Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152
zoeken in:
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 26 maart 2013, 19:20 uur
9.
Ordo Rosarius Equilibrio - A World Not So Beautiful 7,5
Mooi nummer dat een lekker sfeertje neerzet. Had alleen wat korter gemogen
Geneva – Amnesia Valley 7,7
Stem lijkt ergens wat op Martin Gore, breekbaar nummertje met in het begin minimale begeleidng wat echter wel mooi ontspringt als een bloem vanuit een knopje.
Klein + MBO - Dirty Talk 7,5
Lekker instrumentaaltje, beetje wave invloeden, doet het altijd goed.
Euzen - The Great Escape 7,6
Leuk nummer, groeitje ook denk ik, soort Tori Amos op Speed
2-1-1-2
Deadline 27-3-2013 18.00
Ordo Rosarius Equilibrio - A World Not So Beautiful 7,5
Mooi nummer dat een lekker sfeertje neerzet. Had alleen wat korter gemogen
Geneva – Amnesia Valley 7,7
Stem lijkt ergens wat op Martin Gore, breekbaar nummertje met in het begin minimale begeleidng wat echter wel mooi ontspringt als een bloem vanuit een knopje.
Klein + MBO - Dirty Talk 7,5
Lekker instrumentaaltje, beetje wave invloeden, doet het altijd goed.
Euzen - The Great Escape 7,6
Leuk nummer, groeitje ook denk ik, soort Tori Amos op Speed
2-1-1-2
Deadline 27-3-2013 18.00
0
geplaatst: 26 maart 2013, 19:22 uur
9.
Ordo Rosarius Equilibrio - A World Not So Beautiful 4
Geneva – Amnesia Valley 6
Klein + MBO - Dirty Talk 8
Euzen - The Great Escape 5
- Ordo Rosarius Equilibrio - A World Not So Beautiful
Een saaie marching song, dat een heel verhaal uit de doeken probeert te doen dat me totaal niet boeit.
- Geneva – Amnesia Valley
Fijne percussieve geluiden in het ingetogen gedeelte. De climax die er heel lang dreigt aan te komen, is zoals wel vaker in dit soort nummers het tegenovergestelde. Uiteindelijk niet geheel verkeerd, maar het nummer heeft te weinig te bieden.
- Klein + MBO - Dirty Talk
Dit zag er uit alsof het een louche eurotrash dingetje van Duitse makelij zou worden, maar het blijkt gewoon een ontzettend lekkere dance/postdiscostomper te zijn, met een aantal ontzettend toffe breaks.
- Euzen - The Great Escape
Een behoorlijk afstotelijk popgothsfeertje heeft dit. De uithalen klinken nogal nep en het zangeresje mist duidelijk de nodige finesses. Op een songfestival zou het bij de beteren horen, hier mag dit toch geen competitie zijn...
2-2-2-2
Deadline 27-3-2013 18.00
Ordo Rosarius Equilibrio - A World Not So Beautiful 4
Geneva – Amnesia Valley 6
Klein + MBO - Dirty Talk 8
- Ordo Rosarius Equilibrio - A World Not So Beautiful
Een saaie marching song, dat een heel verhaal uit de doeken probeert te doen dat me totaal niet boeit.
- Geneva – Amnesia Valley
Fijne percussieve geluiden in het ingetogen gedeelte. De climax die er heel lang dreigt aan te komen, is zoals wel vaker in dit soort nummers het tegenovergestelde. Uiteindelijk niet geheel verkeerd, maar het nummer heeft te weinig te bieden.
- Klein + MBO - Dirty Talk
Dit zag er uit alsof het een louche eurotrash dingetje van Duitse makelij zou worden, maar het blijkt gewoon een ontzettend lekkere dance/postdiscostomper te zijn, met een aantal ontzettend toffe breaks.
- Euzen - The Great Escape
Een behoorlijk afstotelijk popgothsfeertje heeft dit. De uithalen klinken nogal nep en het zangeresje mist duidelijk de nodige finesses. Op een songfestival zou het bij de beteren horen, hier mag dit toch geen competitie zijn...
2-2-2-2
Deadline 27-3-2013 18.00
0
geplaatst: 26 maart 2013, 19:25 uur
9.
Ordo Rosarius Equilibrio - A World Not So Beautiful
Oei, geen fijne stem. En het begin klonk nog wel zo veelbelovend.(6,2)
Geneva – Amnesia Valley
Ik heb dit meerdere keren moeten beluisteren om er wat over te kunnen zeggen. Het enige waar ik op kan komen is dat dit mij domweg gewoon niet raakt. (5,8)
Klein + MBO - Dirty Talk
Ik kan dit altijd leuk vinden. Ik kan alleen niet zo goed meten hoe dit tov zijn vele soortgenoten staat (7,0)
Euzen - The Great Escape
Ah, gelukkig! Toch nog een leuke verrassing in dit groepje. Fris plaatje, veel tempowisselingen, er gebeurt veel met een duidelijk Scandinavisch sausje. (8,0)
2-2-3-3
Deadline 27-3-2013 18.00
Oei, geen fijne stem. En het begin klonk nog wel zo veelbelovend.(6,2)
Geneva – Amnesia Valley
Ik heb dit meerdere keren moeten beluisteren om er wat over te kunnen zeggen. Het enige waar ik op kan komen is dat dit mij domweg gewoon niet raakt. (5,8)
Klein + MBO - Dirty Talk
Ik kan dit altijd leuk vinden. Ik kan alleen niet zo goed meten hoe dit tov zijn vele soortgenoten staat (7,0)
Euzen - The Great Escape
Ah, gelukkig! Toch nog een leuke verrassing in dit groepje. Fris plaatje, veel tempowisselingen, er gebeurt veel met een duidelijk Scandinavisch sausje. (8,0)
2-2-3-3
Deadline 27-3-2013 18.00
0
geplaatst: 26 maart 2013, 19:55 uur
Dirty Talk is trouwens een van de nummers die wordt gesampled in New Order's Blue Monday. In het genre wel een hele grote klassieker (Dirty Talk).
0
geplaatst: 26 maart 2013, 20:10 uur
9.
Ordo Rosarius Equilibrio - A World Not So Beautiful 8,5
Een van de voorlopige hoogtepunten van de Top 152. Heerlijke atmosfeer, een nummer dat voor mij niet op hoeft te houden…
Geneva – Amnesia Valley 7,2
Prima ook, mooie ronde tot nu. Voor mij had de zangeres niet gehoeven. Maar nog steeds royaal voldoende.
Klein + MBO - Dirty Talk 6,8
Mmm, dit komt me bekend voor. Iets te simpel voor bij een mooie wijn, maar op stoom en na drie uur 's nachts uitstekend genietbaar.
Euzen - The Great Escape 7
Hoogstaand tot het eind, deze battle, Björk op uppers ditmaal. Blijft niet net zo lang boeien als Geneva, dus de kaarten voor deze ronde zijn wat mij betreft geschud.
3-3-3-3
Deadline 27-3-2013 18.00
Een van de voorlopige hoogtepunten van de Top 152. Heerlijke atmosfeer, een nummer dat voor mij niet op hoeft te houden…
Geneva – Amnesia Valley 7,2
Prima ook, mooie ronde tot nu. Voor mij had de zangeres niet gehoeven. Maar nog steeds royaal voldoende.
Klein + MBO - Dirty Talk 6,8
Mmm, dit komt me bekend voor. Iets te simpel voor bij een mooie wijn, maar op stoom en na drie uur 's nachts uitstekend genietbaar.
Euzen - The Great Escape 7
Hoogstaand tot het eind, deze battle, Björk op uppers ditmaal. Blijft niet net zo lang boeien als Geneva, dus de kaarten voor deze ronde zijn wat mij betreft geschud.
3-3-3-3
Deadline 27-3-2013 18.00
0
geplaatst: 26 maart 2013, 20:14 uur
herman schreef:
Dirty Talk is trouwens een van de nummers die wordt gesampled in New Order's Blue Monday. In het genre wel een hele grote klassieker (Dirty Talk).
Kijk, dat zegt mij iets meer over de leeftijd van het plaatje en dan ga je er al weer heel anders naar kijken. Dank voor de info! Dirty Talk is trouwens een van de nummers die wordt gesampled in New Order's Blue Monday. In het genre wel een hele grote klassieker (Dirty Talk).

0
geplaatst: 26 maart 2013, 20:30 uur
9.
1. Ordo Rosarius Equilibrio - A World Not So Beautiful 7,5
2. Geneva – Amnesia Valley 7,8
3. Klein + MBO - Dirty Talk 7,2
4. Euzen - The Great Escape 8
1. Ordo Rosarius Equilibrio - A World Not So Beautiful // boeiende. mooi opgebouwde track. De monotone stem begint na 4 minuten toch ietwat te vervelen, gelukkig houden de achtergrondinstrumenten wel van afwisseling.
2. Geneva – Amnesia Valley // jammer dat er nergens een knopje staat om de tremor in de stem te minderen, want dit is wel een fijn nummertje.
3. Klein + MBO - Dirty Talk // Het lijkt op een achtereenschakeling van aldannietgeslaagde probeersels. Sommige zijn erg goed (tot ergens halverwege), andere dan wat vervelend tot 'hebikalmeergehoord' (na die halverwege)
4. Euzen - The Great Escape // Dit vind ik heel erg aangenaam om naar te luisteren.
3-4-3-4
Deadline 27-3-2013 18.00
1. Ordo Rosarius Equilibrio - A World Not So Beautiful 7,5
2. Geneva – Amnesia Valley 7,8
3. Klein + MBO - Dirty Talk 7,2
4. Euzen - The Great Escape 8
1. Ordo Rosarius Equilibrio - A World Not So Beautiful // boeiende. mooi opgebouwde track. De monotone stem begint na 4 minuten toch ietwat te vervelen, gelukkig houden de achtergrondinstrumenten wel van afwisseling.
2. Geneva – Amnesia Valley // jammer dat er nergens een knopje staat om de tremor in de stem te minderen, want dit is wel een fijn nummertje.
3. Klein + MBO - Dirty Talk // Het lijkt op een achtereenschakeling van aldannietgeslaagde probeersels. Sommige zijn erg goed (tot ergens halverwege), andere dan wat vervelend tot 'hebikalmeergehoord' (na die halverwege)
4. Euzen - The Great Escape // Dit vind ik heel erg aangenaam om naar te luisteren.
3-4-3-4
Deadline 27-3-2013 18.00
0
geplaatst: 26 maart 2013, 20:59 uur
Sunderland schreef:
ik zie eigenlijk niet in waarom? Ge vindt het goed of niet, die info verandert daar niks aan. Wel leuk om te weten.(quote)
Kijk, dat zegt mij iets meer over de leeftijd van het plaatje en dan ga je er al weer heel anders naar kijken. Dank voor de info!
0
geplaatst: 26 maart 2013, 21:28 uur
9.
1. Ordo Rosarius Equilibrio - A World Not So Beautiful 7,2
Tsja een obvious vleertjes nummer dit. Er zijn jaren geweest dat ik dit soort muziek at, dronk en leefde. Nog altijd komt dit een soort van fijn binnen als een warm bad van herkenning. Maar helaas is het wereldje ook vaak gemaakt en bestaat het uit trucjes en poses. Nou verstaat Ordo Rosarius Equilibrio absoluut de trucjes maar de wow factor is er voor mij een beetje vanaf. Wel een dikke voldoende.
2. Geneva – Amnesia Valley 7,6
Mooi en breekbaar werd al eerder gezegd. Hier ga ik in mee. Martin Gore werd genoemd ik kruis hem met Anthony Hegarty en hoor dan een soort van dit resultaat terug.
3. Klein + MBO - Dirty Talk 7
In zijn genre zeer genietbaar. Klinkt naar doorleefde nachten van weleer.
4. Euzen - The Great Escape 9,5
Dankzij Sokra ontdekt en sindsdien toch wel erg weg van het geluid van Euzen. Live gezien op het WGT te Leipzig en daar ontdekt dat zangeres Maria buiten een geweldig stemgeluid ook een ongelooflijke portie humor en charme bezit.
3-5-3-5
Deadline 27-3-2013 18.00
1. Ordo Rosarius Equilibrio - A World Not So Beautiful 7,2
Tsja een obvious vleertjes nummer dit. Er zijn jaren geweest dat ik dit soort muziek at, dronk en leefde. Nog altijd komt dit een soort van fijn binnen als een warm bad van herkenning. Maar helaas is het wereldje ook vaak gemaakt en bestaat het uit trucjes en poses. Nou verstaat Ordo Rosarius Equilibrio absoluut de trucjes maar de wow factor is er voor mij een beetje vanaf. Wel een dikke voldoende.
2. Geneva – Amnesia Valley 7,6
Mooi en breekbaar werd al eerder gezegd. Hier ga ik in mee. Martin Gore werd genoemd ik kruis hem met Anthony Hegarty en hoor dan een soort van dit resultaat terug.
3. Klein + MBO - Dirty Talk 7
In zijn genre zeer genietbaar. Klinkt naar doorleefde nachten van weleer.
4. Euzen - The Great Escape 9,5
Dankzij Sokra ontdekt en sindsdien toch wel erg weg van het geluid van Euzen. Live gezien op het WGT te Leipzig en daar ontdekt dat zangeres Maria buiten een geweldig stemgeluid ook een ongelooflijke portie humor en charme bezit.
3-5-3-5
Deadline 27-3-2013 18.00
0
geplaatst: 26 maart 2013, 21:36 uur
9.
Lastig dit te omschrijven. Mooie stem, mooie melodie, mooie sfeer. It's Europe at War, intrigerende zin. Ik zet hem nog eens op.
Geneva – Amnesia Valley 5
Deze band ken ik van wat prachtige nummers uit de 90s, waarvan Temporary Wings mijn favoriet is. Helaas weet dit nummer me helemaal niet te bekoren. De stem is nog steeds mooi, maar verder gaat het nogal langs me heen.
Klein + MBO - Dirty Talk 9,5
Legendarische invloedrijke italoplaat van begin 80s, luister hier al jaren graag naar.
Doet denken aan Dresden Dolls. Theatrale pianomuziek, die me helaas nogal koud laat verder.
4-5-4-5
Deadline 27-3-2013 18.00
Lastig dit te omschrijven. Mooie stem, mooie melodie, mooie sfeer. It's Europe at War, intrigerende zin. Ik zet hem nog eens op.
Geneva – Amnesia Valley 5
Deze band ken ik van wat prachtige nummers uit de 90s, waarvan Temporary Wings mijn favoriet is. Helaas weet dit nummer me helemaal niet te bekoren. De stem is nog steeds mooi, maar verder gaat het nogal langs me heen.
Klein + MBO - Dirty Talk 9,5
Legendarische invloedrijke italoplaat van begin 80s, luister hier al jaren graag naar.
Doet denken aan Dresden Dolls. Theatrale pianomuziek, die me helaas nogal koud laat verder.
4-5-4-5
Deadline 27-3-2013 18.00
0
geplaatst: 26 maart 2013, 21:38 uur
9.
Ordo Rosarius Equilibrio - A World Not So Beautiful 7,7
Mooie vleermuziek. Iets elektronischer dan ik had verwacht, klinkt prima. Heb ze een jaar of 5 geleden wel eens live gezien, toen ging het meer richting neofolk-'marsmuziek'.
Geneva – Amnesia Valley 7,3
Dit heeft wel wat, maar toch overtuigt het net niet helemaal. Herken sommige commentaren hierboven wel; kan er na drie luisterbeurten eigenlijk nog steeds weinig zinnigs over zeggen.
Klein + MBO - Dirty Talk 8,5
Weer zo'n verdwaalde klassieker; doet het nog steeds prima hier.
Euzen - The Great Escape 7,5
Leuk nummer, maar wordt te laat ècht tof om in deze sterke groep een punt te pakken.
5-5-5-5
Deadline 27-3-2013 18.00
Ordo Rosarius Equilibrio - A World Not So Beautiful 7,7
Mooie vleermuziek. Iets elektronischer dan ik had verwacht, klinkt prima. Heb ze een jaar of 5 geleden wel eens live gezien, toen ging het meer richting neofolk-'marsmuziek'.
Geneva – Amnesia Valley 7,3
Dit heeft wel wat, maar toch overtuigt het net niet helemaal. Herken sommige commentaren hierboven wel; kan er na drie luisterbeurten eigenlijk nog steeds weinig zinnigs over zeggen.
Klein + MBO - Dirty Talk 8,5
Weer zo'n verdwaalde klassieker; doet het nog steeds prima hier.
Euzen - The Great Escape 7,5
Leuk nummer, maar wordt te laat ècht tof om in deze sterke groep een punt te pakken.
5-5-5-5
Deadline 27-3-2013 18.00
0
geplaatst: 26 maart 2013, 23:19 uur
jassn schreef:
Heu, ik zeg dan ook nergens dat ik het nummer meer ben gaan waarderen. Ik ben geen connaisseur in dit genre en als het mij doet lijken op een gemiddeld dansplaatje uit de jaren ´90, dan staat het nu voor mij in een ander daglicht nu ik weet dat het hier om een invloedrijk plaatje gaat.(quote)
ik zie eigenlijk niet in waarom? Ge vindt het goed of niet, die info verandert daar niks aan. Wel leuk om te weten.
0
geplaatst: 27 maart 2013, 00:12 uur
DjFrankie schreef:
Als ik jouw lijst van nog te kopen zie Freek zit daar heel veel spul bij dat hier zou passen, denk aan 2:54, City Calm Down, Agnes Poetry,
Als ik jouw lijst van nog te kopen zie Freek zit daar heel veel spul bij dat hier zou passen, denk aan 2:54, City Calm Down, Agnes Poetry,
Ha, ha, 2:54 (voldeed niet aan de eisen) en Agnes Poetry (van de nummers die ik hier goed genoeg voor vond, daarvan kon ik geen goede link vinden) stonden op mijn initiële nominatielijst van zes.
DjFrankie schreef:
Doel hier is ook niet om jouw nominatie te laten winnen , maar vooral om leuke nieuwe dingen te ontdekken, dit topic kost me altijd geld. Als ik leuke ontdekkingen doe, en die heb ik nog altijd gedaan dan ben ik een tevreden mens.
Doel hier is ook niet om jouw nominatie te laten winnen , maar vooral om leuke nieuwe dingen te ontdekken, dit topic kost me altijd geld. Als ik leuke ontdekkingen doe, en die heb ik nog altijd gedaan dan ben ik een tevreden mens.
Dat is een waarheid als een koe, maar ik ben nogal competitief ingesteld en dat is op deze site niet altijd een positieve karaktertrek, kan ik je melden

Maar genoeg geneuzel van ondergetekende...heb alweer een fijne ontdekking gedaan in deze ladder.
0
geplaatst: 27 maart 2013, 00:20 uur
9.
Geneva – Amnesia Valley 6,0
Klein + MBO - Dirty Talk 6,5
Euzen - The Great Escape 5,5
6-5-6-5
Deadline 27-3-2013 18.00
Geneva – Amnesia Valley 6,0
Euzen - The Great Escape 5,5
6-5-6-5
Deadline 27-3-2013 18.00
0
geplaatst: 27 maart 2013, 00:44 uur
9.
Oh wat zijn we weer vleermuis...6,0
Geneva – Amnesia Valley
geen score want niet te beluisteren
Klein + MBO - Dirty Talk
: 4,0
Euzen - The Great Escape
Modern Times, Metropolis en Enki Bilal op muziek gezet: 6,0
7-5-6-6
Deadline 27-3-2013 18.00
Oh wat zijn we weer vleermuis...6,0
Geneva – Amnesia Valley
geen score want niet te beluisteren
Klein + MBO - Dirty Talk
: 4,0Euzen - The Great Escape
Modern Times, Metropolis en Enki Bilal op muziek gezet: 6,0
7-5-6-6
Deadline 27-3-2013 18.00
0
geplaatst: 27 maart 2013, 06:55 uur
9.
Prima ronde zeg!
Ordo Rosarius Equilibrio - A World Not So Beautiful Een grafstem als deze bevalt mij meestal wel, nu dus ook.Het nummer zelf had wel wat gevarieerder kunnen klinken,maar is verder natuurlijk dik in orde. (7,4)
Geneva – Amnesia Valley. De zang heeft iets extravagants. Het heeft wel iets van Gazpacho weg waar ik best een liefhebber van ben.Leuk imponerend nummer(7,5)
Klein + MBO - Dirty Talk Het begin doet mij wat aan Jimmy Bo Horne denken,daarna gaat wat het meer riching Italian disco. De beste in zijn soort vind ik nog altijd Patrick Cowley,maar dit is ook niet te versmaden (7,3)
Euzen - The Great Escape De bij tijd en wijle gestresste zang kon mij de eerste luisterbeurt totaal niet kon bekoren maar na een tweede luisterbeurt bevalt het mij al stukken beter.Muzikaal dik in orde,vooral op het eind(7)
8-6-6-6
Deadline 27-3-2013 18.00
Prima ronde zeg!
Ordo Rosarius Equilibrio - A World Not So Beautiful Een grafstem als deze bevalt mij meestal wel, nu dus ook.Het nummer zelf had wel wat gevarieerder kunnen klinken,maar is verder natuurlijk dik in orde. (7,4)
Geneva – Amnesia Valley. De zang heeft iets extravagants. Het heeft wel iets van Gazpacho weg waar ik best een liefhebber van ben.Leuk imponerend nummer(7,5)
Klein + MBO - Dirty Talk Het begin doet mij wat aan Jimmy Bo Horne denken,daarna gaat wat het meer riching Italian disco. De beste in zijn soort vind ik nog altijd Patrick Cowley,maar dit is ook niet te versmaden (7,3)
Euzen - The Great Escape De bij tijd en wijle gestresste zang kon mij de eerste luisterbeurt totaal niet kon bekoren maar na een tweede luisterbeurt bevalt het mij al stukken beter.Muzikaal dik in orde,vooral op het eind(7)
8-6-6-6
Deadline 27-3-2013 18.00
0
geplaatst: 27 maart 2013, 07:01 uur
0
geplaatst: 27 maart 2013, 13:52 uur
Mijn inschatting is, dat het sowieso niets voor Oldfart is, maar op YouTube is in elk geval een live versie te vinden.
Vreemd dat het nu ook op Grooveshark staat. Daar had ik al gekeken, maar niets gevonden. Het is dus een nieuwe toevoeging of ik kan niet zoeken.
Daarom was ik al zo blij dat ik de MySpace link vond; in de veronderstelling dat die in elk geval voor iedereen beschikbaar zou zijn. Zo zie je maar weer...
Vreemd dat het nu ook op Grooveshark staat. Daar had ik al gekeken, maar niets gevonden. Het is dus een nieuwe toevoeging of ik kan niet zoeken.
Daarom was ik al zo blij dat ik de MySpace link vond; in de veronderstelling dat die in elk geval voor iedereen beschikbaar zou zijn. Zo zie je maar weer...
0
geplaatst: 27 maart 2013, 14:12 uur
Maar goed, deze ronde dus:
9.
Ordo Rosarius Equilibrio - A World Not So Beautiful 6,5
Hoewel ik nu niet bepaald een echte vleerman ben, kan ik dit soort muziek best waarderen. Maar in dit geval heb ik het probleem, dat de tekst een zekere urgentie uitstraalt die ik in de zang helemaal niet terughoor. Die lijkt eerder afstandelijk en zelfs ongeïnteresseerd. Of dit een bewust ingebouwd contrast is of gewoon mijn perceptie, weet ik niet, maar het werkt niet helemaal voor mij.
Geneva – Amnesia Valley. 9,0
Heerlijk opgebouwd nummer waarin de climax ver vantevoren wordt aangekondigd, maar vakkundig uitgesteld. De door kemm reeds aangehaade percussie-elementen bevallen mij ook en Andrew Montgomery heeft één van de beste stemmen in het britpop-segment, ook als hij de hoogte in gaat (de zangeres van lebowski, neem ik aan).
Klein + MBO - Dirty Talk 7,0
Blue Monday is zeker niet één van mijn favoriete nummers, maar dat komt misschien ook doordat dit nummer hier zo'n trouwe fanclub heeft waardoor ik het tot mijn leedwezen in menig ko zie winnen van songs die ik wel erg goed vind. Hoe dan ook, dit "origineel" kan ik meer neutraal beluisteren en dan kom ik tot de conclusie dat het prima dance is, al ben ik in de dance ko wel betere nummers tegengekomen (niet dat ik er verder verstand van heb).
Euzen - The Great Escape 8,0
Dit vind ik wel een leuke ontdekking. Voortstuwende piano ondersteund door percussie, met daarover de beetje naar declamatie neigende zang. De tempowisselingen houden het voor mij dynamisch. Ja, dit bevalt me wel, maar toch even kijken of het houdbaarheid heeft.
8-7-6-7
Deadline 27-3-2013 18.00
9.
Ordo Rosarius Equilibrio - A World Not So Beautiful 6,5
Hoewel ik nu niet bepaald een echte vleerman ben, kan ik dit soort muziek best waarderen. Maar in dit geval heb ik het probleem, dat de tekst een zekere urgentie uitstraalt die ik in de zang helemaal niet terughoor. Die lijkt eerder afstandelijk en zelfs ongeïnteresseerd. Of dit een bewust ingebouwd contrast is of gewoon mijn perceptie, weet ik niet, maar het werkt niet helemaal voor mij.
Geneva – Amnesia Valley. 9,0
Heerlijk opgebouwd nummer waarin de climax ver vantevoren wordt aangekondigd, maar vakkundig uitgesteld. De door kemm reeds aangehaade percussie-elementen bevallen mij ook en Andrew Montgomery heeft één van de beste stemmen in het britpop-segment, ook als hij de hoogte in gaat (de zangeres van lebowski, neem ik aan).
Klein + MBO - Dirty Talk 7,0
Blue Monday is zeker niet één van mijn favoriete nummers, maar dat komt misschien ook doordat dit nummer hier zo'n trouwe fanclub heeft waardoor ik het tot mijn leedwezen in menig ko zie winnen van songs die ik wel erg goed vind. Hoe dan ook, dit "origineel" kan ik meer neutraal beluisteren en dan kom ik tot de conclusie dat het prima dance is, al ben ik in de dance ko wel betere nummers tegengekomen (niet dat ik er verder verstand van heb).
Euzen - The Great Escape 8,0
Dit vind ik wel een leuke ontdekking. Voortstuwende piano ondersteund door percussie, met daarover de beetje naar declamatie neigende zang. De tempowisselingen houden het voor mij dynamisch. Ja, dit bevalt me wel, maar toch even kijken of het houdbaarheid heeft.
8-7-6-7
Deadline 27-3-2013 18.00
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 27 maart 2013, 14:14 uur
Dit is de spannendste battle tot nu toe, en ik verwacht nog een 4 - 5 users dus ben benieuwd om 18.00
0
geplaatst: 27 maart 2013, 16:46 uur
9.
Ordo Rosarius Equilibrio - A World Not So Beautiful (7,7)
De lage, mompelende stem doet me erg aan Nick Cave denken. Een erg mysterieuze sound, met drums die dat goed ondersteunen. De instrumentatie in het refrein is erg vol en warm (zeker in vergelijking met de rest van het nummer) en doet dit nummer veel goed.
Geneva – Amnesia Valley (7,0)
Dit nummer begint erg traag en weet in de eerste twee minuten niet te overtuigen. Dan gaat gelukkig het volume open en wordt het toch nog interessant.
Klein + MBO - Dirty Talk (8,5)
Een hoop gepriegel op een synthesizer met een heerlijk klinkend geheel als gevolg. Het springt zo nu en dan misschien wat van de hak op de tak, maar o, wat klinkt dit lekker!
Euzen - The Great Escape (7,8)
Van haar stem en accent ben ik geen groot fan, van de heerlijke melodielijnen in dit nummer wel! Ze blijven me verrassen en dit nummer gaat geen seconde vervelen. Vaker luisteren kan dit nummer alleen maar goed doen.
8-7-7-8
Deadline 27-3-2013 18.00
Ordo Rosarius Equilibrio - A World Not So Beautiful (7,7)
De lage, mompelende stem doet me erg aan Nick Cave denken. Een erg mysterieuze sound, met drums die dat goed ondersteunen. De instrumentatie in het refrein is erg vol en warm (zeker in vergelijking met de rest van het nummer) en doet dit nummer veel goed.
Geneva – Amnesia Valley (7,0)
Dit nummer begint erg traag en weet in de eerste twee minuten niet te overtuigen. Dan gaat gelukkig het volume open en wordt het toch nog interessant.
Klein + MBO - Dirty Talk (8,5)
Een hoop gepriegel op een synthesizer met een heerlijk klinkend geheel als gevolg. Het springt zo nu en dan misschien wat van de hak op de tak, maar o, wat klinkt dit lekker!
Euzen - The Great Escape (7,8)
Van haar stem en accent ben ik geen groot fan, van de heerlijke melodielijnen in dit nummer wel! Ze blijven me verrassen en dit nummer gaat geen seconde vervelen. Vaker luisteren kan dit nummer alleen maar goed doen.
8-7-7-8
Deadline 27-3-2013 18.00
0
geplaatst: 27 maart 2013, 17:06 uur
0
geplaatst: 27 maart 2013, 17:07 uur
Ik ben gaan beseffen dat ik toch maar zoveel mogelijk mee moet doen, omdat ik hier zo gemakkelijk zoveel goede muziek kan ontdekken. En met deze ladder val ik meteen met mijn neus in de boter.
0
geplaatst: 27 maart 2013, 17:11 uur
De anderstalige ladder heeft nog minstens een stemmer nodig. Is er hier niet iemand die daar (al is het maar voor een keer, maar liever vaker, natuurlijk) zin in heeft?
0
geplaatst: 27 maart 2013, 17:21 uur
9.
Ordo Rosarius Equilibrio - A World Not So Beautiful 7,3
Geneva – Amnesia Valley 7,5
Klein + MBO - Dirty Talk 5,5
Euzen - The Great Escape 8,5
8-8-7-9
Deadline 27-3-2013 18.00
Ordo Rosarius Equilibrio - A World Not So Beautiful 7,3
Geneva – Amnesia Valley 7,5
Klein + MBO - Dirty Talk 5,5
Euzen - The Great Escape 8,5
8-8-7-9
Deadline 27-3-2013 18.00
0
geplaatst: 27 maart 2013, 17:42 uur
9.
Ordo Rosarius Equilibrio - A World Not So Beautiful 7,8
Geneva – Amnesia Valley 6,7
Euzen - The Great Escape 6,8
9-8-7-10
Deadline 27-3-2013 18.00
Ordo Rosarius Equilibrio - A World Not So Beautiful 7,8
Geneva – Amnesia Valley 6,7
Euzen - The Great Escape 6,8
9-8-7-10
Deadline 27-3-2013 18.00
0
geplaatst: 27 maart 2013, 17:44 uur
remcodulac schreef:
De anderstalige ladder heeft nog minstens een stemmer nodig. Is er hier niet iemand die daar (al is het maar voor een keer, maar liever vaker, natuurlijk) zin in heeft?
Ik probeer er komende dagen meer tijd voor te vinden. Met Pasen moet 't waarschijnlijk wel lukken iedere dag mee te doen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.