see you bounce

3-1-2-0 Yes

(6)(7)(5)(5)

Sweet Jane, klinkt best aardig - 6

Lift Me Up, Een beetje standaart prog (of hoe je het ook noemt) nummer, maar vooral omdat dit zeer goed is uit te zitten voor een acht minuten nummer - 7

Enshrined by Grace, niet mijn muziek, maar toch nog wel redelijk nummer - 5

Let Me See You Bounce, van dit soort nummers weet ik van te voren dat het gaat irriteren naar meerdere luisterbeurten, oordeel na 1x luisteren - 5

3-2-2-0 Yes

(7,0)(7,5)(3)(2)

Cowboy Junkies - Sweet Jane : Leuke cover,wel erg soft.Prefereer overduidelijk het origineel.

Yes - Lift me up: Ofschoon de hoge piepstem van Jon Anderson mij nooit heeft kunnen bekoren,heb ik toch een zwak voor deze symfonische rock muziek.

Morbid Angel - Enshrined by grace : veel geschreeuw,nog steeds weinig wol! Niet mijn smaak dus.

Tarkan - Let me see you bounce: Triest geval kan zo naar het songfestival. Turkey deux points!

4-2-2-0

(6)(4)(3)(2)

MetalDex

4-3-2-0 Yes

(4)(7,5)(7)(3)

Sweet Jane doet me echt niks, het blijft een beetje aanmodderen om in het einde toch nog met een beetje variatie te komen, maar als het bij het 'lalala' blijft... - 4

Lift Me Up vind ik een mooi nummer, vooral de instrumentale gedeeltes zijn prachtig, bij de zang komt het ietwat gedateerd over, maar overall toch een goed nummer - 7,5

Morbid Angel is altijd een band geweest waar ik wel wat van wou beluisteren (een vriend van mij is er een groot fan van), maar het kwam er maar niet van. Dus dankzij deze KO eindelijk eens iets van ze beluisterd. Wel een aardig nummer, maar niet waar ik van zeg, wow! - 7

Tarkan, laat ik het erop houden dat het niet mijn stijl is - 3

4-3-3-0 Weer geen grootste ronde (understatement). Yes serieus dieptepunt.

Kenneth

4-3-4-0 MA

(7) (6) (9) (1)

5-3-4-0 CJ

(9)(5)(4)(4)

6-3-4-0 Cowboy Junkies

(7)(6)(4)(6)

Cowboy Junkies: Mooi nummer, had iets spannender gemogen.
Yes: Wel aardig nummer, maar had ook 2 keer zo kort gekund.
Morbid Angel: Niet mijn muziek, gitaar- en drumwerk zijn nog wel vet maar die grunts niet.
Tarkan: Haha die Tarkan! Dat is lang geleden dat ik nog iets van hem hoorde. Dit nummer is trouwens helemaal niet zo'n verkeerd popnummer, dat Turkse stijltje is wel leuk.

6-4-4-0 Yes

(5)(6)(1)(1)

Cowboy Junkies: Redelijke cover, die echter in het niet valt bij het origineel.

Yes: Zwak Yes-nummer. Kan nog net een krappe voldoende vanaf.

Morbid Angel: Bah! Grunts en een drummer die alles dichttimmert.

Tarkan: Wat een pulp. Ik maak er verder geen woorden aan vuil

Davez

6-5-4-0 Yes

(4)(7)(5)(5)

junkies: een weinig spannende cover van een klassieker.
yes: leuk standaard rocknummer niet meer of net minder
morbid: lawaaierig en onverstaanbaar, van de gitaarsolo krijg ik het ook niet warm.
tarkan: dansbaar top 40 materiaal. Niet mijn ding maar in een discotheek zal het wel werken.

Van de 4 nummers lijkt yes me het enige dat ik zo heel af en toe zou opzetten.

7-5-4-0 Cowboy Junkies

(7)(5)(1)(4)

Omayyad

Cowboy Junkies - Sweet Jane (4)
Ik houd niet van covers, en ook nu ben ik niet echt gecharmeerd van de manier waarop de Cowboy Junkies het nummer van The Velvet Underground benaderd hebben. Weliswaar fraai uitgevoerd, maar ik mis de onderhuidse spanning van het origineel

Yes - Lift me up (4)
Ik heb een haat/liefde verhouding met Yes en dit nummer gaat helaas meer naar het eerste dan het tweede deel van deze verhouding. Typische proggeneuzel waar ik persoonlijk niet echt warm van word.

Morbid Angel - Enshrined by grace (3)
Oef... ondanks dat ik wel wat gewend ben, valt dit nummer van Morbid Angel mij ietwat te zwaar op de maag. Het zal allemaal best knap zijn wat de drummer doet, maar mijns inziens hoort een drummer een nummer niet op deze manier te behandelen en heeft zijn manier van spelen weinig met muziek te maken.

Tarkan - Let me see you bounce (2)
Vrolijk pretentieloos zomers popnummer, maar ik houd nu eenmaal niet van vrolijke, pretentieloze zomersklinkende popnummers.

Een gelijke beoordeling derhalve, maar omdat het nummer van Yes een eigen compositie is, geeft dit de volgende score:
7-6-4-0

(!RKU$

(5) - (3) - (2) - (2)

8-6-4-0

8-6-5-0

(5)-(2)-(6,5)-(1)

Zowat de zaligste grunts die ik ooit gehoort heb. (Niet dat ik veel Death Metal beluister).

9-6-5-0

Cowboy Junkies: Mooi! (8)

Yes: Ik ben nooit fan geweest van de muziek van Yes en zal het met dit nummer ook niet worden.(4)

Morbit Angel: Goed drumwerk maar verder een baggernummer. (2)

Tarkan: Nog grotere bagger. (0)

9-7-5-0

(5)(6,5)(6)(1)

Geen al te beste ronde. Normaal doe ik bijna nooit aan 1'en, maar voor Tarkan maak ik toch echt een uitzondering.

Bagger hier, bagger daar. Wat zijn we weer subtiel vandaag.

9-8-5-0

(4)(4)(3)(2)

Ik ben het op vrijwel alle punten eens met Omayyad's verhaal. Jammer dat er vandaag nog een winnaar uit moet komen.

10-8-5-0

(7,5)(3,5)(1,5)(5,5)

Sweet Jane in de uitvoering van Cowboy Junkies is heerlijk relaxed. Doet me denken aan Natural Born Killers... even bijkomen bij die indianen. Mooi nummer.

Het nummer van Yes vind ik niet veel aan. Nogal standaard progrock en ook veelstelang. Yes heeft voor mij wel een paar goede nummers, maar daar hoort deze niet bij.

Morbid Angel is weer een geval van veel geschreeuw, weinig wol. Ik raad de zanger aan een ander beroep te zoeken, want dit is weinig overtuigend.

Het nummer van Tarkan is ook geen hoogvlieger, maar luistert in ieder geval lekker weg. Na Sweet Jane het beste nummer van deze ronde.

In tegenstelling tot sommigen anderen heb ik weinig tegen het coveren van een goede song; maar dan moet je er wel iets 'mee doen'.
De Cowboy Junkies behandelen het weliswaar op hun eigen wijze, maar zijn ergens onderweg vergeten dat muziek ook best spannend mag zijn.

Yes maakt voor mij met dit stuk weer zonneklaar waarom ik jaren geleden ben afgehaakt; compositorisch is de koek op.

Bij Morbid Angel staan de drums wel erg op de voorgrond; klinkt imposant maar met die trappers-dubbele bass kloppers is het vooral effectbejag. Wat ik aan het muzikale deel nog zeer kan waarderen, wordt helaas weer door zo'n man met keelproblemen onderuit gehaald.

Tarkan; mixed emotions; een orientaals klinkende melodielijn, prima, een dansbare beat met mooie darbouka fills;lekker en toch gaat het ergens mank aan originaliteit.
Maar leuk genoeg voor een middagje theedrinken op een terras ergens in Istanbul. Maar niet voor de eeuwigheid.

11-8-5-0

(7)-(3,5)-(6)-(6,5)

Voor mij veruit de zwakste ronde tot nu toe, alleen de Cowboy Junkies scoren een krappe voldoende.

12-8-5-0

(5,5)-(2,5)-(1)-(4,5)

13-8-5-0 Cowboy Junkies

(7,5)(6,5)(1)(3)

Mooi liedje van de Cowboy Junkies. Ook Yes vind ik nog wel wat hebben. De laatste 2 trek ik echt niet.

13-9-5-0 Yes (maar Yes heeft wel betere nummers gemaakt)

(6,2)(6,3)(2)(6)

Met de nummers van Yes, Morbid Angel en Tarkan zijn drie voor mij weinig memorabele songs genomineerd die mij niet uitnodigen om ze nog eens af te spelen. Tarkan komt nog het meeste in de buurt. Maar hier had ik liever wereldmuziek met stevigere orientaalse klanken gehoord ipv deze pop-light versie.

Mijn stem geef ik dus overduidelijk aan het nummer van de Cowboy Junkies. En dat nog niet eens omdat er deze keer geen concurrentie is. Ook tegen een groot deel van de andere nominaties die tot nu de revue gepasseerd zijn, had deze een grote kans gemaakt, ik vind deze cover zelfs beter dan het origineel :

14-9-5-0 Cowboy Junkies

(8,5)(5)(3)(3,5)

Sheplays
Volgens mij was er voor morgen voor het het nummer van Gil Scott Heron nog geen link.

The Revolution Will Not Be Televised

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:27 uur

geplaatst: vandaag om 15:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.