MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Over stromingen

zoeken in:
Misschien grappig...

Er zijn nogal wat muziekstromingen die hier de revu passeren. Sommige bekend en voordehandliggend. Sommige wat onduidelijker.

Idee: iemand noemt een band. Vervolgens wordt bepaald tot welke stroming deze band behoort. We scoren de genoemde stroming. Bij een score van drie is de betreffende stroming bepaald en weten we ook weer waar die band thuis hoort. Degene die het derde punt geeft, mag de volgende band of artiest noemen.

Voorbeeldje:

Ik noem een band: bijvoorbeeld Soul Coughing.

Na enkele posts is de stand:

jazz rock - 2
alternative rock - 2
experimental - 1

Gebruiker X geeft de beslissende stem aan jazz rock. We weten dan dat we vanaf dan Soul Coughing onder jazz rock kunnen scharen en gebruiker X geeft een nieuwe artiest.

Eerste poging:

Blonde Redhead

De vroege Blonde Redhead? Of de recentere? Want deze groep heeft een behoorlijke ontwikkeling doorgemaakt. De eerste plaat zou ik scharen onder No Wave, de daaropvolgenden onder Alternative Rock, en de laatste twee zou je onder Droompop of Shoegaze kunnen scharen.

Zo zie je maar, het is niet eens zo eenvoudig om alles in een hokje te duwen. Vanwaar toch steeds die behoefte?

Geen behoefte. Vind de discussies wel grappig meestal...
Vandaar in games...

Soms kan het wel handig zijn om te weten tot welke stroming(en) een bepaalde groep behoort. Vaak gebeurt dat ik iemand vertel over een band, en die persoon mij dan vraagt wat voor muziek het is. Dan weet ik soms ook niet hoe het uit te leggen.

itchy schreef:
Zo zie je maar, het is niet eens zo eenvoudig om alles in een hokje te duwen. Vanwaar toch steeds die behoefte?

Om een wederzijds betekenisvol antwoord te kunnen geven als iemand vraagt "wat voor muziek is dat".

"Zoiets dat tuuk, kgrrrgg, boem, frrt, ieeee doet" is doorgaans een minder goeie omschrijving als" breakcore".

Onderhond schreef:
(quote)

Om een wederzijds betekenisvol antwoord te kunnen geven als iemand vraagt "wat voor muziek is dat".

"Zoiets dat tuuk, kgrrrgg, boem, frrt, ieeee doet" is doorgaans een minder goeie omschrijving als" breakcore".

Veronderstellende dat die iemand weet hoe breakcore klinkt, als dat niet zo is heeft die persoon meer aan "zoiets dat tuuk, kgrrrgg, boem, frrt, ieeee doet".

Gast
geplaatst: vandaag om 04:31 uur

geplaatst: vandaag om 04:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.